Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#9) Tim82


Tim82
nagyúr

Kezdjük azzal, hogy németországi forgalmazású, ottani firmware-s kártyaolvasó jó eséllyel hibákat fog produkálni használat közben az eSzemélyi Klienssel - és ezzel kapcsolatban teljes joggal fog elhajtani az ügyfélszolgálat, mert az említett kártyaolvasók hazai piacra szánt változataival garantált a működés, arra adnak támogatást.

A 1818-on eSzemélyit - ahogyan más okmányt sem - nem lehet letiltani. Ez egy közkeletű tévedés, mintha úgy működne a dolog, hogy random embernek, aki beletelefonál és mond 3-4 adatot, gyorsba' letiltja a kedves ügyfélszolgálatos. Nem, ilyen nincs, nyilván nem kell részletezni, miért nem. Az e-Aláírás tanúsítványt lehet visszavonni telefonon.

Jelenleg ha lejár az e-Aláíráshoz használt tanúsítvány, pont csak személyesen lehet kormányablakban intézni a megújítást. Nem, nincs digitális, online opció. Be kell menni, személyesen azonosítani magunkat és szépen aláírni hozzá egy papíralapon elénk tolt szerződést, ezután kapunk egy új tanúsítványt a lejárt helyett. A jó hír az, hogy ezt bármikor megtehetjük a lejárat után, az e-Aláírás tanúsítvány lejárata ugyanis nem érinti az okmány egyéb funkcióit, az e-Azonosítást sem. Ugye ez most csak előzetes időpontfoglalással megy, ez az ügytípus: [link] és itt javasolt foglalni: [link].

Azt a részt nem is igazán értem, hogy "hogyan használhatjuk az eSzemélyit Ügyfélkapu belépésre", mert arra nem használhatjuk (próbáljon meg valaki az Ügyfélkapu adminisztrációs oldalon belépni mással, mint Ügyfélkapu!). Az Ügyfélkapu is, az eSzemélyi e-Azonosítás funkciója egymás alternatívái, mindkettő arra szolgál, hogy az állampolgár valamilyen módon tudja magát azonosítani, amikor különféle elektronikus közigazgatási szolgáltatásokat venne igénybe. Hogy mikor, melyik fajta azonosítás használható egy adott szolgáltatásnál, azt a szolgáltatást üzemeltető hivatal szabja meg. Van harmadik alternatíva is - RKTA (Részleges Kódú Telefonos Azonosítás), de az a legkevésbé elterjedt.

Ahhoz tehát, hogy eSzemélyivel (az e-Azonosítás funkcióval) be tudj jelentkezni valamilyen elektronikus közigazgatási szolgáltatàs felületére, nem feltétel egyáltalán, hogy rendelkezz Ügyfélkapuval. Az a feltétel, hogy legyen érvényes, aktivált eSzemélyid, megfelelő kártyaolvasód, telepítve hozzá az eSzemélyi Kliens és a szolgáltatás támogassa az e-Azonosítást, mint azonosítási lehetőséget a bejelentkezéskor.

Javasolt nem idp.gov.hu-s linket betenni, mert nem fog élni, mint most sem, ahogy illusztrációs célzattal sem szerencsés a régi, nagyrészt már kivezetett gate.gov.hu-s Ügyfélkapus bejelentkező felületről betenni képernyőmentést.

Ja és "KÜA" nincs, KAÜ van, mint Központi Azonosítási Ügynök.

"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.