Ezek nagyon szép, modern és klassz dolgok, csak szerintem a MÁV jelen állapotában nem ez lenne a legfontosabb....
B.Cs.
(#1) bollokcs80
Ezek nagyon szép, modern és klassz dolgok, csak szerintem a MÁV jelen állapotában nem ez lenne a legfontosabb....
B.Cs.
Haladunk Európa felé.
Ja nem, késnek a vonatok..
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
(#3) tatararpad
Bezzeg mikor naponta jártam vonattal sorba kellett állni a jegyért, mire felnőttem meg bevezetik ezeket a finomságokat hogy elektronikus jegy, alkalmazásban fizetés, e-személyi. Rossz korba születtem
Haladunk Európa felé, csak rossz irányba megyünk
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
Átvették a németek megoldásait.
Többször vonatoztam Európában az utóbbi években, és általában nem késnek többet a vonatok itthon.
Egy nemrégen készült felmérés nem ezt mutatja.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Az egyenlegre torteno jegyvasarlast meg lelottek...
A saját bőrőm igen. Hasonló méretű város vasúti közlekedésével összevetve.
Tessék, itt van az összes vonat. A zöld pöttyök jelölik a 4 percnél kevesebb késést.
Az én tapasztalatom is az, hogy minden évben van egy-egy kritikus hét télen illetve nyáron, de azon kívül elég megbízható a menetrend.
Bírom, hogy a Safari alapból nem támogatott
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
Aki Applet használ, annak fussa autóra!
De a legjobb, mikor két megálló között nem talál térerőt a ketyere és nem tud jegyet adni a kaller , heti egy alkalommal utazok be a belvárosba és k mindig bele futok egy ilyen esetbe.
Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!
Ez is haladás, csak így tovább (vagy egy kicsit gyorsabban).
Az lenne az igazi, ha nem csak a bérletet lehetne feltölteni, hanem a jegyet is, és még sok minden mást is, és lenne gyakorlati haszna is az új személyinek, nem csak annyi, hogy ha ujjlenyomatot hagyok valahol, rögtön elkapnak.
Up the Irons!
Tehát akkor a csóró kallernál még egy eszköz lesz. Jelenleg az egyik amelyikel jegyet is tud adni, és ellenőrizni a papír alapú jegy matrix kódját (ha van éppen térerő), a másik meg amivel az e-jegy QR kódját tudja beolvasni (szintén térerő függő). Mivel az előző esetekben sem sikerült megoldani hogy ne kelljen külön eszköz ezekhez (de miért? ), gondolom a chipet se tudják olvasni a meglévő készülékek.
[ Szerkesztve ]
De az nem a MÁV hibája, teeee
Amúgy nagy átlagban tényleg nem késnek sokat mostanság a vonatok. Ahogy írták már, van néhány kritikus időszak, vagy esetleg baleset, öngyi jelölt, felsővezeték szakadás, stb. De ezen kívül pontosak. A 10 perc alatti késést nem is nevezem késésnek, több száz kilométeren 10 perc akár a le/felszállók miatt is összejöhet.
Írták itt, hogy nem ez a legfontosabb, ahogy anno a wifi bevezetése sem. Valóban. De az ilyesmi költsége köszönő viszonyban sincs az új infrastruktúra áraival. Kb. mintha autót vennél a régi helyett, mások meg leszólnak, hogy új órát vettél. Ha nem vetted volna meg az órát, akkor se tudnál autót venni, ellenben legalább egy hátrányt ledolgoztál. Az autóra meg még spórolsz pár évet.
A mostani jegyellenőrzési mód meg átmeneti, egy idő után egyáltalán nem lesz papírjegy, és minden elektronikus ellenőrzést egy eszköz fog végezni. Nyilván az átmeneti években így érte meg a MÁV-nak jobban, hogy külön-külön eszközzel ellenőrizzenek.
[ Szerkesztve ]
Mivel az előző esetekben sem sikerült megoldani hogy ne kelljen külön eszköz ezekhez (de miért?)
Közbeszerzés?
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
De a legjobb, mikor két megálló között nem talál térerőt a ketyere és nem tud jegyet adni a kaller
Ez érdekes, mert van offline értékesítés (legalábbis az aktuális vonalon, más vonatra tényleg csak online tud jegyet adni). Ráadásul jutalékot kapnak, úgyhogy az ő érdeke is, hogy jegyet adjon el neked.
[ Szerkesztve ]
Sent from my keyBoard
Hollandok panaszkodnak hogy ha leesik egy falevél, egy órát késik a vonat. Szóval lehet a német (vagy japán) pontosságot nem sikerült még elérni, de azért egész pontosan járnak átlagos időben a vonatok.
Előre is elnézést kérek a vonalon lakóktól, de kinek a kije lakik arra? Nem tűnik egy olyan fontos vonalnak (és milyen finoman fogalmaztam, nem akartam senkit se megbántani ).
Mennyire tömöttek a vonatok arra? (lehet egy viszonylag nyugis vonalon akarják tesztelni?)
Bélabá
Igen ritkán késik már többet, de ez köszönhető az új szerelvényeknek.. Wifi még mindig nincs a toppon. Elindul a vonat és eltünedezik. Vagy épp csak menet közbe van.
Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!
Nagyon modern. Nalunk (UK) meg van a kinyomtatott jegy jon a kaller megnezi stimmel e rajta a datum meg ,hogy jo vonaton vagy e aztan szepen modern modszerrel rarajzol a tollacskajaval vagy betepi egy picit a jegyet vagy csak visszaadja siman...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
És ehhez miért kell ez az egész felhajtás, hogy beleírják az e-személyibe az infókat?
A végén még kiderül, hogy betelik a személyi, vagy az istentudja mi lesz
Miért nem a személyi ig számához kötik a jegyet? Az ellenörző masina meg a felhőből lekérhetné (akár indulás előtt amíg van térerő), hogy milyen számok rendelkeznek érvényes jeggyel az adott szakaszra...
Valamilyen szinten a régi személyivel is mehetne így, csak ott kézzel kéne beírni a számot.
Így megy ez itthon is, ne aggódj Habár nem rajzol, hanem egy dátumot és egy számsort ír rá, szerintem a kalauz vagy a vonat azonosítóját. Amúgy igazából a manuális megoldás is jól működik mindenféle technika nélkül, az ilyen modernizálás tippre inkább valamilyen big data célokat szolgál, a kényelem mellett persze. Mondjuk ez sokaknak bosszúság mintsem kényelem.
[ Szerkesztve ]
Tudod mennyire kényelmes otthon megvenni a vonatjegyet az ic helyjeggyel együtt, aztán stressz nélkül, 10 perccel indulás előtt kiballagni a pályaudvarra, leülni az előre lefoglalt helyedre és a kallernek a telefonon felmutatni a jegyedet?
Elárulom: nagyon
[ Szerkesztve ]
Én csak az otthon megvevős automatában átvevős részét éltem meg pályafutásom vége felé, de arra céloztam hogy sokan a technikát ellenségként élik meg. Lásd nemtudomhogyhívják társunk esete a felhőben tárolt adatokkal és digitális állammal.
Persze, értem én, és még csak azt se mondom, hogy nincs igazad. Csak én pedig arra céloztam, hogy a technika nem mindig az ördögtől való, lehet okosan is használni.
És félreértés ne essék, senkit nem fogok és nem is akarok megtéríteni, csak azt teszem, ami nekem jó.
most nem azért, de a MÁV is elmehet a ....ba. Ahelyett hogy értelmes újítást vezetnének be.
PL. visszahoznák a büfékocsit a magyar járatokra.
Meg kitakarítanák néha a vonatot. nem több értelme lenne?
Talán én is szívesen utaznék újra vonattal....
"Meg kitakarítanák néha a vonatot. nem több értelme lenne?"
Hát, nem tudom, de én a mávos kocsikon többnyire nem találkozom kosszal, szeméttel (amit egyébként nem a máv, hanem az utasok kreálnak). Inkább időnként a CFR (román) kocsikon utazom úgy, hogy tele van szeméttel, kosszal. A szemetesek színültig, és az asztalok is tele vannak velük, ha Bukarestből jön a vonat Budapestre. Már a határátlépés előtt lesz tiszta mocsok a vonat.
"PL. visszahoznák a büfékocsit a magyar járatokra."
Ha nincs rá kereslet, te invesztálnál pénzt egy veszteségesen működő szolgáltatásba? Egyszerűen a magyar utazóközönség nagy részének nem kell. Én se vettem soha semmit a büfékocsiban, mert drága volt (mint a reptér, de ott rá vagyok kényszerítve).
"Ahelyett hogy értelmes újítást vezetnének be."
Például mit? Azt ne írd, hogy vegyenek új kocsikat, mert egy ilyen fejlesztés árából még egy fél vasúti kocsi se jönne ki.
Én értem, hogy szeretnéd a vasutat jobbá tenni, ahogy én is, de az ötleteid sajnos nem reálisak. Hidd el, én is utaznék vadiúj kocsikban, de ehhez rengeteg pénzre lenne szükség, az meg nincs se az államnak, se a MÁV-nak.
[ Szerkesztve ]
Tiszta, persze. Voltál már vonaton klotyón?
A büfékocsi mindig televolt, akárhányszor voltam, barátom.
Értelmes újítás lenne, ha bizonyos helyeken nem 2 óránként menne el egy tyúkól.
Ennyi
De ebbe is kössél bele
Voltam, és nem volt koszos (IC). És nem én hugyozom szét a budit, szóval, aki utánam megy be, ugyanolyan körülmények fogadják, mint engem.
Igaz, nem nagyon ismerem a többi vonatnemet, az IC-t viszont igen, a MÁV kocsijai egész kulturáltak. A román kocsik viszont nem.
Ezaz, én is vigyázok a tisztaságra magam körül, a wc-n is, és még sokan mások is vigyáznának, ha tiszta lenne. És az ic tényleg tiszta, meg a zsír új meg pár éves vonatok is. De az ország 90 %-án nem ezek közlekednek.