Nem önmagában oldja meg az ökológiai lábnyom kérdését, de része az egésznek. Eleve csökkenti az autó használat és az autó birtoklás igényét, kevesebb autót eredményez családonként és kevesebb megtett távolságot. Amely mögött ugyanúgy ipari kapacitás is van, amit szintén csökkent. Ugyanez igaz az épület igényre is, ha sikerül csökkenteni az iroda igényt. Szintén igaz a közlekedési infrastruktúrára, aminek az ipari, gépészeti, anyagigénye is ökológiai lábnyommal jár.
"Car sharing-et megújuló (áram) energiára gondoltam, nem benzinesre vagy dízelre. Az üzemanyag fogyasztásról le kell válni. "
Ok, de így is, úgy is van ökológiai lábnyoma, ha feleslegesen használjuk, mert olyan munkakörű embereket kényszerítünk irodába, akik a munkájukat közlekedés nélkül is el tudnák végezni.
"Szerintem ez az ökológiai lábnyom csökkentése sokrétű. Egy két dologgal biztos hogy nem fogjuk tudni megoldani."
Egyetértek, csak konkrétan a home office az ökológiai lábnyom csökkentése szempontjából egyértelműen pozitív, és teljesen értelmetlen a whataboutism-al védeni, mivel ökológiai lábnyom szempontjából (igazából más szempontból sem, de az messzire vezet) nincsenek érvek amellett, hogy olyanokat kényszerítsenek irodába, akik otthonról is tudnak és akarnak dolgozni.