Milyen jó lesz amikor ezek modern szuper rendszerchipek tönkremennek majd a 10 éves autóban és nem gyártanak már hozzá utánpótlást.
Van valami szabályozás meddig kell az autógyártóknak alkatrészt biztosítani egy szériához?
Milyen jó lesz amikor ezek modern szuper rendszerchipek tönkremennek majd a 10 éves autóban és nem gyártanak már hozzá utánpótlást.
Van valami szabályozás meddig kell az autógyártóknak alkatrészt biztosítani egy szériához?
Igen, 10 évig, a gyártás megszűnésétől számítva
Jó pilóta alagútban nem katapultál
hogy hogy vált Audi Nvidiáról?
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Ilyesmit megfizethető áron 10 éves autóba úgyis csak bontóban fogsz találni és csipet külön nem fogsz kapni csak teljes egységet, aminek mellesleg az üzletben több 1000 euró lenne az ára.
És a kamerák milyen felbontással mehetnek? Az önvezetéshez a kamera egy dolog, de a számítási kapacitás is megvan?
Esélytelen, hogy ez önvezető kocsiba elég legyen.
OFF ON
"A Samsung szerint az Exynos Auto V9 összesen 6 darab kijelzők, valamint 12 darab kamerát kezel"
OFF OFF
Félelmetes, hogy mennyire tolják az önvezető autót. Ha egyszerre váltana mindenki nemigen lenne (akkora) probléma. De amilyen a közlekedési morál városban nemigen bíznám rá, hogy helyettem döntsön.
Amúgy nem csodálkozok, hogy a Samsung beért ide is. A Joint-Venture keze is maga felé hajlik
"Akula Sub, ready for the deep!"
Az önvezető autók "morálja" jobb, mint az embereké, mert az autopilot rendszerek betartják a közlekedési szabályokat. Azaz nem hajtanak gyorsabban a megengedettnél, megállnak a piros jelzésnél, zebránál lassítanak (vagy meg is állnak), a sávukban próbálnak maradni, stb.
Ha mindenki egyszerre váltana autopilótás járműre, ami flottul működik, nem lenne nagy gáz, szerintem. De erre még várni kell pár évet.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Autopilotos kocsik szerintem 99%, hogy állandó internetkapcsolattal is rendelkeznek, ami persze néha kiesik, mert vannak alagutak, meg mélygarázsok, barlangok, stb. De az esetek 80-90%ában megbízható, a maradék 10-20% ból meg 1% alatti az olyan, amikor nincs netkapcsolat. Szóval a netkapcsolat meg olyan, hogy a végén egy rendes szuperszámítógép lesz, aminek gyerekjáték lesz a világon zajló forgalom koordinálása.
A hiányzó 1% meg az MI által lesz kitalálva
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Hát én a fod önvezetőjét használgatom jó ideje, de parkolásnál is 3 ból 1 amit korrigálás( ,mármint az én korrigálásom) nélül végrehajt.Útról is többször letéved még lassú sebességnél is . ( igaz vidéki utak, sokszor hiányos felfestéssel, de ők reklámozzák hogy anélkül is képes elnavigálni.)
Remélem nem sokáig marad nálam, csere autó, mert állandóan ezt csesztetem benne
Audi nem értem miért lépi ezt meg az A8 már frankón abszolválja a dolgot,és NV most hozza elméletileg a LVL5 szintű rendszerét.Mármint az új minősítés szerinti .
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
De ezek még nem annyira önvezető képességek, mint inkább vezetéssegítő dolgok, nem?
A parkolási asszisztenseken mindig lesz mit csiszolni, elég sok "tré" helyzet van. Bár nekem nincs jogsim, elég sokat jövök-megyek ahhoz, hogy lássam, az emberek mennyire nem képesek parkolni. És most nem a presztízsautósokra gondolok (nagy, általában sötétszínű, jellemzően német típus, márka változó), akik 4 helyre parkolnak, mert akkora jófejek, hanem a mindennapi autósokra. Nomeg vannak, akik jól vezetnek/parkolnak, de adódik ilyen "ide még beférek" szitu, amikor kicsit kilóg, kicsit belóg...
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Tudja az önvezetést is( bizonyos szintig) Ford Mondeo ugyan az a rendszer végzi a parkolást is
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
szia! Focus, véletlenül írtam mondeot, bocs.
2018, 1.5 TDCI az alfaját ne kérdezd, de nagyon jól felszerelt.Csereautónak kaptam az Astra helyett amíg azt szervizelik.11 ezer km van benne.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
A válasz: €£$
Most kijelzōk, késōbb chipek,majd kamerák(amit jelenleg a Ficosa fejleszt). Sokkal olcsóbb és egyszerūbb,ha egy beszállítón keresztül érkezik a komplett rendszer
Life, Uh, Finds A Way
8 x Cortex A76 elég erősnek tűnik ARM-os vonalon.
Ebből csinálhatnának egy olcsósított változatot valami mini-ITX lap formájában vagy egy SBC-ként.
Használok egy ideje Odroid HC1-et és noha a rajta lévő Exynos ezeréves technológia és a cikkben szereplő cucc teljesítményének max 10%-át ha tudja, már így is nagyon szépen muzsikál (2db Cortex A15-ös mag). Relatív nehéz szerver szoftvereket (Redmine+PostgreSQL) gyönyörűen futtat még Docker container-ben is.
Ehhez képest 8xA76 rendesen meghajtva egész komoly dolgokra lehetne képes.
Most akkor infotainmentbe kell vagy sem? Mert oda az ASIL kicsit túlzásnak tűnik.
Bélabá
Nem, kereskedelmi forgalomban nem kapható önvezető Ford. Semmilyen. És jó ideig nem is lesz kapható. Az autonóm parkolás nem önvezetés.
Autóiparba kell, ahol a vas bárhol lehet, elég szélsőséges időjárási körülmények között üzemelhet. Mindegy, hogy Infotainment vagy más. Ráadásul eléggé integráltak a rendszerek ma is, szóval kell az oda.
sávtartó asszisztens vagy mi a tököm. elengedheted a kormányt a pályán LVl 2 szintű önvezető funkció állítólag.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Az ár nem mindegy. Most ahol dolgozom, ott viszonylag fontos funkcionalitás lett ASIL-B, előtte köszönték szépen, jó volt anélkül is.
Most mennyire kell biztonságkritikusan hallgatni a Sláger FM-et? Ráadásul szinte biztosra veszem, hogy ezalá bereszelnek egy teljesen hétköznapi Linuxot néhány patch-el oszt addig taknyolják amíg jólesik. (ne így legyen)
Át kéne nevezni mert ez már nem az az infotainment ami régen volt, ha tényleg ilyen fontos dolgokat lát el.
Bélabá
Mióta a GPS, vészhelyzeti segélyhívó, egyetlen nagy LCD kijelző a műszeregység helyett plusz millió egyéb integrálva van, kell a magas biztonság, a rádió funkció le van szarva.
Az nem önvezető egyáltalán. Csak sávtartó.
ezt ne nekem mond hanem a Fordnak. A co-pilot 360 at ők reklámozzák így, bár lehet én értem félre ezeket a funkciókat. nekem is a kulcstartón amit adtak hozzá ez van.[link] Mondjuk mindegy mert ma adom vissza , jön a jó kis fapados astra.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Azt ugye nem gondoltad komolyan, hogy neten keresztül "ön"vezessen egy kocsi? LTE esetében is van egy olyan 100 ms késleltetés, 2G esetében meg olyan 600 ms. 600 ms alatt 130-al haladva 22 métert teszel meg.