Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) szekra


szekra
őstag

"A dinamikatartomány tekintetében a Mali-C71 24 stopot kezel, vagyis 16,8 millió szintet különböztet meg a fényerősség szempontjából. Ez azért lényeges, mert így a gép jól láthat sötétben és vakító napsütésben is, ami például az emberre nem igaz."

Persze, de ezért lett feltalálva a tompított fényszóró és a napszemüveg. :U Én valószínűleg sosem bíznám rá magam egy gépre, főleg nem vezetés közben. Bár nyilván gyerekcipőben jár még a dolog, ki tudja milyen lesz a jövő...

(#2) Pete55555 válasza szekra (#1) üzenetére


Pete55555
addikt

Persze, de ezért lett feltalálva a tompított fényszóró és a napszemüveg. :U Én valószínűleg sosem bíznám rá magam egy gépre, főleg nem vezetés közben. Bár nyilván gyerekcipőben jár még a dolog, ki tudja milyen lesz a jövő...

Viszont sok olyan "sofőr" van az utakon, akik helyett jobb, ha inkább gépek vezetnének...

...Szeretem leracsniztatni...

(#3) HoaryFox


HoaryFox
őstag

Bakker, én meg azt hittem, hogy ISP, mint Internet Service Provider :W

Mondjuk fura is lett volna egy autóba szánt internetszolgáltató. :DDD

Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html

(#4) szekra válasza Pete55555 (#2) üzenetére


szekra
őstag

Jogos. De ez inkább a kisebbség.

(#5) Blindmouse válasza Pete55555 (#2) üzenetére


Blindmouse
senior tag

Nem, a legjobb lenne ha a Pegueot-okra olyan önvezető rendszert szerelnének, hogy a kesztyűtartó benyeli a sofőr jogsiját, a kocsi meg éjszaka magától elmenne a bontóba.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#6) Mice_007 válasza szekra (#1) üzenetére


Mice_007
tag

Remélem nem szoktál repülővel utazni.... :D

AIDA64.com

(#7) htc07 válasza szekra (#1) üzenetére


htc07
addikt

Gyakrabban vagy gépekre utalva mint gondolnád. :K

(#8) szekra válasza Mice_007 (#6) üzenetére


szekra
őstag

Az teljesen más dolog, ne keverjük a kettőt. Gondolj csak szimplán a forgalomra.

(#9) cinemazealot válasza Mice_007 (#6) üzenetére


cinemazealot
addikt

Vagy 3-as, 4-es metróval... :D

(#10) Cathulhu válasza szekra (#1) üzenetére


Cathulhu
addikt

Ja, este napszemüvegben, hogy ne vakítson a szembejövő? Mert míg a pupilládat nem igazán tudod tudatosan szabályozni, és a hírtelen erős fény még fájdalmat is okoz, a gépnek nem. Sőt, még akkor sincs gond, hogyha le kell butítani az ember számára a képet, mert 24 bitből nagyon szépen lehet ablakolni 8-at, 10-et, hogy a képen maximális legyen a kontraszt.

Amit furcsállok, hogy nem rögtön 32 bittel dolgoznak, sokkal természetesebb szám, mint a 24 és nem kellene pát év után újra módosítani

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#11) dabadab válasza szekra (#4) üzenetére


dabadab
titán

"Jogos. De ez inkább a kisebbség."

Balesetnek nem kell sokszor történnie, az is pont elég, ha egyszer összejön.

Egyébként az autómban az automatika lényegesen megbízhatóbban kapcsolgatja a reflektort, mint az átlag humán sofőr.

Meg amíg lehetett ABS-t használni az F-1-ben, addig Schumacher is azt használt.

Szóval ennyit a gépekről meg az emberekről :)

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#12) szekra válasza Cathulhu (#10) üzenetére


szekra
őstag

Vakító napfényről ír a cikk pont ez a humoros... esti reflektor fény nyilván más tészta.

dabadab: olvasd már el a cikket.. :/ akkor rajossz miért írtam amit. Nem az abs-rol beszélek még a reflektor kapcsolatásról. Hogy jön ez ide? Meg a forma1? :F Nem a mai automatizalasrol beszélek a mai kocsikban, hanem az önvezető járművekről. Meg ott ahol most tartanak.. és baleseteket okoznak tesztüzemben is.

[ Szerkesztve ]

(#13) Danex válasza szekra (#12) üzenetére


Danex
addikt

Mármint azokra az esetekre gondolsz ahol nekimennek az önvezetőautónak? :DD

(#14) szekra válasza Danex (#13) üzenetére


szekra
őstag

Arra amikor forgalomban balesetet okoznak. Tesla autopilot már embert is ölt. Jól el lehet adni "autopilot" neven, elég jó marketing, de messze áll még a technológia az önvezető autoktol. Inkább vezetés asszisztens a helyes nevük.

(#15) Danex válasza szekra (#14) üzenetére


Danex
addikt

A Tesla nem önvezető autó, csak fejlett asszisztens, mindenhol írják / rá kell nyomnod, hogy tudod, hogy folyton nézned kell az utat?!

Viszont még mindig több mentésről lehet hallani mint károkozásról.

(#16) dabadab válasza szekra (#12) üzenetére


dabadab
titán

Én a magam korlátozott eszközeivel arra szerettem volna rámutatni, hogy amit automatizáltunk, ott az automatika határozottan jobban teljesített, mint az emberek (és az idő múlásával és a technológia fejlődésével ez a különbség egyre nagyobb lett).

Én szükségét érezném egy nagyon komoly indoklását annak, hogy miért pont az önvezető autók lennének az egyedüli kivételek.

"Nem a mai automatizalasrol beszélek a mai kocsikban, hanem az önvezető járművekről. Meg ott ahol most tartanak.. és baleseteket okoznak tesztüzemben is."

Mondjuk ilyen tárgyi felkészültéggel nem lesz egyszerű az az indoklás.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#17) szekra válasza dabadab (#16) üzenetére


szekra
őstag

És ezt én hol állítottam? A jelenről beszéltem és arról, hogy ÉN nem bíznám rá magam. Miért meg mit érvelnék az ellen ami szerintem is így van. És még mindig a cikkhez kommenteltem, arról amilyen butaságot irtak benne és próbáltam viccesre venni. :) Tényleg olvasd el.

(#19) atok666 válasza szekra (#17) üzenetére


atok666
őstag

...A dinamikatartomány tekintetében a Mali-C71 24 stopot kezel, vagyis 16,8 millió szintet különböztet meg a fényerősség szempontjából....

Ezt nemigazan ertem, ilyen dinamikatartomanyu kepeket keszit, vagy csak fel tud dolgozni ilyen adatokat? Ha o keszit ilyen kepet, akkor gondolom vmi trukk van a dologban, mert igy verne a legjobb fenykepezogepeket is DR-ben ha nem tevedek...

Atok

(#20) dabadab válasza szekra (#17) üzenetére


dabadab
titán

"A jelenről beszéltem és arról, hogy ÉN nem bíznám rá magam"

Ennek meg így sok értelme nincs, mert momentán nincs önvezető autó, csak éppen futó fejlesztések.

DRM is theft

(#21) VaniliásRönk válasza #32839680 (#18) üzenetére


VaniliásRönk
nagyúr

"És az autóvezetés azért messze nem annyira bonyolult mint repülőgépet vezetni"

De, sokkal bonyolultabb, sem az észlelés, sem az útvonaltervezés nem akkora feladat, mint közúti közlekedésben.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

(#22) AtHoS


AtHoS
nagyúr

Én tök sík vagyok a dologhoz, de az, hogy "A feldolgozás jellege miatt tehát kritikus, hogy a kamerák képeit dolgozza fel az ISP, ugyanis ez az elsődleges garancia a vezetést végző hardver felé, hogy jó döntéseket hozzon vezetés közben." nekem triviálisnak tűnik, viszont itt vagy a mondatvezetés vagy a háttérismereteim hiányosak (ezen mondjuk nem lepődnék meg :B ), viszont nekem jelenleg értelmetlennek tűnik ez a rész, mivel eléggé triviális, hogy a kamerák képeit dolgozza fel a rendszer

Mire gondolhatott itt Abu, emiért ez a mondat bekerült a cikkbe?

read-only mode on the forum

(#23) fattyu válasza atok666 (#19) üzenetére


fattyu
veterán

ez nem egy kamera és nem egy szenzor csak egy feldolgozóegység. az hogy le tudja kezelni nem jelenti azt hogy létezik szenzor ami be is fog 24 stopot. plán nem azokban a baktériumnyi méretekben amik a kocsi kamerákon vannak.

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#24) fpeter84


fpeter84
senior tag

Nekem "csak" annyi a bajom ezzel a világgal, hogy nevetséges bohóckodásnak tartom azt az irányt amerre most elindult az egész: lényegében véve autonóm járművek, jó esetben talán a konszern járművei segítik egymást. Az EU-s és más megerőszakolt környezetvédelmi direktívák helyett arra kellene kötelezni az összes gyártót, hogy működjenek együtt és egyetlen közös szolgáltatásként alakítsák ki az egész kontinens önvezető rendszerét. Minden jármű ugyanazt a felhőt töltse információkkal és ugyanonnan vegye. Nyilván elképesztő kihívás, de csak így lehet valós biztonságot elérni. Pl "szólni tudnak egymásnak" a járművek ha valaki veszélyforrást észlelt - akkor a mögötte jövő is tudja már hogy mire kell számítania. Sőt, továbbmenve, nem csak a járműveknek kellene adatokat tolnia a felhőbe hanem a köztéri kameráknak és mindenféle egyéb úttestbe/re/fölé épített érzékelőnek. Még a járművek öndiagnosztikáját is lehetne segíteni szándékosan eléjük vetített információkkal, pl hogy a téli fagyban nem repedt e meg a tokozása és amiatt piszkolódik belül, egyre tompább/mosottabb/kitakart fals információkat szolgáltatva. Pl a tolatóradar szenzorok potenciális beázása és szétfagyása megvan? Ezeknek a járműveknek egy része még 20-25 évesen is közlekedni fog, akkor sem hibázhatnak...

Amíg ez nem teljesül addig az egész csak egy öngyilkos vakon tapogatózás ami általában működhet, de én köszönöm nem kérek belőle, és remélem körülöttem se sok ilyen lesz még egy darabig az utakon...

Egyébként jó példa rá hogy miért nagyon elbaxott dolog az autonóm önvezetés: jártatok már olasz autópályákon? Ott hatványozottan igaz a vérmérsékletük miatt, hogy egymás seggébe beleállva vonatoznak. Az első valamiért megvillantja a fékét, ez dominó effektust indít el és a sokadik autó nullára áll miatta a pálya közepén. Így hatalmas dugók alakulnak ki abszolút ok nélkül - illetve az ok a retardált viselkedése az autósoknak. No ezt csak rontja a radaros tempomat: pályán nagyobb forgalomban (lehet haladni pl 100-al de masszívan tömött a pálya) mostanában jól megfigyelhető, hogy a drágább újabb típusok (amiben 95% hogy ilyen tempomat van) indokolatlanul sokat villogtatják a féküket. És ez is csak ront a helyzeten. Én próbálok úgy közlekedni dinamikusan, hogy közben ilyen forgalomban ne nagyon kelljen féket villantani mert tudom hogy mit okoz mögöttem. Ha a járművek ilyen forgalomban jól le tudnák kommunikálni hogy ki mit akar tenni a következő mp-ben, akkor nemhogy dugók nem alakulnának ki, de talán még az átlagtempó is nőhetne...

(#25) fattyu válasza fpeter84 (#24) üzenetére


fattyu
veterán

intelligenciát gondolkodást, rendszerben létezést, előzékenységet és udvariasságot mutat a hozzászólásod és avezetésed.

Olyasmi amivel ( reprezentatatív mintám csak innen van ) a magyar vezetők 90%( félek még ez is optimista szám ) nem rendelkezik.

Sajnos a vezérelv az ÉN LÉTEZEM és NEKEM ez bőven elég.

Indexelés sávtartás sebességválasztás, elsőbbség előzékenység telefonnyomkodás mind ezeknek a tünete.

Részemről is az a véleményem hogy rosszabb nem lesz a közlekedés ezektől. sőt.

[ Szerkesztve ]

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#26) MongolZ válasza fpeter84 (#24) üzenetére


MongolZ
addikt

Egyetértek azzal, amit írsz, de nekem más problémám is van:
Ezek az autók úgy vannak tervezve, hogy "vész" esetén, probléma esetén visszaadják az irányítást az emberi vezetőnek. Az egy dolog, hogy miután az ember már 10x ült ilyen autóban és megszokta, hogy milyen biztonságos, nem nagyon fog figyelni az útra, így amikor vissza kell vennie az irányítást, nem tudja, hogy pontosan mit kell csinálni, pont a legkritikusabb helyzetben másodpercek fognak elmenni azzal, hogy felismerje, feldolgozza a helyzetet, és reagáljon rá. A másik probléma pedig az, hogy így az emberek szép lassan elfelejtenek vezetni. Na most el lehet képzeni, hogy mi lesz akkor, amikor valaki X év kihagyás után hirtelen visszakapja a kormányt a kezébe, vagy pl. egy olyan, aki sohasem vezetett... Lásd pl. fly-by-wire rendszerek a repülőkön, amikor hirtelen kikapcsolnak, jön a rángatózás... pedig ott általában percek vannak reagálni és jóval szigorúbb a "jogosítvány".

Én ezt az irányt a túlzott automatizálásnak tartom, ezeknek az autóknak elkülönítetten kellene közlekedniük, ahol csak szintén autonóm járművel találkozhatnak. Az irány, ami szerintem helyes lenne, az az emberi vezetés maximális támogatása, ami jelenleg eszméletlen gyerekcipőben jár.

(#25) fattyu: Nagyon negatív vagy az embertársaiddal szemben, az arány is túlzó, és leginkább csak Budapestre igaz. Tapasztalataim szerint a vidéki vezetési kultúra óriásit fejlődött, 20 évvel ezelőtt elképzelhetetlen dolgok történnek: pl. zebránál megállnak és átengedik a gyalogosokat.

[ Szerkesztve ]

(#27) szekra válasza fpeter84 (#24) üzenetére


szekra
őstag

Remekül kifejtetted, a kedves kolléga is remélem elolvassa. :K

(#28) fattyu válasza MongolZ (#26) üzenetére


fattyu
veterán

biciklizem motorozok autózok. sajnos népbetegség hogy nem használ indexet mert minek. ő tudja hova megy. a dugó meg elhiszem idegesítő de nézz körbe alaposan. hányat látsz aki unalmában nekiáll telefont nyomkodni majd tőle nő tovább a dugó mert 3 másodperc plusz amíg elindul mert rádudáltak.

amugy azért bosszant ennyire mert én is udvarisana előzékenyen másokra figyelve és ahol lehet segítve vezetek indexelek MINDENHEZ. ezért aztán nagyon észreveszem és szemet szúr minden paraszt aki úgy vezet hogy azt látom rajta ez az aszfalt ezért van itt hogy NEKI jó legyen.

az ktív paraszt talán valóban kevesebb lett. De a beleszarok mindenbe csak jussak haza közöny az nem. a tünetei pedig ugyanezek. nem indexel nem figyel másra és nyomkodja a telefont.

Pesten kívül nyugisabb valóban. a 90es megengedettnél 75 el sort gyűjtök magam mögé viszont pont ott jellemző.

Ja pesten meg a kibérelt belső sáv. Mindegy. az a véleményem hogy akkor kevésbé sarkosan hogy a lakosság nagy része de facto ROSSZUL vezet. egy jelentős része mondjuk 30-40% pedig SZERINTEM azonnal vissza kéne adnia a jogsiját és ujravizsgáztatni egy szigorú fogfájós kenőpénzre immunis biztossal.

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#29) dabadab válasza MongolZ (#26) üzenetére


dabadab
titán

"Ezek az autók úgy vannak tervezve, hogy "vész" esetén, probléma esetén visszaadják az irányítást az emberi vezetőnek."

Ezt a marhaságot honnan szedted?

DRM is theft

(#30) Hiftu


Hiftu
senior tag

Nem csak az önvezető, de a mai modern autókat is érintő kérdésem: Mikor lesz hivatalos teszt az autók számítógépes rendszereinek biztonságáról. Már most is vannak hackelhető autók. Ugyanúgy lehetne pontozni, mint a törésteszteket.

[ Szerkesztve ]

Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver

(#32) dabadab válasza #32839680 (#31) üzenetére


dabadab
titán

"Abban meg nem bízok hogy a mai kocsiknak közlekedni kell 25 évesen. Az újabb dízelekkel (ilyen PDTDI félék) csak a baj van."

A PDTDI már kb ki is halt, az első darabok viszont lassan 20 évesek lesznek, aztán még mégis vannak olyanok :)

DRM is theft

(#33) dabadab válasza fpeter84 (#24) üzenetére


dabadab
titán

Egyelőre annyira kísérleti szakaszban van az egész, hogy nem látom értelmét annak, hogy most akarjunk kialakítani valami közös protokollt - akkor, amikor igazán még nincs tapasztalat azzal, hogy mit is kellene tudnia egy ilyen protokollnak.

DRM is theft

(#34) MongolZ válasza dabadab (#29) üzenetére


MongolZ
addikt

Ugye most csak viccelsz? Az összes autonóm autó, ami eddig az utakat rója, erről szól. De ha tudsz egy ellenpéldát, szólj. A közeljövőben nem is terveznek olyan autonóm, a közlekedésben résztvevő autót, amelynek ne lennének meg az emberi kezelőszervei.

[ Szerkesztve ]

(#35) dabadab válasza MongolZ (#34) üzenetére


dabadab
titán

"Az összes autonóm autó, ami eddig az utakat rója, erről szól."

Az az összes jelenleg konkrétan nulla darab. Illetve persze van pár fejlesztői példány, de azokban nem tudok ilyen viselkedésről, ott az autóban ücsörgő tesztelők avatkozhatnak közbe, ha akarnak.

A Tesla Autopilotban van valami hasonló, de az meg nem autonóm.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#36) MongolZ válasza dabadab (#35) üzenetére


MongolZ
addikt

Most lehet rugózni a szavakon, nekem a semi-autonomous is már autonóm.
Konkrétan erre gondolok: link

Ugyanez a helyzet a Boeing/Airbus fly-by-wire rendszereivel.

Ahogy néhány "nagy" megjegyezte: Az automatizálás sok apró hibától megment minket, hogy okozzon egy nagyot.

(#37) dabadab válasza MongolZ (#36) üzenetére


dabadab
titán

Az Uber önvezető autója meg úgy autonóm, ahogy az Über közösségi autómegosztó :D

De hogy visszatérjünk a tárgyhoz: nem tudok arról, hogy bárki is tényleg azt tervezné, hogy olyan autonóm pilótát csináljon, ami random pillanatban visszaadja a vezetést a sofőrnek, sőt, határozottan az az álláspont, hogy ez hülyeség.

DRM is theft

(#38) dabadab


dabadab
titán

Sőt, a legújabb fejlemény, hogy Kaliforniában olyan szabályzás készül, ami a kormány meg egyéb kezelőszerv nélküli autók tesztelését is engedélyezné: [link]. Elég nyilvánvaló, hogy egy ilyen autóban nem fogja visszaadni az irányítást Robot Robi :)

DRM is theft

(#39) MongolZ válasza dabadab (#38) üzenetére


MongolZ
addikt

Eléggé valószínűtlennek tartom az egészet, kötött pályás tömegközlekedésnél működik ez a dolog egyedül, nagyon durván meglepődnék, hogy ha a közeljövőben (1-2 évtized) ezt bárki megtenné, vagy ha meg is teszi, működne. Jóval nagyobb léptékben - pl. repülőgépek - sem működik a dolog (egyelőre?). Pedig repülőgépek esetén nem változnak a körülmények a többi repülő miatt annyira hektikusan és gyorsan, mint pl. autók esetén.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.