Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) axioma


axioma
veterán

Visszataplalas: teljesen egyeni, hogy kinek mi jon be. En pont szeretem az elektromosban, hogy ha nem nyomom a "gazt" (menetpedalt), akkor lassit, igy tudok jol lavirozni a varosi ingazasban. Parom forditva, o gurulni akar mint Bog, az ove (csak hibrid, Ampera) szerencsere elektromos uzemben is olyan. Persze mikor keresztben hasznaljuk valamiert akkor jon a panaszkodas :) De teny, eleg lenne egyszer (vagy mondjuk kulcsonkent) allithatonak.
Piros pont az 5 ulesert, ha mar tavolsagi.
Mondjuk azert AC es AC toltes kozott is van kulonbseg. Soknak tunik a 10 ora, kerdes hogy ennek az autonak vannak-e fokozatai mint az Amperanak (annak defaultja csak 6A), de ha normal haztartasi rofibol eszik, akkor az (jellemzoen, biztonsagi okokbol) max. 10A. Viszont ha a 30M-s autohoz 100-200e koruli fali toltot (megfelelo keresztmetszetu betaplalassal) beszerez a tulaj, akkor AC ellenere tovabb csokken a toltesi ido (nalunk Type-I miatt csak 1x15A tud kihasznalodni, de harom fazis mindket oldalon tovabbi gyorsitas, es meg mindig nem gyors/villamtoltes).
[Ez a topik miert is a Navigaciok ala kerul be?]

(#2) _Atesz


_Atesz
addikt

" amivel el tudnak menni megállás nélkül a horvát tengerpartra"
Aki ezt írta, nem vezetett egy huzamban 200km-t, vagy többet.
Megállás nélkül csak kényszerből megy az ember, mert üldözik, vagy sietős..

(#3) Bog válasza _Atesz (#2) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Hm? Néhány CeBit, pár IFA megvolt már kocsival a standard nyaralási célpontokon túl, nem beszélve pár CES-ről... és izé, megcsináltuk Berlint is oda-vissza eGolffal.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#4) _Atesz válasza Bog (#3) üzenetére


_Atesz
addikt

WC is a kocsiban, nyújtózás, étkezés, tankolás, stb?
Ha ok volt a sietésre, még ok, de amúgy ez mazochizmus.

[ Szerkesztve ]

(#5) mike710 válasza _Atesz (#4) üzenetére


mike710
aktív tag

200km autópályán kb másfél óra, az neked sok? Te se ültél még normális autóba.

[ Szerkesztve ]

(#6) _Atesz válasza mike710 (#5) üzenetére


_Atesz
addikt

Ha autópálya mellett laksz, nincs forgalomelterelés, nincs sebességkorlátozás (csak az van..), baleset, egyéb okból torlasz, stb.
Ilyen útszakasz csak elméletben létezik, vagy nagyon ritka.

Hogy on is legyen: nagyon jókat hallottam eddig a tesztelt alanyról, én vígan kiegyeznék vele. Az pedig a mindenkori kormány feladata lesz, hogy kiépíttesse a benzinkutakra a töltőket.

[ Szerkesztve ]

(#7) vicze válasza _Atesz (#6) üzenetére


vicze
félisten

"kiépíttesse a benzinkutakra a töltőket"
:N
Ez nagyon rossz megközelítés. A áram számára semmi szükség külön kijelölt helyre, bárhol lehet. Minden parkolóban, minden villanypóznánál, minden autópálya kiállónál lehet töltő. Felejts el a benzinkutakat. :)

(#8) _Atesz válasza vicze (#7) üzenetére


_Atesz
addikt

Természetesen nem csak oda korlátozva, lehet bárhol.
Pl. nagyobb bevásárlóközpont parkolójában is jó ötlet lenne.
A fizetős parkolóknál is lehetne, legalább lenne látszatja, hogy fizetünk a helyért.

(#9) noPublicFG


noPublicFG
senior tag

Köszi a tesztet!
Egyáltalán nem vagyok Audi párti, viszont most először érzem azt, hogy ez egy Audi (Prémium kategória), nem pedig egy túlextrázott Skoda.

(#1) axioma

"nalunk Type-I miatt csak 1x15A"

Sajnos nem ismerem a jelenlegi szabályozást, de nem veszélyes egy fázisra kötni a villanyautót? (Vagy az is lehet, hogy nem értettem a leírásod ezen részét.)

[ Szerkesztve ]

plus ça change, plus c'est la même chose

(#10) sfdrakex válasza _Atesz (#2) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

Simán lenyomtunk nyáron 960 kmt é db max 5 perces pisi szünettel egyszer tankoltam, csak én szálltam ki. 3, 12, 14 éves gyerekekkel. Persze megfelelő, kényelmes autó kell hozzá.

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#11) _Atesz válasza sfdrakex (#10) üzenetére


_Atesz
addikt

Leszedáltad a kölköket, vagy mi? :D
A családosok különösen sokszor szoktak megállni, és viszonylag nagyobb időkre. Szóval úgy látszik ide a fórumra csak országúti maratonisták járnak..
Szerintem mindjárt jön a következő, aki asszonykórussal ment egy Föld-körüli útra, és csak egy hurrikán miatt álltak meg. :DDD

(#12) sfdrakex válasza _Atesz (#11) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

Nem szedáltam le őket, szeretnek autózni, ahogy én is, szakmám is ez. 😃 Kicsi nézett dvdn mesét, nagyok elfoglalták magukat.

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#13) _Atesz válasza sfdrakex (#12) üzenetére


_Atesz
addikt

Az legalább 8 órás út, ez nekem elég hihetetlen, hogy a kicsi DVD-t nézett egy 8 órás műszakon át és a többi gyerek is elvolt. A korábbi felsorolásból kimaradt a bagózás, nálunk különösen sok a dohányos.
Én a nyáron mentem muterral, meg húgommal németbe, én vezettem, és kifejezetten jól esett megállni kb. 200 kilométerenként. WC, cigi (én nem dohányzok, de ők igen), kaja, kis mozgás, stb. Lazán elröppen fél óra, az idő alatt azért lehet töltögetni egy elektromos autót is gyorstöltéssel.

[ Szerkesztve ]

(#14) sfdrakex válasza _Atesz (#13) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

Ezért írtam fontos az autó. (XC90 es Volvonk van), tavaly 6,5 órát nyomtam olaszból haza kiszállás nélkül, közben volt 1 pisi szünet a család felének. Cigit tavaly tettem le. Ja és mint írtam imádok vezetni, nekem ez szórakozás.

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#15) bkercso


bkercso
nagyúr

De sz@r lehet ilyen kompromisszumokat kötni... :O

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#16) Man0gatya válasza _Atesz (#6) üzenetére


Man0gatya
aktív tag

Miért is a kormány feladata? benzinkutakat sem a kormány telepít töltőket sem az fog

(#17) bkercso válasza Man0gatya (#16) üzenetére


bkercso
nagyúr

Majd telepít a Tesco, ha az Auchan is, mert majd így is küzdeni fognak a vásárlóikért.

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#18) _Atesz válasza Man0gatya (#16) üzenetére


_Atesz
addikt

Szerintem egyértelmű volt, amit írtam. A telepítésre kötelezni a kormány feladata, nem telepíteni...


sfdrakex

Akkor nem a te autód a villanyautó. Úgy gondolom a többségnek semmi gondot sem okozna megállni 200-250km-ként egy kb. fél órás töltésre.

(#19) sfdrakex válasza _Atesz (#18) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

Napi használatra elég, nyaralásnál engem zavarna, 1000-1200 kilóméteres távon az plusz 2-3 óra, nekem sok.

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#20) ncc1701


ncc1701
veterán

Az a baj a 3 német presztizs márkával, h itthon úgy lejáratták a zsíros nyakú parasztok, h akkor sem járnék velük, ha ingyen lennének. Az ára persze kellene. :)

(#21) ΞΔGLΞ válasza _Atesz (#2) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Aki ezt írta, nem vezetett egy huzamban 200km-t, vagy többet.
Megállás nélkül csak kényszerből megy az ember, mert üldözik, vagy sietős..

Ha ebből az országból indulunk ki és az átlagot vesszük, még talán van is alapja annak, amit írtál, egyébként semmi. Én évekig vezettem Európa nagyobb városaiba, ha 200 kilométerenként megálltam volna tötymörögni, kb sehova nem értem volna oda, csak akkor álltam ki, ha már nagyon kellett nekem is, meg az autónak is. Főleg az utolsó 4 évben, ezért nekem ezek a villamos autók (még) mindig nem alternatíva. Az asszonynak az van (Leaf), de az pont arra jó, hogy munkába járjon, bevásárolni, gyerkőcökkel ide-oda etc... Mert ezzel - vagyis egy "villanyossal" - elindulni egy hosszabb útra? Én biztos nem.

(#22) Eugene Roe válasza _Atesz (#8) üzenetére


Eugene Roe
őstag

Az állam csak adóból tud ilyet. Az kéne még, hogy az 5 millió mélyszegény országa fizesse a felső 5% rongyrázását

Ha zöldek szeretnének lenni, nem 2,5 tonnáról indulnának.

It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

(#23) _Atesz válasza Eugene Roe (#22) üzenetére


_Atesz
addikt

Hihetetlen, hogy nem tudtok szöveget értelmezni: [link]

(#24) axioma válasza noPublicFG (#9) üzenetére


axioma
veterán

??? A hazi rofi is egy fazis. Az utcai toltokbol is van szerintem olyan, de most inkabb nem eskudnek.
A mi fali toltonk konkretan 1x32A-t tudna, de a type-I autok csak 1x16-t kezelnek (es a tolto az type-I "tankpisztollyal" jott de ezert nem fognak mas belsot gyartani hozza).
A 3 fazis sokkal macerasabb, mar kiepiteni haztartasba is pl. a 3 fazisu fi-rele miatt, epp benne vagyunk napelem-rendszer telepitese miatt.

(#25) Eugene Roe válasza _Atesz (#23) üzenetére


Eugene Roe
őstag

Igen, és a múlt igazolta, hogy a költségeket sosem hárítják át másokra (nyilván nem az 50(?) ezer elektromos autó fogja kifizetni a beruházás költségeit, hanem a 3,5 millió hagyományos). Nem is értem, mert nem 16 évesnek tűnsz, aki még semmit sem látott Magyarországból.

It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

(#26) cellpeti


cellpeti
veterán

jo cikk, érdekes. Jövő felé mutató technológia. De emberek, kinek készülnek ezek? 40, azaz 40 millió forintról beszélünk. :Y :Y

Tigris, tigris, csóvafény...

(#27) axioma válasza Eugene Roe (#25) üzenetére


axioma
veterán

Jelenleg szerintem 20e sincs (rendszamon en eddig 18 kiadott betuharmast lattam zoldben), es ennek is szamottevo resze hibrid, aminek nem kell a gyorstoltes, megy inkabb tovabb benzinbol. Azokat az autokat amik mar az utakon vannak, ugy vettek, hogy nem szamitottak a (gyors/villam) toltohalozatra. A kesobbi autok eladasahoz inkabb lenne ertelme kotni a fejlesztest...

[ Szerkesztve ]

(#28) HussarF válasza cellpeti (#26) üzenetére

Jelenleg csak az vesz villanyautót, aki tényleg ezt akarja, nem az, akinek a felhasználás alapján érdemes lenne. Mert olyan eszméletlen felára van, amit a vásárlásnál semmivel nem lehet megindokolni.

Nézzük pl. a Golf - e-Golf párost. Az utóbbi 100 kW-os (136 LE), alap listaára kb. 12,5 millió. A belsőégésű motoros változatoknál ugyanezt kb. 7,5-8 millióért kapod meg.
Kérdem én, mikor fog az a közel 5 milliós különbözet megtérülni? Soha.

(#29) GSP


GSP
aktív tag

Szép kis autó ;)

~~~ Ha szereted az életet, ne vesztegesd az időt, mert az idő maga az élet. ~~~

(#30) axioma válasza HussarF (#28) üzenetére


axioma
veterán

Tedd legy szives hozza, hogy _uj_ villanyautot. Akkor mar igaz (mint ahogy az uj auto vasarlasara onmagaban is), es peldalozni is azzal peldaloztal. A belsoegesu valtozat aranal kevesebbol van nekunk egy elektromos meg egy - nemkamu - hibrid, persze hasznaltan.

(#31) #06658560 válasza _Atesz (#2) üzenetére


#06658560
törölt tag

Vagy nem az úton elbaszott idő érdekli. Simán és kényelmesen mentem már többször Köln-A3, osztrák határ távot. És nagyon nem volt kedvem megállni közben.

(#32) HussarF válasza axioma (#30) üzenetére

Ez használtra is igaz. Ott még durvább a különbség arányaiban, mert egy ugyanolyan villanyautót akár 3x-os áron kapsz, mint belsőégésűt. Nézegettem volna második autónak villanyt anno, e-Upot, Fiat 500e-t vagy Peugot-nak azt a kis villanyát. 3,5-5 millióba kerültek 7-8 évesen. Ugyanezt kb. másfélért adták szívó benzinnel.

Nem tudom te mit csíptél meg, de nagyon szerencsés lehetsz.

[ Szerkesztve ]

(#33) _Atesz válasza Eugene Roe (#25) üzenetére


_Atesz
addikt

Kérdezd meg a boltosokat, hogy kinek kellett kifizetni az új pénztárgépeket, kinek kell szervizeltetni őket, stb.
Még te nem láttál/tapasztaltál eleget.


Kopi31415

Eddig csak a hozzám hasonlók véleményét hallottam, most hogy beírtam ide, a föld alól is előbukkannak az egy seggel 500km-t menők. Érdekes.
Amúgy Németország picit más kávéház, ott annyival mész, amennyivel tudsz, a cikkben Magyar-Horvát út volt.. Ott egy picit máshogy mennek a dolgok.

[ Szerkesztve ]

(#34) axioma válasza HussarF (#32) üzenetére


axioma
veterán

Ion (2011) 2.25-ert es Ampera (2013.12) 3.85-ert (tavaly oktober es iden februar), utobbi 55-60km valos csak elektromos tavval. Igaz, neztem mindketto elott a piacot honapokig, ezzel nyertem ugy 10%-ot (meg akkor meg szelidebb volt a forintarfolyam is), de a 8M-ba ma is siman belefernek.
Eladott autok Suzuki Alto es 2001-es Prius. Viszont azota - otthoni arammal - a parom is kevesebb mint 1 liter benzin araval megy egy nap 2x25 km-t, en meg plane a 2x17-t. Nem beszelve arrol hogy en kedvezmenyesen 15e-ert tudtam parkolni a melohelynel, most ingyen.

[ Szerkesztve ]

(#35) Lacccca87 válasza _Atesz (#33) üzenetére


Lacccca87
őstag

Pont az idén toltuk le Veszprém-Medulin utvonalat cirka 550 KM 8-9 dugóba futottunk bele klíma nélkül de azért kellett az a 2 megálló igaz 10 óra volt az út :D de speciel amikor MO-n belül szülőkhöz megyünk 300KM simán egy seggel. 500Km még annyira nem vészes. Városba simán elfogadnék egy pusztán elektormos hajtásút aminek min 200KM-es hatótáva van.

(#36) axioma válasza Lacccca87 (#35) üzenetére


axioma
veterán

"Városba simán elfogadnék egy pusztán elektormos hajtásút aminek min 200KM-es hatótáva van."
Taxis vagy? Ok mondtak napi kb. 200 km megtett tavot...

(#37) hemaka


hemaka
nagyúr

Szép nagy elektromos krumpli. :DDD

(#38) ncc1701 válasza #06658560 (#31) üzenetére


ncc1701
veterán

Nekem még bp-sopron távon is meg kell állnom, mert nem bírok sokáig a seggemen ülni, illetve annyira unatkozom, h elálmosodok, és bealszok. Ilyenkor kiállok alszok 20 percet, mászkálok, és a következő max 1.5 órára jó vagyok.

(#39) Lacccca87 válasza axioma (#36) üzenetére


Lacccca87
őstag

Nem :) pénzügy :D . 200KM azért kellene mert van hogy elrohangálok BP ról Vácra vagy asszony miatt körbe kell menni a városon ha bevásárolunk :D . De lehet bőven elég lenne a 100-150 is. Igazából napi munkába járás most kb 20km oda vissza + 20 al számolok ha van kitérő is, mert hát Bp nagyváros és észre se vesszük mekkora távolságok vannak benne.

(#40) _Atesz válasza Lacccca87 (#35) üzenetére


_Atesz
addikt

"amikor MO-n belül szülőkhöz megyünk 300KM simán egy seggel"

Ha ennek a nagyobb része nem autópályán történt, az már finoman szólva is perverz és káros az egészségre (visszeres vérrögképződés, stb.).

Amúgy nem arra gondoltam, hogy nem lehet, hanem arra, hogy általában nem szokás maratoni távokat menni. Sportból persze, én is tudnék menni 400-500km-t, de a francnak sincs kedve megálló nélkül letolni.
Annyi kompromisszumot meg simán meg lehet kötni egy villanyautóért, hogy 250km-ként megállj fél órára. Ha valaki üzletember, az persze más téma.

(#41) bkercso válasza Lacccca87 (#35) üzenetére


bkercso
nagyúr

Személyes rekordom 1300km 16 óra alatt, 1x 45 perc és párszor 10 perces pihenőkkel. Elfáradtam ugyan, de nem volt gondom vele.

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#42) Envo_ válasza _Atesz (#40) üzenetére


Envo_
aktív tag

te most komolyan 30 komment óta bizonygatod, hogy mindenki rosszul csinálja, ha nem úgy mennek mint te, mert te nem vagy rá képes? :F
Az emberek 90%a napi legalább 10 órákat ül munkahelyén és utána otthon egy nap alatt.

[ Szerkesztve ]

(#43) D.Va válasza _Atesz (#2) üzenetére


D.Va
senior tag

Augusztusban 35 fokban nyomtam le 2105-ös Ladával 200km-t megállás nélkül úgy hogy néha még a fűtést is be kellett kapcsolnom mikor melegedett a motor nagyon. Szóval minden volt az úton csak kényelem és komfort nem, de probléma és kényeskedés nélkül így is simán lenyomtam a 200 km-t megállás nélkül... (fele út sima utak + fele út autópálya (m3))

(#44) babosmiki


babosmiki
addikt

Nagyon jó teszt, jó volt olvasni! A kocsi meg nem nekünk való, sajna..

[ Szerkesztve ]

"Galaxy Z Fold3" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."

(#45) axioma válasza Lacccca87 (#39) üzenetére


axioma
veterán

Annyit meg az ion is tud (3x20). Az aram meg a dugozaskor is km-aranyosan fogy. A Vac az mar mas, oda kene rex vagy hibrid - azert az se mindegy, hogy az Ampera meg Foldvarra is jelentosen csokkentette az utikoltseget a 60km (plane Bp-n at) szakasz elektromosan megoldasaval.

(#46) Napfénysüti

Kicsit úgy vagyok ezzel az e-tronnal mint a zsiráffal: szép-szép, de otthonra nem kéne. :)

Més que un club!

(#47) Baltazár123 válasza _Atesz (#40) üzenetére


Baltazár123
senior tag

Aláírom én is, hogy érdemes megállni. Nem is 200km-t mondanék, inkább egyéni ez, inkább azt mondanám, hogy 1,5-2 óra vezetés után kifejezetten jó megállni kicsit nyújtózkodni.
A vezetés egy durva ülőmunka, amit még ront egészségügyileg a folyamatos koncentráció és a vele járó egyébként észrevehetetlen stressz. Az előzgető barmoknak a városban kb 150-es a vérnyomásuk közben, de ők csak azzal foglalkoznak, hogy mekkora raj csávók. Mindenki bemeséli magának, hogy őt pihenteti a vezetés, ami egy hazugság egyébként. Éppen olyan hazugság, mint hogy aki 8 órát ül a székében a munkahelyén, az pihen. Ráadásnak ott van a vezetéssel járó nehezen észrevehető stressz. Sarkos vélemény, de nem normálisak azok, akik csak tankolni állnak meg az autóval. Azt ne is mondjam, hogy egyébként még a hosszú ülés az utásoknak is káros egészségileg, de őket legalább a vezetéssel járó stressz nem éri.
Az elektromos autózás témához annyit, hogy lehet egy újabb olajválság hozza meg az elektromos autók áttörését. Sajnos viszont ezek a prémium elektromos autók még nagyon kilógnak egy átlag magyar pénztárcájából, sőt mindegyik elektromos autó jelenleg, de mondjuk ha 500ft lenne a benzin vagy még afölé is menne, akkor más lenne a matek valószínűleg.

(#48) _Atesz válasza Envo_ (#42) üzenetére


_Atesz
addikt

Hol írtam olyat, hogy nem vagyok rá képes?
10 óra alatt gondolom senki sem áll fel a székből, nem megy ebédelni, WC-re, meg semmi. Te most komolyan ezzel jössz?

(#49) osztraksajt válasza _Atesz (#33) üzenetére


osztraksajt
őstag

Semmi gond nincs ezzel, nem vagyunk egyformák. Én toltam már le furgonnal olasz fuvart oda vissza, 2400km 22óra alatt, úgy hogy a végsebessége az Ducato-nak óra szerint 150 (valóságban GPS szerint inkább 135), tehát még nem is 200-al jöttem mentem vele, és nem haltam bele, pedig nem hivatásos sofőr vagyok csak épp én voltam bevethető.

De nyáron Velence(olasz) környékére szoktunk járni Debrecenből, két megálló szokott lenni, egy Nagykanizsánál a határ előtt, egy meg a szlovén-olasz határ mellett a szlovén oldalon a Nova Gorizia MOL kúton tankolás-mosdó erejéig, de ott is csak azért mert sokkal olcsóbb az üzemanyag mint az olaszoknál.

Én konkrétan meg is zavarodnék a 2-300 kilométerenként 5-20 percre meg kellene álljak.

(#50) Emericus Max válasza _Atesz (#6) üzenetére


Emericus Max
tag

Már miért lenne az a kormány feladata, hogy kiépíttesse a töltőket? A benzin kutakat sem a kormány építteti és üzemelteti, hanem gazdasági társaságok. Ez üzlet, kissé ördögi kör is. Amíg ilyen drágák az elektromos autók, addig a hazai bérszínvonal mellet csak nagyon kevesen engedhetik meg, viszont amíg nincs sok e-autó az utakon addig a gazdasági társaságoknak nem éri meg bővíteni a töltő hálózatot. Azt meg végképp nem szeretném, hogy a szar bérekből befizetett adóból épüljön a tehetősebb rétegeknek töltő hálózat. Már csak azért sem, mert hazánkban pont ez a tehetősebb réteg az, aki csak nagyon minimális vagy semennyi adót nem fizet. Értem én a környezet védelmi szempontokat, meg a globális felmelegedés elleni harcot meg mindent, csakhogy a megoldás az ilyen e-autók árának drasztikus csökkenése lehetne vagy a magasabb állami támogatás a vásárlásnál. De addig amíg 2-3 normál autót veszek 1 e-autó árából, vagy egy luxus autót egy Nissan Leaf árából, addig ez a nagy többségnek nem alternatíva.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.