Ráküldenék a nyomkövető kamerákat és algoritmusokat a feleségemre aztán aznapra be is zárhat a bolt, system overload . Minden alkalommal nyígok hogy miért kell ötször körbesétálni azt a k.. rohadt boltot, amikor a belépés előtt átgondolt (felírtra már gondolni sem merek) vásárlói listával egy körrel elintézhető lenne az egész
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Real Racing 3 - Freemium csoda
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Útvonal
Fórumok » Infotech » [Re:] Átalakítanák a szupermarketeket, hogy többé ne kelljen sorba állniHozzászólások
user12
őstag
Én ritkán megyek nagyobb boltba, de akkor szeretek nézelődni. Ne korlátozzon semmilyen algoritmus, meg ne mondja meg, hogy egy akkus fúrót hány percig nézegetek
Rendszergazda vagyok....ha röhögni lát, mentsen
Postas99
senior tag
Nem ezt a sz@r technológát kellene nyomni, hanem felkéne mosni a Tesco-ban, mert büdös van, kosz meg csótányok. Nem másnapos pékárut és penészes zörldséget kéne árulni csilliárdokért. Mondjuk itt a Spar is ugyanilyen.
Amikor sorbanállok 20 percet a legyen ön is pénztáros előtt, mert egy nyamvadt kasszás sincs aki kiszolgáljon, mert mindenki csak röhög az ügyfélszolgálati pultban, akkor nem hiszem hogy ez menti meg ezt az áruház láncon és emeli a magasba, hogy mekkora élmény itt a vásárlás.
dabadab
titán
Amikor sorbanállok 20 percet a legyen ön is pénztáros előtt, mert egy nyamvadt kasszás sincs aki kiszolgáljon
ill.
Ne korlátozzon semmilyen algoritmus, meg ne mondja meg, hogy egy akkus fúrót hány percig nézegetek
Most komolyan, tényleg SENKINEK nem sikerült elolvasni a cikket, mielőtt kommentálna?
Ez arról szól, hogy egyáltalán nem kell a pénztárral vacakolni, a kamerák azt nézik, hogy mit pakolsz el, tehát nem kell a kasszánál sorakozni. Bemész, belerakod a saját táskádba, ami kell, kimész, a rendszer meg levonja az összeget a kártyádról, ennyi.
Az Amazon ilyen boltja videón (odatekertem, ahol a "kasszás" rész van): [link]
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
totron
addikt
Ahogy én kivettem a szövegből ebben nincs kötelezvény, korlát, a rendszer van érted. Az adatbiztonság mondjuk nem tudom hogy alakul.
Ahol alkalmazzák, az angoloknál mondjuk csökkentek érdemben a sorok? Igazi fejlődés, ha igen.
kcsa, ugyan-ugyan, visszasírod te még az asszonyi 5x-i kerülést majd ha a SkyNet válogatja számodra opciómentesen össze az egyeneledelt.
Postas99
senior tag
Olvastam a cikket és pont ezért van bennem ellenvetés. A pics@ akiről a video készült pont mutatja, hogy levontak tőle olyan terméket amit meg sem vett. Nahh ennyire sz@r ez a technológia.
Mondom nem ebbe kéne invesztálni, hanem FELKÉNE MOSNI A ROTHADT SZÉTFOLYT TOJÁST! CSÓTÁNYCSAPDA satöbbi.. utána lehet bármiben is gondolkodni...
dtracer
tag
Én láttam közelről Magyarországon céget, ahol ilyen technológiával foglalkoztak. Elég sok áruházlánc használja is már aktívan, csak éppen a vásárlók mozgásmintázatának követésére, statisztikák készítésére. Láttam is egy ilyen kamera képét, és szkeptikus vagyok, hogy hogyan azonosíthatja, melyik magasságban levő polcról hány darabot vett le az illető. Fentről, egy mennyezetre szerelt kamerából. Már csak azért is, mert néha magukat az embereket sem ismeri fel.
A Decathlonban volt egy köztes megoldás erre talán 2 éve már Budaörsön. Csak be kellett pakolni a cuccokat a kasszánál egy üregbe, és szépen felismert mindent egy gombnyomásra.
A Lidl mostani önkiszolgáló pénztáros megoldása kifejezetten lassú, ha sok terméket vásárolsz. Nem vagyok benne biztos, hogy ez a kamerás módszer kiállja a GDPR próbáját, de az irány mindenképpen jó.
#6Postas99
Úgy állj hozzá, hogyha megvalósul ez a megoldás, akkor a munkás a pénztárazás helyett végre a felmosásra koncentrálhat.
[ Szerkesztve ]
sztanozs
veterán
Igazabol ez olyan helyeken mukodhet jol, ahol k*va draga az elo munkaero (mint pl itt Irorszagban, vagy az USA-ban a nagyvarosokban). Magyarorszagon (vagy altalaban kozep-keleteuropaban) siman nem eri meg ez a befektetes...
[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
FattyDove
őstag
"Most komolyan, tényleg SENKINEK nem sikerült elolvasni a cikket, mielőtt kommentálna?"
Ezen te meglepődsz? Azóta ez van, amióta minden szerencsétlennek lett internet hozzáférése 2012 körül.
Postas99
senior tag
Nincs munkás a pénztárban... erről beszélek, csak az a nyamvadt önkiszolgáló szar amihez sorbanállsz 20 percet. Kedvezmény nuku... a zöldséges részen rothadt szag van - tojás satöbbi- , friss zöldsgének nyoma sincs. Csak penészes van.. a pékáru kopog... csótány mászik..
-- És amikor jönnek az ünnepek a display-es f@szkalapok büszkén mutogatják Linkdin-en, hogy 6 kamionnyi Lindt csokoládét és egyéb nyalánkságot tesznek ki a csoda displaypultba... akkor ezzel szemben a "mi kiskoszosunkban" van egy 30cm széles 3 sorból álló csokimutatvány... --- szóval -- this is the reality... jahh és nem puruttyafalváról írok.
Postas99
senior tag
Küldj nekik szendót Pandával.
dabadab
titán
Nem tűnik a konkrét HW-befektetés olyan nagynak (egy rakat kamera meg gondolom pár izmosabb szerver), a munkabér (és a munkaerőhiány) pedig Magyarországon is látható méretű (egyetlen ALDI-s pénztáros úgy saccra legalább évi hatmillióba kerül a cégnek és egyetlen kassza nyitvatartásához saccra három pénztáros kell (napi két műszak + hétvége + szabadság))
DRM is theft
sztanozs
veterán
szerintem "egy rakat" kameranal, meg "par" izmos szervernel azert egy kicsit tobb kell...
vsz soronkent kell "egy rakat kamera es egy par izmos szerver", es vzsz kell hozza meg egy keves hattertar is, hogy a visszaaelesek utolag is ellenorzhetok legyenek...
es itt raadasul nem a hagyomanyos 5 FPS-en rogzito 640x480-as felbontasu ipari kamerakrol van szo, hanem meterekrol QR olvasasra kepes magas FPS-sel dolgozo HD kamerekra (es az azt feldolgozo es tarolo szerverekre).
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
"... szkeptikus vagyok, hogy hogyan azonosíthatja, melyik magasságban levő polcról hány darabot vett le az illető. ..."
Ez nem probléma.
A polc érzékelheti, melyik tartóból, mennyit vett ki a vásárló. Ha mégsem akarja megvenni, akkor leadhatja a kijárat előtt azt, amit mégsem akar megvásárolni.
A legprimitívebb módszer. A bejáratnál megméred a vásárlót, a bevásárló kocsijával. A levett és nem visszaadott termékek súlyával megnövelt értéket kell mérni kilépéskor.
Ha nem stimmel, akkor valami gubanc keletkezett a vásárlás során. Könnyen ellenőrizhető. Legfeljebb egy apró ajándékkal lehet kárpótolni a vásárlót a kellemetlenségekért.
#8 Taps "Nem vagyok benne biztos, hogy ez a kamerás módszer kiállja a GDPR próbáját, "
Nem gond. A pénztárnál mindenképpen készülne részletes lista a vásárlásról. Mivel nincs pénztár a vásárló elektronikus fizetési módot alkalmazhat kizárólag. Ez esetben a vásárlás automatikusan összekötődik egy bankszámlával.
Nincs ebben semmi újdonság. A videókat nem lehet megtartani a tranzakció sikeres zárása után, például 24 órán túl.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
dabadab
titán
Mivel nincs pénztár a vásárló elektronikus fizetési módot alkalmazhat kizárólag. Ez esetben a vásárlás automatikusan összekötődik egy bankszámlával.
Nem. Kártyás fizetésnél a bank egyáltalán nem oszt meg a kereskedővel személyes információkat, még csak a bankkártya számát se, nemhogy a hozzá tartozó bankszámla számát.
DRM is theft
adm
őstag
pontosan, egy itthon széleskörben bemutatott kínai rendszer pl. mérleget épít minden polcba. a mérlegen fellépő csökkenést és a kamera képet kötik össze a beengedő kapun felvett személlyel. ha a helyére teszed vissza -> kiveszi a kosárból, ha máshova teszed -> benne marad és nem is akarnak bele menni abba hogy majd leteszed a kasszánál, mert nincs kassza. egy kiengedő kapu van ami kártya terhelés után kienged. ezzel a technológiával kb 40m2-es boltot lehet megoldani észszerű kereteken belül, de ezen a felületen csomagolt árut bomba biztosan kezel. hátránya hogy fel kell programozni minden polcon minden árut, minden kiszerelést minden szezonális kihelyezéssel. erre a 40m2-re a mérleges polcok+a szerver+kamerák euróban 6 számjegyű volt az ára és nem az elejéről. ez vagy nagyon nagy forgalmú de egész évben azonos kínálatú egységbe jó, vagy ha valakinek van 15-20 boltja egy városban és akkor 1-2 bolt személyzetével lehet egy komplett kis hálózatot üzemeltetni.
16core - 32thread - 64gb
Glaz-dozfhut
őstag
Kasszás Erzsi felsír a hír hallatán.
- Glaz-doz-fhut -
arnyekxxx
veterán
Kedvezmény nuku
Soha nem értem egyesek miért várnak kedvezményt az önkiszolgáló kassza miatt. Ugyanazt csinálod mint a szalagnál, felrakod, lerakod, fizetsz.
Nem, a penztaros munkajat is te vegzed.
https://www.coreinfinity.tech
sztanozs
veterán
Jaja, mint a kényelmi díj a parkolásnál. Plusz pénzt fizetsz azért, hogy a parkolótársaság megspórolja a készpénz kezelést.
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
Vagy az autopalya-matricanal, agyrem.
https://www.coreinfinity.tech
Cyberbeni
addikt
Áruháztól függően lehet kevesebb munka az önkiszolgáló, mint a rendes kassza.
Auchanban pl egyik kocsiból pakolsz át egy másikba és közben csippantasz, gyorsabban megvan, mint a rendes kassza és általában nincs sor, ami méginkább meggyorsítja.
A Metroban viszont csak szívás volt nekem eddig, először ugye egy külön helyre pakolsz, ami méri a súlyt is, persze közben 3-4-szer oda kell hívni az ott dolgozót, hogy tolja tovább a folyamatot, mert valami megakadt. És a legvégén meg pakolhatsz mégegyszer vissza a kocsiba, mint a rendes kasszánál is.
En az Auchanban ilyennel meg nem talalkoztam, meg sehol sem. Plusz, ha valami gubanc van, vagy meg tudod oldani, vagy nem, tobbnyire nem, varhatsz az operatorra - ha van.
Egyebkent ha masik kocsiba is pakolsz, akkor is te csinalod a penztaros munkajat.
[ Szerkesztve ]
https://www.coreinfinity.tech
k-adi
nagyúr
"Nem ezt a sz@r technológát kellene nyomni, hanem felkéne mosni a Tesco-ban, mert büdös van, kosz meg csótányok. Nem másnapos pékárut és penészes zörldséget kéne árulni csilliárdokért. Mondjuk itt a Spar is ugyanilyen."
A tescoban én is tapasztaltam már koszt, de Spar az általában rendezett volt bármelyik is mentem be valamiért, illetve az áruk minősége is ott a legjobb tapasztalatom szerint
k-adi
nagyúr
Nemcsak a drága élő munkaerő miatt kérdéses Mo.n a megtérülése, hanem a társadalmi mentalitás sincs felkészülve erre még, azaz sok lenne a "lopás"
k-adi
nagyúr
"A Metroban viszont csak szívás volt nekem eddig, először ugye egy külön helyre pakolsz, ami méri a súlyt is, persze közben 3-4-szer oda kell hívni az ott dolgozót, hogy tolja tovább a folyamatot, mert valami megakadt. És a legvégén meg pakolhatsz mégegyszer vissza a kocsiba, mint a rendes kasszánál is."
Így van, a legnagyobb feltorlódás mindig a kasszáknál vannak. Legyen az hagyományos kasszás erzsi vagy önkiszolgáló kassza, mindegy
Itt pont az lenne a lényeg, hogy "nincs kassza", ergo a legnagyobb feltorlódási pontot iktatnák ki, ami hatalmas előny lenne.
Egy olyan megoldást is el tudnék képzelni, ahol a polcon a termékek üveg mögött vannak és QR kódot kell leolvasni, ha venni akarsz (ekkor nyílik ki a "polc", amúgy meg csak 1 bemutató darab érhető el simán), mert "csak a kamerák" és a "súly mérése" alapján nem mindig adnak reális visszajelzést, főleg a kicsi és könnyű áruk esetén, így meg kb. magadnak scan-eled be a terméket, a kamerák+mérleg csak extra biztonság
-Skylake-
addikt
+1. kegyetlen nagy +1.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
arnyekxxx
veterán
Mármint azt a mozdulatot, hogy az árut elhúzod a vonalkódolvasó előtt és a végén megnyomod a fizetés gombot helyette?
arnyekxxx
veterán
Metro felénk nincs, arról nem tudok véleményt mondani, az auchanos tényleg a leggyorsabb a kétkocsis módszerrel de a többinél is hamarabb végzek mintha sorba kellene állni a szalagosnál. A lidlnél lehetne nagyobb a rakodó felület, ott nagybevásárlást nem érdemes automatában fizetni.
arnyekxxx
veterán
a teszkós Scan & Shop kb ugyanezt tudja és ahhoz csak egy kézi leolvasó kell. Persze amiatt is ugyanúgy lehetne sírni, hogy a "vásárló végzi el a pénztáros munkáját".
"Nem. Kártyás fizetésnél a bank egyáltalán nem oszt meg a kereskedővel személyes információkat,..."
Nem kell a banknak semmit sem megosztania. Az áruháznak kell azonosítani a vásárlót, hogy be tudja terhelni a számláját.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Nem csak azt, hanem adott esetben a hibaelhárítást is.
https://www.coreinfinity.tech
SzaboZE
addikt
Ehhez tök felesleges kamerás arcfelismerős antigdrp rendszer. Minden árun ott az nfc matrica, kosár vagy kimenőkapu érzékeli és kész. Hihetetlen, hogy milyen indokkal kamerázzák be már a lassan a wc csészét is...
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
Hi!King
őstag
A tömegellenőrzés már az automata kasszáknál is necces, a leggyakoribb hiba, amiért hívják a pénztárost. Ugyanis jópár olyan termék van, amelynek a tömegének viszonylag nagy a szórása, pl. darabos gyümölcsök, péksütemények.
De ha jól értem itt nincs szó arról, hogy a polcok érzékelik, ha leveszi a vásárló, hanem a kamera állapítja meg. Ami viszont biztosan rengeteget fog hibázni. A polcos érzékelős módszerhez meg teljesen át kellene alakítani a boltok polcait és annak a feltöltését, ettől a legtöbb szupermarket és hipermarket nagyon messze van, mert sokkal nagyobb precizitás kell. Talán akkor lesz az igazi, amikor a feltöltés robotizált lesz, úgy mint pl. egyre több patikában, csak ez boltban neccesebb, ahol a vásárló járja a sorokat.
Hi!King
őstag
Autópálya matricánál nincs kényelmi díj az online vásárlásnál. 3rd party kereskedők vannak, akiknek jó a SEO-ja és lehúznak. Pl. autopalyamatrica.hu, e-autopalyamatrica.hu, ezek nem a hivatalos helyek. A nemzetiutdij.hu a hivatalos, ott nincs kényelmi díj vagy extra jutalék, ugyanannyit fizetsz, mint ha benzinkúton vennéd.
A parkolással meg a kisebb baj az, hogy kényelmi díj van, a nagyobb baj az, hogy máig a Simple alkalmazással megy, ami egy nagy rakás szar, és akkor még enyhén fogalmaztam.
Hi!King
őstag
Spar az nagyon vegyes, de összességében CBA után Sparban találkoztam legtöbbször büdös és igénytelen hús, felvágott meg sajtpulttal, hivatalosan nem lejárt, de romlott áruval. Leginkább lakótelepi Spar szupermarketokkal van rossz tapasztalatom, de pl. Budapesten a Boráros téren lévő is kritikán aluli. Sok éve tényleg a Tesco volt a rosszabb, most már szerintem fordítva, ráadásul saját márkás termékekben a Tesco sokat javult, a Spar meg romlott.
Én az NMFR natív mobilappjával (Mobilfizetés, Mobiljegy) elégedett vagyok. Szerintem tegyél vele egy próbát. Lehet egyenlegre is feltölteni előre, akkor tényleg egy pillanat a fizetés.
arnyekxxx
veterán
Azt nem te csinálod hanem az ott álldogáló alkalmazott és ha a pénztárnál van gubanc ugyanúgy várni kell amíg jön a valaki az irodából javítást engedélyezni.
Hi!King
őstag
Én preferálom az automata pénztárat, ugyanakkor megjegyzem, szerintem nincs teljesen igazad, mert az automata pénztárnál sokszor gyakoribb az, hogy valami probléma van, mint az emberi pénztárnál. A legtöbb esetben a tömeg nem egyezik, mivel egyes termékeknél nagy a szórás. Persze ezzel együtt is sokkal kevesebb alkalmazottra van szükség egységnyi vásárlásnál, és azt is szeretem, hogy bár majdnem mindig kártyával fizetek, ha valamiért mégis van egy 20 ezresem, akkor nem mondja az automata, hogy kisebb nincs :-)
A vonalkód elhúzásával sem értek egyet teljesen, mert ha nem lenne egyik pénztárnál sem előtted senki, akkor az automata lassabb, mivel leolvasod, átpakolod, majd még a kocsiba pakolod*, míg emberes pénztárnál amíg a pénztáros leolvas, te már folyamatosan pakolod vissza.
Nekem egyébként a Decathlon megoldása tetszik legjobban, bár ott is találkoztam már problémával.
*Az Auchan automata pénztár nem játszik, ha az időd fontos, mert az áruházak mérete miatt nem spórolsz meg időt más hipermarketekhez képest
sztanozs
veterán
Igen, a penztaros is ezert kapja a fizeteset, nem?
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
Hintalow
senior tag
Ha jól értem az elvet, akkor az levett árú pozíciójából állapítaná meg a vásárolt termékeket?
Hát ettől még sajnos szerintem nagyon távol vagyunk, a logisztikát gyökeresen át kellene alakítani, és patra pontosan mindig mindent oda feltölteni, ahová való.
Bár ez sem védene a vásárlók által levett, majd random máshová rakott termékek ellen, ezt nem tudom hogyan kezelnék.
Amúgy érdekes ötlet, kíváncsi vagyok rá, nekem az esetek nagy részében az automata kasszákkal sincs bajom, gyorsabb mint az élőerős megoldás.
Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
k-adi
nagyúr
Na és mivan azokkal az usa kisboltokkal amikor van külön pakoló, zacskózó employee is? Tehát a kasszában 2en vannak.
Cathfaern
nagyúr
Nálunk Metroban van már új rendszer is, ahol elején fogsz egy kütyüt, azzal végigcsipogsz mindent ahogy berakod a kocsiba, végén az egész kocsit egyben csak rá kell tolni egy nagy mérlegre, és fizetni. Drasztikusan egyszerűbb és gyorsabb, mint a hagyományos kasszás fizetés, ahol ki kell pakolni a kocsiból mindent, meg vissza.