Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) atus72


atus72
senior tag

Kísérleti jelleggel sincs még olyan VR ami "kompromisszummentes"?
Itt a felbontásra gondolok elsősorban.

(#2) Major_S


Major_S
csendes tag

Ha az Anti-Screen Door Effect tényleg működik és jól akkor azért nem olyan "Apró finomítás".
Számomra a legnagyobb gond pont a SD, és gondolom nem vagyok egyedül vele.

Justice!

(#3) t72killer válasza atus72 (#1) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

2x8k, hibátlanul működő szemkövetéssel? nincs.

Ez a kütyü már használhatónak hangzik, ha ténylegesen működik a drótkerítést eltüntető trükk:R

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#4) K.Andras.Vfx válasza Major_S (#2) üzenetére


K.Andras.Vfx
tag

A screen door és a god rays effektet kivéve szinte tökéletes minden HMD. Ezen a két ponton kell még javítani kicsit és akkor szó szerint tökéletes is lesz. Bár őszinte leszek még így is megszokható és nagyon élvezetes. :DDD

(#5) K.Andras.Vfx válasza t72killer (#3) üzenetére


K.Andras.Vfx
tag

Simán lehet, hogy működik. :D Nem szabad elfelejteni, hogy a samsung az egyik legnagyobb és legfejlettebb képernyőket, monitorokat, tv-ket gyártó vállalat a világon, hatalmas anyagi és technológiai háttérrel rendelkeznek. A kutatások terén is élen járnak, szóval simán elképzelhető hogy nem a levegőbe beszélnek és tényleg találtak valami megoldást erre.

[ Szerkesztve ]

(#6) Dr. X válasza atus72 (#1) üzenetére


Dr. X
aktív tag

A 110 fokos látószögön is lenne mit javítani, amikor az ember 200 fok fölött lát. Azokról a szuperforradalmi VR szemüvegekről van valami hír, amik 5K és 8K-s kijelzővel promóztak?

(#7) t72killer válasza Dr. X (#6) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ennyi pixelnek még a 110fok is sok, 1440p képernyőt kb 60 fokos FOV alatt szoktam nézni (27" 70 centiről). Kezdjük azzal, hogy még ebbe a látómezőbe raknak normális mennyiségű pixelt (~6-8k), utána kezdenek látómezőben is terjeszkedni.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#8) icp1970 válasza t72killer (#7) üzenetére


icp1970
senior tag

+1.

(#9) Komplikato


Komplikato
veterán

Az "alap modell" szerintem több helyen 350 mistanában 500 helyett, de a többi Windows VR cucc is brutálisan esett, volt pl. Acer 199USD, LG és a röbbi czcc is le van érzékelve. Más kérdés, hogy mire ideér, már euróban ennyi.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#10) Tidus válasza K.Andras.Vfx (#4) üzenetére


Tidus
addikt

Ezek komoly érvek, és tények. De ezektől függetlenül nem biztos hogy a Samsung tudja is hozni a legjobbat.
Egyébként a kritikusok többsége még élőben sem látott VR-t, nem hogy a fejére húzta volna.
Amúgy én élvezem a kompromisszumokat a HTC VIVE PRO-val. Igaz mást nem is próbáltam.

(#11) Geller72 válasza Dr. X (#6) üzenetére


Geller72
veterán

L.O.L.
Megnézném, mit kezdenél akkora FOV-al mondjuk egy olyan (akármilyen) játékban, ahol a két végponttól a legtávolabb két, vagy akár több olyan esemény is van, amire neked reagálnod kell adott esetben például.
Semmit. Hibáznál és egy idő után mocskosul zavarna, hogy nem bírod felfogni/látni, mi történik és hogyan reagálj.
Én speciel drónt vezetek szemüvegben, baromira nem ekkora FOV-al, nem ritkán 150 km/h-s tempónál és annak ellenére, hogy szinte mindig a középpontra kell koncentrálnom és egy elvileg nem is tűnik olyan nagy feladatnak, mégsem egyszerű. El tudom képzelni, hogy mondjuk játékban nagyságrendekkel összetettebb feladatot kellene áttekintened, sokkal nagyobb FOV-al. A drónoknál maradva legtöbbünknek van egy határ, ami felett a magas FOV sokkal inkább hátrány, mint sem előny. És ott 40 fokokról beszélünk.. ;). Nem 200-ról. És ezt nem hasra ütés alapján írom, hanem maga a szemüveg gyártója csökkentette le a felhasználói visszajelzések alapján és épített be kisebb FOV-ot az újabb szemüvegeibe. Mert már zavaró volt a nagy FOV. Ha nagyobb lenne, mozgatnád a fejed. Azt meg a kisebb FOV-nál is megteszed, ha mondjuk "körbe akarsz nézni".
Szerintem.

(#12) K.Andras.Vfx válasza Geller72 (#11) üzenetére


K.Andras.Vfx
tag

A nagyobb FOV itt tényleg jó lenne, teljesen lefedné a látómezőt a képernyő aminek köszönhetően nem lenne már az az érzés sem, hogy egy "bukósisak" van rajtad. :DDD

(#13) Geller72 válasza K.Andras.Vfx (#12) üzenetére


Geller72
veterán

A Dji első szemüvegében 2 db 5"-os FHD kijelző van, ami szemenként 85 fokos FOV-ot ad elméletben. Ekkora FOV azért már nem kevés. Engem talán jobban zavar ez a mostanában elterjedt irtózatos képarány (18:9, 21:9, etc, miközben a "magasság" nagyon gyér, azaz nagyon keskenynek és egyben "alacsonynak" érzem a kijelzőt.

(29"-os 2k-s monitorom van például, aminek ilyen a kijelzője a 2560x1080-s felbontáson, és nekem pl a 28"-os 4K-s Samsungom 16:9-es kijelzője lényegesen nagyobbnak érződik ugyanezen a felbontáson.)

(#14) pikszel válasza Tidus (#10) üzenetére


pikszel
őstag

Jó is az, a wireless adapterrel pedig már kifejezetten kényelmes a használata, ráadásul simán hozza a 2,5-3 óra üzemidőt.

„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”

(#15) TomFace


TomFace
tag

Sajnálatos, hogy úgy látszik ebből sem fog Európa hivatalos úton kapni :( Pedig az árazása sokkal kellemesebb, mint a Vive Pro-nak.

(#16) eltonleonida válasza Dr. X (#6) üzenetére


eltonleonida
kezdő

#6, most indult el nemrég az előrendelésük. Annó mikor Linus tesztelt egy prototipust, azt mondta, hogy a FOV növekedés eszméletlen élményt ad, de ekkora felületen nem tud jó teljesítményt tartani a gép, szóval kiváncsi leszek hogy mennyire lesz sikeres a Pimax8k ha paks2 gép kell hozzá..

Btw erre már rá akartam kérdezni, hátha van ebben kompetensebb ember :D
Hogy van az, hogy az Oculus Rift gépigénye GTX 1060, miközben egy Oculus GO-nak a nagyobb felbontás ellenére is elég egy Snapdragon 821 proci, meg a Questnek egy 835? Nyilván nem ugyanazok a játékok vannak rá, de akkor is fura. Vagy a CV1 óta szimplán ennyit fejlődött a tech?

(#17) t72killer válasza eltonleonida (#16) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

"Nyilván nem ugyanazok a játékok vannak rá" - ezzel meg is válaszoltad a kérdést. Ahogy sima monitoron is egy Quake 3 arena-t 8k-ban eltolsz egy közép-felső VGA-val, míg egy modern játék már 4k/1080Ti alatt is köhög.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#18) Client válasza eltonleonida (#16) üzenetére


Client
tag

Az első előrendelők már meg is kapták az első példányokat. Az 5K+ és 8K ugyanazon a felbontáson renderel (ami elvileg az 5K+-nál natív, a 8K felskálázza), tehát performancia különbség nem nagyon lesz.
A FOV-ot 3 féle beállításban lehet használni, ami viszont befolyásolja a render felbontást, tehát ha szűkítjük a látóteret, akkor nyerhetünk vele némi performanciát.
Állítólag a normál beállítás, - kb. 150 fok - már elég jó kompromisszum.

Ex - WaterLo

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.