Kísérleti jelleggel sincs még olyan VR ami "kompromisszummentes"?
Itt a felbontásra gondolok elsősorban.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Útvonal
Fórumok » Egyéb hardverek » [Re:] Apró finomításokkal mutatkozott be a Samsung új VR headsetjeHozzászólások
atus72
senior tag
Major_S
csendes tag
Ha az Anti-Screen Door Effect tényleg működik és jól akkor azért nem olyan "Apró finomítás".
Számomra a legnagyobb gond pont a SD, és gondolom nem vagyok egyedül vele.
Justice!
2x8k, hibátlanul működő szemkövetéssel? nincs.
Ez a kütyü már használhatónak hangzik, ha ténylegesen működik a drótkerítést eltüntető trükk
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
K.Andras.Vfx
tag
A screen door és a god rays effektet kivéve szinte tökéletes minden HMD. Ezen a két ponton kell még javítani kicsit és akkor szó szerint tökéletes is lesz. Bár őszinte leszek még így is megszokható és nagyon élvezetes.
K.Andras.Vfx
tag
Simán lehet, hogy működik. Nem szabad elfelejteni, hogy a samsung az egyik legnagyobb és legfejlettebb képernyőket, monitorokat, tv-ket gyártó vállalat a világon, hatalmas anyagi és technológiai háttérrel rendelkeznek. A kutatások terén is élen járnak, szóval simán elképzelhető hogy nem a levegőbe beszélnek és tényleg találtak valami megoldást erre.
[ Szerkesztve ]
Dr. X
aktív tag
A 110 fokos látószögön is lenne mit javítani, amikor az ember 200 fok fölött lát. Azokról a szuperforradalmi VR szemüvegekről van valami hír, amik 5K és 8K-s kijelzővel promóztak?
Ennyi pixelnek még a 110fok is sok, 1440p képernyőt kb 60 fokos FOV alatt szoktam nézni (27" 70 centiről). Kezdjük azzal, hogy még ebbe a látómezőbe raknak normális mennyiségű pixelt (~6-8k), utána kezdenek látómezőben is terjeszkedni.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
icp1970
senior tag
+1.
(#9) Komplikato
Komplikato
veterán
Az "alap modell" szerintem több helyen 350 mistanában 500 helyett, de a többi Windows VR cucc is brutálisan esett, volt pl. Acer 199USD, LG és a röbbi czcc is le van érzékelve. Más kérdés, hogy mire ideér, már euróban ennyi.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
Ezek komoly érvek, és tények. De ezektől függetlenül nem biztos hogy a Samsung tudja is hozni a legjobbat.
Egyébként a kritikusok többsége még élőben sem látott VR-t, nem hogy a fejére húzta volna.
Amúgy én élvezem a kompromisszumokat a HTC VIVE PRO-val. Igaz mást nem is próbáltam.
Geller72
veterán
L.O.L.
Megnézném, mit kezdenél akkora FOV-al mondjuk egy olyan (akármilyen) játékban, ahol a két végponttól a legtávolabb két, vagy akár több olyan esemény is van, amire neked reagálnod kell adott esetben például.
Semmit. Hibáznál és egy idő után mocskosul zavarna, hogy nem bírod felfogni/látni, mi történik és hogyan reagálj.
Én speciel drónt vezetek szemüvegben, baromira nem ekkora FOV-al, nem ritkán 150 km/h-s tempónál és annak ellenére, hogy szinte mindig a középpontra kell koncentrálnom és egy elvileg nem is tűnik olyan nagy feladatnak, mégsem egyszerű. El tudom képzelni, hogy mondjuk játékban nagyságrendekkel összetettebb feladatot kellene áttekintened, sokkal nagyobb FOV-al. A drónoknál maradva legtöbbünknek van egy határ, ami felett a magas FOV sokkal inkább hátrány, mint sem előny. És ott 40 fokokról beszélünk.. . Nem 200-ról. És ezt nem hasra ütés alapján írom, hanem maga a szemüveg gyártója csökkentette le a felhasználói visszajelzések alapján és épített be kisebb FOV-ot az újabb szemüvegeibe. Mert már zavaró volt a nagy FOV. Ha nagyobb lenne, mozgatnád a fejed. Azt meg a kisebb FOV-nál is megteszed, ha mondjuk "körbe akarsz nézni".
Szerintem.
K.Andras.Vfx
tag
A nagyobb FOV itt tényleg jó lenne, teljesen lefedné a látómezőt a képernyő aminek köszönhetően nem lenne már az az érzés sem, hogy egy "bukósisak" van rajtad.
Geller72
veterán
A Dji első szemüvegében 2 db 5"-os FHD kijelző van, ami szemenként 85 fokos FOV-ot ad elméletben. Ekkora FOV azért már nem kevés. Engem talán jobban zavar ez a mostanában elterjedt irtózatos képarány (18:9, 21:9, etc, miközben a "magasság" nagyon gyér, azaz nagyon keskenynek és egyben "alacsonynak" érzem a kijelzőt.
(29"-os 2k-s monitorom van például, aminek ilyen a kijelzője a 2560x1080-s felbontáson, és nekem pl a 28"-os 4K-s Samsungom 16:9-es kijelzője lényegesen nagyobbnak érződik ugyanezen a felbontáson.)
pikszel
őstag
Jó is az, a wireless adapterrel pedig már kifejezetten kényelmes a használata, ráadásul simán hozza a 2,5-3 óra üzemidőt.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
TomFace
tag
Sajnálatos, hogy úgy látszik ebből sem fog Európa hivatalos úton kapni Pedig az árazása sokkal kellemesebb, mint a Vive Pro-nak.
eltonleonida
kezdő
#6, most indult el nemrég az előrendelésük. Annó mikor Linus tesztelt egy prototipust, azt mondta, hogy a FOV növekedés eszméletlen élményt ad, de ekkora felületen nem tud jó teljesítményt tartani a gép, szóval kiváncsi leszek hogy mennyire lesz sikeres a Pimax8k ha paks2 gép kell hozzá..
Btw erre már rá akartam kérdezni, hátha van ebben kompetensebb ember
Hogy van az, hogy az Oculus Rift gépigénye GTX 1060, miközben egy Oculus GO-nak a nagyobb felbontás ellenére is elég egy Snapdragon 821 proci, meg a Questnek egy 835? Nyilván nem ugyanazok a játékok vannak rá, de akkor is fura. Vagy a CV1 óta szimplán ennyit fejlődött a tech?
"Nyilván nem ugyanazok a játékok vannak rá" - ezzel meg is válaszoltad a kérdést. Ahogy sima monitoron is egy Quake 3 arena-t 8k-ban eltolsz egy közép-felső VGA-val, míg egy modern játék már 4k/1080Ti alatt is köhög.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Client
tag
Az első előrendelők már meg is kapták az első példányokat. Az 5K+ és 8K ugyanazon a felbontáson renderel (ami elvileg az 5K+-nál natív, a 8K felskálázza), tehát performancia különbség nem nagyon lesz.
A FOV-ot 3 féle beállításban lehet használni, ami viszont befolyásolja a render felbontást, tehát ha szűkítjük a látóteret, akkor nyerhetünk vele némi performanciát.
Állítólag a normál beállítás, - kb. 150 fok - már elég jó kompromisszum.
Ex - WaterLo
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Új Dell XPS 13 9315 Gyári dobozában, gyári töltőjével i5-1230u(8mag)/16RAM/512SSD/magyar bill.
- Üzletből, garanciával, Lenovo X1 Carbon ,i7-8665U/16GBRAM/512GBSSD FULLHD IPS matt/magyarított bill
- HP ProBook 650 G5 Ezüst i5 8365U/8GB/256GB SSD/Windows 11/HUN BILL - 10% Most Csak 110.150 Forint
- Google Chromecast Audio - Új és használt darabok
- Motorola Edge 40 8/256gb - Újszerű, akár beszámítással
ingyenes kategóriában
- Samsung Buds Plus CSAK a baloldali bluetooth füles!
- SIM KÁRTYA - KÖNNYEN MEGJEGYEZHETŐ (VIP) TELEFONSZÁM / HÍVÓSZÁM - Vodafone / Yettel / Telekom
- Asus Vivobook 14 (X413EA model) i3 1115G4 proci, 8GB RAM, 256GB tárhely, hivatalos Windows 11 Pro
- Hynix 4x8GB 2933 DDR4 Apple / Szerver RAM
- AMD Ryzen 5 5600 processzor