Tudod, lásd az Apple egy éves korlátozott jótállási feltételeit: Link
Nagyon leegyszerűsítve: A számla, jótállási jegy alapján, a forgalomba hozatal/értékesítés országában, az ott érvényes jogszabályok, illetve szabályozás alapján lehet érvényesíteni, ebből adódik, hogy ha valaki más országból hoz, hozat be terméket, akkor a fogyasztóvédelmi jogok érvényesítéséhez alapestben a forgalomba hozatal/értékesítés országába kell intézkednie. (Vannak olyan webshopok és üzletek, ahol így is tesznek, garanciális esetben oda küldik vissza a más országban értékesített készüléket, magánúton behozva, ez persze saját teher marad mindenki számára.)
Amennyiben valamilyen kiterjesztett (EU, "világgarancia" és hasonlók) szolgáltatást ad a gyártó, úgy annak a szabályai szerint, más országokban is érvényesíthető az igény, az már a saját szabályozás kérdése, hogy a gyártó képviseletei más országban is kicserélik, kijavítják, vagy csak átveszik, kiküldik és visszaérkezés esetén kiadják. (Adott Apple termék esetén érdemes elolvasni a korlátozásokat, mert ott sem minden országban érvényesíthető!)
Azt gondolom nem kell részletezni, hogy a hazai hivatalos úton beszerzett termékek esetén mi a szituáció.
Bevallom, én sem mindig csak hazai szolgáltatónál vagy hivatalos viszonteladónál vásárolok, hanem szoktam olyan webshopokban és üzletekben is, amiket megbízhatónak ítélek meg, a jelenlegi 8 Pus készülékem is utóbbi módon vásároltam meg, annak minden előnyével és hátrányával.
frankweber: Akkor jönnek a gondok, ha többször telefonálsz és mindig mást és mást mondanak, mert sajnos nem minden ügyfélszolgálatos van képben.