Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) domi007


domi007
őstag

Hm, érdekes...újraindulhatna azért egy éves garancia, lévén egy teljesen új készüléket kapok vissza, ergo abban valszeg pont ugyanannyira valószínű egy hiba, mint abban amit most vettem frissen a boltból...mondjuk cserébe a pixelhiba-kezelés az nagyon rendes.

"̶d̶e̶ ̶a̶ ̶t̶u̶d̶o̶m̶á̶n̶y̶ ̶m̶a̶i̶ ̶á̶l̶l̶á̶s̶a̶ ̶s̶z̶e̶r̶i̶n̶t̶ ̶a̶z̶ ̶i̶p̶a̶r̶i̶ ̶m̶é̶r̶e̶t̶e̶k̶b̶e̶n̶ ̶i̶s̶ ̶h̶a̶s̶z̶n̶á̶l̶h̶a̶t̶ó̶ ̶S̶H̶A̶1̶ ̶c̶o̶l̶l̶i̶s̶i̶o̶n̶t̶ ̶g̶e̶n̶e̶r̶á̶l̶ó̶ ̶e̶s̶z̶k̶ö̶z̶..." - 2017. február 23. óta már létezik

(#2) Zirowe


Zirowe
nagyúr

Érdekes, hogy ez ma jelent meg, és mintha nem említené meg ezt a hírt, csak egy kis zárójeles megjegyzés erejéig.

Pedig eléggé gáz.

Illetve, a Magyarországon vásárolt iphone garanciális feltételei között is szerepel ilyen "végfelhasználói szerződés garanciális feltételek részében benne van, hogy az aktiválással elfogadom ,hogy az Apple egyoldalúan bármikor módosíthatja a garanciális feltételeket" feltétel, mert ez jogilag megállná a helyét tisztességtelen ÁSZF feltételként, ugyanis a itthon a fogyasztó hátrányára nem lehet eltérni, főleg nem vásárlás után (usa szabályozást nem ismerem, szóval arra nem térek ki)..

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#3) Zirowe válasza domi007 (#1) üzenetére


Zirowe
nagyúr

Teljes csere estén minden esetben újraindul a garancia Magyarországon vásárolt termék esetén, erről már régebben is volt egy vitám (egy az egyben cserélték az ipod touch-omat) egy másik oldalon, és rájöttek, hogy igazam van ( itt és itt olvasható, Zirowe pedig én lennék:) ), főleg mivel a fogyvédelem levelét is csatoltam.

Amúgy arra a főalkatrészre (alaplap, lcd) is teljesen újraindul a garancia, amit kicseréltek, mert hibás.
Ezek ismét természetesen az itthoni készülékekre vonatkoznak.

Applenek meg lehet más "gyakorlata", de a jogszabályok felett nem állnak, csak, hogy idézzek a fogyvédelemtől:
"Ha a szerviz gyakorlatában is a tájékoztatása szerint jár el, komoly büntetésre/bírságra számíthat."

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#4) Bocha válasza Zirowe (#3) üzenetére


Bocha
HÁZIGAZDA

Nem, nem vonatkozik, mert itt külföldön vásárolt készülékekről van szó. Ha a vásárlás helyén javíttatnád és ott olyanok lennének a jogszabályok, mint Magyarországon, akkor újraindulna, de így, hogy világgarancia keretében más országban javíttatod, nem indul, hanem az Apple ÁSZF-ben lévő szövegnek megfelelően 90 nappal tolódik. Azt kell látni, hogy a külföldön vásárolt cuccokra nem vonatkoznak a magyar jogszabályok. És igen, az Apple bármikor visszavonhatja a világgaranciát, ha úgy döntenek, ez az ilyen esetekben benne van a pakliban. Mármint nem egy-egy készülékre, hanem úgy mindenre. De elég régóta így csinálják a hordozható eszközeiknél, valószínűleg nem fogják.

Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

(#5) domi007 válasza Bocha (#4) üzenetére


domi007
őstag

:R :R :R

"̶d̶e̶ ̶a̶ ̶t̶u̶d̶o̶m̶á̶n̶y̶ ̶m̶a̶i̶ ̶á̶l̶l̶á̶s̶a̶ ̶s̶z̶e̶r̶i̶n̶t̶ ̶a̶z̶ ̶i̶p̶a̶r̶i̶ ̶m̶é̶r̶e̶t̶e̶k̶b̶e̶n̶ ̶i̶s̶ ̶h̶a̶s̶z̶n̶á̶l̶h̶a̶t̶ó̶ ̶S̶H̶A̶1̶ ̶c̶o̶l̶l̶i̶s̶i̶o̶n̶t̶ ̶g̶e̶n̶e̶r̶á̶l̶ó̶ ̶e̶s̶z̶k̶ö̶z̶..." - 2017. február 23. óta már létezik

(#6) hemaka


hemaka
nagyúr

Szerintem teljesen korrekt a gariztatás. Sok másik gyártónál mennyi asztalborítással jár egy ilyen művelet... :U

most ha külföldön megvesz vki egy ájfónt és 2 hónap múlva valami tönkremegy benne, mondjuk a hangszóró... Kicserélik, kap egy új telefont. Akkor a hangszóróra 90nap garancia van. És a telefon többi komponensére marad a 10hónap? :F

[ Szerkesztve ]

(#7) PowerBuldog válasza hemaka (#6) üzenetére


PowerBuldog
veterán

Szerintem marad a 10hónap + 90nap.

Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html

(#8) manchester85 válasza Bocha (#4) üzenetére


manchester85
addikt

És mi van a lejárt garanciájú telefonokkal? Egyébként az én szemben a starking leszerepelt. Mikor felhívtam őket, fogalmuk nem volt arról, hogy a világon van olyan szervizpont, ahol a készüléket ténylegesen javítják. (mert ugye itt azon kívül semmi nem történik, hogy A-ból B-be elküldik, és küldenek egy gyárilag felújítottat, ami nem egyenlő az újjal, hisz az Apple használt alkatrészeket is felhasználhat, vagyis a visszakapott készülék egy refurbished példány lesz). Én azon ritka emberek közé tartozom, akinek ténylegesen az Apple javította a készülékét. 2 hónappal a garancia lejárta után, ingyen és bérmentve cserélték az üveget egy buborék keletkezése miatt a T-mobile-os 3G-men az USA-ban. Na most erre azt mondta a Starking, hogy a buborék esztétikai hiba, és nem garanciális gond, gyakorlatilag a szavamat hazudtolta meg, miután hátlaprepedés miatt, és kíváncsiságból felvettem velük a kapcsolatot. Ja és, közölték velem, hogy iPhone-t nem javít az Apple, hanem cserél, úgyhogy nem tudja, én kivel javíttattam. Biztos hallucináltam ezek szerint, hogy egy USA Apple store-ban 10 perc alatt cserélték az üveget. :U

Szóval több kérdés is felvetődött bennem:

Ha meghibásodik tegyük fel az 1 hetes iPhone-om, milyen alapon adnak nekem egy használt alkatrészekből álló cseredarabot, ami elképzelhető, hogy hamarabb hibásodik meg, hisz használt elemekből áll.

A starking miért nincs tisztában azzal, hogy van olyan ország, ahol ténylegesen hozzányúl a készülékhez egy Apple szerviz?

Miért használják a "javítás" szót, ha a szaktudásuk egy futárszolgálat kompetenciájában ki is merül?

Miért nem számít garanciális hibának a Starkingnál az, ami az Apple-nél igen.

Mi van, ha garancián túl akarom javíttatni a készülékemet? (hozzá nem nyúlnak, ezt tudjuk, az USA-ban ennek egységesen 200$ az ára. Náluk is ugyanaz a forgatókönyv, mint a T-nél, hogy méltányosságból adnak 70-80k-ért egy újat, tegyük fel egy letört némítógomb miatt? Ez mondjuk a 3GS-nél kérdés persze)

Persze, van 3rd party szerviz (appsolute, i-doki) de mi van, ha én hivatalos szervizben akarom cseréltetni az akksit, vagy javíttatni a készülékemet?

i6 Silver

(#9) András83


András83
csendes tag

Tervezgetem egy iPhone vásárlását. Nem tudja valaki hogy külföldön hol érdemes nézelődni? Mennyivel lehet olcsóbban kijönni mint itthon? ...szerintem kb semmivel, de cáfoljatok meg kérlek :)

(#10) #95590400 válasza Bocha (#4) üzenetére


#95590400
törölt tag

semmi, mert közben rájöttem, h rosszul értelmeztem.

[ Szerkesztve ]

(#11) Gubro válasza András83 (#9) üzenetére


Gubro
senior tag

Ez a kerdes nem ide tartozik, de a valasz az, hogy jelentosen olcsobban jarsz kulfoldon. Ha bovebben erdekel, irany az iPhone topic.

(#12) HXY


HXY
addikt

Utasítottak már el valakit JB miatt?

(#13) Stifler93 válasza András83 (#9) üzenetére


Stifler93
tag

Angliában érdemes, az enyém is onnan van, ott a 16 gigás £510 (ebben már benne van a VAT, az adó, így átszámítva kb 163ezer Ft).
Tudni kell még, hogy ez gyárilag kártyafüggetlen.

iPhone 15 Pro 512GB; iPad Pro 11” 256GB; Retina MacBook Pro 13", Apple Watch

(#14) Stifler93 válasza HXY (#12) üzenetére


Stifler93
tag

Elég buta aki jailbreak-elve viszi gariztatni az iPhone-ját...

iPhone 15 Pro 512GB; iPad Pro 11” 256GB; Retina MacBook Pro 13", Apple Watch

(#15) Bling95 válasza HXY (#12) üzenetére


Bling95
őstag

elméletileg a szoftvert és a hardvert külön kezelik, de lehet hogy tévedek

(#16) Zirowe válasza Bocha (#4) üzenetére


Zirowe
nagyúr

Részben a magyar, részben az EUn belül vásárolt termékekről beszéltem.

Azt viszont már tényleg félve említem meg, hogy az egész Eu-ban kötelezően minimum két év a jótállás, bármit is mondjon az apple.

Tehát ha az Eu bármely országában vettél egy apple terméket, hiába van rajta egy év garancia, az bizony két év, bárhol is javíttatod az Eu-n belül.

Itt az irányelv.

Megint más kérdés, hogy míg a nyugati országok nagy részében ezt az irányelvet már majdnem minden ország törvénybe foglalta, addig itthon ez csak egy év kötelező jótállásra vonatkozik (ami nem tudom hogy lehetséges, hiszen az irányelv minimum két évet ír elő).
Szavatosságra viszont itthon is kötelezően minimum két év van előírva, bár annak másak kicsit a szabályai, de persze erről sem szól az apple.. :(((

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#17) HXY válasza Stifler93 (#14) üzenetére


HXY
addikt

De mi van akkor, ha teljesen tönkre megy, és nem lehet restore-t csinálni?

Valaki írjon már aki JB-vel adta be a telóját vagy a touchát szervizbe!

(#18) Stifler93 válasza Bling95 (#15) üzenetére


Stifler93
tag

Nem mert a "szoftver módosítása" a garanciánál kizáró ok.

Mondjuk ezt nagyon egyszerű megoldani...

iPhone 15 Pro 512GB; iPad Pro 11” 256GB; Retina MacBook Pro 13", Apple Watch

(#19) ^Clown válasza manchester85 (#8) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Nem tisztem védeni a StarKing-et, de azért puszta csomagküldő szolgálatnál többet csinálnak, ennyire ne degradált le őket, főleg ne alaptalanul. Ők is átvizsgálják a készüléket, hogy a hiba tényleg fennáll-e.

A tegnapi világgarancia botrány után talán egy kicsit várhatott volna ez a cikk szvsz.

(#20) Stifler93 válasza HXY (#17) üzenetére


Stifler93
tag

Abban az esetben az ügyintézőn/szervizesen múlik. Haveromnál ez volt a helyzet, neki a T-nél elfogadták, mert ismerte az ügyintézőt (eddig 6-szor vitte vissza a 3GS-sét, T-nél mindig újraindul az 1 év), de simán megtehetik, hogy visszadobják.

iPhone 15 Pro 512GB; iPad Pro 11” 256GB; Retina MacBook Pro 13", Apple Watch

(#21) manchester85 válasza ^Clown (#19) üzenetére


manchester85
addikt

Mégis mit vizsgálnak meg? Hozzá se nyúlhatnak. :U Megnézik a nedvesség indikátort, megnézik, van-e rajta sérülésnyom és gondolom letesztelik ők is a hibát. (Erre egy civil nem képes?) Alaptalan degradálás? Csak a tényeket írtam le. :) Vagy mire gondolsz pontosan?

i6 Silver

(#22) Zirowe válasza HXY (#17) üzenetére


Zirowe
nagyúr

Én úgy adtam le egyszer, de az rég volt és egy teljesen más történet :)

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#23) ^Clown válasza manchester85 (#21) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Amiket leírtál, való igaz, nem túl bonyolult dolgok (ebben egyetértek veled), de a semminél azért több. Erre céloztam a degradálással.

(#24) manchester85 válasza ^Clown (#23) üzenetére


manchester85
addikt

Na, amiket leírtam, azok pont arra jók, hogy mivel hiúsítsuk meg a garanciális "szervizelést". :U Hát kösz, de ettől nem esek hasra. :DDD Ellenben az, hogy én hívom fel őket, higy érdeklődjek, aztán nekem kell elmagyaráznom, hogy ez nem egészen így van, mert az iPhone-t igen is javítják, igen is szétszedik hivatalosan is, ahelyett, hogy ők szolgálnának hasznos információval számomra, az eléggé tragikus. Itt egyedül arról van szó, hogy ők egy Apple pontot képviselnek, így aki külföldön vett független telefont, az le tudja náluk adni, és garanciális hiba esetén nem kell bejárni Európát. De mikor hallottam, hogy lesz iPhone szerviz a Starkingban és az iStyle-ban, akkor azt hittem, hogy itt tényleges javítás is történik majd. Tény, hogy amíg garanciális a készülék, addig nincs túl nagy jelentősége, ha viszont már nem az, akkor nagyon is. Persze, van 3rd party szerviz, csak hát a hivatalosban jobban bízik az ember. Szóval garancián túl meg van lőve az ember, ha hivatalos módon szeretne akárcsak egy akksit is cserélni. Így meg ne hívják már iPhone szerviznek, max garanciális szervizre jogosult iPhone átvevő pontnak. :U

[ Szerkesztve ]

i6 Silver

(#25) Cimi+Csabi


Cimi+Csabi
tag

Egy kérdésem van!
Ha én Kanadából hoztam be egy iPhone 4et de Carrier Lock van rajta (csak Kanadában használható bármely kanadai szolgáltató kártyájával) kérhetek olyat hogy gyári függetlenítés???
Köszi

The Unofficial Apple Team! Dual Apple Power! (''Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed'')

(#26) manchester85 válasza Cimi+Csabi (#25) üzenetére


manchester85
addikt

Nem, de kitől kérnéd amúgy?

i6 Silver

(#27) Atos23


Atos23
senior tag

Sok garit intézek, nyilván MO-n vásárolt termékek ügyében. Ezzel a háttérrel borzalmas volt végignézni ezt a videót, nevetséges az eljárás módja. Tudom, tudom, USA szabályok, de akkor is...

(#28) joey04 válasza manchester85 (#24) üzenetére


joey04
titán

Ilyen maximum akkor lesz, ha teljes értékűen jelen lesz az Apple az országban. Hogy minek hívják, azt meg lehet, hogy az Apple dönti el. pl.: az XMS-nél a pontos tervet elküldték, hogy hogyan kell kinéznie a boltnak ([link]), ha APR akar lenni.

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#29) FPéter


FPéter
aktív tag

"Hangsúlyozandó, hogy kizárólag a külföldi forrásból, egészen pontosan európai forrásból származó eszközök "világgaranciás" programba eső szervizeléséről van szó, az eszközöket nem az APR-ek javítják, csupán logisztikai és adminisztrációs szerepet játszanak, de ez lássuk be, így is nagy dolog."

Ez egyáltalán nem nagy dolog, az ügyintézésnek ennél is sokkal simábban kellene mennie egy ilyen, árához képest viszonylag kevés hozzáadott értéket felmutató termék esetében... Ezt írni erre, hogy nagy dolog, nagy túlzás.

[ Szerkesztve ]

(#30) manchester85 válasza FPéter (#29) üzenetére


manchester85
addikt

"árához képest viszonylag kevés hozzáadott értéket felmutató termék esetében"

Mivel irreálisan magas az ára, így ezt megcáfolni nem lehet, de hogy kevés lenne a hozzáadott érték? Végül is csak az év telefonjáról (i4) beszélünk. Most soroljam, hogy hány forradalmi szabvány köthető az iPhone-hoz és hogy mennyire írta újra a teljes mobilipar koncepcióját?

[ Szerkesztve ]

i6 Silver

(#31) Atos23 válasza manchester85 (#30) üzenetére


Atos23
senior tag

Szerintem a garancia eljárás méltányosságára értette. Ebben a Toshiba verhetetlen, simán cserélnek olyan alkatrészt gari után fél évvel ingyen, amiről tudják, hogy az alkatrész hibája nem egyik napról a másikra következik be.

Ez az 1 nap és 90 nap, nevetséges.

(#32) FPéter válasza manchester85 (#30) üzenetére


FPéter
aktív tag

Nem állítottam, hogy a termék rossz. Az árát azonban semmiképp sem éri meg, mivel -ahogy te is írod-, irreálisan magas ahhoz képest, hogy az egyszeri felhasználó számára mit nyújt az "Apple életérzésen" kívül. Ez utóbbit én magam 10 forintra sem értékelem mert nem hoz lázba.

Én, mint felhasználó még nem nagyon profitáltam abból, hogy az év telefonja lett, csak szándékosan lebutított funkciókat (pl. bluetooth) és nagyon magas tartozékárakat látok. Ennyit a termékről, amivel úgy összességében nincs nagy baj.
De nézzük a szolgáltatás minőségét, ami a hozzáadott érték jelentős része. Ez ugye az Apple esetében a garancia, terméktámogatás, iTunes, stb lenne. Nem szeretnék vitákba bocsájtkozni, csak megkérlek arra, hogy összegezd magadban, hogyan is áll a mi régiónkban az Apple ezekkel. Ha pozitív kép él az Apple-ről benned a fenti szolgáltatások, vagy a szolgáltatások feltételeivel kapcsolatban, akkor nyilván én látom rosszul, hogy gyakorlatilag ezeket az Apple szívességként és nem kötelezettségként értelmezi. Ami egy szolgáltató részéről elég nagy hiba, bár én inkább szándékosságot ("így is jó ezeknek, kis piac") sejtek a magatartásuk mögött.
Én ezért az árért cserébe normális ügyintézést várok el, nem ezt az összetákolt, homályos feltételekkel nyújtott valamit. Nyilván feleennyiért nem tenném ezt, nem vagyok megőrülve.

Pl. a Nokia (ami egyébként innovációban egy elég béna cég az Apple-hez képest) futárral vittel el az akkoriban hasonló árú (~200 ezer, E90, 2007) telefonomat szervizelésre, a háromnapos ügyintézés alatt cseretelefont biztosított. És én ezt el is vártam, mert a telefon maga messze nem ér 200 ezer forintot, ezzel a szolgáltatással együtt viszont már igen.

Az Apple mellé is járna legalább annyi, hogy ha én Hollandiában megveszem, akkor rövid átfutási idővel, adminisztrációs tevékenységeket végző harmadik személyek (viszonteladók) közbeiktatása nélkül reagáljanak rá valamit.

(#33) Zirowe válasza FPéter (#29) üzenetére


Zirowe
nagyúr

Ez nem nagy dolog, hanem kötelességük!
Nemrégiben az Eu csapott az apple kötmére, hogy az Eu-n belül vásárolt termékeit bárhol az Eu-n belül kötelesek megjavítani.
Ennek ellenére továbbra is próbálják szívességként feltüntetni ezt és játszani a szabályokkal/határidőkkel.

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#34) Bocha válasza hemaka (#6) üzenetére


Bocha
HÁZIGAZDA

10 hónap marad a cserélt kompnensekre is. A 90 nap csak akkor játszik, ha a normál garancia már kevesebb, mint 90 nap. Ha teszem azt, van még 45 nap garancia magára a készülékre, majd cserélnek hangszórót, akkor a kijelzőre/rezgőmotorra/stb. 45 nap marad, a hangszóróra 90, azaz a "normál" gari lejártához képest plusz 45 nap.

Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

(#35) fricz19 válasza manchester85 (#30) üzenetére


fricz19
őstag

az év telefonja?
hol olvastál ilyet?
sorold azokat a "forradalmi" szabványokat...

AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!

(#36) HXY válasza fricz19 (#35) üzenetére


HXY
addikt

Az iPhone 4 nem igazán forradalmi.
Egyedül a retina kijelzője az.

Ennek ellenére több száz portál, magazin választotta az év telefonjának szerte a világon.

De a 2007-es iPhone volt az első igazán érintőképernyős telefon felhasználóbarát GUI-val.

[ Szerkesztve ]

(#37) fricz19 válasza HXY (#36) üzenetére


fricz19
őstag

az igaz, első iphone ott volt. :K

[ Szerkesztve ]

AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!

(#38) Gubro válasza fricz19 (#35) üzenetére


Gubro
senior tag

Pont az MWC-n valasztottak az ev telefonjava.

(#39) z0d1AK


z0d1AK
veterán

Nem vagyok Apple párti, de igazából ezt a garanciális ügymenetet az összes többi gyártó is átveheti.
Kit érdekel, hogy nem hosszabbodik meg a garancia még 1 évvel? Új készüléket kapsz, lehet örülni.:)

| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |

(#40) manchester85 válasza z0d1AK (#39) üzenetére


manchester85
addikt

Nem újat, csak másikat. :U Gyárilag felújítottat, amikre az Apple fenntartja a jogot, hogy használt alkatrészekből is kipofozhat. Szal te leadsz egy 1 hetes készüléket, és lehet, hogy egy 1 éveset kapsz vissza. Persze hibátlan, csili-vili lesz, mint egy új, de mégse arról a szalagról jön le, ahol a ténylegesen új telefonok vannak. Egészen pontosan egy refurbished példányt kapsz, ami pl. olcsóbban kapható az USA-ban, mint a ténylegesen új. Tehát a gariztatás azzal jár, hogy követhetetlenné válik, az "új" készülékben melyik alkatrész hány éves. :U Mintha azt mondanák, vidd be az új kocsidat, kapsz helyette egy másikat, ugyanúgy fog kinézni, küllemre teljesen új lesz, de lehet, hogy már 5 éves alkatrészekkel van tele. Gondolom, nem örülnél... Viszont ahol tényleges apple szerviz van (genius bar) ott kicserélik a hibás komponenst, és a saját készülékedet kapod vissza.

"iPhone készülékeket egyaránt javítjuk a jótállási időn belül és azon túl is"

Ez a kijelentés pedig egyszerűen hazugság, szó nincs itt semmiféle javításról.

i6 Silver

(#41) z0d1AK válasza manchester85 (#40) üzenetére


z0d1AK
veterán

Nagyon nem zaklatna. Jobb egy másik, használt készüléket is visszakapni másnap, mint hetekig várni.
Jobbat mondok, a Motoker most bukott be, nem tudom, hova vinném a Milestone-t szervizeltetni...

| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |

(#42) HXY válasza z0d1AK (#41) üzenetére


HXY
addikt

"Motoker most bukott be" Ezt hogy érted?

(#43) z0d1AK válasza HXY (#42) üzenetére


z0d1AK
veterán

Motoker Facebook
"Eltűnik a színről a Motorola hazai disztribútora" - HWSW

| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |

(#44) amigazoli válasza ^Clown (#19) üzenetére


amigazoli
csendes tag

Ha videón látott módszerrel vizsgálnak minden terméket akkor nem vinnék hozzájuk egy faéket sem. Elektronikai eszközöknél elengedhetetlen az ESD védelem. Itt nem láttam semmi ilyesmit. :((

(#45) alamuszi válasza z0d1AK (#39) üzenetére


alamuszi
senior tag

Azért érzed, hogy ez kicsit sántít. Ha ilyen jó lenne bárminek a szervizhálózata, akkor nem lennének gondok. Van egy kettő cég aminek valóban ilyen a szervízhálózata.

Pár igen kényes és számomra eléggé ködös téma, mivel én is voltam szervizes 4 éven át:

- ha a készüléket folyadék érte, ez az a pont, amikor nem cserélem mert nincs kedvem. Ez mit jelent? Ha izzadság érte, ha esőcsepp esett rá. (nem zuhatag) vagy ez mit jelent, egy halom olyan fotót láttam, amikor a telefonszervizek tonna számra dobták vissza a telefonokat, ha volt ilyen ha nem.
- A külsérelmi nyom van a készüléken? Ez mit jelent. Mert ez is bármi lehet.
- Koccanás, leesés stb. Ez megint olyan dolog, ami nem egyértelmű. Ha leesik de nincs komoly külsérelmi nyom, akkor mi a helyzet? Akkor gyári hibás, mert belül olyan alkatrészek vannak, amik leesnek, ha koccan?
- kívül belül sértetlen? Ez mit jelent, pl, egy tipikus példa, ha valaki sokat használja zenehallgatásra a telefont, és kilazul a Jack aljzat akkor mi a helyzet, akkor sérült a telefon, de ez ha nem rángatják meg a zsinórt a jack dugó végén és nem ilyen jellegű a baleset? Akkor mi a helyzet? Jobb helyeken ezt megoldják "kézi javítással".

Eleve ki dönti el, hogy mi számít "balesetnek", "beázásnak", "sélülésnek", "szándékos rongállásnak". A szervizes? Vitás esetben a fogyasztóvédelem nagyon kevés.

Ez a videó jó promo, de nem hinném hogy ez a valóság, ez egy tökéletes világban lenne lehetséges, ismerve a magyar kereskedők átlagos hozzáállását, agilitását hááát....

Igen magamból indulok ki mivel én is szervizes voltam nagyon kevés kivétellel (nagy cégek (Lenovo, HP, Dell, Toshiba stb) akiknek komoly forgalma is van, és van is komoly szerviz hátere is) nem nagyon vannak ilyenek.

Ezt is csak azért kérdezem, mert nagyon komoly fegyverténynek tarja az apple a világgaranciát, és hogy az működik is. Én elhiszem, arról viszont vannak kétségeim, hogy ez Magyarországon is úgy működik, mint USA-ban.
Azzal is tisztában vagyok, hogy elvileg a kereskedő megtagadhatja a javítást, mivel nincs semmilyen jogi viszonyban az adott készülékkel, mint adott esetben a szolgáltató ,csak akkor nem lenne viággarancia, a világgarancia.

Így nem is kötözködésképpen írom ezeket, csak szervizes tapasztalataimból kiindulva eszembe jutnak ezek .

[ Szerkesztve ]

"Technológiai problémák nem fordulnak elő az Apple készülékeinél." - Ulkesh

(#46) Inarus válasza alamuszi (#45) üzenetére


Inarus
addikt

Nem értem a hozzáállásod. Ilyen rossz a tapasztalatod az Apple szervízhálózatával és annak kapcsolataival? Mitől biztos, hogy a "(nagy cégek (Lenovo, HP, Dell, Toshiba stb)" kategóriába esőkhöz hasonló szolgáltatást nem tud biztosítani egy Apple vagy APR?

(#47) alamuszi válasza Inarus (#46) üzenetére


alamuszi
senior tag

Nem nem, nem az Apple-val van itt a baj, félreérted. Alapvető kereskedői gyakorlattal, a fogyasztóvédelmi tehetetlenséggel, az elavult törvényi kötelettségekkel, amiről nem is a kereskedő tehet. Nem arról van szó, hogy apple? Vagy nem az apple?

Azért egy 30 fős szervizes gárdával nem nagyon tud versenyezni, egy átlag kis szerviz.

"Technológiai problémák nem fordulnak elő az Apple készülékeinél." - Ulkesh

(#48) Inarus válasza alamuszi (#47) üzenetére


Inarus
addikt

Hm, így már értem.
Csak akkor kérdés, hogy mitől lennének Apple szervíz és APR, ha nem a megfelelő szint teljesítésétől. Mondjuk a magyarországi mentalitással tényleg sok helyen baj van, ezt aláírom.

(#49) alamuszi válasza Inarus (#48) üzenetére


alamuszi
senior tag

Én inkább azt nem értem, hogy mi alapján kap valaki ilyen minősítést? Mert egy HP, Dell stb esetében megvannak a feltételek. De itt ugyna nagyon sok IPhone-t vásárolnak, de az már kétséges, hogy amit külföldről behoznak, annak a száma lapján megéri vajon komplett szervizt fenntartani. Pláne komoly szervizhátték nélkül. (Nem az ember szaktudását vonom kétségbe, mert biztosan azért ül ott mert ért ahhoz amit csinál, hanem a policy-t a minőségellenőrzést, és a eleve mi alapján van jó, hibás, tönkretett, beázott termék). Nem tiszta, és túl sok a fekete folt. Mert ha ezt a kereskedő dönti el, akkor ez régen rossz, és nagyon nem megbízható, SZÁMOMRA. És SZERINTEM.

"Technológiai problémák nem fordulnak elő az Apple készülékeinél." - Ulkesh

(#50) cassius.clay


cassius.clay
senior tag

Sziasztok!
Adott egy iPhone 4 16 GB gyarifuggetlen fekete, Apple garis nyárig .
Ma vettem észre, hogy ahol a hangerő szabályozó gombok vannak, közvetlenül ott mellettük a kijelzőn erősebben világít be a fény És csak ott. A jelenség inkább full fényerőnél és fekete háttérnél látszik. Nem olyan vészes de észre lehet venni. Kérdés : Star kingnél cserélik ezt új készülékre ? Érdemes ezzel elvinnem gariztatni? Nem fogják ezzel visszadobni , hogy ez nem is hiba ?

Privát üzenetre illik válaszolni. Aki ezt elmulasztja, automatikusan tiltom

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.