Hirdetés

2019. november 21., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#272) Abu85 válasza sakal83 (#270) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Nem az AMD küldte el, hanem ő ment el az Intelhez.

Nagyon nehéz alálőni az NVIDIA egekbe emelt árainak. Ehhez aztán nagyon sok számítás kellett az AMD-nél. :)

Nagyon sok dolog az AMD-ben Raja Koduri érdeme. Az, hogy létezik Radeon Software, hogy megvették a HiAlgót, hogy közös rétegre építve támogatja a cég az explicit API-kat, hogy a Navi ilyen lett, stb. Nem ő felelet ezekért közvetlenül, de ő jelölte ki az irányokat, amit nyilván a beosztottjai levezényeltek. Hiába nézed le, ez a pali kb. a piac legokosabbja, hiszen észrevette, hogy a régi kódok miatt a driverbe rengeteg pénzt csak öntenek, de annak a nagy része bugfixre megy el, amit a legacy kód problémái okoznak. Ehhez nem nyúlt senki előtte, mert amíg működik, addig jó az, de Koduri bevállalta, hogy írják újra az egészet. Egy rakás pénzt megspóroltak azzal, hogy kidobták a Catalystet. Nem azért nem megy az AMD után szolgáltatásban az NV és az Intel, mert nem akarnak, hanem mert sok-sok éves kódokat kell menedzselniük, ami iszonyatosan költséges, míg az AMD ezeket a költségeket már funkciókba fekteti, illetve az explicit API-k implementációjába. Ugyanezt csinálja egyébként az Intelnél is. Ahogy odament, rögtön nyomott egy resetet, és jött is egy új vezérlőpult. Nem a kinézete miatt fontos ez, hanem amiatt, hogy új a kód, és annak a karbantartása az eredeti erőforrásigényének a töredéke.

Az AMD a VR-piacon az előző évben stratégiát váltott. Világossá vált, hogy a PC-hez fejlesztett headsetek piaca egyszerűen nem fog nőni tartalom nélkül. Az Oculus és a HTC is mozdul a mobil felé, vagyis a jövőjüket az önálló headsetekre építik fel. Ehhez nagyon gyorsan igazodtak a Radeon ReLive VR szolgáltatással. Tehát, a nagy mennyiségben eladott VR headsetekre az AMD tud a legjobban streamelni, a többieknek erre nincs is gyári szolgáltatása, mert a PC-hez igazított headsetekre figyelnek, de sok haszna ennek nincs, ha eladásban ezek csak a piac töredékét teszik ki. A kulcskérdés a tömegpiac, márpedig a VR-nél a mobil megoldásokat veszik nagy mennyiségben, például a Google VR-t.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.