Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Noukoum


Noukoum
veterán

Én szeretem ezeket a cikkeket, csak a magyar autós társadalom olyan e-autózással kapcsolatban hiteltelen helyekről szedi az információit mint barna, kopasz, pista, Tc. A média nagy úr, és mindig szomorúan látom hogy sokak mások véleményét mennyire szentnek veszik. Persze a saját érdek is benne van nyilván (motorhang, a közös utálat összetart stb.)
Szóval nem meglepő ha az ember nincs tisztában a valós környezetterhelési értékekkel akkor neki a villanyautók ellenszenvesek (ami abszolút marhaság, mert ha környezet szempontjából nem lenne komoly javulás akkor is ott lenne a városi levegő).

Model Y-ra rátérve. Egy picit nagyobb model 3. Simán jó vétel, de nem itthon szvsz. Annyira drágák eu-ban de főleg itthon a teslák hogy nem éri meg a több millió felárat. Ha valaki megnézi az alap model 3 itthoni árát kb szomorú lesz. És az Y még ennél is több lesz. De ugye ha nincs konkurencia akkor annyi amennyi.

Amiről meg nem sokan beszélnek hogy az Y-nak kisebb a hatótávja mint a model 3-nak, nem is kicsivel. Ennyit számít a fogyasztás.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#2) #24536576 válasza Noukoum (#1) üzenetére


#24536576
törölt tag

Annyi azért lehetne benned, hogy a nevüket nagybetűvel írod. Számodra biztos H.András a nagy szakértő. 😆 🙄

(#3) Noukoum válasza #24536576 (#2) üzenetére


Noukoum
veterán

Ezzel a kommentel elmondtál mindent magadról.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#4) M5Norbi válasza Noukoum (#1) üzenetére


M5Norbi
őstag

A magyar autós társadalom?
Mármint a hogyis írtad múltkor szerényen? Ööö....ja igen a magyar prolik? :DDD :C

Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!

(#5) mcdennis válasza Noukoum (#1) üzenetére


mcdennis
tag

Nem tudom honnan veszed hogy pl Kopasz leszólta a villanyautókat. Többször mondta hogy az a jövő és már ma is ajánlja városi használatra. Itt inkább az időpont a kérdés és nem az hogy mi lesz a jövő.

(#6) Noukoum válasza M5Norbi (#4) üzenetére


Noukoum
veterán

Azok akik habzó szájjal hangosan mondanak marhaságokat, teljesen beszűkülten és olyan stílusban. Na azok megérdemlik a magyar proli jelzőt vagy proli gondolkodást / viselkedést. Bár nem tudom miért kell a szavakon lovagolni, a lényegen nem változtat.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#7) Noukoum válasza mcdennis (#5) üzenetére


Noukoum
veterán

Addig oké csak közben csinált egy videót melyben azt mondja hogy a (teher)hajó a gond nem az autó (Abszolút marhaság), csinált egy videót melyben megmutatja hogy a dízel már nem baj mert a kipufogó nem kormol (???), meg csinált egy videót melyben bemutatja hogy milyen hosszútávon egy teslával menni szemben egy dízellel, és azontúl hogy full szubjektív a videó (persze objektívan van előadva) azontúl tele van hibával és marhaságokkal.
Ezek nem félmondatok, hanem teljes videók.

Szerk: Azt hogy ért a benzin / dízelautók működéséhez azt nem vitatom.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#8) M5Norbi válasza Noukoum (#6) üzenetére


M5Norbi
őstag

Na így már más és van benne igazság.
Bármely tábor híve( bár ezen csak nevetek akármelyik oldal fanatikusa valaki) ír habzó szájjal az nem normális dolog.

Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!

(#9) Noukoum válasza M5Norbi (#8) üzenetére


Noukoum
veterán

Villanypártiakból is vannak ilyenek, csak mivel belőlük alapból kevesebb van még ezért ritkák mint a fehér holló. Hallottam már én hogy a dízelautó elpusztítja a bolygót, (mikor még ingyenes volt mindenhol a töltés) azt hogy az a villany előnye hogy ingyen van a töltés stb
Ezek se jobbak, megnyugodhatsz. Csak ph-n még egy ilyet se láttam, a másik oldalról meg tucatnyi van. :(

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#10) M5Norbi válasza Noukoum (#9) üzenetére


M5Norbi
őstag

Nem tudom lehet hogy kevésbé vagyok jó megfigyelő de én mindkét tábortól láttam már szélsőséges véleményt.
Azt gondolom nyilván mint sok esetben valahol az aranyközépút az igazság.
De persze még talán korai bármit is jósolni.
Most úgy néz ki a villanyautózás a jövő. Aztan majd kiderül.

Én azért nézem szkeptikusan bármely tábort mert imádok vezetni. Franc bánja mi hajtja :)) . Vidéken élek imádom a dieselemet, középhosszú távra használom költök rá, tökéletes. De vezetek hibrideket is az is tök jó dolog. És a full villanyt is szeretni fogom ha odaér hogy altalánosan elérhető lesz.

[ Szerkesztve ]

Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!

(#11) Squirrel


Squirrel
őstag

Nagyon jó a villanyautó, de sajna még mindig csak igen közép vagy rövidtávú napi használatra. Az az 5x0 km-es hatótáv a gyakorlatban inkább 350 vagy esetleg (télen egyértelműen) kevesebb. Az etron és vw egyéb hatótávját meg nyugodtan lehet osztani 2-vel.

(#12) szaszyka válasza Squirrel (#11) üzenetére


szaszyka
senior tag

Az autósok hány százaléka megy napi 200km-nél többet? Illetve ebből vonatkozóan a konkrét kérdés, hogy az autósok hány százalékának felelne meg egy elektromos meghajtású autó? 90-95%? Akkor miről beszélünk?

Lenovo Thinkpad X220 :D

(#13) Squirrel válasza szaszyka (#12) üzenetére


Squirrel
őstag

Hidd el, soknak. A kis hatótávú autók kb csak a feleségeknek való, akik tényleg arra használják, hogy elviszik a gyereket ide-oda, utána beugrik az aldiba. Magyarországon kivül azert elég sok helyen előfordul, hogy bőven kell menni a munkahelyre, nézd meg pl.a németeket, nem csak az ottani nagyköruton van stau, hanem az összes autópályán...nagyon sokaknál ez az ellenérv, hogy kevés a hatótáv. Az hogy ez valós vagy képzelt ellenérv az egy dolog, de létező probléma és sokan pont emiatt nem vennének elektromos autót.

(#14) toronyhaz


toronyhaz
aktív tag

Én majd az európai piacra szánt model 2-re leszek kíváncsi. Remélem 3 éven belül kapható is lesz már. Reméljük minél olcsóbban. Nem kell 3-4-500 ló. Főleg villanyból. Max 200 ló 300nm ;] Mondjuk 6mp-es gyorsulás 100-ra. 60-as akksi. Mindezt 10 millióért :U Szép is lenne

(#15) szijartg


szijartg
senior tag

Az hagyján, de Kínában néhány nap alatt elkapkodták a Q1-re szánt Y-okat

https://e-cars.hu/2021/01/07/nehany-nap-alatt-elkapkodtak-a-q1-re-szant-y-modelleket-kinaban/

(#16) #16820480 válasza Squirrel (#13) üzenetére


#16820480
törölt tag

Volt erről statisztika, hogy USA-ban, ahol még inkább autózásra szorulnak az emberek, és még nagyobb távolságok is vannak, az autósok valami 98%-a nem megy napi 50km-nél többet, és 95%-a napi 100-nál, szóval a jelentős többségnek semmi hátránya nem lenne még a rövid hatótávú autókkal sem.

(#17) mcdennis válasza Noukoum (#7) üzenetére


mcdennis
tag

Azis gond, a pár euros repjegy is problema. Sok problema van, amibol lokalisan az auto a legrosszabb.
a masik video, amit emlitesz az azt is nagyon jol bemutatja hogy a regi autok mennyivel karosabbak, es nalunk ahol 14 az atlageletkora az autonak es ez egyre rosszabb lesz, ott semmilyen tamogatast nem kap az aki lecserelne 16 eves dízelet (pl. Én). A masik. Ha jartal mar egy kis faluba telen majd meg fullasz az utcan. Az emberek futenek mindennel is. Ott pl. Rohadtul nem az autok a legkarosabbak lokalisan hanem az elavult kadarkockak elavult futesi rendszere. Erre jar vmi tamogatas? Rohadtul nem.

arrol meg nem is beszelek hogy ezeknek a SUVoknak mi ertelme? Nehezebb, nagy homlokfelulet, jo nagy kerekek, fogyasztasa meg az egekben. Ha komolyan vennenk akkor SUVoknal nem tömnénk ki az utcakat, mert az a kategoria onmagaban is kornyezetszennyezobb mint normalis tarsa.

Tesla meg az év vicce. Valaki elhiszi h 2 tonnás, több száz loeros sportautok mentik meg a foldet? Na ne rohogtess.

(#18) mcdennis válasza Squirrel (#11) üzenetére


mcdennis
tag

Nekem nincs olyan ismerősöm akinek ne lenne jó az elektromos autó. Én aki napi 150km-t vezetek (évi több mint 30 ezer km) még nekem is jó lenne ha otthon tudnám tölteni.

(#19) #16820480 válasza mcdennis (#17) üzenetére


#16820480
törölt tag

Model 3 1,6 tonna, pont mint egy BMW 3-as. Az erős motor igazából nagy többletköltséget nem jelent, cserébe ha valaki akarja megvan a fun-factor is, de ugyanúgy át lehet billenteni eco módba és akkor nem tudod kitaposni a szemét is.

(#20) Farkas82 válasza #16820480 (#16) üzenetére


Farkas82
tag

Azért egy 450km ausztria-magyaró távot rendszeresen lenyomni üvöltő gyerekkel nem egy leányálom, és sokan még nagyobb távolságról járnak vissza rendszeresen. Ha még ehez 1 órás töltéseket, és 100km/h sebességet az autópályán hozzáteszed (mert különben még sűrűbben meg kell álni) érthető hogy sokan miért ragaszkodnak a dízelhez. Az elektromos autó jó, ez a jövő, de a jelenlegi (valós, használható, nem katalógus!) hatótávokkal egész egyszerűen sokaknak csak második autónak jó, de ahhoz még nyugati mércével is drága.

(#21) Farkas82 válasza mcdennis (#17) üzenetére


Farkas82
tag

Ott a pont! Azt a hatalmas pénzösszegeket, amit most az elektromos autók subventionálására költenek, épületkorszerűsítésre költenék, sokkal gyorsabban, sokkal több emissziócsökkenést lehetne elérni

(#22) QwErTy42 válasza Farkas82 (#20) üzenetére


QwErTy42
addikt

Kiragadtok pár példát, hogy embereknek 500+ kilométereket kell menniük, mert muszáj. Mindenkinek. Mikor ez nem így van. Azok vannak sokkal kevesebben, akiknek a példád szerint több száz km-t kell mennie. Na nekik a dízel teljesen jó.

Az arányokon van a hangsúly, amit már nagyon sok elmondtak.
Az emberek túlnyomó többsége ingázik és a rokonlátogatás sem több, mint 100-200 km. Itt most bőven 80-90 százalékról beszélünk.
Az irodámban a kollégáim nagy része az agglomerációban vagy Pesten lakik és járnak Pestre dolgozni napi 20-50 km-t megtéve. Egy embert nem tudok mondani a fél gyárban, aki nem Pest megyében lakik.
Nekik az elektromos teljesen jól használható valami lehet.

Pedig az elektromos az Isn'. Ez a jövő.
Sokkal egyszerűbben gyártható, könnyebben, ritkábban szervizelhető és üzembiztosabb valami, mint egy belsőégésű.
Nem beszélve, hogy a megtermelt áram lehet zöld, karbonsemleges vagy lehet az idővel sokkal tisztább, mint most. Míg a benzin/dízel környezetterhelése már nem fog csökkeni. Kezdve a kőolajszármazékok ellátási láncán keresztül, az autók gyártásán át, egészen az orrunk alá pöfögött finomságokig. Vagy az egyre öregebb auók emelkedő kibocsátását is említhatnék (lásd lefingott 15 éves magyar autópark).

Az elektromos autókban még sok a potenciál.
Lehet az akkuk előállítása olcsóbb, kevésbé szennyező (lásd kobalt mentes Tesla akksik, amihez nem kell szegény afrikai gyerekek vére, verítéke...).
Az autók gyártása is nagy mértékben egyszerűsödik. Most jelentek meg a gördeszka platformok vagy kezdik bevezetni a nagy konszernek. Ennek az egyszerűsítésnék és optimalizálásnak lesznek még további lépcsőfokai.
Eljön az idő, amikor az elektromos olcsóbb lesz és profitábilisabb, mint egy belsőégésű.

S míg benzint/dízelt otthon elég bajosan tudsz tankolni, addig ha nem is az összes ember de egy jelentős hányaduk otthon meg tudja oldani. Ezzel is tehermentesítve a gyorstöltőhálózatot.

A jelenlegi támogatások arra jók, hogy ezek a fejlesztések elinduljanak, felgyorsuljanak, hogy 5-10 év múlva sokkal szélesebb rétegek számára elérhető legyen.

[ Szerkesztve ]

...oktalan embert észérvekkel meggyőzni nem lehet...

(#23) Alogonomus válasza Noukoum (#7) üzenetére


Alogonomus
őstag

Nálam is azzal a német-magyar Tesla vs. Passat úttal írta le magát a Kopasz. Hitelessége nulla.

(#24) mcdennis válasza Alogonomus (#23) üzenetére


mcdennis
tag

Miért hiteltelen? Vétett egy hibát. Mindig 100%ra töltötte, ez a lényegen nem változtat. Akkor nem 5 hanem 2 oraval kesobb ert volna haza. Lenyegtelen. Ami ott bemutatasra kerult az az amit mar tudtunk. Hosszu utan villanyoddal tobb idot vesz igenybe.

(#25) Lami66


Lami66
őstag

Cseszheti az elektromos autózás, hogy az emberek 95%-nak elég lenne, ha az emberek 95%-nak nincs rá pénze. Mert aki azt gondoja, hogy 5 millió nem pénz egy elektromos kocsiért (ennyiért kapsz egy villanyos szappantartót, ami egy családban fő autóna alkalmatlan), az vegye észre, hogy a térsadalom szebbik felében él.

(#26) Alogonomus válasza mcdennis (#24) üzenetére


Alogonomus
őstag

Valamint a végső összehasonlításban több fontos tényezőt kihagyott, ami a villanyautó pénzügyi megtérülését segíti.
Abszolút nem pártatlanul vizsgálta a helyzetet. Egyértelműen az volt a célja, hogy lebeszéljen mindenkit a villanyautókról.

[ Szerkesztve ]

(#27) mcdennis válasza Alogonomus (#26) üzenetére


mcdennis
tag

rettentő nehéz az összehasonlítás amúgy. Miért a villanyosok a számításukba beleszokták számolni hogy egy villanyváltozata egy Corsának pl 2-3 millioval drágább? Azt elosztogatják honapokra bontva a kulonbozetet? Ne adja isten számolnak azzal hogy azt a 2-3 milliot beraknák állampapírba 1-2 évre évi 2-3 % ért?

dehogy számolnak. Én azt látom h mind a két fél torzít, az igazság pedig mind mindig középen keresendö :)

Jah és légyszi ne szamoljatok bele a tamogatast a villanyauto araba mert az olyan mint a meseben: hol volt hol nem

[ Szerkesztve ]

(#28) spect80


spect80
senior tag

Kicsit felemás szájízzel olvasom ezeket a villanyautós cikkeket. Egyrészt tök jó, hogy egy nagyobb technológiai váltás küszöbén vagyunk, ami a szemünk előtt történik, és látjuk, hogy ez a technika hogy és hova fejlődik, hogy rendezi át a piacot.
Csak aztán kikapcsolom a gépet, és kilépve a házból elég kijózanítóan hat a szembesülés a nagy büdös magyar valósággal, hogy az autóállomány átlagéletkora 15 év és tele van közlekedésre alkalmatlan bontószökevénnyel. A tegnapelőtti 8 milliós Fiat 500as cikket nézve egyszerűen akkora kontraszt, hogy teljesen életszerűtlennek hat itthon. A Tesla meg már tényleg no comment, álom kategória.
Magyarországon más síkon kell vizsgálni a kérdéskört. Itt inkább olyan témáknak lehet realitása, hogy hogyan néz majd ki az átmenet a használtautó piacon. Ma sem 0 kilométeres kocsikkal vannak tele a utak, és biztos, hogy villanyautók esetén sem azokkal lesz. Tapasztalat sincs nincs még 10-15 éves villanyautókkal, de arra nagyobb összeget mernék tenni, hogy ennyi idősen egy akkupakkcsere minimum kell, amiért jóeséllyel az autó akkori árát fogják elkérni. Sebaj a leleményes magyar inkább megveszi az olcsó 'minőségi' aliexpresses utángyártott életveszélyes vackot, amik majd ellepik a szeméttelepeket.
És akkor még ott van az a narratíva, amit sokan szeretnek hangoztatni a villanyautókkal kapcsolatban, hogy jóval kevesebb alkatrészből és mechanikából áll, mint egy hagyományos robbanómotoros, ezért megbízhatóbb, a fenntartása is olcsóbb.
Azért arra nagyon kíváncsi vagyok, hogy a megbonthatatlan főegységek élettartama mekkora. Az is biztos, hogy a cseréjük fejlagosan nem lesz olcsóbb, mint a benzines/dízel alkatrészeké, sőt! A töltőinfrastruktúra hiányáról már nem is beszélek, pedig az is nagyon fontos kérdés.
szerintem ezek itthon a lényegi kérdések a villanyautókkal kapcsolatban, nem az hogy mennyi idő alatt gyorsul 100-ra a tesla vagy hogy lehet-e majd itthon kapni 25 millió forinért.

(#29) Alogonomus válasza mcdennis (#27) üzenetére


Alogonomus
őstag

Az összehasonlításokból amit következetesen kihagynak, pedig fontos tényező:
- a villanyautóknak effektíve nincs szervizköltsége, fogyóeszközökből lényegében csak az ablakmosó folyadékot kell pótolni. a féktárcsa is alig fogy a regeneratív fékezés miatt.
- a villanyautó nagyon jól tartja az értékét, 10 évesen is legalább 50%-on van még, míg egy robbanómotoros autó ára akkorra már az eredeti ár 20%-áig süllyedt nagyjából.
- ingyenes parkolás minden nap minden órájában.

Ezekhez pedig nem nehéz összeget társítani, egy összehasonlításba úgy betenni.

(#30) M5Norbi válasza Alogonomus (#29) üzenetére


M5Norbi
őstag

Mondjuk ezek pont azok a dolgok amik majd valószínűleg változni fognak.

Ha akkor profitot akarnak majd az autógyárak mint a robbanómotorosnal majd gondoskodnak róla hogy legye mit javítani.(pl a Leaf pofonegyszerű mégis dragan javítható fűtése)

Most jól tartják az árukat de ha elterjed akkor ugyanúgy jobban esik majd a használtak ára. Na meg most minden használt drágább.

Ez biztos nem sokáig lesz így.

Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!

(#32) moleculez válasza Alogonomus (#29) üzenetére


moleculez
veterán

Ezzel azért vitatkoznék:
Az ingyenes parkolás addig ingyenes, amíg el nem érik a userek a kritikus szintet, akkor már túl nagy bevételtől esne el a maffia parkolócégek.
Egy 5+ éves villanyt pedig sok szerencsét eladni. Amíg az akksi az autó értékének kb fele, addig a hasznaltpiacon elég szar vételnek minősülnek. Lásd Renault Zoé akksi lízing.
Amiben igazad van, az a karbantartási költségek. Na az tényleg nagy előny.
Mondom ezt úgy, hogy alig várom, hogy elektromosra váltsak. Csak itthon nem tudok egyelőre tölteni. :(((

Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!

(#33) Alogonomus válasza M5Norbi (#30) üzenetére


Alogonomus
őstag

A lényeg, hogy változni esetleg is csak "fognak" ezek a dolgok.

Tervezetten hibákat produkáló autókból nem sokat fognak eladni, ha a másik gyártó autói nem romlanak el olyan gyakran. Erre jó példa a Toyota, aminek az autói nem romlanak el gyakran, és piacvezető is a robbanómotoros gyártók között.

Mire komolyan elterjednek (gépjárművek legalább harmada), addig még évtizedek vannak hátra, és akkor sem fognak feltétlenül elértéktelenedni, mert a kevés mozgóalkatrész miatt nem használódnak el. Maximum a trendek változása és az újabb technológiák miatt fognak a korai villanyautók elértéktelenedni.

Mivel az ingyenes parkolás a legegyértelműbb és azonnal érezhető vonzerő a villanyautók oldalán, plusz a villanyautókat el akarják terjeszteni, így egyhamar nem fogják azt eltörölni.

@moleculez Lízingelt akksinál az akksi eredetileg sincs a vételárban, mert nem is lesz a tied.

(#34) #16820480 válasza Farkas82 (#20) üzenetére


#16820480
törölt tag

A vázolt helyzettel szerintem nem az elektromos a legnagyobb baj, hanem elsősorban az üvöltő gyerek, másodsorban meg hogy rendszeresen 450km-t kell autózni. De őszintén szólva ha egy ekkora úton meg kellene állni valahol egy 20 percre a töltőnél, én még örülnék is neki, hogy arra a 20 percre elvonulhatok valahova, és nem kell a gyereket hallgatni :D

#25Lami66: Valójában ennyi a baja az elektromos autóknak inkább, nem a hatótáv.

[ Szerkesztve ]

(#35) M5Norbi válasza Alogonomus (#33) üzenetére


M5Norbi
őstag

Igen igaz ezek még egy ideig így lesznek.
Bár mintha az ingyen parkolás eltörléséről lett volna cikk mostanában. Aztán ki tudja.
Persze nem hiszem hogy emiatt vesz bárki 8-10-15 vagy ki tudja hány milliós autót hogy spóroljon évi néhány tízezret a parkoláson.

sheratan: Persze egyértelmű.

[ Szerkesztve ]

Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!

(#36) Squirrel


Squirrel
őstag

Miért ne lehetne otthon tölteni? Megy sima egyszerű konnektorból is, vagy kell egy 16A- es ipari csatlakozó és kész.

(#37) Alogonomus válasza M5Norbi (#35) üzenetére


Alogonomus
őstag

Azért az ingyenes parkolás jelentősen többet hoz. 300 forintos parkolási díjjal számolva is 300Ft*12hónap*20munkanap*8óra is 576 ezer forintot ad ki.

(#38) Noukoum válasza mcdennis (#17) üzenetére


Noukoum
veterán

Ne mutogass másra soha, minden probléma de itt a személygépjárművekről van szó. A régi autók mennyivel károsabbak az hogy jön ide? A villanyautókat az új hagyományos autókkal hasonlítják össze, magyarul ugyanúgy vehetsz villanyt. Azt hogy nem tudod megvenni arról senki nem tehet. Vidéken élek, tudom milyen a fűtés. Hidd el Budapesten az első amit észreveszek hogy milyen borzasztó a levegő. Ez már megint csak az ujjal mutogatás!
Amit te nem értesz meg meg sokan mások sem az az hogy itt nem jótékonyságról van szó! Olyan autót fognak gyártani amit megvesznek, ha ez SUV akkor SUV.
És a tesla még mindig kevesebb co2 éllettartamra tekintve mint egy városi kisautó. Igen ennyire szennyező a benzines, jó reggelt kívánok. :)
Nagyon nagy hiányosságok vannak nálad, érdemes lenne utána olvasni néhány dolognak és megérteni az összefüggéseket.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#39) Noukoum válasza Alogonomus (#37) üzenetére


Noukoum
veterán

Áh ez nem számít hiszen 3 millióval drágább a villany! Én buta vagyok szándékosan és csak vételárat nézek! :(

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#40) M5Norbi válasza Alogonomus (#37) üzenetére


M5Norbi
őstag

Igen biztos ilyen is akad.

Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!

(#41) HaliGab23


HaliGab23
senior tag

Van kb. 4millió autó Magyarországon, hogyha ennek a harmada (1.3millió autó) villanyautó lenne és tegyük fel, hogy otthon mindenki feldugja tölteni este hiába van még benne delej (mert reggel 100%-al akar indulni) és mondjuk 7.2kW-al tölt, mert már min. 40kWh-s akksikkal vannak (és ezért kell 7.2kW töltés, hogy reggelre feltöltse, abban az esetben amikor teljesen le van merülve.)

Ekkor egyidejüleg kell 9360MW-nyi erőművi betáp csak a villanyautók töltéséhez! Paks jelenleg 2000MW, ha atomot nézzük..

Kíváncsi leszek hogyan fog majd ennyi erőművi kapacitás megépülni, és milyen típusú erőművek lesznek, ha a zöldeknek semmi sem jó.
Figyelem! Éjszaka kell majd ez a betáp nagyrészt, amikor nincs napsütés ;) és mindig kell majd, ha a szél sem fúj éjszaka akkor is.

Na és mi van, ha majd mind a 4millió villanyautó lesz, akkor 28000 MW kell majd.. 14db új paski atomerőmű.

Jelenleg én nem tudom elképzelni, hogy robbanásszerűen el fog terjedni a villanyautó a világon, mivel a jelenlegi villamosenegia igény kiszolgálásához is folyamatosan erőműveket kell építeni...

[ Szerkesztve ]

Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

(#42) Noukoum válasza HaliGab23 (#41) üzenetére


Noukoum
veterán

Úgy van számold azt hogy a 4 millió összes autót feltöltjük minden nap 40kWh-nyi energiával. :C :DD

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#43) Squirrel válasza HaliGab23 (#41) üzenetére


Squirrel
őstag

Igen, ez egy komoly probléma lesz előbb vagy utóbb. Hogy fogja bírni a hálózat a nagyjából egyidejű megterhelést, honnan lesz éjszaka erre kapacitás? Mert nagyjából mindenki éjszaka vagy hétvégén tölt. Nekünk fenn van a tetőn a napelem, de míg nyáron a panelek teljesítménye 8-9000 W, addig télen ha süt a nap, akkor is örülök, ha megvan az 1500 W... és általában nem süt felénk. így kábé felejtős, hogy saját magam által termelt áramot adjak a model 3-asnak. Szomszéd is feladta az etronjának a nappali töltését. A töltőállomások is eleg hektikusan adják az áramot, ezek közül egyedül a superchargerek megbízhatóak, ott mindig megvan a kb. 700km/órás töltési teljesítmény.

[ Szerkesztve ]

(#44) Feketelaszlo válasza HaliGab23 (#41) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Ezek a számok még az áramszolgáltatóknál (akik abból élnek, hogy áramot adnak el, szóval egyébként rohadtul örülnének annak a sok millió fiktív villanyautónak meg erőműnek) is erősen wishful thinking számok lennének. Másrészről az áramfelhasználás nem egy rugalmatlan kategória, a nappali és éjszakai tarifával lehet befolyásolni a fogyasztást, s mint az közismeretes jelenleg pont éjszaka van túlkínálat.
De ezek a számítgatások kb. olyan komolyságúak, mint ha azt próbálná bebizonyítani valaki, hogy a szélessávú internet halálra van ítélve, mert ha 10 millió magyar egyszerre akarna gigabites hálózaton letölteni akkor lefagyna a BIX.

(#45) Alogonomus válasza HaliGab23 (#41) üzenetére


Alogonomus
őstag

A töltés ritkán történik teljes erőbedobással. Majdnem tele akksinál már alig "csorog" az áram.

Nem véletlenül létezik az éjszakai kedvezményes tarifa. Éjszaka nagyon lecsökken az áramfogyasztás, viszont pont az atomerőmű (és a vízerőmű/szélerőmű) állandó teljesítményszintre ideális, míg egy gáz/szén/olaj erőmű teljesítménye gyorsan igazítható az igényekhez. A minél több villanyautó éjszakai töltése pont csökkentené a fogyasztás kilengését. Erről is szól az éjszakai tarifa, ezért is adják olcsóbban éjszaka az áramot.
Magyarország a környező országokkal, de áttételesen akár Portugáliával is közös villamos energia rendszert üzemeltet. Állandóan adunk-veszünk villamosenergiát, így egy igénymegugrást elég tág határok között tudnánk kezelni.

(#46) HaliGab23 válasza Noukoum (#42) üzenetére


HaliGab23
senior tag

Nem olvastad figyelmesen el. :C
Azt írtam, hogyha mindenki rádugja este, mivel ennek ugye megvan az elméleti lehetősége.
Én pl. ha a telóm 70%on van, akkor este rádugom a töltőre, nagy az esély, hogy mindenki arra fog törekedni, hogy reggelre 100%on legyen az autója, mert mi van, ha el kell ugrani kicsit távolabb és nem lesz idő "menetközben" tölteni.

Szóval igen, egyszerre rádughatják elméletben mind a 4millió autót este.

[ Szerkesztve ]

Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

(#47) HaliGab23 válasza Alogonomus (#45) üzenetére


HaliGab23
senior tag

Jelenleg 5619MW a rendszerterhelés és 4041MW a hazai termelés... a különbséget importáljuk éppen.
Ha más országban is lesz villanyautó, aminek delej kell, szeritned majd nekünk fog villanyt adni? :)

Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

(#48) HaliGab23 válasza Feketelaszlo (#44) üzenetére


HaliGab23
senior tag

Nem nagyon van túlkínálat sajnos éjszaka itthon.
Miért ne lennének komolyak ezek az egyszerűnek tűnő számítások. Meg fog jelenni ennyi fogyasztó, akik munka után bizony akár egyszerre rádughatják a hálózatra még ha 10 percig lesz egyidejűség akkor is.
Szélessávú internet hálózatot egy cseppet könnyebb építeni (ezek nagyrészt meg is vannak már az egyidejű igényekhez), mint villamosenergia átviteli hálózatot és ahhoz erőműveket, amelyek betáplálnak, szóval nem jó a példád.

[ Szerkesztve ]

Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

(#49) Noukoum válasza HaliGab23 (#46) üzenetére


Noukoum
veterán

Megvan az esélye (0000000000000.1%) de arra viszont rohadtul nincs esély hogy mind 40kWh-t töltsön. Mert akkor mind a 4 millió autó 0.1%-ról töltene.. Magyarország kb összeomolna ha az összes autó minden nap 200-300km-t tenne meg a hülye számításaid miatt.

Néha nem ártana gondolkodni de tényleg..

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#50) HaliGab23


HaliGab23
senior tag

Nem mondom azt, hogy nem lehet megoldani (villamos szakember vagyok amúgy), de kurva drága lesz mindenkinek.
Lehet játszani majd persze a díjakkal is, meg vezérelté tenni, hogy ki melyik időszakban kap olcsóbban villanyt, aki nem akkor tölt az duplán fizet stb.
Sőt a villanyautók akár vissza is találhatnak a hálózatra, mint akkuk, sőt azt is el tudom képzelni, hogy mindenki magának be tudja majd állítani, hogy pl. 50% vagy 60% vagy 70% (vagy akármennyi) feletti töltöttségnél már kiegyenlítő energiaként működik a hálózaton és visszaad pl. más autóknak, amiért pénzt kap vissza a tulaj. Pl. tudom, hogy két napig nem megyek hosszú útra, akkor visszatáplálok.
Okos hálózati vezérlő rendszer, az nagyban segíthet majd.

Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.