Hirdetés

2023. február 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2) fudi2002 válasza fudi2002 (#1) üzenetére


fudi2002
veterán

(#3) Alpi. válasza fudi2002 (#1) üzenetére


Alpi.
addikt

Na ez az ! Emiatt indít minden magon egy szálon és ahogy nő a terhelés, úgy tolja át "átlósan" a legjobb magoktól, a legrosszabb fele a terhelést. Egyébként a Pre-Zen (nem tudom, hogy hívjam. Intel mód) szisztéma is egy mag / 1 szálon indul, és ugyan úgy, a terhelés növekedésével indít egyre több terhelést a logikai irányába.
Alapvetően ugye az a nehéz, illetve teljesen lehetetlen, hogy valami pofonegyszerű szabályt állíthatsz csak fel, mer egyszerűen azt lehet hatékonyan használni ilyen sebességgel. Messzemenő kalkulációkat, több tényezőt nem lehet berakni, mert akkor megette a fene. Eszméletlen gyorsan változik a helyzet.Olyan, ennyire "faék" rendszert mondani, ami mindenhova jó nem lehet. Igazából bármilyen bonyolult szabály lenne is, mindenhova sosem lenne tökéletes.
Nagyon is esélyesnek tartom, hogy pl. egy R7 2700 jobb lehet egy forszírozott 2 szál / magos módban itt.
Azt viszont erősen kétlem, hogy pl. egy 3950X nem romlik, ha 32 fele kényszerítjük, amit egyébként mondjuk 8 magon belül tartana. Ez kb. olyan, mint egy 2 procis konfigba egy olyan alkalmazást mindkét procira kényszeríteni, amit amúgy 1 is vígan megoldana. Az sem igazán okos. Nálam elég alacsony a cpu terhelés. Ilyen 20-40%. Emiatt is hiányzik szinte teljesen az SMT nyoma. Kivéve a 2 legjobb magot. Zen annyira nem táltosodik meg az egy szál / mag -tól úgy , mint pl. Intel teszi némely alkalmazásoknál. Emiatt én nem igazán láttam az ég világon semmit, viszont 16 szál meg fölös, úgy értve, hogy röhögve elboldogul, nincs olyan nehéz pillanata, amikor kicsit is segítene.
Amúgy a játéknak egészen fura terhelési módja van és arra sem jöttem igazán rá, mi mentén skáláz, mert nem a szokásos "több az jobb". Valami furcsa kapcsolatban van a magok / szálak számával is. Intel típusok pl. egészen furcsa módon teljesítenek.
Pl. épp az imént mesélte egy srác, hogy a 9900K-ját 70-90% -ban befogja a játék, akkor is ha Ht on meg akkor is ha off ! És Ht off-asl picit jobb az fps-e. Na ezeket nehéz belerakni egy szabály-rendszerbe. :D

A 4 magos felévetés jó ! Mindjárt meg is lesem, mert arra én is kíváncsi vagyok, hogy az SMT ilyen foku hiánya a 2 top magon kívül alapból az alacsony cpu loadnak köszönhető-e vagy egy másik fura 3d engine jellemző, ami picit erősít az alap Amd-s viselkedésen.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#4) Alpi.


Alpi.
addikt

Jó, én lassan feladom ! :D
Ez Ufó, de legalább most először volt gyenge pillanata. Viszont 4c4t-ig kellett lemennem.
Tiszta gyogyós. 4c8t-be is tartja a vgat a hátán, pont az alap 8c16t... :S
Mondjuk nincs bődületesen magas fpsem, az már fix, de na. Csak el kéne fogynia, de ez csezik.
[4c4t-be]
Egyébként 4c8t-be is van erősebben és gyengébben dolgoztatott mag. De a terhelés sem nagyon magas, viszont ott már tuti, nem igazán hatékony ez. De nem is a 4 magos típus volt a célkeresztbe, hanem pont a legnagyobbak, egyrészt azok a tulajok fizették a legtöbbet és nekik lenne a legnehezebb meg magyarázni, hogy picit gyengébb, mint a 8 magos, ezért van erősebben súlyozva egyik oldalra, hogy ott minél tovább egy CCX-en belül tartsa. Na, azt pl. megnéznék itt ! Egy 16 magost. Ezzel a sémával ott tényleg szinte csak az egyik 8-as oldal vinné a terhet. :) Nem mintha gond lenne, mert ilyen 20-30% loadom van nekem, azt azért valahogy kinyomná az is. :D

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#5) Alpi.


Alpi.
addikt

[8c8t]
Na, még valami beugrott, de ha ott sem sikerül értelmesen bármi skálázást rá erőszakolni, akkor sztem feladom. Minden beállításban fullon megy a vga, az fpsek is hibahatáron belül vannak és nincsenek még rövidke pillanatok sem, mikor leesne.
A végkifejlettől függetlenül azért azt hiszem valamit mégis csak állíthatok lassan, pont a sarokba szorítási kísérletek sorozatos kudarca miatt.
Ez baszki, nem rossz engine ! Akárki akármit mond, bármennyire panaszkodnak, ilyen kis ram használattal, gyakorlatilag ha 4 mag 4 szál fölé állítom, érdemben jó eredményt ad. A 4 mag 4 szál meg már teljesen gusztustalan szint tőlem a cpuval szemben, mert szerencsétlen netto elfogy, még jó, hogy nem tudja tartani olyankor, de egyébként az sem volt rossz csak voltak gyengébb helyzetei, de mondom, azért 4c4t már böszmeség tőlem valahol. :D

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#6) fudi2002 válasza Alpi. (#4) üzenetére


fudi2002
veterán

Ha smt kerül a képbe és elfogy a mag teljesítmény, akkor sem terhel logikaira? Ilyen 2 mag smt szerű felállásra gondolok.

(#7) Alpi. válasza fudi2002 (#6) üzenetére


Alpi.
addikt

Nem tudom elfogyasztani. :U
Megpróbáltam még valamit, csökkenteni a magok egyenkénti erejét, de feladom.
Már hülyének érzem magam, hogy itt próbálom fullasztgatni, szegénykém meg csak ott üldögél és gondolja : "Na, már megint milyen hülyeséget akar rám erőltetni ez a hülye ?!"
:D
Kéne egy erősebb vga szerintem és talán azzal mutatna valamit, mert így ez a valami és a semmi határa. Ennél kevésbé életszerű helyzetet (nem tudom mondjuk mi lehetne. kikapcsolt állapot. :D ) nem akarok ráerőszakolni, mert ha esetleg valamit látni is lehet, mint a 4c4t-nél az már nem releváns, nem alapvető viselkedés, hanem a megnyomorított helyzet szül anomáliákat.
[Lefele, tovább, tovább]
Azért ez valahol beteg ! Részemről én megadom neki a "passed" minősítést !
Nem tudom, bugos vagy nem, de baszki, hogy ez bármilyen típusú zen2-vel működik, az is biztos. 35W-on is ment, bár ott már picit kezdett laggos lenni az érzet, amit az fps számlálón nem feltétlen láttam. Viszont 2600 Mhz-ig kellett süllyedni. És ott már nem volt olyan friss, lol. Igazán van is meg nincs is eredmény a mai tesztekkel. Nem tudom, mi kell neki, de hogy szarnak nem mondanám, az is biztos !
Nem egy fps gyilkos beállításon, de 4c4t fölött bármilyen pózba raktam, megoldotta. 4c4t az övön aluli és ott sem volt mindig rossz, de azért úgy nem szívesen játszanék már. A másik picit romló élmény meg 2600Mhzes órajelnél volt. Nem volt már olyan folyamatos, mikrolaggos érzete kezdett lenni. De azért valahol ez is tartalmaz övön aluliságot. :D
Viszont a 35W nagyon beteg, tetszett is a maga perverz módján ! :D

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#8) fudi2002 válasza Alpi. (#7) üzenetére


fudi2002
veterán

Ahogy gondoltuk, elkezdődött a ryzenre való optimalizáció...

(#9) Fred23


Fred23
nagyúr

Ryzen 2700-am van, és ebből az SMT parából kábé semmit se érzek; van mindig 2-3 szál, ami alig van használva, de nem csoda, ha 30% körüli a játék alatti cpu kihasználtságom szép fps-ek mellett. Mikor néha 40% körül van, akkor meg már csak 1 szál van 0-5% között. Szerintem ez teljesen normális működés.

Holnap kipróbálom SMT nélkül, csak a 8 maggal. Tippre az élmémy ugyanaz lesz: szép fps-ek, jó frametime.

[ Szerkesztve ]

(#10) Alpi. válasza Fred23 (#9) üzenetére


Alpi.
addikt

Nekem is elég magabiztos eddig. Egyszerűen nem mihelyst 4c4t fölé lépek egyből elég mindenre. :)
Utolsó ötletként a gyengébb magos teszten is nevetségesen alacsony órajellel is egészen magasan tartotta a vga terhelést bár az már nem volt jó feeling, de 2600 Mhz-en még jó, hogy voltak már apróbb repedések a rendszeren. :D

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#11) Fred23 válasza Alpi. (#10) üzenetére


Fred23
nagyúr

Olyan alacsony órajellel mondjuk életszerűtlen is próbálkozni. Szóval tényleg jó ez a motor. Bugtalanítás kellene csak gyorsan, semmi más.

(#12) joghurt


joghurt
addikt
LOGOUT blog

Ööö. Lehet, hogy csak én nem értek valamit.
A játék (és egy szándékosan olyanra, amilyenre készített tesztprogram) nem úgy oszlik el a magokon, mint ahogy azt a szerző (vagy a kritizált cikkek szerzői) gondolják.
Merthogy a szemét OS így meg úgy ütemezi a szálakat a magok között, Ryzen mód, meg Intel mód.

Csak épp évtizedek óta meg lehet adni, hogy melyik szál melyik mag(ok)on futhat. Thread affinity mask. Ettől kezdve alapvetően nem az OS-en, hanem az alkalmazás fejlesztőjén múlik, hogy mi történjen. Kizártnak tartom, hogy a CP2077 fejlesztői ne hallottak volna róla.
Ha adatfüggetlen szálak vannak (pl. videó kódolás), akkor a legjobb szétpakolni őket külön fizikai magokra. (Ez az Intel-féle Hyper-Threadingre különösen igaz.) Ha több szál ugyanazon is dolgozik (így figyelni kell az L3 cache-re), akkor meg össze kell őket rakni. Ennyi.

A tej élet, erő, egészség.

(#13) Alpi. válasza joghurt (#12) üzenetére


Alpi.
addikt

Az ütemezés Os szinten történik. :) Ha a játék engine reésze lenne, hogyan tudnád az általad is említett affinity-t csupán egy kattintással irányítani ? Igen, meg lehet adni, de nem a játékba. Hanem hol ? Igen !! Az os-be ! :)
De ha nézzünk bármilyen progit, ami jóval gyértelmübb. A cinebenchben is van akkor ?
A pár 100 kb-os memtest-be is benne lehet ? Stb., stb.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#14) Alpi. válasza joghurt (#12) üzenetére


Alpi.
addikt

Intelnél igaz is amit írsz, a legjobb az egyenlően elosztott séma.
A Ryzennél, főleg a zen2-nél viszont nem. Amugy ezt írtam le, innen indul az egész. :)

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#15) joghurt válasza Alpi. (#13) üzenetére


joghurt
addikt
LOGOUT blog

Nem valószínű, hogy a játék GUI-jára kivezették volna ezt, mert nem is ott van a helye.

Viszont egyetlen API hívás, hogy beállítsd. Tehát a te programod megmondhatja az OS-nek, hogy az melyik magokra ütemezheti az adott szálat.
Ez a Ryzenekre is igaz, csak épp ott máshogyan kell szétosztani a dolgokat.

Lehet, hogy az OS alapból "buta" (vagy nem úgy osztja szét a szálakat, mint ahogyan az praktikus lenne az adott architektúrán), de az alkalmazás fejlesztője ezen könnyen tud segíteni - a saját programjának ismeretében.

A tej élet, erő, egészség.

(#16) Alpi.


Alpi.
addikt

Most aztán még az is tudni fogja, hogy az ütemezést a játék maga csinálja, aki eddig nem is tudta, hogy van ilyen. Ez a bajom ezzel a típusú "információ" áramoltatással pont. ÉS ez mutatja, hogy mennyire komlyan van véve, hogy valós, hasznos infokat közöljenek azok a tech médiumok, ahol ezt is többek közt így átvették.
Csak egy utolsó kis kérdés. A Gta5, ugye 7 éves játék. Terheli mind a 8 magot a 3800X-embe és smt is van kb. mindenhol.
Akkor erre kéne egy történet nekem. Ha igaz, amit a cikk ír, 2 helyen is. 1. : a játék ütemez. 2013-ba ennyire komolyan vették a "future proofness" dolgot ? Ez még, bár nem valószínű, de ki sem zárható, úgyhogy ok. Megadom.
2. : 2013-ba milyen Amd típust írtak bele a Gta.exe bugyraiba, hogy terheli a logikai szálakat is ? :DDD Ha most fel van emlegetve a Bulldozer.... lol

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#17) Alpi. válasza joghurt (#15) üzenetére


Alpi.
addikt

Abban igazad van, hogy felül lehet "írni" az os ütemezőt.
Ezért fut pl. a cpuz benchmark 1 szálas teszt mindig a 0-s magon Amdken is, holott nem ez lenne az alap szisztéma.
Az 1000 éves és icipici Superpi ami 1 szálon kalkulál simán kiszerveződik a preferált magos rendszer alapján. Egyébként nagyon ritka, hogy valami így fixált magon menjen.

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#18) Alpi. válasza Alpi. (#16) üzenetére


Alpi.
addikt

Alapból azt sem értem, hogy mindenki már tényként említi azt hogy Bulldozer mag van beírva és emiatt nincs logikai szál, de aztán a megoldásnál, hogy átírják Intel-re már nem is vizsgálja ilyen irányból ? Milyen Intel ? Ht-s vagy Ht nélküli ?
Intelre, annyi hogy Intel elég, de a Bulldozer kukázza az Smt terhelést...
Lépten nyomon bele tudnék kötni, de annyira csodálatos, hogy ez az út is megoldáshoz vezetett. :)
Mondok egy dolgot és ez sztem. sokatoknál teljesen ki fogja verni a biztosítékot és idióta kategoriába kerülök. Nem para, erre is számítottam, hiszen állítani egyedüliként bármit az ellen, ami annyi helyen olvasható a neten kicsit ilyen Fekete lovag küzdelem.
2 féle ütemezési séma van ! Nem 25 ! Kettő !
Az egyik egy ősidőktől meglévő, a másik egészen friss. A többit mindenki gondolja hozzá. Vagy ne. :))
Ezért fordulhat az elő, hogy az Amd-s CPPC rendszer kikapcsolásával azt kapom, mintha Hexa editorral módosítom az EXE filet. :K

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#19) PuMbA


PuMbA
titán

Nyya, jött a mostani patch-ben ez a javítás, szóval ezt tényleg rosszul csinálták meg a játékban és nem tesztelték rendesen:

"[AMD SMT] Optimized default core/thread utilization for 4-core and 6-core AMD Ryzen(tm) processors. 8-core, 12-core and 16-core processors remain unchanged and behaving as intended. This change was implemented in cooperation with AMD and based on tests on both sides indicating that performance improvement occurs only on CPUs with 6 cores and less."

[ Szerkesztve ]

(#20) Alpi. válasza PuMbA (#19) üzenetére


Alpi.
addikt

" 8-core, 12-core and 16-core processors remain unchanged and behaving as intended. "
:B

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#21) PuMbA válasza Alpi. (#20) üzenetére


PuMbA
titán

Ja, de páran nem értik ezt sem a Cyberpunk topikban is mondván, hogy 5 fps-t vesztettek 3800X-en, szóval vissza hex editálták 8 magon is az SMT használatot. A lényeg, hogy tényleg szarul csinálták meg, mert bugfixelni kellett és még ki tudja mi lesz a jövő év eleji patch-ekben.

[ Szerkesztve ]

(#22) Alpi. válasza PuMbA (#21) üzenetére


Alpi.
addikt

Pont ez lenne a lényeg, hogy nem bug. De igen, számítottam erre, hogy senki nem gondolja végig, amit írok ! :)
Pedig ha elengednétek ezt a vonalat, meg látnátok, hogy miről van szó és profitálna belőle mindenki, mert ez nem csak itt a CP2077-be van így, hanem mindenhol máshol.
De úgy látom, még mindig görcsösen ragaszkodtok ahhoz, hogy a CP2077 bugja.
És most ők visszaírták Bulldozer-re gondolom vagy nem tudom, mire, mert 4 és 6 magoson javítva lett. De biztos, ami biztos, írjátok vissza Intelre, ami megjavítja az smt használatot. :U
Nem a javulást vitatom, sőt, nagyon is esélyes, hogy kis cpukkal pl. jobb a másik módszer, de nem csak itt, más programoknál is, viszont ebbe hisztek, találtok egy megoldást és rejtve marad a világ összes többi része. :K

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#23) PuMbA válasza Alpi. (#22) üzenetére


PuMbA
titán

"Pont ez lenne a lényeg, hogy nem bug."

Akkor miért kellett a fejlesztőknek az AMD-vel konzultálva kijavítaniuk? Ha nem lenne bug, akkor nem lenne hozzá patch-ben javítás :) Hidd el, ha elmennél a CP2077 fejlesztőkhöz, akkor ezt megtalálnád a hibakezelő rendszerükben egy bugként, mert másképp nem javíthatták volna, ha nem dokumentálják.

[ Szerkesztve ]

(#24) Alpi. válasza PuMbA (#23) üzenetére


Alpi.
addikt

#20 Nem tudom másképp mondani. Ott még Te is értetted, de ha én mondom, már nem érted.
Azt sem akarod megérteni, hogy nem azt vitatom, hogy javít vagy nem. Kérlek ! Egyszer, csak egyszer olvasd végig, amit írok ! Vagy ne ! :)

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#25) joghurt válasza PuMbA (#21) üzenetére


joghurt
addikt
LOGOUT blog

És ez komolyan működik? Amikor már a legutolsó ótvar játék is kb. rootkitet telepít anti cheat címén (és pl. nem mennek az olyan kontroller-emulátorok, mint az x360ce, mert rendszerhívásokat hookolnak), akkor egy top kategóriás játék ne végezne ellenőrzést a saját futtatható állományaira?

A tej élet, erő, egészség.

(#26) Alpi.


Alpi.
addikt

Azt senki nem próbálta ki gondolom, hogy bios alol a CPPC kapcsolókkal megcsinálja ugyan ezt. :D
Nyílván, hülyeség is, mivel azt csak egy darab hülye mondta, míg a másik dolog a neten olvasható. :))

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

Copyright © 2000-2023 PROHARDVER Informatikai Kft.