Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) MK VII


MK VII
veterán

Várom már az első agyrákos eseteket az ilyen kütyük miatt. :U

(#2) anulu


anulu
félisten

inkabb KRESZ konyvet javasolnek nekik...

"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

(#3) Csapoati válasza MK VII (#1) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Kétlem, hogy rosszabb lenne, mint ha napi 1 órát telefonálnál egy mobillal.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#4) #16939776 válasza MK VII (#1) üzenetére


#16939776
törölt tag

Pont ez jutott eszembe... :U

Amúgy szívesen láttam beépített légzsákkal, ami esésnél még intenzívebben védené a teljes fejet.-> lenne értelme agyrákot kapni.

(#5) MK VII: így van, mind hülye, és nem ismeri a kreszt, még én is. :P

[ Szerkesztve ]

(#5) MK VII válasza anulu (#2) üzenetére


MK VII
veterán

A számból vetted ki a szót.
Alapvetően nulla a közlekedési moráljuk a bicikliseknek.. Tisztelet a kivételnek.

(#4) Duracellm...
Ne keverd ide a hülyeséget.. Én is biciklizek, nem nézem le a bicikliseket, csak igazán lenne miért forgatniuk sokaknak a KRESZ könyvet.
Nagyon sokan egy tök alapvető jobb kéz szabályt nem ismernek, aztán amikor megtörténik a baj, átmegy rajtuk az úthenger, akkor meg a biciklisek tüntetést szerveznek, mert, hogy milyen felelőtlen az autós társadalom a biciklisekkel szemben.. Emelgetik a biciklijüket a magasba, hogy ők az istenkirályok, mert nem büdösítik a levegőt a benzingőzzel, közben egyeseknek annyi érzékük van a közlekedéshez mint vaddisznónak a zsebórához.

[ Szerkesztve ]

(#6) #06658560 válasza anulu (#2) üzenetére


#06658560
törölt tag

Mintha az autósok olyan nagyon tisztában lennének vele, annak ellenére, hogy nekik kötelező ismerni...

(#7) #16939776 válasza MK VII (#5) üzenetére


#16939776
törölt tag

Akkor ezért lesznek idióták az autósok ha biciklist látnak, :DDD
Ekkor nem is kell pl.: felmérni, hogy meg szabad-e kezdeni az előzést, mondjuk kereszteződésben, vagy ha pont rosszkor, szembe is jön jármű, akkor is meg kell előzni a kétkerekűt az -élete árán is-, az mindegy hogy 100m múlva stop tábla vagy piros van, 60-80Km/h-ról kell majd megállnia.

Engem is idegesít pár biciglis mozgás kultúrája, reakciója (teljes pánik) más jármű megjelenésekor. De az autónál ott van +1,5t amit bármikor megállíthat, elindíthat ha úgy akarja, ha figyel, és felméri hogy nem veszélytelen helyzet felé halad pl.: biciklist lát, akkor legalább lassítson. Ha k_rv@ sokat számít neki a 10 másodperc veszteség, akkor induljon el időben.

[ Szerkesztve ]

(#8) Lacee1986


Lacee1986
senior tag

Baromi jó kis sisak, csak gondolom az ára több lesz mint egy olcsóbb bringa.

(#9) megarambo válasza anulu (#2) üzenetére


megarambo
tag

:C , biztos hasznosabb lenne.

(#10) megarambo válasza #06658560 (#6) üzenetére


megarambo
tag

Egy nap alatt legalább 10-15 olyan videót tudnék feltenni, ahol piroson áthajtás, forgalommal szemben történő biciklizés, jobbról előzés jobbra kanyarodó sávban van. A világítást nem is említem. Nyílván az autósok sem szentek, de az alapokat már csak a forgalom miatt nagyrészt betartják.

(#11) haxiboy válasza #06658560 (#6) üzenetére


haxiboy
veterán

Ha közútra mész neked is kötelező ismerni, teljesen mindegy hogy kell-e vizsga vagy nem...

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#12) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Ilyen egyedi megoldások helyett valami szabványos felfogatási pontok kellenének a sisakokra, úgy megvalósítva, hogy a biztonság is megmaradjon.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#13) Lacok


Lacok
őstag

Már csak a GPS hiányzik belőle. :DDD

"Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum"

(#14) #06658560 válasza megarambo (#10) üzenetére


#06658560
törölt tag

Mármint milyen alapokat? Ismerjük gondolom mindannyian a sötétnarancs fogalmát. Ahogy nem egy példát látni az elsőbbségadási kötelezettség elmulasztására is, napi rendszerességgel is, sebességhatárok betartása, előzés szabályos kivitelezése szintén.

(#15) Csapoati válasza megarambo (#10) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Fogjuk már fel: aki hülye és nem akar betartani szabályokat, az semmilyen közlekedési eszközzel nem fog normálisan közlekedni.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#16) Lifer092


Lifer092
senior tag

Tapasztalt bringásként, azért hozzászólnék ehhez a KRESZ könyvet kellene inkább dologhoz.
Oké, tény, hogy a sok 70-80 éves se lát se hall néni/bácsi húzza a suhanó halálnak 60-al, STOP táblán úgy átmegy mint Porsche GT3 a Nürburgringen. Az oké, az is hogy nagyon sok bringás sajnálja a 800 forintot az első-hátsó lámpára. Meg az, hogy némelyik annyit tud a kreszről mint én a hidegfúziórol.

De, jó néhány éve amióta én bringázok, évi több ezer kilométert, elmondhatom, hogy 85-89%-ban ha az autósokon múlik már nem írnám ezeket a sorokat. Elsőbbséget akár STOP-nál megadni minek, há' ez csak egy biciklis nyomjad neki pistám, illetve a kamionnal való leszorítás, há' me én 30 tonna vagyok ez meg egy nyomorék biciklis. Főútvonalon felém sodrodó suzuki akinek a sofőrje inkább a telefont nyomkodta, és leszaladt az út szélére, visszarántotta és persze elvesztette a tapadását. Rengeteg elsőbbség elmulasztást, veszélyeztetést, figyelmetlenséget, "szarok én bele" magatartást tudnék felsorolni amit a saját bőrömön tapasztaltam... Ez olyan mint hogy a biciklivel tolva szabályos átmenni a gyalogátkelőhelyen és nem rajta ülve. Erre én meg azt mondom, hogy mindegy hogy úgy ütnek el hogy tolom, vagy hogy rajta ülök. Ott is csak akkor van elsőbbséged ha a gyászmenet visz át urnában...

[ Szerkesztve ]

(#17) ASdS válasza anulu (#2) üzenetére


ASdS
csendes tag

Ahogy az autósoknak, motorosoknak, kamionosoknak, buszosoknak.... stb is. Akik annak ellenére nem ismerik és tartják be, hogy ők elvileg vizsgáztak belőle. Szóval teljesen feleslegesen kelted itt a hangulatot.

(#6) Kopi31415 Így van, 1et értek veled. "Szeretem" ezt a biciklis szidást...holott csak bármelyik kereszteződéshez oda kell állni és megnézni, hogy mit művelnek más közlekedők is. A parkolásról meg már ne is tegyünk említést.

[ Szerkesztve ]

(#18) Because


Because
őstag

ha esek akkor legalább kapásból egy ~150000-es kütyüt törjek szét, remek megoldás :U

(#19) Jester01 válasza Because (#18) üzenetére


Jester01
veterán

Ezért jóval óvatosabban fogsz közlekedni, kellemes mellékhatásként :DD

Jester

(#20) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

Azért "jó" látni, hogy egy sisak miatt máris egymásnak feszül az autós és a kerékpáros tábor holott mindegyik oldalon vannak őrültek, akik nem képesek betartani a szabályokat.

Live-Die-Respawn

(#21) Lifer092 válasza oriic (#20) üzenetére


Lifer092
senior tag

Én nem feszülök senkinek se, pusztán véleményt írtam. Illetve már unalmas a "biciklis egy gyökér az autós a szent" témakör. :U Én elismerem ha egy bringás idióta ahogy írtam is, de az ellentáborban a legtöbb csak azt hajtja hogy csak a biciklis a gyökér mindig és minden körülmények között.

(#22) #56573440 válasza oriic (#20) üzenetére


#56573440
törölt tag

Mert továbbra is az ember a barom faktor nem a közlekedési eszköz... Csak könnyebb mindig vélt és valós sérelmeket itt kiírni...

(#23) #56573440 válasza Lifer092 (#16) üzenetére


#56573440
törölt tag

"Meg az, hogy némelyik annyit tud a kreszről mint én a hidegfúziórol."

Ezért írják sokan teljesen jogosan, hogy márpedig aki egyenrangú résztvevőként szeretne a közúton haladni, annak igenis tessék egységesen levizsgázni abból, ezt hogyan kéne. Az megint más kérdés hogy ki mibe szar bele, de az megint nem eszköz hanem ember függő. A suttyó az suttyó a bmw-ben, a swiftben, rolleren és vitorláson is.

És akkor még lenne ötletem a parkból kiszabadult frédi-béni fékrendszeres bmx-es meg a hasonló blokkolatlansággátlós fixis wannabe futárokkal kapcsolatban is. ;]

(#24) Jester01 válasza #56573440 (#23) üzenetére


Jester01
veterán

Azért érdekelne egy statisztika, hogy a bicajosok hány százalékának van jogsija is. Szerintem elég soknak (a túl fiatal korosztályt kivéve).

Jester

(#25) megarambo válasza Csapoati (#15) üzenetére


megarambo
tag

Sokat járok biciklivel, de vezetek is rendszeresen 30 éve, hidd el össze tudom hasonlítani a morált. Kerékpárral sokan a legalapabb dolgokat nem tarják be , kanyarodási szabályok, táblák, jobbra tartás, jobbról előzés, de mindegy. Én a norvég mintát tartanám követendőnek , ott kötelező az alap kreszvizsga bicajra is. Akkor már arra nem lehet fogni, hogy nem tudja legalább.

(#26) Because válasza Jester01 (#19) üzenetére


Because
őstag

az biztos vagy inkább az arcom menjen szét :)

(#27) #06658560 válasza megarambo (#25) üzenetére


#06658560
törölt tag

Legalább annyian autóval sem, ugyanúgy.

(#28) peestee83 válasza Lacee1986 (#8) üzenetére


peestee83
aktív tag

Mi számít olcsó bringának? :D

Nekem tetszik a sisak, szívesen kipróbálnám.

A közlekedési morálhoz annyit tennék (kerékpározok napi szinten), hogy a biciklisek közt ugyanúgy akad nem normális, mint az autósok, vagy akár a gyalogosok között is.
Nem egyszer kerültem veszélyes helyzetbe mindhárom típus miatt.

Cor ne edito

(#29) Csapoati válasza megarambo (#25) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Reggelente kb 10 percet megyek autóval, de 2 kezem nem elég ahhoz, hogy a szabálytalankodó autósokat összeszámoljam... Felejtsük már el ezt a hülye sztereotípiát, de tényleg. A jobbra tartást, illetve balról előzést például szerinted hányan tartják be a Soroksári úton az autósok közül? Amikor bent pöfög a papa/szőke nő/telefonáló/random hülyegyerek a szarjával 60-nal a 70-es táblánál, na az priceless. Persze a biciklisek egy részével is van gond nyilván, de mint mondtam, aki hülye, az bármilyen közlekedési eszközön hülye.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#30) megarambo válasza Csapoati (#29) üzenetére


megarambo
tag

Ne érts félre, nem kerékpár ellenes vagyok, májustól szeptemberig én is azzal járok, kivéve, ha messzire kell mennem, csak arra céloztam, hogy sok az önveszélyes bringás, aki semmilyen szabályt nem tart be, hogy leegyszerűsítsük. Az autósoknál is sok a szabálytalankodó, meg barom, de azokat lényegesen könnyebb lenne kiszűrni, ha bárki akarná. Arra céloztam, hogy mivel szabályozottban keretek között megy a közlekedés, sáv, lámpa stb. azért az igazi kamikaze akció sokkal ritkább autóval, de nyilván a méretből , sebességből adódó különbség az autót veszélyessé teszi, ha mondjuk bringással találkozik. Érdemes megnézni, hogy mondjuk, hogy megy ez a svédeknél, szinte ki van küszöbölve a veszélyes találkozás, nincs alkalom a partizánkodásra.

[ Szerkesztve ]

(#31) Teréz Atya válasza Lifer092 (#16) üzenetére


Teréz Atya
senior tag

Velem mar fordult elo, hogy amikor mentem at a zebran, szo szerint el kellett ugranom a bombis kreten elol, mert gazt adott. :U
Egy honapja meg majdnem egy biciklis csapott el. Utobbiakkal az is a bajom, hogy a legtobb ugy centiz ki, mintha kotelezo lenne.

[ Szerkesztve ]

A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza

(#32) Teréz Atya válasza megarambo (#30) üzenetére


Teréz Atya
senior tag

Hat en multkor voltam egy hetet Drezdaban, majdnem letettem a hajam, hogy milyen elozekenyek voltak a gyalogosakkal szemben az autosok, bringasok. A gyalogosk meg nem futkaroztak fol-ala a piroson, meg ilyenek. Jo, lattam ott is marhakat, de ok allitolag emberkedo k-europai vendegmunkasok voltak. Ez utobbira nem vennek merget, csak egy helybeli valoszinusitette.

[ Szerkesztve ]

A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza

(#33) #06658560 válasza Teréz Atya (#32) üzenetére


#06658560
törölt tag

Viszont amint nincs zebra, azonnal nem kapod meg az elsőbbséget, hiába van.

(#34) macilaci78 válasza #06658560 (#14) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Biciklistől nekem az rész érthetelen, amikor nem ott megy, ahol szabad. Példának okáért táblával jelölt főúton a járda helyett, vagy járdán az alárendelt út helyett, vagy az úttesten a nem egész egy méterre külön kiépített kerékpárút helyett, vagy gyalogátkelőhelyen kerékpározik. Sok kerékpáros egyszerűen túl hülye, vagy nem törődöm ahhoz, hogy közúti közlekedésben részt vegyen, mert egész egyszerűen arra sem veszi a fáradtságot, hogy a saját magára érvényes szabályokkal tisztában legyen, ha már megszegi őket, nem hogy a figyelemmel legyen a közlekedés többi szereplőjére (akár gyalogosokra, akár autósokra).
És az autós vétkességétől, vétlenségétől függetlenül neki azzal a tudattal kell továbbiakban együtt élnie, hogy bizony kivasalt egy kerékpárost. :(
Ha már kerékpáros sisak, akkor panorámakép, amit a hatóságok felhasználhatnak és büntetést osztogatnak akár a szabálytalanul közlekedő autósoknak, akár a kerékpárosoknak. Kíváncsi vagyok, egy hét alatt hány autósnak osztanának ki bírságot és a kerékpárost hányszor fednék meg?

Mindezekkel együtt a kerékpárosnak tényleg nincs becsülete: az úttesten az autósoknak van útban, a járdán a gyalogosok keserítik meg az életét, a kerékpárutak minősége és lefedettsége meg szintén közismert.

Lifer092: Ez olyan mint hogy a biciklivel tolva szabályos átmenni a gyalogátkelőhelyen és nem rajta ülve. Erre én meg azt mondom, hogy mindegy hogy úgy ütnek el hogy tolom - neked lehet mindegy, de aki élve marad, annak nem. Amúgy nem szoktam leszállni a bringáról, és el szoktam engedni mindenki a gyalogátkelőhelynél, ha nincs lámpa. Ha van lámpa, majd engedi az... Elsőbbséged meg akkor van, ha megadják. Ezt minden autós is tudja, de érdekes módon egy sem hisztizik miatta. A bringásoknak miért fáj ez?

Ezek az utak akkor épültek, amikor még Trabant, Wartburg, Lada, Dacia volt a divat, keskenyebb autók, lassabb, gyérebb forgalom. Ma ugyanabban a sávban 20-30 centivel szélesebb autók vannak, legalább kétszer sűrűbben és 10-20%-kal gyorsabban és persze gondolom, bringásból is több van, a méretük alapvetően nem változott, a sebesség meg esetleg nőtt.

Csapoati: többsávos úton szabad jobbról előzni. De a Soroksárin nincs helye kerékpárosbnak a sárga négyzet miatt. De ahol mehet az úttesten, a barma ott is képes a jobbrakanyarodó sáv jobb széléről egyneesen továbbmenni, miközben a 4 tengelyű betonkeverő szabályosan fordul jobbra a tükörben olyan holttérrel, hogy esélye nincs észrevenni a KRESZ szerint max 25 km/h-val közeledő (haha) kerékpárost...

megarambo: én sem kerékpárellenes vagyok, hanem hülye-ellenes. :DDD

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#35) #06658560 válasza macilaci78 (#34) üzenetére


#06658560
törölt tag

Csak egyszámjegyű főútvonalon tilos automatikusan kerékpározni. Ahogy önmagában zebrán kerékpárral átkelni sem tilos, csak elsőbbsége nincs a kerékpárosnak. Manapság pluszban az sem tilos, hogy kerékpárút helyett az úttesten közlekedjen a kerékpáros. Zebrán gyerekeket leszámítva csak akkor lehet kerékpározni, ha az úttest alkalmatlan. Maradjunk annyiban, a szabályismereti kirohanásod látványos öngól lett.

(#36) Jester01 válasza #06658560 (#35) üzenetére


Jester01
veterán

Csak egyszámjegyű főútvonalon tilos automatikusan kerékpározni.

Még ez sem igaz.

Jester

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.