Honnan kapjatok a gazt ezekbe? Biztos irtad mar valahol, csak elfelejtettem...
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
Honnan kapjatok a gazt ezekbe? Biztos irtad mar valahol, csak elfelejtettem...
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
(#2) Hieronymus
Ezeknek jó nagy hangja van! A Tungsramban is van egy nem tudom, hány MW-os. 0,5, vagy 2? A tiétek mekkora? (Mármint a motor. Nehogy mással teljen meg a topik!!)
szerk.:
Csak az zöld.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
Nem semmi!
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
Hmmm... Ki kellene cserélni azt a pöttöm csigát erre anyum Lancia Ypsilonjában. 🤔
[ Szerkesztve ]
Meg is lesz az optimalizálás .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
B@szom nagy a fűnyíró arrafelé, hallod!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Szép hosszú veztengely..
Miből van, hogy nem törik el?
Van észak-dél gázvezeték a part mentén ami elágazik Kalgoorlie felé Geraldton magasságba. Onnan jön
A miénk 1356kW kimeneti teljesítményű.
A hangja nem tudom milyen, fülvédő nélkül 2 perc alatt süket vagy mellette.
Sivatagban nem nő meg a fű Sem.
Ez kérlek húsdaráló.
Ha jól sejtem sima öntvény.
Meg van csapagyazva minden hengernél a 2 oldalán.
Ezért nem tud nagyon deformálódni.
Ezt is Hlc kolléga fogja majd javítani ?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Igen
Biztosan örülni fog neki.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
I'm here to serve, bring happiness and joy.
[ Szerkesztve ]
Koszonom. Nem emlekeztem ra, hogy valami helyi kutbol jon-e a gaz, vagy siman vezeteken.
Munka miatt par TCG2020V12-es, ill. sokkal tobb TCG2016V8, V12 es V16 volt amivel dolgoztam, de csak kezeles szintjen.
A gyarlatogatas az MWM-nel igazan erdekes volt, foleg a motorok tesztelese. Amikor ott voltam, epp egy hajomotort teszteltek, akkora volt mint egy haz.
Jenbachban is voltam parszor, az is nagyon erdekes volt. A gyarlatogatason akkor voltam, maikor mar lehetett tudni, hogy a GE megszabadul toluk.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
Most hogy írod, ez 620 nem 2020.
Volt mindkettőhöz szerencsém, ezért is a kavarodás.
Nem jártam az MWM nél nekem nincs ilyen jellegű feladatom velük, csak a villamos problémák javítása, igaz az minden.
Voltak képeim a Screaming Jimmy-rol(EMD) is ami 2 ütemű Dízel, 2MW kimeneti teljesítménnyel. Igaz azok már elfekvő készletet jelentenek, mert nincsenek használatban.
[ Szerkesztve ]
Magam részéről soha nem láttam ilyeneket , de így képek alapján jó nagyok .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Öntvényből nem lehet, mert keményebbnek kell lennie mint a szelepemelő tőke. Autószerelőként azt tanították, hogy betétben kovácsolt kéregedzett acél. Persze ma már lehet öntvényből is, mert már mindent bóvlira csinálnak.Jelen esetben, a kopást okozhatja olajminőség, és anyag párosítás probléma. 2 egyforma keménységű anyag csúrlódása ilyen berágodást okoz, ez nem sima kopás. Lehet ez attól hogy a vezérműtengelyről lekopott a kéregedzett felület, mert gyárilag szarul csinálták meg.
"...mert már mindent bóvlira csinálnak."
Időnként a rendszeres karbantartást el kell végezni. Ha keményebbre készítenék a csapágyazás sikló felületeit talán kibírna 2x 20 ezer órát. Ha ezt háromszoros áron lehetne teljesíteni, akkor senkinek sem érné meg.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Ilyen helyre miért nem megy a xado okoskodni hogy a varázsitala meggyógyítja a fémet?
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
Köszönöm a kiegészítést.
Ha 16K óránál kicseréled a szelepemelő tőkéket, akkor nincs ez a baj, csak ugye az engem alkalmazó cég azt mondta nem 16k hanem 20k.
Innentől teljesen mindegy.
Addig örülj, amikor 2 héten keresztül szemezel velük, elgondolkozol az élet nagy kérdésein.
Lásd bejegyzéseim.
Nekem csak az volt a furcsa, hogy milyen vékony a hosszához képest.
Sima autótengelyeknél nem gond az anyagminőség, de ez egzotikus állat
Akkor ne szemez velük , probléma megoldva .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Biztos valami ipari tanuló tervezte, és véletlenül meghallotta a downsizing szót a tévéreklámban. Amúgy van asszem erre matematikai számítás, hogy kiszámítsák az optimális gördülési átmérőt a szelepemelés magassága, a szeleprugó erősség függvényében, és itt ezt biztos nem tudták. Régi motoroknál a vezérműtengely, a szelemelőtőkék kiszokták bírni a főtengely teljes élettartamát, beleértve a 2-3 szori köszörüléssel való felújítást. Tőkét láttam már lyukasra kikopni, de ritka volt a berágódás. Nem lehet esetleg nem megfelelő olajcsere, vagy olajminőség.
Nem rég javítottunk, egy kukás MAN-t. Ugye tudni kell, hogy 1M km nem biztos hogy egyenlő 1M km-el. Adott egy nemzetközi kamion ami élete nagy részében suhan az autópályán legmagasabb fokozatban, aztán adott egy kukás kocsi, ami utcákat jár végig úgy, hogy háztól-házig gyorsul majd megáll. Mi olyan háromszoros szorzóval szoktuk szorozni az elhasználódást. Ennél egyik tőke valószínűleg anyaghiba miatt elkezdett gyorsan kopni, de csak ez az egy. Az összes többinél max 4-6 századon belül volt a kopás ennyi használat után. Sajnos a bibis tőkénél a vezértengely büykön is látszott némi lekerekedés, így cseréltük a tengelyt és a tőkéket is. Az ép tőkét letéve az asztalra nem nagyon lehetett megkülönböztetni az új alkatrészt a régitől.
Pedig az autóknál is nagyon lényeges, hiszen magasabb a fordulatszám, kicsi bütyöknek van csak hely. Elég komoly dolog megtervezni egy bütyök formát, HA jól akarják megcsinálni. Ügyelni kell nagyon a szelepemelés kezdetére, hogy finoman indítsa meg a szelepet, mert egyrészt katapultálás lenne, másrészt az emelő műnek van tehetetlensége, és a szelepemelés kezdetekor nagy erők ébredhetnek, ha nagyon éles az emelés kezdete. A szelep zárási profil is fontos hogy ne csattanjon vissza a szelep az ülékre.
Aki autókban otthon van, nem tudom hallottatok-e a VW 19.pdtdi-ről. Tudtommal ez volt az első olyan motor aminek a vezérműtengelyét nem 1 darabból gyártották, hanem egy csőre fűzték fel a bütyköket, hát nem sikerült rendesen. Egyik ismerős vett egy Octaviát ezzel a motorral, belement 10k km, a motor szarul megy és bizony elkopott a tengely, mivel eladó és vevő barátok voltak vita nélkül történt a csere egy új neves gyártó tengelyére, ez bírt 30k km-et. Utána már ugye a vevő kifutott az időből meg nem volt hozzá szíve lehúzni a barátját, megint cserélte a tengely egy másikra más márkából. na ez bevált. Eddig. De az óra ketyeg.
A bütyök forma, ha jól sejtem hasonló módon van tervezve mint a fogaskerék, csak ugye más a modulus.
Pont az orbit szivattyúk amik jó példák erre. Evolvens görbe.
"Régi motoroknál a vezérműtengely, a szelemelőtőkék kiszokták bírni a főtengely teljes élettartamát, beleértve a 2-3 szori köszörüléssel való felújítást."
Nem biztos, hogy optimális megoldás. Nyilván változik az emelés mértéke és az emelés munkapontjai. Ez befolyásolja a hatásfokot. Megborítja a tervezett karbantartási tervet. Megemeli a vezérlás problémájából eredő nagyobb károsodás esélyét.
Az üzemeltető vállalat számára is jobb a tervezett felújítások betartása. Előre lehet tervezni a költségeket illetve a biztosítani a tervezett karbantartás idejére a kiesett termelés pótlását.
Ráadásul a lecserélt alkatrészek nem a szemét mértékét növelik, értékes nyersanyagok.
Dolgoztam néhány évet olyan üzemben, ahol a "köszörülünk rajta és jó ez még" ideológia ment.
Magasnyomású olajcsöveket gyártottunk. A szövőgépek eléggé meg voltak kopva. Néhány naponta leálltak, mert tört a kármegelőző műanyag fogaskerék. A kész csövek 30%-a elesett a nyomáspróbán a hitvány szövésminőség miatt. Ezt a kiesést megpróbálták a gyártási sebesség növelésével pótolni. Nem sikerült.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Fogaskeréknél 2 fog gördül le egymáson, itt a bütyök az görbe felület, a tőke egy sík felület, na ezt kell összehozni. Az optimális az lenne, ha emeléskor lágyan érintjük meg a tőkét, kicsit emelünk rajta mondjuk 2 tized mm-t vagy a szelephézag értékét, aztán jöhet a parabola szerű emelés, de a vég emelés előtt, parabola szerű lassítás, majd ugyanez visszafelé. Nagyon optimálisan csinálva.
Ehhez képest rajzolsz egy félkört, ez a bütyök alapköre. Vele szemben rajzolsz egy másik félkört. A másik kör középpontja az előzőtől, az alapkör sugara, plusz a szelep tervezett emelési magasságának fele, harmada, negyede attól függően, milyen kar áttételű szelephimbát alkalmaznak, és ez a plusz távolság lesz a másik kör sugara. A két félkört érintőkkel összekötöd aztán jóvanazúgy. Már kész is a bütyök.
Úgy egyébként kíváncsi lennék, egy ilyen nagy motornak, milyen olajat írnak elő gyárilag.
SAE40
Ez csak a viszkozitás, de mi a teljesítmény besorolás?
Mobil Pegasus 1005 alatt megtalálod
CF.
[ Szerkesztve ]
Igen is meg nem is, a szelep emelő tőke lehet görgős, ami megszünteti az oldal irányú erők nagy részét.
A szelep gyorsulása maga nem számít annyit se nyitáskor se záráskor, pl kényszerkapocsolat vezérelt szelepek, vagy ahol sűrített gázok nyomják vissza, ott nincs limit egyik irányban sem. A szelepszar rugalmassága elegendő kell hogy legyen, elvégre elég hosszú.
Ez a művészet a belseje "rugalmas" a külseje kemény.
Mint minden jó kés.
Én arról írtam hogyan lehetne perfekt megcsinálni a dolgot. A görgős szeleptőke jó mert csökkentjük vele a súrlódást, viszont ezt is ha szarul csinálják meg, akkor nagyobb gondot okoz mintha nem lenne, lásd elforduló tőke a commonrail nagynyomású pumpáinál bekövetkező eseteket. A Desmodromic vezérlés nem rossz csak nagyon karbantartás igényes. Nem tudom még igaz-e az állítás, de 10 éve azt mondták, a 2 hengeres összesen 8 szelepes Ducatinál, főleg hogy szarul lehet hozzáférni, a szelephézag állítás legalább 4-5 munkaóra.
A szelep gyorsulása igen is számít, itt ne egy nagyon lassú fordulatú motorra gondoljunk csak. Ha a szelepet katapultálod egy éles bütyök profillal, és neadj Isten kicsit gyengébb a rugó az adott szelepsúlyhoz vagy motor fordulathoz, akkor lebegés lép fel a szelepműben, majd amikor a rugó vissza irányba elindítja a dolgokat kezd akkor majd először visszakoppan a bütyökre és csak után fogja elkezdeni a zárást. Azon kívül a zárásnak is finomnak kell lennie viszonylag mert néhány üzemóra alatt beverődhet a szelep vagy a szelepfészek. Versenysportban éles bütyköket használnak, mert sokáig kell kitartani a szelepet teljes nyitáson majd gyorsan visszazárni, de itt méretezik a rugókat a fordulatszámhoz, mert ha sokszor csattog a szelep akkor előbb-utóbb leszakad a tányér.
Szeleprugó helyett nagynyomású gázt azért használnak, mert nagyon erős szeleprugót kellene alkalmazni, ami nagy súrlódást is generálna, valamint a rugónak van belső súrlódása vagy tehetetlensége, amitől elő fordulhat az persze nagyon nagy fordulatszámról beszélünk verseny sportban, amikor az éles bütyök már elfordul zárás felé, de a rugó lassú visszaindulása miatt belebeg a szelep. Erre használják a titán szeleprugókat mert annak kisebb az ilyen tényezője, vagy a gázt aminek ilyen tulajdonsága szinte nincs, viszont elszökik.
Egyrol beszelunk, csak maskent mondjuk, en azert irtam a gyorsulas nem szamit abbol a szempontbol, hogy milyen gyorsan nyit. A zarasnal meg ugyis a rugo okozza. A szelepfeszek beverodes a legjobb esetben a hoterheles miatt kezdodik el, normal tervezes mellett nem szabadna problmeat jelenteni, hogy a szelep odacsap neki.
A gorgos azert irtam, hiszen a hirtelen nyitas aszelepemleo tokere igen komoly oldaliranyu eroket tud kifejteni, ha ez nincs akkor ugy nyitod ahogy tudod.
Kulonben a szelepemlo toke fog beverodni nem kicsit nagyon a haz oldalaba.
Az elfordulas meg mindenhol problema, de a CAT 3516(ha jol emlekszem) kimegy a vilagbol egy szett gorgos emelovel. valami 50K ora amikor cserelni kel oket. A Deutz nem gorgos meg 20K ora amit bit.
A legegyszerubb ha nincs butykos tengely, hanem suritett gazok nyitjak es zarjak a szelepeket, azt kalap meg a kabat.
Mindent lehet valtoztatni igen egyszeruen es gyorsan.
bejegyzés Deutz TBG 620V16k 20000 órás szervíz