Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Dr.F.E.R.I.


Dr.F.E.R.I.
addikt

Weboldalak naprakészségével tényleg sok helyen probléma van, még a 'normálisabb' helyeken is. Pont ma délelőtt néztem a GS oldalán a Wii U gépeket, egyiknél oda volt írva, hogy se készleten, se raktáron nincs. Belekattintottam a termékbe és a saját lapján már oda volt írva, hogy van raktáron. Akkor vajon most kapni vagy nem kapni? Ez itt a kérdés... :)

Két lehetőség közül mindig a harmadikat válaszd

(#2) Cifu


Cifu
nagyúr

...hogy ez (a kártyás fizetés) valószínűleg drágább...

Nem valószínűleg, hanem biztos. Elvi szinten se nagyon működik, hogy a kártyakezelési költséget (0,3-2% függően a körülményektől) átterhelje az bolt a vevőre, ráadásul sok esetben a kártyáról lehúzott pénz nem jelenik meg egyből a bolt számláján, csak órák (korábban napok) múlva. A vevőt meg nem érdeklik az ilyen apróságok, őt a jó ár érdekli. Innentől kezdve a boltnak alapvetően nem érdeke a kártyás fizetés erőltetése - de nyílván a vevők igényei miatt ezt kénytelen bevállalni.

...Ha nincs, akkor pedig inkább írják ki korrekten, mint hogy a honlapukon reklámozzák, és sokszor az üzletben derüljön ki, hogy: "bocs, most nem megy a kártyás fizetés" (vagy váltsanak szolgáltatót)...

Két irányba is el lehet indulni. Nyílván az tényleg csúnya lépés, ha hírdetik, valójában pedig nincs.
A másik oldalról viszont anno nekünk is volt olyan gondunk, hogy akadozott, nem ment a kártyás fizetés, és erről nem mi tehettünk, pedig nem valami kókler céggel voltunk szerződésben (OTP Bank).
A szolgáltatóváltás meg nem úgy működik egy cégnél, mint egy magánfelhasználónál a telefonszolgáltató váltás, hiszen a POS terminál általában adott bankhoz van kötve, szóval ha a cég számlavezetése egy adott banknál van, akkor értelemszerűen oda is meg a pénz. Ha X banknál van a cég pénzügye kezelve, akkor átvezetni azt egy másik bankhoz kisebbfajta tortúra, ha pedig X banknál van a számlavezetés, Y banknál meg a POS terminál, akkor Y-ból X-be utalni is pénzbe kerül (már a kártyahasználati költség levonásán felül), szóval ismét plusz költséget generál magának a cég - amit értelemszerűen nem szívesen vállal be senki.

Természetesen mindent meg lehet oldani, csak akarat, idő, és pénz kérdése. De aki annyival el akarja ezt a problémát intézni, hogy "váltsanak szolgáltatót", annak nyilván nincs hozzávetőleges rálátása se az ilyen ügyekre, szóval legalább ne akarjon a problémára a partvonalról megoldásokat javasolni...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#3) ldave


ldave
félisten

Nekem árak helyzete az egyik legfontosabb kérdés. A legtöbb játékom nem a megjelenés napján veszem (kivéve Nintendo, mert az 5 év múlva is ugyanannyi), hanem később és ahogy telik az idő egyre nagyobb lesz a különbség az itthoni árak és mondjuk az angol webshopok árai között, nem ritkán fele annyiért tudom megvenni a fél-egy éves játékokat külföldről, mintha itthon vásárolnám.

A Slime draws near! Command?

(#4) Cifu válasza ldave (#3) üzenetére


Cifu
nagyúr

Ez a másik nem éppen marginális kérdés. A piac nagyon árérzékeny, de ez azt is jelenti, hogy a boltnak ott kell költséget csökkenteni, ahol csak tud. Ez pedig nyílván kevesebb fizetést jelent az eladóknál (a jobb képességű eladók nem ott fognak azt ajtó előtt tobbzódni, hogy itt akarnak dolgozni), olcsóbb bérleti díjjal bíró, kevésbé jó helyen lévő boltot (parkolás, megközelíthetőség), és különféle szolgáltatásokon való spórolást (kártyás fizetés, honlap minősége, raktárkészlet adatbázis frissitése/követése, stb.) jelent.

Szóval azt megoldani, hogy mindenki másnál olcsóbban kell a termék, de a drágább boltokban megszokott minőség / kiszolgálási színvonal is meglegyen, az egy hosszú távon kivitelezhetettlen helyzet (legalábbis többé-kevésbé legális körülmények között). Persze mi sem természetesebb, hogy a vevők meg ezt várják el (lásd a posztot), és fel vannak háborodva, ha ezt nem kapják meg... :DDD

nem ritkán fele annyiért tudom megvenni a fél-egy éves játékokat külföldről, mintha itthon vásárolnám.

"Kicsivel" nagyobb és pörgősebb a piac, így értelemszerűen alacsonyabbak az árak, ráadásul nem csodálkoznék, ha arányaiban alacsonyabb működési költséggel menne egy angol üzlet, mint egy magyar... :DDD

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#5) adalbert1 válasza Cifu (#2) üzenetére


adalbert1
veterán

Örülök, hogy valaki a másik oldalról is megvilágítja a problémát. Nem gondoltam, hogy annyira egyszerű lenne, de gondolom az látható, hogy a végfelhasználó szemszögéből bosszantó, ha egy szolgáltatás kint van a honlapon, és mikor ott jár, szinte sose működik.

Dr.F.E.R.I.: az írást végül az triggerelte nálam (igaz már régóta érlelődött bennem), hogy ma 2 üzletben is úgy jártam, hogy honlap szerint raktáron volt nekik valami, de ez nem fedte a valóságot.

ldave: az ár alapvetően nekem is nagyon fontos, főleg így, hogy alig pár helyen látom azt, hogy van valami plusz, amiért érdemes ott költeni a pénzemet, támogatni az adott üzlet hosszú távú fennmaradását. 0day dolgot amúgy is alig veszek, de a teljes árú N játékokat én is mindet itthon vettem meg.

Cifu #4: én pl. pár játékért szívesen fizetnék a zavvis árnál többet, ha a többi körülmény megfelelő lenne, úgy érezném, hogy megéri ott költeni a pénzemet. Illetve mivel a legtöbb játék ugyan az, mint amit a zavviról megveszel, így az itthoni vásárlás az adott bolton kívül kb. semmilyen hozzáadott értéket nem jelent számomra (persze aki nem szeret neten vásárolni, nem tud angolul, nem akar 5 munkanapot várni a postára, stb., annak biztos).

[ Szerkesztve ]

(#6) ldave válasza Cifu (#4) üzenetére


ldave
félisten

Nézzünk egy frissen megjelent PS3 játékot, mondjuk a GRID Autosport itthon ~13000 Ft, Amazonon 30 font, ami hasonló ár, szóval ez rendben van. Ugyanebben a magyar boltban az egy éves GRID2 7000 Ft-os listaáron van, Amazonnál pedig 10 font, ami nagyjából a fele. Nem tudom mi van a háttérben (angoloknál lehet jóval drágább raktározni és inkább kiszórják vesztességgel, csak hogy ne maradjon rajtuk?), de ez jelentős különbség szerintem.

[ Szerkesztve ]

A Slime draws near! Command?

(#7) Cifu válasza ldave (#6) üzenetére


Cifu
nagyúr

A különbség a működési költség. Az Amazon, de még csak annak Angliai leányvállalata is egy brutálisan hatalmas cég, hatalmas raktárakkal, végletekig leoptimalizált működéssel. Ezt egy magyar viszonylatokban működő kis cég képtelen lekövetni, még ha megfeszül is.

Egy Amazon méretű, forgalmú és működési költségű cég megteheti, hogy egy egy éves játékot "kiszórjon" akár veszteséggel is, a kis magyar bolt esetében viszont legalább az önköltséget igyekeznek kitermelni rajta (nem lennék meglepve, ha az egy éves GRID 2 a boltnak ~7000 Ft körüli összegbe fájt volna anno). A fentiek miatt pedig ráadásul feltehetően az Amazon már eleve olcsóbban kapta meg a játékot, mint a magyar bolt.

Bele lehetne menni még mélyebben, de hogy hazai példával éljek: szupermarket vs. kis boltok...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#8) HuMarc


HuMarc
addikt

Remek összefoglaló... :) Én most a második ponttal szívok, ahol megrendeltük a PS3-at, visszaírtak, hogy ja bocs, nincs raktáron, majd lesz valamikor a héten. De könyörgöm, megrendeltük kedden este (technikailag szerdán, mert kedden munkaidőn túl), és a honlapon ma (pénteken) még mindig az szerepel, hogy raktáron. :U

(#9) Cifu válasza HuMarc (#8) üzenetére


Cifu
nagyúr

Ilyenkor fogod, lemondod a megrendelést, és keresel másik boltot, ahol valóban van raktáron... :P

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#10) adalbert1 válasza Cifu (#4) üzenetére


adalbert1
veterán

Kicsit még visszatérve a hozzászólásodnak ehhez a részéhez:

"Szóval azt megoldani, hogy mindenki másnál olcsóbban kell a termék, de a drágább boltokban megszokott minőség / kiszolgálási színvonal is meglegyen, az egy hosszú távon kivitelezhetettlen helyzet (legalábbis többé-kevésbé legális körülmények között). Persze mi sem természetesebb, hogy a vevők meg ezt várják el (lásd a posztot), és fel vannak háborodva, ha ezt nem kapják meg... :DDD "

Én az árat abból a szempontból kifogásoltam, hogy ha már a többi körülmény nem klappol, akkor azért lehetnének olcsóbbak is (lásd fél éves játékok esete a zavviról). Mármint bemegyek valahova, ahol a honlappal ellentétben nincs is raktáron a termék, vagy ki van bontva, vagy esetleg az eladó nem túl szimpatikus, és fizessek ki majd 2-szer annyit, mintha megrendelném egy másik országból? Megértem, hogy sokkal drágábban működnek, de ezek után inkább máshol költöm a pénzemet.

Illetve amit nem értek, tényleg akkora erőfeszítés lenne egy pontos készletet kijelezni (főleg, hogy sok helyen webshop is van)? Ennyivel többe kerülne egy normális üzleti logika elkészítése és implementálása? Vagy ha ez nem megy (mert mondjuk több különböző rendszerük van, ami nincs összekötve, vagy az üzleti logika gyatra), akkor egy folyamat kidolgozása, hogy eladás során az eladó manuálisan frissítse a készletet?

Tehát egyáltalán nem azt várom el, hogy dirt cheap áron megkapjak egy iszonyú magas színvonalú szolgáltatást (persze nem tagadom, nem rossz érzés néha a media marktban megvenni valami fél árra leakciózott, kiszórásra kerülő játékot), de sokszor azt érzem, hogy szerintem az itthoni árak nem arányosak a szolgáltatások színvonalával, ha már ár szempontjából közelítjük meg a kérdést.

Hogy pozitív példát is írjak: a Playmania-nak pl. nem túl naprakész a honlapja (de állítólag készül az új), ennek ellenére mindig szívesen megyek be oda, mert itthon nekik van a legnagyobb retro választékuk, és az eladók is jó fejek. Ezen kívül ott van pl. a Gamepark is, ami ha a központot nézem, akkor eléggé messze van, viszont volt nekik elég ritka termékük raktáron, és az eladó úr is nagyon segítőkész volt.

HuMarc: ebben az esetben én is azt tenném, hogy a megrendelést lemondom, majd megrendelem egy másik helyről.

(#11) Dr.F.E.R.I. válasza adalbert1 (#10) üzenetére


Dr.F.E.R.I.
addikt

Ezt az árkérdést hanyagolni kellene szerintem, mert nagyon nem egy ligában játszik a kettő. Egy online webshop - ami ráadásul millió mást is árul - fajlagosan sokkal olcsóbban üzemel és azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy a nagy tételei miatt egyedileg kialkudott áron szállítják neki az importőrök a játékokat. Egy pesti/vidéki játékboltban azt fizetjük meg, hogy itt van helyben és talán még ki is próbálható a játék; vagy ha nem klappol valami, egyszerű visszavinni/visszacserélni. A kereskedelmi árrés videojátékoknál 20% körül van (viszont nem tudom, hogy ez hogy oszlik meg az importőrök és a kiskerek közt). Tehát egy 7-8e forintra leakciózott játék az üzletben már nullszaldó közeli bevételhez juttathatja csak. Egy online mammut viszont kompenzálni tudja ezt a veszteséget máshonnét, a helyfelszabadítás miatt pedig megéri neki, mert egy játékból a legtöbb példányt az első egy-két hónapban adják el, utána már csak lassú lecsorgás van a forgalmában. Egy kis üzlet viszont ezt nem teheti meg, ha sokáig szeretne még működni. Egy út van szerintem, megbízhatónak és minőséginek kell lenni. Akkor úgy is lesz akkora vevőköre még egy ilyen csóró helyen is, hogy képesek legyenek sok évig fennmaradni.

Két lehetőség közül mindig a harmadikat válaszd

(#12) Cifu válasza adalbert1 (#10) üzenetére


Cifu
nagyúr

DrF.E.R.I. leírta a lényeget, de azért leírom én is a véleményem...

Én az árat abból a szempontból kifogásoltam, hogy ha már a többi körülmény nem klappol, akkor azért lehetnének olcsóbbak is (lásd fél éves játékok esete a zavviról).

Fura eme indoklás, miután leírtam az okokat, miért tud egy Amazon vagy Zavvi olcsóbb lenni. A Zavvi például a The Hut Group része, amely 2012-ben a Wiki szerint 145.3 millió font sterlinges forgalmat bonyolított. Ez 56 millárd forint. Az alkalmazottak száma pedig nagyobb, mint 500 fő. Itthon nincs egyetlen ehhez fogható forgalmú online bolt sem, a hagyományos üzleti modellben kb. az Aldi mozog ilyen szinten, de kétszer ekkora alkalmazotti bázissal. A The Hut Group pedig dedikáltan az online kereskedelemmel foglalkozik...

Mármint bemegyek valahova, ahol a honlappal ellentétben nincs is raktáron a termék, vagy ki van bontva, vagy esetleg az eladó nem túl szimpatikus, és fizessek ki majd 2-szer annyit, mintha megrendelném egy másik országból?

A döntés a tied. Mindenestre ez nem csak a játékoknál, de szinte mindennél így működik. Én például most szintén angliából, a Sportsdirect-en keresztül rendeltem cipőt és ruhaneműt, miután itthon 50-es méretű stabil (vagyis bokasüllyedéseseknek való) normális futócipőt beszerezni csak utánrendeléssel lehetséges, horror összegekért.

Viszont én nem kezdem el szapulni a hazai futócipő és cipő boltokat, mert belátom, hogy ilyen méretű ilyen cipőre nagyon kicsi a kereslet, vagyis raktáron tartani nagy kockázat, választékot tartani pedig egyenesen őrültség... Ha nekem kellene cipőboltot üzemeltetnem, bármennyire is tisztában vagyok a körülményekkel, én is csak utánrendelésre vállalnék ilyen igény kielégítését...

Illetve amit nem értek, tényleg akkora erőfeszítés lenne egy pontos készletet kijelezni (főleg, hogy sok helyen webshop is van)? Ennyivel többe kerülne egy normális üzleti logika elkészítése és implementálása?

Elviekben nem, bár egy rendes, webshoppal együttműködő számlázó és leltárkezelő program nem két fillér. Most kiváncsiságból rákerestem, hogy én milyen programot választanék, ha egy közepes vagy komolyabb forgalmú konzol és PC játék boltot akarnék csinálni. Például eme számlázó és leltárprogram 150 000 Ft plusz Áfa, ehhez a webshop modul 75 000 plusz Áfa. Szóval csak a szoftverháttér 285 750 forint, igaz az Áfát majd visszakapom, de attól még ekkora összeg kell pusztán a szoftverre. Lehet persze bérelni is a szoftvert, ez 9 800 forint plusz Áfa per hó adott esetben. Természetesen lehet olcsóbb megoldásokat is keresni, de én nem ok nélkül egy komolyabb terméket kerestem a piacon, mert volt dolgom "olcsósított" megoldásokkal. Szopóroller volt...

Ezen felül szükséges a hardware háttér biztosítása is természetesen. 9800 forint (most számoljunk az áfa nélküli árral) persze nem tűnik soknak, de ezt is ki kell termelni. Ehhez jön az eladó bére, ha csak ~100 000 forintos bérrel is számolunk, akkor is ez havi ~200 000 forint kiadás a munkáltatónak (és lássuk be, ez nem olyan összeg, amiért tolongani fognak a jobb képességű alkalmazott-jelöltek), már ha történetesen nem feketén (bejelentés nélkül) vagy szürkén (minimálbére bejelenti, a többit zsebre adja, esetleg csak részmunkaidőre jelent be) alkalmazza az eladót. Plusz jön a bolt bérleti költsége, rezsi költsége, könyvelő költsége, munkavédelmi díj, és a többi.

Adott tehát havi szinten alsó hangon még egy kis, egy fős boltnál is jó 250 000 - 300 000 forintos kiadás havonta (finom becslés). Ezt kellenne minimálisan visszatermelni...

Természetesen téged, mint vevőt, ezek mind nem érdekelnek. Te csak azt látod, hogy drága a cumó, és így mész máshova.

Ez egy ördögi kör. Egy sima bolt soha nem fog tudni egy Amazonnal vagy Zavvi-val versenyezni árban. Nem is fog ez felmerülni benne.

Vagy ha ez nem megy (mert mondjuk több különböző rendszerük van, ami nincs összekötve, vagy az üzleti logika gyatra), akkor egy folyamat kidolgozása, hogy eladás során az eladó manuálisan frissítse a készletet?

Manuális készletkezelés? Roppant mókás lehet. Épp a boltban van mondjuk pár érdeklődő, velük foglalkozik az eladó. Csak mondjuk 5 percig beszélgetnek valamiről, de eddig nem tudja frissiteni az adatbázist, hogy az ezt megelőző eladást felvezesse. Ha te pont akkor nézel fel, akkor hopp, még az eredeti raktárkészletet látod, amiben benne van az eladott termék is...

Ezen kívül én soha nem alkalmaznék ilyen célra manuális leltárkövetést, óhatatlan, hogy valami egyszer kimarad véletlenül (ha az eladóban nem bízol meg, akkor pedig felmerülhet, hogy szándékosan), és már ott is baj.

...de sokszor azt érzem, hogy szerintem az itthoni árak nem arányosak a szolgáltatások színvonalával, ha már ár szempontjából közelítjük meg a kérdést.

Még egyszer: üllj le, fogj egy üres papírt, és vezess fel egy üzleti tervet egy konzoljáték bolthoz. Nézd meg a kiadási oldalt, amiben jó helyen lévő bolt bérleti díjától ott van az igényesen bebútorozott vevőtér, az elvárások miatt jó képességű, kedves, de emiatt célszerűen megfizetett eladó bére, a szükséges hardware és software háttér, és így tovább, és így tovább. Majd nézd meg, hogy mekkora bevételre lenne szükséged ahhoz, hogy ezt ki is tudd termelni...

Hogy pozitív példát is írjak: a Playmania-nak pl. nem túl naprakész a honlapja (de állítólag készül az új), ennek ellenére mindig szívesen megyek be oda, mert itthon nekik van a legnagyobb retro választékuk, és az eladók is jó fejek. Ezen kívül ott van pl. a Gamepark is, ami ha a központot nézem, akkor eléggé messze van, viszont volt nekik elég ritka termékük raktáron, és az eladó úr is nagyon segítőkész volt.

Akkor ha bemész legközelebb, kérdezz kicsit rá a háttérre, a fentiek alapján... :DDD

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#13) adalbert1 válasza Cifu (#12) üzenetére


adalbert1
veterán

Dr.F.E.R.I.-nek is:

Rendben, így kb. el is jutunk oda, hogy a színvonal a hazai boltok árversenyének az áldozata. Ha már szóba került az üzleti terv, kíváncsi lennék, hogy itthon hány boltnak lehet, hányan terveznek hosszú távra, és hányan csak próbálnak a felszínen maradni. Illetve ha már hosszú távra terveznek, akkor az a 300k szoftverre szerintem bele kellene, hogy férjen (legalábbis én ha tudnám, hogy a fogyasztók alap elvárásainak se tudok megfelelni, akkor be se lépnék a piacra).

Persze a zavvi-val vagy amazonnal nincs értelme komolyan összehasonlítani őket, csak arra kívántam rávilágítani, hogy az egyszerű fogyasztó szemszögéből hogy néz ki a dolog.

Az, pedig, hogy leírom a véleményemet a negatív tapasztalataimról, szerintem messze van a szapulástól, főleg, hogy nem nevesítettem egyik üzletet sem, egyszerűen azt kritizáltam, ami nekem nem tetszik a hazai boltokban. Illetve a van-e a raktáron 50-es futócipő, vs. van-e normális webshopja készletkövetéssel a cégnek teljesen más kategória.

Illetve Dr.F.E.R.I. írta:
"Egy út van szerintem, megbízhatónak és minőséginek kell lenni. Akkor úgy is lesz akkora vevőköre még egy ilyen csóró helyen is, hogy képesek legyenek sok évig fennmaradni."
Ez az, amit nem is látok sok helyen. Lehet, hogy próbálnak rá törekedni, de valami mindig van, amin megbukik a dolog. Persze lehet, hogy csak én vagyok túl kritikus :)

(#14) HuMarc válasza Cifu (#12) üzenetére


HuMarc
addikt

Nagyon érdekes, amit írsz, sajnálom, hogy most lereagálom az egészet két mondatban, de szerintem mindaz, amit írsz, kb. olyan, mint a csinálj jobbat beszólás, mikor rosszat mondasz egy filmről. Mert attól, hogy nem feltétlenül tudna akárki üzleti tervet írni, attól még egy bolttól (én legalábbis biztos) elvárná az ember, hogy ha valamit megrendel az ember, ami elvileg raktáron van, de közben kiderül, hogy mégse, akkor három nappal azután, hogy kiderült, a weboldalon ne szerepeljen még mindig az, hogy raktáron van.

(#15) Dr.F.E.R.I. válasza Dr.F.E.R.I. (#1) üzenetére


Dr.F.E.R.I.
addikt

Időközben meg lehet, hogy a GS csapatából is benézett ide valaki, mert most már helyesen jelzik ki a webshopban a készletet. :)

Két lehetőség közül mindig a harmadikat válaszd

(#16) Cifu


Cifu
nagyúr

@adalbert1 és @HuMarc: A félreértések elkerülése végett szeretném tisztázni, hogy nem mozgok a konzoljátékos piacon semmilyen formán, de a kiskereskedelemben dolgoztam több, mint egy évtizedig családi vállalkozással...

Ezen kívül leírtam, hogy én is tisztában vagyok a rögvalósággal, mindkét oldalon. A cipős példát is ennek megjelenítésére hoztam fel, kiskereskedelem itt is és ott is, és ebben a vonatkozásban ugyanarról beszélünk. Amikor az árakon rugózik a legtöbb vásárló, teljesen egyértelmű, hogy lehetettlen egy Amazon / Zavvi féle monstrummal versengeni. Azonban nem baj, ha ezzel a vásárló is tisztában van, én erre próbáltam rávilágítani. Szóval ha valaki példának hozza fel, akkor imigyen az ellenoldal...

A másik vonulat az, hogy igen, a hazai körülmények olyanok amilyenek. Ha a készletkövetés nem naprakész, akkor ott valami gubanc van. Ez persze származhat ezer és egy okból, én látatlanban nem kívánok senki felett pálcát törni, de nyílván törekedni kell arra, hogy a webshop készletállománya megfelejen a valóságnak.

Ami az üzleti tervet illeti... Egen, tisztában vagyok vele, hogy 90-95%-a a hazai vállalkozásoknak semmiféle üzleti tervvel nem rendelkezik, sőt, sok olyat láttam, ahol még a napi-heti-havi bevétel / kiadás sincs vezetve rendesen. Így ha nem is lehehetettlen, de legalábbis nagyon nehéz a tisztán látás, pláne a pozitív mérlegű működés biztosítása. Ezzel éles ellentétben van az Amazon/Zavvi rendszer, ahol másodpercre pontosan meg tudják mondani, hogy milyen kiadásaik és bevételeik vannak...

Az én hsz.-eim itt nem adalbert1 kritikus hangvételire reakciók. Pusztán egyetlen egy dolog miatt ragadtam billentyűzetet, a bankkártyás fizetés kapcsán a 'megoldás' javaslat (szolgáltató váltás) miatt. Épp eleget szívtam a másik oldalról a POS terminál intézéssel/üzemeltetéssel, hogy erre rálássak, és innen indult az egész. Majd kicsit kiteljesedett a kiskereskedelem helyzetével kapcsolatos vitával.

A magam részéről (noha van XBOX360-am) a problémát azért nem látom, mert nem járok hazai kiskereskedelemi boltokba. PC-n megoldom a Steam-en, vagy kártyás fizetéssel (Kerbal Space Program, WarThunder, stb.)...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#17) adalbert1 válasza Cifu (#16) üzenetére


adalbert1
veterán

Én örülök a véleményednek, és annak is, hogy valaki más szemszögből is bemutatja a dolgokat.
Mostanában konzolon is egyre inkább előtérbe kerül a digitális disztribúció, kíváncsi vagyok, hogy a következő generációban lesz-e még egyáltalán fizikai adathordozó, és így az üzletek is megmaradnak-e a jelenlegi formában.

(#18) Dr.F.E.R.I. válasza adalbert1 (#17) üzenetére


Dr.F.E.R.I.
addikt

Több okból kifolyólag is, valószínűleg minden ugyanígy marad.

Két lehetőség közül mindig a harmadikat válaszd

(#19) adalbert1 válasza Dr.F.E.R.I. (#18) üzenetére


adalbert1
veterán

Ez lehet, de én arra tippelnék, hogy a fizikai hordozók értékesítésének a visszaesése biztos rányomja a bélyegét a boltok forgalmára/bevételére/hasznára (persze ettől még konzolt és kiegészítőket kell valahol venni). Nekem pl. Xbox360-ra szerintem már több digitális játékom van, mint lemezes, köszönhetően a rengeteg akciónak, és többet csak azért nem vettem, mert
- így is megtelt a hdd, és csak 320 GB-os a legnagyobb amit támogat a gép
- kapcsoltam, hogy azért ez mégis csak accounthoz van kötve, tehát ezt már el nem adom (igaz amíg pár éves AAA címeket 1k alatt adtak, ez annyira nem is zavar)

Illetve kíváncsi lennék, hogy itthon vajon hogy alakul az 1 gépre jutó játékok száma, és ez hogy oszlik meg fizikai/digitális példányok között.

(#20) Dr.F.E.R.I. válasza adalbert1 (#19) üzenetére


Dr.F.E.R.I.
addikt

PS3/X360 esetében 9-10 eladott bolti játék az átlag konzolonként*. Értelemszerűen minél régebb óta van piacon egy konzol, ez az érték annál magasabb. Évekre lebontva nagyjából egy játék/év jön ki. Kézikonzolokra általában kevesebb játékot vásárolnak, a PSP/DS érában 4-5 játék volt a gépenkénti átlag, tehát nagyjából az asztali konzolokon eladottak fele. DS-nél ezt kompenzálta az, hogy rengeteg konzolt eladtak belőle, így az eladott játékok száma is pariban volt a két nagykonzoléval. A Nintendo szerint - ha jól emlékszem - 10-15% lehet a digitális vásárlások aránya azoknál a játékoknál, amiknek van kiskereskedelmi fizikai ellenpárjuk is. Nem tudom, ez mennyi a SONY/MS tandemnél, de az hótziher, hogy az AAA játékok nagy hányadát az ottani játékosok is boltban veszik. A kis indie játékok többnyire csak digitálisan vehetőek meg, ott ezen nincs vita, de a nagy 10-60Gb méretű AAA játékok kisker piacát nem fogja egyelőre semmi veszélyeztetni.

*VGChartz adat

Két lehetőség közül mindig a harmadikat válaszd

(#21) ldave


ldave
félisten

Amúgy tudtok olyan konzolboltot, ahol használt játékokat beszámítanak új játék vásárlása esetén? (576-nál tudom hogy van ilyen, de talán máshol jobb az ajánlat).

A Slime draws near! Command?

(#22) adalbert1 válasza ldave (#21) üzenetére


adalbert1
veterán

Szerintem beszámítással sehol nem fog az ember igazán jól járni, nekem máshol, ahol beszámoltak, talán még kevesebbet is adtak érte, mint az 576-ban (igaz máshol a játékok is olcsóbbak), vagy olyan alacsony árat mondtak, hogy inkább letettem róla. Igaz az 576-ban kb. 2 éve számíttattam be utoljára valamit, így lehet, hogy azóta még rosszabb árakkal dolgoznak.

(#23) adalbert1 válasza Cifu (#12) üzenetére


adalbert1
veterán

A héten találkoztam manuális készletfrissítéssel az egyik eddig még számomra ismeretlen üzletnél. Két használt DS játékot vettem, mire az eladó lefotózta őket mobillal, hogy el ne felejtse levenni őket a honlapról...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.