Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Z_A_P válasza plömplöm (#50) üzenetére


Z_A_P
addikt

2.0 benzines volt.

a magától kikapcsoló tempomat meg, hát, remek ötlet
Ez minden normali autonal igy van szerintem. Ha valami folytan nem tudja elerni a sebesseget, akkor kikapcsol. Pl tedd 140-re, es legyen II-esben a valtod. :D Olyan 5-6000 fordulatnal kikapcsol a tempomat.
De akkor is kikapcsol ha fekre lepsz.
Vagy ha kinyomod kuplungot, stb
Persze a kezinel joval tobb a "hibalehetoseg", automata ennel uzembiztosabb.

[ Szerkesztve ]

OK

(#52) plömplöm válasza Z_A_P (#51) üzenetére


plömplöm
őstag

nem, sztem nem minden autónál van így. azt nem próbáltam, és nem is fogom, hogy mi lesz, ha kettedikben mondjuk 35km/h-nál kattintom vissza a 140km/h-ra állított tempomatomat, de sem lejtőn, sem emelkedőn nem kapcsolta le még attól, hogy nem tudta tartani. ha emelkedő és nagy terhelés miatt nem tudja tartani, akkor jelzi, hogy válts vissza hüjegyerek; ha lejtő miatt csúszott ki kicsit a tartományból, akkor villogtatja a kijelzést, aztán meg vége is lett a lejtőnek, de nem kapcsolja ki. az esp, az kikapcsolja, ez már kiderült :D
ha beavatkozol, kuplungpedál, fékpedál, akkor perszehogy kapcsolja is ki, üresbehúzásnál is.

[ Szerkesztve ]

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#53) #72042496 válasza dabadab (#47) üzenetére


#72042496
törölt tag

Úgy viszont tényleg kár a gombokért. :(

(#54) Farkas82 válasza plömplöm (#50) üzenetére


Farkas82
tag

Pl az én 2012-es kézi váltós 1.6 os dízel kia ceed-em is képes volt autópálya lejtőn tempomattal túlgyorsulni, úgy hogy fékeznem kellett, a motorfék nem volt elég.

(#55) plömplöm válasza Farkas82 (#54) üzenetére


plömplöm
őstag

hát, 130km/h sebességnél (autópálya) külön jelzés és sebességkorlátozás nélkül az út lejtése 5% (vagy 6? rég volt...) lehet maximum, ezt nem tudta megfogni az a motorfék? elhiszem, mert amúgy miért ne hinném el. és off-ba teszem, mert ez most már nagyon az.
nade kikapcsolt-e az a tempomat? :)

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#56) Lenry válasza plömplöm (#52) üzenetére


Lenry
félisten

"nem, sztem nem minden autónál van így."

pedig de, attól, hogy te még nem jártál úgy, hogy az autód nem tudta tartani, még a legtöbb autón így van, legfeljebb eddig mindig volt akkora szerencséd, hogy nem érte el azt az eltérést, ahol kikapcsolta volna.

"ha emelkedő és nagy terhelés miatt nem tudja tartani, akkor jelzi, hogy válts vissza hüjegyerek"
... és ha nem váltasz vissza, és tovább lassul az autó, akkor kikapcsol a tempomat.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#57) plömplöm válasza Lenry (#56) üzenetére


plömplöm
őstag

igen, 30km/h-nál tutin kikapcsol.
"a legtöbb autón" mekkora eltérésnél kapcsol ki? jöhet százalékosan, vagy számosan is. mert, ha jól olvasom, rajtam kívül mindenki másnak őrült nagy konkrét tapasztalata van itt, és ebben mindenki más nagyon biztos :)

egyébként azt látod, hogy mit írtál le?
én: "sztem nem minden autónál van így"
Te: "a legtöbb autón így van"
front van? vagy mi?

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#58) Lenry válasza plömplöm (#57) üzenetére


Lenry
félisten

"mekkora eltérésnél kapcsol ki?"
a legfrissebb emlékem Ford Transitból való, ott 20km/h eltérésnél engedi el.

Te: "a legtöbb autón így van"
front van? vagy mi?
nyilván nem írhatom le expliciten, hogy minden autón így van, mert nem próbáltam a világ összes autóját, csak nagyon erősen valószínűsítem, hogy így van.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#59) Gomez86 válasza <Adamsky> (#45) üzenetére


Gomez86
őstag

Nos ősznitén szólva 3 hete van meg az autó (superb), de nem használtam még ezt a módot egyszer sem, szóval nem figyeltem hogy mennyire fekete a háttér. alapból sem túl harsány, ezért még amikor este vezettem sem zavart a fényereje.

A középső kijelzőn (egérmozi) pedig android auto fut, ami ugye este a térképet sötétebbre teszi, szóval az sem volt zavaró.

Nagyon erősen kétlem hogy Oled lenne bármelyik is az autóban....

"A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan

(#60) esoember válasza Busterftw (#43) üzenetére


esoember
csendes tag

Nem tetszik egy Renault sem... Ez lehet, hogy változni fog, mert: :-)
"Rövid időn belül két európai szinten meghatározó formatervező hagyja ott vezető pozícióját és csatlakozik a Renault-hoz. Alejandro Mesonero-Romanos a Seat, Gilles Vidal a Peugeot vezető tervező tervezői székét hagyja hátra, hogy ezután Renault-kat rajzoljon"
(Totalcar hír)
Utóbbi fazon (Gilles Vidal) tervezte a gyönyörű 508-as (meg 208, 3008, 5008...) design-t!

(#61) Busterftw válasza esoember (#60) üzenetére


Busterftw
veterán

Meglatjuk! :)

(#62) KaiotEch


KaiotEch
nagyúr

Na ez jó nagy hányadék lett. 7-7,5 nagyon szép volt, de ez... Mondjuk mind1 is soha többet VW! #CsakaLexus!

[ Szerkesztve ]

(#63) #06658560 válasza dabadab (#5) üzenetére


#06658560
törölt tag

Isten igazából nincs jó megoldás. Vagy tapipad van, vagy gomb erdő. És akkor ott van, melyik esetén mennyi ideig nem az utat nézi az ember.

(#64) #06658560 válasza esoember (#13) üzenetére


#06658560
törölt tag

A francia túl extravagáns, a Toyota futurisztikus, a Honda végképp, a BMW agresszív, a Mercedes sportos, az Audi technokrata. A Volkswagen és azon belül is a Golf az autóipar popzenéje. Abból is a Kylie Minogue szerű producerek patikamérlegen alkotnak számot, stílust, ruhát, sminket, manírt, affektálást vonal, a legkevesebb embernek vállalhatatlan teljesen. Az igazi középszürke. Mellé még rohadt jól össze is van rakva. És ezt negyven éve hozza a márka. Azon tömegeknek, akiknek az autó színe azért fontos, hogy mit tudnak a legjobb áron eladni utólag, nem pedig élvezet, önkifejezés, zöldség vagy bármi más szempontból kell választani, az abszolút ideális választás. (És nem, VAG terméket nem vennék, maximum stuttgarti lovacskát.)

(#65) genlog válasza #06658560 (#63) üzenetére


genlog
junior tag

Nem így van. A kettő kombinációja lenne ergonomikus. Pl. a gyakori funkciók dedikált gombokkal, a részletesebb beállítások menüből elérhetően lennének jók.

[ Szerkesztve ]

(#66) dabadab válasza #06658560 (#63) üzenetére


dabadab
titán

Mondjuk pont a hangerőállításnál a tekerőgomb a JÓ MEGOLDÁS. Nem a tapipad, nem plusz/mínusz nyomógomb, hanem a tekerőgomb.

Némileg túlozva lehetne mondani azt, hogy ami egy Zsiguliban kinn volt fizikai gombon, az legyen kinn egy modern autón is, a többi az akár mehet tapipadra.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#67) BabMester válasza dabadab (#66) üzenetére


BabMester
senior tag

Mondjuk már legalább 10 éve plusz-mínusz gombok vannak a kormányon hangerő állításra, ami minden szempontból jobb megoldás a tekerogombnal is..

(#68) #06658560 válasza dabadab (#66) üzenetére


#06658560
törölt tag

Igen, arra, klímára a tekerőgomb a jó. De az egyre több funkcióhoz nincs jó megoldás, a sok gomb pont annyira rossz, mint a kijelző.

(#69) #06658560 válasza genlog (#65) üzenetére


#06658560
törölt tag

Csak ki mondja meg mi legyen gombon? Ahány ember, annyi igény. Van aki egyszer belövi a klímát, utána hozzá se nyúl, más rendszeresen állít rajta. Túl sok lett a funkció.

(#70) Fall-N válasza #06658560 (#69) üzenetére


Fall-N
veterán

Azoknak a dolgoknak kell fizikia gomb, amit nagy valószínűséggel vezetés közben is kellhet állítani. Például a helyzetjelző, tompított és távolsági fényszóró, hangerő, ablaktörlő, szellőzés, tempomat. A média gombok elférnek a kormányon is. Esetleg pár dedikált gomb a navigációhoz. A többi nem létszükséglet és esetleg a piros lámpánál lehet bizergálni. Az sem baj, ha szigetesen van kialakítva és nem odaömlesztve egy helyre, mert úgy nem lehet vakon kapcsolni és ugyanúgy elvonja a figyelmet, hogy meg kell keresni. Akkor hiába rendes gomb ugyanott vagyunk ahol a tapis kijelzővel.

A régebbi kocsikban ezt meg tudták oldani németek és a japánok is például. Ott az ismert "rezsó tekerő" a német kocsikban például a fényszóróhoz a bal lábnál. Ugyanez volt sok japán kocsinál a bal bajuszkapcsolón. A klíma és szellőzés meg a rádió felett volt teljesen egyértelmű volt a helyük.

Persze a régi zászlóshajó kocsiknál már elborult a gyógyszer és minden apró funkcióra volt egy gomb. Ilyen volt egy-két Volvo. Az sem volt jó megoldás. De ez régi probléma, mert minél többet tud egy kocsi annál nehezebb megoldani a rendszert. Csak annyi a különbség, hogy most érintőkijelzős és nem egy tekerő gomb van a tetején érintő felülettel, amit a BMW és az Audi használt.

[ Szerkesztve ]

(#71) tybsen válasza plömplöm (#48) üzenetére


tybsen
addikt

Lehet hogy az előző hozzászólásomban a "domb" nem volt megfelelő szó. Helyesebben "hegy", "nagyobb lejtő" vagy "rövid aluljáró/felüljáró olyan szakasza ahol lejtő van".

Normál tempomat ilyen lejtőkön gyorsulásba kezd és neked kell fékezni.

Adaptív tempomat esetén ilyen szakaszon az autó fékezi le magát.

(#72) plömplöm válasza tybsen (#71) üzenetére


plömplöm
őstag

nem. a normál tempomat is fékezheti az üzemi fékkel az autót, ehhez nem kell adaptív tempomat. az adaptívság azt jelenti, hogy ha akadályt érzékel, pld utolérsz valakit, akkor beavatkozik, és nem megy tovább a beállított sebességgel, mint egy terminátor. az út lejtése nem egy ilyen akadály. ezt meg lehet bolondítani azzal, hogy ha pld a térkép adatai alapján tudja, hogy adott lejtőn az adott sebfokozatban nem lesz elég a motorfék, akkor visszavált.

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#73) tybsen válasza plömplöm (#72) üzenetére


tybsen
addikt

Akkor lehet hogy nem adapívnak hívják. De az biztos hogy az adaptív tempomat megjelenésével jött ez a funkció is, hogy lejtőn lefelé fékez az autó.

Tehát akkor próbálj kérlek elvonatkoztatni ettől a névtől, hogy adaptív. Azért használtam mert az adaptív tempomat megjelenésével együtt jött az a funkció is hogy meredek lejtőn fékez az autó. Ezért gondoltam hogy ez ennek a része lehet a távolságtartás fukción kívül.

Tehát: Van a vw-s tempomatnak egy korábbi verziója (talán a 2016-2017-ig gyártott modelleknél) ami nem képes meredek lejtőn lefékezni az autót így az autó folyamatosan gyorsulni fog.

És van egy újabb fajta változat - amivel együtt jár a távolságtartás is -, ez képes meredek lejtőn fékezni az autót.

(#74) plömplöm válasza tybsen (#73) üzenetére


plömplöm
őstag

hát, csámcsoghatunk még ezen :)

pld különböztessük meg a fékezést, és a lefékezést.
pld különböztessük meg a motorféket és az üzemi féket.

figyelembe véve, hogy a tetszőlegesen akármilyen tempomat a sebességet szabályozza, mégpedig úgy, hogy a sofőr helyett kezeli a "gázpedál"-t, így fékezni is fogja tudni az autót, hiszen képes motorfékezni, miért ne lehetne képes rá. az egy szerencsétlen eset, hogyha egy kis pöcsköszörű motorka van egy szép nagy és nehéz autóban, mert akkor nem lesz elég a motorfék, az autó akár még gyorsulni is fog egy adott lejtőn. ha a tempomat hozzáfér a pld menetstabilizáló elektronikához is, akkor lesz képes az üzemi fékkel ennél komolyabban is lassítani az autót. szóval ez a "De az biztos hogy az adaptív tempomat megjelenésével jött ez a funkció is, hogy lejtőn lefelé fékez az autó", nem igaz, nem áll meg :)

a távolságtartó funkcióval egyébként vannak ám bajok, mert egy manuális váltós autót nincs az az adaptív tempomat, ami meg tudna állítani, hiszen a tengelykapcsolót hogyan oldaná nyomorultja. egy dolgot tudhat, elveszi az üzemanyagot és akkor majd alapjáraton sem akar járni a motor, de hát ez eléggé, hogyismondjam, nem üzemszerű.

"Van a vw-s tempomatnak egy korábbi verziója (talán a 2016-2017-ig gyártott modelleknél) ami nem képes meredek lejtőn lefékezni az autót így az autó folyamatosan gyorsulni fog."
de mindegy, elengedem, ilyen határozott kijelentésekkel szemben hogyan is jöhetnék tényekkel :) . nem vagyok 100%-ig képben a csodálatos vw összes termékével sem, de használtam olyan tempomatot is renault 19-ben, még az elektronikus gázpedálok előtt, amivel a gázpedál bowdenje helyett tudták egy másik mechanikai csatlakozással a szívósori vákuumot felhasználva megvalósítani a sebességtartást, nna az volt nem valódi tempomat, mert ott nem volt fedkomp, aminek a sebességadatához lehetett volna szinkronizálni, az tényleg gyorsult-lassult, ha nem azok voltak az üzemi körülmények, mint ahol aktiváltad a funkciót. az üzemi fékhez meg végképp nem volt kapcsolata :D

tudom, tudom, belinkelem ide magamnak:

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#75) #72042496 válasza #06658560 (#69) üzenetére


#72042496
törölt tag

Erre szoktak usability teszteket végezni, vagy az autógyártók épp nem szoktak? A tervezésben/gyártásban van ismeretség, a többi ágból nincs sok infóm.

(#76) forgonati


forgonati
őstag

Szerintem feldughatják a szánalmasan akadozó bétás rendszerüket. A simogatós, örökké maszatos és poros érintőgombokkal együtt. Meg ha már itt tartunk feldughatják a zongoralakkot is ami 1 hónap után hajszálkarcos, minden nap törölheted mert undorítóan zsírfoltos és ugyanolyan poros - ha nem még jobban - mint a táccsos kijelző. Vicc hogy már normális autót nem lehet venni amin normális gombok vannak. Egyre több baleset van amiatt hogy a sofőr a kijelzőt bámulva próbálja a légkondit állítani. De bezzeg telefon az nem lehet a kezedben. Szánalom. És 10 milláért? Pfff.

Keelah Se'lai!

(#77) tybsen válasza plömplöm (#74) üzenetére


tybsen
addikt

12 év alatt összesen 5 Passat és 2 Golf használtam évente kb 80 ezer-100.000 km-rel, mindig az éppen aktuális modellt. Ez több mint egymillió km.

Büntettek már úgy meg Svájcban hogy dombon-hegyen lefelé városban a tempomat nem tartotta meg az 53-ra beállított autót és felgyorsult 58-ra. Mert a régi tempomat volt benne.

Most az aktuális 8 as Golf-ban ha megyek dombon hegyen lefelé vagy aluljáróban akkor automatikusan fékez az autó. Lehet ezen lovagolni hogy az autó fékez vagy mi van mögötte, de tény hogy a korábbi tempomattal nem lassult az autó most viszont lassít és ez így van kb 2017 óta, éppen az adaptív tempomat bevezetése óta, az én tapasztalatom szerint azzal a funkcióval egyidejűleg került bevezetésre ez is.

Ne haragudj, de teljesen felesleges ezt a témát folytatni tovább úgyhogy részemről lezárva a téma. :R

(#78) tybsen válasza forgonati (#76) üzenetére


tybsen
addikt

+1

Nálam első nap már karcos volt a zongoralakkos autókulcs is :DDD Ahhoz is csak gratulálni lehet :DDD

(#79) forgonati válasza tybsen (#78) üzenetére


forgonati
őstag

Az meg a másik agyrém, a lakkos kocsikulcs. Bazz, a zsebedbe rakod ahol érintkezik kosszal, porral, urambocsá egy darab pénzérmével. Egy kulcscsomóra már gondolni sem merek. WTF? A kezét törném el annak a designernak aki kitalálta, komolyan. Szerintem nem lenne nagy elvárás higy es komillás autó kulcsa ne legyen pár nap után karcos.

Keelah Se'lai!

(#80) dutrás válasza tybsen (#73) üzenetére


dutrás
őstag

2015-ös Passatom van adaptív tempomattal dsg-vel.
Lejtőn fékez ha kell vissza is vált. Német autópályán sokszor felfigyeltem arra hogy bömböl a motor mert visszaváltott.

P50 pro/P40 Lite

(#81) #06658560 válasza #72042496 (#75) üzenetére


#06658560
törölt tag

Gyártásban, tervezésben van tapasztalatom, de nem UI téren. Valamit biztosan szoktak, meg közvélemény kutatni. Mégis terjednek a tabletek mint a futótűz.

(#82) tybsen válasza dutrás (#80) üzenetére


tybsen
addikt

Okés, elképzelhető hogy volt régebben is, gondolom felszereltség kérdése lehet. Nekem 2017-ben lett először :)

(#83) tybsen


tybsen
addikt

Annyival kiegeszitenem az elozoeket, hogy total balesetveszelyes szerintem ez az erintos megoldas a vilagitas kapcsoloknal. A napokban eleg ködös ido volt es egy hosszabb tiszta egyenes szakasz utan kanyargosabb uton ködösse valt az utszakasz, kozben mogottem egy elegge "visszafogott kovetesi tavolsagot tartva" kozlekedett egy auto, mindezt 100-as temponal (kulfold).

Hirtelen be kellett (volna) kapcsolni a kodvenyszorokat, de a korabbi "csak odanyulok vakon es eltekerem vagy benyomom" helyett folyamatosan oda-odanezni es egy erintessel eltalalni a megfelelo vilagitast egy kanyargos-ködös uton mikozben valaki az ember se..ebe van tapadva, nem tul biztonsagos.

Amugy is sikerult mar lefagyasztani az egesz rendszert - reggel hidegben tul gyorsan akartam a klimara nyomni bekapcsolni az ulesfutest es maximum meleget - sikeresen lefagyott es nem reagalt tovabb a rendszer, harmadjara vegul a szokasos motor leallitas-elinditas / ajto bezar-kinyit, kozben varakozas nagy nehezen megoldotta. Jo moka ezzel szorakozni indulas elott a hidegben, mikozben mar jonnek a munkahelyi hivasok de a telefon sem kapcsolodik automatikusan :DDD

(#84) Micsurin válasza tybsen (#83) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Ne mond, konszern autók után a kis Jazzel vagy az i30-al is matekoltam az első pár alkalommal mikor reflexből húztam volna magam felé a tekerentyűt... Jazzben még tekerentyű sincs de azért tapicskoltam. :DDD

Arra kíváncsi leszek mennyire fogja szeretni a tartós mínuszokat a kijelző... tudnak az IPS panelek kellemes szellemkép szerű belassulásokat produkálni még mobilokban is.

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#85) tybsen válasza Micsurin (#84) üzenetére


tybsen
addikt

Enyhebb idoben sem volt vilagbajnok tempo, de mar most is reggel indulasnal 4-6 C-ban kinszenvedes vele, mire "beindul". (Az eddigieknel is megvolt azert, hogy a "navigacio nem all keszen" stb.. de itt ez hatvanyozottan igaz). Az ember beul, indulna de mindig eltoltok nehany percet a kijelzo tapicskolasaval illletve az erintos gombok nyomkodasaval meg a ket telefon parositasaval. Minden reggel fel.....a az agyamat.

Aztan ugye a tavolsagtarto automatikaval valo jatszadozas nap mint nap tobbszor is (minden egyes indulas utan atallitani a tavolsagot az elottem levo autohoz, nem tudom hanyszor nyomkodva a gombot, mert mindig korbemegy beallitas kozben ha az ember tul gyorsan-turelmetlenul nyomja). De vegulis ez ugye nem hiba, hanem funkcio... de mar evekkel ezelott is kikeszitett, csak szerencsere kozben egy masik auto volt amiben "normal/egyszeru" tempomat volt.

Amugy szerintem tiszta bug a kocsi.. pont tegnap varosban egy keresztezodesben zold lampanal befekezett ugy, hogy semmi es senki nem volt elottem (!), szerencsere senki nem jott mogottem. De ez extrem es balasetveszelyes.

Az elektromos kezifek is rendszeresen vacakol es jelez, hogy hiba van amikor leparkolok.

Ja es hat rendszeres a folyamatos sipolgatas menet kozben, hogy maradjak a savban (mikozben ott haladok, csak nem 100% kozepen eppen). Bar olyan is rendszeresen van, hogy eppen kozepen haladok, es jelez.... Vagy eppen enyhen kiterek, a sav szele fele de rogton vissza is megyek kozepre de olyan "kesve" reagalja le a torteneseket, hogy csipog es jelez, pedig kozepen megyek mar... Persze nem ugy kell elkepzelni, hogy ide-oda cikazok mint egy reszeg, egyszeruen tulsagosan erzekenyen figyeli a torteneseket szerintem.. Mivel sokat telefonalok, igy eleg zavaro jelenseg ez az agressziv jelzes mikozben valakivel beszel az ember. Raadasul eltereli valamilyen szinten az ember figyelmet a beszelgetesrol.

De a legdurvabb tenyleg a tegnapi befekezes volt (meg multkor kanyarban egyszer - azota is ettol parazok, hogy mikor csinalja megint).

(#86) Amarton


Amarton
tag

Van a Facebookon egy 8-as golf csoport.

[link]

http://kodolas.skoda-muszerfal.hu

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.