A szokásos a kérdésem: Vega 64 Horizon alatti nevetséges teljesítményét sikerült vajon fixálni?
[link]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
A szokásos a kérdésem: Vega 64 Horizon alatti nevetséges teljesítményét sikerült vajon fixálni?
[link]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
Próbáld ki
..o.O..
Known Issues (Ismert hibák):
- Performance issues may be experienced when playing Horizon Zero Dawn™ on select Radeon Vega graphics.
Tényleg olyanok az amd driverek, hogy ilyen temérdek hibát kell javítani?
[ Szerkesztve ]
Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
Részben ezért nem vettem még meg, mert amúgy végigtolnám...
Hát igen, ott van, csak az a baj, hogy 3-4 olyan hiba is volt már nálam, amit ott írtak, miközben már rég kijavították. (és sajnos az ellenkezőjére is van tapasztalatom)
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
Én csak egyet emeltem ki, amire érintette. A dokumentációba felvannak sorolva.
Azt nem tudom mennyire hibásak vagy sem, mivel én Nvidia (Gtx 1060) használok, így tapasztalatom nincsen.
Nvidia ugyanez. Mindkét cég minden driverében javítanak egy csomó hibát. Pl. [link]
Ezek a programok olyan bonyolultak mint egy oprendszer. Nem lehet hiba nélkül megírni.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
Kipróbálva RX5600XT-n (Windows 10 2004, QHD felbontás):
- böngészők (Edge, Vivaldi) srcollja laggol továbbra is
- youtube 4K 100+ frame-et dob el
ment vissza a 20.5.1 hws, amely gpu secheduling-gal semmi ilyet nem produkál. gyakorlatilag gpu scheduling nélkül 2004 windowson bármelyik amd drivert raktam fel, mindegyikkel kín volt a böngészés.
sweetlou6.wordpress.com
Nagy általánosságban már nincs gond. A legtöbb gondot a nem szabvány frissítésű monitorok vagy több monitor használata okozza.
Az új driverekből kivették a GPU-s HWS támogatást?
Miért?
nem vették ki, nem is volt benne. eddig csak egy előzetes verzió jött ki 20.5.1 hws verzió néven, ami támogatja.
sweetlou6.wordpress.com
Így már érthető.
Ezek szerint, akkor már érdemes lenne beépíteniük a fő driver vonalba is a támogatást.
elvileg még sokáig nem lesz bele téve sajnos.
sweetlou6.wordpress.com
Jó lenne valami olyan megoldás, amivel be lehetne állítani, hogy melyik alkalmazások használhatják ezt a fajta ütemezést. Sajnos, valószínűleg olyan összetett ez a dolog, hogy nem lehet megoldani azt, hogy párhuzamosan egyes alkalmazások a CPU ütemezést használják, mások pedig a GPU-st.
Én is még mindig erre a fixre várok, ilyet még nem tapasztaltam, hogy ennyi idő után sem javítják. Azért azóta már eltelt majd egy hónap, mióta megjelent a játék, azért ez nem járja, hogy azóta nem foglalkoznak érdemben a dologgal. A játékot frissítettem az 1.02-s patchre, de nem segített, ugyanolyan maradt a teljesítményt.
Nekem full AMD-s hardver van az asztaliban, de ezért most zabos vagyok az AMD-re.
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
Az alkalmazások felében 1-3%-ot gyorsít, a másik felében 1-7%-ot lassít, és pár (a nagy számok miatt pár, amúgy már 100 fölött van ezek száma) programban akár 70-80%-kal is rosszabb lesz a teljesítmény. Na most amíg nem találnak meg minden programot, ahol konkrétan összeomlik a tempó az új funkció miatt, addig az AMD nem vesz részt ebben, mert őket teszi majd felelőssé az a felhasználó, akinek pont a kedvenc játékán lesz 60 fps-ből 30-10, és nem azzal kezdi, hogy biztos a GPU-s ütemezés a baja, kipróbálom nélküle.
(#14) FLATRONW: Meglehetne, és szó is van arról, hogy a Microsoft rakjon kivételkezelést a funkcióhoz, vagyis bekapcsolhatod, majd kiválasztod, hogy xyz program alatt inkább ne legyen aktív. A Microsoft számára azonban ez a funkció egy állatorvosi ló kategória. Nem most lesz szerepe, hanem 3-4 év múlva, de addig a telemetria gyűjti be az adatokat.
(#15) Hopkins95: Mivel a gondot a shaderek okozzák, így azokat kell kicserélni, és elég sok idő megírni azokat a kódokat, amikre kicserélik őket. Tudnak erről már a megjelenés előttről is, csak azért nem volt known issue, mert eddig nem volt biztos, hogy javítani fogják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Köszi az infót, így valamennyire jobban meg tudom legalább emészteni, hogy sok időbe telik.
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
mielőtt felraktad az újabb, hwst nem támogató drivert kikapcsoltad a hwst? mert olvastam erről hogy driver cserénél a win úgy hagyja, és ha az új driver nem támogatja az okozhat összeakadást.
FH4 alatt freesync továbbra sem jó nálam.
Bug report tool is bugosan jelenik meg azóta is.
[ Szerkesztve ]
Nekem Chromeba volt furcsaság 1-2 verzióval ez előtt ... most nem néztem még majd megteszem . Fullhd YouTube video (4600u apu) cpu erős load . Majd feltettem 4kra ott kevesebb cpu load és beindult a vga gyorsítás ... dühítő mert rohadtul tudja csökkenteni az aksi időt . Nem éreztem értelmét mert nem tudom kinek bugreportoljam a dolgot (Chrome , YouTube , Amd ) 🤔🤷♂️😢
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
igen. ami furcsa, hogy fullHD felbontásnál nincsen gond, illetve ha pl. youtube vagy valami videó megy a háttérben a böngészőben, akkor is megszűnik a lag. olyan mintha túlzottan visszavenné a gpu-t és nem lenne elég kraft a QHD böngészéshez.
[ Szerkesztve ]
sweetlou6.wordpress.com
FullHD-nál már sok videó esetén AV1 kodek van (jobb klikk -> statisztikáknál megnézheted), amit jelenleg semmilyen VGA nem tud gyorsítani, mert elég új cucc 4K-nál "csak" VP9 van, amit viszont tud a VGA gyorsítani.
[ Szerkesztve ]
Valami turpisság volt a dologban már nem rémlik pontosan de valami olyan rémlik , h edge böngészővel talán valamivel jobb volt .
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
Miert nem pakolnak be egy kapcsolot mint a chill meg antilagnal van? Default off aki meg probalkozna az bekapcsolhatja.
Edge az mindig a legenergiatakarékosabb böngésző volt Mondjuk most már nem tudom, hiszen az új Edge Chrome motorra váltott.
[ Szerkesztve ]
Amikor beragad a fan curve, és 10%-on futó videókártya 2500 rpm-el porszívózik, a megoldás pedig az, hogy kézzel módosítod játék közben akkor nekem nem lenne több kérdésem...
Üdv!
Nálam ez a furcsa dolog történt.
Vega 56 win10 64 (rev 2004) amd driver Adrenalin 2020 Edition 20.8.3
Telepítés után furcsa fps hiány több játékban (kb 50-60%)
Persze semmi nem volt szétterhelve.
Azt azért hozzá tennám , nekem még soha nem volt problémám amd driverrel.
Az OS-ben kapcsolható ki. A driver nem teheti meg.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
lehet fasságot írok, 2060 super...
de horizon alatt beleszaladtam 14gb is! semmi nem futott a háttérbe hát lehet, hogy az el következő címeknél standard lessz a 10-16gb UE5? pl
R5 3600 4,2ghz -2x16gb tridentz neo 3600mhz - 3060ti ftw3 ultra
Horizon az egy masszív bughalom ...
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
Nekem a shaderek optimalizálásánál első alkalommal össze is omlott. Másodszorra meg figyeltem az MSI Afterburnerrel a fogyasztást, én is csak lestem, hogy 90 százalék után 15 giga fölé is ment a RAM fogyasztás Inkább a discordot is bezártam arra a pár percre a végén, míg befejezi, hogy felszabadítsak neki egy kis memóriát.
Nem normális ez a ram fogyasztás egyébként ,ez csak arról tanúskodik, hogy szarul van megírva a játék.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
sajnos igen
nézd meg a death strandingot! ugyanúgy decima engine azt 4k is megy 60fps fix highon /dlss/
R5 3600 4,2ghz -2x16gb tridentz neo 3600mhz - 3060ti ftw3 ultra
Gooogle a saját szar codecjéhez nem tudja normálisan megírni a böngészőjét ?
Microsoft igen ?
chrome szerint a codec : av01.0.09M.08 (399) / opus (251)
edge szerint a codec : vp9 (303) / opus (251)
és a videó : [link]
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
Na, akkor megvan az ok. Az Edge azért fogyaszt kevesebbet, mert vp9 kodeket használ, amit tud hardveresen gyorsítani a VGA és nem a CPU dolgozik. A Chrome megkapja a legeslegújabb AV1 kodeket, ami gondolom azért van, mert a Google-é a böngésző és nekik engedélyezik alapértelmezetten leghamarabb. Hátránya, hogy jelenleg még semmilyen VGA sem támogatja, szóval about:flags vagy akármivel letilthatod és akkor ugyanannyit fog fogyasztani, mint az Edge, de FullHD-ban, HD-ban, 480p-ben valamivel rosszabb képminőséget kapsz.
[ Szerkesztve ]
Brutális cpu terhelést prudukál ...
[ Szerkesztve ]
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
Most nézem: nekem egy 2 magos 4 szálas Pentium G4560-on 20% CPU-t használ egy AV1-es FullHD videó úgy, hogy a proci 2,3 és 2,8 GHz között váltakozik a maximum 3,5GHz-ből.
[ Szerkesztve ]
Az általam linkeltet nyisd meg chrome-ban .
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77