Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) ak76


ak76
senior tag

Nekem nem tetszik ez a full touch irányzat,amit nem csak a Volvo nyomat ezerrel,értem én hogy haladni kell a korral,de bármilyen forgalmi szituációban a menük almenüjének az almenüjében bolyongani konkrétan nettó balesetveszélyes,csak egy negyedannyiba kerülő Vitarám van,de a touch volume kontroll az őrületbe kergetne ha nem lenne a kormányon manuálisan is ott a hangerőgomb,a kompatibilitási gondok még az 5 milliós árszinten is idegesítőek (miracast nem ismeri fel sem a csúcs samsungokat,sem semmi mást),a 20M feletti ársávban viszont facepalm a dolog,még szerencse hogy a klíma/szellőztetés/ülésfűtés gombokat meghagyták.

[ Szerkesztve ]

(#2) Retekegér


Retekegér
HARDVERAPRÓD

Egyetértek, egy pár tekerőgombot igazán meg lehetne hagyni. Aztán addig tolják, hogy megszokjuk, mint az okostelefonoknál a fizikai híváskezelő gombok hiányát.

Egyéb szempontból nálam telitalálat ez a verda.

<< Heimdal >>

(#3) Pjotr válasza Retekegér (#2) üzenetére


Pjotr
senior tag

Adják vissza a piros és zöld gombokat a szemetek a telefonokra!!! :))

(#4) Pjotr


Pjotr
senior tag

Viccen kívül. Aki próbált infras telefonnal tv-t távirányítani, annak van fogalma róla mi a baj ezzel a tapicskolos menüvel... Nem tudod egyszerre nézni mindkettőt, viszont nem tudod hol van épp az ujjad, pedig a telefon még rezeg is, ha eltalalsz egy "gombot". És az utat azért nem ártana nézni. Vagy ez is kiírja, mint a waze, hogy ugye Te az utas vagy, aki épp túr a menüben? :)

[ Szerkesztve ]

(#5) babosmiki


babosmiki
addikt

Jó ez az új rovat, tetszik a megközelítés ebből az irányból.
Viszont, pár adatot szívesen hallanék a rendszerek teljesítményéről..
Proci, ram, kijelző felbontása...

"Galaxy Z Fold3" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."

(#6) #76385920 válasza Retekegér (#2) üzenetére


#76385920
törölt tag

Több tesztben már leírták, hogy "szar" kezelni, bonyolult, oda kell figyelni rá. És pont a Volvo aki kínosan ügyel(t) arra, hogy az autói egyszerűen kezelhetőek és funkcionálisak legyenek. Ezt elég sok helyen le is írták, mint formatervezési filozófiát. :)

„A jó design nem csupán a szép megjelenésen múlik. Ugyanilyen fontos, hogy könnyen érthető és használható legyen a termék. Ami nem célszerű, az nem lehet szép sem.”

Volt Volvom, imádtam! Ezt is nagyon tudnám imádni! ;]

(#7) kasata91


kasata91
tag

Úgy látom nem én vagyok az egyetlen akit a videót nézve a too much érzés töltött el.
Akármilyen kütyü mániás vagyok, és minden okos megoldásért rajongok, nem tudom elképzelni hogy hosszú órákat üljek az autóban egy utazás előtt vagy után és pötyögjem a műszerfalat, hogy elolvassam a gépkönyvet például. Egyszerűen nem tartom életszerűnek. De nyilván bele kell tenni minden felesleges opciót azért a borsos felárért.

Én 2 irányba vinném inkább az "okos autók" jövőjét:

1.) Egy kiválóan összeszinkronizálható mobil applikációval, az autótól távoli műveletekhez. pl. indulás előtti belső hőmérséklet időzítése, szélvédő leolvasztás, műszaki állapot visszajelzések (üzemanyagszint, keréknyomás, ablakmosó), gépkönyv, vezetési statisztikák stb.

2.) Vezetés közben egy pöpec hangvezérlő szoftver. Vezetési módok közötti váltás, tempomat, tükör beállítások, kameraképek kezelése, hívások, navigáció szerintem mind mind mehetne vezényszavakkal. Nyilván szükséges lenne egy hangszín (vagy a hang forráshelyének) felismerésére szolgáló rendszer, hogy csak a vezető ülésben ülőnek engedelmeskedjen. Az tuti hogy biztonságosabb lenne mint a tapiképernyő

Trust me I'm an engineer

(#8) cintula187


cintula187
addikt

Nem az itt a fő probléma, hogy kellenek a fizikai gombok. Engem szvsz amióta megjelent ez a volvós fedélzeti rendszer irritál, bántja a szemem az összevisszaság, áttekinthetetlenség, felesleges ikonok halmaza. Meg lehet tekinteni a közismert tesla rendszerét, szerintem messzemenően áttekinthetőbb. És nem csak azért mert brutál nagy a képernyője. :)

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9) Bocha válasza babosmiki (#5) üzenetére


Bocha
HÁZIGAZDA

Ezeket az adatokat nem közlik az autógyártók, az USB-csatlakozók által leadott áramerősség is egy olyan kérdés, amivel kapcsolatban hosszasan kell leveleznünk minden alkalommal. Mondjuk a Volvótól pont nagyon hamar megtudtuk, de a lényeg, hogy az adatok, amiket említettél, nem publikusak, nem adják ki őket a gyártók.

Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

(#10) Lacee1986


Lacee1986
senior tag

Ezek az autóba beépített navigációk/rendszerek legalább 5-6 évvel levannak maradva. Itt egy gyönyörű autó, erre beleraknak egy ilyen ocsmány ui-el rendelkező cuccot, a felbontásról és a laggról már nem is beszélve. Borzalmasan néz ki szegényke, és ez nem csak a Volvoról mondható el. :U

(#11) Fejvadi válasza Pjotr (#3) üzenetére


Fejvadi
nagyúr

Fessél rá, mert úgy néz ki, különben nem lesz. :)

(#12) SkyLine3000


SkyLine3000
addikt

Az a baj ezekkel a mai autókkal, h nem csak belehuppan az ember és már megy is, hanem napokig lehet olvasgatni a leírásokat, h egyáltalán el tudjon vele indulni az ember, meg kezelni tudja. Ez a sok vacak csak elvonja az ember figyelmét a vezetéstől.
Meg aztán mire ezeket egy átlag magyar meg tudja venni, pont elérik azt a kort, mire elkezd minden szar tönkremenni benne...

(#13) Csapoati


Csapoati
nagyúr

Csodálatos ez az autó, számomra kb egy modern szobor hatását kelti. Viszont szerintem is sok már a tipi-tapi, ahogy mondjátok, egyszerűen bizonyos dolgokhoz jobb egy sima gomb. Az Android Auto kihagyása meg számomra érthetetlen.

[ Szerkesztve ]

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#14) #06658560 válasza Lacee1986 (#10) üzenetére


#06658560
törölt tag

Jé, sikerül rácsodálkozni, hogy mennyi ideig tart egy autó kifejlesztése? Ismét? De jó!

(#15) sgery


sgery
őstag

Az autó maga gyönyörű, messzemenőleg elegánsabb és kifinomultabb mint a német autógyár prémium kocsiparkja.
Mindennek ellenére ez a kezelési felület nagyon nem magától értetődő. Nektek és sok más embernek itt egyértelmű sok minden a kezelésben, de behuppan egy 40-50es emberke, aki nem ezen nőtt fel és jó esetben a klímát beállítja, de biztos, hogy nem fog tudni tolatási képeket váltani vagy bármi mást beállítani a kocsin.
Valahogy nagyon túl van bonyolítva itt minden, szerintem nem ez a jövő a kocsiknál. Vagy a hangvezérlés vagy olvassa a gondolatomat, de még az is jobb lenne ha a szélvédő alja maga lenne egy kijelző / vagy maga az egész egy átlátszó kijelző lenne (a technika már adott is amúgy..) és átfedéssel látható lenne minden + hozzá egy retinakövető és kész. Ezek is adottak. Bár itt egy szélvédő csere egy kiskocsi ára lenne ha jön a kavics...
Amúgy simán befért volna még 2-3 tekerőgomb és ehhez hozzá lehetne programozni mindenkinek azt amit akar. Vagy 10 gomb a kocsiba mini oled kijelzőkkel így bármire rá lehet programozni bármit. Van nyomásvisszacsatolás, mégis hitech és klassz.

Amúgy nem értem a gyártókat. Sokkal olcsóbb lenne egy 10"-os helyet kihagyni és tabletra rádobni egy kezelőprogit. A világ évente változik már, egy tabletet kidobni és venni újat amire frissíteni a volvo progit sokkal gyorsabb és könnyebb. Pénzforrás is mert fizetős lehet a frissítés.
Asszony bedobja a tabletjét és Ő rá állítodik rögtön a kocsi. Aztán az Uraság és rákapcsol.
Végtelen jó ötletem van :)

[ Szerkesztve ]

FurTv-s Lapeno figurát keresek, aki tudja hol lehet venni szóljon!!!:)

(#16) Scholes9


Scholes9
nagyúr

Azt a kú, de szíp autóó :DDD Elmászkálnék vele szívesen :) Nem csoda, h így tetszik, eléggé hasonlít külsőre szerintem a 6-os Mazdára, ami számomra az egyik legszebb autó jelenleg :) Szomszéd szöszi -t naponta látom vele rohangálni, adja na :DDD

[ Szerkesztve ]

PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

(#17) #76385920 válasza sgery (#15) üzenetére


#76385920
törölt tag

El kell keserítselek ezt már jónéhányan tudják. Adott kulcsban vannak tárolva a beállítások. (klíma, rádió, ülések, stb.) Mikor bedugod beállítja magát, akkor van gond ha anya és apa összekeveri a kulcsokat. :DDD

(#18) cintula187 válasza Scholes9 (#16) üzenetére


cintula187
addikt

Pláne meggypirosban! :K

Amúgy ez most szerintem a menő húzás. Klíma legyen fizikai, a többi mehet a képernyőre.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#19) Scholes9 válasza cintula187 (#18) üzenetére


Scholes9
nagyúr

Pont az van neki, brutál gyönyörű, itt áll nem messze tőlem :D :O

PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

(#20) Sundesz válasza Scholes9 (#16) üzenetére


Sundesz
őstag

Én nagy Mazdás vagyok, szerintem annak a fedélzeti rendszere egyszerű, de nagyon jó a kategóriájában. Ha akarom érintem a képernyőt, de minden elérhető a tekerővel és fizikai gombokkal is. Hasonló, mint a BMW megoldása.

Hörcsög Powa'

(#21) Cypresss válasza Scholes9 (#19) üzenetére


Cypresss
senior tag

A csaj vagy a Mazda? Előbbi nem érdekel, utóbbiról jöhet kép. ;]

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#22) Scholes9 válasza Cypresss (#21) üzenetére


Scholes9
nagyúr

:D ;] Mindkettő jó anyag ;]

PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

(#23) Cifu válasza sgery (#15) üzenetére


Cifu
nagyúr

Amúgy nem értem a gyártókat. Sokkal olcsóbb lenne egy 10"-os helyet kihagyni és tabletra rádobni egy kezelőprogit. A világ évente változik már, egy tabletet kidobni és venni újat amire frissíteni a volvo progit sokkal gyorsabb és könnyebb. Pénzforrás is mert fizetős lehet a frissítés.

Erre lenne jó a Miracast és társai. Csak akkor a T. autógyártók nem tudnának plusz több százezer / millió forintért eladni egy kb. 80-100e Ft értékű rendszert. Meg irtó "poén", hogy a VW csoport autóiban nekem még nem sikerült normálisan működésre bírnom... :U

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#24) sgery válasza #76385920 (#17) üzenetére


sgery
őstag

Le vagyok maradva :)

De már látom magam előtt a 20évvel későbbi jövőt. mindenhol önvezető autók (amik csak a márkaszervízbe tudnak elmenni este amíg alszol..) aztán egy nagy napkitörés, minden elektronika off, én meg vígan száguldok az étolajjal megtankolt elektronikát nem is ismerő régi tranyómmal :D

Cifu
Nem feltétlen, mert a gyártó simán kérhet minden éves frissítésért pénzt. Mindent meg lehet oldani, hogy pénzbe kerüljön.. Vagy a használati jogokat veheted csak meg és elő kell fizetned rá. Autógyártók álma lenne :)

[ Szerkesztve ]

FurTv-s Lapeno figurát keresek, aki tudja hol lehet venni szóljon!!!:)

(#25) Cypresss válasza Scholes9 (#22) üzenetére


Cypresss
senior tag

Szerencsés. Mond gyorsan a címet, átköltözöm! :DD

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#26) gPoint


gPoint
tag

az interiőr hasonlít a 70-es évek amerikai dizájnjára.

(#27) babosmiki válasza Bocha (#9) üzenetére


babosmiki
addikt

Az kár..
Bár akkor már igazán szétkaphattátok volna, hogy megnézzétek mi lakik benn. :D

"Galaxy Z Fold3" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."

(#28) gianni85


gianni85
veterán

Sajnos nem adatik meg nekem, hogy sok kocsit teszteljek, így le is vagyok maradva, de egy BMW iDrive-nál komplexebb cuccra nem is lenne szükségem.

(#29) .DLL


.DLL
veterán

Tökre mazda6 :) Tudom, nem részleteiben, meg "nem láátóód, tök más!" ok-ok. Egyébként tetszik ez a maszkulin trend amit még talán a Mercedes kezdett; a korábbi lágy vonalas, csúcsos design nem annyira gyött be, a szigorúbb, morcosabb vonalvezetés már igen.

[Trololo]Nem kapott plecsnit, nem kéne...[/Trololo] :DDD

[ Szerkesztve ]

(P.H.)

(#30) Cifu válasza .DLL (#29) üzenetére


Cifu
nagyúr

Amúgy tényleg, most már volt pár rendszer letesztelve, lehetne plecsni. Oké, a Tetszett / Ajánlott / Különösen Ajánlott itt nem igazán helyes, inkább valami olyasmi, hogy sebesség / ergonómia / szoftvertámogatás terén mondjuk 1-5 közötti osztályzatok szerűen megoldva?

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#31) Blindmouse válasza sgery (#15) üzenetére


Blindmouse
senior tag

"Amúgy nem értem a gyártókat. Sokkal olcsóbb lenne egy 10"-os helyet kihagyni és tabletra rádobni egy kezelőprogit."
Még szerencse hogy nem vagy autógyártó. Más se hiányzik, mint hogy gagyi konzumer teszteletlen szoftver (aka. Android, iOS vagy Windows) fusson életveszélyes dolgokon.

Amúgy ezektől az autós rendszerektől égnek áll a hajam. Nagyon kevés gyártó képes eltalálni. HUD kivetítve az ablakra, érintőképernyő+fizikai gombok a középkonzolra, VFD kijelző (vagy esetleg OLED, de semmiképp LCD) a kormány mögé.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#32) Lacee1986 válasza #06658560 (#14) üzenetére


Lacee1986
senior tag

Azt ne mond nekem, hogy magát a fejegységet is 5 évig kell fejlesztenie egy ekkora cégnek... Ennél már egy pár éves okostelefon is fejlettebb. :U

(#33) guriga1234 válasza gianni85 (#28) üzenetére


guriga1234
addikt

Az iDrive nagyon jó, ezt meg tudom erősíteni. Akkor van gond, ha az iDrive meghal, mert akkor ugyan lehet vezetni még az autót, de se navi, se hifi (rádió/cd/tv/stb), se részletes visszajelzések, se beállítások, se semmi nincs. Ezt sajnos tapasztalatból mondom. Az iDrive cseréjéhez mélyen bele kell nyúlni a zsebbe (ezt is tapasztalatból mondom). Nem jellemző egyébként, hogy elromlik, nekem sajnos nem volt szerencsém.
A nejem autójában (Honda) beépített, de nagyon lebutított, android alapú tablet van. Menet közben azt kezelni egy rémálom (álló helyzetben egyébként semmi gond nincs vele). Kényelem és kezelhetőség között nagyságrendi különbség van az iDrive és a hondás tapicskolós megoldás között az előbbi javára.

(#34) zetecR válasza Blindmouse (#31) üzenetére


zetecR
addikt

.

[ Szerkesztve ]

(#36) #06658560 válasza Lacee1986 (#32) üzenetére


#06658560
törölt tag

Az autónak a tesztfázisai meghatározottak. Az nem csak egy fejegységet érint, minden alkatrésznek, a komplett autónak végig kell mennie minden tesztfázison.

Tényleg ennyire fogalmatlan még mindig a techbuzi közösség is arról, hogy zajlik egy fejlesztés?

(#37) #06658560 válasza guriga1234 (#33) üzenetére


#06658560
törölt tag

Szerintem viszont ritka szar valami.

(#38) iMagic7


iMagic7
tag

Full felesleges és erőltetett ez a teljes erinto a kozepkonzolon. ...
Sokkal használhatóbb és egyedibb egy hagyományos muszerfal ...
Akinek kell kér bele navigációt, és ott tud nézni mást is ,de komolyan ilyen rossz irányba haladni ...
Ja meg persze az önálló vezetes stb...
Meg lehet nézni mennyi tesla baleset volt mostanság. ...
Ha valaki lusta vezetni ,bereljen sofőrt

(#39) angyalfoldi


angyalfoldi
csendes tag

Azt a menüpontot hiányolom csupán, ami ezt jelzi: "Az akkumulátor feltöltéséig hátralevő idő még 2 perc." ...miután 10 perccel azelőtt bedugtam a kábelt a fenekébe. :))

[ Fujitsu Lifebook E736 ]

(#40) Retekegér válasza iMagic7 (#38) üzenetére


Retekegér
HARDVERAPRÓD

Meg lehet nézni mennyi tesla baleset volt mostanság. ...

Mennyi is? És akkor az ember által okozott balesetek hogyan is viszonyulnak ehhez nagyságrendileg?

<< Heimdal >>

(#41) guriga1234 válasza #06658560 (#37) üzenetére


guriga1234
addikt

Ezt hasraütésből mondod, vagy tapasztalatból? Nekem van iDrive az autómban, nem a levegőbe beszélek.

(#42) #06658560 válasza guriga1234 (#41) üzenetére


#06658560
törölt tag

Tapasztalatból.

(#43) Integrale válasza .DLL (#29) üzenetére


Integrale
veterán

Mi ezen a Mazdas? A Volvonak ez egy multidezo formaja, a Mazdae meg egyebkent is az evek alatt innen-onnan lenyult dizajnelemekre epul.

"Bad reklám is reklám too"

(#44) Matada2.3


Matada2.3
veterán

Nagyon baba ez az autó! Ám a teljes érintőképernyőt annyira nem támogatom, a fentebb felsorolt indokok miatt. Ennyi pénzért még abba kötnék bele, hogy egy Android Auto is igazán belefért volna a rendszerbe, de overall minden elismerésem!

Finn the human

(#45) Burt1793 válasza guriga1234 (#33) üzenetére


Burt1793
veterán

VW/Audi rendszere is nagyságrendekkel jobb a Hondáénál, mindkettő használható, de ugye vannak fokozatok. Ahogy máshogy működik egy automata távolsági kapcsoló, egy esőszenzor vagy egy auto hold funkció a két autóban, persze azért a Honda olcsóbb, egyszerűbb.

(#43) Integrale: Szerintem se olyan szép ez az autó, nekem jobban tetszik egy E merci, A6-os audi vagy egy 5-ös bmw, sőt még a mazda6 is. Ez csak azért "szép", mert nagy, a hátulja viszont csúnyácska. Kicsit túltolták a Totalcar-nál is ezt a "jajj, Volvo-d van, akkor nem vagy paraszt, nem úgy, mint egy mercis, bmw-s, audi-s...". Nálam pont ez alakított ki mára egy Volvo ellenes érzelmet.

[ Szerkesztve ]

(#46) Stanlee válasza Lacee1986 (#32) üzenetére


Stanlee
őstag

A legutobb volt egy renault captur nalam, a fejegyseg dizajnjat valoszinuleg a gyakornok keszitette el egy 2 eves projekt kereteben. Ennyira bena kinezetu valamit baratnom munka utan lefekves elott oszedobal paint-ben, es ezert meg penzt is kernek:-)

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#47) Integrale válasza Burt1793 (#45) üzenetére


Integrale
veterán

Nekem jobban tetszik a Volvo ezeknel, talan csak az A6-nal nem, az E merci szornyen unalmas, a sokadik ugyan olyan dizajnnal. Ez a Volvo viszont kombiban V90- neven az igazi, a szedan hatulja elnagyolt.
A Mazda pedig nem egyedi, se a 6-os, plane nem a 3-as.

"Bad reklám is reklám too"

(#48) ricsi8800gt


ricsi8800gt
addikt

Brutálisan szép :Y

Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007

(#49) Burt1793 válasza Integrale (#47) üzenetére


Burt1793
veterán

A prémium kategóriában nekem fontos a tökéletes megvalósítás. Csak az Audi rendszerét ismerem, az hibátlan, de gondolom a Merci, BMW is hasonló, plusz ott van a 6 hengeres dízel, ami tökéletes utazóautóvá teszi ezeket (ez a kategória ezért van). Az E Merci tényleg nagyon hasonlít a többire, de inkább hasonlítson, csak legyen olyan, amilyen. :) Nekem ez a fontosabb, nem érdekel, hogy Volvo-t csak egy-két ember vesz, attól nem egyedibb az ember szerintem, vagyis nem ebben mutatkozik meg az "egyediség" az én szememben.
Tökéletes példa a telefon, a L930-cal "egyedibb" voltam, de nem ért annyit a dolog, most S7-em van, mint mindenkinek, de ez legalább jó.

(#50) Stanlee válasza #06658560 (#37) üzenetére


Stanlee
őstag

En igaz csak 2014-es BMW-ket hasznaltam, de azokban tenyleg ritka foss volt a tekergetes. Ugyanez igaz a Mercedes B-Klasse, C-Klasse rendszerere is. Amugy biztos jo a tekergetos rendszer, ha az ember sokat hasznalja es pontosan tudja, hogy hogy reagal es mukodik az egesz rendszer, de nekem szemely szerint meg egy gombos regi VW rendszer is "kenyelmesebb". De ez csak az en velemenyem.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.