Hirdetés

2021. május 14., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Kinder


Kinder
senior tag

A VW csoport ébredt elsőként, és ez kezd is meglátszani a termékpalettájukon.
VW, Porsche, Audi, Skoda, Seat.... mind gyárt, vagy jön az elektromos autójukkal.
Ez hatalmas előny lesz a következő 2-3 évben.

[ Szerkesztve ]

(#2) pilóta válasza Kinder (#1) üzenetére


pilóta
veterán

Majd ha gyártanak saját akksit, akkor esetleg. Addig csak vergődnek ők is...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#3) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Azt gondoltam, hogy a SUV/Crossover kategoria eltunik majd a kifejezetten elektromos autonak tervezett modelleknel, mert jellemzoen komony extrafogyasztast von magaval ez a forma.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#4) Tigerclaw válasza Kinder (#1) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Hosszabb tavon azert hatranyt is jelent majd hogy tobb markat es akar markankent eltero tipusokat gyartanak, ha azok kozott van atfedes. Az extra marketing koltseg, extra logisztika, gyartas, tervezes, sok sok millio euro extra kiadas a varhatoan erosen zsugorodo autopiacon nem idealis. Szukiteni kellene a palettan, es vagy felretenni pl. a Skoda/Seat markaneveket, vagy szetszorni a modelleket kozottuk. Skoda kaphatna a mini es also-kozep kategoriat, a seat egy sportos, a vw a kozep-felso az audi a premium modelt. A regi tulburjanzo modelvalasztek nem lesz fenntarthato ha atternek mondjuk 15 even belul csak elektromos meghatjasra.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#5) Kinder válasza Tigerclaw (#4) üzenetére


Kinder
senior tag

Szerintem az általad felvázolt tervhez valami hasonló már a vezetőség előtt volt, és ennek megvalósítása zajlik.

(#6) Kinder válasza pilóta (#2) üzenetére


Kinder
senior tag

Indul a QuantumScape gyár nemsokára.

(#7) k-adi válasza Tigerclaw (#3) üzenetére


k-adi
veterán

A SUV/crossover nemhogy nem fog eltűnni, hanem még népszerűbb lesz, ez már most látszik..
Tudod mi fog eltűnni? A kombi, ez a tippem inkább

(#8) k-adi


k-adi
veterán

"egyébként minden modell végsebességét elektronika limitálja 160 km/h-ban."

azt hittem, eddig csak a volvo korlátoz?

(#9) LurkerSheik válasza k-adi (#8) üzenetére


LurkerSheik
aktív tag

Kiváncsi leszek hogy alakulnak az eladások a kínai gyártókkal szemben mint a Nio xpeng Li akik pedig most jönnek az EUba eleg faszántos dizájnokkal.

There is no QuALiTY without U and I. ||| A gyerek szájából...

(#10) k-adi válasza LurkerSheik (#9) üzenetére


k-adi
veterán

remélem Nio jön EUba és hozza a BaaS-t is

(#11) Tigerclaw válasza LurkerSheik (#9) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Azok a modellek egy az egybe johetnek, vagy szukseg van atalakitasra az eltero Kinai/Azsiai es Europai szabvanyok, szigorubb torestesztek miatt?

k-adi:
Szerintem a Nio fele BaaS lehet a jovoje az elektromos autoknak, csak most sok autogyar meg a sajat utjat jarja.

A nagy motorkerekpar gyartok egy resze Azsiaban mar a kozos szabvanyos akkupack hive, de a Szingapuri Gogoro vagy a vele valamilyen kapcsolatban allo Europai TIER BaaS megoldasa is tetszik. Jo lenne teljes kompatibilitas

Erdekes lesz majd az e-robogok es Twizy/AMI fele negykereku jarmuvek harca is, illetve hogy az utobbiak le tudnak-e nyulni piacot a miniautoktol. A valodi e-autok piacan szerintem a Tesla "Model 2" erkezeseig nem lesz arharc.

Izgalmas jovo elott alunk, atalakulhat komolyan a kozlekedes, de nem biztos hogy a klasszikus szemelyauto kategoria kerul ki gyoztesen. A lightos elektromos biciklik, robogok, quadro/triciklik elott fenyes jovo all a helyi kozlekedesben.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#12) LurkerSheik válasza Tigerclaw (#11) üzenetére


LurkerSheik
aktív tag

Xpeng G3-akat mar szallitottak par szaz darabot Norvegiaba, ott nagyon mennek EV-k.
Nio Majus elejen tervezi bejelenteni az EU nyitast.
Onmagaban a cserelheto akku egy iszonyatos biztonsag a jovore nezve, ezzel kikuszobolheto az akku degradalodasa es egy esetleges cella hibas pakkot is konnyebb kiszedni az egesz rendszerbol, mielott valakinek felrobban a segge alatt.

Ott az új Mercedes EQC, a BMW iX sorozat, de például a BMW az én szememnek nagyon rossz irányba ment el ezzel az ormótlan orral.
A Kínaiak európai gyomornak is emészthető dizájnokat pakolnak egyre másra, A németek meg pont kínaisodnak de nagyon, belül persze nem tagadhatják le h már jó pár évtizede tudják mi az a prémium látvány.

[ Szerkesztve ]

There is no QuALiTY without U and I. ||| A gyerek szájából...

(#13) k-adi válasza LurkerSheik (#12) üzenetére


k-adi
veterán

"Onmagaban a cserelheto akku egy iszonyatos biztonsag a jovore nezve, ezzel kikuszobolheto az akku degradalodasa es egy esetleges cella hibas pakkot is konnyebb kiszedni az egesz rendszerbol, mielott valakinek felrobban a segge alatt."


Na igen plusz még használt érték ára tartó is
Amelyik bevezeti tényleg a BaaS-t az tarolni fog

(#14) adlersson válasza Tigerclaw (#11) üzenetére


adlersson
tag
LOGOUT blog (1)

A Gogoro tajvani, nem szingapúri.

Érdekes, hogy itt páran ilyen lelkesen fogadják az akkucserélős megoldást, mert mikor a Gogoro bemutató kapcsán írtam róla, akkor megkaptam, hogy "Szenvedjen a hóhér az akku cserélgetésével... Fizetni is kell érte? Skandallum."

毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。

(#15) Tigerclaw válasza adlersson (#14) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

En ketfele bontanam az elonyoket:

Szabvanyositott akkupackok:
A cserelheto kompatibilis akkumulatorok fejlesztese olcsobb, mert megoszlik a koltseg.
Az ujrahasznositas is egyszerubb, mert nem kell 82 fele egyedi akkupack szetszereleset megtanulni/megtanitani, mindegyikre specializalodni, raadasul ha nincsenek ilyen cegek, vagy draga, gazdasagtalan mukodtetni azokat, az autogyarak nyakaban marad egy szukseges rossz tevekenyseg, ami az autok araban fog lecsapodni.
Mivel sokkal nagyobb volumenben gyartanak sorozatban, a gyartasi koltsege is olcsobb lenne.
Ha egy autogyar nem akar sajat akkugyarat is epiteni, uzemeltetni, egy ilyen szabvanyos megoldassal nem csak sok penzt sporol meg, de a beszallitokat versenyeztetheti, illetve ha shit happens, valthat masik beszallitora, akar ideiglenesen is.

BaaS:
A BaaS megadja a tankolas gyorsasagat, ami mindig hatranya lesz a tobbi elektromos autonak. Persze egy motornal ez joval egyszerubb muvelet, de a Nional is epp csak elkezdodott az egesz, igy van boven ter a technologia fejlesztesere. Lesz ez meg egyszerubb, meg olcsobb, meg gyorsabb.

A BaaS csak akkor nem lesz sikeres, ha nem lesz gazdasagos, mert tulzottan mohoak lesznek a kozremukodo cegek. Amugy tekintheto egy alternativ toltesi modnak, mert ugyanugy toltheto otthon is, vagy barhol akarmilyen gyorstoltovel, es a csere csak opcionalis megoldas.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#16) <Adamsky> válasza Tigerclaw (#3) üzenetére


<Adamsky>
veterán

"Azt gondoltam, hogy a SUV/Crossover kategoria eltunik ... "
Áá, dehogy! Zabálják a népek ezeket a négy-keréken guruló szekrényeket. Ez már a belsőégésű modellek esetén is így volt. A villanyosaknál pedig szinte kötelező az "emeletesház" típusú építkezés / design, mert valahová tenni kell azt a mocsok sok akkumulátort.

#7 k-adi
+1 ... sajnos. Kár a kombiért. Ami még ritka madár lesz - főleg az alsó-közép kategóriában - az a klasszik szedán.

#8 "...azt hittem, eddig csak a volvo korlátoz?" - muszáj, különben úgy tűnnek el az elektronok, mintha sose lettek volna.

Amennyiben Emui 9-es telefonod van, és nem megy a Google Pay contactless payment, írj rám kérlek.

(#17) k-adi válasza <Adamsky> (#16) üzenetére


k-adi
veterán

"a SUV/Crossover kategoria"

azért ehhez hozzátenném, hogy ebből is van szép és ronda tank kinézetű :) de a magasított állás, a nagyobb biztonság(érzet), kényelmes beszállás, stb. mind-mind előnye, akármennyire is nagy dögök ezek.. bár ha jártál amcsiban akkor az ottani brutál pickup-okhoz képest még ezek is kicsik :D

(#18) Tapsi válasza pilóta (#2) üzenetére


Tapsi
addikt

Ezt miért gondolja így mindenki? Szerintem semmi jelentősége. Szerződik egy beszállítóval, aki neki szállít, és kész. Most is így működik az autóipar, globális lego.

(#19) pilóta válasza Tapsi (#18) üzenetére


pilóta
veterán

Pedig pont ezért sikeres a Tesla, mert nem így gondolta. És pont ezért szenved mindegyik legógyártó gigacég, mert nincsenek beszállítók. Hiába szerződik, ha nincs kivel vagy legalábbis nincs annyi kapacitása annak, akivel szerződhetne. És mivel hiánygazdaság van akkuból, annak jut, aki kifizeti a borsos felárat, ergo még drágább, mint lehetne. Miközben a Tesla meg egyre olcsóbban gyárt magának.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#20) Tigerclaw válasza <Adamsky> (#16) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Igen, az akku mennyisege egy onmagat erosito csapda. Az nagyobb hatokorhoz kell a tobb akku, de a tobb akku nehezebb, ami csokkenti a hatotavot es szukseg van erosebb karosszeriara, erosebb fekekre, vagy epp helyre, amivel meg jobban no a suly, no a legellenallas, meg jobban csokken a hatotav, tehat meg tobb akku kellene. Az egesznek az arnovelo hatasarol, vagy az extra fogyasztasrol nem is beszelve

Ezert is gondolom azt, hogy a jovo kozlekedeseben a jelenlegi szemelyautoknak kisebb szerepe lesz. Sokaknak anyagi csodot jelent (majd) elektromos autot venni es kozben kompromisszumot is. Talan noni fog azok szama, akik lemondanak a szemelyautorol, vagy lecserelik Citroen AMI szeru megoldasokra. A magas arak mar jol lathatoan terelik az early adoptereket a kisebb autok fele. Szinte mindenki lead valamit a korabbi igenyeibol, tehat eleg a kisebb utaster, kisebb csomagter, nem kell hogy irigyelje a szomszed a kinezetet. Nyaralni meg mennek repulovel, busszal, vonattal, berelt autoval, vagy epp valamilyen telekocsis megoldassal.

Azt is el tudom kepzelni, hogy a torestesztek nem hogy nem lesznek szigorubbak, de talan meg megengedobbek is lesznek, vagy a vasarlok kenyszerbol lemondananak az 5 csillagos torestesztrol, mert nem hatekony elektromos tankokat hasznalni. Ebben az onvezetes behozasanak is komoly szerepe lesz, mert ha egyre tobb biztonsagosabban vezeto onvezeto auto lesz az utakon, es nem tortennek balesetek, nem lesz szukseg nagy, nehez autokra.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#21) Noukoum válasza pilóta (#19) üzenetére


Noukoum
addikt

A vak is látja mekkora előnye van a Teslának.
Friss hír
Németország, úgy hogy még messze van a berlini gyár.
Mint tudjuk első negyedévben majdnem 50%-kal nagyobb eladást produkáltak mint a tavalyi átlagnegyedévben. Ez azt jelenti hogy szinte biztos hogy idén meg lesz a 750e eladott autó, ami ugye 50% növekedés. Mindezt úgy hogy a legolcsóbb autójuk pl. Németországban 44e euró, itthon még több. Konkrétan az van hogy azért nem sietnek az “olcsó” model 2-vel mert hiába adnák ki nem tudnák gyártani akkora az igény a drágább autóikra.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#22) Tigerclaw válasza Noukoum (#21) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Sokat szamit, hogy a Teslakban nincs lebutitva, legyengitve a meghajtas, vegsebesseg, gyorsulas, sot meg a hatotav sem. A Teslanal jol tudjak, hogy mivel fogjak meg a tobbsegeben ferfi vasarlot. Meg persze most meg nagyon az elejen vagyunk az atallasnak, igy foleg a penzesebbek vasarlasait latjuk. Ezekbol nem lehet meg semmit sem josolni a jovore nezve. Kell meg par ev es persze nem a gazdagabb orszagok vasarlasi szokasait kell figyelni.

Amugy a Kinai gigafactoryt nagyon gyorsan felhuztak es gondolom annyi esze volt Musknak, hogy rajta tartotta a szemet jopar epiteszmernok a kivitelezesen. Ilyen gazdasagi helyzetben, nagyobb munkanelkuliseg, megrendelesek nelkul maradt cegek mellett szerintem Nemetorszagban is hamar felepul majd a Tesla gyara.

Az viszont ketsegtelen, hogy joval tobb gyarra lenne szuksege a Teslanak, hogy szoba johessen az emlegetett Model 2. Vagy par modelt le kell passzolnia (amugy is sok egyforma modelljuk van). A Cybertruckot Europaba talan nem is hozhatjak, bar ezt csak feltetelezem, mert haszonjarmukent elkepzelheto hogy belefer a szabalyokba. Annyit szerintem itt nem fognak rendelni, hogy megerje helyben gyartani.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#23) pilóta válasza Tigerclaw (#22) üzenetére


pilóta
veterán

amugy is sok egyforma modelljuk van

what? :F
Nekik van a világon a legkevesebb az észlelhető méretű autógyártók közül, konkrétan 4 van, az sok? (S, 3, X, Y)
A Cybertruck, a Roadster és a Semi még nem létező, csak majd valamikor lesz, de azokkal együtt is rendkívül szegényes a kínálat...

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#24) Tigerclaw válasza pilóta (#23) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Valoszinuleg eleg sok penzet el is viszi azoknak a gyartoknak akiknek tulburjanzo modellstrukturaja van.

Az S, 3, X, Y kozott eleg kicsi a kulonbseg meretben csomagtartoban, kinezetben. Nincs se kis autojuk, se kombijuk, meg a SUV-juk sem nez ki SUV-nak. Foleg az ar es aprosagok dontenek az egyik vagy masik mellett. Ha csak a Model 3-at es egyet a masik harombol tartananak meg, valoszinuleg ugyanolyan eladasokat produkalnanak. Szoval mas gyartonal tenyleg joval tobb model van, de azoknak a nagy resze markansan, funkcionalisan eltero.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#25) Noukoum válasza Tigerclaw (#22) üzenetére


Noukoum
addikt

Sokat szamit, hogy a Teslakban nincs lebutitva, legyengitve a meghajtas, vegsebesseg, gyorsulas, sot meg a hatotav sem. A Teslanal jol tudjak, hogy mivel fogjak meg a tobbsegeben ferfi vasarlot.

Nem csak ennyi: ott van a supercharger hálózat, a legjobb szoftver. autopilot és fsd stb. Hiába telt el megannyi év még mindig ott tartunk hogy a tesla a "jövő autója", annyival előrébb van mint mások (ez nem jelenti azt hogy tökéletes).

A model 2-őt meg totál félreérted. Nem azért nem tudnák gyártani mert nincs gyártókapacitás hanem mert nincs elég aksi. Amennyivel több van, annyival több autót el is tudnak adni sőt.
Miből kéne nekik lepasszolni? Van két sedan meg két suv. Ennyi.
Többek közt ezért is sikeres a tesla, mert nincs túlbonyolítva semmi.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#26) pilóta válasza Tigerclaw (#24) üzenetére


pilóta
veterán

Azért egy Model 3 meg egy X között elég durva különbség van, de az Y és az S között is.
Gyakorlatilag mindegyik külön kategória, a WV csoportnak csak a Model 3 kategóriájában van vagy 10+ különböző típusa.
Szóval nem, inkább kellene még 4-5 pluszban, nemhogy kevesebb...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#27) Lenry válasza k-adi (#7) üzenetére


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

Tudod mi fog eltűnni? A kombi

pedig az az egyetlen értelmes személyautó-forma :(

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#28) Tigerclaw válasza Lenry (#27) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Raadasul Nemetorszagban az egyik legkedveltebb formatum, es nem csak a praktikussaga miatt, de valahogy az elmult 10 evben egesz elegans, neha meg sportos dizajnt is kaptak. Neha meg az also-kozep kategorias kombik is ugy neznek ki, mintha egy szinttel fentebb lennenek.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#29) 8th válasza Lenry (#27) üzenetére


8th
őstag
LOGOUT blog (1)

Az egyterűek mellett. :K

Justice for Derek Chauvin

Hirdetés

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.