amit nem értenek a döntéshozók se, hogy az sem mindegy, mi az, ami kijön a kipufogón. például lehet csökkenteni a co-t meg a co2-t, de akkor felmegy a nitrogénoxid. A co2-vel tud mit kezdeni a szervezeted, a nitrogénoxidokkal meg nem.
vagy ott van a dízel példa: ahogy növeled a befecskendezési nyomást, úgy csökken a kipufogott koromrészecskék mérete. a nagyokat még ki tudja szűrni az orrod, a kicsik bejutnak a tüdődbe. tehát azzal, hogy fejlesztést kényszerítettek a dízelmotor gyártókra, korom szempontjából sokat rontottak a helyzeten. az a kipufogógáz, amiben látod a kormot, neked kevesebb bajt okoz, mint az, amiben nem látod, de van benne.
ezt az egészet megfejeled a kipufogó gázok kezelésére szolgáló cuccokkal, és rögtön ott vagy, hogy brutálisan drága, brutálisan sokba kerül előállítani, és nemritkán egészségtelenebb eredményt kapsz csak azért, mert a döntéshozókat meglobbizták.
egyébként pedig mitől is tragikusan rossz hatásfokú az az autó? de ne fals összehasonlítást mondj, hanem valósat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis