Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) macilaci78


macilaci78
nagyúr

A termékkategória előnyeit nem sokáig kell ecsetelni, ... a szűkös hátsó fejteret is. - szűk 2 méter magas vagyok, a volán mögött sem tudtam magamnak kényelmes vezetési pozícióba állítani az ülést. Meredek háttámlával nem fér el a fejem, hátradöntött háttámlával a kormányt még csak-csak elérem, de a középkonzolt már nem. A lámpánál várakozva a lámpát nem is láttam sok esetben még a sorban 4. autóként sem.

Na de az IT-részre áttérve: meg fogják valaha oldani, hogy a telefon legyen a hardver ebben a történetben? A telefon adja a GPS-t, netet, zenét, egyebeket és a középkonzol/műszerfal/HUD csak megjelenítő legyen az adott funkciókhoz?

az autó képes magától elindulni és megállni - ha már úgyis tilos fórumozni vezetés közben, legalább a lehetőség legyen adott! ;]

SD-kártyákat és SIM-et is elhelyezhetünk - az SD-kártya mi lehet és milyen tartalmakat kezel a rendszer? Filmek, zenék, esetleg doksik, offline térképek? Ha már SIM, legalább független járművek kerülnek majd a szalonokba, vagy lesz kék, piros és magenta is? ;]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#2) Bog válasza macilaci78 (#1) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Az IT-s részre tudok reagálni, mert elég sokféle álláspont létezik manapság, de:
A beszállítók és az autógyártók is úgy látják, hogy nem kell a telefonból hardvert csinálni, mert egyrészt a kompatibilitás egy idő után kétséges (hamarabb cserélünk telefont, mint autót, az fix, ha 5 év múlva a Sailfish lesz a meghatározó telefonos platform, akkor mi a frász van, pl), másrészt a kijelzőtükrözés sem a jövő, mivel minden autós cég arrafelé megy, hogy teljesen extrém képarányú és alakú kijelzők legyenek az autókban, a kormány mögött már most sem négyzetes, de a középkonzolon sem kell ehhez ragaszkodni, meg ezek egybe is folyhatnak, meg akármi. A telefon kell a kocsiba, mert onnan jönnek az adatok, de sem kompatibilitási, sem biztonsági okokból nem vezérelheti az autó IT rendszerét, ami már ma sem csak arról szól, hogy zenét hallgatok és ott a névjegyzékem, hanem integrálva vannak az autonóm funkciók, a szenzorok és minden elektronikai szirszar.

Erről lehet sokat írni, lehet vitatkozni, érdekes téma, de csak félig látunk bele - nem véletlenül.

Az SD-n lehet multimédia és térkép.

A SIM-ek általában az autókban ún global roaming SIM-ek, legtöbbször a Voda adja ezeket globális megállapodások keretében, sok autóban hozzá sem tudsz férni. Itt ugye az van, hogy berámolhatod a saját kártyád is, a költségeket ismered, máshol benne van az árban (és jelenleg 2018-tól kötelező is a segélyhívások miatt az EU-ban), hogy aztán a SIM-mel mit kezd a gyártó (adnak-e rá más szolgáltatást is az emergency mellett), az egyéni döntés.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#3) macilaci78 válasza Bog (#2) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Ahogy a TV-re kilököm a Miracast jóvoltából a telefont egy az egyben, ugyanúgy löknék egy gps-t is az autóra.
Mert ahogy az autónál a telefont gyakrabban cserélgetem, úgy a térképszoftvert is gyakrabban szeretném frissíteni. Egy autót sokan 10-20 évre vesznek, akár több tulajdonoson keresztül. Egyszerűen pont a kényelmi/okos szolgáltatások támogatottsága miatt lesz értéktelen a sok extra, mint ahogy az okos TV-k esetében is.

Nézegettem autót, az új Mazda6-ba 200k a navi felára, külön SD-kártya a térképeknek, de hogy milyen támogatottság van akár a térkép-adatbázisokhoz, akár a navi szoftverhez, arra nem tudtak választ adni 30 nap alatt sem. Ezzel szemben vettem egy Xiaomi-t 50 k-ért, temérdek jó minőségű, ingyenes térképszoftver akár offline térképekkel és navigációval.

Elfogadom, hogy egy 3rd party eszköz veszélyforrás még akár úgy, ha a telefonom netjét osztom meg a kocsival, de akkor legyen az "átrozsdásodás elleni garancia" ideje alatt teljes support hozzá.

Valahogy azt érzem, hogy ezek a dolgok csak még több pénzt akarnak kihúzni a zsebemből és az autó fenntartási költségét aránytalanul megemelik.

[ Szerkesztve ]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#4) lalakov válasza macilaci78 (#3) üzenetére


lalakov
senior tag

Az autókhoz kínált több százezres navigáció vicc kategória. Drága, elmaradt térképek, amik frissítése idővel súlyos pénzekbe kerül. Sokkal inkább egy nagy kijelzős, csúcs telefon, ami ezerszer többet tud.
Részemről a telefont használom navigációra, zenéimet pedig átküldöm a rádióra. Az autó saját kijelzőjét a különböző beállításokhoz és a tolatáshoz használom kizárólag.
Ami nekem hiányzik a mai autókból, az az USB csatlakozó a műszerfal tetejéről, egyszerűbb lenne, mint a szivargyújtótól, hosszú kábelen etetni a telefont.

(#5) User64476


User64476
őstag

Olyan jo lesz majd ezeket a cikkeket 15-20 ev mulva visszaolvasni, mire annyiba fognak kerulni ezek az autok, hogy egy kis hitellel elerhetoek legyenek :D

(#6) Bog válasza macilaci78 (#3) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

De izé, figyu, az autó online van és lehúzza a friss térképet (lásd a cikket pont) by Google. És az jelenik meg a HUD-on, a középső kijelzőn és a műszerek közötti, nem is négyzet alakú területen, ezt semmilyen MirrorLinkkel nem oldod meg. Pont ezért csinálják azt, amit.

Az az autógyártó, amelyik még offline navit tukmál súlyos pénzekért, az megragadt a múlt évtizedben. De nem mind ilyen és hamarosan egyik sem lesz ilyen.

Nem az az üdvös út, hogy a telefonra bízunk mindent, mert a telefont a legkönnyebb hackelni. És ha az vezérelgeti az autódat, az minimum necces. Ha az autó rendszere zárt, az online funkciók nem tudnak írni a rendszerbe, ha csak adatokat szipkázunk le a telefonról, hogy személyre szabhassuk a kocsit, akkor sokkal kisebb a kockázat. És itt nem azzal játszadozunk, hogy jajj, meglátták a kukimat a hekkerek, hanem azzal, hogy a falnak navigálja-e magát a verda és életben maradsz-e.

(Egyébként pedig a fentiek mellett a normális és ma kapható modern infotainment megoldások pont támogatják a MirrorLinket, az Android Autót és a Carplayt, ahogy te azt pont szeretnéd, de ez egy pillanatkép a jelenből, a jövő nem okvetlenül ez az irány.)

[ Szerkesztve ]

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#7) SkyLine3000


SkyLine3000
addikt

Autóvillamossági szerelők, meg úgy általában az autószerelők nem fognak éhen halni...

(#8) macilaci78 válasza Bog (#6) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Te figyu, az autó online van, tehát még egy előfizetés a mellé, amelyik amúgy tudja a szolgáltatást... Etesd meg ezt egy 20 autós flottát fenntartó céggel, hogy az autók mellé +20 újabb előfizetés kell... Ott a telefon, megosztom a wifit és kész. Ja, hogy a garázsban is lehetne a szoftverfrissítéseket csinálni és nem lassulna be menet közben?
A biztonsági szolgáltatások szervizen kívüli frissítését meg felelőtlenségnek érzem. Teszem azt, frissítenek valamit az adaptív tempomaton, valami hiba okán merevre fagy, te meg minden lendületedet összeszedve a fogaid közül vakargatod ki az előtted levő rendszámtábláját... Kutya legyek, ha bármilyen zárt, online rendszer esetén ez biztonságos, támadhatatlan.
A kijelző mérete, felbontása meg mellékes, a főprogram az autóban van, a térkép adatbázis, közlekedési információk meg a telefonban, vagy a telefonon keresztül az éterben. És akkor lehet kiskutyafül alakja is a kijelzőnek, meg be lehet rakni a digitális műszerfalba is.

A jövőt meg látjuk az egyéb okos eszközökben: nem fejleszthető, pár év elteltével a használhatatlanságig avuló technika, aminek egyik eredője az optimalizáltság hiánya, a másik a számítási teljesítmény bővülése. Ez a nem kimondottan csúcs telefonom is lekörözi Duron procis gépemet. Ami fixen van a kocsiba építve, annak az avulása adja az autó avulását is. Főnököm S osztályú Mercije is elmarad navigációban a telefonomtól úgy az adatbázist, mint a pontosságot tekintve. És azért sem árban, sem presztízsben nem szokás a CC-t és az S-Class-t egy lapon emlegetni.

Csak azt fogadd el, hogy szerintem egy ilyen autóban az autó mivoltjához tartozó dolgok kiszolgálnak 300k km-t, illetve 15-20 évet, mint a motor, futómű, utastér, kaszni, stb, de biztosra veszem, hogy a szoftvert b@szhatjuk.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#9) big-J


big-J
őstag

Nem rossz ez az Arteon, csak nehéz lenne debadge-elni, mert az egész csomagtérnyitó gomb maga a VW jel, sejtem a motorháztető nyitó is az elöl.

(#10) Bog válasza macilaci78 (#8) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

A 20 flottás autót fenntartó cég pont örülni fog, hogy van az autókban egy SIM, ami azon túl, hogy a friss infókat lehúzza a navigáláshoz még a koordinátáit is elküldi. És még mindig ott tartunk, hogy amúgy minden kocsiban kötelező lesz a SIM két éven belül az EU területén.

Mindemellett az összes normális infotainment rendszer örömmel fogad adatokat a telefonról megosztott netről is, pont olyan dolgokat vársz el, amelyek már vannak. Ahogyan kijelzőtükrözés is, mint már írtam.

A biztonsági szolgáltatásokat általában nem lehet frissíteni online egyik autóban sem (kivétel a Tesla, akik kicsit más tempóban haladnak, ami nem is mindig praktikus), ezt én sem írtam sehol. Mivel azonban az infotainment megoldások egyre inkább integrált rendszerek lesznek, amelyek az autó működésének egyéb aspektusait is lefedik, ezért ezeket zártan kell kezelni. És nem is érdemes szétszedni, hogy nini, itt egy rendszer a zenéhez, itt a telefonhoz, ez pedig a tempomat és a vészfék-asszisztens. Mert ezek egymás adatait felhasználva működnek hatékonyan, ha a navigáció az útvonalon 1 km-en belül dugót, torlódást észlel, akkor a tempomat off, az autó lassan fékez, sofőr kap jelzést és a kanyar után nem 70-nel száll bele a mentőautóba. (Ez már most is rohadt hasznos mindenféle egyéb trükk nélkül, a minap Szfehérvár mellett a 8-ason haladva szólt a Waze, hogy "úton álló autó", leléptem a gázról, a kanyar belső ívén pedig ott pakoltak a külső sávban egy utánfutóra vissza leborult téglákat.)

Korábban is azt írtam (de talán elkerülte a figyelmedet), hogy az a cél, hogy a személyes adatok, zenék, tartalmak jöjjenek a telefonról, de ne bízzuk rá az autó üzemeltetését. Te pont ezt írod, de közben még vitatkozol is, ami nekem kissé furcsa.

A szoftvert viszont egyre több autóban kezdik frissíthetővé tenni. Ez persze egy kijelzőfelbontást és egy számítási kapacitást nyilván nem érint, de a 15 éves autókban is tökre működnek még azok a mai szemmel primitív fedélzeti rendszerek, amik az átlagfogyasztást írják, a Bluetooth kapcsolatot vezérlik és egyébként azt is be lehet bennük állítani, hogy a "follow home" mennyi ideig tartsa égve a helyzetjelzőt. 15 év múlva a mostani rendszerekre nyilván ugyanígy tekintünk majd vissza, a jelenlegi funkcionalitásukat fogják hozni, maximum az akkori telefonokat (ha azok még telefonok lesznek) nem lehet hozzájuk csatlakoztatni, mint ahogyan egy Xperia Z-t sem tudsz egy Suzuki SX4-hez hozzákötni, mert abban a mobilban még 1.0-s MirrorLink volt, a Suzukiban pedig már 1.1-es van.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#11) Luck Dragon

Nagyon szép kívül és belül egyaránt ez az autó. Nekem Kifejezetten tetszik.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#12) macilaci78 válasza Bog (#10) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Én csak azt mondom, hogy minél inkább integrálnak, annál könnyebben avul.

A Waze-t kipróbáltam, mentem pályán Egerbe, Telekom mobilnet feladta a harcot, a natív GPS szenzoros teló meg nyög egy olyat, hogy mobilnet nélkül nincs GPS. 'nyád, erre nincs szükségem.

Aki meg eddig nem tudott közlekedni és beleszáguldott egy be nem látható kanyarba, azt ezután se menti meg, hogy a tempomat motorfékez...

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#13) hemaka


hemaka
nagyúr

Szep ez a VW, de ezert a penzert inkabb Audit vagy Mercit vennek. :)

(#14) JoeYi


JoeYi
őstag

nem is tudtam, hogy van ilyen típus. Szép lett. Izgatottan váromaz első képeket arról ahogy valaki csakazért is befaragja a telefonját a túl kicsi résbe :D

(#15) Hallosz válasza macilaci78 (#8) üzenetére


Hallosz
senior tag

Bocs, megakadt a szemem azon, hogy "mi van ha menet közben telefonon frissítik a tempomat szoftvert"
Én még csak néhány (3) évtizede foglalkozom autókkal, talán találkoztam a főnököd S osztályával is.
Ezért bátortalanul kérdezem, azt honnan eredezteted, hogy menet közben, bármilyen szoftvert frissítenek bármilyen autón?

Mert lakni, muszáj.

(#16) noPublicFG


noPublicFG
senior tag

Szeretem ezeket a modern infotainment rendszereket. A Volkswagent viszont kevésbé. Mindig van egy feltételes módú mondat, ami a prémiumnak hazudott termék bemutatásánál előkerül.
Köszönet a cikkért.

plus ça change, plus c'est la même chose

(#17) Eugene Roe válasza noPublicFG (#16) üzenetére


Eugene Roe
őstag

Nekem semmit nem jelent az infotainment rendszer, digitklíma, tempomat, tolatóradar. Ennyi, amit elvárok. 27 évesen még vezetni szeretnék, nem robotpilótát, meg filmnézést. Azt majd 35 évesen, gyerekkel :)

It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

(#18) Pttypang válasza Eugene Roe (#17) üzenetére


Pttypang
veterán

Az autopalyan, orakon at 130-al? Biztos izgalmas.
Ahogy dugoban araszolni, meg parkolni is.

Everybody lies.

(#19) tédroberto87


tédroberto87
csendes tag

A VW csoport már egy jó ideje moduláris szórakoztató elektronikát használ az autóin a legkisebbektől a legynagyobbakig.

Jelenleg a MIB II változat fut (Tegra 30), a néhány hardverváltozatot számtalan szoftverváltozat különbözteti csak meg egymástól. A MIB II legfontosabb előrelépése a korábbihoz képest a 'Virtual cockpit' támogatása.

[link]

Olyannyira moduláris rendszer, hogy gyakorlatilag ugyanaz a hardver, ami egy Octaviában vagy Golfban felel a multimédiáért és a navigációért képes egy másik szoftverváltozat mellett RSE (Rear Seat Entertainment) modul lenni egy A8-ban vagy Q7-ben is.

Egy márkán belül, a fedélzeti rendszerek nagyon hasonlóak lesznek egymáshoz, a modellciklustól és a márkastratégiától függően, valami kicsit korábban kap meg egy funkciót, valami kicsit később. Soha, megközelítőleg sem találkoztam ennyire tudatos modulrendszerrel, mint a VW csoport MIB-jei.

(#20) Integrale válasza noPublicFG (#16) üzenetére


Integrale
veterán

Nem premium, nem is pozicionaljak magukat oda, az konszernen belul az Audi.

Crytec210: igenz ezek a vezetes reszei, valaki szereti (en is pl, orakon at autopalyan foleg) valaki nem. Nincs ezzel gond.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#21) Palika71 válasza Eugene Roe (#17) üzenetére


Palika71
őstag

Dehogy 35! Én még 45 évesen is inkább vezetnék. Akinek viszont munka eszköz az autó, vagy nem az autózás öréme izgat, azoknak nagyon hasznosak lehetnek ezek a "varázslatok".
Amúgy ez az autó nekem is nagyon tetszik.

Mindenki a maga szintjén nyomorog!

(#22) vicces válasza Palika71 (#21) üzenetére


vicces
addikt

én igy 35 évesen a hosszabb utak előtt csak benyomnám a start gombot és hátradúlve várnám az érkezést.
kamionos vagyok egyébként. szóval szerintem most már a computer is vezethetne egy kicsit :K

:)

(#23) noPublicFG válasza Integrale (#20) üzenetére


noPublicFG
senior tag

Nem premium, nem is pozicionaljak magukat oda, az konszernen belul az Audi.

Akkor már értem tíz millióért miért kopog a műanyag! :DD

plus ça change, plus c'est la même chose

(#24) .Szaki. válasza noPublicFG (#23) üzenetére


.Szaki.
addikt

A VW belterében felhasznált anyagok minősége egyáltalán nem marad el a konkurensei anyaghasználatától, sőt megkockáztatom, hogy jobb is. Ami pedig hozza azt a szintet, amit a konkurensek is, vagy picikét inkább elmarad azt a konszernen belül a Skoda képviseli. Rengeteg autóban ültem már, köztük volt nálam egy napra az Arteon elődje, egy faceliftes CC full extrával, egyáltalán nem volt kopogós a beltere. Pont annyival drágább a VW amennyivel jobb a minősége. Ültem már Renault Twingotól kezdve Lexus LS600h-ig bezárólag rengeteg autóban, egyedül talán a Peugeot az, aki iszonyat szivacsos puha műanyagokkal dolgozik, de az meg már nekem a ló másik oldala. All in all, a Volkswagen simán hozza az elvárt szintet.

[ Szerkesztve ]

(#25) Mr.Silkó


Mr.Silkó
veterán

Korrekt, részletes, de a laikusok számára is közérthető és olvasmányos írás lett, köszönjük! :K

[ Szerkesztve ]

(#26) Palika71 válasza vicces (#22) üzenetére


Palika71
őstag

Az önvezetés nekem is tetszene, de csak azon a szinten, hogy a gép a felelősséget is átválalja.
Tehát, ha valahol véletlenül megiszok 3 sört, akkor haza hoz. Egy ilyen extráért már sokat fizetnék. :)

Mindenki a maga szintjén nyomorog!

(#27) noPublicFG válasza .Szaki. (#24) üzenetére


noPublicFG
senior tag

Úgy tűnik nekem, hogy ez ismét ízlés kérdése. Van aki ilyet, van aki olyat tart kényelmesnek / etalonnak(?).
Ilyen szempontból nem is szállok vitába.

plus ça change, plus c'est la même chose

(#28) .Szaki. válasza noPublicFG (#27) üzenetére


.Szaki.
addikt

:R

(#29) Coccer válasza Palika71 (#26) üzenetére


Coccer
tag

Én még soha nem ittam sört véletlenül.... xD De értelek és osztom a véleményed. A jogsi árát pluszban a kocsira költeném egy ilyen fánksönért.

(#30) Pot$imanu$


Pot$imanu$
tag

Nem rossz...

Potsimanus

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.