Hungaroringen nyilt napon van hangnyomasmeres, legsportosabb mod 4000 rpm. Ugyanezt meg lehet tenni kozuti ellenorzeskor is, volt is mar ra pelda.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
brumi1024
veterán
#53246592
törölt tag
Nem.
Több darab akkupakk, de összességében kevesebb akkukapacitás.
De nem akkora szívügyem ez nekem...
#16820480
törölt tag
Ez dicséretes Csak ugye ehhez kell műszer, mérőpontonként kettő is, amire gondolom nincs keret, hogy minden forgalmi járőr ezzel rohangáljon (meg a két műszaki szakértővel).
Fall-N
veterán
Sajnos jelenleg ez tényleg utópia, egyébként kiváló ötlet lenne a csere akku. Az is probléma, ahogy írtátok, hogy nem szabványos jelenleg egyik sem, így az összes népszerű márkának az pakkját kéne tartani, de márkán belül is eltérő kapacitások vannak. Így maximum azt tudnám elképzelni, hogy a nagyobb márkák vezetnék csak ezt be, de az nem univerzális megoldás. Meg a gazdasági érdek is benne van, hogy ameddig tölt az autó addig a család mehet shoppingolni az oda telepített boltba. Szerintem akinek van pénze ls ideje, annak még a gyorstöltéssel belefér egy napi 400 km simán (ha van az útvonalon olyan "töltőkút").
Noukoum
veterán
Ez egy akkora bullshit már bocs. Miért lenne környezetvédelmi értelemben ugyanaz ha dízel pickup helyett elektromos pickup lesz miközben utóbbinak jóval alacsonyabb a környezeti lábnyoma? És még csak nem is füstöl a városban?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Rive
veterán
Azt eddig is tudtuk, hogy se olvasni, se értelmezni nem erősséged, de muszáj ezt folyton hirdetni
Ha a böhöncök puszta jelenléte szimpla életösztön folytán a többi közlekedőt is erőforráspazarlásra ösztökéli (mer' kisebb kocsiban mind pszichológiailag mind tényszerűen emelt veszélyben vannak közlekedés során) akkor ~ tökmindegy, mennyi a böhönc saját lábnyoma, érett a korlátozásra.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
Fall-N
veterán
Szerintem hülyeség. A SUV elődje a buszlimuzin (egyterű) volt, az se fájt senkinek. A mostani SUV-ok már nem városi "terepjárók", hanem inkább megemelt hasmagasságú kombik. Persze a Cybertruck az más állatfaj, az maradjon a városon kívül.
A kisautókat kár lenne erőltetni, mert nem praktikusak. Egy vagy két személynek elegek, de egy családnak kicsik és kényelmetlenek. De egyébként is vannak kisautók, ha valaki arra vágyna.
Noukoum
veterán
Akkor sok sikert a korlátozáshoz. Terjeszd az igét, biztos fogékonyak lesznek rá az emberek.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
#54625216
törölt tag
Szerintem akkor már a magassarkú cipőket is korlátozzuk, mert a nőket egészségtelen viseletre ösztökéli.
Somatom
veterán
Sztem a SUV -nak semmi köze az egyterűekhez. Sztem azért született, mert a terepjárós biztonságérzet illúzióját kelti. Az egyterű egy nagyon praktikus jármű, míg a SUV egy igazi minek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Fall-N
veterán
Nekem sem jön be, főleg a BMW X sorozat, ami instant hányinger. Manapság sajnos a márkáról rögtön ezek jutnak az ember eszébe, nem egy combos M3. A klasszikus szedán, ami bejönne, de az már nem nagyon van. Talán a Mazda meg a Subaru, ami bejön ICE kategóriában.
Somatom
veterán
Benézek a csomijukba és röhögök. Az enyémnek 1,20m magas a beltere és sík a padló.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Shadowbull
addikt
A SUV is nagyon praktikus és kényelmes. És sokkal jobban néznek ki mint az egyterűek, azok mind gnómok.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Major Lion
senior tag
Hat ez tok jo, mar ha szukseged van ekkora terre. Egy jobb szedannak is legalabb 400literes a csomagtartoja. Utazashoz eleg. Ha IKEA-bol hurcolsz haza butort minden hetvegen akkor lehet nem
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
Rive
veterán
A SUV is nagyon praktikus és kényelmes.
Az egyszer biztos. Meg a pickup is: magaslati pozícióból szemlélni a forgalmat, elegendő tonnával az ember s**gge alatt, nagy raktér, sok hely, biztonság.
... más szemszögből viszont ugye ha valaha megválasztják a nyugati eszetlen/fölösleges túlfogyasztás szimbólumát, akkor a városi szaladgálós pickup és SUV jó eséllyel indulhatna az első helyért.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
Shadowbull
addikt
A világ már csak így működik. Ha van pénzed elérhető számodra a kényelem és a komfort. Néhány zöldidióta miatt én nem vagyok hajlandó családostól egy szaros fapados Yarisban vagy Corsában nyomorogni, vagy egyenesen vonatozni azért, mert nekik az tetszene.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Somatom
veterán
Az kizárt, hogy ugyanakkora méretben egy SUV kényelmesebb legyen, mint egy egyterű. Legfeljebb elöl lehet trükközni.
Major Lion:
Vasárnap jön ki a váltás melózni. Majd csinálok képet a parkolóról. Alig van sedan. Az enyémbe bepakolom az összes cuccomat és ha egyedül megyek haza és elálmosodok, akkor kihúzok egy parkolóba és egyszerűen hátra fekszek a kinyitott ágyra. Össze se csukom utazáshoz. Ez még egy kombiban is necces lenne. Az tény, hogy a kollégám a kombi Passat -tal tud 5l alatt autózni ott, ahol az enyém 6,5l körül kajál. Viszont a SUV -ok mind 7l fölött.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Major Lion
senior tag
Ne csinalj kepet, hiszen teny hogy a szedan eladasok mar evek ota csokkenek es a SUV-ok zabaljak fel a helyuket.
A kerdes az hogy ez mennyire jogosan tortenik es nem csak marketing miatt sikeres a SUV. Nem hiszem hogy minden ember nemetbe jar es azert vesz suv-ot mert autopalya parkoloban akar ejszakazni, hu de praktikus.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
Somatom
veterán
Volt nekem igazi terepjáróm (alvázas), tudom milyen feeling. Felezővel, difizárral a falon felment és a mögékötött tréler meg sem kottyant neki. De, milyen praktikuma van egy SUV -nak egy bármilyen más autóhoz képest? Városlakó vagyok, az Espace pedig kifejezetten alacsony hasmagasságú autó, mégsem szoktam vele fennakadni és a járdára állás sem probléma. Korábban volt lapos autóm is (Prelude), azzal sem volt ilyen gond. Egy SUV -nak nagy a homlokfelülete, ami növeli a fogyasztást, de önhordó papírautó, ami nem véd meg, igáslónak gyönge és puha. Az emelt hasmagasság a belmagasság rovására megy. Azon kívül, hogy a mostani divathullám "dögösnek" tartja, egy teljesen értelmetlen járműkategória.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Major Lion
senior tag
Szerintem sincs semmi elonye egy SUV-nak egy egyteruhoz kepest.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
Shadowbull
addikt
Már hogyne lenne kényelmesebb. Nem egy buta kisbusz karosszéria van, ezért jóval merevebbre lehet csinálni, nem nyeklik, nem zajos. Lehet rá tenni nagy ballonos kerekeket, és ha azt egy kényelmes futóművel kombinálják akkor olyan gördülési és rugózási komfortja lesz, amit nem sok egyterű tud hozni. Magasra szállsz be, komfortos a körbelátás. És biztos van más is, ami nem jut eszembe. De a lényeg az hogy sokkal jobban néz ki mint egy egyterű.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Shadowbull
addikt
Az hülyeség hogy papír lenne és ne védene meg. Ez gyártó és típus kérdése. Ütközésnél mindenképpen kedvezőbb mint egy egyterű. A borulási hajlama kritikusabb, de manapság jó futóművel és elektronikával nem gond ez sem.
A nagyobb hasmagasság néha jól jön városban is. Fejmagasság még bőven elég, nem kell több.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Somatom
veterán
Nem tudom, hogy milyen SUV -od van. Az enyémben minden hátsó ülés csúsztatható, kivehető, megfordítható, a támlájuk dönthető. Hátul hárman úgy tudnak utazni, hogy akár teljesen kinyújthatják előre a lábukat és akkor még hatalmas csomagtér marad. Ilyet én még nem láttam SUV -ban.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
BMW M5 részleg vs Tesla. Múlt vs. jövő.
Shadowbull
addikt
Toyota Rav 4.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Somatom
veterán
Linkelnéd? Mert én EZT találtam, ami egyrészt fasorban sincs az enyém kényelméhez és helykihasználásához (se 7 személy, se tologatós ülések), másrészt 21 milla.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Shadowbull
addikt
Ennek az elődje. Nekem nem kell sem 7 személy se tologatós ülések. Így is bazi nagy hely van benne. ( A hátsó támla dönthető, de soha nincs elmozditva).
Én 33 ezerért vettem akkor amikor kifutó modell volt, a Toyota nagy kedvezménnyel szórta ki őket. Valami 42e euró a listaára, mondjuk annyit nem adtam volna érte
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Somatom
veterán
Ja, hogy nem tologathatóak az ülések. A "bazi nagy hely" nem SI mértékegység. Az enyémbe épphogy befér a bringám függőlegesen. 120cm magas. Kétlem, hogy egy RAV4 -be be tudnám tolni állítva.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
#16820480
törölt tag
Azért ez nem akkora nagy szám, én is be tudom tenni függőlegesen a bringám a kocsiba, pedig csak egy városi kisautóm van Sőt, még a csomagtartója is üres marad utána.
Somatom
veterán
Jajj, nemááá!! Normális bringa nem fér be állítva egy személyautóba. Esetleg egy kemping összecsukva. Nekem ilyen van.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
#16820480
törölt tag
Nekem egy országúti versenybringám van, nem kétkerekű SUV . Keresztben szűkös, ki kell emelni az első kereket, ami kb 10 másodpercet vesz igénybe talán, és simán befér.
Shadowbull
addikt
Hat, bringát se szállítok. Amire nekem kell arra jó, bár néha jó lenne egy nagyobb. Mondjuk egy Highlander. De az már városba sok.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Somatom
veterán
Folyton ezt írod, hogy Te ezt, se, azt se. Ezzel az erővel egy Smart -tal is összehasonlíthatnánk, mert elöl az is kényelmes. Hidd el, hogy egy SUV kényelmi szintje fasorban sincs egy egyterűéhez képest.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Shadowbull
addikt
Ez nem hit kérdése, vezettem már egyterűket. Meg aztán ahogy fentebb írtam: ocsmány mindegyik. Elvből nem vennék olyat.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Somatom
veterán
Tudod. Ronda, de fínom. Ha a szépség lenne a fő szempont, akkor biztos nem SUV -ot vennék. Egyértelmű, hogy Corvette C3 targa.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
(#286) Major Lion válasza Shadowbull (#284) üzenetére
Major Lion
senior tag
Tény hogy nehez jol kinezo egyterut talalni de szerintem SUV-ot is, azert a rav4 se egy gyonyoruseg, bar a toyota-nak csak nagyon ritkan sikerul jo designt lerakni
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
dabadab
titán
Biztos lemaradtam valamiről, de szerintem az összes is SUV is elég csúf.
DRM is theft
k-adi
nagyúr
"ott kezdődik, hogy az átlag autós, átlag 1-2-x napi ingázásához lenne padlólemezbe meg mittudomain hova elbújtatott beépített akku. Ha messzebbre akar menni, akkor béreljen pótakkut."
1-2 napi ingázás, az mennyi? Legyen 200km és akkor túlbecsülve
Na most mi ezzel a baj?
A kényelmetlenség egyrészt, másrészt meg a terhelhetőség kérdése. A gond ezzel az, hogy ha 2-3 naponta kéne tölteni a kocsikat, mert csak "kicsi" van benne, akkor azt jelentené, hogy 2-3 naponta menni kéne a töltőoszlophoz tölteni (ami legyen kútnál vagy bárhol) azoknak akik nem tudják otthon tölteni. És mivel a nagyvárosokban sok a "panel" és a "panelek parkolójában" még jó ideig nem lesz dedikált töltőpont, ezért akik feljebb laknak mint az első emelet és nincs lehetőségük kilógatni a töltőkábelt a kocsiba, mehetnek tölteni. Namármost szerinted ki venne olyan kocsit amit 2-3 naponta tölteni kell? Senki. Miért? Mert kényelmetlen lenne.
A másik gond ezzel az, hogy a töltőpontok nagyon le lennének terhelve ha túl gyakran kéne tölteni a kocsikat.
Amit te mondasz az akkor működne, ha a célközönség kisvárosi, garázzsal, saját töltőponttal rendelkezők lennének. De nem így van, mert a "nagy cél" inkább a városban élők életének cseréje, akik nem tömegközlekednek, ők viszont nem mindig tudják "otthon" tölteni. Ergo mehetnek a "kútra", de pár naponta nem fognak. Legalábbis ÉN biztos nem mennék. Így is van hatótáv para, gondold el akkor mekkora lenne? Csomó EV rászabadul a töltőkre és nincs hely?
Maga amúgy ez a BaaS már létező dolog, kínában Nio (??) csinálja is emlékeim szerint és kb 10perc alatt meg is van. De ott 1 márkán belül van a csere és fullos akkura cserélik a kocsit nem ilyen csökkentett akku-lite.
k-adi
nagyúr
"amiért nem szeretem esténként a boyracereket hallgatni, meg a midlife crisis lámpától padlógázzal gyorsuló apukákat hallgatni csukott ablakon át"
na most akkor gondolj bele, hogy ha elterjed az EV amiknek ált. jó a gyorsulási ideje (és nyilván még javulni fog idővel...), akkor már nemcsak a mostani boyracerek csinálják majd a padlózást a moddolt kocsijukkal, hanem már "szinte mindenkinek" ténylegesen elérhető lesz ez is, és le merem fogadni hogy nemhogy csökkenni hanem növekedni fognak az ilyen esetek
vicze
félisten
Ja csak épp a hangja az 0.
Amúgy gyorsulni nem fognak mert hova és minek? Jelenleg a legfelsőbb luyxus van nagyrészt EV-ben. A egy Zoe vagy Dacia Spring mutatja, hogy milyenek lesznek a tucat EV-k.
[ Szerkesztve ]
Shadowbull
addikt
Hát ja, ízlés kérdése.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
#53246592
törölt tag
Töltőpont minden parkolóhelyre Létező dolog, 25000-t felszereltek belőle Finnországban, ami 50000 parkolóhelyet jelent. Persze könnyű nekik, mert csak le kellett cserélni a korábbi hasonló dobozokat, amik csak motorblokk fűtésre voltak használhatóak, meg esetleg kicsivel vastagabb kábelt kellett húzni.
AC, kisteljesítményű, de minden nap be lehet dugni, és akkor nem hogy 2-3 naponta nem kell menni a "kútra", hanem csak akkor ha messzebbre akar menni valaki.
Annyit emlegetitek, ez az emeletes házból kilógatott hosszabbítóval töltés valami létező dolog?
Shadowbull
addikt
https://www.vezess.hu/vezetunk/2017/04/23/na-igy-toltenek-elektromos-auto-a-kazincbarcikai-lakotelepen/
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
#53246592
törölt tag
Az igen
A második képen - ha jól ismerem fel - a "központi lakótelep" (mittudomén hogy nevezik ott..) van, amiről az volt a benyomásom amikor tavaly ott jártam, hogy pár éve újíthatták fel eléggé fullosan. Gondolhattak volna előre a töltős autókra a felújításkor. Persze ha az a közmegegyezéses gondolkozás, hogy nem lehetséges lakótelepi parkolókba töltőfejeket rakni, akkor nem is gondolhattak ilyenre.
#16820480
törölt tag
Lehetséges, de engem nem maga a gyorsulás zavar, hanem a hangja, az pedig kb eltűnne elektromos motornál. Bár ezek az idióták is átváltanának elektromosra inkább
Somatom
veterán
Ki telepítené és miért? Jófejségből? Nyilván nyereségért. Miért töltsön a user ott, ha a harmadikról olcsóbb? A benzinnel ezt nem lehet eljátszani, mivel jövedéki termék.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
#53246592
törölt tag
Gondolom az, akinek érdeke fűződik hozzá, pl:
- villanyautósok
- lakástulajdonosok, lakásszövetkezetek - mert ugyan ma még nem annyira számít, de a jövőben egyre attraktívabbá tulajdonsággá válik a töltési lehetőség, ami növeli az ingatlanok értékét
- áramszolgáltató - mert mondjuk szeretné, hogy akkor töltsenek vezérelt árammal, amikor egyébként fogyasztási völgy van. Így mondjuk helyi kapacitást se feltétlenül kellene bővítenie, meg nem kellene plusz áramot vennie csúcsidőszakban aranyáron.
A magyar "ne a zemberekkel fizettessék meg" hozzáállással az utóbbi tűnik a legjárhatóbbnak. A harmadikról kilógatott madzag eleinte viccesen siralmas, de ha sok lenne belőlük az már eléggé problémás lenne, és gondolom már most is szabályok tömegébe ütközik, bár az kit érdekel itt.
k-adi
nagyúr
aha tök jó ez a finn példa, de Mo.n azért "kicsit" más terep
dabadab
titán
Amennyiben?
DRM is theft