Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) frescho


frescho
addikt

Érdekes volt ez a rész is. Csak így tovább!

https://frescho.hu

(#2) joghurt


joghurt
addikt

Érdekes, mint mindig. :R

- Forgó rendszerekben centrifugális a tehetetlenségi erő, ami ki tudja nyitni a napelemtáblát.
- A sérült zsanért pedig "majd lecseréli később az EO-7 személyzete", nem?
- "az egész zsanért le kell cserélniük, mivel annyira el van deformálódva, hogy az egészet le kell cserélni."

A tej élet, erő, egészség.

(#3) Cifu válasza joghurt (#2) üzenetére


Cifu
nagyúr

:R Köszönöm, az említett hibák javítva! :R

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#4) DjFlanker válasza Cifu (#3) üzenetére


DjFlanker
aktív tag

A szokásos kiváló minőség, köszönöm :)
Csak én éreztem úgy hogy ez volt a leghosszabb rész?

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#5) doberman


doberman
senior tag

Köszönjük szépen az szokásos, színvonalas írást! (csak így tovább!)
:R

8lnu

(#7) -=MrLF=-


-=MrLF=-
senior tag

Köszi, jó cikk lett ez is! :R

protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland

(#8) #78693120


#78693120
törölt tag

Nagyon köszönöm! :R

(#9) MaCS_70


MaCS_70
félisten

Újabb nagyszerű, izgalmas rész! (Tudományos-)Fantasztikus!

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#10) VS461


VS461
tag

Istenkirály, köszönjük!

Helicopter pilots are different... "За всю историю никто и никогда не сумел завоевать Афганистан. Hикто и никогда" - 9я рота

(#11) Ed_007


Ed_007
aktív tag

Köszönjük Mester! :R

(#12) opr válasza Ed_007 (#11) üzenetére


opr
veterán

Szokasos, kiemelkedo szinvolnal, koszonjuk! :R

Cifu: bar nem tud rola, a fonokom amugy nagyon utal teged. Valahogy a cikkeid megjelenese utani hetfokon mintha leesne a produktivitasom. :U

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#13) Cifu


Cifu
nagyúr

:R A visszajelzéseket köszönöm szépen mindenkinek! :R

@opr: Csak nehogy aztán nekem nyújtsa be a számlát... :DDD

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#14) Lenry


Lenry
félisten

köszönöm a cikket :R
lassan elérünk a mába :)

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#15) nalaca000


nalaca000
tag

Köszönöm szépen.

A világ egyik legnagyobb problémája, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosok meg mindenben kételkednek!

(#16) csaabz


csaabz
őstag

Klassz lett ez is! Köszi! :R

https://www.flickr.com/photos/187066941@N05/

(#17) Fred23


Fred23
nagyúr

Köszönöm én is, szuper volt olvasni!

(#18) Lalikiraly


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Szuper volt! Köszönöm szépen!

A legjobb rész, amikor az Orosz nyilatkozott, hogy embert ennyit hányni még nem láttam :D

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#19) Adamis


Adamis
őstag

Zseniális! ZSENIÁLIS! Köszönöm! :)

(#20) BatchMan


BatchMan
senior tag

Hm.
Úgy emlékszem Dennis Tito volt az első fizetős, de nem. Végig éltem ezt az időszakot, de szinte semmit sem hallottam a szovjet/orosz vergődésről az űrben.
Ezzel együtt nálam a rakéta porszívó vezet a "sose gondoltam volna" dolgok között.

(#21) Elf


Elf
aktív tag

Ezeket most így olvasva olyan érzésem van mintha az űrprogramjuk célja a MIR üzemeltetése lenne.
Azért viszek föl embert hogy helyrepofozza az űrálomást amit azért kell helyrepofozni hogy vihessenek fel embert helyrepofozni. :-)
Nyílván csináltak tudományos küldetéseket, meg ilyesmi de mintha ez csak amolyan ha marad rá idő dolog lenne.
Azokkal a félvezető kristályos profit termelő kisérletekkel végülos mi lett? Ment az is a kukába?

(#22) Cifu válasza Elf (#21) üzenetére


Cifu
nagyúr

Ezeket most így olvasva olyan érzésem van mintha az űrprogramjuk célja a MIR üzemeltetése lenne.

Ebben az időszakban még voltak jelek, hogy esetleg tovább is gondolják a dolgot, például fel-felmerült a Mir-2-őn való munka megkezdése, sőt, egy-két modult el is kezdtek építeni hozzá. Csak hát pénz az nem volt, mert az állam nem adott eleget.

Nagyjából 1993 körül kezdi az űrprogram vezetése belátni, hogy a Mir az egyetlen esélyük az emberes űrprogram terén, az is csak amiatt, mert ez bevételeket termel. Annyit viszont nem termel, hogy a Mir-2 űrállomás vagy a VKK űrrepülőgép-programot tovább lökje a fejlesztések és építések terén.

Gyakorlatilag kisebb döccenőkkel a mai napig ez megy, csak a Mir helyett most az ISS van. Itt is a lényegi pont az, hogy a Szojuzon kívül máshogy nem lehet feljutni az ISS-re...

Nyílván csináltak tudományos küldetéseket, meg ilyesmi de mintha ez csak amolyan ha marad rá idő dolog lenne.

Ebben az időszakban az arányok még relatíve egészségesek voltak, elég tudományos kísérletre jutott idő. 1995-96 környékén már mások lesznek az arányok. Norman Thagard, az első NASA űrhajós a Mir fedélzetén például konkrétan szembesül vele, hogy amíg két orosz társa gyakorlatilag folyamatosan dolgozik, és jobbára karbantartási / üzemeltetési / javítási feladatokon, ő dolgozik szinte csak tudományos kísérleteken. Természetesen orvosi kísérleteket végeznek közösen, növénytermesztési, biológiai kísérletekre is jut némi idő, de amíg 1990 környékén az arány kb. úgy nézett ki, hogy a személyzet egy karbantartásra töltött óra mellé két óra tudományos munkát végzett el, 1995-ben ez nagyjából három az egyre módosult, vagyis három óra karbantartás mellett volt egy óra tudományos munka. Az is azért jobbára, mert a vendég-űrhajósokat nem osztották be közvetlen űrállomás-karbantartási feladatokra, viszont nekik is kellett a saját felszerelésük karbantartásával foglalkozniuk.

Azokkal a félvezető kristályos profit termelő kisérletekkel végülos mi lett? Ment az is a kukába?

A szovjet időkben működött a dolog, mert a szovjet félvezető ipar felszippantotta az így termelt ötvözeteket, de ahogy jött a piaci verseny, és egyben a piaci nyitás (a Szovjetunió széthullásával), kiderült, hogy annyira nem versenyképesek ezek a megoldások. A félvezető iparnak mennyiségi elvárásai, határidő elvárásai voltak, a Mir pedig nem tudott stabil és megbízható forrás lenni. Itt több tényező is közrejátszott, például az űrállomás krónikus energiahiánya vagy a Földre visszahozni képes mennyiség szűkös volta (a Szojuzban 3 űrhajós esetén nagyjából 40-50kg-ot lehetett még elhelyezni, és a különféle tudományos eredmények szabályosan versenyeztek, hogy ki kerüljön be). A piac így más ötvözetek felé fordult, illetve a GaN gyártását földi körülmények között is megoldották, így hirtelen elvesztett a talaj a Mir gyártókapacitására épülő tervek alatt...

Ettől függetlenül például a protein-kristály növesztések folyamatosan zajlottak az űrben kereskedelmi alapon - és nem csak a Mir fedélzetén, de az Űrsikló fedélzetén is.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#23) Elf válasza Cifu (#22) üzenetére


Elf
aktív tag

Köszi a plusz infókat!
És a cikkeket is! Imádom mindet! :-)

(#24) kago akira


kago akira
tag

Köszönöm szépen a cikket :)

Ryzen 2600x - 32GB RAM - SAPPHIRE RX580 - 970 EVO 500Gb SSD - INWIN 301 sevenfan eDition :D

(#25) Polllen


Polllen
nagyúr

Nagyon király lett ez az egész sorozat.

Hatalmas tisztelet és köszönet érte. Élvezet olvasni.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.