Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#27) llax válasza Cifu (#26) üzenetére


llax
senior tag

"De jövőre mindössze 16 indítás van a naptárban, és ha át is csúszik pár idénről, akkor is hosszú idő óta először csökken(het) 2019-ben az éves indítási szám."

Szerintem nem kell őket félteni. Van még hátra néhány CRS indítás, ott a CCDev, valamikor el kellene kezdeni a Starlink kiépítését is. Sok szerződés köttetik a tervezett indításhoz képest 2 éven belül is. Ezen túl a kevésbé sürgős indításokkal talán kivárnak a megrendelők, a várható új konkurencia miatt. Még ha nincs is nagyon megtömve a 2019-es naptár, hosszabb távon van mit indítani, abból sok elég "zsíros" szerződés.

"Tippre a műholdtulajdonosok kezdenek elfordulni a SpaceX-től, lévén a Starlinkkel a cég a konkurenciájuk lesz."

Szerintem a Starlink helyett/mellett lehet még ok a sok késés is. Kereskedelmi műholdak indítása azért másoknál (elsősorban Arianespace) nem szokott annyit csúszni, mint a SpaceX-nél. Márpedig egy döglődő telekom műhold, vagy tervezett új szolgáltatások esetén nem nagyon lehet sokat halasztgatni.
Ha ahhoz a ViaSAT-3 sorozathoz új szolgáltatások is tartoznak, akkor nem véletlenül választhatják a menetrendet viszonylag pontosan tartó, de sokkal drágább Atlas-t...
Ilyen téren van még mit bizonyítania a SpaceX-nek. (De ha egyszer ezt is sikerül, akkor többiek megint vakarózhatnak.)

"Szinte kizártnak tartom, hogy a Delta IV Heavy indítások szerződését felbontsák. "

Ha ez nem is történne meg, 2-3 sikeres FH start után újakat már nem lesz egyszerű D4H-ra kötni. Csak előbb legyen meg az a 2-3 start. Ami ugye az első sikeres indításkor még úgy nézett ki, hogy idén meglesz.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.