Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) vPhis


vPhis
aktív tag

Jó lett, bár vannak benne kisseb (helyesírási) hibák.

(#2) Xirtam


Xirtam
veterán

Így felkelés után! Magával ragadot nekem nagyon tetszik ! Egészségel használd és vigyáz magadra! Reméljük egy idő után valamelyik hazai versenyen képiseltetni fogod magad! :C

(#4) Dany007


Dany007
veterán

Köszönöm nektek! Igyekszek belejönni a dologba : )
Volt egy videó Youtube-on, ahol a kissrác 4 éves volt(!) és egy T-rexet vezetett, ami kb 160+ ezres kategória... : O
Szal ha egy 4 évesnek megy, akkor nekem is ;)

Jöhetnek a helyesírási hibák offba. Sajnos, most nem volt időm külsőssel leellenőriztetni. Így saját kútfőből próbálkoztam helyesen írni! :)

(#5) Morden24 válasza Dany007 (#4) üzenetére


Morden24
nagyúr

Gratz a szerzeményért.

Anno kiskölyökként sokat jártam a Hármashatár hegyre csak azért, hogy megnézzem egy pár ilyen motoros apróság repkedését. A fél karomat odaadtam volna egyért, csak cefet sokba kerültek :)

Sectumsempra - For Enemies

(#6) vPhis válasza Dany007 (#4) üzenetére


vPhis
aktív tag

Justin Chi
ez így fejből
Az egy nitrós T-Rex volt, szóval az több mint 160. Pontosan nem lehet megmondani, mert ilyen szinten úgy van már hogy megveszik a vázat, és minden elektronikát a kedvük szerint.

(#7) vPhis válasza vPhis (#6) üzenetére


vPhis
aktív tag

Nitrós = metilalkohollal működő robbanómotoros
És igen, metil, ami mérgező. Kis mértékben csak megvakít, nagyobb (~10ml) meg is öl. Az a lényeg hogy nagyon kevés is halálos. Bőrrel érintkezve gyorsan le kell törölni, mert kis adag esetén csak felrepedezik a bőr, ha viszont sokáig érintkezünk vele, akár látászavarok is felléphetnek. Gőzének belégzése se ajánlott.

[ Szerkesztve ]

(#8) marcee


marcee
addikt

Tök jó írás, nekünk mondjuk egy héttel elkésett, de azért jó! :D Történt ugyanis, hogy az egyik barátom fia kapott az apjától és nagyapjától valamely ünnepi alkalomra (névnap?) nemrég egy olcsó RC helikoptert, aminek nem néztek utána, csak megvették akciósan egy teljesen más profilú boltban. Gagyi volt persze, irányíthatatlan, szerencsére visszavették. De a feelinget Ők is megérezték és elkezdődött a kutatás a még megfizethető, de már élményt nyújtó helikopter után. Végülis az Easy Copter V6 2.4GHz mellett kötöttünk ki múlt hét szerdán. Az egyik első lebegés.
- Mi is szenvedünk/tünk az irányítással.
- Kifejezetten azt kérték a boltban, hogy bármi történik vegyük le a gázt nullára.
- Mielőtt a kis tulajdonosához jutott volna a gép, már behorpasztottuk a fülke "plexiét", azóta meg több menetben letört a teljes farok. Elvben mindenhez van cserealkatrész, úgy tűnik ez nagyon fontos.
- Esetünkben a bútorokon nem látok sérülést, a nyitott kijelzőjű notebook burkolatán látszik meg az ütközés nyoma egyedül. (meg a rotoron)
- Kicsit lehangoló, hogy teljes terhelésen 2x4 percet bír az aksi, ami közben pihentetni és hűteni kell, a töltés meg 1,5 óra. Persze közben lehetne szimulátorozni, ha a szimulátor kábelért nem kértek volna 7+ ezer pénzt. Talán lesz utángyártott negyedáron.

\m/

(#9) Dany007 válasza marcee (#8) üzenetére


Dany007
veterán

Hát igen, valójában a képen látható heli szolgál tanulásra.
Az enyémnél a max repülési idő 10-15 perc. Ezt sajnos ki is felejtettem az írásból.
Ami végülis nem rossz. Azért tűnik nagyon kevésnek, mert az ember próbálkozik, gyakorol.
De ha valójában sikerülne rendesen negyed órán át repülni, akkor azért az elég soknak mondható.

Sz.tem jó ötlet volt, hogy ilyennel kezdtétek. Pár havi gyakorlás, és ha már megy, akkor lehet egy rendes 4 csatis 3D gépet venni. Az már precízebben beállítható, és a korábbi tapasztalatnak köszönhetően jobban is fog menni. Kevesebb a törés esélye :)

"- Kifejezetten azt kérték a boltban, hogy bármi történik vegyük le a gázt nullára."

Asszem erről írtam is a cikkben. Ezzel a módszerrel csak az a gond, hogy ha nagyobb magasságban száll a heli, (1-2 méter) és ott veszed el a gázt hirtelen, akkor bizony nagyot esik.
Én ilyen esetben 2-3 lépcsőben megpróbálom finoman csökkenteni a gázt, hogy ne essen, hanem inkább szálljon le :) Bár a körülményektől függően nem egyszerű.
De bele lehet jönni... Csak idő kérdése :)

(#10) vPhis válasza Dany007 (#9) üzenetére


vPhis
aktív tag

A 10-15 perc az elég jó.
Nekem is 10-15 perc a Twister Bell 47-essel aminek 800mAh-s akkuja van.
A nagy gépemmel meg kb 5-7 percet lehet (majd) repülni pedig 2200mAh-s az akksija :DDD
Kicsike különbség
Amúgy nagyon brutál akksikat lehet venni egy helikopter árán :DDD
4-5000 mAh-s 11.1V-os 30k

[ Szerkesztve ]

(#11) Dany007 válasza vPhis (#10) üzenetére


Dany007
veterán

Az én akksim is csak 900mah-s.
De a nagy gép csak 5-7 percet tudjon : o Az nemtúl jó =/ Gondolom kicsit többet eszik, mint az én kis gépem :)
És 30k ért mennyit bírhatnak azok? olyan 4-5x többet ha jólszámolom? Vagyis olyan 25-30 percet max? Talán...

(#12) arcok válasza marcee (#8) üzenetére


arcok
csendes tag

a marcee által említett barát/apuka vagyok.
a második vásárlás előtt a neten és szakboltok eladóitól is érdeklődtünk és emiatt esett a választásunk a koaxiális (két egymás feletti rotor, a farokrotor csak dísz) megoldású Easy Copter V6-re. nagyon hasonló paraméterekkel bír, mint a WASP V3
[link]

a saját és Danny007 tapasztalatait öszevetve minden kezdőnek ezt a kialakítást javaslom.
a gép stabilitása nagyon jó. nincs szükség a ping-pong labdás megoldásra. trimmelni itt is kell, de néhány repülés-próbálkozás után ezzel sincs komolyabb gond.
nem azt mondom, hogy bekapcsoltuk és tudtunk vele repülni, de a 4.-5. feltöltés után már a padlóról fel lehet vele repülni az asztalra.

az eladó javaslata az volt, hogy az elején ne is nagyon emelkedjünk fel a földről, a padlón "csúsztatva" érezzünk rá az irányokra. ezután franciaágy felett kb. fél méterrel gyakoroljuk a lebegést. természetesen a 13 éves fiam ezeket mind kihagyta, ráadásul szabadban próbálkozott először. a jobb-bal neki ment hármunk közül a legjobban és a "bátorsággal" sem volt gond, így jó 3-4 m magasságba is felküldte a gépet. onnan is pottyant le (akkor nem esett baja).

tapasztalatom szerint az éles-sarkos részeket nem szereti, annak nekicsapódva, belekapva törik a rotor. egyébként egy zuhanás után sztem nem tud, ugyanis hajlékony. (az eladó teljesen visszahajlította a boltban)
a farokrész biztosan össze fog még törni egy-egy nagyobb zuhanás után, ha fémből lenne, akkor tovább tartana.

függőleges felületek mellett figyelni kell, mert a turbulencia könnyen nekiszívja a gépet a falnak.

egyedüli gond a marcee által is említett repülési idő, ráadásul még ezt a kb.8 percet is meg kell (érdemes) megszakítani és pihenőt adni a motoroknak.

szerintem nagyon jó szórakozás, csak a függőségtől óvok mindenkit. egy vagyont el lehet költeni egy modellboltban.

(#13) marcee válasza arcok (#12) üzenetére


marcee
addikt

A 35MHz-eset linkelted, pedig a 2,4GHz-es van, persze nem tudom, hogy van-e más különbség.

Danny007: Ez is 4 csatornás, a boltban azt mondták, hogy a legkönnyebben irányítható modellek közé tartozik. Mondjuk nekem a funkcionális farokrotor nagyon hiányzik. Bár tény, hogy akkor nem lehetne letört farokkal repülni! ;]

[ Szerkesztve ]

\m/

(#14) Dany007 válasza arcok (#12) üzenetére


Dany007
veterán

Egyetértek! :R
A leggazdaságosabb tanulni.
Én azt bánom, hogy a legelső 2 csatis gépem helyett nem egy ilyet vettem.
Ugye az került 7 ezerbe, a mostani meg 40-be. Egy ilyen koax kerülhet kb 15-20 ezerbe, jobban jártam volna. De talán sikerül így is megtanulni gépcsere nélkül.

Ez a melegedés dolog nekem nagyon furcsa... Erre mit mondtak a boltban?
Nálam a motor 15 perc folyamatos próbálkozás után is "csak" kicsit forró, de még bőven megfogható. (mondjuk abba nemtom milyen, de nekem brushless motor van, ami szénkefe nélkülit jelent. Így gondolom kevesebb súrlódás talán.)

Nálam viszont az akksi töltő melegszik! Most 7végén vettük észre. Emelem fel az asztalról és nem tudom... Csak nagyobb erőbedobással. Hát szépen megolvadt a burkolat! Piszok forró volt, megfogni se tudtam.
Van benne egy kis vezérlő ic, és az melegszik piszkosul.
Szal érdemes erre is figyelni, mert ha véletlenül az asztalon marad, esetleg papírkupacon, akkor azt simán begyújthatja.
Mi már arra gondoltunk, hogy egy kis csipszethűtőt szerelünk rá :D

Érdemes lenne elgondolkodni a tietek moddolásán is. Bár, ahogy a képeken látom, a rotor azért küld rá egy kis levegőt.
Sz.tem érdemes lenne levenni a plexiburkolatot, és valahogy alu hűtőbordát köréhajlítani a motornak! Sz.tem egy kicsit nagyobb hőleadő felület és már meg is oldódott a melegedési probléma.

(#15) Dany007 válasza marcee (#13) üzenetére


Dany007
veterán

Igen én is úgy tudom, hogy a legjobban tanulható. Persze gondolom azért ez se könnyű.
A farok rotor hiánya sokmindenben megkönnyíti a helyzetet.
Azért azt elég nehéz belőni pontosan. Annélkül meg folyton elpörög ha csak kicsit is a gép a tengelye körül. Na úgy már nehéz irányítani, hogy egyik pillanatban még feléd néz a heli, 10 másodperc múlva meg már fordult vagy 140 fokot... :)

Nekem is külön forgózsámolyt kellett építenem, hogy be tudjam lőni a farkát. Másképp egyszerűen nem sikerült.
Csináltam egy forgó talpat. Ráerősítettem a gépet, aztán hadmenjen. Addíg tekergettem, állítgattam, amíg be nem állt stabilra. Onnantól minden lökés tökéletes volt. Magától beállt vonalba. Valójában a gázkar alatti trimmer állítása nem is volt elég. Még a bal felső részen levő potit is használni kellett, hogy tökéletes legyen a beállítás.
De ugye, mint írtam is, nekem épp elég nehéz volt a levegőben tartani, nemhogy közben a timmert meg a potit is állítgassam : )

Szal ha vesztek egy 3D-s gépet majd, szerintem az első, egy ilyen forgótalp építése. Ott belövitek a farkat, aztán kész, utána már simán tudnátok irányítani, mint ezt a koaxot!

(#16) marcee válasza Dany007 (#14) üzenetére


marcee
addikt

30e volt ez a 2,4GHz-es változat. A honlapjukon, webshop-ban még fent volt a 35MHz-es is, 20e-ért hirdetve, de arról a boltban derült ki, hogy decemberben akciózták ennyiért a beragadt raktárkészletüket.

A melegedésre felhívták a figyelmünket két boltban is. Szénkefés a motor. A 2x4 perc repülés között 6-8 perc pihentetést ajánlottak. Ezzel szemben eleinte kb negyed órán keresztül tartott egy-egy feltöltéssel a próbálkozás, amiben kis repülés, majd a gép előhalászása a TV mögül, károk felmérése, rendrakás, szerelvények ellenőrzése, visszapattintása, majd újabb repülés következett. Így direkt szünetet nem tartottunk, de nem is ment sokat félgáz felett.

Esetünkben a táp nem volt túl melegedős, de az aksi esetében felhívták rá a figyelmünket, hogy cserépben/pohárban töltsük a robbanás után bekövetkező tűz esélyének a minimalizálására! :DDD Így tettünk, de eddig no problémó.

\m/

(#17) Dany007 válasza marcee (#16) üzenetére


Dany007
veterán

Azért ez elég durva. Gondolom vannak bizonyos biztonsági előírások, amiket ezek szerint se a tiedé, se az enyém nem nagyon tart be.... =/

(#18) Kantorpe


Kantorpe
tag

Litiumos akuk egyebkent szuper kis zsebbombak, kicsit megbolonditod, es szepeket durran.

Minden élő megöregszik, minden tulajdon elenyészik...

(#19) vPhis válasza Kantorpe (#18) üzenetére


vPhis
aktív tag

Azok igen durva dolgokat tudnak csinálni, főleg ha rossz helyen tartod. rcmodell fórumon valakinél jó nagyot robbant a garázsban. Képek vannak róla, csak nem tudom hol.

(#20) Dany007


Dany007
veterán

Nemigazán értem hogy engedhető meg, hogy ilyen árusítsanak Európában.
Az enyém HongKongból jött, az még okés...
De amit itt veszel az Euban, arra azért vonatkozik jópár minőségbiztosítási szabály.
Elvileg nem lehetne olyat árulni, ami sérülést vagy tüzet okozhat...

Hja még a szállításról annyit, hogy 2 hét alatt jött meg Hongkongból. Ami nem is lenne vészes, de kb 1 hét alatt ideért Budapestre. Na onnan volt még egy hét, amíg kihozták! Röhej... Vámoláson volt ugye, de 30$-os terméknek lett feltüntetve. Ergo vámot se kellett rá feltüntetni.
Szal röhej, hogy a magyar bürokrácia miatt 7 napba, 5 munkanapba telik, amíg eljut a csomag Budapestről Veszprémbe. Holott, a Hongkong Budapest távot 1 hét alatt megtette.

(#21) Polacheck


Polacheck
HÁZIGAZDA

Jó az írás, igazából lehetne egyet külön nyitni szerintem (RC HelikoPHterek :) ) a témának. Én pont néhány nappal ezelőtt döntöttem úgy, hogy a paplansárkányomat lecserélem egy ilyen szitakötőre (némi ráfizetéssel persze) és a Walkera HM 4# lett a választott az upgradelt alkatrészek miatt. Kicsit félek tőle, hogy a szénkefés motort hamar cserélni kell majd brushless változatra, de első gépnek remélem beválik majd. Persze rendeltem néhány tartalék lapátot+tanulókeretet is a kezdeti botladozások kiküszöbölésére :)

less qq more pewpew!

(#22) Dany007 válasza Polacheck (#21) üzenetére


Dany007
veterán

Elméletileg már van egy RC modellezős topic a PH!-n. De nagyon kihalt. Én próbáltam írni bele, de semmi reakció.
De ahogy látom, azért gyűlnek az emberek, akiknek esetleg lenne rá igénye :)
Ha mást nem tapasztalatot megosztani.
Az enyémen pl már kellett barkácsolni egy kicsit. De szerencsére b.nőm bátyja messze menően precíz ember, és olyan tökéletesen helyredobta a gépet, hogy jobb, mint újkorában :)

Oh, ez a Walkera nagyon szépnek tűnik! Már ha valakinek számít a kinézet... Nekem igen:)
Alumíniumból lévő mechanika szintén jó! A farok rotort érdekes lesz belőni : ) Mivel nem szíjhajtású, így a fordulatszámmal tudod egyenesbe hozni. De még lehet h kevesebb bajod lesz vele, mint nekem. Meg talán eggyel kevesebb dolog van amit csúnyán össze lehet törni. Ugye a farok rotor állásszög változtatására gondoltam.
Mindenesetre sok sikert! Élménybeszámoló jöhet ;)

A lapát nem vészes. Ezek műanyagból vannak, inkább 'benyomódik' sérül, de nekem még nem törött el. Viszont a főrotor állító mechanika már 2x is. Abból kell a pótalkatrész :D

(#23) Polacheck válasza Dany007 (#22) üzenetére


Polacheck
HÁZIGAZDA

Igen, az alu mechanika miatt rendeltem én is külföldről, mert az itthon kapható változat mechanikája teljesen műanyag, így remélem megúszom majd a szerelgetést. Ráadásul itthon ugyanehhez a modellhez 8,4 V/700 mAh Ni-Mh akksi van, addig a most rendelthez 7.4V 800mAh 15C Li-Po aksi jár (és remélem jól tudom, hogy az előbbi itt is hasonlóan szar, mint a mobiloknál).

less qq more pewpew!

(#24) Vakegérke


Vakegérke
veterán

Közel 50 éve láttam először helikopter modellt. Állt a földön, mormogott a motorja, kavart a propeller, mi pedig tátott szájjal bámultuk, és vártuk, hogy a bácsi röptesse végre.
Nem tette. Vagy fél óra múlva leállította, és elvitte. Azóta sem tudom, hogy minek járatta a ketyerét.

Nagyon jó lehet röptetni egy helikoptert, de nagyon drága szórakozás. Arról nem is beszélve, hogy engem zavarna a kíváncsiskodók társasága, akik bizonyára vaskos kritikával illetnék bénázásaim.

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#25) Dany007 válasza Polacheck (#23) üzenetére


Dany007
veterán

Ha olyan erő éri, akkor az alu is eltörik.
Nálam az volt probléma, hogy leért a rotorlapát a földre, jobban mondva nekivágódott, és a kiegyensúlyozó lapát már ezt nem bírta tolerálni, ezért annak a gömbcsuklói törtek le még mielőtt a lapátnak vagy másnak komolyabb baja lett volna.

Az akksi kértést nem vágom nagyon. Annyi szerintem biztos, hogy minél nagyobb a mAH szám, annál tovább bírja. Ugye megvan, hogy hány ampert vesz fel a gépezet, az akksin meg, hogy mennyit képes leadni óránként. A feszültség szerintem annyira nem számít, mert a gépen van fesszabályzó, ami úgyis csak annyit enged át, amennyire be van állítva.

Amit észrevettem, hogy nagyon számít az akksi súlya. Meg úgy összeségében a súlyozás is.
Kipróbáltam a régi 2 csatis gépnek az akksijával. Az egy 7,2V-os 600mAH-s akksi volt. Hát, irányíthatatlan lett. Minden beállítás elszállt, és vissza se tudtam hozni. Ha jól emlékszem, mert lemértük, a saját akksija 25-35 gramm, ez a kipróbált akksi pedig 75 grammos. Tehát ennyit számít cirka 40 gramm.
Vagyis nemtom hogy fogok akksit cserélni... leméretem előtte? :S passz...

@#24) Vakegérke: 50 éve? Létezett már akkor modell helikopter? : o Az, hogy igaz, még az is necces 50 éve... Sikorsky volt az első aki rendes helikoptert épített, de megnemmondom mikor... 40-50 körül asszem... Szal nagyon durva hogy már 50 éve is létezett ilyen :)

[ Szerkesztve ]

(#26) Vakegérke válasza Dany007 (#25) üzenetére


Vakegérke
veterán

Nem olyan hihetetlen a dolog. Íme.

Még az is lehet, hogy semmi mást nem tudott a ketyere, csak berregni. Szerelemből barkácsolta a gazdája. Nem volt szép, emlékeim szerint leginkább erre hasonlított.

[ Szerkesztve ]

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#27) Polacheck válasza Dany007 (#25) üzenetére


Polacheck
HÁZIGAZDA

Az Li aksik tudtommal jóval könnyebbek, valamint sokkal több feltöltést bírnak el (erre akartam utalni az előző hszemben).

less qq more pewpew!

(#28) Skizz válasza vPhis (#1) üzenetére


Skizz
addikt

mondod ezt te..

[ Szerkesztve ]

(#29) vPhis válasza Skizz (#28) üzenetére


vPhis
aktív tag

Örüjj(!) neki hogy nem 3 s-sel írtam. :)

(#30) arcok válasza Dany007 (#25) üzenetére


arcok
csendes tag

a fent említett koaxiális modellnél ha túl nagy ellenállásba ütközik, a kiegyensúlyozó szárny kiugrik a helyéről, mielőtt eltörne. sztem ez jó megoldás.

a "gázkart" meg azért ajánlott azonnal levenni, hogy a motor(ok) ne égjenek le, ha vmi megakadájozza őket a forgásban.

[ Szerkesztve ]

(#31) Dany007 válasza arcok (#30) üzenetére


Dany007
veterán

:C
Nagyszerű megoldásnak tűnik! Az tény, hogy jobban bírják a gyűrődést : )
Tudod, a gázkar levétel nekem azért lenne rossz megoldás, mert azért ez a heli majd fél kiló, így azért nagyot puffan. A motor meg nem melegszik vészesen. Persze egyértelmű, hogy amint lehet én is leveszem a gázt ilyen esetben :)
Jó az a koax heli! Plusz még szerzel hozzá egy szimulátort aztán kész is a tökéletes repüléshez vezető út : ) Már csak végig kell járni :)

@Vakegérke : igen, a hihetetlent én is inkább döbbenetre értettem, mint kételkedésnek :)

@Polacheck: na én azért ennyire nem értek a lovakhoz : ) Azt tudom, hogy ezekben Lítium-polimer akksi van szemben a telcsik Lítium-ion akksijával. Aztán hogy ez most jó vagy sem... passz : )

(#32) Dany007


Dany007
veterán

Végre sikerült kipróbálnom az egyik legjobb szimulátort. (legalábbis amit én eddig láttam)
A Reflex Xtr-t.
Több okból is nagy meglepetés ért.

Ami a legjobb benne, hogy a végsőkig egyénire szabható a heli fizikája. A motor powertől kezdve, a rotor átmérőn át, a fordulatszámig és a súlyig bezáróan mindent lehet állítani, finomhangolni. Még vagy 35 különböző beállítás van. Külön a vezetésre, külön a fő és farokrotorra. Tehát ha az ember tudná, hogy pl a helijének hány centiméterre van a súlypontja a központi tengelytől, vagy a heli feje mennyit lebeg be, akkor szinte 100%-ig ugyan azokat a fizikai tulajdonságokat lehetne leprogramozni, amire a heli képes a valóságban.

Az első furcsaság az volt, hogy a legtöbb heli igen stabil volt repülés közben. Hát, mondom az enyém messze nem ilyen... Végül sikerült megtalálnom a lebegési instabilitás beállítását.
Egészen addig toltam felfelé az értékeket, amíg nagyjából hasonlítani nem kezdett az élőben tapasztaltakra. Így kiderült, hogy a helim instabilitása kb 35%-os.
Viszonyítva egy T-rex, vagy Raptorhoz, az övék kb 10-4%(!) körül voltak! Gondolom nem hasra ütve adták meg ezeket a precíz adatokat. Tehát mondhatom, hogy ez a fajta heli, egyenlőre elég instabilnak tűnik.

A másik meglepetés az az volt, hogy rájöttem, egyenlőre nem igazán kéne messzebb repülnöm, illetve magasabbra.
Ugyan is, amint visszafordítanám a gépet, teljesen elveszítem az irányítást. Ugye a heli velem szemben pont ellenkezőleg reagál az irányításra. A balból jobb lesz, a farok is megfordul ugyebár... Szóval meglepő volt, hogy ez mennyire meg tudott zavarni.
Szerintem ezt egyszerűen meg kell szokni, hozzá kell szokni, és érezni a repülést. De ha ezt élőben kezdtem volna gyakorolni, akkor már vagy a 3. helimet fogyasztanám :)
Ez is bizonyítja, hogy a szimulátor mennyire hasznos!

Csak az a kár, hogy ez a szimulátor program nagyjából többe kerül, mint maga a gép.........
Persze ha azt vesszük ezzel nagyon sok törést el lehet kerülni, akkor talán még meg is éri. Persze amennyiben létezik / talál az ember hozzá a sajátjának megfelelő modellt.

(#33) Polacheck válasza Dany007 (#31) üzenetére


Polacheck
HÁZIGAZDA

A wikipédia szerint a poly előnye annyi az ionhoz képest, hogy olcsóbb gyártani és ellenállóbb a fizikai sérülésekkel kapcsolatban. Gondolom ez utóbbi miatt tesznek ilyet a helikbe.

less qq more pewpew!

(#34) Dexar007


Dexar007
veterán

Mekkora súlyt bírnak el ezek a helik? :DDD
Pl ha mondjuk rárögzíteném a hd videokamerám akkor fel tudna szállni?
Elég nagy pojén lenne úgy repülni h közben felveszem az egészet. :))

Jah amúgy pocket cam ról van szó,nincs több 250grammnál.

[ Szerkesztve ]

Give me your cum,bull!

(#35) Dany007 válasza Dexar007 (#34) üzenetére


Dany007
veterán

Bőven elbírja!
Ajánlom figyelmedbe ezt a videót.

A japán srácok úgy csinálják, hogy felrakják a kamerát a gépre, és VR sisakon keresztül nézik, és vezetik a gépet. Közben persze lehet nézelődni, mivel a kamera követi a fejmozgását...
Csak így ez már közel fél-1 milliós hobby... :)

(#36) Dexar007 válasza Dany007 (#35) üzenetére


Dexar007
veterán

Azért kipróbálnád MAJD valamikor a gépeden?Nem muszáj kamerával elég egy 300grammos dinnye darabkával. :DDD
Amúgy ha tényleg gond nélkül felrepül akkor elég nagy fun lehet , főleg ha 500-600 méterre felmegy. :B

Give me your cum,bull!

(#37) Dany007 válasza Dexar007 (#36) üzenetére


Dany007
veterán

Heh. Hát ki fogom mindenképpen :)
Én azt tervezem (mivel wireless camerám nincs), hogy egy mobiltelefont, felvételreállítva erősítek az aljára : ) Aztán felmegyek, körözök vele kicsit, majd le és megnézem a gépen mit is vettem fel :)
De jelenleg max 30cm-re tudok biztonságosan felrepülni. Így ez nem mostanában fog bekövetkezni.

A dolog koránt sem egyszerű. A súlytöbblet problémát okoz. Főként az irányításban. És ha nincs tökéletesen kisúlyozva a gép, akkor esélytelen.

Amúgy, amit linkeltem - és remélem meg is néztél - videót egy T-Rex 450-nel csinálták. Az már elég felsőkategóriás gépezet. Sokkal többet tud mint az én kis 40 ezer forintos gépem.
5-6-700 méterre az enyém megy fel. Ezek a T-rexek szerintem simán elmennek 1km-t is.
Ilyen magasságban viszont már abszolút nem látnál semmit a gépből, ergo muszáj a VR sisak. Az meg alapáron 300 ezertől kezdődik. Plusz kamera, plusz a gép... Fél milla alatt nem megúszható :)

(#38) Dexar007 válasza Dany007 (#37) üzenetére


Dexar007
veterán

Áh azért annyira nem szeretnék belemerülni.
Elég lenne nekem 400-500méter,így megspórolom a sisak árát. :DDD
Amúgy már rá is kerestem a T-rexre ebay-en és 450eurotól kezdődik.
Itt lenne a tied.:[link]
+posta.Vagy esetleg van olcsóbban is?

De mondjuk az elég durva hogy még csak 30cm-re tudsz biztonságosan felmenni,szal ha a közeljövőben megvenném akkor max jövő nyárra tudok normálisan a fő téren repkedni,kamerával! :DDD

[ Szerkesztve ]

Give me your cum,bull!

(#39) Dexar007


Dexar007
veterán

[link] Ezen mondjuk biztos sírva nevettem volna ha véletlenül egy 5kg-os ponty akad horogra :DD

Give me your cum,bull!

(#40) Dany007 válasza Dexar007 (#39) üzenetére


Dany007
veterán

Na az de durva : D Ezt még nem láttam... És tényleg kifogta.
Pedig sz.tem a helikopter zaja + a keltett hullámok inkább riasztják a halakat...

(#41) arcok válasza Dany007 (#37) üzenetére


arcok
csendes tag

a v6-os nem bírkozik meg egy lg viewty-val
:(

viszont kíváncsi lennék, hogy a nem koax-os gépekre is jellemző-e, hogy lebegésből indulásba vagy oldalcsúszáskor jelentősen veszít magasságot?
nyomni kell neki rendesen, ha egy magassági síkban akarunk mozogni, majd lebegésnél vissza kell venni, hogy ne a plafont ostromolja.

[ Szerkesztve ]

(#42) Dany007 válasza arcok (#41) üzenetére


Dany007
veterán

Hmm ez érdekes kérdés. Most el is kell gondolkodnom rajta : D
Ma este pont repültem is.
Sz.tem ez attól függ, hogy mennyire döntöd meg. Amúgy biztos hogy veszít.
Még pedig azért, mert a rotorlapok állásszöge adja meg a felhajtóerőt. Viszont ha megdöntöd a gépet, akkor az állásszög értelem szerűen már nem lesz vízszintes, ergo a felhajtó erő se lesz függőleges, hanem annak iránya is változik. Tehát szerintem ezzel nemigazán lehet mit kezdeni.

De sz.tem ez nem nagy gond. Kis billentésnél nemigazán lehet észrevenni. Nagy billentésnél meg olyan gyorsan beindul, hogy azzal jobb vigyázni.
Nagyon meg tud lódulni a kicsike.

Ma már eljutottam oda, hogy nagyjából stabilan tudom lebegtetni a gépet. Pedig múlt vasárnap óta nem repültem, csak szimulátorban. De úgy érzem, hogy nagyon sokat segített.
Most már nem az a félvepróbálkozás van, hogy na egy kicsit csúszkálunk, meg próbálunk lebegni, hanem egyből nyél gáz, felszáll és úgy lebegek :)

Valójában szerintem ami a gondomat okozza az a tanulókeret. Egyrészt súly. Tudom csak pár gramm, de egyszerűen nem lehet belőni középre stabilan. Másrészt meg egy kis csúszkálás és már el is mozdul. Tehát valamelyik oldalon ott vergődik =/ És ha csak minimálisan is, de lökögeti a gépet. Így elég nehéz stabilizálni.
De levenni meg nem merem. Mert azért a leszállásaim még nem olyan simák.
Nem egyszerű ez...

De a szimulátor nagyon hasznos! Nekem sikerült egy szimus modellt nagyjából olyanra beállítanom, mint az én gépem. Sőt, egy kicsit instabilabbra is állítottam, így jobban megy már az egy helyben tartás :)
Észrevettem azt is, ha elindulok egy adott irányba határozottan, akkor már nincs instabilitás. Megy szépen ahogy kell.

A farokrotort a legnehezebb belőni =/ De az a legfontosabb. Sz.tem azzal kell kezdeni. Ugyan is ha menet közben elfordul a gép, akkor bizony egy kezdő, mint én, belekavarodok az irányokba és kész is a baj. Csak mocsok nehéz belőni, mert millimétereket kell tolni a trimmeren, és ha csak millivel odébb van, akkor lassan ugyan, de biztosan kezd forogni egyik irányba...

(#43) arcok válasza Dany007 (#42) üzenetére


arcok
csendes tag

a szimulátoron én is sokat gondolkodtam már, de sajnálom rá a 7 rugót.
inkább tartalék rotort, farokrészt és aksit veszek.

hol próbálkozol?
holnap marceeval egy tornateremben kipróbáljuk. úgy gondolom, ha van tér és nincs ütközésveszély, hamarabb ráérez az ember.

(#44) Dany007 válasza arcok (#43) üzenetére


Dany007
veterán

:DD A tornaterem jó. Én barátnőméknél kint a kertben. Illetve a parkolóban. Elég nagy placc van ott leaszfaltozva.
Szimulátor szimulátor szimulátor!!! Ha gondolod priviben tudok mondani egy olcsó megoldást a szimulátorra.
Hidd el teljesen más. Nem tom milyen szinten nyomod, de nálam ha szembefordul velem a gép, akkor elvesztem a fonalat és mindig lezúgok :)

Amúgy én a helyedben a koaxra nem költenék ennyit pluszba. Gyakorolj a szimuban, aztán a koaxxal élőben is. És ha már megy, akkor vegyél egy rendes 4 csatissat.
Ha ez így megy, és nem kapkodsz (mármint nem akarsz a második repülésnél figurázni) akkor talán pótcuccokra se lesz szükség. ;)

Nemtom koaxoknál hogy megy, de én már 3x törtem meg a kicsikét. Ma volt a 3. És mindig a rotor stabilizáló kis gömbcsukló törött le. Egyszer volt pótalkatrész. A többi alkalommal meg megekecseltem... =) Ettő függetlenül tökéletes. Most 11 kor fejeztem be, ki is próbáltam stabil a rotor, nem rezonál be... Jó lett a javítás : )

(#45) arcok válasza Dany007 (#44) üzenetére


arcok
csendes tag

persze, hogy érdekel!

alapjában véve türelmetlen vagyok és utólag bánkódom :W , viszont a v6-os is 4 csatornás

(#46) Dany007 válasza arcok (#45) üzenetére


Dany007
veterán

Jó jó jó : ) A 4 csatornát tudod hogy értettem na :)

(#47) Polacheck válasza Dany007 (#42) üzenetére


Polacheck
HÁZIGAZDA

A tanulókeretet több videóban is láttam, hogy egy darab ragasztószalaggal simán rárögzítik a heli talpaira. Így biztosan nem csúszkál el.

less qq more pewpew!

(#48) Dany007 válasza Polacheck (#47) üzenetére


Dany007
veterán

Hát ja, gondoltam én is erre, csak macerás ha elcsúszik egy-egy csúnyább landolás után. Akkor újra rag.szalagozni...
Nekem most gyorskötözővel van rajta, de ugye annyira nincs beszorítva, hogy ne lehessen kivenni...

(#49) Dany007


Dany007
veterán

Na megjöttem.
Egész 7végén repülgettem. 2x mocskosul megtörtem szegényt.
A ma délutáni volt a legdurvább. Egy főtengely, ami a rotorokat tartja, illetve annak mozgását biztosítja hajlott el. Tehát nem a függőleges fő-fő tengely : )
Durván egy 3,5cm x 0,5cm-es alu lehet. De olyat esett, hogy vagy fél centit görbült.
Aztán nagy nehezen sikerült szétszedni, majd kiegyenesíteni 95%-osra, majd összerakni, és tökéletes ismét :)
Azért az kiemelendő, hogy a legtöbb alkatrészt relatíve könnyedén lehet javítani illetve cserélni. Persze azért egy megfelelő műhely is szükséges.

Ez lehetne egy felhívás is a szélveszélyre. Mivel ez egy kisgépnek számít a maga 300grammjával (akksival(!)) elég könnyen belekap a szél.
Alig voltam 1 talán 1,5 méter magasságban, amikor elkapta egy kis széllökés, és már vitte is! Felvitte 5 méterre, tekert rajta, és még mázlim volt, hogy vissza tudtam kormányozni felém...de végülis leesett, nem volt szép landolás. Így törtem meg 2x is a hétvégén.

Ami viszont pozitív, hogy levettem a tanulókeretet. És láss csodát, sokkal jobban megy. Jobb az irányítás, messze stabilabb a gép is. Szóval, az ember megtanul egy kicsit vezetni, kicsit lebegni, sok-sok szimulátor, és már nincs is szükség a keretre.
A rotor szele miatt azok a kis ping-pong labdák berezonáltak. Ha a levegőbe emelkedtem össze vissza ugráltak. Gondolom szegény gyrot mennyire kikészítették. Kb olyan lehetett, mintha minimálisat csak, de ide-oda rángatnám a farkát, a gyro meg próbáljon egyensúlyozni...
Szal összességében keret nélkül sokkal jobban repülhető a gép. Ha már az ember eljut odáig, hogy mer és tud lebegni, illetve irányítani kis magasságban, akkor mindenképpen jobb keret nélkül próbálkozni.

(#50) Polacheck válasza Dany007 (#49) üzenetére


Polacheck
HÁZIGAZDA

Az enyémet ma vettem át. Viszont kezdésnek el kell majd mennem valami barkácsáruházba, mert nincs olyan kisméretű csavarhúzóm, amivel a csavarokat meg tudom húzni és a rotorlapátok "lifegnek" (azaz annyira lazák, hogy szabadon járnak előre-hátra).

less qq more pewpew!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.