Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) BatchMan


BatchMan
senior tag

Azért azon elgondolkoztam, mit takarhat a hátsó ablak elektronika?
... és átvennék-e egy új autót rádió és hátsóablak elektronika nélkül. Navigare necesse est. Azt hiszem igen.

(#2) adrian14


adrian14
tag

Szerintem évek óta több autót gyártanak az autógyártók, mint amennyit el tudnak adni valójában. Az nem érné meg nekik, ha régebbi modelleket tennének újból be a kínálatba (amiket már pár éve legyártottak)?

(#3) cuebler


cuebler
senior tag

pár hete olyat is olvastam valahol (lehet hogy éppen itt), hogy a ford kugákat például vészfékező elektronika (vagy vészfékasszisztens, a rosseb se tudja már követni) nélkül kezdik el tovább gyártani, mivel ott fogtak annyi chip-et, hogy a maradékból ellegyenek. ez is egy lehetséges megoldás.

"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."

(#4) user12 válasza BatchMan (#1) üzenetére


user12
őstag

Szerintem az ablakemelő elektronikára gondolnak (hátsó ajtókban).

Vagy el tudom képzelni, hogy az új autókban az ablakfűtésnek is legyen egy külön panelje - bár azt már túlzásnak tartom. A zsiguliban külön elektronika nélkül is tökéletes volt :D Ott max a kapcsoló romlott el nagyritkán

Rendszergazda vagyok....ha röhögni lát, mentsen

(#5) Somatom


Somatom
veterán

Túrni kéne egy kicsit a szerszámraktárban és elővenni a 110R gyártócuccait. Ahhoz nem kell chip. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#6) dajkopali válasza user12 (#4) üzenetére


dajkopali
addikt

igen, köszi, ezt benéztem - javítom :R

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#7) Lami66 válasza adrian14 (#2) üzenetére


Lami66
őstag

(#8) Busterftw válasza adrian14 (#2) üzenetére


Busterftw
veterán

Ezen tavaly en is elgondolkoztam, amikor jottek a hirek hogy alig keszul uj auto, ekozben az osszes autos szalonban meg tomve vannak meg a fedett parkolos reszek is uj kocsikkal.

(#9) Somatom válasza Lami66 (#7) üzenetére


Somatom
veterán

Ebből is látszik, hogy mennyivel jobb autó volt a Zsiguli. Arra nyolc évet is kellett várni. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#10) Lami66 válasza Somatom (#9) üzenetére


Lami66
őstag

Zsigulira igen, mert az presztizsautó volt. A népautó Trabantra csak 4 évet kellett várni.

(#11) t72killer válasza Somatom (#9) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

:DD

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#12) user12 válasza Lami66 (#10) üzenetére


user12
őstag

A napokban olvastam: [link]

Rendszergazda vagyok....ha röhögni lát, mentsen

(#13) nextchapter


nextchapter
csendes tag

a chiphiány egyébként tényleg 100%ban csak a gyártókapacitás/logisztika elégtelenségére vezethető vissza? Hogy állunk a nyersanyagokkal globális szinten?

(#14) MMSZoli válasza nextchapter (#13) üzenetére


MMSZoli
tag

Hát a Szaharában még mindig van homok :-)

(#15) RasztaCsubi válasza MMSZoli (#14) üzenetére


RasztaCsubi
csendes újonc

Azzal is van gond.

A néphiedelemmel ellentétben, a szaharai homok nem alkalmas chip gyártásra, a sok szennyeződés miatt - jelenleg - nem éri meg feldolgozni.
Waffer gyártáshoz nagy tisztaságú szilika homokot bányásznak. Ennek a kitermelő kapacitása korlátos és nem tudta lekövetni a megugró igényeket.
Érdekességként, a napelem gyártáshoz is ugyanezt használják, így még a "zöld átállás" is hiányt generál.

Mivel az alapanyagból is hiány van, ezért nem csak a csúcstechnológiás chipek ára szállt el.
pl.: autógyártók jelenleg 28 nm-nél kisebb chipeket nem használnak. Bosch idén átadott gyárát is "csak" 45nm-re tervezték.

(#16) #53246592 válasza adrian14 (#2) üzenetére


#53246592
törölt tag

És leparkoltatják titkos földalatti bunkerekben? Mi lenne ehhez a motiváció a gyártók számára?
Ha tényleg nagy mennyiségben ilyen elfekvő készlet, akkor meg azok megfelelnének a legújabb kibocsátási és biztonsági szabályoknak?

(#17) adrian14


adrian14
tag

Nem, de szerintem az képtelenség, hogy pont ugyanannyit gyártanak, mint amennyit el tudnak adni. EU-ban tuti nem felelnének meg sajnos, de ott van az USA és kelet is (ha jól tudom, azok sokkal lazábbak a környezeti kibocsátási szabályokban).
Egyébként pletyka szinten hallottam pár éve, hogy a nagy gyártók csak termelnek és nem javítanak. Pl ha lezúzza a munkás a kocsi fél oldalát miközben kiáll a gyárból, viszik az autót és bezúzzák, mert már nem éri meg nekik toldozgatni/foltozgatni. (Kb olyan mint a nagy ruhamárkáknál: ha marad a tavalyi kollekcióból elégetik inkább).

(#18) csibe1 válasza adrian14 (#17) üzenetére


csibe1
addikt

Hurrá! A lényeg, hogy nincs pazarlás, túlárazás, nem terhelik feleslegesen a környezetet. :U
A szennyezés nem számít, éljen a profit...

" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.