Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Meggyi001: A kérdés...
- oriic: A TOP 10 legtöbb hozzászólással rendelkező PH! felhasználó
- Trewerr: Analóg-digitális jelátalakítás (zenefájlok leegyszerűsítésével magyarázva)
- Lalikiraly: Astra kalandok @ Negyedik rész
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Lalikiraly: Kaáli Autó-Motor Múzeum
Új hozzászólás Aktív témák
-
Na én csak, mint laikus írom le a véleményemet. Szerintem nem gond a régi rendszer addig, amíg a szükségleteket ki tudja elégíteni. Viszonylag régebbi dizájnú vállalatirányítási rendszerrel dolgoztam, azzal tudok párhuzamot vonni. JD Edwards a neve és a kinézete teljesen hajaz a régi DOS-os programokra, bár már az egeret tudja kezelni. Teljesen jó volt, a faék egyszerűsége miatt szerettem. Nem szól be, nem okoskodik, azt csinálja, amit mondok neki, ez mellett rakéta sebességű.
Na meg egy régi rendszernek az erőforrásigénye is töredéke az újaknak. Ha működik, nincs vele gubanc, akkor hajrá.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Hieronymus
#13
üzenetére
Olyan forrásra gondoltam, mint amilyet én linkeltem. Ezek újsághírek, szakmailag gyakorlatilag nulla értékkel. Nem tudok németül, azért nem fogok keresni. Hiedelmek, tippek tanulságok nélkül így.
A baleset után tartott sajtótájékoztatón a bajor belügyminiszter azt a kérdést tette föl, hogyan lehetett egy időben egy vágányon a két szerelvény. Mint mondta, a vonatoknak a közeli vasútállomáson kell megvárni, hogy felszabaduljon a pálya. A német vasútbiztonsági szervezet és a rendőrség nyomozást folytat. A három feketedobozból kettőt már megtaláltak, ezek kiértékelésére még várni kell.
Itt gyakorlatilag semmit nem írnak online játszó "forgalomirányítóról"
A német forrás lefordítva elég homályos és szakmailag nem igazán pontos megfogalmazásokat használva találgat, de nincs szó ott sem arról, hogy a rendszer korszerűtlensége miatt következett volna be a baleset...
Az ilyen baleset elkerülése a biztosítóberendezés "civil" korszerű felülvizsgálatára részben alkalmas lehetett volna a Vonatinfo térképe, azonban ezt nemrég megszüntették.
Mi még látjuk, de csak a belső hálózaton működik. A mozdonyvezetők ehhez nem férnek hozzá a mozdonyról.
Magyarországon egyetlen vonalon belül is igen sokféle biztosítóberendezésnek kell egyszerre működnie. Részben az állomások, részben a vontatójárművek/motorvonatok miatt. A biztonságot végül mindenütt az emberi tényező határozza meg.
Minden rendszer elromolhat, ha pedig csak a biztonság a szempont, igen nagymértékű késések keletkeznek. Az egyik legkorszerűbb szakaszon például.[link] -
válasz
philoxenia
#12
üzenetére
Ha ennyire érdekel, te is rátudtál volna keresni.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Hieronymus
#11
üzenetére
Tehát gyakorlatilag semmi konkrét...
Mindegy, hogy milyen a kommunikáció, egy adott szakaszon nem az határozza meg alapvetően a biztonságot. "Az utolsó lehetőség", amit a mobiltelefon jelentett volna, elég kitalált hivatkozás a cikkben felhozott problémára. A biztosítás egy adott szakaszon alapvetően soha nem a mozdonyokkal való kommunikáción alapul. A vonatok jelzésekre indulhatnak el és állhatnak meg. Az értekezési lehetőség utólagos. Honnan tudta volna a "forgalomirányító" az adott mozdonyvezetők telefonszámát? Ahol a kommunikáció része a vasúti közlekedésben a mobiltelefon, ott nem bízzák a véletlenre a lefedettség meglétét. Jó lenne a konkrét eset eredeti forrásból.
Mint például az itt felsoroltak. -
válasz
philoxenia
#10
üzenetére
Kb. leírtam.
A forgalomirányító ráengedett egy foglalt szakaszra egy szerelvényt. A ráengedett szerelvény szemben haladt a másik vonattal.
A forgalomirányító észlelte a hibáját. De már nem tudott mit tenni. Az utolsó esély a mozdonyvezetők mobiltelefon hívása lett volna, de a völgyszakaszon nem volt lefedettség.A két szerelvény vezetője gyanútlanul haladt előre. Amikor már látták egymást, késő volt. Nem lehetett elkerülni az ütközést.
A forgalomirányító online játékot tolt munkaidőben. Rossz döntést hozott.
Vélhetően a jelzőrendszer is ritkábban rakhatták le, mert semmi sem volt az adott szakaszon.A balesetnek több következménye lett. Javítani kellett a vasútvonalon a mobil lefedettséget. Gondolom ennek az utasok is örültek.
A szakasz biztonságát is emelték, ha jól emlékszem.Pofon egyszerű megoldással megelőzhető lett volna a baleset. Ha egy szerelvény belép az adott szakaszra, a kilépésig csak külön megerősítéssel engedhet szerelvényt a forgalomirányító. Nem kell bonyolult informatikai rendszer hozzá.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Hieronymus
#3
üzenetére
Ez így nagyon karcsú leírás az esetről. Milyen biztosítóberendezés volt az adott szakaszon? Milyen értekezési lehetőség volt a mozdonyvezetőkkel?
-
philoxenia
MODERÁTOR
Pontosan mi fut a Win 3.11-en?
MÁV-nál még általánosan használt a Siemens-Halske biztosítóberendezés nagyobb állomásokon is.
Ilyen telefonokat használunk naponta... -
Graphics
Jómunkásember
A hír nem mai, és csak nagyon kis szakaszt érint a dolog, illetve leginkább a vonatokon megjelenő infokat.
Több, mint egy éves a hír amúgy.
-
Kisgépkezelő
senior tag
Sok szászt nem hallottam, de nekem az kulturáltabbnak tűnik mint a sváb. Azok csak ilyen gügyögősen beszélnek, míg a svábok nemcsak kitalálnak maguknak hülye szavakat, de ráadásul folyton úgy beszélnek mintha részegek lennének. Egy darabig azt hittem, hogy azért mert tényleg azok. Viszont idén tavasz óta tilos itt a munkahelyemen inni, és bár kicsit reméltem, hogy ettől hirtelen szépen artikulálva kezdenek majd beszélni, de csalódnom kellett.
-
válasz
Hieronymus
#5
üzenetére
Wenigstns vasteht ma des bessa ois Sächsisch.
-
válasz
Kisgépkezelő
#4
üzenetére
Eléggé tájszólásos a történet.
-
Kisgépkezelő
senior tag
A múlt héten leltem egy ásványvízes flaska hátulján. Én szerintem még nem ültem pontosan járó DB szerelvényen, bár olyanon sem ami annyit késett volna, hogy valaki időközben felnő.
-
válasz
MasterDeeJay
#2
üzenetére
valami nagyon alacsony szinten
megírtvezérlésA vezérlés is a 3.11 szintjén áll. Sok éve az egyik német forgalomirányító egymásnak engedett két szerelvényt. A hibáját észre vette, de már nem tudott mit tenni. Mivel a szerelvények egy völgyben haladtak egymás felé, vészhelyzeti mobiltelefonok sem működtek lefedettség hiányában.
A forgalomirányítás telephelyén volt mobil lefedettség. Online játékkal múlatta az időt a felelős személy. 11 ember halt meg és több mint 80 sebesült meg. Az ítélet 42 hónap szabadságvesztés lett. Sokak kevesellték a büntetést. -
Gondolom itt speciális vezérlésről van szó.
Lehetne DOS is ha működik és megbízható. Inkább mennék egy dos által irányított forgalmi rendszeren mint win11 által irányítotton. Az igazi persze valami nagyon alacsony szinten megírt vezérlés lenne. -
Az 500 milliárdból majd lesz pénz W11 kulcsokra is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkPad P1 Gen 4 i7 32GB RAM 512GB SSD NVIDIA T1200 16 2560 1600 Garancia
- Dell Precision 7550 i7 32GB RAM 512GB SSD NVIDIA Quadro T1000 FHD
- Dell Precision 5560 i7 32GB RAM 512GB SSD NVIDIA RTX A2000 FHD+
- BOMBA áron eladó új Microsoft Surface Laptop 4 garanciával! AMD Ryzen 5 /16GB /256 SSD/TOUCH/13.5"/
- Dell Latitude 7420 i7 / 32GB /1TB SSD / FHD IPS
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 (DisplayLink)
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3842, 100% Akkumulátor
- Gamer egerek és billentyűzetek kitűnő árakon!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 128GB Graphite - 1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3258,100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő

