Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) szasanyi


szasanyi
félisten

A vállalat magával az API-val elégedett... - hát ennek nagyon örülök! Az meg már csak hab a tortán, hogy máris a továbbiakról beszélnek miközben a felhasználók az égvilágon semmi kézzelfoghatót még nem kaptak a nagy a DX12 mizériából. :U Nem kéne már megjelennie - az azt támogat játékokkal együtt - a sok technoblabla helyett?

(#2) Fiery válasza szasanyi (#1) üzenetére


Fiery
veterán

Ez a Microsoft hibaja? Nem ok irjak a jatekokat ;)

Ha meg leallnak a fejlesztessel, lazara veszik a dolgokat, akkor megint ok lesznek a lusta disznok 2 ev mulva. A DX11 miatt is kaptak a fejukre boven. Most legalabb azt lehet erezni, hogy igyekeznek haladni a korral, folyamatosan fejleszteni. Szerintem udvozlendo lenne, ha egy-masfel evente inkrementalis fejlesztessel folyamatosan javitanak, bovitenek a DX12-t.

[ Szerkesztve ]

(#3) pomorski válasza szasanyi (#1) üzenetére


pomorski
őstag

"A vállalat magával az API-val elégedett..." - akkor ezek szerint mással nemfeltétlen... Na szép! :)

(#4) szasanyi válasza Fiery (#2) üzenetére


szasanyi
félisten

Ahhoz, hogy játékot írjanak rá (bárki) nem kéne először megjelennie a végleges változatnak? :U 2 éve megy róla a duma, volt már bejelentés meg leleplezés, jó sok technoblabla meg mittoménmégmi. És egy újabb hír amiben nem azt jelentik be, hogy elkészült végre hanem a továbbiakról értekeznek... :O Ez már-már komolytalan nem gondolod?

Abu: valóban, csak az a gond, hogy lényegében nem számít hiszen semmi nincs rá. Se egy demo, se egy teszt. :( Miért?

[ Szerkesztve ]

(#5) Abu85 válasza szasanyi (#4) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Megjelent. Írtak is rá játékot. Nemsokára jelentkezünk Ashes of the Singularity és Hitman teszttel. ;)

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#7) Fiery válasza szasanyi (#4) üzenetére


Fiery
veterán

Szerintem az a komolytalan, hogy a DX12 elott azon ment a siras-rivas, hogy miert csak a Mantle kinal low-level elerest, miert tokosebb meg frankocsavobb az AMD, mint a Microsoft meg a Khronos ... most meg amikor mar van 3 minusz 1 API rendesen, veglegesen lespecifikalva, most meg megint az API keszitoje a hulye es teszetosza? :) Tessek panaszkodni a jatek gyartoknal meg a Futuremarknal ;)

[ Szerkesztve ]

(#8) Meteorhead


Meteorhead
aktív tag

C++ mint árnyaló nyelv? Van róla valami infó?

(#9) Abu85 válasza Meteorhead (#8) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Vulkan :DDD

(#7) Fiery: Ja, hát kb. Innentől kezdve sok dolog a fejlesztő felelőssége. De annyiban védhetők azért, hogy nem mindenkivel dolgozik szorosan együtt az AMD, így nem mindenkinek ad egy olyan cég tanácsot, amelyik rendelkezik közel három éves tapasztalattal az explicit API-k több architektúrára való használatával kapcsolatban. Háttértapasztalatok vagy akár ebből születő tanácsok nélkül pedig nem olyan könnyű dolgozni. Nem véletlen, hogy a Rise of the Tomb Raider DX12-ben inkább veszít, mint nyer. Egyszerűen az AMD-nek nem volt kapacitása arra, hogy tanácsokat adjon nekik. Ellenben az Ashes of the Singularity és a Hitman nyer a DX12-n, mert olyan helyről kaptak tudást, ahol van tapasztalat. Ez sajnos úgy néz ki, hogy kritikus tényező, és a tapasztalat pénzért nem vásárolható.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#10) pomorski válasza Meteorhead (#8) üzenetére


pomorski
őstag

A C++ (szinte) mindenre jó. Arra épp miért pont ne?!

[ Szerkesztve ]

(#11) szasanyi válasza Fiery (#7) üzenetére


szasanyi
félisten

Ha már említetted az MS és a fejlesztők együttműködése valszeg hagy kívánnivaló maga után. Itt megint a gamer áll a... hogy is mondjam... lánc végén. Vár, és vár, és vár aztán fizet (de jó sokat ám) és majd kiderül jó lett-e, megérte-e a várakozás és a befektetés. És ha nem, hát sebaj már ki van fizetve. Egy ideje már úgy tűnik nekem gamer vonalon (és lehet az API, VGA vagy akár játékszoftver), hogy nem a játékos áll az első helyen akiért a leggyorsabban és a legjobbat szeretnék nyújtani. :(

Lezli25: majd lesz ifjú padawan, majd lesz! ;) Persze kidobni éppen nem kell, de valamivel presszionálni kell a jó népet, hogy bizonyos idő után (és részükről a lehető leghamarabb) vásároljon újabb, korszerűbb és persze még drágább hw-eket.

[ Szerkesztve ]

(#12) Lezli25


Lezli25
tag

Szóval akkor amit megvettem 2 hete r9 380x-et dobhatom ki jövőre a Shader model 6.0 miatt? Csak mert jelenleg 1 vga-sem támogatja a 6-ot ha jól látom... :/

(#13) Abu85 válasza szasanyi (#11) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Azért azt hozzá kell tenni, hogy a Microsoftnak sincs lényegi tapasztalata. Az rendben van, hogy terveztek egy explicit API-t, de kb. addig értek el, hogy tudják hogyan kell egy befagyasztott architektúrára programot fejleszteni. A Gears of War: Ultimate Edition az első játékuk, amit explicit API-val több architektúrára is megoldottak. Tehát ez jelenti az első tapasztalatot számukra. Lehet, hogy kicsi dolognak tűnik, de nagyon sokat számít az, hogy az AMD az első tapasztalatokat 2014 elején gyűjtötte be, így van két évnyi abszolút átfogó tudásalapjuk ahhoz, hogy jó tanácsokat adjanak a fejlesztőknek. A többieknek ez teljesen hiányzik, legyen az más gyártó, vagy akár a Microsoft.

(#12) Lezli25: Tekintve azt, hogy az Xbox One-ban GCN2 van, egy okosabb GCN3-nak az SM6 nem lehet gond.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#14) Lezli25 válasza szasanyi (#11) üzenetére


Lezli25
tag

Remek :D

(#15) Fiery válasza szasanyi (#11) üzenetére


Fiery
veterán

Miert kene olyanert fizetni, ami zsakbamacska? :) Vard meg, amig lesz jatek, es utana vegyel hozza videokartyat. Egyebkent se ertem, hogy lehet befektetesnek hivni egy PC alkatreszt, ami aztan az erteke jo reszet 2 even belul elvesziti. Befektetes a reszveny, ingatlan, arany, allamkotveny. A PC alkatresz penzkidobas, egy bizonyos szint felett meg luxuskiadas.

(#16) Kolbi_30 válasza szasanyi (#11) üzenetére


Kolbi_30
őstag

Ha játszani akarsz vegyel xboxot/ps4/nintendo aktualis konzolját. A PC az munkaeszköz amin lehet játszani is.

You want some birth control, you can smoke a cigarette.

(#17) RyanGiggs válasza Abu85 (#13) üzenetére


RyanGiggs
őstag

"Tekintve azt, hogy az Xbox One-ban GCN2 van, egy okosabb GCN3-nak az SM6 nem lehet gond."
Tehát a GCN1-es (HD7xxx) kártyáknak gondjai lehetnek?
(Engem szerencsére nem érint R9 290-em van.)

(#18) Echo_


Echo_
csendes tag

Szerintem egyre több ember bizonytalanodik el, hogy mikor is lenne érdemes VGA-t cserélni, hogy a lehető legtöbb képességet ki tudja használni a DX12-nél.

[ Szerkesztve ]

(#19) Lezli25 válasza Abu85 (#13) üzenetére


Lezli25
tag

Ez pontosan mit is jelent amit írtál a GCN ről? :D Ennyire nem vagyok szaki. Kiindulva az R9 380x emből pl...

(#20) szasanyi válasza Abu85 (#13) üzenetére


szasanyi
félisten

Ez szomorú ellenben nem vigasz. Viszont amire igazán kíváncsi vagyok a DX12 kapcsán, hogy milyen teljesítmény kategóriában hoz előrelépést? Ti. az eddig megjelent Ashes of the Singularity tesztek alatt szinte csak csúcskártyák szerepelnek, talán nem véletlenül.

(#21) Abu85 válasza RyanGiggs (#17) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Tudni kellene, hogy mi a HLSL 6.0 specifikációja. Az biztos, hogy az Xbox One-ra tervezték, tehát PC-n egyelőre annyi tűnik megalapozottnak, hogy a GCN2/3-on működni fog. A Microsoft annyi utalást tett, hogy amelyik architektúra rendelkezik az Xbox One IGP tudásával az jó lesz. Van úgy 5%-nyi esélye annak, hogy a GCN1 nem lesz elég.

(#19) Lezli25: Azt, hogy a GCN3-mal te jó leszel.

(#20) szasanyi: Ha jól van megírva, akkor mindenhol. Nekem eléggé középkategóriás a gépem, és az AotS alatt, illetve a Hitman esetében csak teljesítménynövelést érzékelek. A Rise of the Tomb Raider is jobb, azokon a helyeken, ahol korábban DX11-gyel 20 fps volt. Ilyenkor DX12-ben 30 fölött vagyok. Viszont ahol 60-70 fps volt, ott 50 körülre lemegy.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#22) Lezli25 válasza Abu85 (#21) üzenetére


Lezli25
tag

Ezt már szeretem :D ;)

(#23) R9DEON válasza szasanyi (#1) üzenetére


R9DEON
senior tag

Mire ez megvalósul eltelik vagy 2 évecske, a bajocska ott van hogy a játékfejlesztők sokszor csesznek rá az új API-ra mert esetleg többet kellene vele foglalkozni vagy nem ismerik és simán nem használják a benne levő lehetőségeket, jelenleg sokkal fejeltebb hardvert használunk mint szoftvert és ameddig ezeknek nagy részét nem sikerül automatizálni ez úgy is marad, viszont a játékok már így is képzelet szegények, ful grafika telenyomva videókkal és fantázia nulla, de ez megint a szoftveresek hibája és mindenki csodálkozik hogy a COD2 és a brothers in arms a leg hangulatosabb háborús játékok.

(#24) Fiery válasza Echo_ (#18) üzenetére


Fiery
veterán

En ahhoz megvarnam az elso 10 db DX12-es jatekot, valamint az elso, kifejezetten DX12-hoz fejlesztett nVIDIA kartyakat is. Siman lehet, hogy azutan is a Radeonok lesznek az egyertelmuen legjobb valasztasok, de a "big picture"-hoz kell a konkurencia is. 2-3 jatek vagy ugyanennyi 3D benchmark alapjan meg en szemely szerint nem vonnék le tul messzemeno kovetkeztetest.

(#25) McSico válasza Lezli25 (#12) üzenetére


McSico
senior tag

Driver oldalon megoldják. Nem hardver függő.

"Ha bármi rossz dolog ér az életben, gondolj arra, hogy egy elkényeztetett kurvának mindig rosszabb!"

(#26) Dare2Live válasza Echo_ (#18) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Amikor megvan amikkel játszani szeretnél és megnézted a teszteket és persze az elöző VGAd már neked kevés és persze van rá keret és....

De nem kell túllihegni, én pl 2012 óta azaz 4+éve jól elvagyok egy 7950el, újabban kicsit megráncigálom és egy 2016os legeslegúj elég szépre sikerült Division szépen elmegy FHD/HIGHon úgy, hogy frame rate nem esik 35 alá, még az is lehet, hogy idén se cserélek....

De ha mostanában kéne vennem polarist tuti megvárnám.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#27) papasoft80


papasoft80
tag

Naponta kb. 10 cikk születik. Nem lehetne, hogy a cikk íróján kívül legalább egy ember tiszta fejjel elolvassa a cikket és javítja mielőtt kiteszitek? Biztosan csak engem idegesítenek a helytelen/hibás szavak és mondatok egy cikkben, de hátha nem.
Most kértétek, hogy kapcsoljuk ki a reklámblokkolókat, ezt azonnal meg is tettem ideiglenesen(ami jelenleg külső forrás engedélyezését jelentette).
Egyébként jogos a kérésetek, egyetértek, amennyiben ezentúl normálisan(domain, gépigény, megjelenés, stb...) lesz megoldva a reklámozás.
Szívesen kikapcsolom a blokkolást véglegesen a PH!-ra, de külső hivatkozásokra nem szívesen(ismeretlen, állandóan figyelni kell rá, stb...). Szeretném kérni, hogy tegyétek át a reklámokat saját "doménbe", így ellenőrizhető még a megjelenés előtt az erőforrásigénye is.
Fentiek egy részére már ígéretet tettetek, remélem mihamarabb minden meg is valósul.
Köszönöm!

[ Szerkesztve ]

(#28) R9DEON válasza papasoft80 (#27) üzenetére


R9DEON
senior tag

Biztosan csak engem idegesítenek a helytelen/hibás szavak és mondatok egy cikkben, de hátha nem.

Olvastál már Origót vagy bulvár sajtót, ha nem nyugtató és mentőorvos nélkül ne tedd ha ennyire érzékeny vagy, no offense de ez a béke és nyugalom szigete ilyen szempontból.

[ Szerkesztve ]

(#29) papasoft80 válasza R9DEON (#28) üzenetére


papasoft80
tag

Talált, ezeket nem olvasom, lehet, hogy okkal :D
PH!-t viszont szinte naponta olvasom.
Természetesen lehet, hogy az én ingerküszöbömmel van a hiba(sőt, biztos), de szerintem 1 átolvasás elég lenne, nem kell több. Szebb lenne a kép, na.

(#30) #45185024


#45185024
törölt tag

Ezt a mondatot hogy "minden olyan grafikus vezérlő alkalmas lesz rá, amely rendelkezik az Xbox One konzol IGP-jének tudásával." nem lenne baj tételesen kifejteni hogy tudják az emberek mit érdemes venni, akár a használt piacon is...

(#31) Malibutomi válasza RyanGiggs (#17) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Nem lenne csoda. Lassan ot eves az a sorozat.

(#32) alevan válasza McSico (#25) üzenetére


alevan
őstag

Azért kíváncsi lennék, hogy egy TerraScale-s GPUra meg tudnák-e oldani driveresen :DDD

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#33) arn


arn
félisten

Meg egy szeg a dx12 terjedesenek koporsojaba.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#34) RyanGiggs válasza Malibutomi (#31) üzenetére


RyanGiggs
őstag

Igen (sajnálatos), de a bátyámnak még pont GCN1-es (280X) kártyája van, amit egy éve vásárolt. Nem igen fog még vagy két évig váltani. Pedig ajánlottam neki, hogy olyat vegyen ami nekem van (290), azzal tovább húzza. De arra már sajnálta a pénzt. Mondjuk mire ebből lesz valami... addigra lehet már a cserén fog gondolkodni... de valószínűleg már én is! ;]

[ Szerkesztve ]

(#35) HD5570


HD5570
aktív tag

Egyébként ha DX12-nél tartunk,hogyan(mikor) lehet működésre bírni az Explicit Multiadapter-ként beharangozott dx12 funkciót,miszerint a dx12kompatibilis dedikált kártyákhoz párosítani lehet majd a dx12kompatibilis intel igp-t,ami segíti a dedikált kártyát a számításokban,ezzel növelve a teljesítményt?Hogy fog ez egyáltalán működni?Lehet 2 drivert telepíteni egyszerre,vagy egy külön driver lesz a 2 gpu-ra?valaki tud erről írni egy keveset? :Y :R

„Lengyel, magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát.” „Polak, Węgier, dwa bratanki, i do szabli, i do szklanki.”

(#36) dino_m válasza szasanyi (#4) üzenetére


dino_m
senior tag

Egy éve jelent meg a Win 10. A korábbi OS-ek még nem támogatták. Kell még legalább két év mire elkészülnek a DX12-es játékok. Mi ez a nagy sietség? :F

Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.

(#37) Tidus


Tidus
addikt

Idézem.
..." Az újításokat a Windows 10 a Windows Update szolgáltatáson keresztül kapja majd meg."...
És visszafelé? Nem mintha nagyon érdekelne, v. érintene. Mivel az említett verziót használom. De van aki korábbi verzióra(ókra) esküszik, azoknak nem lesz frissítés.

[ Szerkesztve ]

(#38) Fiery válasza Tidus (#37) üzenetére


Fiery
veterán

DX12 eleve nem mukodik mashol, csak Win10 alatt...

(#39) Tidus válasza Fiery (#38) üzenetére


Tidus
addikt

Ja, közbe rájöttem, csak nem bírtam javítani.

(#40) Fiery válasza HD5570 (#35) üzenetére


Fiery
veterán

En ugy tudom, hogy ha a DX12-es jatek tamogatja a multi-adapter modot, akkor lehet keverni a GPU-kat, elvben barmilyen felallas elkepzelheto. Tobb dGPU + 1 iGPU is peldaul. De nem gondolnam, hogy az elso DX12-es "fecskek"-nel erre kulon hangsulyt fektetnenek. Eloszor velhetoen arra koncentralnak a jatek fejlesztok, hogy egyaltalan (azaz 1 db GPU-n) mukodjon a jatek, DX12 alatt is, es majd legfeljebb utana, az elso patch-nel -- vagy a kovetkezo jateknal, elso DLC-nel -- hozzaadjak ezt a plusz feature-t. De majd Abu megirja a cikkben, hogy az elso 2 jateknal mit sikerult osszehozni a fejlesztoknek.

(#41) apatyas válasza papasoft80 (#27) üzenetére


apatyas
Korrektor

Szia! Belsős dolgokról nem tudok igazán felvilágosítást adni, amennyire tudom, valóban nincs korrektúrázás a cikkekre.
(mi, mint Korrektor, önkéntes munkában javítjuk a Logoutról címlapra átkerülő, olvasói írásokat)
Én, ha frissen olvasom a cikket, és zavaró elírásokat egyéb katyvaszt találok, megírom privát üzenetben, ez a legtöbb, amit önkéntesként tehetek, vagy te olvasóként tehetsz.

pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)

(#42) szervuszfiam


szervuszfiam
csendes tag

Öröm látni, hogy fejlesztik tovább. Fejleszteniük is kell, mert a Vulkannal szemben elkezdett kicsúszni a kezükből az irányítás, ha most nem lépnek, a vendor lock-in teljesen meg is szűnhetne.

Egyébként a felsorolt újítások az átlag gamernél egyelőre nem kifejezetten számítanak, ami igazán számít az a technológiai "legkisebb közös többszörös". Ami lassan de biztosan növekszik, jó 2-3 éves lemaradásban.

(#43) [CsuCsu] válasza Fiery (#40) üzenetére


[CsuCsu]
őstag

Ez az, ezt nem ertik meg sokan. Az elso jatektol varjak a megvaltast az emberek, amig a valosag az, hogy a fejleszto be van tojva, hogy egyaltalan mukodik-e az alkotasa a szamara teljesen uj, tobbnyire ismeretlen technologian. Sokkal nagyobb valtas zajlott le, mint korabbi DX-ek kozott. Ki kell tapasztalniuk, meg kell ismerkedniuk vele, mielott a valodi ujitasokba belevagnak. Elso cel az, hogy hozzak a korabbi szintet. Ugy gondolom, egy fejlesztonel le kell fusson legalabb 1-2 jatek mire belejon ebbe.

[ Szerkesztve ]

(#44) Kaiku válasza Lezli25 (#12) üzenetére


Kaiku
senior tag

Nem kell, hogy kidobjad mivel ha meg is jelenik az év vége felé, akkor sem lesz belőle évekig semmi. Ez így volt a DX10-el is meg az összes vakítással. Majd a megjelenéskor megy a marketing bla-bla, fél évre rá meg bejelentik, hogy változtatnak rajta lást DX12. Utánna jön az, hogy majd a SM 6.1 lesz az ami eredetileg a SM 6 kellett volna, hogy legyen. Ekkor meg a DX12.1-el vakítanak. Ez kb 3-4 év.

[ Szerkesztve ]

(#45) VTom válasza Kaiku (#44) üzenetére


VTom
veterán

A DX12 szerintem gyorsabban fog terjedni, a MS egységesítő politikája miatt, de így is érdemes kivárni, szerintem is.

Everybody has a plan until they get punched in the mouth.

(#46) Lezli25 válasza Kaiku (#44) üzenetére


Lezli25
tag

:R

Már utána kérdeztem a nagyoktól, nincs miért aggódnom a GCN 3 GPU-mmal. Köszi a válaszod. :R

(#47) gbors


gbors
nagyúr

A hír jó, a bejelentés időzítése nem a legszerencsésebb. Szerintem mást nem is érdemes hozzátenni :)

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.