A vállalat magával az API-val elégedett... - hát ennek nagyon örülök! Az meg már csak hab a tortán, hogy máris a továbbiakról beszélnek miközben a felhasználók az égvilágon semmi kézzelfoghatót még nem kaptak a nagy a DX12 mizériából. Nem kéne már megjelennie - az azt támogat játékokkal együtt - a sok technoblabla helyett?
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [bobalazs:] RTX 4070 Super Undervolting and Overclocking Alulfeszelés és túlhajtás
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [CPT.Pirk:] "Fényhűtés" ciksorozat (tuningnet.hu)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Fiery
veterán
Ez a Microsoft hibaja? Nem ok irjak a jatekokat
Ha meg leallnak a fejlesztessel, lazara veszik a dolgokat, akkor megint ok lesznek a lusta disznok 2 ev mulva. A DX11 miatt is kaptak a fejukre boven. Most legalabb azt lehet erezni, hogy igyekeznek haladni a korral, folyamatosan fejleszteni. Szerintem udvozlendo lenne, ha egy-masfel evente inkrementalis fejlesztessel folyamatosan javitanak, bovitenek a DX12-t.
[ Szerkesztve ]
pomorski
őstag
"A vállalat magával az API-val elégedett..." - akkor ezek szerint mással nemfeltétlen... Na szép!
szasanyi
félisten
Ahhoz, hogy játékot írjanak rá (bárki) nem kéne először megjelennie a végleges változatnak? 2 éve megy róla a duma, volt már bejelentés meg leleplezés, jó sok technoblabla meg mittoménmégmi. És egy újabb hír amiben nem azt jelentik be, hogy elkészült végre hanem a továbbiakról értekeznek... Ez már-már komolytalan nem gondolod?
Abu: valóban, csak az a gond, hogy lényegében nem számít hiszen semmi nincs rá. Se egy demo, se egy teszt. Miért?
[ Szerkesztve ]
Abu85
HÁZIGAZDA
Megjelent. Írtak is rá játékot. Nemsokára jelentkezünk Ashes of the Singularity és Hitman teszttel.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Van itt még munka bőven. Itt fejtegettük, hogy a VR-hoz értelmes módon (az emberi szemhez alkalmazkodva) kellene egy intelligens, szemkövető szinkron, ami a sárgafoltnak megfelelő helyen és környékén ultranagy felbontást ad, máshol pedig spórol.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Fiery
veterán
Szerintem az a komolytalan, hogy a DX12 elott azon ment a siras-rivas, hogy miert csak a Mantle kinal low-level elerest, miert tokosebb meg frankocsavobb az AMD, mint a Microsoft meg a Khronos ... most meg amikor mar van 3 minusz 1 API rendesen, veglegesen lespecifikalva, most meg megint az API keszitoje a hulye es teszetosza? Tessek panaszkodni a jatek gyartoknal meg a Futuremarknal
[ Szerkesztve ]
Abu85
HÁZIGAZDA
Vulkan
(#7) Fiery: Ja, hát kb. Innentől kezdve sok dolog a fejlesztő felelőssége. De annyiban védhetők azért, hogy nem mindenkivel dolgozik szorosan együtt az AMD, így nem mindenkinek ad egy olyan cég tanácsot, amelyik rendelkezik közel három éves tapasztalattal az explicit API-k több architektúrára való használatával kapcsolatban. Háttértapasztalatok vagy akár ebből születő tanácsok nélkül pedig nem olyan könnyű dolgozni. Nem véletlen, hogy a Rise of the Tomb Raider DX12-ben inkább veszít, mint nyer. Egyszerűen az AMD-nek nem volt kapacitása arra, hogy tanácsokat adjon nekik. Ellenben az Ashes of the Singularity és a Hitman nyer a DX12-n, mert olyan helyről kaptak tudást, ahol van tapasztalat. Ez sajnos úgy néz ki, hogy kritikus tényező, és a tapasztalat pénzért nem vásárolható.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
pomorski
őstag
A C++ (szinte) mindenre jó. Arra épp miért pont ne?!
[ Szerkesztve ]
szasanyi
félisten
Ha már említetted az MS és a fejlesztők együttműködése valszeg hagy kívánnivaló maga után. Itt megint a gamer áll a... hogy is mondjam... lánc végén. Vár, és vár, és vár aztán fizet (de jó sokat ám) és majd kiderül jó lett-e, megérte-e a várakozás és a befektetés. És ha nem, hát sebaj már ki van fizetve. Egy ideje már úgy tűnik nekem gamer vonalon (és lehet az API, VGA vagy akár játékszoftver), hogy nem a játékos áll az első helyen akiért a leggyorsabban és a legjobbat szeretnék nyújtani.
Lezli25: majd lesz ifjú padawan, majd lesz! Persze kidobni éppen nem kell, de valamivel presszionálni kell a jó népet, hogy bizonyos idő után (és részükről a lehető leghamarabb) vásároljon újabb, korszerűbb és persze még drágább hw-eket.
[ Szerkesztve ]
Lezli25
tag
Szóval akkor amit megvettem 2 hete r9 380x-et dobhatom ki jövőre a Shader model 6.0 miatt? Csak mert jelenleg 1 vga-sem támogatja a 6-ot ha jól látom... :/
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért azt hozzá kell tenni, hogy a Microsoftnak sincs lényegi tapasztalata. Az rendben van, hogy terveztek egy explicit API-t, de kb. addig értek el, hogy tudják hogyan kell egy befagyasztott architektúrára programot fejleszteni. A Gears of War: Ultimate Edition az első játékuk, amit explicit API-val több architektúrára is megoldottak. Tehát ez jelenti az első tapasztalatot számukra. Lehet, hogy kicsi dolognak tűnik, de nagyon sokat számít az, hogy az AMD az első tapasztalatokat 2014 elején gyűjtötte be, így van két évnyi abszolút átfogó tudásalapjuk ahhoz, hogy jó tanácsokat adjanak a fejlesztőknek. A többieknek ez teljesen hiányzik, legyen az más gyártó, vagy akár a Microsoft.
(#12) Lezli25: Tekintve azt, hogy az Xbox One-ban GCN2 van, egy okosabb GCN3-nak az SM6 nem lehet gond.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Lezli25
tag
Remek
Fiery
veterán
Miert kene olyanert fizetni, ami zsakbamacska? Vard meg, amig lesz jatek, es utana vegyel hozza videokartyat. Egyebkent se ertem, hogy lehet befektetesnek hivni egy PC alkatreszt, ami aztan az erteke jo reszet 2 even belul elvesziti. Befektetes a reszveny, ingatlan, arany, allamkotveny. A PC alkatresz penzkidobas, egy bizonyos szint felett meg luxuskiadas.
Kolbi_30
őstag
Ha játszani akarsz vegyel xboxot/ps4/nintendo aktualis konzolját. A PC az munkaeszköz amin lehet játszani is.
You want some birth control, you can smoke a cigarette.
RyanGiggs
őstag
"Tekintve azt, hogy az Xbox One-ban GCN2 van, egy okosabb GCN3-nak az SM6 nem lehet gond."
Tehát a GCN1-es (HD7xxx) kártyáknak gondjai lehetnek?
(Engem szerencsére nem érint R9 290-em van.)
Echo_
csendes tag
Szerintem egyre több ember bizonytalanodik el, hogy mikor is lenne érdemes VGA-t cserélni, hogy a lehető legtöbb képességet ki tudja használni a DX12-nél.
[ Szerkesztve ]
Lezli25
tag
Ez pontosan mit is jelent amit írtál a GCN ről? Ennyire nem vagyok szaki. Kiindulva az R9 380x emből pl...
szasanyi
félisten
Ez szomorú ellenben nem vigasz. Viszont amire igazán kíváncsi vagyok a DX12 kapcsán, hogy milyen teljesítmény kategóriában hoz előrelépést? Ti. az eddig megjelent Ashes of the Singularity tesztek alatt szinte csak csúcskártyák szerepelnek, talán nem véletlenül.
Abu85
HÁZIGAZDA
Tudni kellene, hogy mi a HLSL 6.0 specifikációja. Az biztos, hogy az Xbox One-ra tervezték, tehát PC-n egyelőre annyi tűnik megalapozottnak, hogy a GCN2/3-on működni fog. A Microsoft annyi utalást tett, hogy amelyik architektúra rendelkezik az Xbox One IGP tudásával az jó lesz. Van úgy 5%-nyi esélye annak, hogy a GCN1 nem lesz elég.
(#19) Lezli25: Azt, hogy a GCN3-mal te jó leszel.
(#20) szasanyi: Ha jól van megírva, akkor mindenhol. Nekem eléggé középkategóriás a gépem, és az AotS alatt, illetve a Hitman esetében csak teljesítménynövelést érzékelek. A Rise of the Tomb Raider is jobb, azokon a helyeken, ahol korábban DX11-gyel 20 fps volt. Ilyenkor DX12-ben 30 fölött vagyok. Viszont ahol 60-70 fps volt, ott 50 körülre lemegy.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Lezli25
tag
Ezt már szeretem
R9DEON
senior tag
Mire ez megvalósul eltelik vagy 2 évecske, a bajocska ott van hogy a játékfejlesztők sokszor csesznek rá az új API-ra mert esetleg többet kellene vele foglalkozni vagy nem ismerik és simán nem használják a benne levő lehetőségeket, jelenleg sokkal fejeltebb hardvert használunk mint szoftvert és ameddig ezeknek nagy részét nem sikerül automatizálni ez úgy is marad, viszont a játékok már így is képzelet szegények, ful grafika telenyomva videókkal és fantázia nulla, de ez megint a szoftveresek hibája és mindenki csodálkozik hogy a COD2 és a brothers in arms a leg hangulatosabb háborús játékok.
Fiery
veterán
En ahhoz megvarnam az elso 10 db DX12-es jatekot, valamint az elso, kifejezetten DX12-hoz fejlesztett nVIDIA kartyakat is. Siman lehet, hogy azutan is a Radeonok lesznek az egyertelmuen legjobb valasztasok, de a "big picture"-hoz kell a konkurencia is. 2-3 jatek vagy ugyanennyi 3D benchmark alapjan meg en szemely szerint nem vonnék le tul messzemeno kovetkeztetest.
McSico
senior tag
Driver oldalon megoldják. Nem hardver függő.
"Ha bármi rossz dolog ér az életben, gondolj arra, hogy egy elkényeztetett kurvának mindig rosszabb!"
Dare2Live
nagyúr
Amikor megvan amikkel játszani szeretnél és megnézted a teszteket és persze az elöző VGAd már neked kevés és persze van rá keret és....
De nem kell túllihegni, én pl 2012 óta azaz 4+éve jól elvagyok egy 7950el, újabban kicsit megráncigálom és egy 2016os legeslegúj elég szépre sikerült Division szépen elmegy FHD/HIGHon úgy, hogy frame rate nem esik 35 alá, még az is lehet, hogy idén se cserélek....
De ha mostanában kéne vennem polarist tuti megvárnám.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
papasoft80
tag
Naponta kb. 10 cikk születik. Nem lehetne, hogy a cikk íróján kívül legalább egy ember tiszta fejjel elolvassa a cikket és javítja mielőtt kiteszitek? Biztosan csak engem idegesítenek a helytelen/hibás szavak és mondatok egy cikkben, de hátha nem.
Most kértétek, hogy kapcsoljuk ki a reklámblokkolókat, ezt azonnal meg is tettem ideiglenesen(ami jelenleg külső forrás engedélyezését jelentette).
Egyébként jogos a kérésetek, egyetértek, amennyiben ezentúl normálisan(domain, gépigény, megjelenés, stb...) lesz megoldva a reklámozás.
Szívesen kikapcsolom a blokkolást véglegesen a PH!-ra, de külső hivatkozásokra nem szívesen(ismeretlen, állandóan figyelni kell rá, stb...). Szeretném kérni, hogy tegyétek át a reklámokat saját "doménbe", így ellenőrizhető még a megjelenés előtt az erőforrásigénye is.
Fentiek egy részére már ígéretet tettetek, remélem mihamarabb minden meg is valósul.
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
R9DEON
senior tag
Biztosan csak engem idegesítenek a helytelen/hibás szavak és mondatok egy cikkben, de hátha nem.
Olvastál már Origót vagy bulvár sajtót, ha nem nyugtató és mentőorvos nélkül ne tedd ha ennyire érzékeny vagy, no offense de ez a béke és nyugalom szigete ilyen szempontból.
[ Szerkesztve ]
papasoft80
tag
Talált, ezeket nem olvasom, lehet, hogy okkal
PH!-t viszont szinte naponta olvasom.
Természetesen lehet, hogy az én ingerküszöbömmel van a hiba(sőt, biztos), de szerintem 1 átolvasás elég lenne, nem kell több. Szebb lenne a kép, na.
#45185024
törölt tag
Ezt a mondatot hogy "minden olyan grafikus vezérlő alkalmas lesz rá, amely rendelkezik az Xbox One konzol IGP-jének tudásával." nem lenne baj tételesen kifejteni hogy tudják az emberek mit érdemes venni, akár a használt piacon is...
Malibutomi
nagyúr
Nem lenne csoda. Lassan ot eves az a sorozat.
alevan
őstag
Azért kíváncsi lennék, hogy egy TerraScale-s GPUra meg tudnák-e oldani driveresen
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
arn
félisten
Meg egy szeg a dx12 terjedesenek koporsojaba.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
RyanGiggs
őstag
Igen (sajnálatos), de a bátyámnak még pont GCN1-es (280X) kártyája van, amit egy éve vásárolt. Nem igen fog még vagy két évig váltani. Pedig ajánlottam neki, hogy olyat vegyen ami nekem van (290), azzal tovább húzza. De arra már sajnálta a pénzt. Mondjuk mire ebből lesz valami... addigra lehet már a cserén fog gondolkodni... de valószínűleg már én is!
[ Szerkesztve ]
HD5570
aktív tag
Egyébként ha DX12-nél tartunk,hogyan(mikor) lehet működésre bírni az Explicit Multiadapter-ként beharangozott dx12 funkciót,miszerint a dx12kompatibilis dedikált kártyákhoz párosítani lehet majd a dx12kompatibilis intel igp-t,ami segíti a dedikált kártyát a számításokban,ezzel növelve a teljesítményt?Hogy fog ez egyáltalán működni?Lehet 2 drivert telepíteni egyszerre,vagy egy külön driver lesz a 2 gpu-ra?valaki tud erről írni egy keveset?
„Lengyel, magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát.” „Polak, Węgier, dwa bratanki, i do szabli, i do szklanki.”
dino_m
senior tag
Egy éve jelent meg a Win 10. A korábbi OS-ek még nem támogatták. Kell még legalább két év mire elkészülnek a DX12-es játékok. Mi ez a nagy sietség?
Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.
Idézem.
..." Az újításokat a Windows 10 a Windows Update szolgáltatáson keresztül kapja majd meg."...
És visszafelé? Nem mintha nagyon érdekelne, v. érintene. Mivel az említett verziót használom. De van aki korábbi verzióra(ókra) esküszik, azoknak nem lesz frissítés.
[ Szerkesztve ]
Fiery
veterán
DX12 eleve nem mukodik mashol, csak Win10 alatt...
Ja, közbe rájöttem, csak nem bírtam javítani.
Fiery
veterán
En ugy tudom, hogy ha a DX12-es jatek tamogatja a multi-adapter modot, akkor lehet keverni a GPU-kat, elvben barmilyen felallas elkepzelheto. Tobb dGPU + 1 iGPU is peldaul. De nem gondolnam, hogy az elso DX12-es "fecskek"-nel erre kulon hangsulyt fektetnenek. Eloszor velhetoen arra koncentralnak a jatek fejlesztok, hogy egyaltalan (azaz 1 db GPU-n) mukodjon a jatek, DX12 alatt is, es majd legfeljebb utana, az elso patch-nel -- vagy a kovetkezo jateknal, elso DLC-nel -- hozzaadjak ezt a plusz feature-t. De majd Abu megirja a cikkben, hogy az elso 2 jateknal mit sikerult osszehozni a fejlesztoknek.
apatyas
Korrektor
Szia! Belsős dolgokról nem tudok igazán felvilágosítást adni, amennyire tudom, valóban nincs korrektúrázás a cikkekre.
(mi, mint Korrektor, önkéntes munkában javítjuk a Logoutról címlapra átkerülő, olvasói írásokat)
Én, ha frissen olvasom a cikket, és zavaró elírásokat egyéb katyvaszt találok, megírom privát üzenetben, ez a legtöbb, amit önkéntesként tehetek, vagy te olvasóként tehetsz.
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
szervuszfiam
csendes tag
Öröm látni, hogy fejlesztik tovább. Fejleszteniük is kell, mert a Vulkannal szemben elkezdett kicsúszni a kezükből az irányítás, ha most nem lépnek, a vendor lock-in teljesen meg is szűnhetne.
Egyébként a felsorolt újítások az átlag gamernél egyelőre nem kifejezetten számítanak, ami igazán számít az a technológiai "legkisebb közös többszörös". Ami lassan de biztosan növekszik, jó 2-3 éves lemaradásban.
[CsuCsu]
őstag
Ez az, ezt nem ertik meg sokan. Az elso jatektol varjak a megvaltast az emberek, amig a valosag az, hogy a fejleszto be van tojva, hogy egyaltalan mukodik-e az alkotasa a szamara teljesen uj, tobbnyire ismeretlen technologian. Sokkal nagyobb valtas zajlott le, mint korabbi DX-ek kozott. Ki kell tapasztalniuk, meg kell ismerkedniuk vele, mielott a valodi ujitasokba belevagnak. Elso cel az, hogy hozzak a korabbi szintet. Ugy gondolom, egy fejlesztonel le kell fusson legalabb 1-2 jatek mire belejon ebbe.
[ Szerkesztve ]
Kaiku
senior tag
Nem kell, hogy kidobjad mivel ha meg is jelenik az év vége felé, akkor sem lesz belőle évekig semmi. Ez így volt a DX10-el is meg az összes vakítással. Majd a megjelenéskor megy a marketing bla-bla, fél évre rá meg bejelentik, hogy változtatnak rajta lást DX12. Utánna jön az, hogy majd a SM 6.1 lesz az ami eredetileg a SM 6 kellett volna, hogy legyen. Ekkor meg a DX12.1-el vakítanak. Ez kb 3-4 év.
[ Szerkesztve ]
VTom
veterán
A DX12 szerintem gyorsabban fog terjedni, a MS egységesítő politikája miatt, de így is érdemes kivárni, szerintem is.
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
Lezli25
tag
Már utána kérdeztem a nagyoktól, nincs miért aggódnom a GCN 3 GPU-mmal. Köszi a válaszod.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care