Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Hi!King válasza asdf_ (#50) üzenetére


Hi!King
őstag

Próbáld ki a Volánbusz automatát, és igazi felüdülés lesz a mávé.

(#52) dabadab válasza asdf_ (#50) üzenetére


dabadab
titán

Egyszer próbáltam meg egy ilyet használni, de helyjegyfoglaláskor dobott valami warningot vagy errort (nem programhiba volt, hanem a helyjegyekről akart valamit mondani), amit valószínűleg csak az értett, aki megírta és fogalmam se volt, hogy mit fogok kapni, így inkább hagytam az egészet.

DRM is theft

(#53) N€T0X|N válasza azbest (#34) üzenetére


N€T0X|N
őstag

Nekem az szúrt szemet, hogy az appban a vonatinfók, vágányinfók nem igazán valósak. Hamburgban a városi tömegközlekedős appan valósidejű infó volt a járatokról, s hogy melyik vágányhoz kell menni.

Ezt a MÁV is meg tudná már csinálni szoftveres oldalról, csak éppen ahhoz olyan biztosítóberendezések is kellenének (ha a forgalomirányítók valami miatt a tervezett, előrejelzés szerinti vágány helyett máshova irányítják a vonatot, azt nem tudja lereagálni a rendszer). Abból viszont többezer olyan darab van, ami erre még nem alkalmas, tehát le kellene cserélni és az nem most lesz.

[ Szerkesztve ]

Sent from my keyBoard

(#54) asdf_ válasza N€T0X|N (#53) üzenetére


asdf_
veterán

Azért elég sok pótolnivaló lenne még ott. Amikor _otthon_ látom a vonatdroidon, hogy 25 percet késik a vonatom, busszal kimegyek a vonathoz, majd a váróban azt mutatja a kijelző, hogy pontos a vonat és 5 perc múlva érkezik, majd egyszercsak átáll 20 perc késésre az azért elég WTF. Fel nem fogom, hogy hogyan létezhet, hogy ember kezeli ezt, ahelyett, hogy automatán menne... (ehhez ugye megvannak az adatok, ugyanonnan jön, ahonnan a vonatdroid táplálkozik)

(#55) Hi!King válasza asdf_ (#54) üzenetére


Hi!King
őstag

Régi mávos szokás, hogy a késés akkor is 5 vagy 10 percről indul, ha már eleve tudni lehet, hogy fél óránál vagy akár egy óránál több lesz, aztán mindig mielőtt érkeznie kellene késés szerint, léptetik tovább. Egyszer Villányban ugyanezt játszották, és a jegypénztáros árulta el, hogy 2 óra alsó hangon, mert mikor az előző már eleve késésben elindult Pécs felé, és ugye az jött vissza, akkor már gondok voltak a mozdonnyal, és még félúton sincs, Pécsen meg cserélni kell a mozdonyt, mielőtt visszajön. Ha a vonatinfóra alapozunk, akkor ott ülünk, hogy mikor jön már, így meg visszamentünk borozni, majd 2,5 óra múlva újra vasútállomás, végül 3 órás késéssel elindult a vonat.

(#56) cocka


cocka
veterán

Azért vannak kevésbé rossz példák is. Pl. Hámor IC, indulás Keletiből: 19:25, bemondják 10 perc késéssel indul, utána 30-kor 15 perc késéssel indul. Mondom most akkor ez 40 lesz vagy 45? LOL

És kiderült, hogy 40 volt. A dologban picit vicces, hogy a 15 perc késés Miskolcra érve 10 percre csökkent. :D

Tehát a máv képes késést csökkenteni. Mondjuk az is igaz, hogy erre személyvonatoknál a legkisebb az esély.

(#57) asdf_ válasza Hi!King (#55) üzenetére


asdf_
veterán

Igen, ezt nem értettem sosem. Ha Szolnokról elindul +25-tel egy inga, akkor ott, ahol én egy óra múlva felszálok rá, mit gondolnak? Megtanul repülni? Az indulás pillanatában mehet rá a +15 mert annál többet úgysem tud hozni (még annyit sem, köszönhetően a csodás állapotú pályának). Miért kell ezzel 50 percet várni, majd érkezés előtt 10 percen belül valamikor beírni a gépbe, hogy végre a tábla is mutassa azt, amit egy órája késik már a vonat. A fő kérdés persze az, hogy ez miért nem full automatikus.

(#58) azbest válasza N€T0X|N (#53) üzenetére


azbest
félisten

Az a dolog szépsége, hogy a helyi betűpörgetős táblák elvileg frissülnek. Szóval felviszik valahová, csak gondolom azok valami más ősi rendszert használnak és nincs szinkronizálva.

Persze már amikor frissítik, mert volt, hogy indulás előtt kb kizárásos alapon szálltunk fel, egy perccel előtte jelent meg bármilyen szöveg az információs táblákon. A vagonokban lévő lcd kijelzők is vagy mutatnak hasznos adatot vagy nem, vagy ki vannak kapcsolva...

(#59) N€T0X|N válasza azbest (#58) üzenetére


N€T0X|N
őstag

felviszik valahová, csak gondolom azok valami más ősi rendszert használnak és nincs szinkronizálva

:K
Ha akarat lenne rá (a döntéshozók részéről), szerintem be lehetne drótozni a MÁV app-ba, hogy kb. az előző állomás indulásának időpontjától kezdve már látszódjon a vágány, hogy biztosan hová érkezik. Vagy hogy a (fej)pályaudvaron honnan indul.

Sent from my keyBoard

(#60) dabadab válasza N€T0X|N (#59) üzenetére


dabadab
titán

A múltkor láttam egy RTL-es kis színes anyagot, ahol látszódott, hogy a bp-i Nyugati pályaudvaron a váltókat mintegy százéves technikával, kézzel(!!!) állítják. Nem úgy kézzel, hogy valaki egy monitoron saját maga kattintgatja be, hogy merre menjenek a vonatok, hanem úgy, hogy a vasutasok a saját kézi erejükkel mozgatják a váltókat. Ezt szerintem egy kicsit problémás lenne rákötni az appra :D

DRM is theft

(#61) N€T0X|N válasza dabadab (#60) üzenetére


N€T0X|N
őstag

Hát na... :))
De ettől még van mögötte rendszer, amiben benne van, hogy merre megy a vonat, azt be lehetne kötni. A váltókezelő is csak akkor megy ki tekergetni kézzel a váltót, amikor az útvonal/vágányszám már ismert (ami vagy az eredetileg deklarált [ez van fixen az appban, ha jól tudom] vagy a menet közben megváltoztatott).

[ Szerkesztve ]

Sent from my keyBoard

(#62) cocka válasza dabadab (#60) üzenetére


cocka
veterán

Miért csomó helyen villamosoknál is kézi váltóállítás van még. :D

(#63) vmarci21 válasza asdf_ (#57) üzenetére


vmarci21
tag

Szeptember vagy október óta néhány vasútvonalon (BP-Székesfehérvár, BP-Esztergomról tudok, ahol biztosan megtörtént az átállás. ) átálltak valós idejű adatokra, mely a Máv-start vonatkövető rendszerébe van bekötve. Könnyű felismeri, hogy hol fut ez a rendszer: ahol ez megy, ott a kijelző ír 5 perc alatti késést is, és nincsenek a késések 5perces pontosságra kerekítve.
Az új rendszer viszont pont a másik irányba csal:
Ha éppen 3 perc késésben van a vonat, akkor 50 km-rel arrébb is kiirja hogy 3 perc késés, pedig mire oda ér, addigra általában azt a 3 percet ledolgozza.

Mondjuk az "5 percenként léptetjük a késést" megoldásnál még ez is jobb, az a késéskiíró technika nem teljesíti az utastájékoztatás minimumát sem, ha úgy vesszük, egyértelműen és tudatosan hazudnak az utasoknak...

Ja, és indulási állomásokon az új rendszer sem túl okos: ha nem írják at kézzel, akkor képes minden percben 1perccel növelni a késés értékét, pedig a vonat ami indulna, még csak a másik irányba jön x perc késéssel. Persze ha figyel a kiirásra valaki, akkor felüldefiniálja az online "nincs is vonat, de azért azonnal indul" adatot, és akkor ez is megoldható, de azért ezt is illett volna automatizálni, főleg az egyértelmű helyzetekben, mikor nincs is Stratos vonat az indulási állomáson.

[ Szerkesztve ]

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#64) donmackó válasza dabadab (#60) üzenetére


donmackó
őstag

Megnyugodhatsz, ahol a személy vonatok járnak ott motoros távvezérelt váltók vannak. A kézi dobálósok a szervíz/ipari/tároló vágányoknál vannak, de annak is egy része a bakterházból váltható, áttételes megoldással. Lesd a piros/fehér súlyos váltókat, azokhoz ténylegesen oda kell menni és kézzel átlökni. :R

Release the cable hounds!

(#65) vmarci21 válasza donmackó (#64) üzenetére


vmarci21
tag

A Nyugati az konkrétan ilyen. Nem kell odamenni hozzájuk, de (a nagy részük) nem is motorosnak.

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#66) donmackó válasza vmarci21 (#65) üzenetére


donmackó
őstag

Bocs igaz, kevertem a keletivel.

Release the cable hounds!

(#67) vmarci21 válasza kcsa (#26) üzenetére


vmarci21
tag

Így 2 hét késéssel kicsit jobban körülnéztem a MÁV anyagai között, és úgy tűnik rosszul emlékeztem arra a dátumra, hogy mikor dobták be először a netes felület megújítását:
Nem tavaly, hanem már egy 2018 közepén készült MÁV-os diasorban is ezek voltak, a rendszerről készült konkrét képernyőképeknek tűnnek (persze back-end nem biztos, hogy volt alatta, az egy képről nem derül ki.. :D ):
[kép] [kép] [kép]
Ütemtervnek akkor ez volt megadva:
[kép]

2019 végéről származó újabb diasorban már ez látható, elég nagy design váltásnak tűnik a 2018-ashoz képest (bár nem pont ugyanaz az oldal, de ez és a régebbi képek designjában elég jelentősek a különbségek ahhoz, hogy sehogy ne illjen össze a 2 terv):
[kép]
Ebben már feltűnik egy képernyőkép erejéig az automaták új szoftverének megjelenése is:
[kép]
Meg egy ilyen is, bármi is legyen ez :D [kép]

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.