Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) nullpoint


nullpoint
senior tag

Miből van az az autómata tizenkettőmilliókettőszázhatvanezerhatszázhatvanhat forintért?

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#2) Drótszamár válasza nullpoint (#1) üzenetére


Drótszamár
őstag

Alkotmányos költségből. ;]

( 2b || !2b ) az itt a kérdés...

(#3) DjFlanker


DjFlanker
aktív tag

Én örülök neki, szeretem ezeket az automatákat, amikor működnek pikkpakk megvan a jegy

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#4) nullpoint válasza Drótszamár (#2) üzenetére


nullpoint
senior tag

:DD

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#5) DeltaPower válasza DjFlanker (#3) üzenetére


DeltaPower
őstag

amikor működnek pikkpakk megvan a jegy

"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser

(#6) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Ezzel csak az a probléma, hogy akinek nem megy az internetes, vagy telefonos appon keresztüli vásárlás, annak az automatás sem fog. Ez max arra jó a MÁV-nak hogy kirúgjon pár száz alkalmazottat. Aztán szidja a lakosság felét, hogy nem tud automatából vásárolni.

Mondjuk a netes, telefonos vásárlás lehetne felhasználó-barátabb. Túl sok felesleges lépés és logikai bukfenc van benne. Pl. minden alkalommal kéri az akármilyen jogi nyilatkozat, mávos szabályozás elfogadását. Emellett ha kifizetted, nem tölti le a jegyet automatikusan. Volt már hogy megvettem otthon, zsebre tettem a telefont aztán a vonaton kellett vadásznom wifi-t, mobilnetet, mert a jegyet nem töltötte le. Netes vásárlás esetén meg még körülményesebb hozzáférni a jegyhez.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#7) bhonti válasza Tigerclaw (#6) üzenetére


bhonti
tag

2020 van! Az igazán felhasználóbarát az lenne, ha az ember a jegyvásárláshoz szabadon kiválaszthatná, hogy melyik vonatokkal kíván utazni. Nem csak amit felajánl, mást online, mást az app, ... közte sokszor olyanokat, ahol kevesebb mint 10 perc lenne átszállásra. Érdekes, akár az ÖBB meg tudja oldani a keresést normálisabban. Itt hogy veszel olyan jegyet amit valamelyik vasúti rendszerből nem tudsz kicsiholni, hogy ajánlja? Kb. pénztárban talán...

[ Szerkesztve ]

http://1kis.info.hu - Informatikus mindenkinek... 501065096 balazs@honti.tech

(#8) kcsa válasza Tigerclaw (#6) üzenetére


kcsa
veterán

A jegyek képernyő tetején van egy kör-nyíl (máshol frissítés funkciót jelöli), na azzal le tudod tölteni a jegyeket a telefonodra, és akkor nem kell mobilnet a megnyitásukhoz. Ez persze sehol nincs leírva, vagy rájössz, vagy nem.

Ráadásul csak iOS-en megoldott az ujjlenyomatos azonosítás, Androidon nem. UI szétesős, rengeteg helyen pl. gombokon egy-egy betű átcsúszik egy sorral lejjebb.

Képtelen kezelni azt, hogy ha késik a vonat, még vehess rá jegyet - ez azt jelenti, hogy hivatalosan arra a vonatra fel sem szállhatsz, csak a következőre, amire sikerült jegyet venni.

És ez csak pár kiragadott példa, őszintén rejtély számomra, hogy ezt kik és milyen logika alapján fejlesztették-tesztelték.

(#9) bollokcs80


bollokcs80
Korrektor

" A vezérigazgató várakozásai szerint a fejlesztésekkel két éven belül hatvan százalékra – az osztrák vasúttársaság szintjére – növelhetik az elektronikus csatornákon keresztüli jegyértékesítés részarányát."

A szolgáltatás színvonalát mikor tervezik oda növelni?! :U

B.Cs.

(#10) bhonti válasza bollokcs80 (#9) üzenetére


bhonti
tag

Előbb az árakat :D

http://1kis.info.hu - Informatikus mindenkinek... 501065096 balazs@honti.tech

(#11) dabadab válasza Tigerclaw (#6) üzenetére


dabadab
titán

"Emellett ha kifizetted, nem tölti le a jegyet automatikusan."

Igazából letölti, csak amikor újra fókuszt kap az app, akkor az első dolga az, hogy valamiért nekiálljon kapcsolódni a szerverhez és amíg ezzel homokórázik, addig nem is enged semmit se csinálni. Ha simán kikapcsolod a wifit meg a mobilnetet, akkor rájön, hogy nincs internet, továbbenged és lám, ott a jegy.

Láthatóan a fejlesztők soha az életben nem utaznak vonaton.

DRM is theft

(#12) ilor14 válasza kcsa (#8) üzenetére


ilor14
tag

Óóóó, köszi szépen, életembe nem jöttem volna rá, hogy le lehet tölteni a nyamvadt jegyeket vagy sem, így mindig a vonaton kell szívni, hogy betöltse a jegyet. Hiába van korlátlan mobilinternete az embernek, ha nincs térerő... :DDD :(

(#13) atike


atike
nagyúr

Szép ára van...

"A fejlesztésben lecserélt régi készülékeket felújítást követően a nagyobb forgalmú vidéki állomásokon helyezik majd el" - ezen meg jót mosolyogtam...

(#14) Tigerclaw válasza ilor14 (#12) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

ráadásul a többségnek nincs is mobilnete...

Meg persze minél távolabb vagy a fővárostól, annál kisebb az esélye, hogy legyen a vonaton free wifi. Amikor vidékre áthelyeznek egy lepukkant elővárosi szerelvényt Budapest környékéről, jellemzően kiszedik, lekapcsolják az internet elérést, AP-t és csak a falakon lévő matrica mutatja, hogy valamikor volt free wifi azon a szerelvényen is.

Persze ettől még vidéken is ugyanannyiba kerül a jegy lepukkant, wifi és klímamentes vonaton, mint Bp környékén új szerelvényen, wifivel, klímával, mert Magyarországon ez természetes.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#15) Hi!King válasza ilor14 (#12) üzenetére


Hi!King
őstag

Én meg nem jutottam el odáig, hogy az appot használjam a webes felület helyett. Mielőtt bekerült az appba a jegyvásárlás lehetősége, akkor egy okádék volt az app, azóta nem mertem vele újabb próbát tenni.

A webes nem rossz, bár kicsit hosszadalmas, illetve jobb volt mikor még az OTP régi felületét használta, nem a Simple-t.

(#16) Rive válasza dabadab (#11) üzenetére


Rive
veterán

...amikor újra fókuszt kap az app,...

...vagy amikor szimplán csak elfordítod a telefont... :W

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#17) kcsa válasza Hi!King (#15) üzenetére


kcsa
veterán

Azért az app (még ha finoman szólva nem is tökéletes) sokkal kényelmesebb, mint a weboldalas vásárlás. Mindkettőt használtam / használom, saját tapasztalaton alapuló vélemény :)

(#18) vmarci21 válasza kcsa (#8) üzenetére


vmarci21
tag

Elméletileg idén megoldják az összes hibát, amit itt felsoroltál... :D
Tavaly még az volt az ígéret, hogy nyár végéig / őszig meglesz, most már volt olyan nyilatkozat is, hogy az összes fejlesztés "év végéig" fog elkészülni...

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#19) kcsa válasza vmarci21 (#18) üzenetére


kcsa
veterán

Van erről közlemény vagy cikk valahol? Még nem jött szembe.

Másrészt ha ilyen sebességgel fejlesztenek... nade inkább nem is kommentálom :D

(#20) Ringman


Ringman
nagyúr

mit lehet elvárni egy cégtől, ahol a webes felületen 2020-ban így lehet jegyet venni: [link]

(#21) dabadab válasza Tigerclaw (#14) üzenetére


dabadab
titán

"Meg persze minél távolabb vagy a fővárostól, annál kisebb az esélye, hogy legyen a vonaton free wifi"

Meg persze ha nincs térerő (mint a Budapest-Győr közötti, nyilván hatodrendű mellékvonalon, ahol a kutya se jár), akkor hiába van wifi, mert az is mobilnetről megy.

DRM is theft

(#22) Tigerclaw válasza dabadab (#21) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Olyan van persze itt-ott megszűnik vagy lassú a net, a használat, térerő, cellaterhelés miatt. Ezekért nem is okolom a MÁV-ot.
Azért okolom ha egyszerűen nincs is ilyen szolgáltatás, mert vidéki parasztoknak minek is kellene.

Ugyanez pepitában, amikor mondjuk a Telekom több pénzt kér az 1Mbites vezetékes netért egyik ügyféltől, mint egy másik ügyfelétől az 1Gbites netért.

Kihasználják azt hogy valaki kevésbé szerencsés régióban él. Miért is ne rúgnának bele, ha már úgy is a földön fekszik.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#23) cocka válasza Tigerclaw (#22) üzenetére


cocka
veterán

Biztos, hogy a vonatközlekedésben az a legnagyobb gond, hogy van-e wifi vagy nincs?

Összehangolt jegyeladási rendszert kéne működtetniük. Meg ott a bérletes eszemélyis mutatvány. A nagy vívmány, hogy már nemcsak a pénztárban lehet a bérletedet felíratni az eszemélyi közlekedési funkció részébe, hanem ez megoldható mobilappban is.
Egyet nem értek: a weben miért nem? Olyan mikor lesz, hogy weben megveszed a bérletet, rádugod az eszemélyire a kártyaolvasódat és felírod magadnak vagy valahogy jóváhagyod a rendszerben, hogy az eszemélyidre kerüljön?

(#24) vmarci21 válasza kcsa (#19) üzenetére


vmarci21
tag

Itt a hír alján pl. sok mindent említenek.. Azt pedig legelőször talán tavaly október-november környékén az RTL Klubnak nyilatkozták, hogy az alkalmazás teljes felülete le lesz cserélve egy egyszerűbben kezelhetőre, akkor nyár végére ígérték. (de lehet nem RTL volt, mert most nem találom, az biztos, hogy valamelyik TV csatornánál nyilatkozták ezt, és akkor kapta fel több vasutas "szakportál" is a hírt.)
Mostani bővebb nyilatkozatból ezt találtam, cikk végén van a webes és az alkalmazásos jegyvásárlás fejlesztéseiről szóló rész. - mondjuk ez csak a webes felület megújítását említi, a mobilosat már nem... :D Úgy tűnik, olyan nyilatkozata nem volt a MÁV-Startnak, amiben mindegyik informatikai fejlesztésüket összeszedték volna.

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#25) azbest


azbest
félisten

No és ahol 4-ből 1 üzemel, ott esetleg érdeklődés hiánya miatt vagy költségcsökkentésből történik-e ez.
Legalább is a szegedi pályaudvaron hónapokig csak 1-et láttam üzemelni a 4ből, ami mellett elmentem. Most a héten már újra 2 volt.

Igaz, reggel 8kor előfordult a nyugati nagy táblája alatti 3-ból is, hogy csak egy volt képes működni, talán kifogyott a többiből a papír és még nem töltötték újra. Ott legalább van egy másik sor a vágányok mellett.

Részemről egyébként az elvirás keresés utáni webes vásárlást szoktam alkalmazni, onnan automatával nyomtatós, számlaadós megoldást. Bár elvileg e-számla is jó lenne, de ha nem csak magamnak veszem, akkor a személyik adataik elkérését megúszhatom, amit e-jegyhez kérne. Plusz nem volt meggyőző, hogy értik-e az elektronikus számla kezelésének módját ott ahol elszámolok velük.

Volt, hogy 5 perccel indulás előtt sikerül így jegyet venni... gyorsan előkaptam a notebookot, kiválasztottam a célt, számlaadást az előre beállított adatokkal, s az automatába csak a kiadáshoz szükséges számot kellett benyomnom és már nyomtatott is, mikor sorra kerültem.

[ Szerkesztve ]

(#26) kcsa válasza vmarci21 (#24) üzenetére


kcsa
veterán

Wow köszi. Valaki mégis érti és meghallja a panaszokat? :D

(#27) dabadab válasza cocka (#23) üzenetére


dabadab
titán

"Biztos, hogy a vonatközlekedésben az a legnagyobb gond, hogy van-e wifi vagy nincs?"

Talán egy kicsit elsikkadt, de arról volt szó, hogy a MÁV saját telefonos jegyappja kifejezetten úgy működik, hogy a jegy bemutatásakor (a vonaton) működő internetkapcsolatnak kellene lennie.

DRM is theft

(#28) Juhaszatti válasza dabadab (#27) üzenetére


Juhaszatti
addikt

A netes jegyvásárlás ugyan egy borzalom, de legalább könnyedén le lehet tölteni a jegyeket PDF-ben (bár szerintem az appban is van rá egy gondosan elrejtett menüpont).
Az appal nem sikerült megbarátkoznom még annyira sem, mint a webes felülettel.

(#29) kcsa válasza Juhaszatti (#28) üzenetére


kcsa
veterán

Az appból menteni nem lehet, sőt androidon screenshot is tiltott (ios-en az os korlátai miatt nem)

(#30) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Visszatérve az eredeti témára, remélem sokkal nagyobb hangsúlyt helyeznek az ergonómiára, UI, UX dizájnra, akár az automatás, akár a netes, vagy mobilos felületről van szó. Gyors, egyszerű jegyvásárlásra van szükség, nem arra hogy ikszeld be ha elfogadod a használati feltételeket.

Azt sem értem, hogy minek kell névhez rendelni egy egyszerű vonatjegyet. A pénztárban sem kérnek személyi igazolványt vásárláskor. Csak annyi információt, adatot kérjenek, ami abszolút esszenciális. Azzal hogy járathoz rendelik a jegyet, meg rövid a lejárati idő, csak maguknak, meg az utazóknak okoztak gondot.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#31) cocka válasza Tigerclaw (#30) üzenetére


cocka
veterán

Azzal hogy járathoz rendelik a jegyet, meg rövid a lejárati idő, csak maguknak, meg az utazóknak okoztak gondot.

Ez nem csak a 100 km alatti jegyekre vonatkozik a 4 órás limit miatt? Ha már 100 km felettit veszel a legalapabb jegy is minimum 2 napig érvényes, durvább távokra: 300 km felett már adnak kemény 3 napot. :D

Amúgy én csak a webest használom és ott menettértit szoktam venni, ami eleve nem vásárolható a mobilappban. Így 2 hét az érvényességi idő.

minek kell névhez rendelni egy egyszerű vonatjegyet.

Ez a duma az elvirás jegyvásárlásnál:

Az Európai Parlament és a Tanács 2015. november 25-i (EU) 2015/2366 irányelve alapján 2019. október 15-től a MÁV-START Zrt. internetes jegyvásárlási felületén a felhasználóknak kötelező jelleggel számlázási adatokat kell megadniuk.

Na én meg úgy voltam vele, hogy jó, akkor kamu adatokat fogok megadni és elfogadja, mert a nyomtatott jegyen úgy is csak annyi szerepel, hogy számla kiállítva :D

(#32) dabadab válasza cocka (#31) üzenetére


dabadab
titán

"Ez a duma az elvirás jegyvásárlásnál:"

De itt nem az van, hogy egyvalakinek meg kell adnia a számlázási adatait, hanem ha megyünk hárman, akkor meg kell adnom mindhárom ember nevét és születési dátumát (a számlázási adatokon túl), sőt, SŐT, ezt elvileg (és időnként a gyakorlatban is) ellenőrzi a kalauz.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#33) vmarci21 válasza Tigerclaw (#30) üzenetére


vmarci21
tag

Azt sem értem, hogy minek kell névhez rendelni egy egyszerű vonatjegyet.

Ez nem mávos szokás, gyakorlatilag a CD-től kezdve az ÖBB-n át, minden vasútvállalatnál így működik (amit ismerek). Mivel egy sima printscreen-nel sokszirosítható QR/vonalkód dönti el, hogy érvényes-e a jegy, kell valami, ami alapján eldonthető, ki jegye az érvényes, ha "véletlenül" többen is próbálkoznának ugyanazzal a jeggyel. Itt annyi könnyítés szokott lenni, hogy jobb vasúttársaságoknál az együtt váltott jegyek esetén nem mindenki adatait kérik be, elég egy személy adatait megadni. Pl.: [kép]

Azzal hogy járathoz rendelik a jegyet...

Megint, majdnem minden vasúttársaságnál az olcsó e-jegy vonathoz között. Más kérdés, hogy amiket használtam eddig, ott egyedül csak a Máv-start az egyetlen, akinek nincs drágábban flexibilis, 1 napig/hétig/ 24 vagy 48 óráig érvényes jegye. Pl.: [kép]

Amúgy meglepő lehet, de vannak Európában a Máv-start alkamazásánál sokkal bénábbak is. Meg persze jobbak is, pozitív irányba a csúcson egyértelműen az ÖBB van, azt nem nagyon közelíti meg semelyik másik vasúttársaság sem.

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#34) azbest válasza vmarci21 (#33) üzenetére


azbest
félisten

aha, akkor azért nem kell személy az automatás átvételhez, mert azt mávos papírra nyomja.

Nekem az szúrt szemet, hogy az appban a vonatinfók, vágányinfók nem igazán valósak. Hamburgban a városi tömegközlekedős appan valósidejű infó volt a járatokról, s hogy melyik vágányhoz kell menni. Mávnál meg annyi ész nincs hogy kétoldalúak legyenek a vágányok infó táblái, ha már az app nem mutatja a valós adatokat. Hogy a képernyős info táblák vagy működnek, vagy nem, az a cseresznye a tetején

[ Szerkesztve ]

(#35) cocka válasza vmarci21 (#33) üzenetére


cocka
veterán

egy sima printscreen-nel sokszirosítható QR/vonalkód dönti el, hogy érvényes-e a jegy,

OK, megveszek a weben egy jegyet és automatából veszem át kóddal. Hol van rajta a QR/vonalkódod? Sehol. Név nélkül mégsem engedné megvenni.

(#36) donmackó válasza Juhaszatti (#28) üzenetére


donmackó
őstag

Az app-nál úgy működik hogy letölti vásárláskor a jegyet automatikusan. Ha kikapcsolod a mobilnetet/wifit, akkor az oldalmenüben ott a jegyeim menüpont, és ott lesz a jegyed. De ezt írja is ha net nélkül indítod el. Én már a béta óta használom az appot, és nem nagyon volt sosem bonyolult a használata. A nem működés meg általában a simple-nek köszönhető, és nem a máv-nak.

Release the cable hounds!

(#37) vmarci21 válasza cocka (#35) üzenetére


vmarci21
tag

Automatás átvételnél nem is kéri az utasok adatait. Ott maximum a számlázási adatokat kell megadni, de az meg lehet mindig ugyanaz az ember, akár olyan személy is, aki éppen nem utazik a vonaton.

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#38) frewwy


frewwy
tag

Én csak arra lennék kíváncsi, hogy a GYSEV járatain mikor méltóztatják az alkalmazásban a bérletvásárlást engedélyezni, ha már jegyet enged venni...

(#39) donmackó


donmackó
őstag

A máv és a gysev két külön cég, annak örülj hogy jegyet tudsz rá venni. A gysev-nek kellene hajlandóságot mutatni arra hogy bérlet is kapható legyen a máv platformján.

Release the cable hounds!

(#40) Tigerclaw válasza vmarci21 (#33) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Akkor kell valami "Oyster kártya" szerű valami, ami egyszerre azonosít és tárolja a jegyeket, bérleteket, sőt akár pénzt is előre feltöltve. Persze ez megvalósítható kártya helyett mobil appal is. Az nem jó, ha minden alkalommal be kell írnom, ikszelnem a statikus adatokat is, mert lassítja, bonyolítja az egészet.

Nem tartom túl futurisztikusnak azt sem, hogy megyek egyenesen a vonathoz, aztán vagy a peronon, vagy a vonaton becsippantom, aztán leszálláskor megint és a rendszer tudja, hogy mennyi az annyi és levonja a kártyán lévő egyenlegből, vagy a csatolt bankkártyáról. Persze ehhez zárt peronok kellenek mindenhol. Ez kb. megint az Oyster kártya működése, amit pl. Londonban használnak.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#41) vmarci21 válasza Tigerclaw (#40) üzenetére


vmarci21
tag

Nem kell minden alkalommal begépelni, sem a Mávnál, sem a legtöbb európai vasúttársaságnál, mert: a, vagy megjegyzi az utolsó begépelt adatot, b, vagy lehet menteni az utasokat, és csak ki kell választani egy listából.

A második megoldásodhoz pedig elméleti szinten nem kell zárt peron se, elég vagy a vonatra, vagy a peronra néhány "jegyérvényesítő készülék", hiszen a vonaton a jegyellenőrzés funkció megmaradhat. Így aki felszálláskor nem "csippant", azt a vonaton büntetik. Aki meg leszálláskor nem "csippant", az meg fizeti a jegyet a végállomásig.
Úgy hogy az alap probléma nem a peron zártságában van, hanem inkább az alábbi két dologban:
a, Helyjegyes, vagy bármilyen más ok miatt férőhely-limites vonatoknál azért sokkal több foglalási lehetőséget tud adni egy alkalmazás, a hol akarsz ülni kérdéskörtől kezdve, az early-bird jegy kedvezményeken át, ami a "csippantós" rendszerbe nem beépíthető.
b, távolsági forgalomban a kocsiosztály választáshoz megint nem elég "csippantani", és ezt kiválasztani megint kényelmesebb lehet telefonról / számítógépről, még indulás előtt.

Viszont pozitívum, hogy vonattípust tekintve a két probléma közös halmaza gyakorlatilag megegyezik: a nemzetközi és távolsági utazás az, ahol felmerülnek ezek a kérdések, így személy, zónázó és gyorsvonatokon simán lehetne egy választható lehetőség a "lecsippantom a bankkártyát / telefont, és utazok" megoldás.
Ennek ellenére nem tudok olyan európai vasúttársaságot, ahol általánosan működne ilyen rendszer. Persze olyan van, hogy egy városi kártya az elővárosi vasúton is használható, de "univerzális", egész országban / adott vasúttársaság teljes működési területén érvényes ilyen rendszer legjobb tudásom szerint nincsen.
((úgy hogy itt a lehetőség, hogy valamiben a Máv-start legyen a kontinensen az első. Reméljük hogy nekik is eszükbe jutott ez. 😁))

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#42) Hi!King válasza cocka (#31) üzenetére


Hi!King
őstag

Nem a 4 órás érvényesség a problémás, hanem az, hogy menetrendszerinti indulástól kezdődik. Azaz ha 1 órás csúszásban vannak a vonatok, akkor hiába nem ért még oda a vonat, arra már nem vehetsz, csak az 1 órával későbbire. Mindez 100 km felettiekre is igaz.

@vmarci21
Túl sok tapasztalatom nincs más országokkal, de eddig a mávon kívül csak olyanon utaztam, ahol nem kellett nevet megadni. Az első ugyanazzal a vonalkóddal érvényes, és nincs tovább, a te felelősséged, hogy ne add oda másnak. Ugyanez van pl. fesztivál jegyekkel, azok sem névre szólnak.

Egyébként itthon sem a MÁV a legrosszabb, ott van a Volánbusz "online jegye", az mindent alulmúl, de nekik az automatáik is katasztrófák.

(#43) dabadab válasza vmarci21 (#41) üzenetére


dabadab
titán

"Helyjegyes, vagy bármilyen más ok miatt férőhely-limites vonatoknál azért sokkal több foglalási lehetőséget tud adni egy alkalmazás"

Magyar valóság: az appban ilyen téren konkrét nulla lehetőség van, azt kapsz, amit ad, ennél még a webes foglalás is többet tud, ott legalább azt ki lehet választani, hogy ablak vagy folyosó mellé szóló jegyet kérek.

DRM is theft

(#44) dabadab válasza vmarci21 (#33) üzenetére


dabadab
titán

"Ez nem mávos szokás, gyakorlatilag a CD-től kezdve az ÖBB-n át, minden vasútvállalatnál így működik (amit ismerek)"

Most direkt megnéztem az ÖBB-t (a MÁV-on kívül egyedül azt használom), ott nem így van, ha több jegyet is veszek, akkor csak azt kell megadni, hogy a többi az felnőtt/gyerek/rokkant/kutya, de azt nem, hogy mi a nevük meg pontos születési dátumot.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#45) vmarci21 válasza Hi!King (#42) üzenetére


vmarci21
tag

Akkor nem ugyanarra utaztunk:
MÁV-Start, ZSSK kéri minden utas nevét, ÖBB és RegioJet bekéri legalább egy utas nevét, DB és CD pedig csak regisztrációval enged vásárolni, amihez nemcsak hogy név meg életkor, de még email cím megadása is kell.

[ Szerkesztve ]

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#46) vmarci21 válasza dabadab (#44) üzenetére


vmarci21
tag

Igen, írtam hogy jobb helyeken elég egy személy adatait megadni. Az ÖBB például pont egy jó példa a jobb helyre.
Próbáld ki, hogy saját magadat kiveszed, és beteszel egy sima jegyet: akkor a fizetésválasztó képernyő előtt az adatbekérés fog jönni.

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#47) Hi!King válasza vmarci21 (#45) üzenetére


Hi!King
őstag

Szerintem te összekevered azt, akinek a számlaadatait, így a nevét is meg kell adni az utas nevekkel, a kettő nem ugyanaz. Ha a MÁV-nál regisztrálok, akkor megadom a számlaadataimat, ezzel a nevemet is, de az utasnevet a születési dátummal, a magamét és más utasét is meg kell adnom külön. Nyilván a számlaadatokat majdnem minden országban meg kell adni, ezzel a nevemet is.

A poén, hogy egyébként nem ellenőrzi a születési dátumot, ha kedvezményes jegyet veszel, egyszer véletlenül összekevertük és más kapta a 26 éven alulit, szerencsére a kallernak sem tűnt fel. Pedig ez lenne az egyetlen valódi értelme.

(#48) vmarci21 válasza Hi!King (#47) üzenetére


vmarci21
tag

A MÁV-Start, a ZSSK, az ÖBB és a RegioJet biztosan olyan nevet kér, aki a vonaton utazik, és az alkalmazások írják is, hogy ezt a kalauz ellenőrizheti is.
DB és CD esetén nem világos, hogy muszáj-e a regisztrált személynek is a vonaton lennie, vagy nem, gyanítom valahol biztos le van írva, de nem nagyon reklámozza ezt az információt ez a 2 alkalmazás...

Hogy miért kérik, erre a "másolt jegy esetén tudni lehessen, hogy kié az érvényes" elméleten kívül még egy jut eszembe: a vonatra eladott jegyek száma alapján való dinamikus árazással való visszaélés ellen is védhet: nem lehet olyat csinálni, hogy veszel egy jegyet 2 hónappal előre 30 euróért, majd a vonat indulása előtt 2 héttel Facebookon árulod 50 euróért, amit akkor már a hivatalos csatornákon már csak 60 euróért lehet megvenni...
De csak találgatok, biztosan nem tudom megmondani, hogy miért kérik be legalább egy utas nevét és életkorát. Lehet hogy egyes vasút-társaságok csak megszokásból, mert "a szomszédban is így csinálják". :D

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#49) redgreg válasza vmarci21 (#41) üzenetére


redgreg
tag

Olaszországban, legalábbis a reptéri vonaton előre kell érvényesíteni. elég szívás amúgy, mert ha nem tudod simán belefutsz, h van jegyed és nem érvényesítetted, szóval büntetnek. És nem nagyon reklámozzák ezt.

(#50) asdf_ válasza DjFlanker (#3) üzenetére


asdf_
veterán

Én örülök neki, szeretem ezeket az automatákat, amikor működnek pikkpakk megvan a jegy

Te ugy nez ki, meg eletedben nem hasznaltal olyan vonatjegy-automatat, amibol pikkpakk megvan a jegy. Ahhoz sajnos par orszaghatart at kell lepni. 3-4 jegyet megveszek egymas utan odakint, amig a MAV-os szemetben vegigklikkelgetek egyetlen nyomorult jegyet.

(#51) Hi!King válasza asdf_ (#50) üzenetére


Hi!King
őstag

Próbáld ki a Volánbusz automatát, és igazi felüdülés lesz a mávé.

(#52) dabadab válasza asdf_ (#50) üzenetére


dabadab
titán

Egyszer próbáltam meg egy ilyet használni, de helyjegyfoglaláskor dobott valami warningot vagy errort (nem programhiba volt, hanem a helyjegyekről akart valamit mondani), amit valószínűleg csak az értett, aki megírta és fogalmam se volt, hogy mit fogok kapni, így inkább hagytam az egészet.

DRM is theft

(#53) N€T0X|N válasza azbest (#34) üzenetére


N€T0X|N
őstag

Nekem az szúrt szemet, hogy az appban a vonatinfók, vágányinfók nem igazán valósak. Hamburgban a városi tömegközlekedős appan valósidejű infó volt a járatokról, s hogy melyik vágányhoz kell menni.

Ezt a MÁV is meg tudná már csinálni szoftveres oldalról, csak éppen ahhoz olyan biztosítóberendezések is kellenének (ha a forgalomirányítók valami miatt a tervezett, előrejelzés szerinti vágány helyett máshova irányítják a vonatot, azt nem tudja lereagálni a rendszer). Abból viszont többezer olyan darab van, ami erre még nem alkalmas, tehát le kellene cserélni és az nem most lesz.

[ Szerkesztve ]

Sent from my keyBoard

(#54) asdf_ válasza N€T0X|N (#53) üzenetére


asdf_
veterán

Azért elég sok pótolnivaló lenne még ott. Amikor _otthon_ látom a vonatdroidon, hogy 25 percet késik a vonatom, busszal kimegyek a vonathoz, majd a váróban azt mutatja a kijelző, hogy pontos a vonat és 5 perc múlva érkezik, majd egyszercsak átáll 20 perc késésre az azért elég WTF. Fel nem fogom, hogy hogyan létezhet, hogy ember kezeli ezt, ahelyett, hogy automatán menne... (ehhez ugye megvannak az adatok, ugyanonnan jön, ahonnan a vonatdroid táplálkozik)

(#55) Hi!King válasza asdf_ (#54) üzenetére


Hi!King
őstag

Régi mávos szokás, hogy a késés akkor is 5 vagy 10 percről indul, ha már eleve tudni lehet, hogy fél óránál vagy akár egy óránál több lesz, aztán mindig mielőtt érkeznie kellene késés szerint, léptetik tovább. Egyszer Villányban ugyanezt játszották, és a jegypénztáros árulta el, hogy 2 óra alsó hangon, mert mikor az előző már eleve késésben elindult Pécs felé, és ugye az jött vissza, akkor már gondok voltak a mozdonnyal, és még félúton sincs, Pécsen meg cserélni kell a mozdonyt, mielőtt visszajön. Ha a vonatinfóra alapozunk, akkor ott ülünk, hogy mikor jön már, így meg visszamentünk borozni, majd 2,5 óra múlva újra vasútállomás, végül 3 órás késéssel elindult a vonat.

(#56) cocka


cocka
veterán

Azért vannak kevésbé rossz példák is. Pl. Hámor IC, indulás Keletiből: 19:25, bemondják 10 perc késéssel indul, utána 30-kor 15 perc késéssel indul. Mondom most akkor ez 40 lesz vagy 45? LOL

És kiderült, hogy 40 volt. A dologban picit vicces, hogy a 15 perc késés Miskolcra érve 10 percre csökkent. :D

Tehát a máv képes késést csökkenteni. Mondjuk az is igaz, hogy erre személyvonatoknál a legkisebb az esély.

(#57) asdf_ válasza Hi!King (#55) üzenetére


asdf_
veterán

Igen, ezt nem értettem sosem. Ha Szolnokról elindul +25-tel egy inga, akkor ott, ahol én egy óra múlva felszálok rá, mit gondolnak? Megtanul repülni? Az indulás pillanatában mehet rá a +15 mert annál többet úgysem tud hozni (még annyit sem, köszönhetően a csodás állapotú pályának). Miért kell ezzel 50 percet várni, majd érkezés előtt 10 percen belül valamikor beírni a gépbe, hogy végre a tábla is mutassa azt, amit egy órája késik már a vonat. A fő kérdés persze az, hogy ez miért nem full automatikus.

(#58) azbest válasza N€T0X|N (#53) üzenetére


azbest
félisten

Az a dolog szépsége, hogy a helyi betűpörgetős táblák elvileg frissülnek. Szóval felviszik valahová, csak gondolom azok valami más ősi rendszert használnak és nincs szinkronizálva.

Persze már amikor frissítik, mert volt, hogy indulás előtt kb kizárásos alapon szálltunk fel, egy perccel előtte jelent meg bármilyen szöveg az információs táblákon. A vagonokban lévő lcd kijelzők is vagy mutatnak hasznos adatot vagy nem, vagy ki vannak kapcsolva...

(#59) N€T0X|N válasza azbest (#58) üzenetére


N€T0X|N
őstag

felviszik valahová, csak gondolom azok valami más ősi rendszert használnak és nincs szinkronizálva

:K
Ha akarat lenne rá (a döntéshozók részéről), szerintem be lehetne drótozni a MÁV app-ba, hogy kb. az előző állomás indulásának időpontjától kezdve már látszódjon a vágány, hogy biztosan hová érkezik. Vagy hogy a (fej)pályaudvaron honnan indul.

Sent from my keyBoard

(#60) dabadab válasza N€T0X|N (#59) üzenetére


dabadab
titán

A múltkor láttam egy RTL-es kis színes anyagot, ahol látszódott, hogy a bp-i Nyugati pályaudvaron a váltókat mintegy százéves technikával, kézzel(!!!) állítják. Nem úgy kézzel, hogy valaki egy monitoron saját maga kattintgatja be, hogy merre menjenek a vonatok, hanem úgy, hogy a vasutasok a saját kézi erejükkel mozgatják a váltókat. Ezt szerintem egy kicsit problémás lenne rákötni az appra :D

DRM is theft

(#61) N€T0X|N válasza dabadab (#60) üzenetére


N€T0X|N
őstag

Hát na... :))
De ettől még van mögötte rendszer, amiben benne van, hogy merre megy a vonat, azt be lehetne kötni. A váltókezelő is csak akkor megy ki tekergetni kézzel a váltót, amikor az útvonal/vágányszám már ismert (ami vagy az eredetileg deklarált [ez van fixen az appban, ha jól tudom] vagy a menet közben megváltoztatott).

[ Szerkesztve ]

Sent from my keyBoard

(#62) cocka válasza dabadab (#60) üzenetére


cocka
veterán

Miért csomó helyen villamosoknál is kézi váltóállítás van még. :D

(#63) vmarci21 válasza asdf_ (#57) üzenetére


vmarci21
tag

Szeptember vagy október óta néhány vasútvonalon (BP-Székesfehérvár, BP-Esztergomról tudok, ahol biztosan megtörtént az átállás. ) átálltak valós idejű adatokra, mely a Máv-start vonatkövető rendszerébe van bekötve. Könnyű felismeri, hogy hol fut ez a rendszer: ahol ez megy, ott a kijelző ír 5 perc alatti késést is, és nincsenek a késések 5perces pontosságra kerekítve.
Az új rendszer viszont pont a másik irányba csal:
Ha éppen 3 perc késésben van a vonat, akkor 50 km-rel arrébb is kiirja hogy 3 perc késés, pedig mire oda ér, addigra általában azt a 3 percet ledolgozza.

Mondjuk az "5 percenként léptetjük a késést" megoldásnál még ez is jobb, az a késéskiíró technika nem teljesíti az utastájékoztatás minimumát sem, ha úgy vesszük, egyértelműen és tudatosan hazudnak az utasoknak...

Ja, és indulási állomásokon az új rendszer sem túl okos: ha nem írják at kézzel, akkor képes minden percben 1perccel növelni a késés értékét, pedig a vonat ami indulna, még csak a másik irányba jön x perc késéssel. Persze ha figyel a kiirásra valaki, akkor felüldefiniálja az online "nincs is vonat, de azért azonnal indul" adatot, és akkor ez is megoldható, de azért ezt is illett volna automatizálni, főleg az egyértelmű helyzetekben, mikor nincs is Stratos vonat az indulási állomáson.

[ Szerkesztve ]

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#64) donmackó válasza dabadab (#60) üzenetére


donmackó
őstag

Megnyugodhatsz, ahol a személy vonatok járnak ott motoros távvezérelt váltók vannak. A kézi dobálósok a szervíz/ipari/tároló vágányoknál vannak, de annak is egy része a bakterházból váltható, áttételes megoldással. Lesd a piros/fehér súlyos váltókat, azokhoz ténylegesen oda kell menni és kézzel átlökni. :R

Release the cable hounds!

(#65) vmarci21 válasza donmackó (#64) üzenetére


vmarci21
tag

A Nyugati az konkrétan ilyen. Nem kell odamenni hozzájuk, de (a nagy részük) nem is motorosnak.

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#66) donmackó válasza vmarci21 (#65) üzenetére


donmackó
őstag

Bocs igaz, kevertem a keletivel.

Release the cable hounds!

(#67) vmarci21 válasza kcsa (#26) üzenetére


vmarci21
tag

Így 2 hét késéssel kicsit jobban körülnéztem a MÁV anyagai között, és úgy tűnik rosszul emlékeztem arra a dátumra, hogy mikor dobták be először a netes felület megújítását:
Nem tavaly, hanem már egy 2018 közepén készült MÁV-os diasorban is ezek voltak, a rendszerről készült konkrét képernyőképeknek tűnnek (persze back-end nem biztos, hogy volt alatta, az egy képről nem derül ki.. :D ):
[kép] [kép] [kép]
Ütemtervnek akkor ez volt megadva:
[kép]

2019 végéről származó újabb diasorban már ez látható, elég nagy design váltásnak tűnik a 2018-ashoz képest (bár nem pont ugyanaz az oldal, de ez és a régebbi képek designjában elég jelentősek a különbségek ahhoz, hogy sehogy ne illjen össze a 2 terv):
[kép]
Ebben már feltűnik egy képernyőkép erejéig az automaták új szoftverének megjelenése is:
[kép]
Meg egy ilyen is, bármi is legyen ez :D [kép]

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.