Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) sztanozs


sztanozs
veterán

copypaste :F

Hogy ON is legyek:
1) Vajon mennyivel fog ez többe kerülni a fuvarozóknak (GPS eszköz, GSM előfizetés)?
2) Vajon milyen biztonsági elemeket építenek be a rendszerbe, hogy az esetleges csalásokat megelőzzék?
3) Kikre is fog ez pontosan vonatkozni? Csak a belföldi fuvarozókra, vagy a külföldiekre is? A határon majd majd kapnak GPS-t, amit kilépéskor le kell adjanak, vagy mi...?

[ Szerkesztve ]

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#2) MageRG válasza sztanozs (#1) üzenetére


MageRG
addikt

A rendszer jellegéből adódóan valószínűleg mindenkire vonatkozik majd.
Nyilván lehet majd kölcsönözni is, illetve a komolyabb fuvarozók már eleve rendelkeznek műholdas nyomkövetővel.
Ettől függetlenül tisztázhatnák, mert túl soka kérdés. Pl. lehet-e már beépített GPS-hez adaptálni?

"What is bravery, without a dash of recklessness!"

(#3) dabadab válasza MageRG (#2) üzenetére


dabadab
titán

"Pl. lehet-e már beépített GPS-hez adaptálni?"

Ez szerintem kizart, tul egyszeru lenne a manipulacio. A user minden bizonnyal kap egy lezart dobozt, amibe max. csak a 12 voltot dughatja be.

DRM is theft

(#4) sztanozs válasza dabadab (#3) üzenetére


sztanozs
veterán

12V - azt vajon honnan viszi el? Kültéri/beltéri eszköz lesz?

MageRG: Ez tök jó, de a napi több ezer (tízezer?) külföldi járműveket hogy fogják ellenőrizni? Minden határállomáson lesz majd több ezer eszköz, amit átlépéskor a határőrnek (?) biztonságosan fel kell szerelnie és be kell konfigurálnia (?)... Ezek szerint az eszközöket szállítgatni is kell majd az állomások között, meg kellenek regionális elosztóhelyek, kell ugye javítóbázis is, rendszeresen karban kell a cuccokat tartani, univerzális rögzítést is meg kell oldani.
Szóval van itt elég nyitott kérdés, de minössze annyi infó van, hogy az xz cég z milliárdért megvalósítja a "rendszert"... Ha olyan jól van specifikálva, amennyi a cikkből is kiderül, én is szívesen megnyertem volna a tendert. Én ezredennyiből is meg tudnám valósítani :DDD

[ Szerkesztve ]

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#5) dabadab válasza sztanozs (#4) üzenetére


dabadab
titán

Az EU-ban osszesen ketfele rendszer van (azt a GPS-es rendszert, ami nalunk lesz, tobbek kozott Nemetorszagban hasznaljak), szoval a nemzetkozi fuvarozoknak valoszinuleg mar van ilyen kutyujuk, senkinek se a hataron fog az eszebe jutni, hogy kellene ilyen.

DRM is theft

(#6) sztanozs válasza dabadab (#5) üzenetére


sztanozs
veterán

Csak az a kérdés, hogy a "nemzetközi" rendszer adatait mi alapján fogja a magyar rendszer feldolgozni - vagy egyáltalán hogy fog azokhoz hozzáférni, és hogy hajtja be a fuvarozókon. Mondjuk egy meglevő rendszerhez csatlakozni a könyebb megoldás, de feltételezem remélem nem azért fizet ki az állam tízmilliárdokat, hogy a Getronics összehozzon egy szimpla nemzetközi szerződést az xyz nemzetközi gps-es követő céggel.

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#7) dabadab válasza sztanozs (#6) üzenetére


dabadab
titán

"Csak az a kérdés, hogy a "nemzetközi" rendszer adatait mi alapján fogja a magyar rendszer feldolgozni"

Felreertetted, szabvanyositasrol irtam, vagyis hogy maga a rendszer azonos - ahogy pl. a mobiltelefonok is azonosak, tok mindegy, hogy a magyar Telenorl vagy az osztrak A1 halozatan telefonalsz-e. Ettol meg a hazai halozatot, difjizetesi rendszert miegyebet nekunk kell kiepiteni, de nem kell mindent elorol kitalalni, itt mar regota mukodo megoldasok vannak.

DRM is theft

(#8) sztanozs válasza dabadab (#7) üzenetére


sztanozs
veterán

Ezek a rendszerek GPS + GSM (GPRS + SMS) elven működnek. Általában a drága nemzetközi adatroaming miatt a nem honos hálózaton történő adatforgalmazás nincs engedélyezve, ezért a forgalmi adatok csak manuálisan (ha van rá mód), vagy a honos hálózatra való visszatéréskor történnek meg. Ezt azt jelentheti, hogy egy nemzetközi rendszer eszközeit "használva" elképzelhető, hogy az AKK csak hónapokkal később juthat hozzá a GPS adatokhoz (ha egyáltalán hozzá tud férni más ország nyilvántartásához).
Azt, hogy más szolgáltató eszközét fizikailag használni fogjuk (magyarországon hozzánk jelent) nem igazán kivitelezhető - vagy ha igen, akkor csak jelentős költségtöblettel (Data Roaming költségek átvállalásával).

[ Szerkesztve ]

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#9) MageRG válasza dabadab (#5) üzenetére


MageRG
addikt

...a nemzetkozi fuvarozoknak valoszinuleg mar van ilyen kutyujuk, senkinek se a hataron fog az eszebe jutni, hogy kellene ilyen.

Erre gondoltam "adaptálás" címen. Köszi, így érthető.

"What is bravery, without a dash of recklessness!"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.