Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) arn


arn
félisten

hat nem tudom, de a mai hangok visszalepes a 90es evek vegihez kepest, es a fizika is a 2000es evek vegehez kepest.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#2) M0ng00se


M0ng00se
őstag
LOGOUT blog

Azt sem tudom, hogy mikor játszottam utoljára PhysX-szes játékot.

V6

(#3) b.


b.
félisten

Újabb pozitív hangvételű hír, tele minden előnyével dolognak. ja nem ez itt nem megy.... Ezt már több mint dühítő és elkeserítő, kezdek besokallni valóban.Örülni fog szerintem pár AMD fan , hogy megszabadul tőlem, mert ez már kezd röhejes lenni. Ezzel nem nekem ártasz hanem az Oldalnak és így közvetve magadnak...
Korábbinál picit nyíltabb. nyílt lett teljesen !
A Warframe példa meg kellett mint egy falat kenyér.nem értem miért csinálod ezt az egészet.....

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#4) Sinesol válasza b. (#3) üzenetére


Sinesol
veterán

Egyszerűen nem bírja ki, hogy ne sarazza őket valami módon. :(

(#5) huskydog17 válasza M0ng00se (#2) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Minden UE4 és Unity motorra épülő játék PhysX-et használ. Ezekből elég sok van. Szóval elég nagy az esélye hogy játszottál mostanában PhysX játékkal. ;)

#3: Az ilyet engedd el. A 3.4-nél úgy kellett megmagyarázni több itteni házigazdának, hogy miért is más ez a bejelentés, mint 3 évvel ezelőtt. Ez után mit vársz?

Mivel a játékok túlnyomó többsége manapság UE4-re vagy Unity-re épülnek, így elég egyértelmű, hogy a PhsyX a vezető fizikai API, de ezt itt soha nem fogod látni leírva egy hírben/cikkben, sőt fórumban sem fogják elismerni, de ehhez én már (sajnos) hozzászoktam. Igazából az is csoda, hogy egyáltalán készült erről a bejelentésről hír, bár a Warframe-t minden PhysX-el kapcsolatos hírben fel kell hozni, szerintem nála ez már olyan beidegződés, vagy rutin, mint a fogmosás.

[ Szerkesztve ]

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#6) joey04 válasza b. (#3) üzenetére


joey04
titán

olyan az oldal már teljesen, mint valami amd fan site. régebben sem volt pártatlan az oldal, de mostanában nagyon kilóg a lóláb.

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#7) paprobert válasza b. (#3) üzenetére


paprobert
senior tag

Nyugodj meg, semmi baj nincs. Igyál egy teát, cigi, asszony, mortal kombat. Máris jobb.

640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

(#8) Pipó válasza b. (#3) üzenetére


Pipó
őstag

Szerintem sem etikus ez a fajta újságírás. Miért kell tolni az egyik gyártó szekerét, a másikét pedig visszafogni. Nagyon finoman fogalmaztam meg a véleményem. (16 éve ez a kezdőlapom, elkeserítő. Mint a köztévé.)

"Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!

(#9) Abu85 válasza b. (#3) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Most éppen mi a gond? :)

A korábbi is nyílt volt. A nyílt forráskód ugyanazt jelenti, csak erre is vonatkozik licenc. Gyakorlatilag a licenc változott, ami megengedőbb lett. Az is sejthető, hogy miért. Az NVIDIA nem biztosít többet előre fordított binárist. A forráskód ilyen irányú elérhetőségével mindenki tud magának fordítani, oszt csá. Ezzel elég sok support teher lekerül az NV-ről. A Beyond3D-n olyat is írtak, hogy ezzel dobhatják a PhysX-et, de ezt nem hiszem, valószínűbb inkább, hogy csak a költségeket akarják csökkenteni. Azért, ha adsz ki saját binárist, akkor annak a support tekintetében azért nem kevés anyagi vonzata van, viszont sokkal olcsóbb szimplán a forráskódot frissíteni. A júzer majd lefordítja magának. Egy csomó projekt elég jól működik így, ráadásul a közösség még a fejlesztési költségeket is csökkentheti.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#10) lezso6 válasza Abu85 (#9) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Már megint nem azt írtad le, amit olvasni akart. :D

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#11) Segal válasza Abu85 (#9) üzenetére


Segal
veterán

Az a baj hogy ugyanaz a hir ha az amd-t erinti akkor vilagmegvalto csoda ha meg az nvidia intel parost akkor katasztrofa ami a csodot fogja jelenteni nekik...

"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)

(#12) lezso6 válasza Segal (#11) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Mutass már erre pár példát. Szerintem nem lehúzó (ez) a cikk (sem).

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#13) b. válasza Abu85 (#9) üzenetére


b.
félisten

nincs semmi gond minden perfekt és kifogásolhatatlan, ennyi, hisz csak tényeket közöltél. Kikezdhetetlen.

lezso6: MInt számodra semmi, egyértelműen mi vagyunk a biciklik és zöld szemüveg van rajtunk és csak trollkodunk ennyi.nyugodj meg.hisz te is pártatlan vagy.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#14) Abu85 válasza Segal (#11) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az AMD és az Intel eleve nem szokott BSD-3-Clause licenccel forráskódot kiadni. Ők jellemzően MIT licenccel szoktak. De most ebbe ne menjünk bele, ez már egy jogi szempont.

De egyébként nem tudom, hogy a nyílt PhysX BSD-3-Clause licenccel miért jelentene csődöt az NV-nek? Ezt megmagyarázhatnád. Kicsit megvariálták, igen, de ne állítsuk már be úgy, hogy most nyitották meg a PhysX-et. Ezt már megtették a 3.3.3-as verziónál. Ez tény, erről 2015-ben volt bejelentés a GDC-n. Amit most csináltak, hogy megváltoztatták az elérhetőséget, így mostantól nem kell hozzá az NVIDIA engedélye, ez nyilván kellemes lépés. Emellett nem csinálnak többet előre fordított binárist, viszont alapvetően nem is szükséges, hiszen BSD-3-Clause licenccel elérhető a forráskód, ami elég sok szabadságot ad arra, hogy használni lehessen. Például bárki fordíthat belőle saját buildet. Az NV örül, a user örül, nem látom itt én a problémát. Maximum azok szomorkodnak, akik binárist akarnak, de valószínűleg lesz olyan felhasználó, aki fordít magának egyet, és majd megosztja a közösséggel, persze arra az NV nem vállal supportot, de nem hiszem, hogy ez akkora tragédia, hiszen a forráskódot fejlesztik tovább.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#15) Duck663 válasza Abu85 (#9) üzenetére


Duck663
őstag

Engem csak az érdekel, hogy a ShitX-es játékok Radeonon való szarakodása lásd pl project cars, Deathtrap/Van Helsing (utóbbinál kevésbé jön elő) ezzel előreláthatólag megszűnhet, vagy továbbra is ugyanúgy limitálni fogja a játékokat, mint eddig? Mert ha továbbra is ez lesz, akkor d....ják fel a "nyílt forrásukat" oda ahova akarják, de játékokba be ne kerüljön.

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#16) MongolZ válasza b. (#13) üzenetére


MongolZ
addikt

Engem meg az dühít qrvára, hogy tele lett a fórum rinyap*nával, akik folyamatosan azért hisztiznek, mert éppen nem azt látják, amit szeretnének. Totál korrekt ez a cikk is. A PhysX millió éve "nyílt" volt, csak most mát regisztrálni sem kell. Ja, hogy ezt az nV úgy adja elő, mint valami világmegváltó hír, te meg bekajálod? Hát, így jártál.

Direkt olyan szemmel nézem az oldalt, hogy na, mikor van negatív hangvétele NEM AMD szempontból, és EGYETLEN EGY ilyen cikket találtam, amire azt mondtam, hogy najó, itt most van bias. De sokkal többször mondhattam el ugyanezt más oldalakon, vagy ugyanitt intel / nV témával kapcsolatban.

Rohadtul elegem van abból, hogy egyeseknek az lett itt a hobbija, hogy ócsárolnak, soha semmi nem jó, nem azt látják, amit szeretnének, és megy a hiszti. Komolyan mondom, inkább menjetek másik oldalra, ha ennyire nem tetszik, amit látsz, mindenki jobban jár vele. Te sem idegeskedsz, és nekünk sem kell olvasni a baromságaidat.

Mondom ezt úgy, hogy egyébként szeretem olvasni a normális hozzászólásaidat. De ez így senkinek nem jó.

(#17) paprobert válasza b. (#13) üzenetére


paprobert
senior tag

Elolvastam újra, bekezdésenként.

Többször is pozitívan értékeli Abu az új feltételeket. Elmondja hogy hol okozott problémát az eddigi hozzállás, és elmondja hogy min nem fog változtatni.

A kontextusba helyezés szerintem kicsit fontosabb, mint a buzzword-ök tükörbe böfögése a külföldi szájtokról. Szóval tényleg nincs itt gond.

640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

(#18) lezso6 válasza b. (#13) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Én csak rendszeres rinyálást látok, de a te verziód se rossz. :D

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#19) Abu85 válasza Duck663 (#15) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ez a 3.4-es verzióra vonatkozik. Ráadásul az említett játékok nem is használnak GPU-s PhysX-et. Minden rendszeren CPU-n fut a programon belül szállított bináris. Ha nincs olyan állomány a programban, ami a GPU-t célozza a számítással, akkor semmilyen trükkel nem tudod rárakni azt a GPU-kra.
Azt egyébként nem tartom valószínűnek, hogy a PhysX-től elpártolt nagyobb kiadók visszaváltanak, hiszen azért nekik elég sok pénzük van már a saját rendszerükben. Ha most visszamennek PhysX-re, akkor az még több pénzbe kerül, és csak időt vesztenek. Nekik ez már "too late, too little". A kis pénzű függetleneknek hasznos lesz, nagyon is. A Unity és az Unreal Engine fejlesztőinek nem feltétlenül, nekik valószínűleg annyira nagy változást nem jelent, hiszen eddig is megkaphatták mindezt az NV-től. Borzasztóan csodálkoznék, ha az NV úgy kezelte volna őket, mint egy átlagjóskát.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#20) Segal válasza lezso6 (#12) üzenetére


Segal
veterán

Csak hogy az adott temanal.maradjunk.
Ha a vulkanba jon 2 betuvaltoztatas akkor forradalmi elonyokkel fog jarni (azt leszamitva hogy a kutya sem hasznalja...) de az nvidia megoldasa halott ugy.
Tessek itt egy pelda a sok kozul.

"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)

(#21) Duck663 válasza Abu85 (#19) üzenetére


Duck663
őstag

Nem is a GPU-val van a probléma, hanem CPU fronton. Deathtrap esetében ahogy nő a szörnyek száma úgy lassul az egész, miközben hiába van 8 szál, malmozik az összes. PC dettó.

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#22) Abu85 válasza Duck663 (#21) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ez klasszikus tünete a legacy API-knak. Vulkan vagy DX12 leképező kell hozzá, és akkor a rajzolási parancsok számának növelésétől nem esik össze a teljesítmény. Vagy GPU-driven pipeline, és akkor kevés rajzolásból is megoldható leképezés DX11-en belül is. De mindkettő elég költséges változtatást igényel az adott motorban. Valószínűleg nem vették annyira a játékot, hogy ezek egyikére érdemes legyen pénzt költeni.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#23) #72042496 válasza MongolZ (#16) üzenetére


#72042496
törölt tag

"Ja, hogy ezt az nV úgy adja elő, mint valami világmegváltó hír, te meg bekajálod?"

Hol adja ezt elő úgy az nV? Felmegyek pl. az amerikai oldalra, és ezek a kiemelt elemek:
- Titan RTX
- Fortnite Bundle
- GTC 2019 Registration
- T4 Cloud GPU
- Real-Time Ray Tracing

A PhysX-re keresve pedig ennyit találtam. Illetve még ezt, ami gondolom, az új hír.

[ Szerkesztve ]

(#24) Duck663 válasza Abu85 (#22) üzenetére


Duck663
őstag

A Project Cars szerintem sokan megvették, de az biztos, hogy a második részre egy forintot nem vagyok hajlandó költeni. Szórakozzanak mással.

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#25) lezso6 válasza Segal (#20) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

A Vulkan hírek nem AMD-s hírek, hanem mindenféle kiterjesztésekről szólnak, és nem látom, hogy agyon lennének istenítve. A PhysX pedig pont nem halott ügy, lásd a cikk utolsó bekezdése.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#26) kikikirly válasza huskydog17 (#5) üzenetére


kikikirly
senior tag

PhysX-es cimek alatt a GPU-s változatot értjük.Mai napig nem láttam egy játékba se olyan Particle debris fizikát mint a Mafia 2,Fallout 4,Metro 2033 Reduxba.Vagy ott a Killing Floor 2-es Fluid és Soft Body PhysX.Kiválóan imitálták a hulló törmelék részecskék a rombolható környezetet.
Nvidia féle VR vidámparkos techdemó szintén állati látványos.Játékok mai napig CPU-s fizikát használnak, szerintem pont ezért nincs olyan minőségű fizika egy játékba se,GPU fizika számolások jelentős hányadát sokkal hatékonyabban végzi mint a CPU.Persze van amire a CPU a jobb.De ez a kizárólag mindent CPU-val számolok,láthatóan nem jó irány.Arról nem beszélve hogy a CPU végzi a rajzolási parancsok kiadását,AI számítást,szóval van elég dolga fizika számolás nélkül is. Nagyon birnám Nvidiát ha a GPU PhysX-et tolná RTX helyett.CPU-s PhysX ugyanazon a szinten van mint bármelyik más CPU-s fizikai motor,semmi eget verő. :N

Fallout 4 PhysX On-Off comparison.
Zongorázni lehet a különbséget az alap CPU-s fizikai motor,és a GPU-s PhysX közt. :K

[ Szerkesztve ]

(#27) kikikirly válasza kikikirly (#26) üzenetére


kikikirly
senior tag

(#28) b. válasza lezso6 (#18) üzenetére


b.
félisten

talán szembe kellene nézned azzal, hogy van valóságalapja a dolognak. Bár egyszerűbb rinyálásnak felfogni ezt .
ÉN meg azt szeretném hogy egy hír kerüljön mindennemű hátsó szándékú befolyásolást és tényszerű hírközlésként tálalva állandóan a negatívumokra világítson rá az egyik gyártónál a másiknál elkerülve ezt. vagy mindkét gyártónál így kellene működni ennek vagy semelyiknél és ennyi. Már a címadás is... atyavilág. Hogy lehet picit nyíltabb valami ami teljesen nyílt?Jól van ez így...hogyne..

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#29) b. válasza MongolZ (#16) üzenetére


b.
félisten

-- hagyjuk.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#30) Duck663 válasza kikikirly (#26) üzenetére


Duck663
őstag

"Zongorázni lehet a különbséget az alap CPU-s fizikai motor,és a GPU-s PhysX közt."

Talán inkább aközött, hogy van fizika és hogy nincs, de ez azért elég egyértelmű, hiszen egyik esetben nincs. :)

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#31) b. válasza kikikirly (#27) üzenetére


b.
félisten

erre nézz rá :) [link]Ez inkább techdemo. 1.30 tól [link] a súlya a golyónak és annak a hatása. baromi jó.
Ez kicsit összefoglalja az előrelépéseket.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#32) kikikirly válasza Duck663 (#30) üzenetére


kikikirly
senior tag

Jó,de ebbe nincs semmi trükk,a játék saját fizikai motorja ennyit ,,tud". ;]

b. nyoma sincs a hungarocell fizikának.
Napaokba néztem a Mechwarrior 5 trailerjét,na abba is mikor leeseik robi karja,nem úgy viselkedik mint ami edzett acélból/Titánból vagy miből van.Mikor meg keresztül taposott az épületen,sírni támadt kedvem. :P :K

[ Szerkesztve ]

(#33) Abu85 válasza b. (#28) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Jó-jó persze. De akkor ki kellene emelni, hogy mi az ami nem tény a hírben, és akkor ugye mi is el tudunk indulni ezen a vonalon. ;)

A címnek figyelemfelkeltőnek kell lennie. A nyílt forrású lett a PhysX 3.4 nem jó, mert egyrészt már korábban az lett, másrészt nem elég figyelemfelkeltő. Ezért lett ez a címe. Már amiatt rákattintasz, hogy mi változott a korábbihoz képest, mitől lehet ez nyíltabb... Persze jöhetnek olyan címek is, hogy "Döbbenet: nem hiszed el, hogy mit csinált az NVIDIA a PhysX-szel!", csak ezért itt keresztre feszítenek, illetve még nem blikk/bors/velvet az oldal címe. :DDD

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#34) kikikirly válasza b. (#31) üzenetére


kikikirly
senior tag

+1
,,Ez kicsit összefoglalja az előrelépéseket."
Igazat szóltál,szívemből szóltál. :R

[ Szerkesztve ]

(#35) #72042496 válasza Abu85 (#33) üzenetére


#72042496
törölt tag

Az miért nem jó cím, hogy pl. Főverziót lépett a nyílt forráskódú PhysX SDK?

Mondjuk lehet, keverek valamit, mert ti a 3.4-ről írtok, mikozben tegnap bejelentették a 4.0-t is.

[ Szerkesztve ]

(#36) b. válasza Abu85 (#33) üzenetére


b.
félisten

senki nem vár el Nvidia ajnározást. Hogy lehet egy teljesen nyílt program ici picit nyíltabb? nem kell hogy döbbenet és hasonló baromságok legyenek benne, nem várja ezt el senki." teljesen nyílt lett a PhysX ?
de nézd meg hogy írsz tényszerűen egy zsákutca fejlesztésről és hogy adsz címet ennek [link],elkerülve mindenféle negatívum tényszerű megemlítést a cikkben pedig aztán van bőven. Míg itt warframe meg azzal együtt hogy ki lett húzva a talaj a lábuk alól meg hogy ki lesz húzva.Hogy kerül ez ide? Érthetetlen. mindegy már bánom hogy belefolytam és elkezdtem.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37) Abu85 válasza #72042496 (#35) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mert nincs főverziója. Maximum az lenne a jó, hogy verziót lépett, de az nem túl figyelemfelkeltő, ezernyi program lép naponta verziót. A szintet lépett lenne a jobb megoldás, de már annyiszor lépett szintet valami a hírek címében, hogy próbálom magamat leszoktatni róla. :DDD

(#36) b. : Valójában eddig is teljesen nyílt volt. A cím az egy olyan dolog, hogy abban nem lehet tökéletesen polkorrekten visszaadni valamit, hogy közben beférjen ~40-60 karakterbe, és emellett legyen még figyelemfelkeltő is.

Na bombázd ide a negatívumokat a "zsákutca" TAN API-ra. :)

A ki lett húzva a talaj alóluk nem az én szövegem volt, hanem azé, aki írta az új motort a PhysX helyére a Warframe-be. Ha valaki, akkor ő tudja, hogy miképpen élte meg a támogatás megszüntetésére vonatkozó döntést. :) De ugye a hírben le van írva, hogy például mostantól ez sem lesz probléma, mert a forráskód birtokában meg lehet majd "heggeszteni" a potenciális hibákat, amikor az NV lelövi a 3.4 támogatását.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#38) b. válasza Abu85 (#37) üzenetére


b.
félisten

Ahogy gondolod.Mint írtam megbántam már az egészet hogy szóvá tettem. Na nem mintha nem így gondolnám. Inkább az értelmét nem látom neki.

Nem a TAN API ra hanem a DSP re ami ment a levesbe.4 év utána a reformálás után, elött, közben mindegy hogy írom.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#39) Abu85 válasza b. (#38) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Szóvá teheted, ezt ne bánd meg. Csak azzal tényleg nem megyek/megyünk sokra, hogy te így érzed. Konkrétumok kellenek. De ne érezd úgy, hogy most itt bárki haragudna rád ezért, vagy bármi rosszat tettél volna. :R

Szerk.: A TrueAudio és a TrueAudio Next két különböző dolog. A DSP egyébként erre a specifikus feladatra jobb volt/lenne technikailag. Viszont a Sony is ezt használja, így az AMD nem tehetett meg vele akármit, például nem adhatott ki rá SDK-t. Ez akkor derült ki, amikor kivették a hardverből. Ha mondjuk ez egy teljesen saját IP lenne, és nem rakta volna bele a Sony a saját "tudását", akkor igazából ez lenne a jobb megoldása az adott problémának, viszont így inkább a GPU-t erőltették, mert ott csak a preempciót kellett megoldani, illetve a részegységek dedikálását. Viszont amiről jellemzően nem mond semmit se az NV, se az AMD, hogy persze megoldható a számítás a GPU multiprocesszorain, csak egy DSP-vel hatékonyabb lenne.
Az viszont látszik, hogy a TrueAudio Next a szoftveres oldalon kellemesebb, mert mondjuk a Valve sose emelte volna be az eredeti TrueAudiót a Steam Audio SDK-ba. Még az NV-nek a saját audio API-ját sem támogatják, pedig az a működés tekintetében nem sokban különbözik a TrueAudio Nexttől. Ergo hardveresen sok dolgot lehet csinálni, és erre nem csak az AMD megoldásai a példák, hanem az NV hardverek is, de ha ezek nem jutnak el egy olyan SDK-ba, mint a Steam Audio, ahonnan aztán bekerülhetnek a játékokba (nem úgy, hogy befizetik őket egy-egy címre), akkor nem sokat ér ám a hardver. :(

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#40) b.


b.
félisten

nem ide tartozik közvetlenül de WTF ? :Y [link]

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#41) SityiSXT válasza Duck663 (#24) üzenetére


SityiSXT
őstag

A Project Cars 2-ből pont kivették a PhysX-et. Amúgy is csak az ütközésekhez használták, de írtak rá saját megoldást

(#42) DonLaca@ válasza b. (#3) üzenetére


DonLaca@
senior tag

+1

(#43) Duddi válasza Abu85 (#39) üzenetére


Duddi
aktív tag

Ahogy olvasom a hozzászólásokat jót mosolygok.

Azt hiszem értem mi a bajuk.
1. és ez talán a legfontosabb: Ne emlékezz. Ne emlékezz semmi olyanra vissza ami nem pozitív példa. Gondolok itt a warframe re. Most minek feltépni a régi sebeket ez olyan mint megkérdezni valakit egy szakítással végződött 6 éves kapcsolat után hogy hogy van exed? Nem illik. Az ex (warframe) halott nem beszélünk róla.

2.: Nem szabad passzív (pragmatikus) álláspontot felvenni az Nvidia hírek írásakor mert az mikroagressziónak számít és csak azt bizonyítja hogy kötözködni akarsz. Pozitív hozzáállás kell (Gondolj szépen arra a hídra) érződjön a jóakarat és a gyermeki izgatottság (csodálat) a hírből.

3.: nem kellenek olyan mondatrészek, hogy: de, viszont, habár, ugyanakkor, ellenben, mindazonáltal, ezek a szavak és a mögöttük meghúzódó passzív agresszió nem kell egy cikkbe, ahogy mondtam csak pozitívan!

Szerintem ha ezeket betartod lehet kevesebben próbálnak majd téged felkoncolni azok közül akik egymást tapossák az AMD komment szekcióban a lehetőségért hogy temessék a céget mert a legújabb karija nem erősebb a titánnál, vagy mert a kutya se használ vulkánt és minek van egyáltalán, vagy mert az intel IPC ben és órajelben még mindig király szóval feleslegesen kínlódik AMD. De tehet nekik AMD egy szívességet mert az ő hibájuk, hogy az Intel és Nvidia alkatrészek ilyen drágák.
:)) :DD :))

[ Szerkesztve ]

(#44) NomadND1


NomadND1
senior tag

Abu, a szürkét cseréld zöldre 😁

A témához, mint laikus.
Úgy látom az nvidia ráérzett, hogy az eddigi üzleti modell nem működik és nyitott, hogy továbbra is versenyben maradjon.
Nekem ez jön le a cikkből és nem az, hogy már megint mit tett az nvidia.

(#45) Raysen623


Raysen623
addikt

Remelem ezzel az ujitassal, miszerint rugalmasabban kezelik a physx licenszeleset vegre lathatunk majd olyan fejleszteseket melyekkel erzekelhetoen javul a fizika a jatekokban.

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#46) GodGamer5


GodGamer5
addikt

A physX megjelenése óta nem láttam komolyabb fizikát játékban, most meg erőltetik ezt a legacy régi verziók ingyenessé tételét, ráadásul csak cpu-n fut, pedig a gpu-s lenne a lényeg. Ez így sz@rt sem ér, az indie stúiók meg nem izgatnak mit gányolnak vele. Az új verzió meg megint csak a profi felhasználásba megy, nehogy már pc-n bármi fejlődés legyen! :W :W :W

[ Szerkesztve ]

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#47) kikikirly válasza Raysen623 (#45) üzenetére


kikikirly
senior tag

Nem sok esélyt látok.Igazi előrelépést a GPU-s PhysX jelenti, itt csak annyi változás történt hogy a már nem támogatott verzió lesz nyílt forráskódú, szóval a már nem támogatott verziónak meg tudod oldani a végleges támogatását.Eddig vagy írtál-áttértél saját fizikai motor,vagy upgradeltél a támogatott PhysX verzóra,ami alól pár év múlva szintén kihúzzák a támogatást.Akit hosszú távú támogatás hiánya tartott vissza,azoknak a dilemmáját oldotta fel Nvidia,a fő problémát, teljesítmény kontroll elvételét a fejlesztőktől NEM.Már pedig ez miatt rökönyödtek a PhysX használatától, mostanra meg csináltak saját fizikai motort.Egyébkként a játékok csapnivaló fizikájáért nem PhysX sikertelenségét/koncepcióját kell okolni.Nvidia megmutatta hogy a GPU milyen hatékony a particle és más szimulációk számolásában.Soft Body,rigid body,Cloth,Fluid,Smoke fizika, ezek mind jól futnak GPU-n.Képtelen vagyok rájönni a fejlesztők miért nem csinálnak saját GPU alapú fizikai engine-t.PhysX maga korlátozott systemébe,akkori hárdverekkel tökéletes minőségű particle törmeléket tudtak prezentálni Mafia 2-be(2010),saját rendszer,mai hardverekkel, ennél csak jobban működhet.Oszt még hír sincs róla hogy ilyesmibe gondolkodnának. :(

[ Szerkesztve ]

(#48) #04430080


#04430080
törölt tag

Első perctől nyíltnak kellett volna lennie az össze middlewarrel együtt.

(#49) arn


arn
félisten

szerintem egy ceg dontese, hogy barmilyen technologiajat kozkincse tesz vagy sem... plane, hogy az penzbe kerul. mindegyik ceg a profitert dolgozik, ha vmi "ingyen" van (nincs - max a meseben), az azert van, mert az szolgalja jobban a ceg erdekeit. amd azert utazik "free" dolgokban, mert ugy gondoljak, hogy igy tudnak a nem tul rozsas helyzetukon forditani, nem azert mert ok olyan jo fejek. az nvidia nincs erre raszolrulva, olyan dolgokkal is profitot tudnak termelni, amivel masok nem.

igy az egyik masik iranyba iranyulo erzelmi megnyilvanulasokat nem is ertem.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#50) kikikirly válasza arn (#49) üzenetére


kikikirly
senior tag

Ez az egyik. :R
Másik hogy senki nem nyom pisztolyt a fejlesztők tarkójához,hogy ti már pedig nem csinálhattok jobb fizikai motort.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.