Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#16) Tigerclaw válasza #75376384 (#6) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Attól nem kell félni, hogy a környezetvédők elektromos autói túl sok energiát igényelnek majd. A legtöbb EV-t nem környezetvédők veszik, illetve nem azért hogy megvédjék a környezetet. Arra felesleges is számítani, hogy ők vagy bárki majd emiatt bevállalja a prémium árazást átlagos EV-k esetén. Még idáig se jutottunk volna el a nagyon komoly kormányzati támogatások nélkül, illetve amiatt hogy szintén külső beavatkozással mesterségesen drágítják a hagyományos hajtású autókat, hogy ez E-autók ne tünjenek annyira drágának. Sajnos senki se veszi figyelembe, hogy a fizetőképes kereslet nagyon limitált ilyen drága autókra. Az olcsóbb töltés vs drága üzemanyag már az Ukrán háború előtt is illúzióvá vált. Jelenleg úgy tűnik, hogy a személyautó piac komoly esésbe kerül majd a következő 10 évben, és a középosztály alattiak kénytelenek lemondani a saját autókról. Először egyre többen váltanak majd használt autókra, majd a régi olcsó szennyezőbb autók kizárásával le kell hogy mondjanak teljesen az autózásról. Eközben az új autók sokkal meredekebb görbe alapján, gyorsabban avulnak majd, mert a használt autó piac ne fog fizetni milliókat lelakott akkupackkal rendelkező használt E-autókra. Az elérhető töltőhálózat mennyisége és a töltés magas ára is egyre több autóst tántorít el majd a vásárlástól. Föleg azokat akik otthon nem tudnak tölteni.

A váltást lehetne sokkal jobban is csinálni, de a poltikai döntéshozók hozzá nem értése és az autógyártók mohósága ezek ellen dolgozik. Mondjuk nagy az esély arra hogy pont ez a mohóság ébreszti rá az iprágat és az EU vezetést, hogy ez így nem fog menni. Sorra visszavonják, tologatják majd az időpontot amit beígértek a hagyományos autók kivégzésére.

Ami müködhetne, az kisebb, könnyebb E-autók, kisebb hatótávval jóval olcsóbban, akár csak második autónak. Az EU-nak csak olyan E-autók vásárlását kellene támogatniuk, amik ténylegesen környezetbarátnak lettek tervezve, olcsók és könnyüek. A 2+ tonnás monstrumokra, nagy teljesítményű autókra meg zöld rendszámot sem kellene adniuk, mert nagyon elment a piac az elektromos “tankok” felé, akiknél már értelmét veszítik a jelenlegi töréstesztek, gyalogos védelem és hasonlóak. Ki kell szorítani a pazarló x kWh/km feletti elektromos autókat.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.