Hirdetés

2022. október 2., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) tibaimp


tibaimp
veterán

Kíváncsi leszek rá, hogy ezt a tervezett rengeteg elektromos autót, milyen akkumulátorral fogják szerelni! A szilárdtest akksi kutatás pontosan nem tudom hol tart, de nem sokat hallottam felőle.
Én mindenesetre drukkolok nekik, ez a jövő, és a belső égésűnek leáldozott. Ettől függetlenül itt lesz még vagy 40 évig az tuti, bár az unokáim már majd rácsodálkoznak egy-egy 8 hengeres csodára.... :K (mondjuk lassan, azok már ma is csodaszámba mennek)

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#2) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Ha nem dobnak piacra jóval olcsóbb modellt, nem lesz szükségük hosszabb távon ennyi gyárra és ez még csak egy apró akadály, ami az EV szegmens előtt áll. Amúgy hajrá, ide is hozhatnának egy gyárat.

Elvileg több olyan akkutechnológia áll sorozatgyártás előtt, ami jóval elérhetőbb elemekre épít.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#3) tibaimp válasza Tigerclaw (#2) üzenetére


tibaimp
veterán

Konkrétan nem tud elegendő autót gyártani a Tesla, szóval nem a vásárló erővel van a gond.

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#4) Tigerclaw válasza tibaimp (#3) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Most még, de ahogy a jelenlegi gyárak felfutnak és még épít párat, elég hamar kifuthat a fizetőképes keresletből. Most az EV piacba, infrastruktúrába mesterségesen pumpálnak pénzt a kormányok, ami bármikor megszűnhet. A nyersanyagból is egyre nagyobb hiány lesz, ami tovább drágítja és szűkiti a piacot. Persze ha a többi autógyártó nem figyel, az ő piacuk fogyhat el és a Tesla kiemelkedik közülük, de szerintem szükségük lesz legalább egy olcsóbb modellre 5 éven belül.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#5) tibaimp válasza Tigerclaw (#4) üzenetére


tibaimp
veterán

Részben egyetértek!
Az a gond, hogy az EV is nagyon drága lett és csak drágább lesz.
Én úgy látom ezt, hogy az olcsó elektromos autók akkor jönnek el, amikor a szilárdtest akksik bejönnek a képbe, és végre olcsó alapanyagból lehet, kis méretű, viszonylag nagy menettávot biztosító akksit építeni.

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#6) vzarmo válasza tibaimp (#1) üzenetére


vzarmo
őstag

Jaja jó is lesz, amikor boldog-boldogtalan racuppan a hálózatra és az energiatermelés nem fogja tartani a lépést velük. Max a zöldülés jegyében nyitnak pár új szénerőművet. A sok “én kurva zöld vagyok mert elektromos autóm van és ezzel letudtam a környezetvédelmet” meg majd vakargatja a fejét, hogy hát mégis megdöglünk ideje korán a szélsőséges időjárástól, pedig ők elektromos autóval rohangálnak.

(#7) tibaimp válasza vzarmo (#6) üzenetére


tibaimp
veterán

Így is fel lehet fogni.....de ez már a Te bajod.

[ Szerkesztve ]

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#8) vzarmo válasza tibaimp (#7) üzenetére


vzarmo
őstag

Mármint ez mindenki baja lesz, de leginkább a gyerekeinké és azok gyerekeié.

Kevés undorítóbb dolog van annál, hogy a politikusok a népszerűség vesztés féltése miatt egybites módon elkezdenek bizonyos szektorokat démonizálni, közben pedig újakat generálnak. amik azonban hosszútávon ugyanúgy fenntarthatatlanok lesznek mint a mostaniak (esetünkben belső égésű vs elektromos). De hé a Tesla menő, mert elon papa egy élő memelord.

[ Szerkesztve ]

(#9) Noukoum válasza tibaimp (#7) üzenetére


Noukoum
veterán

Sajnos nagyon sokan gondolkoznak úgy ahogy ő. Vagyis dehogy gondolkoznak, csak visszamondják azt amit másoktól hallottak.

Egyébként: lion és lfp aksikkal szerelik az autókat még hosszú hosszú évekig. Szilárdtest ahhoz hogy autóba kerüljön még nagyon nagyon messze van.

Valójában nem az EV lett drága, hanem minden autó. Viszont azt határozottan mondhatom hogy az elektromos autók jelentős árcsökkenés elé néznek (most a gyenge forintot és az inflációt hagyjuk).
1. Jelenleg semmiféle verseny nincs. Mindenki a gyártással szenved, mindent eladnak egyébként szinte annyiért amennyiért akarják. Használt piac is halott, egész egyszerűen felvásárolják az emberek az autókat akkora lett az igény.
Tehát értelemszerűen amint lesz verseny, az árcsökkenéshez fog vezetni.
2. Minél több elektromos autót gyárt egy gyártó, annál alacsonyabb áron tudják adni.

Hogy mikor? Hát... évtized végéig biztosan lesz érezhető változás. De a covid és a háború után már nem mer az ember semmit mondani. Az biztos hogy 3 millió forintért nem fogunk mindent tudó új autót venni. Az "olcsó" kategória amit minden gyártó megpályázna az 25-30e euró. Ugye mondanom sem kell hogy ez magyarorszagon megint nem lesz népautó.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#10) vzarmo válasza Noukoum (#9) üzenetére


vzarmo
őstag

Sajnálom ha szerinted ekkora megterhelést jelent, egy olyan egyszerű következtetést levonni mint: több elektromos autó = nagyobb energiaigény. :)
Nem beszélve az egyéb “hozományokról”, amivel egy újabb korlátlanul növekedő szektort tesznek az amúgy is feltétlenül fogyasztó emberek elé.

(#11) tibaimp válasza Noukoum (#9) üzenetére


tibaimp
veterán

Noukoum: igen, ez kb. így várható, mindenesetre én már készítem elő a lakást és a garázst is 3 fázisra amper bővítéssel :K

vzarmo: nem érted és nem is akarod megérteni, így ez annyi.
Csak halkan jegyzem meg, Te a belső égésű autódba nyers olajat tankolsz? Szerinted mennyi az energiaigénye és környezeti terhelése az üzemanyag előállításnak illetve a nyers olaj kibányászásának (egy két tanker elsüllyedésének)....

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#12) nyerek01


nyerek01
junior tag

Várjuk a 3 új gyárat. A jelenlegi "pletykák" a Kanadai, Indonéz és Mexikói helyszínen épülő gyárak. A többiről majd a jövőben értesülünk. :)

Kanadában már most is nagyon népszerű a Tesla és ott az FSD Beta önvezető szolgáltatás is működik!

(#13) tonyrulez válasza vzarmo (#10) üzenetére


tonyrulez
őstag

Kiszámolták hogy szénerőművel gyártott árammal hajtott EV amiből kuka X év múlva az akksi, még mindig környezetkímélőbb a belsőégésűnél. És ugye belsőégésűt már nem tudják hova fejleszteni (örülnek mint majom a farkának ha csak az üzemanyag fele megy el fűtésre mintsem mozgásra), míg áramfejlesztésben kimerítetlen megújuló források vannak, csak át kell állni rá, fejleszteni.
Az hogy most nincs elég energia nem egy no-go helyzet. Mikor bejött a légkondi és kellett az áram, akkor sem mondták hogy bocs, akkor nem csinálunk klímát. Felfejlesztették rá az áramhálózatot. Most is ezt kell csinálni. Nem fog egyik napról a másikra megvalósulni, de az autóállomány sem fog egyik napról a másikra full EV lenni.

[ Szerkesztve ]

4 8 15 16 23 42

(#14) Ribi válasza Noukoum (#9) üzenetére


Ribi
nagyúr

Persze, mesterségesen kiirtották a kis autókat, hogy ne érje meg őket gyártani, nyilván megdrágult minden autó, utána már nem is annyira sárnehéz egy elektromos kocsi, meg a mardékhoz képest nem is annyira drága. Hja, persze ő az aki nem gondolkozik :W

[ Szerkesztve ]

(#15) Noukoum válasza tonyrulez (#13) üzenetére


Noukoum
veterán

Magyarázhatod az ilyennek. Az elmúlt 10 évben kb. annyit nőtt magyarország villamos energia felhasználása mint 4 millió elektromos autó energia igénye. Láttuk az energiatermelés nem tudta tartani a lépést. ;]

Ma ezt tolja, holnap chemtrailt, utána ruszki propagandát, utána oltásellenességet, majd utána lapos földet, majd utána a világot irányító gonosz háttérhatalmat és így tovább. Ez van.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#16) Tigerclaw válasza vzarmo (#6) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Attól nem kell félni, hogy a környezetvédők elektromos autói túl sok energiát igényelnek majd. A legtöbb EV-t nem környezetvédők veszik, illetve nem azért hogy megvédjék a környezetet. Arra felesleges is számítani, hogy ők vagy bárki majd emiatt bevállalja a prémium árazást átlagos EV-k esetén. Még idáig se jutottunk volna el a nagyon komoly kormányzati támogatások nélkül, illetve amiatt hogy szintén külső beavatkozással mesterségesen drágítják a hagyományos hajtású autókat, hogy ez E-autók ne tünjenek annyira drágának. Sajnos senki se veszi figyelembe, hogy a fizetőképes kereslet nagyon limitált ilyen drága autókra. Az olcsóbb töltés vs drága üzemanyag már az Ukrán háború előtt is illúzióvá vált. Jelenleg úgy tűnik, hogy a személyautó piac komoly esésbe kerül majd a következő 10 évben, és a középosztály alattiak kénytelenek lemondani a saját autókról. Először egyre többen váltanak majd használt autókra, majd a régi olcsó szennyezőbb autók kizárásával le kell hogy mondjanak teljesen az autózásról. Eközben az új autók sokkal meredekebb görbe alapján, gyorsabban avulnak majd, mert a használt autó piac ne fog fizetni milliókat lelakott akkupackkal rendelkező használt E-autókra. Az elérhető töltőhálózat mennyisége és a töltés magas ára is egyre több autóst tántorít el majd a vásárlástól. Föleg azokat akik otthon nem tudnak tölteni.

A váltást lehetne sokkal jobban is csinálni, de a poltikai döntéshozók hozzá nem értése és az autógyártók mohósága ezek ellen dolgozik. Mondjuk nagy az esély arra hogy pont ez a mohóság ébreszti rá az iprágat és az EU vezetést, hogy ez így nem fog menni. Sorra visszavonják, tologatják majd az időpontot amit beígértek a hagyományos autók kivégzésére.

Ami müködhetne, az kisebb, könnyebb E-autók, kisebb hatótávval jóval olcsóbban, akár csak második autónak. Az EU-nak csak olyan E-autók vásárlását kellene támogatniuk, amik ténylegesen környezetbarátnak lettek tervezve, olcsók és könnyüek. A 2+ tonnás monstrumokra, nagy teljesítményű autókra meg zöld rendszámot sem kellene adniuk, mert nagyon elment a piac az elektromos “tankok” felé, akiknél már értelmét veszítik a jelenlegi töréstesztek, gyalogos védelem és hasonlóak. Ki kell szorítani a pazarló x kWh/km feletti elektromos autókat.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.