Hirdetés

2021. január 20., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Gyuri27


Gyuri27
félisten

Ideje volt.

Amd: Radeon-Ryzen

(#2) laleh


laleh
addikt

Eddig is így kellett volna lennie.

Ha fontos, inkább telefonon: 06302832078 Apple garanciális ügyintézés -> törött iphone Apple Watch

(#3) weiss


weiss
őstag
LOGOUT blog

De hát a doboz eddig sem kellett :F

I did nothing, the pavement was his enemy! - Eladó Pana 20/1.7 II

(#4) asdf_ válasza weiss (#3) üzenetére


asdf_
addikt

Igen, de más dolog, hogy valakinek azt mondják, hogy kell a doboz, majd utánaolvasva nem talál erre semmit és esetleg belenyugszik, és bebukja a gariztatást meg megint más dolog, amikor lehet lobogtatni, mert feketén fehéren le van írva, hogy

151/2003.

4. § (1) A jótállásból eredő jogok – a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

Ha nem lettek volna ügyeskedők (lásd még: elhajtjuk a szakszervízbe a vevőt), nem kellett volna beleírni :(

[ Szerkesztve ]

(#5) PistiSan


PistiSan
addikt

Nekem volt idén eszközöm 3 hónapot szervizben, minden hónapban ígérgettek, hogy majd a következő hónapban javítják, coviddal minden indokolható volt.
Végül újabb 2 hónap múlva ígértek javítást, illetve itt már a visszafizetés is felmerült, azt választottam, ott korrekt volt a cég, a blokk és a tartozékok visszavétele után rövidesen utaltak. Örülök az új szabályozásoknak.

(#6) janeszgol


janeszgol
veterán

Kellett már ez. Kíváncsi leszek majd az újabb trükkökre, amivel ügyeskednek.

(#7) norbee2244 válasza PistiSan (#5) üzenetére


norbee2244
senior tag

Szintén így jártam egy levegős szerszámmal..elvileg jövő héten kapom meg a cserét a júliusban elküldött szerszámra. Tiszta röhej :(

(#8) asdf_


asdf_
addikt

BTW ez az infó amúgy honnan?

Hamarosan élesednek az európai szinten újraszabályozott fogyasztóvédelmi rendelkezések, és van pár fontos újdonság.

Afaik ez a mostani pont nem EU-s, hanem csak magyar (ezért is várom kíváncsian, hogy egy nagy világcég a kis magyarország kedvéért módosít-e egyáltalán bármit a garis ügyintézésén, vagy pedig csak a kiskereket sikerül jól megszivatni az új szabályokkal).

(#9) MaxxDamage válasza weiss (#3) üzenetére


MaxxDamage
nagyúr

Én eddig is eltettem (legalább a drágább termékek dobozát) :)

◄►MSI® GT73VR 6RF Titan Pro -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►LG® V50 ThinQ 5G Dual Screen 6/128GB "Black"◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#10) weiss válasza MaxxDamage (#9) üzenetére


weiss
őstag
LOGOUT blog

Jó, hát én is. Mondjuk főleg, mert ha el akarok valamit adni, akkor szeretem mindennel együtt.

I did nothing, the pavement was his enemy! - Eladó Pana 20/1.7 II

(#11) MaxxDamage válasza weiss (#10) üzenetére


MaxxDamage
nagyúr

Jogos!
Én is ezért is így csinálom. ;) :B

◄►MSI® GT73VR 6RF Titan Pro -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►LG® V50 ThinQ 5G Dual Screen 6/128GB "Black"◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#12) Lackooo84


Lackooo84
veterán

Eddig is a javítás idejével hosszabbodott a jótállási idő, most ebben mi az újdonság? :F :U Csak azoknál nem, akiket átb*sztak. Ja, meg azoknál kellett eddig a csomagolás is...:DDD

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#13) Hieronymus válasza Lackooo84 (#12) üzenetére


Hieronymus
őstag
LOGOUT blog

A szabályzás nem csak Magyarországra vonatkozik.
Van ahol eddig nem így működött.

„Sohase hagyd, hogy az erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes cselekedetben!”

(#14) petymek


petymek
senior tag

Ez egy haszontalan cikk, téves információkkal. Például, ahogy fentebb írták már, a javítási idő eddig sem számított a jótállás idejébe.
Éppen arról nem írnak, mik azok amik valóban változtak, és jelentősek.

(#15) asdf_ válasza Lackooo84 (#12) üzenetére


asdf_
addikt

Eddig is a javítás idejével hosszabbodott a jótállási idő, most ebben mi az újdonság?

Igen, ez fura, mert a PTK-ban egyszer már benne van, nem értem, hogy miért kell a 151/2003-ba is belerakni.

6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]

(1) A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
...
(4) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.

Nem mellesleg fogalmazhatták ezt volna egyértelműbben is, mert mondjuk van egy leadós, értemenős garis ügyintézés. X.14-én, kedden elkészül a javítás, és erről az ügyfelet értesítik is aznap. Az ügyfél bokros teendői miatt viszont csak pénteken ér rá elmenni és átvenni. Namost, meddig nyugodott a kellékszavatossági joga, 14-e keddig vagy 17-e péntekig? Mindkettő mellett lehet meggyőzően érvelni...

(#16) petymek válasza asdf_ (#15) üzenetére


petymek
senior tag

A fogalmazástól nagyobb baj, hogy akit eddig meg tudtak vezetni, azt valószínű ezután is.

[ Szerkesztve ]

(#17) asdf_ válasza petymek (#14) üzenetére


asdf_
addikt

Ez egy haszontalan cikk, téves információkkal

Ez nem cikk, hanem egy MTI közlemény utánközlése. Hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium nincs képben a jogszabályokkal, az őket minősíti. :U

Éppen arról nem írnak, mik azok amik valóban változtak, és jelentősek.

Írnak majd. Jövő héten. Darabokban, szombatonként közlik a változásokat, ez már a második vagy a harmadik adag, ljön még/volt már.

[ Szerkesztve ]

(#18) asdf_ válasza petymek (#16) üzenetére


asdf_
addikt

Ráadásul még életszerűtlen is, mert ha mondjuk a vevő a kiskerbe viszi a gyártói garjegyes terméket javítani, az elviszi a márkaszervizbe, ott elkészül, akkor ott az elkészülés idejének azt a napot írják a jótállási jegyre, és annyival hosszabodik a jótállás (ezt a részt a szerviz tölti ki és a másodpéldánya náluk is marad), Namost tegyük fel, hogy dec. 23-én elkészül valami, értesítik a kiskert, egyben bepecsételik a 23-ai dátumot. A kisker nem ér rá elmenni érte dec. 24-én, 28-a az első munkanap, tehát papír szerint bukott a vevő 4 nap garit, miközben ténylegesen 28-a előtt esélye sem volt használni a terméket, mert az még nem volt a kiskernél.

(#19) Lackooo84 válasza asdf_ (#18) üzenetére


Lackooo84
veterán

Szerintem leadás-átvétel közti időt kell majd nézni. Jegyzőkönyvön elvileg kellene szerepelnie.

The Truth is out there...

(#20) TheSpy válasza asdf_ (#15) üzenetére


TheSpy
csendes tag

Sőt ez is benne van:
6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]
(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

Amúgy katasztrófa ami az országba megy garancia név alatt.

(#21) XZoli


XZoli
aktív tag

Remélem lesznek kemény szankciók, ha nem tartják be a törvényt bolt bezárás millás büntetések :DD

Asus P7P55D deluxe Core I5 750 Cpu SAPPHIRE HD 7950 3GB OC GDDR5 16GB Kingston HyperX Memória CTF 700-14CS Táp

(#22) TheSpy válasza XZoli (#21) üzenetére


TheSpy
csendes tag

Az a helyzet, hogy óriási nagy kotyvassz van a boltosok fejében is. Én többször átolvastam a jelenlegi Ptk.(új)-ban lévő hibás teljesítés, kellékszavatosság, termékszavatosság jótállás részt és hát izé….

Szerintem az van benne jelenleg is, hogy ha pl. elromlik a külön vásárolt tápod a gépedben jótállási időn belül, akkor szépen felhívod azt, akitől a tápot vetted. Majd ők kijönnek hozzád, kiszerelik azt a gépedből elviszik. A javítás idejére biztosítanak neked egy tápot, kivéve, ha csak a gamer gépedről van szó mert akkor a kárt nehéz bizonyítani. ☹
Majd miután megjavították, szépen visszajönnek a helyszínre visszaszerelik, kipróbálják, a jótállási jegyre felvezetik, hogy pontosan mi volt a hiba és melyik alkatrésszel, így ismét meghosszabbítva az adott részre vonatkozóan a jótállási időt. Majd szépen a visszaveszik a cipőjüket és elnézések közepette távoznak.

Ide vonatkozó Ptk. rész:
XXIV. Fejezet Hibás teljesítés
Kellékszavatosság
6:166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.

Amit a cikk ír, az szerintem Magyarországon jelenleg is így van csak be kéne tartani a jelenlegi törvényeket.

(#23) petymek válasza asdf_ (#18) üzenetére


petymek
senior tag

Téves az eszme futtatásod. A várálás helyén kötelesek jegyzőkönyvet fevenni, abban pedig rögzíteni az adatokat.

14: Teljesen mindegy, a cikk milyen forrásra hivatkozik.

(#24) petymek válasza XZoli (#21) üzenetére


petymek
senior tag

Érdemi eredményekhez, minnél többen fel kellene lépjenek.

21. A külön vásárolt tápegységért nem igen mennek ki. Már csak súlyából eredően sem. Egyáltalán miért tennének bármit abból amit vázoltál? Azzal kezted "külön vásárolt".

[ Szerkesztve ]

(#25) asdf_ válasza petymek (#23) üzenetére


asdf_
addikt

Ez rendben van, de pont az életszerűtlenségét próbáltam példázni azzal, hogy ugyan helyben kell tölteni egy jegyzőkönyvet, oda A dátum kerül, de a szervizből a termék garjegye (amibe a kisker nem írhat, azon nem módosíthat, és másodpéldánya a szerviznél marad, a gyártói rendszerbe felkerül) a javított termékkel viszont már kitöltve, mégpedig B dátummal (amikorra a szerviz a javitast elvégezte) érkezik. És A, valamint B dátum a legritkább esetben fog megegyezni.

(#26) joey04


joey04
titán
LOGOUT blog

helyes

(#27) milan26 válasza asdf_ (#4) üzenetére


milan26
senior tag

"lásd még: elhajtjuk a szakszervízbe a vevőt"

Én kereskedelemben dolgozom, igaz nem informatikai, hanem épületgépészeti termékeket árulok. Nálunk nem mindig azért van elhajtva a vevő a szervizhez, mert le akarják rázni, hanem mert így a jobb mindenkinek. Vegyünk pl egy bojlert. Sokkal egyszerűbb kihívni a szervizest, aki három napon belül kimegy, ha lehetséges akkor megjavítja, ha meg nem, akkor ad egy csereigazolást. Egyből van egy irányadó szakvélemény, jó eséllyel minden különösebb bűvészkedés nélkül megússza, ha normális a szervizes, akkor az új bojlert is beköti neki szakszerűen és ingyen, hatályos időn belül. Mind a kötelező jótállásnak mind az önkéntes jótállásnak megfelel. A másik opció, hogy leszereli önköltségen/önerőből, behozza hozzánk, tegyük fel, hogy a kötelező jótállásra hivatkozik, akkor muszáj foglalkoznunk vele. Mi kihívjuk a szervizest aki ezután hazaviszi, otthon beépíti valahová, majd leteszteli, onnantól kezdve ugyanaz a szitu. Lehetetlen tartani az öt napot, ha mégis válaszolsz neki, hogy tartsd, akkor alapvetően elutasítod. Gyártó lesz@rja, őt nem köti semmilyen határidő. Aztán majd lesz valami, ha egyből a szervizt hívta volna, akkor már rég túl lenne rajta, és nekünk sem lenne plusz munkánk. Hordozható eszközöknél (pl telefon) nyilván más a helyzet, de ha pl úgyis postázza, akkor nem mindegy hogy hová országon belül? Ehhez persze a vevő együttműködése is kellene. Alapvetően aki ezt a kötelező jótállást/kellékszavatosságot kitalálta az sosem dolgozott kereskedelemben, látszik hogy fogalma sincs semmilyen ügymenetről, műszaki dologról. Egyszerűen népszerű dolog, ha most már hozzányúlnának, az szavazatvesztéssel járna, ellenzéki oldalról meg nem férne bele a választási ígéretekbe. Miért nem elég az önkéntes jótállás? Piaci alapon dőlne el a verseny, ergo aki többet merne adni a termékére, az lenne a népszerűbb, és senki nem gyártana szutykot. Még a MEO is megszűnhetne, ha a kivitelezők (csak ők) is csak akkor vásárolhatnának, ha levizsgáznak időnként. Persze ez senkinek sem az érdeke, mindenkinek jó ez a katyvasz, meg akkor rendes oktatás is kellene stb. Meg mekkora felháborodás lenne belőle, emlékezzetek csak a vasárnapi boltzárra. Képzeld mi lenne, ha Jóska bácsi nem vehetne egy gázflexit háromezerért, és kötné be magának a frissen vásárolt tűzhelyét, ezzel megteremtve az esélyt rá, hogy felrobbantja a fél lakótelepet. Isten őrizz, hogy kihívja a szakszervizt, aki beköti szakszerűen, és belebélyegez a jótállásiba. A kétszázezres tűzhely belefér, de 15k a beüzemelésért már nem...

(#28) k-adi


k-adi
veterán

hogy lehet az hogy még egy ilyen "nekünk jó" cikk alatt is ölitek egymást? vagy lemaradtam valamiről?

(#29) FattyDove válasza XZoli (#21) üzenetére


FattyDove
tag

10-bol 9x nem a bolt szervizel, csak elkuldi

(#30) djdaniel válasza asdf_ (#4) üzenetére


djdaniel
senior tag

Velem ezt a dobozos storyt a deichmannban játszották el pár éve...
A mediamartkba is mindig kérték tőlem az eredeti csomagolást, sőt egyszer be is szívattak hogy csak ajándékkártyán adják vissza a pénzt, készpénzben nem, mondom oké.. Tanuló pénz meg volt, azóta képben vagyok a jogszabályokkal, aki hagyja magát és tudatlan azt a jövőben is hülyének fogják nézni.

(#31) MaxxDamage válasza djdaniel (#30) üzenetére


MaxxDamage
nagyúr

Pontosan! :)
Sok ember nincs tisztában a jogaival, stb.. (semmivel kb.)

◄►MSI® GT73VR 6RF Titan Pro -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►LG® V50 ThinQ 5G Dual Screen 6/128GB "Black"◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#32) asdf_ válasza djdaniel (#30) üzenetére


asdf_
addikt

Elállás, vagy jótállásos ügyintézés? Mert itt most utóbbiról van szó (bár talán mintha elállásnál sem lehetne feltétel a csomagolás/doboz).

(#33) djdaniel válasza asdf_ (#32) üzenetére


djdaniel
senior tag

Elsőnél elállás. A Media marktnál meghibásodás és nem tudták meg javítani, kértem hogy adjanak egy ugyan olyan terméket, de nem akartak, ezért az ajándékkártyát rám erőltették, utána vehettem másik terméket jóval drágábban...

MaxxDamage: Ez így igaz, látják hogy határozott vagy és képben vagy, már teljesen más a hozzáállásuk, nekem ez edigitálnál sokszor hasznos volt.
A másik hogy a 14napos elállás dolgot a boltban történő vásárlásnál is kötelezővé tehetnék, nem csak az internetes vásárlásnál. A boltba megveszed, tönkre megy és 2hetet vársz a szervizre, ha tehetem megveszem előbb a webshopba és utána átveszem a boltba, így egyszerűbb, mert ha netán nem válik be, vissza kérhetem a pénzt, igaz lehet 30napot kell rá várnám, habár erre is kitalálhatnának már valamit, mert nagyon szeretik megvárni a 30napot.

[ Szerkesztve ]

(#34) TheSpy válasza petymek (#24) üzenetére


TheSpy
csendes tag

Ez egy valós példa lenne azzal, hogy persze jóhiszeműen sajátpénzemen visszaküldtem annak, akitől vásároltam, hogy minél gyorsabban megcsinálják, ez végül 50 nap alatt sikerült is.

Jótállási időn belül most megy tönkre 2x egy corsair táp. Összesen már több mint 100 napot töltött a szervízben. Kiszerelés beszerelés feladás is idő. Az idő meg pénz, a pénz meg kár ez esetben. És ezután még hülyének is néznek. (lásd csomagolási dolgok, stb.)

Csak, hogy mennyire szigorúak véleményem szerint a jelenlegi szabályok: (azért írok véleményt mert nem vagyok jogvégzett)

A bojleres példánál maradva, ha tényleg jótállás alá eső hiba az oka annak, hogy szerelni kell a bojlert és ehhez le kell engedni a vizet mondjuk, akkor bizony a víznek az árát is meg kell téríteni. Persze tudom, hogy ebben az esetben ez filléres dolog, de az én esetemben a táppal már sok-sok beleölt óránál tartok.

Ide vonatkozó Ptk. rész véleményem szerint:
6:174. § [Kártérítés kellékhibás teljesítés esetén]
(1) A kötelezett köteles megtéríteni a jogosultnak a hibás teljesítésből eredő kárát, kivéve, ha a hibás teljesítést kimenti.

A kereskedőknek igen is fel kell mérniük végre, hogy szart nem lehet eladni. Azért a kereskedőknek, mert velük állok kapcsolatban a vásárlásnál. Persze ő úgy is tovább passzolja az importőrének, de nekem ehhez már semmi közöm.

milan26: Igen lehet szakszervízben is javítást kérni. De ez a fogyasztó döntése, tessék neki elmagyarázni miért jár úgy jobban. Én tuti hálás lennék, ha ilyen tippet kapnék a kereskedésbe, ez így rendben van.

(#35) milan26 válasza TheSpy (#34) üzenetére


milan26
senior tag

Az a baj, hogy néha muszàj a hulladékot is árulni, mert sajnos arra is van igény. TV orrba-szájba reklámozza, a normális termék töredékéért meg lehet venni stb. Lehet, hogy kellene rendes felügyelet, és bizonyos szint alatt nem engedni forgalomba semmit. Vagy valóban önmeo kellene, és egy szerelő kétszer is meggondolná, hogy berakja-e a Sanimix csapot, ha azt kockàztatja, hogy elveszik az igazolvànyàt, és ő is csak a Praktikerben tud vàsàrolni majd háromszoros àron és ott sem mindent, mint Mari néni.

Kártérítéssel sosem volt még gondom, max termék àltal okozott kàrral, de az a gyártó felelőssége. Pl felázik egy idom miatt a burkolat. Amit idézel, az szerintem csak a termékre vonatkozik, a kiesett dolgokra nem.

(#36) hunluki


hunluki
senior tag

Még anno early adopterként rámentem egy 128 megás MSI mp3 lejátszóra, akkor került media marktba 29k hufba, lőjétek be az időt hol tarthatunk :) Maradjunk annyiban hogy akkoriban még az is nagy szám volt ha a discmaned tudott mp3-at.

Na ennek a csodálatos szerkezetnek hajlamos volt meghülyülni a szoftvere, random újraindult, volt hogy lefagyott szám közben (régi beakadt dos játék hangjait idézve), illetve egy idő után szeretett kikapcsolni fullosan feltöltött elemmel is (egy darab AAA vitte).

Első kör, media marktba visszavittem: Ők nem javítják, le kell adni szakszervízbe.
Szakszervíz kint a halál f..ülén budatétény, ott is egy ipari parkba valami raktárépület. Odamentem érdeklődni hogy mi a helyzet, elsőre senki nem tudott semmit, de kb egy óra után előkerült valaki aki tudta miről van szó. Átvették, kaptam róla papírt és majd értesítenek.

Eltelik egy hét, semmi. Két hét, semmi. Kicsit gyorsítsunk: Másfél hónap, semmi, telefonálok rájuk, igen-igen, gondok vannak, de folyamatban van, majd hívnak. Még egy hónap, aztán még egy, majd fölhívnak hogy na igen, jónapot, na az van hogy lejárt a garancia és már fizetős lenne a javítás, mi legyen?
Elmentem érte, megint kb fél óra volt mire tudták a helyszínen hogy mi a fenét is szeretnék, odaadták kb ugyanabban a dobozban/zacskóban amiben leadtam. Így ránézésre akkor úgy tűnt mintha hozzá se nyúltak volna kb, tünetei is ugyanazok voltak mint eddig.

Ment is a fiók mélyére mert pendriveként még funkcionált, de aztán ahogy eljárt felette az idő elengedtem.

A dolog csattanója: Kb 1 év után jött ki hozzá egy újabb firmware amivel tökéletesen működött még kb 2 évig, utána megint kezdtek előjönni pontosan ugyanazok a hibák mint előtte, de még azért használható volt. Nem is tudom mi lett vele, talán ellopták vagy elhagytam, de akkor már egyáltalán nem érdekelt, 5-6k hufért lehetett venni egy gigásat, valahol kicsit örültem is neki hogy eltűnt az életemből.

(#37) atike


atike
nagyúr

Nekem egy ütvefúró van már lassan egy éve javításon... :DDD A gyártó cég (német) jelezte, hogy vagy megvárom a javítást és majd valamikor megkapom a javított készüléket vagy összeszedem mindenét és kiküldöm hozzájuk és akkor küldenek egy újat. Mivel azóta már réges-rég van egy másik készülék így várok kíváncsian, hogy mikor lesz ebből valami.... :D

Ha ez az idő nem számítana bele a garanciális időbe akkor azt hiszem elég jól járnék.

(#38) milan26


milan26
senior tag

Ezek mindkettő a szerződéses jótállás alá esnek, amikhez nem sok köze van az àllamnak. Ebben az esetekben max polgári pert indíthatsz a gyártó ellen, kivéve ha az eladó felé is jelentettél kötelező jôtállàsra vagy kellékszavatosságra hivatkozva. Mert akkor neki is helyt kellett volna állnia.

(#39) petymek válasza asdf_ (#25) üzenetére


petymek
senior tag

A jegyzőkönyvön fel kell legyen tüntetve az is, mikor kapta vissza a vásárló. Pont :K . Innentől kezdve nem lehet vita. A boltba viszed azt is magaddal legközelebb és igazolod, egyébként is vele állsz jogviszonyban, nem a szervízzel.

(#40) petymek válasza milan26 (#27) üzenetére


petymek
senior tag

"Ehhez persze a vevő együttműködése is kellene."

Legalább ennyire a szerelő, és eladó együtt működése is. Éppen ezért, mivel ez nem mindig biztosított, közel sem mindig az a jobb, ha szervízhez fordul.

34: "A kereskedőknek igen is fel kell mérniük végre, hogy szart nem lehet eladni. "
Komolyan meglepődnék, ha a "szar" január 1.-el megszűnne :)

[ Szerkesztve ]

(#41) petymek válasza hunluki (#36) üzenetére


petymek
senior tag

"Első kör, media marktba visszavittem: Ők nem javítják, le kell adni szakszervízbe."
Ennél a pontnál kellett volna nekik ott hagyni, adjátok le gyerekek ti.

(#42) FattyDove válasza petymek (#41) üzenetére


FattyDove
tag

Az ugye megvan, hogyha leadod közvetlen a szakszerviznek a terméket, akkor sokkal hamarabb javítják, mintha beiktatsz egy teljesen felesleges harmadik felet (mm), aki majd elpostázza a központba, majd a központ tovább küldi a szervizbe?

Az MM egy forgalmazó, nem gyár vagy szervíz.

[ Szerkesztve ]

(#43) asdf_ válasza FattyDove (#42) üzenetére


asdf_
addikt

Ez lényegtelen, forgalmazóként jótállási kötelezettsége van, sőt, január 1-től már az is lesz, hogy 30 napon belüli. Ha a szádban van a vásárlás helye, a szerviz meg 25 km-re, akkor nem fogsz a szervizbe menni a készülékkel. Esetleg ha csak 10 km-re, akkor sem.
A közvetlen leadom a szervizbe dolognak eddig megvolt az a "hátránya", hogy mittudomén ül a szerviz rajta másfél hónapja, az ügyfél ezt megunja, elmegy a boltba asztalt verni, hogy PTK szerint neki ez jelentős kényelmetlenség, és elege van kéri vissza a termék árát, az eladó bolt meg csak pingivnezik, és csak annyit tud mondani elsőre, hogy álljunk már meg egy pillanatra, ebben a másodpercben hallottam róla először, hgy szervizben van a cuccod. Ha direktben a boltban adja le az ember, akkor ők tudnak róla az első pillanatttól kezdve és akkor így egyszerűbb is számon kérni őket, no meg van alapja is.
Hogy a szerviznek mostantól(?) értesítenie kell az eladó szervet is, hogy hozzá került egy javítandó termék, na erre is kíváncsi leszek, hogy a valóságban hogyan fog működni.

[ Szerkesztve ]

(#44) FattyDove válasza asdf_ (#43) üzenetére


FattyDove
tag

Amit írsz már csak azért is hülyeség, mert nem kell személyesen leadnod a szerviznek, hanem szépen elküldöd nekik GLS-el mondjuk. Ha meg sóher vagy és nem akarsz fizetni 1-2k-t az elküldésért, akkor meg szépen vársz heteket. Lehet választani melyik éri meg jobban.

"szervizbe dolognak eddig megvolt az a "hátránya", hogy mittudomén ül a szerviz rajta másfél hónapja, az ügyfél ezt megunja, elmegy a boltba asztalt vern"

Nem ül rajt a szerviz ennyit, ha közvetlen leadod nekik, a boltnak pedig végképp semmi köze sincs már a dologhoz.

"boltban adja le az ember, akkor ők tudnak róla az első pillanatttól kezdve és akkor így egyszerűbb is számon kérni őket, no meg van alapja is."

Nem egyszerűbb, mert onnan, hogy a bolt elküldte a szervíznek, már nem az ő problémájuk. Lehet picsogni érte a neten, meg teljesen feleslegesen beleírni a vásárlók könyvébe, de attól a helyzet nem fog változni.
Bevitted egy 3. félnek? Be. Feladták? Fel.

Én egyetlen bolt helyébe se küldözgetném szervizbe a cuccokat a 3/14 napon kívül.

(#45) asdf_ válasza FattyDove (#44) üzenetére


asdf_
addikt

Nem ül rajt a szerviz ennyit, ha közvetlen leadod nekik, a boltnak pedig végképp semmi köze sincs már a dologhoz.

Már hogyne lenne. Attól, hogy a szervizben adod le a jótállásra kötelezett még az eladó marad, és ha a szerviz másfél hónapig ül rajta, akkor ez az eladón számonkérhető, mert jogilag ilyenkor az eladó felel a szerviz munkájáért.

Nem egyszerűbb, mert onnan, hogy a bolt elküldte a szervíznek, már nem az ő problémájuk.

De, az ő problémájuk, mert ők adták el a terméket, nekik van jótállási kötelezettségük, és ők vették fel a jegyzőkönyvet a fogyasztói kifogásról. Mindenért ő, az eladó felel, a szervizzel nem takarózhat.

(#46) FattyDove válasza asdf_ (#45) üzenetére


FattyDove
tag

Kevered a dolgokat. Van gyártói és van forgalmazói garancia. Amire gyártói garancia van, ott semmi köze sincs a forgalmazónak a garanciához, csak jófejségből elküldik a szerviznek a cuccot. Az MM pont az a cég, ami tipikusan gyártói garanciát ad mindenre.

Kicsit vicces is lenne, ha egy mosógépet visszavinnél az MM-be aztán vernéd az asztalt, hogy 2 hónap mire eljut a szervizbe / megjavítják / visszaküldik.

Más példa: Veszel egy 49"-os TV-t az MM-ben, majd 1 hét után meghal. Ha beviszed a boltba akkor sem fogják elküldeni neked sehova a mérete miatt. Vagy elküldöd te szervizbe önköltségen vagy kihívod a szerelőt házhoz (LG pl házhoz megy, Samsung asszem nem)

[ Szerkesztve ]

(#47) asdf_ válasza FattyDove (#46) üzenetére


asdf_
addikt

Kicsit vicces is lenne, ha egy mosógépet visszavinnél az MM-be aztán vernéd az asztalt, hogy 2 hónap mire eljut a szervizbe / megjavítják / visszaküldik.

Megteheted, jogodban áll, kötelesek átvenni. Fogyasztó a kötelező jótállásra kötelezett terméke jótállási igényével választása szerint jelentkezhet az értékesítés helyén vagy a jótállási jegyen megjelölt javítószolgálatnál. Jogodban áll, és bevinni egy 60 kilogrammos, törvény által helyszíni garis mosógépet az MM-be. Akár amiatt, mert hülye vagy, de akár amiatt, mert otthon a szervizest várni kétszer fél nap, ha útbaesik a MM, akkor meg 2*20 perc leadni meg átvenni és az MM nyitva van este 8-kor is, tehát nem megy el 1 nap szabadságod erre, és mondjuk erős vagy, meg van putonyos autód is.

Ha beviszed a boltba akkor sem fogják elküldeni neked sehova a mérete miatt.

Lásd fent, beviheted, kötelesek átvenni.

Más kérdés, hogy mindkét esetben a 10 kilónál nehezebb, tömegközlekedési járművön poggyászként nem szállítható termék esetén az elszállításról a jótállásra kötelezettnek kell gondoskodnia, de ha te bevitted az MM-be a terméket, akkor ez nekik pratikusan annyit jelent, hogy kihívják a szervizest önmagukhoz és az elviszi a hibás készüléket/helyben megjavítja.

[ Szerkesztve ]

(#48) FattyDove válasza asdf_ (#47) üzenetére


FattyDove
tag

"Megteheted, jogodban áll, kötelesek átvenni. "

Nem.

"Jogodban áll, és bevinni egy 60 kilogrammos, törvény által helyszíni garis mosógépet az MM-be. "

Ilyen törvény csak a fejedben létezik. Ha nem csak ott, akkor kérlek mutasd be nekünk ezt a törvényt.

"Lásd fent, beviheted, kötelesek átvenni."

Attól, hogy többször írsz le baromságot, attól még nem lesz kevésbé baromság.

"de ha te bevitted az MM-be a terméket, akkor ez nekik pratikusan annyit jelent, hogy kihívják a szervizest önmagukhoz és az elviszi a hibás készüléket/helyben megjavítja."

Nem.

[ Szerkesztve ]

(#49) asdf_ válasza FattyDove (#48) üzenetére


asdf_
addikt

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

1. § * (1) A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.

(2) A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.

5. § (1) * A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

Tehát alapesetben az 1. § (2) él, hogy ahhoz megyünk, akivel szerződtünk, és ezt kibővíti az 5. § , hogy ha a jótállási jegyen az eladó szerven kívül más is meg van jelölve javítószolgálatnak, akkor hozzá IS. Nem helyette, hanem is, tehát nem zárja ki, hogy a 1. § (2) szerint az eladónál jelentkezzem jótállási igénnyel (amely lehet akár csak egy bejelentem és kiküldik a szervizt, de lehet az is, hogy a készülékkel jelentkezem).

(#50) FattyDove válasza asdf_ (#49) üzenetére


FattyDove
tag

Akkor most értelmezd is, amit bemásoltál.

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.