Hirdetés

2018. július 22., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) vottokar


vottokar
(senior tag)

Nagyon érdekes cikk lett, még ha a műszaki részéhez hű*ye is vagyok főleg így korán reggel.

"Hát te meg ki a tö*öm vagy, hogy bundában szeded itt a málnát?"

(#2) Z_A_P válasza vottokar (#1) üzenetére


Z_A_P
(őstag)

501 km/h :Y

OK

(#3) -NRGyP-


-NRGyP-
(kvázi-tag)

Nagyon jó írás, köszi szépen!
Mindig is érdekelt ez a technológia, de ilyen összeszedetten és részletesen még nem találkoztam hasonló irománnyal.

2014-ben volt alkalmam utazni Shanghai Maglev "vasútjával". Jó élmény volt, bár az az igazság, hogy a Peking-Shanghai vonalon közlekedő hagyományos vonat is olyan gyorsan közlekedik (kb. 330 km/h), hogy érzetre nem volt nagy különbség. Az is annyira csendesen és simán járt, jó volt vele utazni. Ezután egy MÁV elég szürreál...

A mi esetünkben úgy emlékszem kb. 450-480 km/h közötti értéket mutatott akkor a sebességmérő. Kollégám egy hete használta a Pudong Maglevet, és mondta, hogy most felváltva indítják a lassabb (kb. 350-370 :) ) és gyorsabb járatokat. Érdekelne miért, nem emlékszem, hogy amikor én voltam, akkor lett volna ilyen korlátozás.

Köszi az írást még egyszer!

(#4) adlersson válasza -NRGyP- (#3) üzenetére


adlersson
(kvázi-tag)
LOGOUT blog

"hagyományos vonat is olyan gyorsan közlekedik (kb. 330 km/h)" - Igen, ezért nincs kb. semmi értelme jelen formájában a Shanghai Maglevnek, de péniszméregetésre egykor jó beruházásnak tűnt.

"A mi esetünkben úgy emlékszem kb. 450-480 km/h közötti értéket mutatott akkor a sebességmérő." - A Shanghai Maglev végsebessége 430km/h per pill. Korábban sem rémlik, hogy több lett volna.

"...mondta, hogy most felváltva indítják a lassabb (kb. 350-370 ) és gyorsabb járatokat. Érdekelne miért, nem emlékszem, hogy amikor én voltam, akkor lett volna ilyen korlátozás." - Bizonyos (csúcs)időszakokban, délelőtt 9:00 és 10:45 ill. 15:00 és 16:45 között közlekednek 430-cal, minden egyéb időpontban max. 300-al, hogy a (vélt) utazótömeget gyorsabban elszállítsák. Ez jópár éve így van már.

[ Szerkesztve ]

ㄅㄨˋ ㄆㄚˋ ㄇㄢˋ , ㄐㄧㄡˋ ㄆㄚˋ ㄊㄧㄥˊ 。

(#5) -NRGyP- válasza adlersson (#4) üzenetére


-NRGyP-
(kvázi-tag)

Szia, köszi a választ, ezt nem tudtam.
Csak egyszer utaztam vele, de akkor úgy látszik pont szerencsém volt a gyorsabb járattal mentem.
Igen, a sebességre már nem emlékeztem pontosan, csak hogy 400 felett volt :).

De valóban, most elő is kerestem egy képet, 424-et mutat a kijelző.
[kép]

(#6) mpierre


mpierre
(PH! kedvence)

Kösz az írást, prímán sikeredett. A TGV-vel tett utazásaim óta érdekelnek a nagy sebességű vasutak.

Nézegetve a vasúti szerelvények vagy, pályák közötti 5,8 m-es távolságot - kiindulva a TGV-n tapasztaltakból - jó hangja lesz, ha az ellentétes irányokba közlekedő vonatok "elhaladnak" egymás mellett. :Y 500 km/h tempóval...

Egyszeri építőmérnökként a vészkijáratának építési munkálatai című fotónál gurult el a gyógyszerem... Hát kérem, ettől fényévekkel le vagyunk maradva...

Alles wasser oder was?? #### Scythe Kama Bay AMP 2000 Rev.B + Overnight Sensation hangdobozok #### Mi4S

(#7) Male


Male
(PH! nagyúr)

Még csak a második oldalon tartok, a videót nézem... mi a fenét jelent az, hogy "né" (rövid é-vel)? Vagy 10 másodpercenként ezt mondja, és most már kíváncsi vagyok :)

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ ALLEZ AMÉLIE!!! //////////////////////////////////////////// Forex programozás: https://forex.kismunka.hu - Webfejlesztés: https://ozweb.hu

(#8) Cifu


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Köszi a cikket, de tényleg érdekelne, hogy ennek van-e gazdasági realitása vajon, vagy hovatovább ez is egyfajta péniszméregetés?

Ugyanis egészen elképesztő árakat lehet itt olvasni....

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#9) adlersson


adlersson
(kvázi-tag)
LOGOUT blog

@mpierre - Itt mondjuk, az alagutak arányainak tükrében, nem nagyon lesz környezeti zajterhelés, ahol meg nincs alagút, ott vagy zajvédő fal lesz vagy "lakatlan" terület. A mélyvezetésű legmagasabb pontjain (talajszint alatt 7 méterrel) egyébként 47dB-t mértek, a pályától 25 méterre pedig 67,5-et. Ráadásul hansúlyozandó, hogy a magleven kevesebb a zajforrás mint egy normál vasúti járművön, ld. ábra alant:

@Male - Az a "-ne" (-ね) kb. "ugyebár"ként fordítható ("Blablabla+ne" → "Ugyebár blablalba").

ㄅㄨˋ ㄆㄚˋ ㄇㄢˋ , ㄐㄧㄡˋ ㄆㄚˋ ㄊㄧㄥˊ 。

(#10) adlersson válasza Cifu (#8) üzenetére


adlersson
(kvázi-tag)
LOGOUT blog

Igény az mindenképpen van rá, a Tokaido shinkansen már többször is elérte a kapacitásának felső határait, a maglev pedig szinte biztosan leszámol a maradék Tokyo - Nagoya/Osaka repülőjáratokkal. Hogy megtérül-e, ahhoz még várnunk kell pár évtizedet, bár a JR Central ritkán öl milliárdokat olyasmibe, ami bukta lehet. Nyilván mindemögött van némi motiváció, hogy végre hozzanak valami innovatívat is, de az vitathatatlan, hogy ha sikerül használható / eladható technológiát faragni, az mindenképpen egy új dimenziót nyit a szárazföldi közlekedésben. Jelenleg drága az biztos, de hát... Anno a DVD lejátszó is drága volt, ma meg úgy hajítják az ember után.

A shanghai maglev pedig tényleg csak felvágásra való, ugyanis azon túl, hogy totál veszteséges, egy halom fogyatékossággal is küzd, úgymint:

● Természetesen a maglev állomásaira sem lehet a csomag- és személyes ruházat előzetes átvizsgálása nélkül bejutni…

● …mely nem is lenne akkora gond, ha az átszálláskor nem tennék meg ugyanezt a metró munkatársai is.

● Ráadásul a Longyang Rd.-nál található maglev és metrómegálló között semmilyen direkt, automatizált utasmozgást könnyítő berendezés (lift, mozgólépcső stb.), így a maglev területét mindenképpen el kell hagyni, a metrómegálló csak néhány perces sétát követően érhető el.

● Maga Longyang Rd. sem helyezkedik el kifejezetten központi helyen, tehát az ide érkezők javarésze biztosan tovább fog utazni.

● A maglev használatához külön jegy szükséges, az nem vehető igénybe a Shanghaiban és környékén egyébként mindenhol elfogadott tömegközlekedési kártyával.

Néhány azok közül, amiket korábban összeszedtem. Meg hozzá kell tenni, hogy anno Peking és Shanghai közé tervezték ezt a maglevet (lett hagyományos nagysebességű vasút helyette), aztán már beérték volna a Shanghai - Hanzhou viszonylaton (itt is nagysebességű vasút lett végül) végül pedig a Hongqiao reptérig. Ha már utóbbit képesek lettek volna megvalósítani, már akkor több értelme lenne, mert legalább gyorsan el lehetne jutni a két reptér között, de jelen formájában a semmibe vezet a vonal.

ㄅㄨˋ ㄆㄚˋ ㄇㄢˋ , ㄐㄧㄡˋ ㄆㄚˋ ㄊㄧㄥˊ 。

(#11) macilaci78 válasza Cifu (#8) üzenetére


macilaci78
(Korrektor)

Amikor a TGV árait tervezték, akkor a vonatkozó repülőjegyek árait vették alapul, simán alálőttek 10-20%-kal. Egy vasút előnye a repülővel szemben, hogy bemehet akár a belvárosba is, így a repülőtér jó esetben a városon kívül van.
Hazai példa erre Ferihegy és a Nyugati PU, de jó példa erre Köln is, ahol a dóm mellett van a főpályaudvar, a reptér meg nyugodt időszakban is 25-30 perc kocsival a központból, tömegközlekedéssel, és/vagy csúcsidőben többszöröse.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Egy mag, két mag, négy mag, nyolc mag, tizenhat mag, harminckét mag... A proci lassan súrolja a ''dinnye'' szó fogalmát...

(#12) Cifu válasza adlersson (#10) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Igény az mindenképpen van rá, a Tokaido shinkansen már többször is elérte a kapacitásának felső határait, a maglev pedig szinte biztosan leszámol a maradék Tokyo - Nagoya/Osaka repülőjáratokkal.

Egen, de akkor nem lenne olcsóbb - megbízhatóbb, ha a hagyományos megoldásokkal építenek plusz vonalakat, vagy bővítik / fejlesztik a meglévőket?

Nyilván mindemögött van némi motiváció, hogy végre hozzanak valami innovatívat is, de az vitathatatlan, hogy ha sikerül használható / eladható technológiát faragni, az mindenképpen egy új dimenziót nyit a szárazföldi közlekedésben.

Engem pont az a elbújt kis "ha" zavar. :)

Anno a DVD lejátszó is drága volt, ma meg úgy hajítják az ember után.

Mert jött újabb, hatékonyabb, kényelmesebb, és a DVD felett eljárt az idő. Nem egy optimális példa. ;)

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#13) Cifu válasza macilaci78 (#11) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Amikor a TGV árait tervezték, akkor a vonatkozó repülőjegyek árait vették alapul, simán alálőttek 10-20%-kal

Aztán jöttek a fapadosok, és hirtelen fonákhelyzetben találták magukat....

Egy vasút előnye a repülővel szemben, hogy bemehet akár a belvárosba is, így a repülőtér jó esetben a városon kívül van.

Ezt nem vitatom el, csak a költséghatékonyságot...

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#14) -=MrLF=-


-=MrLF=-
(senior tag)

Köszi a cikket, nagyon jó volt olvasni. :C

protonmail.com Secure Email Based in Switzerland

(#15) adlersson válasza Cifu (#12) üzenetére


adlersson
(kvázi-tag)
LOGOUT blog

"Egen, de akkor nem lenne olcsóbb - megbízhatóbb, ha a hagyományos megoldásokkal építenek plusz vonalakat, vagy bővítik / fejlesztik a meglévőket?" - Nem te vagy az első, aki ezt felveti, de hagyományos megoldásoktól nem lesz gyorsabb az összeköttetés, ami viszont kb. a legfontosabb előnye a maglevnek.

"Engem pont az a elbújt kis "ha" zavar." - Miért zavar? JR Central részvényes vagy? :DDD Ez anno a Tokaido shinkansennél is fennált, illetve itt is írtam pár veszélyforrást, ami a maglevet érintheti, de átfogó kockázatelemző cikkeket nem biztos, hogy fogok találni neked. :(

"Mert jött újabb, hatékonyabb, kényelmesebb, és a DVD felett eljárt az idő." - Egyszer e fölött is el fog, ahogy a Tokaido shinkansen esetében is történt.

"Aztán jöttek a fapadosok, és hirtelen fonákhelyzetben találták magukat..." - Japánban a vasút fölénye Tokyotól kezdve egészen Hiroshimáig (894,2km kb. 4 óra menetidő) ér, így az utazók kb. 59%-ban választják az utazás ezen formáját a repülő helyett (annak ellenére, hogy egy idejében megvásárolt repjegy 10-15k yen, addig a shinkansen 18k yentől indul, tehát a többség simán fizet a drágább szolgáltatásért). Ugyanez az arány Tokyo és Osaka között 75%, Osaka és Fukuoka között pedig 86%. Ráadásul a franciákkal ellentétben Japánban 6-ból 4 JR tag évek óta nyereséges, köszönhetően annak, hogy a szolgáltatás fenntartásához igazított árakon adják a jegyeket.

ㄅㄨˋ ㄆㄚˋ ㄇㄢˋ , ㄐㄧㄡˋ ㄆㄚˋ ㄊㄧㄥˊ 。

(#16) Cifu válasza adlersson (#15) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Nem te vagy az első, aki ezt felveti, de hagyományos megoldásoktól nem lesz gyorsabb az összeköttetés, ami viszont kb. a legfontosabb előnye a maglevnek.

Ezt az előnyt nem is vitatom el tőle. ;)
Én az árhatékonyságo rugóztam.

Miért zavar? JR Central részvényes vagy?

Fehér embernek adnak el egyáltalán? :DDD

Nem, és nem zavar, csak fejre szoktam állni a gazdaságilag nem életképes dolgoktól. De azt is tőled kellett megtudnom, hogy japánban még a vasúttársaságok is nyereségesek v. nullszaldósak tudnak maradni. :R

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#17) adlersson válasza Cifu (#16) üzenetére


adlersson
(kvázi-tag)
LOGOUT blog

"Én az árhatékonyságo rugóztam." - De mihez képest hatékony vagy nem hatékony? Melyik hasonló paraméterekkel rendelkező közlekedési módhoz (sebesség, utaskapacitás, környezeti tényezőkre való érzékenység stb.) képest sok vagy kevés a maglevre fordítandó 86 mrd. dollár?

"Fehér embernek adnak el egyáltalán?" - Ajánljak portfóliókat? :D

"De azt is tőled kellett megtudnom, hogy japánban még a vasúttársaságok is nyereségesek v. nullszaldósak tudnak maradni." - Hogy ne csak a szám járjon: (Yomiuri Shinbun 2016. novemberi száma)

ㄅㄨˋ ㄆㄚˋ ㄇㄢˋ , ㄐㄧㄡˋ ㄆㄚˋ ㄊㄧㄥˊ 。

(#18) laceszgamer


laceszgamer
(PH! addikt)

Jo kis cikk. 🙂

Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!

(#19) Cifu válasza adlersson (#17) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Melyik hasonló paraméterekkel rendelkező közlekedési módhoz (sebesség, utaskapacitás, környezeti tényezőkre való érzékenység stb.) képest sok vagy kevés a maglevre fordítandó 86 mrd. dollár?

Én a hagyományos(abb) vasúti megoldásokat hoztam fel alternatívaként. Csodálkoznék, ha ott a megvalósult 320km/h-s sebességet ne lehetne feltornázni 400km/h köré. Akkor pedig máris "csak" 20%-os hátrányban van a Maglevhez képest.

A California Bullet Train ugye "csak" 320-350km/h, de ~1000-1400km hosszban menne hagyományos acélkerekes megoldással (a TGV az egyik lehetséges opció), és bár folyamatosan drágul, de ~100 milliárd dollár körül jár most a terv.

Ajánljak portfóliókat? :D

Nincs jelenleg komolyabb befektetésre szánt összeg a zsebembe, de ha lesz, jelentkezni fogok. :DDD

Hogy ne csak a szám járjon: (Yomiuri Shinbun 2016. novemberi száma)

Ez túl szép, hogy igaz legyen.

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#20) mpierre válasza adlersson (#9) üzenetére


mpierre
(PH! kedvence)

Nem a környezeti zaj az érdekes. Gyakorlatilag nincs hagyományos értelemben vett sínpálya. Úgy látszik félreérthetően fogalmaztam. Erre gondolok.

Ülsz "A-ból indított" szerelvényen, majd a veled szemben "B-ből indított" elhalad mellettetek. Ez is 500-zal megy A-ból B-be, míg a szemben - másik pályán - B-ből, A-ba tartó is 500-zal megy. A TGV-n, míg meg nem szokod, besz@rsz :DDD . (Tudom más a pálya, stb, csak kíváncsiságból érdekelne.)

Alles wasser oder was?? #### Scythe Kama Bay AMP 2000 Rev.B + Overnight Sensation hangdobozok #### Mi4S

(#21) Male válasza adlersson (#9) üzenetére


Male
(PH! nagyúr)

Köszönöm! :R

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ ALLEZ AMÉLIE!!! //////////////////////////////////////////// Forex programozás: https://forex.kismunka.hu - Webfejlesztés: https://ozweb.hu

(#22) adlersson válasza Cifu (#19) üzenetére


adlersson
(kvázi-tag)
LOGOUT blog

"Csodálkoznék, ha ott a megvalósult 320km/h-s sebességet ne lehetne feltornázni 400km/h köré." - Hát, a 400km/h-hoz olyan vonalvezetés, vonatbefolyásoló rendszer, anyámkínja is kell, ami pusztán átépítéssel kivitelezhetetlen a forgalom szüneteltetése nélkül, így csak új vonal építése lehetséges. Ebben az esetben viszont a hagyományos járművek nagyobb szerkesztési szelvénye miatt a kifúrandó alagutak keresztmetszete is megnő, ami azért jelentős többletköltség, tekintve, hogy ekkora sebességhez nem lehet a maglevnél sokkal kisebb ívsugarakkal dolgozni. Nem spórolsz így sokat az alagutakkal sem, ami az egyik legnagyobb tétel (ha meg kisebb szerkesztési szelvénnyel gyártod a járműveket, akkor az meg az utaskapacitás rovására megy).

Ráadásul olyan jármű, ami képes ilyen üzemi sebesség elérésére nem jelenik meg csak úgy. A JR East pl. 2019. tavaszára akar kihozni egy olyan járművet, ami képes lehet valamikor a távoli jövőben 360km/h-s végesebességre. Nyilván ezt kifejleszteni, tesztelni szintén nem két fillér. Meg ami nem mindegy, hogy vészhelyzetben milyen gyorsan tud megállni a jármű. Hagyományos vasúti járműveknél ez (vészfékezés esetén is) max. 2,5-3,5km/h/s, szemben a maglev kb. 7km/h/s-éhez képest.

Illetve mint mondtam, Japánnak most égetően szüksége van a vasúti innovációra (is), mert Kína mellett pusztán minőséggel nem lehet életben maradni, ha az árcédulán meg vastagon fog a ceruza. Egy megbízható, 500km/h végsebességű közlekedési módi, megtoldva a szokásos alacsony lejáratú hitellel tuti ütőkártya.

"Akkor pedig máris "csak" 20%-os hátrányban van a Maglevhez képest." - 2015. áprilisával bezárólag a JR Central és a JR West szerelvényenként 287 millió yent, vagyis mostani árfolyamon számolva kb. 674 millió forintot áldozott arra, hogy 15km/h-val (!) megemelhessék a Tokaido shinkansen üzemi végsebességét (meg, hogy energiatakarékosabb legyen a jármű, de ez most mellékes) és óránként 3 további járatot begyömöszölhessenek a menetrendbe Tokyo és Osaka között. (Kb. 160 szerelvényről van szó egyébiránt) Itt ennyit számít csak 20%.

ㄅㄨˋ ㄆㄚˋ ㄇㄢˋ , ㄐㄧㄡˋ ㄆㄚˋ ㄊㄧㄥˊ 。

(#23) hemaka válasza Z_A_P (#2) üzenetére


hemaka
(PH! nagyúr)

Brutal :D

☀️"Turn your face to the sun and the shadows fall behind you!"☀️ Alienware Aurora R7 💙 specs: http://pici.tk/e/

(#24) VS461


VS461
(tag)

Nem csak a jegyárak számítanak, vagy a kiépítési költségek. A japán légtér (meg pl. a kaliforniai) rettentő zsúfolt, és valószínűleg a teljesítő- és áteresztő képessége határán üzemeltetik. A jelenlegi, 20 éve még elképzelhetetlenül merész elkülönítéseket lehetővé tevő technológia sem elegendő az állandó torlódásokat kiküszöbölni (ld. Heathrow). A zajról nem is beszélve.
Égetően szükséges lenne a zsúfolt légterek problémáját megoldani, és bármilyen gyorsvasút erre reális alternatíva, kis túlzással akármennyibe is kerül. S ha mindezt még jó részt a föld alá is lehet rejteni... bingó!

[ Szerkesztve ]

Helicopter pilots are different... "За всю историю никто и никогда не сумел завоевать Афганистан. Hикто и никогда" - 9я рота

(#25) csongi


csongi
(PH! kedvence)

Ez jo lett! :)
Az az epitkezes,, Istenem!!!
Itthon az eletbe nem fogunk ilyet latni.

(#26) simonzé


simonzé
(PH! addikt)

Azt hittem, hogy a japán gyorsvasút hálózat kozel nyereséges tud lenni, de már látom, hogy ez is csak egy brutális pénztemető. Értelmetlen, haszontalan pöcsmeregetes. Azt hittem, a japanok ennel racionálisabbak, de nem. Nekik is kell egy Paks2 (vagy hogy stílszerű legyek, egy Bp-Belgrad vasútvonal). Vélhetőleg pár haver érdekében az országot brutális adósságba viszik. Gratulálok, van értelme...

I don't fit in. I fit out.

(#27) -=MrLF=- válasza simonzé (#26) üzenetére


-=MrLF=-
(senior tag)

lásd #15 - #17, kifejtették hogy nyereségesek, szerintem jó hogy fejlesztik ezt a technológiát.

Talán egyszer eljutunk oda hogy rakéták első fokozata legyen. [elmélet]

protonmail.com Secure Email Based in Switzerland

(#28) adlersson válasza simonzé (#26) üzenetére


adlersson
(kvázi-tag)
LOGOUT blog

Te el is olvastál itt bármit, vagy csak azonnal az "Új"-ra kattintottál, hogy idehányhass valami farokságot?

ㄅㄨˋ ㄆㄚˋ ㄇㄢˋ , ㄐㄧㄡˋ ㄆㄚˋ ㄊㄧㄥˊ 。

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.