Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Yodafon


Yodafon
senior tag

Ó jee mostmár 24/7 szennyezhetik a környezetet...

I'm gangsta!

(#2) cami][us


cami][us
senior tag

A hóláncot is felteszi magának? :U

(#3) L3zl13 válasza Yodafon (#1) üzenetére


L3zl13
nagyúr

Szimplán attól, hogy nem kell figyelni a vezetési időkre még nem lesz több a szállítandó árú.
Ha lecsökken a szállítási idő, akkor az X mennyiségű árút kevesebb kamion fogja leszállítani. Tehát a környezetszennyezésnek ettől nem kéne változnia.

Viszont kevesebb kamion lesz az árokban mert elaludt a sofőr.

Aki hülye, haljon meg!

(#4) Narxis válasza cami][us (#2) üzenetére


Narxis
nagyúr

Majd arra is lesz megoldás.

Thanos was right.

(#5) BonFire válasza cami][us (#2) üzenetére


BonFire
veterán

Nyilván az üzemeltető afféle szerviz lesz, ami kiszolgálja a gépet. A hólánc felhelyezése lehet karbantartási folyamat része.

A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

(#6) Somatom válasza L3zl13 (#3) üzenetére


Somatom
veterán

Ahha. Amíg ugyanúgy dekkol a stau -ban, mint a humán sofőrös, addig nem lesznek általa kalkulálhatóbbak a szállítási idők. Ugyanúgy lekésheti az időkapuját, és akkor neki is várnia kell.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#7) #06658560 válasza Somatom (#6) üzenetére


#06658560
törölt tag

Viszont mégis lecsökken a menetidő, mert nem fogja szorítani a kötelező pihenés. Kisebb távolságból követheti a másikat, így még fogyasztást is csökkenthet.

#1 Yodafon: nem a kamion szennyezi a környezetet, hanem te, mert enni akarsz, inni akarsz, venni akarsz és nem termelsz meg magadnak semmit.

[ Szerkesztve ]

(#8) Somatom válasza #06658560 (#7) üzenetére


Somatom
veterán

Nem szorítja, ha éjszaka is leszedik. De, a cégeknek nem éri meg a három műszak, tehát éjszaka ugyanúgy kényszerpihenőn lesz. Ezt a "kisebb távolságot meg nem tudom, hogy honnan veszed. Tudod miért kell a nagy távolság? Azért, hogy az előző autó biztonságosan beférjen két kamion közé. Azt meg továbbra is humán sofőr vezeti. Arról nem is szólva, hogy egy robotot nem lehet úgy programozni, hogy megsértse a KRESZ -t. Anélkül viszont nem lehet kamionnal pénzt keresni.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#9) #06658560 válasza Somatom (#8) üzenetére


#06658560
törölt tag

De lehet. normális ellenőrzés mellett most is csak úgy lehetne. Három műszak pedig jelenleg is elég sok helyen van a világon.

(#10) Somatom válasza #06658560 (#9) üzenetére


Somatom
veterán

Nem tudom, hogy Te mit dolgozol, hogy ennyire vágod. Én egy német cégnél vagyok nemzetközi kamionsofőr.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#11) Narxis válasza Somatom (#10) üzenetére


Narxis
nagyúr

És a német céged túlvezetésre kényszerít?

Thanos was right.

(#12) Somatom válasza Narxis (#11) üzenetére


Somatom
veterán

A túlvezetés ritka, a túlmunka gyakoribb, de nem ez a sarkallatos pont. Németországban is 80 a max. a pályán, országúton meg 60, miközben nem hallasz mást az irányítóktól, csak azt, hogy "schnell fahren", meg "gas geben". Na, azt mondhatják egy robotnak! Ha viszont a robot nem "nyomul", akkor a humán sofőr símán "csőbe húzza", aminek csúf lemaradás lesz a vége.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#13) #06658560 válasza Somatom (#12) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ja. Csőbe húzás. Az első kötelező pihenőig, amikor már az ember gebedhet a wc mentes parkolóban, a kamion meg röhögve elmegy. Plusz a sofőr a saját idejét is rontja. Olyanról ne is beszéljünk, hogy automata kamion több árut vihet.

(#14) L3zl13 válasza Somatom (#8) üzenetére


L3zl13
nagyúr

A kamionok jelentős utat tesznek meg autopályán. -> Itt nem feltétlenül szükséges az előzés megkönnyítéséhez nagy távolságot tartani.
A dugók természetesen bizonytalanságot jelentenek továbbra is, de bizonyos hatásfokkal kalkulálható menetidő mindig van. És így az átlagos szállítási idő csökkenni fog.

Az, hogy alkalmanként előfordulhat, hogy az önvezető kamionnak sem sikerül gond nélkül leszállítania valamit, és várakozásra kényszerül, vagy elkésik, még nem jelenti azt, hogy mindig így történne, vagy hogy nagyobb arányban történne ez meg, mint egy humán soffőrrel. Ha pedig így van akkor egyértelmű előnyei vannak.

Persze biztos vagyok benne, hogy vannak hátrányai is amit vagy meg kell oldani, vagy a szállítási folyamatot kell hozzá igazítani. Arról nem is beszélve, hogy az autonóm vezetés még mindig gyerekcipőben van, de szerintem nem kétséges, hogy a nem túl távoli jövőben eljön az a pont amikor a kamionok szinte kizárólag önvezetők lesznek.

Aki hülye, haljon meg!

(#15) Fred23 válasza L3zl13 (#14) üzenetére


Fred23
nagyúr

"a nem túl távoli jövőben"

Max. 10 év, nem? Elrepül gyorsan.

(#16) Somatom válasza #06658560 (#13) üzenetére


Somatom
veterán

Látszik, hogy nem ismered a behúzós szitukat. Írok egyet. Autópálya felhajtón minden kamion padlón megy. A pályán menő behúzódik a belsőbe, hogy helyet adjon neki, miközben megelőzi, és bemegy elé. Ez bevett gyakorlat, de semmilyen kreszkönyvben nem szerepel, kizárólag a szélső sávban haladó hozzáállásán múlik. Sejted, hogy mi történik, ha meglátja, hogy egy robot akar besorolni. Halad tovább a sávjában, kifékezteti a robotot, aminek onnantól esélye sincs arra, hogy felgyorsuljon, és besoroljon. Tengernyi hasonló szitu van, amiben egy kamionos úgy szivathat meg egy másikat, hogy teljesen szabályosan jár el.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#17) #06658560 válasza Somatom (#16) üzenetére


#06658560
törölt tag

Majd a robot nem úgy megy, hanem besorol mögé. Nagy ügy. Cserébe a robotok kaphatnak emelt sebességet.
És egyáltalán nem tragikus szívatás ez, mivel jelenleg is sokszor nem tudják, akarják beengedni a másikat, mégis sikerül megoldani.

(#18) Somatom válasza #06658560 (#17) üzenetére


Somatom
veterán

De bizony, az ilyen 5-10 perc pluszok a nap végére csúnya késéssé nőnek. Mit csinál az emelt sebességgel, ha előtte megy egy lassabb kamion, amit nem tud megelőzni? Mert az biztos, hogy nem fogja tudni megelőzni.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#19) macilaci78 válasza cami][us (#2) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Inkább az az előnye, hogy ha hólánc nélkül nem lehet biztonságosan közlekedni, akkor meg sem kísérli.

L3zl13: inkább kevesebb úttestbe vasalt kisgyerekes család lesz...
áru vs árú ;)

Somatom: vonatkoztass el az őstermelőktől, egyéni vállalkozóktól, kkv-től. Gondolj bele, mit adhat ez nemzetközi fuvarozásban, mondjuk Bukarest-Brüsszel távon akár direkt fuvarral, akár részrakóban!
Ne csak arra gondolj, hogy Medgyesegyházáról elviszik a dinnyét a szegedi Auchanba.
A robot nem áll meg pisilni, kakilni, kávézni, cigizni, nincs ott a diszpécser, főnök gondolatában, hogy sumákol a pilóta, vagy egyenesen schwarzba megy. Amíg rabszolgák szedték a gyapotot, addig a termelékenységet főleg korbáccsal fokozták, ma már jóval tervezhetőbb a történet.
Igazat adok neked is amúgy, fuvaroztatok belföldön, nemzetköziben is. Kiokosítottak már, hogy nemzetköziben 24 óra késés teljesen elfogadott, panaszra nem adhat okot. Eleinte hisztis voltam miatta, azóta inkább rászámolok 1-2 munkanap pluszt, nem romlik meg az áru.

Kopi31415: A sebesség nem csak a pilóta reakcióideje miatt van maximalizálva, hanem a tömeg miatti fékút miatt is. Nem sok sebességtöbbletet bír el 0,2 másodperc reakcióidő.
Meg azért azt is vedd figyelembe, hogy egy önvezető kamion nem tud oltani egy tűzesetnél, csak megállni. Hány balesetnél lehet azt látni, hogy az összes kamionos viszi a tűzhöz az oltóberendezéséket? :U

bambano: kamionos költség... Mikor bevezették ezt a szép HU-GO rendszert, akkor két Hegyeshalom-Röszke útvonal úrdíja kb annyiba került, mint ugyanarra a gépre korábban az éves pályamatrica.
BKK előszeretettel ül a behajtási engedélykérelmeken, pedig csak 3 villanykarónyival kéne arrébb tenni a táblát, de önkormányzati rendelet szabályozza a zónákat.
Ki van mindenkivel b@szva rendesen. :(

[ Szerkesztve ]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#20) bambano válasza Somatom (#16) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

csakhogy ha ez elterjed, akkor azt a kamiont is robot fogja vezetni, ami nem akar beengedni.
tehát be fogja engedni.

egyébként meg olyan, hogy "kifékezteti", nem létezik. ha nem tud besorolni, hajt tovább a leállósávon. ezt viszont tartalmazza a kresz könyv. másrészt ilyen tüchtig nemzeteknél, mint pl. a német, megrakod kamerával a kamiont, az felveszi, hogy egyszer nem engedted be, akkor téged szépen levesznek a gépről és mész ablakmosónak a közeli kamionmosóba.

egyébként érdekes lenne egy hibrid megoldás: autópályán viszi a robot a kamiont, városhatárban parkolóba kiáll, felszáll rá egy humán sofőr, és ő viszi be a városba. ezt szerintem már most is meg lehetne csinálni. szerintem sokat csökkentene azokon a költségeken, amiket mostanában akarnak a kamionosokra pakolni.

szerk: na, azt hiszem, még azelőtt kell itthagynom ezt a topicot, mielőtt elkezdik magyarázni a tömeg fékútra gyakorolt hatását...

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#21) dabadab válasza bambano (#20) üzenetére


dabadab
titán

"egyébként érdekes lenne egy hibrid megoldás: autópályán viszi a robot a kamiont, városhatárban parkolóba kiáll, felszáll rá egy humán sofőr"

Az Otto nevű amerikai cég pont ezt csinálja (ráadásul ők nem komplett autókat gyártanak, hanem upgrade kiteket már meglévő, embervezette kamionokhoz).

DRM is theft

(#22) Somatom válasza bambano (#20) üzenetére


Somatom
veterán

Nem értelek titeket. Én mindkét oldalról ismerem a story -t. Tudok fotelből fantáziálni az ideális szállítmányozásról, és a valóságban hordom az árut egy 40 tonnás szerelvénnyel. A kettőből Ti csak az egyiket ismeritek, mégis úgy gondoljátok, hogy reálisabban látjátok egy robot lehetőségeit a közúti árufuvarozásban? Fogalmatok sincs arról, hogy mi mindennek kellene ehhez változnia, és azok a változások milyen érdekeket sértenének. Egyáltalán nem lennénk annyival előrébb a robot vezette kamionokkal, mint amennyi áldozatot követelne a hozzájuk való alkalmazkodás. Amíg húsz autó pöfékelt a világon, addig senkit sem zavart a környezetszennyezés. 200 milliónál már egész más a szitu. Most itt tartunk az elektromos autókkal. Üdvözöljük őket, mert nem pöfékelnek. Sőt, ingyen lehet őket tölteni. De mi lesz a szitu, amikor majd 200 millió ilyen autót kellene ellátni ekektromos árammal? Az honnan lesz? Ugyanez a helyzet a robot vezette kamionnal is. Kísérletezgetni lehet vele, de a tömeges használat az egy teljesen más dimenzió.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#23) PiTM0N válasza Somatom (#18) üzenetére


PiTM0N
tag

"Mert az biztos, hogy nem fogja tudni megelőzni."

Majd akkor a 7,5t előzni tilos táblák sorra kapják a KIVÉVE ROBOT kiegészítőket :))
De ha nem, akkor építenek nekik külön sávot.

(#24) bambano válasza Somatom (#22) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"azok a változások milyen érdekeket sértenének": a tiedet nyilván sérteni fogja...

az it fejlődését időnként alulbecsülik. az autópályás vezetés annyira alacsony terhelést jelent, hogy nem tartom kizártnak, hogy záros határidőn belül elkészülnek vele. attól kezdve pedig csak az a kérdés, hogy lesz-e olyan tőkeerős cég, akinek érdeke ezt bevezetni, mert ha lesz, az keresztül fogja verni mindenkin. a jogalkotókon, a szakszervezeteken és rajtatok, munkavállalókon is.

Előbb-utóbb a hosszú távú repülőkre is felesleges lesz a pilóta, távirányítással felszáll, átveszi egy robotpilóta, majd a közelkörzetben emberi távirányításra kapcsolva leszáll. az óceánrepüléskor most se csinál túl sok kreatívat a pilóta...

Érdekes lenne még az is, ha lenne vezeték az autópályák fölött, mint a trolinál. akkor simán mehetne villanykamion, nem kellene az akkupaktól félni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#25) Somatom válasza PiTM0N (#23) üzenetére


Somatom
veterán

Az előzés sok feltétele közül csak egy az, hogy az adott szakaszon, az adott járművel szabad-e előzni. A robot mindíg hátrányban lesz azáltal, hogy a szabályok áthágása számára nem lehet opció, míg egy humán sofőrnél igen.

bambano:
Az autópályás robotpilóta lehetséges, de a kamion autópályán terelgetése csak kis része egy sofőr feladatainak. Az áramszedő is egy érdekes ötlet. Érdemes lenne tovább vinni. Gyorsabban közlekedhetnének a robotkamionok, ha zárt éályákon el lennének különítve a többi kamiontól. A követési távolság is minimalizálható lenne, ha fizikálisan összekapcsolnánk a kocsikat. Már nevet is adtam ennek a forradalmian új módnak. Vonat.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#26) #92253184 válasza Somatom (#25) üzenetére


#92253184
törölt tag

Vagy nem lesz opció, azért tudsz szabálytalankodni, mert elfogadtuk ezt. A mai technikai szint mellett minden kilométeren lehetne sebesség merő és kamera. Minden kamionból le lehetne kérni az adatokat, hogy mikor lépted át a határokat.
Ráadásul úgy beszélni erről, mint valami majd a jövőben megvalósuló dologról elég fura, már most is futnak az utakon féligmeddig autonóm rendszerek.

[ Szerkesztve ]

(#27) gabor7th


gabor7th
addikt

Olvastam, hogy egy cég kifejlesztett, egy nagyon reális virtuális valóság programot ami segítene, hogy ne élő embereken teszteljék az okosautókat. Talán inkább azt kéne csinálni még mint embereket használni kísérleti nyúlnak.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#28) L3zl13 válasza gabor7th (#27) üzenetére


L3zl13
nagyúr

Persze, hogy lehetne. Utánna meg lehetne kezdeni elölről az egészet, hogy kiderüljön mi az amit a virtuális valóság nem fedett le megfelelően.
Ugyanis anélkül, hogy a való életben bizonyítaná a technológia, hogy részt tud venni a forgalomban úgysem fogják jóváhagyni soha.

Aki hülye, haljon meg!

(#29) Somatom válasza #92253184 (#26) üzenetére


Somatom
veterán

Nem lesz opció? Írtam, hogy én is tudok fotelből fantáziálni az ideális szállítmányozásról, csak a valóság ettől nagyon távol áll.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#30) Narxis válasza Somatom (#29) üzenetére


Narxis
nagyúr

Mindenre találnak előbb vagy utóbb megoldást. Erről szól a kutatás és fejlesztés.

Thanos was right.

(#31) macilaci78 válasza L3zl13 (#28) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Olyan ez, mint a gyógyszeriparban az állatkísérletek. A virtuális térben lehet modellezni, csiszolni még egy kicsit a rendszert.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#32) Somatom válasza Narxis (#30) üzenetére


Somatom
veterán

Ezzel maximálisan egyetértek. Pl. teremthetnének jobb munkakörülményeket, és máris nem lenne olyan égető sofőrhiány.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#33) Narxis válasza Somatom (#32) üzenetére


Narxis
nagyúr

Az a munkaadód feladata.

Thanos was right.

(#34) #92253184 válasza Somatom (#29) üzenetére


#92253184
törölt tag

Nézd, nem szeretem a személyeskedést. Nem a másik véleményét vitatni, hanem a személyét, szaktudását kétségbe vonni nagyon rossz ízű dolog és a legtöbbször nem is vezet helyes eredményre. Viszont te hoztad be a témát és szerintem köthető is ide úgyhogy legyen beszéljük át.
Te kamionozol én ezt elfogadom, a magad területén szakember vagy. Viszont kénytelen leszel elismerni, hogy nem vagy objektív. Ha igaza lesz azoknak, akik szerint az autonóm járművek elterjednek, akkor téged ki fognak szorítani. Neked ez sokkal inkább érzelmi kérdés, mint nekünk. Szerintem ez a folyamat már elindult. Tíz éven belül már tömegesen fog terjedni a technológia, a nagy cégek már most is komolyan fejlesztenek. Szerintem öt legfeljebb tíz éven belül a pilóták körül is óriási botrány fog kitörni és komoly háborúk lesznek. Ma is az asztalon van a téma, hogy kell-e egyáltalán pilóta a repülőgépekre.
Ha visszafelé nézünk a történelemben ez a vita többször lefolyt. Mindig voltak viták a szakemberek és a modern technológia támogatói között. Volt, hogy lassabban történt meg a folyamat, mint ahogy hittük. Sőt, a legtöbbször lassabban folyt le. Viszont mindig megtörtént. Nézd meg a gyárakat. Nézd meg a hajózást, a repülést vagy a vasúti közlekedést. Vagy azt, hogy hány olyan döntést hoz meg helyetted az autód vagy a kamionod ma, amit húsz éve még neked kellett meghozni. A folyamat nem ma indult, ez nem több, mint egy lépcső fok.
Másrészt te egy területen vagy szakember, szerintem soha nem programoztál autonóm rendszert. Úgy kezeled az autonóm járművet, mintha sofőr lenne, abból is egy buta és bizonytalan. Az autonóm jármű nem ember, nem magabiztos és nem bizonytalan, nem dühös, nem nyugodt, nem türelmetlen. Nem gondolkodik és nem hoz döntéseket abban az értelemben, ahogy mi hozunk. Nem lehet belőle hülyét csinálni. Viszont nem is teljesen merev és alkalmazkodás képtelen rendszer.
Azt képzelni, hogy itt mindenki ül egész nap a számítógépe előtt elég egy oldalú. Bele tettem nehány százezer kilométert különböző autókba és van képem a vezetésről.

[ Szerkesztve ]

(#35) #32256704


#32256704
törölt tag

hogy felti az allasat a sok teherautos :)

(#36) Somatom válasza #92253184 (#34) üzenetére


Somatom
veterán

Ilyen szempontból nekem mindegy, hogy mi lesz, mert mire ez annyira elterjed, hogy az én munkámat veszélyeztesse, addigra én már le fogom tenni a lantot. Azért más ez, mint a többi, általad említett közlekedési mód, mert azok a járművek az emberek életterétől viszonylag elszeparáltan közlekednek. Ez viszont közöttük zajlik, és ezáltal sokkal több potenciális konfliktushelyzet alakulhat ki ember és gép között. Egy gép nem üthet vissza (ezt nem szó szerint kell érteni), és ha ezt tudja az ember, akkor bizony könnyen "antiszocializálódik". Most is történnek közlekedési tragédiák, de teljesen más lesz egy ilyennek a visszhangja, megítélése, ha nem egy humán sofőr a felelős a történtekért. Csak egy példa. Egy sofőrnek minden indulás előtt ellenőriznie kell a verdát. Felelős érte. (Pl. egy kamionon jelenleg elég egyetlen kart meghúzni ahhoz, hogy leakadjon a pót, és e kar pillanatnyi állapotára semmilyen visszajelző sincs. Ijesztő, ugye? Én bizony minden elindulásnál ellenőrzöm, mert egy ilyen "tréfának" nagyon csúnya következményei lehetnek.) Egy robot ezt nem tudja megtenni, számára teljesen más konstrukciójú (értsd: drágább, bonyolultabb) járművet kell készíteni. Amíg nagy odafigyeléssel, egy-két cég, vadi új verdákkal tesztelget, addig nincs probléma a műszaki állapottal, és a napi kontrollal. Tömeges magán (értsd: a minél több áru szállításában érdekelt cég általi) használatnál ez már egészen másképp néz ki.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#37) cami][us válasza macilaci78 (#19) üzenetére


cami][us
senior tag

Arra gondoltam, amikor kötelező felrakni a láncot.

(#38) Somatom válasza cami][us (#37) üzenetére


Somatom
veterán

Igen, ez is egy jó példa. Azt nem a telephelyről indulásnál, hanem közvetlenül az akadály előtt kell felrakni, és közvetlenül utána le kell szerelni. Az pedig nem tervezhető előre.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#39) Narxis válasza #32256704 (#35) üzenetére


Narxis
nagyúr

Jaja. :D Sírva fakadnának ha mást kéne csinálniuk, pedig előbb-utóbb kénytelenek lesznek.

Thanos was right.

(#40) Somatom válasza Narxis (#39) üzenetére


Somatom
veterán

Sajnos sanszos, hogy mások előbb fognak sírva fakadni. Az a verda nehezebb, mint egy második világháborús tank, és 90 -nel megy. Szörnyű pusztítást tud végezni, amihez nem feltétlenül kell a jármű vezetőjének a hibája.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#41) #92253184 válasza Somatom (#36) üzenetére


#92253184
törölt tag

Nem vagyok biztos benne, szerintem ez sokkal inkább a jelen technológiája, mint a jövőé.
A metró azért eléggé közvetlen része az életünknek, de a vonatok is. Amúgy ha nem Magyarországot nézzük, hanem Amerikát, akkor a repülés is eléggé napi tevékenység. Sőt mostanában a fapados járatok nálunk is eléggé köznapivá váltak és ha valahol leveszik a pilótákat az ott lesz.
A külömbség annyi, hogy a vonatról, vagy a vasútról a legtöbben azt se tudják, hogy eszik-e vagy isszák. Már vezetés szempontjából. Autót meg ugye mindenki tud vezetni? :P A válasz szerintem az, hogy nem. Mindenki úgy vitatkozik az autonóm autókról, mintha ő lenne a világ legjobb sofőrje. Olyat vár el ezektől a rendszerektől, amire az emberi sofőrök kilencven százaléka nem képes.
Hogy milyen a visszhangja, az marketing kérdés. Sok mindent nem fog hozzátenni a témához. Viszont én nem féltem a Tesla-t vagy a Google-t, elég profin kezelik a közvéleményt.
Látod itt van gond, mert ebben meg én vagyok szakember. Egy redundáns biztonságos ellenőrző rendszert simán össze lehet rakni talán, ha száz forintból. Ráadásul tedd a szívedre a kezed, hány kollégád teszi ezt meg? Lehet persze mondani, hogy ezek az ellenőrző rendszerek nem tökéletesek. Viszont egy ilyen rendszer mindig működik, nem felejti el ellenőrizni, menet közben is ellenőriz. Ráadásul ha nincs ember a gépben, akkor egy csomó egyébb költség meg kiesik. Persze az, hogy egyáltalán ne legyen ember még messze van.
Ne haragudj, de egy fuvarozó cég felelősséggel tartozik a jármű műszaki állapotáért. Ma is ember életbe kerülhet, ha nem teszi meg. Ez nem változik semmit és nem is műszaki kérdés.

(#42) Somatom válasza #92253184 (#41) üzenetére


Somatom
veterán

Ahha. Én meg, mint humán sofőr, tudtam azt mondani a főnöknek, hogy lehet, hogy szerinte az a gumi még elmegy két hetet, de ha kirúgással jön, akkor sem vagyok hajlandó kigurulni vele a telephelyről. A robotot símán kigurította volna. És ez nem a balkánon történt, hanem Németországban. Engem nem vígasztalna a cég felelőssége, miután egy balesetben odalett a fél családom. Teljesen más az elmélet, és a valóság.
Közben eszembe jutott még egy érdekes problémakör. Mi lesz a hétvégi kamionstoppokkal? Azok nem a sofőrök miatt vannak, a robotoknak is meg kell állniuk.
Ha összességében nézzük, akkor nekünk (3x13) + (3x15) óra a munkaidőnk, ami nagyjából passzol egy kétműszakos fel/lerakó munkabeosztásához. Nekem nagyrészt úgy alakítják a melóimat, hogy a fel/lerakó közelében veszem ki a pihenőmet, és nyitáskor odagurulok. Ezen nem sokat tudna hozni egy robot, és még hétvégén is állnia kell. Nem hozna számottevő plusz hasznot, viszont csomó plusz macera van vele.
Vagy, ott van pl. Svájc. Még a kétműszakos cég is ritka. Délután 5 -től a fű sem nő, a vámirodák is bezárnak. Este 10 és reggel 6 között az egész országban tilos 7,5t fölött közlekedni. Délután legurítanak minket a határig, és másnapig annyi. A robot sem mehetne be.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#43) dabadab válasza Somatom (#42) üzenetére


dabadab
titán

"A robotot símán kigurította volna."

Nem.

DRM is theft

(#44) attila964


attila964
csendes tag

No csak hogy legyen még egy sofőr!
A vezetéssel nincs is nagy baj, bár én élelmiszert szállítok, és közben sok olyan helyre behajtok, ahova egyébként tilos. A gond itt a rakodással van! Ugyanis a nagyobb árúforgalmat bonyolító raktárakban nincs rakodómunkás, hanem én rakodok. Tulajdonképpen nem lehetetlen a gépi rakodást megoldani, csak iszonyú drága, és soha nem térülne meg. Folytathatnám még, de egy a lényeg, egyelőre ez még egy túl drága, soha meg nem térülő technológia lenne.

[ Szerkesztve ]

703316805

(#45) Somatom válasza dabadab (#43) üzenetére


Somatom
veterán

Aztán miért nem? Ki ellenőrizte volna a gumik állapotát? Tán a robot? Hogyan? Külön szenzorokkal? Nemááá!!! Azok legfeljebb a profilmélységet tudnák figyelni, az egyéb sérüléseket nem. Arról nem is szólva, hogy mennyivel lenne drágább 12db ilyen kamiongumi, plusz a hozzá tartozó rendszer?
Mondhatjátok, hogy majd kötelezővé teszik az ilyen gumikat, és akkor a cégeknek nem lesz választásuk. Csak ne felejtsétek el, hogy az ilyen plusz költségek a szállított áru árát fogják növelni!

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#46) attila964 válasza Somatom (#45) üzenetére


attila964
csendes tag

Hagyd, hadd álmodozzanak! Aki nem csinálja, nem tudja, hogy a feladat jó része nem a vezetés, hanem a jármű, és az ügyfelek kiszolgálása.

703316805

(#47) Narxis válasza Somatom (#40) üzenetére


Narxis
nagyúr

Ugyanilyen ajvékolás volt akkor is amikor megjelentek az első autók közúton. Mi lesz a lovakkal? Megijednek tőle! Hogy fog az autó földúton menni ahol a sár és a szekérnyom miatt kitörhet a kereke? Csak megoldották. Lehet, hogy nincs minden problémára azonnali megoldás de akkor meg lesz! A repülésbiztonság kézikönyvét se az első repülő felszállásakor írták, sőt írják a mai napig, sokszor vérrel mert nem lehet minden létező helyzetre felkészülni.

Thanos was right.

(#48) #92253184 válasza Somatom (#42) üzenetére


#92253184
törölt tag

A fuvaros és a fuvar szervező is lehet erkölcstelen vagy erkölcsös. Ez nem technikai kérdés hanem jogi és rendvédelmi. Amúgy ellenőrizheti a rendszer a gumi állapotát és leállhat, ha az nem megfelelő. Mielőtt leírod, az a fuvar szervező, aki megberheli a rendszert, az téged is kivág, ha ellent mondasz. Amúgy meg szép elmélet, hogy a becsületes fuvarosok megvédenek minket, de a gyakorlatban én erre nem építenék.
Na ha valahol tömegesen terjed a robotika az a raktárak világa, ha valahol nem lesz emberi munkaerő a közeljövőben az ez a terület. A fel/le rakó előbb fogja elveszíteni az állását, mint te. Mondjuk nem tudom, hogy egy két-három napos útnál ez mennyiben számít.
Viszont igen, a raktáros, a fuvar szervező és a sofőr is eltűnhet a közeljövőben. Egyikre se lesz szükség.

[ Szerkesztve ]

(#49) Somatom válasza #92253184 (#48) üzenetére


Somatom
veterán

Meg pékre se, mert nem lesz, aki meg tudná venni a kenyeret. Szép jövő!

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#50) #92253184 válasza Somatom (#49) üzenetére


#92253184
törölt tag

#45: Én nem tudom mennyi egy gumi készlet kamionra, de minimum százezres nagyságrend. Neked viszont arról nincs láthatóan tudásod, hogy milyen típusú érzékelők és ellenőrző rendszerek vannak. A gumi árának minimális ( nehány százalék, vagy annyi se ) növekedésével is tudunk bele érzékelőt rakni, de bármilyen meglepő nem biztos, hogy bármit kell raknom a gumiba, hogy ellenőrizzem. Viszont ilyen rendszerek most is vannak, tehát nagy mágia nincs benne. Értem hogy a szerinted ez mind milliós tétel, nem az.

Honnan jön az, hogy ha valamiben vezérlő van az drága? Az érzékelők többsége nincs nehány forint, a hozzá tartozó feldolgozó egységből létezik nehány ezer forinttól, millióig minden féle. Hova mi kell, semmi indok nincs rá, hogy drágán rakjunk össze.

#49:
Lezártam, nem vagy objektív. Elfogadom, hogy félted az állásodat, de legyenek érveid, ha vitatkozol.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.