Hirdetés

2019. szeptember 20., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) b.


b.
(nagyúr)

elengedem hogy minden egyes újítás alá fel van sorolva valami negatív adalék egy kis saját negatív vélemény/ kiegészítő és megpróbálok örülni az újításoknak
A Low latency mód NEM csak Dx9 és 11 alatt működik, hanem ott IS, DX 12 és Vulkan alatt IS természetesen.
Módosítottak a feldolgozásán és a CPU terhelésén hogy elérjék ezt a működést, nem a régi Pre rendered frame,és már kidolgoztak rá egy béta fázisú megoldást,nem majd most fognak, ezt aktiválták most.... de ezt külön kihangsúlyozta Nvidia.Egyébként jóval előbb elérhető volt ez az elő opció itt mint AMD nél...

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#2) Abu85 válasza b. (#1) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Nem működik a low latency mód Vulkan és DirectX 12 alatt, mert maga az API már nem kérdezi le ezt a beállítást a drivertől, hanem az alkalmazás adja meg. A driver ebbe a DirectX 12 és a Vulkan API specifikációja szerint nem tud beleszólni. Placebo-hatás, amit érzel.

Persze, hogy módosítottak, csak a jelenetszámítást semmi sem szabályozza 0-s beállítás mellett, így az kétséges, hogy működik-e minden programban, elvégre az API előírása szerint illegális dolgot csinál az NVIDIA. Ezért béta az ultra beállítási szint. Az On opció már nem béta, ott van parancslista.

Ugye az az alapvető probléma, hogy parancslista nélkül a legacy API-k nem tudják garantálni, hogy a jelenet valóban jól lesz biztosítva a GPU számára. Ezért használ a Radeon Anti-Lag Chillt, mert ha szabályozzák a jelenetszámítást, akkor már az elején lehet egy olyan scene pacingot alkalmazni, hogy a jelenetek optimális időben készüljenek el, amikor azokat ideális továbbadni a GPU-nak.
Régen a 0-s maximum pre-rendered frames beállítás pont az előbbi miatt került ki. Nem garantálható a működése. Az NV csak bele lett kényszerítve, hogy visszahozza, de ettől még közel sem teljes a megoldásuk, amit a béta állapottal jelölnek is. A parancslistát egyszerű kikapcsolni, az nem igazi fejlesztés, rengeteg ellenérv merül fel.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#3) zzola


zzola
(félisten)

Ehhez miért kell alkalom? Írnák már meg tisztességesen azt a drivert! :W

(#4) rodrigez válasza b. (#1) üzenetére


rodrigez
(senior tag)

Our new Low Latency Mode is being released in beta with support for all GPUs in DX9 and DX11 games (in DX12 and Vulkan titles, the game decides when to queue the frame).

(#5) Jack Oneill


Jack Oneill
(addikt)

Kerdeznem, hogy ezeket a beallitasokat, ujitasokat(nvidia sharpening, lag megszuntetes) kulon kell aktivalni, vagy automatikus?

(#6) mobal válasza b. (#1) üzenetére


mobal
(MODERÁTOR)

Vulkan és DX12 alatt biztos, hogy működik? Én azt olvastam tegnap, hogy nem mert ahogy Abu is írta.

Amúgy sokáig elérhetetlen volt a telepítő, ezért: [link].

i = 0x5f3759df - ( i >> 1 );

(#7) Jack Oneill válasza mobal (#6) üzenetére


Jack Oneill
(addikt)

Az experience eroltetest en is lattam, hiaba mentem az egyenire. De elvileg nvidia fiok nelkul az experience nem mukodik, igy nem sok vizet zavar. Ha jol ertem, mar nincs benne ez a bug?

[ Szerkesztve ]

(#8) b. válasza mobal (#6) üzenetére


b.
(nagyúr)

tegnap volt fent Battlefield 1 Dx 12 mérés egy orosz sráctól, ahol csökkent a latency dx 12 alatt de az ultra módon FPS spike-ok voltak, ezért a normalt alkalmazta. Az a gond, hogy ciril betűkkel volt fent és nem találom meg ,de remélem a mai napon lesznek mérések.
Ettől függetlenül természetesen alkalmazható és bekapcsolható a driverben, mérésekkel lehetne csak alátámasztani működik e vagy nem ad e rá támogatást az adott játék vagy nem.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#9) b. válasza Jack Oneill (#5) üzenetére


b.
(nagyúr)

A sharpening sok másik szűrővel Experiencen át aktiválható.( Alt+F3 alapból)

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#10) Jack Oneill válasza b. (#9) üzenetére


Jack Oneill
(addikt)

De jo. Akkor megis csak kell experience fiokot letrehoznom. Pedig eddig meg csak fel sem tettem azt.
Mint mezei felhasznalonak, el tudnad magyarazni a lepeseket? Eddig feltrm ettol a programtol, mert volt visszajelzes, hogy elallitja a jatekok beallitasait. Na ezt szeretnem elkerrelni. Szovaletrehozok egy fiokot es hasznalhatom az alkalmazast? Nem allit el semmit? Es akkor az ujitasokat ott tudom bekapcsolni?

[ Szerkesztve ]

(#11) Abu85 válasza b. (#8) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Hiába kapcsolod be, a DirectX 12 és a Vulkan API-n futó programokban erre saját paraméter van, és nincs kernel módban futó driver, hogy ezt felülírja, mint a legacy API-kban. Még a Radeon Anti-Lag is nehezen megvalósítható itt, mert a Chillnél ugyan szerzel adatot az inputból, és ahhoz tudsz írni egy szabályozást, de DirectX 12 és Vulkan API-val nincs kernel driver, hogy a futó alkalmazásról adjon adatot.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#12) bobalazs


bobalazs
(addikt)
LOGOUT blog

NVIDIA 436.02 Installer Buggy, Always Installs GeForce Experience, No GDPR Consent

he installer of these drivers appears to have a major bug that forces the installation of GeForce Experience without obtaining GDPR-compliant consent from the user

Vótmá?

NVIDIA has removed the 436.02 drivers from their website, and confirmed that this is a bug.

Ja jólvan, eltávolították már.

[ Szerkesztve ]

(#13) Cassi


Cassi
(aktív tag)

A Geforce fórumot is átdolgozták, elég gyatrára sikerült, nem áll kézre.

(#14) b. válasza Jack Oneill (#10) üzenetére


b.
(nagyúr)

Nem semmit nem állít el minden úgy van ahogy te beállítod. Kétféle módon indíthatod el a játékot, közvetlenül az asztalról a parancsikonnal és az experiencen át az ottani beállításokkal.
Így néz ki:

Itt pedig a játék indítása elött tudsz beállításokat beállítani,de nem kötelező.

Én játék indításra nem használom az experiencet, stream, képek mentése videók rögzítése ilyesmi. arra külön menü van benne nagyon jól kezelhető a stream meg zseniálisan jól működik.

A sharpeninget meg itt tudod aktiválni( Alt+ F3 meg van egy csomó szűrő meg beállítási lehetőség)még képernyőmentés, videó satöbbi,)

majd délután lesz időm csinálok pár képet . COD ban elég látványos.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#15) RpPRO


RpPRO
(őstag)

Ezt a drájvert felrakhatom most vagy várjak a pár nap múlva esedékes frissítésre? :D

Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.

(#16) Jack Oneill válasza b. (#14) üzenetére


Jack Oneill
(addikt)

Koszonom 🙂

(#17) mobal


mobal
(MODERÁTOR)

Ez az ultra low latency amúgy még béta vagy végleges implementáció?

i = 0x5f3759df - ( i >> 1 );

(#18) Jack Oneill válasza b. (#14) üzenetére


Jack Oneill
(addikt)

Amugy regebben nekem experience nelkul is ment az alt F3 es tudtam kepernyokepet, felvetelet, szuroket alkalmazni. Szerintem ez most is megy az alkalmazas nelkul.

(#19) Duracellm...


Duracellm...
(veterán)

Nekem szó szerint fájt amikor elvették driverből a 0-ás opciót, akkor még aktívan, napi 8-10 órát nyomtam a W-t. De így 3X évesen 1 frame delay-el is el lehet lövöldözni, csomó más tényező van csak a driverben, ami sokkal nagyob delay-t, kuszaságot csinál a képpel, mint ez. Akkoriban általános 10-20%-os Frame rate növekedést hozott a 0-ás opció likvidálása, legalább is a következő driverrel készült tesztek ezt hazudták.

Tök jó hogy próbálnak kedvezni régi-új dolgokkal HC játékosoknak, de nekem már megvan a bejáratott setupom, nem fogok turing-nak kedvező drivert telepítei "régi vasra" mert mindig instant szopás csalódás a vége.

[ Szerkesztve ]

(#20) GreatL


GreatL
(aktív tag)

Mi az a W? Amúgy az ultra low latency nekem nagyon bejött, szuper.

i7-4790K | Giga RTX 2080 Ti WF OC | Xiaomi Redmi Note 3 Pro

(#21) Duracellm... válasza GreatL (#20) üzenetére


Duracellm...
(veterán)

WASD ból az az "előre" gomb.
Nem is állítottam hogy nem csinál semmit, de mióta az OS-t, beállítás adatbázist, drivert, és a játékok ini. file-ait is széttúrom, szerintem az csak puszi a sebre.

(#22) Predatorr


Predatorr
(tag)

Nem államalapításunk ünnepére adták ki?
Hát ezzel sem vesznek rá kémprogramjuk telepítésére.

"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."

(#23) GodGamer5


GodGamer5
(őstag)

Pascalon is gyorsultak a Vulkanos játékok, vagy csak Turing-ra értendő az egész cikk?

[ Szerkesztve ]

"Az emberek azt hiszik, hogy az optimalizacio egy olyan dolog, hogy a kocka felkel, haromszor raver a monitorra fallosszal, es bumm, egy mosogepen is 120fps-el fut realtime a reszecskeszimulacio szepen animalva, ezek a barmok meg inkabb szuperszámitogepekkel szopnak..."

(#24) Abu85 válasza mobal (#17) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

A low latency módból az off és az on végleges, az ultra béta.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#25) mobal válasza Abu85 (#24) üzenetére


mobal
(MODERÁTOR)

Még dolgozom ezrét kérdezem most itt:

Ezt lehet per game, ill ha 144 fps lockos a játék és van is annyima akkor "működik" / van értelme?

mobal,

i = 0x5f3759df - ( i >> 1 );

(#26) Cassi válasza mobal (#25) üzenetére


Cassi
(aktív tag)

Lehet játékonként állítani és érdemes alapból kikapcsolva hagyni.

(#27) Jack Oneill válasza b. (#14) üzenetére


Jack Oneill
(addikt)

Otthon kiorobalom, szerintem experience nelkul is megy, mert eddig is elo tudtam hozni az alt F3 gombbal. Viszont ezek tobbsege csak, ilyen idiota instagram filter, akkor nem nagy kunszt.

(#28) Duracellm... válasza mobal (#25) üzenetére


Duracellm...
(veterán)

144hz-en az 0 vagy 1 frame az majdnem 7ms különbség, egyik játékról a másikra váltva elég nagy erőszak az agynak, motoros reflexeknek alkalmazkodni hozzá. Ha nem akarsz a játékok előtt félórás "bemelegítő" köröket menni, akkor ezt érdemes csak globális beállításként kezelni. Ez érvényes a többi beállításra is, amik post processing jellegűek, játékból kikerült képen történik, igaz azok csak néhány ms-et jelentenek.

[ Szerkesztve ]

(#29) Abu85 válasza mobal (#25) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Lehet játékonként kapcsolni.

A szimpla on beállításnak sosincs káros hatása. Annak bármikor van értelme, és nyugodtan lehet használni, akár általánosan is. Az Ultra beállításnak akkor van értelme, ha GPU-limit van, mert CPU-limitnél egyrészt nem működik, kvázi nincs előnye, másrészt nincs szabályozva a jelenetszámítás és még parancslista sincs, tehát káros hatása is lehet.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#30) Duracellm... válasza Abu85 (#29) üzenetére


Duracellm...
(veterán)

Abu! A sima pre rendered frame 0-ra csökkentése az CPU limitnél is működik, ~1 frame-el kissebb lesz a delay, mert nem a 2.-ik már teljesen kész, várakoztatott képet olvassa ki a bufferből.
Annyi negatív hátránya van, hogy az átlag és a min FPS csökken, azáltal hogy az FPS elég nagyokat tud ingadozni, attól függően melyik frame-el ép mennyit tökölt a CPU+GPU.

(#31) Duracellm... válasza Abu85 (#29) üzenetére


Duracellm...
(veterán)

A Parancslista kikapcsolása mit jelent a gyakorlatban?

[ Szerkesztve ]

(#32) Abu85 válasza Duracellm... (#30) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Eleve nincs parancslista 0-s értéknél, tehát nincs mit kiolvasni sehonnan. A kernel driver adja a GPU-nak a jelenetet, amint kész. Ezért nem működik az ultra mód 0-s értéknél, mert mindent átad a kernel driver, akkor is, ha a GPU még az előző jelenet képkockáját számolja. Ilyenkor az van, hogy az egész késleltetéscsökkentés előnye hátrányba csap át, mert a driver nem tudja késleltetni a jelenetek átadását parancslista hiányában, tehát eteti a GPU-t, nem törődve azzal, hogy ez pont ellentétes hatást vált ki a késleltetés tekintetében, mint amit a user szeretne látni (emiatt szűnt meg anno ez a fícsőr). Ugye a késleltetés nem igazán amiatt csökken, mert nincs parancslista, hanem amiatt, hogy a GPU mindig csak egy jelenethez tartozó képkockát számol. És ezt akkor tudja biztosítani a 0-s paraméter, ha GPU-limit van, mert akkor a jelenetet egy malmozó GPU-ra küldi rá. Ugyanilyen okból szabályozza az AMD a jelenetszámítást a Radeon Anti-Lag esetében. Nem meghatározható egy programon belül, hogy mikor van GPU- és CPU-limit, tehát a parancslista kvázi hiánya a futtatási idő GPU-limites részében előny, míg CPU-limites részében hátrány. Emiatt a Chillel már a jelenet számítását szabályozzák, hogy sose készüljön el jelenet addig, amíg a GPU az aktuális képkockát számolja. Ilyen szabályozást viszont az NVIDIA nem alkalmaz (még?!), így annyit tesznek, hogy kiemelik GPU-limitesnek kell lenned, hogy a beállításnak előnye legyen. CPU-limites környezetben az ultra mód hátrányos.

(#31) Duracellm...: Azt, hogy semmi sem szabályozza a leképezés előtti munkát. Nincs hova menteni a scene-t, hogy ha éppen nem ideális annak az átadása a GPU-nak. A driver rákényszerül arra, hogy átadja, még akkor is, ha annak nagyon rossz hatása lesz.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#33) Jack Oneill válasza b. (#14) üzenetére


Jack Oneill
(addikt)

Na jelentem vannak ám fejlemények :D Experience nélkül valóban nem megy semmi. Beadtam a derekam és felraktam. Aktiváltam a kísérleti funkciókat ,majd a játékban (Elder Scrolls Online) aktiváltam az élesítés szűrőt. Na akkor nem hittem a szememnek. A játék sokkal szebb lett. Olyan, mint ha sokkal magasabb felbontásban játszanék, a textúrák sokkal élesebbek lettek.

(#34) Dr. Akula


Dr. Akula
(nagyúr)

Mikor jön hozzá a hotfix? :D

Xbox One X - PS4 - Dell 5491 - i9-9900K, G.Skill Trident Z 32GB 3200/CL14, MSI 2080Ti Lightning Z, ASUS Maximus XI Extreme, Samsung 970Pro 1TB, Corsair K95 RGB Platinum, Logitech GPro, Benq PD3200U, Phanteks Enthoo Elite

(#35) b. válasza Jack Oneill (#33) üzenetére


b.
(nagyúr)

:R :R
Streamelésben is világbajnok, viderögzités, meg ilyesmi, érdemes megjegyezned a gyors parancsokat, sok hasznos funkciót tud, főleg ezzel a sharpeninggel és szűrőkkel kiegészítve.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#36) Duracellm... válasza Abu85 (#32) üzenetére


Duracellm...
(veterán)

Igazi GPU limitnél szerintem mindenképpen shit lesz a végeredmény microlagzás miatt, de ha a GPU időzik a jelenettel 1ms-ot, míg a CPU 2x,3x annyit, akkor parancslista nélkül is használható lesz. Az ilyen CPU limit/ mesterséges FPS limit ebben az esetben nem okozhat problémát szerintem.
A chill fix FPS beállítása után, honnan tudja előre, hogy mennyi ideig fogja a GPU renderelni adott scence-t, mennyit kell késleltetni a driver-t elhagyó adaton, hogy a teljes CPU+Delay+GPU render idő fix legyen, ugye itt sincs a GPU után frame buffer(?) miatt plusz késleltetés?

Amikor még én fiatal voltam ATI-n nem volt igazi, működő frame buffer a GPU után, Nv még 0 pre rendered frame beállítás esetén is jóval legalább 2x többet késett a képpel ugyan akkora FPS-nél, de fordulásnál sokkal simább volt az első két sorban leírt esetben vizsgálva. Most AMD milyen frame buffert használ, ha használ?

[ Szerkesztve ]

(#37) -FreaK-


-FreaK-
(veterán)

Kipróbáltam BF1 alatt az ultra low latency módot, úgy nézem, hogy remekül működik. Semmi kellemetlen fps drop (már a megszokottakon kívül), vagy ilyesmi.

(#38) tlac


tlac
(nagyúr)

Azt érdemes megemlíteni, hogy az integer scalinghoz Turing architektúrára épülő GPU és Windows 10 operációs rendszer szükséges.

és ezt miért kellett korlátozni az új hardverekre??

(#39) nubreed


nubreed
(addikt)

"További adalék, hogy elérhető az első NVIDIA Studio driver által bevezetett színkomponensenkénti 10 bites megjelenítés, illetve a Microsoft hibrid notebookjainál a GPU paravirtualizáció."

Tehát jól értem, hogy a 10 bites megjelenítés ettől a driver verziótól kezdve már nem csak a studio driverben érhető el, hanem a mezei GeForce driverben is?

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#40) Duracellm... válasza Duracellm... (#36) üzenetére


Duracellm...
(veterán)

Nekem kell elnézést kérnem, mert ezen a dián 4K 60Hz-es szetting van, egyben azt is visszavonnám, hogy ez a feature HC játékosoknak szól. Már értem miért beszéltél folyamatos GPU limitről, és itt tényleg értelmetlen a micro lag problémával foglalkozni, mert olyan ritkán jön a frame, hogy +/- 2-3ms-et sem vennél észre.

Köszönöm a felhomályosítást.

[ Szerkesztve ]

(#41) Cassi válasza nubreed (#39) üzenetére


Cassi
(aktív tag)

Igen.

(#42) Abu85 válasza Duracellm... (#36) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

A Chill az input alapján szabályozza a számítást. Ha nincs input, akkor a minimum értékkel csinálja a scene pacinget, ha van imput, akkor a maximummal. A Radeon Anti-Lag itt annyiban különbözik, hogy méri a képkocka elkészültének idejét, és ezeket menti el magának, és a szabályozásnál a képkockák elkészültének idejéhez igazít. Ez tulajdonképpen ugyanaz, mint a Chill, csak nem az input, hanem a számítások időigénye szabályozza a scene pacinget.

Frame buffer és back buffer attól még van, hogy 0-s a flip queue/prerender. A parancslista a kérdéses. Akkor egyébként nincs különösebb szükséged rá, ha valahogyan szabályozod a jelenetszámítást, csak egy ilyen rendszert nem könnyű ám felépíteni. Évek, mire bármit is kihozol belőle.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#43) PeL válasza tlac (#38) üzenetére


PeL
(addikt)

Nyilván marketing miatt... +1 ok hogy mozdítsák az új széria felé a vásárlókat.

https://www.twitch.tv/kexes_

(#44) Drazn


Drazn
(kezdő)

Nekem a frissites ota rengeteg framet elvett.. :(

(#45) Jack Oneill válasza Drazn (#44) üzenetére


Jack Oneill
(addikt)

Nalam szinte minden jatek jobb lett, lathato FPS ertekkel. Bar en tiszta telepitest csinalok mindig.

(#46) RpPRO válasza Drazn (#44) üzenetére


RpPRO
(őstag)

NVidia vezérlőpult --> 3D beállítások --> low latency mode: ON

Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.

(#47) tlac válasza PeL (#43) üzenetére


tlac
(nagyúr)

persze tudom én, de nagy genyóság egy olyan opciót korlátozni, amire sok éve várnak az emberek és egyébként valószínűleg semmilyen technikai akadálya nem lenne

(#48) core i7


core i7
(addikt)

Már is megjött a driver utódja 436.15

A Videókártya manapszág drágaszág

(#49) zef válasza core i7 (#48) üzenetére


zef
(tag)

Tegnap volt egy youtubeozás közbeni system crash 436.15-el. Még van mit rajta csiszolni.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.