jogos!
nekem legalább hátsó lámpám van no meg fényvisszaverő csík a mezemen.
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
jogos!
nekem legalább hátsó lámpám van no meg fényvisszaverő csík a mezemen.
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
Igy van, sarga fenyvisszavero kukasmellenyt este en is felveszem, sisakra hatul egy villogo s aki nem vesz eszre, az vak, az elutne barmi is lenne rajtam.
én meg egyszerűen rettegek az éjszakai városon kívüli cangázástól. Bár nagyon hangulatos időtöltés a hűs nyári estéken, addig, amíg elnem húz mellettem egy kamion, amit előz egy másik, vagy jön szemből egy BMW/AUdI/Merdzsó csodálatos xenon rekflektorral, és utána 1 percig teljes vakság.
sry, talán off volt. Kis monológ volt biciklis szempontból. Aki hülye, az meg hal..... No mindegy.
Engem vernének agyon a rokonok, engem vinnének fogdára a rendőrök.
Fogdára nem vinnének egyből, előbb megvizsgálnák, hogy elkövettél-e mindent a balaset elkerülése miatt.
Engem vernének agyon a rokonok Erről meg nem írom le a véleményemet, mert jönnek a "nagy jogvédők"
Egyébként az általad leírt dolgok teljesen igazak.
Tavaly nekünk is baromi mákunk volt.
Ugyanis december során elmentünk egy nagyobb körre, amit még nem ismertünk, és elvétettünk egy kanyart, és ahelyett, hogy a legrövidebb úton húztunk volna haza, mintegy húsz kmre lyukadtunk ki otthontól. (Amikor a főúthoz értünk, már tudtuk pontosan, hogy hol vagyunk. ugyanis, ahelyett, hogy a hegyen átvágtunk volna, kikerültük délre. - A Vértesben meg teljesen eltévedni nem lehet...) Eddigre viszont teljesen sötét lett. Mi meg, amilyen hülyék voltunk, ahelyett, hogy telefonos segítséget kértünk volna, egy hazaszállítás erejéig, úgy döntöttünk hazatekerünk. Persze akkor még világítás? Minek az, úgysem bicajozunk sötétben... Persze. Szerncsére a téli ruházat volt rajtunk, ami köztudottan fel van szerelve a megfelelő fényvisszaverő csíkokkal. Így legalább, ha nem is teljesen jól láthatóak, de legalább észrevehetőek voltunk.
Így azalatt a fél óra alatt, amíg átvágtunk a hegyen, a közel ötven mellettünk elhúzó autósból mindössze kettő
autós dudált ránk. Én két nappal később - hétfőn - mentem és vettem két pilácsot a gépre, amit csak takarításkor és maratonokon veszek le, mert olyankor tényleg nem kell.
Ami tetszik, hogy akikkel járok tekerni (3-4 áll. fő), engem néznek hülyének, hogy minek az... Egészen addig néztek hülyének, míg pár defekt miatt a nyáron sem értünk haza világosban, és ugye én láttam az erdőben.
Úgyhogy bicósok, tessék párezer forintot a láthatóságra szánni.
Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13
Annó nagyon sokat bicikliztem, de csakis városon belül. Nem mondom hogy hypergazdag voltam, de volt pénzem lámpákra (nálunk kéthetente vasárnaponként kirakodó vásár van, ott x@ré'-h.gyé' lehet kapni villogó ledes lámpát), így esténként, éjszakánként is el mertem indulni kicsit tekerni. (városon kívülre éjjel így sem mentem, épp a kamionok és az "okos" refis autósok miatt) Viszont akinek ki KELL mennie a városból, annak legyen már annyi esze, hogy legalább egy láthatósági mellényt vegyen. (Teszkóban pár száz forint!) Vagy direkt akarja magát elüttetni?!
Szemét hozzászólás, de aki sajnálja a pénzt vagy direkt nem vesz ilyet, az ne csodálkozzon, ha elütik. Az ilyeneket nem is sajnálom.
Elég gyakran járunk öcsémmel horgászni bringával, gyakran megesik, hogy visszafelé ránksötétedik. Nálam a hátsó villogó (levehető, csiptethető) "szériatartozék", sosem veszem le, és ha éppen első nincs nálam, akkoris fel szoktam kapcsolni a telefonon a mobilfényt, azzal világítok előre hogy legalább lássanak...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Nos én egyszer rosszul jártam..... Lakott terülten kívül történt, pont jöttek szembe így lekapcsoltam a reflektort. Egy szempillantás volt az egész és elsodortam egy biciklist... A halálfélelem markol a szivembe még mindig, amikor rágondolok pedig ennek 3 éve volt.
A fickó beborult az árokba, szerencsére nem lett baja. Megkérdeztem, hogy hívjak-e mentőt, rendőrt, egyebek... Mondta nem kell semmi... szürke munkásruha, rozzant bicikli, semmi lámpa, vagy fényvisszaverő, még a pedálon se. Valószínüleg azért nem kaptam telibe, mert az út felező vonala felé húzódtam, ahogy tanultuk annak idején.
Az a durva, hogy az utasom sem látta. Azóta sem tudom, hogy honnan került elő, de hálát adok az Istennek, hogy nem lett komolyabb baj belőle.
Pontosan ugyanilyen illető volt (lehet hogy épp vele találkoztam? )! (kivéve, hogy szerencsémre mehetett a reflektor és idejében észrevettem)
Örülök hogy szerencsésen megúszta(d) ezt a helyzetet és nem lett komolyabb probléma.
vagy jön szemből egy BMW/AUdI/Merdzsó csodálatos xenon rekflektorral, és utána 1 percig teljes vakság.
Nem tudom említették-e: a ma használatos gépjárművek nagy részén elől komoly folytonossági hiány van a karosszériában, általában átlátszó üvegfelülettel kitöltve...szóval autót se vezess...sőt, azt kifejezetten ne...veszélyes lennél másokra...
primus inter pares
Komoly pénzbírsággal kellene büntetni mind a lámpa, mind a mellény hiányát. Egyik sem olyan egetrengető összeg, hogy ne tudná bárki megvenni, meg a lámpába félévente-évente a Duracellt (vagy havonta az "elemetegyszázassé"-t, kinek mi éri meg jobban). Nem kell kapásból a legdrágább Cateye lámpát venni - az ősi vasutas mondás itt is érvényes: nem látni kell, hanem látszani. Sőt, továbbmegyek: kerékpárra is kötelezővé tennék egy egyszerűsített kresz vizsgát, állami támogatással, hogy azért ne menjen rá a gatyája Pista bácsinak sem. Mielőtt a biciklisek leugatnak: én is biciklis vagyok, se jogsim, se kocsim (a családban se), de tényleg elképesztő, hogy egyesek miket meg nem csinálnak. És persze bicikliseket is szondáztatni (ilyenre már volt példa Mo-n, nagy felháborodás is volt belőle...). De a kivilágítatlan biciklistánál csak egy ön- és közveszélyesebb van: a kivilágítatlan részeg biciklista...
Lehet, hogy félreértem, de Téged autóban nem zavar a másik autós reflektora?
Én amúgy ilyenkor az első lámpámat átkapcsolom villogóba, a normálisabbja ilyenkor átkapcsol tompítottra, ha meg nem, akkor addig nem előre, hanem lefele nézek, néha felnézve, hogy nem került-e elém valami. Inkább a hátam mögött jövők miatt szívok, akik persze érthetően nem kapcsolják le a reflektort, csak mivel visszapillantó tükröm is van (ajánlom egyébként kipróbálásra mindenkinek: két hét után már gyalog is abba néznék bele mindig, nagyon hasznos, főleg, ha zenét hallgatsz) így abból vakít. Persze azt el lehet fordítani.
De zavar...nem vagyok vak...
Csak ezt ilyen mérvű problémának megélni, mint a biciklis kolléga, kicsit túlzásnak tartom...
Előfordul, számítani kell rá...és alkalmazni mindazt amit leírtál (azzal a különbséggel, hogy én ilyenkor az út jobb szélére szoktam fókuszálni, mert így látom hogy merre megy az út) és nem az a megoldás hogy rettegek az éjszakai vezetéstől, mert szembejöhet vki reflektorral...
Tényleg a napocskával hogy áll a kedves fórumtárs...nem vakítja néha? Pl. amikor gyalogol? Vagy attól is retteg...?
Egyébként: sok ember túl érzékeny, túl agresszív...folytattam már késremenő vitát emberekkel féklámpa ügyben is...
primus inter pares
Egyébként: sok ember túl érzékeny, túl agresszív...-> tul kotekedo
Mielőtt bárki azt hinné hogy jún 1től a láthatósági mellény (LM) kell, az téved!
Olyan ruházat kell, amiben látható vagy. Igaz, erre a láthatósági mellény jó, de akik komolyabban foglalkoznak a sporttal, és van jól szellőző ruházatuk, amin teljesülnek a láthatósághoz szükséges feltételek, nem kell LM-t hordania, mert az köztudottan tökéletesen gátolja a szellőzést. Ezt még a bevezetés előtt mondták a helyi rendőrkapitányságon.
Egyébként az 'okos' refiseket mi is imádjuk, ezért megyünk sötétben csak akkor ha muszáj.
Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13
Rover626: Csak annyi a baja, hogy csesznek lekapcsolni a reflektort egyes autósok, ami akár váratlanul is a szemedbe villanhat, ezzel növelve azt a kockáztatot, hogy áttérsz a másik sávba, beborulsz az árokba, mert elvakít. És hidd el, este nem az a legjobb mulatság, hogy minden ilyen eset után 1 percig meg kell állni, aztán újraindulni.
HavocS: Azt is büntetném, aki fülhallgatóval zenét hallgat biciklizéskor - igenis kell a hallás a biciklihez, nem véletlenül nem látsz sok siketet az utakon kétkerekűvel.
Na most nem mindegy, hogy milyen fülhallgató, meg milyen hangos zene. Az agybadugós fülesekkel, amikkel már akkor se hallod a külvilágot, tényleg nem egy életbiztosítás, de egy sima fülessel, közepes hangerőn még bőven lehet hallani mindent, ami fontos lehet. Amúgy is, úton egyenesen, a szélén kell menni, kereszteződésben szétnézni, és kész, nem? Ennyi erővel ugyanúgy be lehet ám tiltani az autóban zenét hallgatást, ugyanúgy nem hallja a külvilágot az autós sem...
Amúgy hozzávetőlegesen ugyanannyi siketet látok, mint amennyien szeretik a tökfőzeléket, ugyanis ez a kettő körülbelül ugyanannyira látszik kívülről ;)
ami akár váratlanul is a szemedbe villanhat, ezzel növelve azt a kockáztatot, hogy áttérsz a másik sávba, beborulsz az árokba, mert elvakít. És hidd el, este nem az a legjobb mulatság, hogy minden ilyen eset után 1 percig meg kell állni, aztán újraindulni.
Nem hiszem hogy nem volt egyértelmű: ÉN IS VEZETEK! És rajtam kívül még sok millió ember...éjszaka is...
Aki így (minden ilyen eset után 1 percig meg kell állni, aztán újraindulni) indul neki az éjszakai vezetésnek, az inkább ne tegye...az alkalmatlan rá...
P.S.:
Egyébként a Mazda 626...a Rover 623...
primus inter pares
Ne csak este, nappal is, ha szabad ilyet kérni.
A 7-es főúton Pest felől/felé közlekedem és soxor a kerékpáros beleolvad a háttérbe nappal is; többnyire sem mellény, sem macskaszem, sem egyéb, fényvisszaverő dolog nincs rajtuk.
https://www.coreinfinity.tech
az a baj, hogy ez nem csak vidéken van így.
rengetegen bringáznak nagy forgalmú keskeny út szélén, aztán meg csodálkoznak hogyha az autós sehová nem tud húzódni és épp hogy csak súrolja. a járdán meg senki nem megy és bőven lenne helye.
Vasárnap este történt meg ez velem(Debrecen, Nyíl utca), én a járdán mentem -vagy 3 m széles ha lett volna gyalogos is bőven elférünk- egy nagyokos meg az út szélén tekert, majd' elvittéki a kormányát. Öngyilkos jelölt lehetett
Egy ismerős története:
Leparkolt a városban. Biciklis a láthatáron se kinytotta az ajtot...egy nagy huppanás....elesett.
Megkérdezte el e vigye korházba vagy mentőt kér e stb.
Azt mondta nem kell...így ment indenki a maga útján.
1 hét múlva a zsaruk jöttek a tagért mert a biciklis feljelentete, hogy nem hivott se mentőt se nem vitte be.
Elvették a jogsiát a hapeknak illetve kártéritést is fizetett...
Velem történt:
Megyek a városban este 9 után nyáron. barátnőmért melóba. Kanyarodok lefele 1x csak meglátok min 30 biciklist kivilágitatlanul... Ilyenkor jó, hogy van reakciom... s még nekik állt feljebb, hogy majdnem elvittem őket. Világitás hiába ugye mert fa mögül jöttek
Bicikliseket miért nem büntetnek soha se?
ez nagyrészt szabályozási probléma.
A KRESZ szeirnt ha nem tudom kikerülni biztonságosan a biciklist, akkor addig kell követnem, amíg ezt meg nem tudom tenni. Na innen kezdve vagy szabálytalan és egy kicsit veszélyes vagyok, vagy az egész sor megy 20-at és dudál mögöttem.
Nagyforgalmú útra NEM való sem biciklis, sem SMKP.
Csinálj(anak) nekik (SM)kerékpárutat, ahol csak ők közelekedhetnek, gyalogos nem, és sztem nem fognak az úton menni. És mindenki jól jár...
Főleg, hogy országúton 25-35 közötti átlagot megyünk 70-80km-en, amiben sok a 40 fölötti tempó; még montival is, és akkor az országúti gép a tárolóban pihen, pedig azzal jobb az átlag.
Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13
A mellényt sötétben csak akkor látja az autós, ha valami megvilágítja.
Ha tompítottal megy, szemből pedig mindig jönnek, ezért azzal megy, csak olyan távolságból lát, ahonnan már épphogy lassítani tud.
Nem bíznám más reakcióidejére az életemet.
Ha úgy gondolja a bringás, hogy holnap is szeretne bringázni, akkor erős fényű hátsó lámpát használjon.
Minél messzebbről veszik észre, annál nagyobb biztonságban van.
Ez sokszor az ÉLETÉT jelentheti, vagy a komoly megnyomorodást kerülheti el.
Nem segít már rajta a baleset után, ha azt mondják, volt hátsó világítása, csak nem vették észre.
Aki ezt nem tudja felfogni, próbálja ki egy társával, akit előreküld egy forgalmasabb úton, hogy milyen távolságból látható még a lámpa.
Szorozza és ossza a sebességet és a távolságot egy diszkóból százhússzal hazafelé tartó sofőr esetére, akit még a mellette viháncoló jobb esetben csak három-négy társa is zavar a vezetésben.
Nem segít rajta, ha igaza van, nem menti meg az életét más, csak, ha legalább egy kilométerről látszik a lámpája.
Ez a távolság 120-al fél perc, ami az egész szitu kiértékeléséhez éppen elég lehet az idézett helyzetben.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
"A mellényt sötétben csak akkor látja az autós, ha valami megvilágítja."
Meg szerencse, hogy az autokon egesz eros lampa szokott lenni En a magam reszerol inkabb a fenyvisszavero mellenyt valasztanam, mint az eros lampat (ill. ha lampa, akkor villogjon, az sokkal feltunobb).
"Nem segít rajta, ha igaza van, nem menti meg az életét más, csak, ha legalább egy kilométerről látszik a lámpája.
Ez a távolság 120-al fél perc, ami az egész szitu kiértékeléséhez éppen elég lehet az idézett helyzetben."
Tessek?... Egyreszt mifelenk nem latni el sehol egy kilometerre, mert kanyarog az ut, masreszt meg ha valakinek fel perc kell ahhoz, hogy kikeruljon egy biciklistat, akkor ott igen komoly problemak vannak.
DRM is theft
Itt arról beszélek, ha egyenes úton mész. Az autód erős lámpája milyen messzire világít, ha lefelé irányul a fénye? Mennyit vezetsz sötétben, sötét de egyenes országúton,
Ma este történt velem például, hogy gyalogosok kisebb csoportja álldogált az út szélén.Persze kivilágítatlanul.
Nem az út mellett, hanem az úttesten.
Amikor eléjük értem, pont akkor jött a szembejövő sávban egy autó, tehát a kikerülés ugrott.
A biciklist sem tudod kikerülni, ha szemből pont ott jönnek, ha ráadásul lámpa nélkül, csak mellényben kerékpározik, nagy nyugodtan, mert őt látják.
A mellény jól látható ott, ahol van közvilágítás, de próbáld elkülöníteni sötét országúton, a szembejövő autó akár tompított fényétől.
A villogás jó lehet, ha kellően erős a fénye, de sajnos nem ez a jellemző.
Egy segédmotoros kerékpárt kb. kétszer akkora távolságról venni észre mint egy átlagos kerékpáros villogót.
Amiről írtam, ha figyelmesen újra elolvasod, az arról szólt, hogy arra is idő kell, hogy az autós kiértékelje a helyzetet. Olyan keskeny úton - sajnos ilyenen is járok - ahol nem fér el egy kerékpáros az autó mellett sávon belül, nem tudsz kerülni egy hirtelen észrevett kerékpárost, ha szemből jönnek.
Ha nem jönnek nincs gond, mert nem tompítottal mész.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
ez nagyrészt szabályozási probléma.
igen, de egy kis ésszel megkönnyíthető és biztonságosabbá tehető a közlekedés mind a két félnek
téged meg vajon miért bannoltak
Ezert. Bovebbet szerintem kisbetuskent nem fogunk megtudni.
"Mennyit vezetsz sötétben, sötét de egyenes országúton"
Szinte semennyit, mert felenk ilyen nincs. Viszont eleg sokat vezettem sotet, am kanyargos utakon, ahol ugye nem latszik a biciklis az Alfold tulso vegerol, hanem egyszer csak - hipp-hopp - ott terem az ember orra elott, de legalabbis nincs egy fel oram arra, hogy megbeszeljem az utasaimmal es a pszichologusommal a teendoket ill. attanulmanyozzam a Kresz vonatkozo reszet, hanem villamsebesen, tiz-husz masodperc alatt kell dontenem.
Egyebkent a melleny pont ott jo, ahol nincs kozvilagitas, mert igy nem zavar be egyeb feny, a mozgo, fenyes csikok meg nagyobb kontrasztot kapnak. A szembejovo autok max akkor zavarnak, ha elvakitanak (maskulonben csak pluszban megvilagitjak a biciklis hatteret, aki ilyenkor fekete sziluettkent valik nagyon is lathatova), de olyat nem nagyon tudok elkepzelni, hogy a vakitas egy-ket masodperce alatt hirtelen felbukkana egy biciklis es el is gazolnam - foleg, mivel ha az ember szemebe vilagitanak, osztonosen is a padka fele nez, ami a biciklisek tipikus fellelesi helye.
Mindezeken tul az emberi latas a mozgasra van optimalizalva. Ha latsz egy bazi nagy mezot rajta egy rohano kis nyullal, akkor eloszor a nyulat veszed eszre, nem a - joval nagyobb - mezot. Eppen ezert vetem a bizalmam a villogokban meg a (biciklis vegtagjaival egyutt mozgo) fenyvisszavero csikokban, nem pedig vmi statikus fenypontba.
Szerk: Cerebellum
DRM is theft
a járdán nincs "joga" menni .... a kerákpár jármű
persze jogos, amit írsz, de kerékpáros járdára nem való, max 10-el (én is csak ennyivel szoktam a gyalogok közt tötymörögni)
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Este 11-kor fekete ruhás csepel bringás minden világítás és fényvisszaverős cucc nélkül bukkant fel előttem 150-es tempónál kanyarban... őt meg az mentette meg, hogy kikerültem... és akkor rá sem merek dudálni mert még a végén megijed és elesik a főúton...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
és hova?
hova csináljanak utat ,pld pesten, amikor fiizkálisan nincs?
pld az andrássy akkora forglaom van, hogy a parkoló autóük meletti kerékpárúton ma 5 motorost is láttam menni 15 perc alatt
nem lehet "elvenni" területet az autósoktól.
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Sötét ám kanyargós utakon 90-el haladva mennyi idő telik el az észlelés, és a kikerülés között?
Elbeszélünk egymás mellett, mert én nem ezekről az utakról beszélek.
Ilyen úton mikor látod a szembejövő autót? Mert én itt ezeken az utakon már kb.3-4km-ről.
A szembejövő autó fénye, mivel az is mozog elvonja a figyelmet, és a szemed az autó lámpájának fényerejéhez alkalmazkodik. Ha az út egyenes, nem jelenik meg sziluettként a kerékpáros csak ha a szembejövő már olyan közel van, hogy nehéz a kerékpárost kikerülni.
Az előttem haladó erős fényű piros lámpa több kilométerről látszik, autó, motorkerékpárok.
A topikban és máshol is említett "hirtelen felbukkant előttem egy kerékpáros"az általam leírt helyzetekben történik.
Azonkívül azt nem írtam, hogy a mellény káros, vagy rossz lenne, csak azt, hogy bizonyos helyzetekben nem elegendő.
A hsz.-em lényege pedig az volt, hogy a kerékpáros mindent tegyen meg a biztonságáért, mert esetleg nem lesz ideje javitani.Egy korábbi hozzászólásban írtak a visszapillantó tükörről, ezt szintén nagyon hasznosnak tartom, mert a mögöttem jövő autós indexét látom benne, azaz megtudom belőle, hogy észrevett-e.
Az én tapasztalataim pedig a másik oldalról, azaz a kerékpárosok oldaláról is megvannak, mivel sok évig közlekedtem biciklivel, ennek jelentős részét sötét országúton.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Jogos. Én egy 25w-os halogént használok ólomakksival Villognak is az autók.
Én viszont biciklizem, nem vezetek.
A JoeYi-nak írt válaszodra ment a reagálás, talán azért értettél félre.
nem úgy szól az új kresz törvény, hogy este városon kívül kötelező a fényvisszaverős kukásmellény?... amúgy pedig tompított lámpánál én még abban is csak későn veszem észre a biciklist... de én nagyon figyelek minden kétkereken közlekedőre! ugyanis örülök hogy van aki veszi a fáradtságot és környezetét védve biciklivel közlekedik...
kicsit off de idevág hogy milyen hülye rakciók vannak este: megyek szarvasra, előzők kanyar előtt térek még vissza a sávomba de hát szemből jönnek ok, bőven elfértem még, de a szembenjövő felnyomja a reflektort (nem csak villant..). gondolta nem látom, ha elvakít akkor pedig minden meg lesz oldva..
FurTv-s Lapeno figurát keresek, aki tudja hol lehet venni szóljon!!!:)
....
Inkább nem mondok semmit, mert lincselnének.
Csak annyit, hogy nem a fiatalokkal van a baj, akik kimennek este bringázni, vagy megcsúsznak, és rájuksötétedik. Persze ez nem indok arra, hogy ne legyen valakinek párszáz forintja lámpára.
A súlyos probléma az öreg kocsmatöltelékekkel van, akik nappal józanul sem tudnak egyenesen bringázni. Egyszerűen nincs elég tájékoztatás arról, hogy milyen veszélyes este ivisible módban közlekedni.
Nekem az umf hardyn jó széles a kormányom,igy vagy 1méter a felületem.Régebb majdnem elbaxtak, szemből 3 hülye versenyzett egymással,és kishijján elütöttek,azota 6db(!!!!) ledes lámpa van rajta,hátul meg 3 villogo.Aki igy sem lát az már totál vak.Mindenki kiröhögött nappal hogy hogy nézek ki,este meg a 6 ledes cateyek olyan fényt biztositanak mint egy auto xenonja,és röhögtek hogy dh pályán milyen fény van mintha nappal lenne.Megért neekm 13ezret ekkora fény!
Minden ötödik ember kínai. Mi is öten vagyunk a családban, tehát valaki kínai. Lehet apu, vagy anyu. Lehet a bátyám Sanyi, vagy az öcsém Ho-Xiao-Pen. Szerintem Sanyi az.