Hirdetés

2021. május 8., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) joghurt


joghurt
addikt

Legalább egy szakmai portálon szóba kerülhetne, hogy ez csak porhintés a Google részéről, álcázó köd bevetése.
Mert amíg ezen hisztiznek, senki sem foglalkozik az ujjlenyomatozásukkal. Amihez nyilván nem kérnek engedélyt, ellenben sokkal megbízhatóbb követő, mint egy süti.

A tej élet, erő, egészség.

(#2) turbulencia8 válasza joghurt (#1) üzenetére


turbulencia8
őstag

Az ujjlenyomatok mérséklésére angol Firefoxot használok privát módban bitdefenderes VPN-nel, de így sajnos minden alkalommal le kellet okéznom a google tájékoztatóját. Én már alapértelmezettként használom a DuckDuckGo-t, annyira megutáltam a sok guglis elfogadást és a sok Wish-es szemét találatot.

[ Szerkesztve ]

(#3) btprg válasza turbulencia8 (#2) üzenetére


btprg
aktív tag

Én pár hónapja tértem át a kacsakacsagóra, mert örömmel tapasztaltam hogy a pár évvel korábbihoz képest sokkal használhatóbb találatokat ad. Néha még segítségül kell hívnom azért a googlét, mert a magyar dolgokat ez néha nehezebben találja meg, de egyébként meg vagyok vele elégedve.

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#4) PeachMan válasza turbulencia8 (#2) üzenetére


PeachMan
veterán

Detto.
Meglepett, hogy mennyire jól használható kereső.
Mostantól "Kacsa a barátom" :)

(Opera-t használok kényelmi okok miatt, de azon csak a címsorban sikerült átállítanom kacsára a keresőt. A kezdőlapon a keresőmezőben még kugli van. Egyszerűen nam találom, hogy ott hogy lehet váltani.)

[ Szerkesztve ]

- ==> Commodore Amiga 1200/Blizzard 1260/Indivision AGA <== - "Only Amiga Makes It Possible"

(#5) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Szoval a Google celja semmit se valtozott, csak kovetesi technologiat cserel? Ideje lenne torvenyileg a lenyeget tiltani, nem a modszereket. Persze minden ceg eseten.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#6) joghurt válasza turbulencia8 (#2) üzenetére


joghurt
addikt

Keresőnek már régóta.

De a Google ugyebár ott figyel a Gmailnél, a YouTube-nál, a Meetnél is.

A tej élet, erő, egészség.

(#7) waccamár válasza Tigerclaw (#5) üzenetére


waccamár
aktív tag

Ezt hogy érted? A Google bevételének nagy részét adják a reklámbevételek.
Persze, hogy az a célja, hogy a hirdetők elérjék a célközönséget minél pontosabban. Szerintem ezzel nincs baj.
Támogatom, hogy úgy csinálják, hogy tényleg ne legyen visszakövethető és személy szerint pontosan azonosítható. De megtiltani nem opció szerintem.

Egy offline hirdetés is célozva van. Tiltsuk azt is? A Kiskegyedbe tegyünk mondjuk egy Ryzen proci hirdetést, egy autós magazinba meg tamponreklámot? Rózsadombon óriásplakáton hirdessünk egy veszprémi panel-hamburgerezőt, egy borsodi zsákfaluban pedig Maseratit?

[ Szerkesztve ]

(#8) Tigerclaw válasza waccamár (#7) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Nincs kobe vesve, hogy ha a Google felhasznalok kovetesebol, es az adatok eladasabol, felhasznalasbol kereste a penzt, az legalissa/elfogadhatova teszi a gyakorlatat, uzletmenetet. Ez meg akkor sincs ugy, ha emiatt nagyot esnek a bevetelei. Nem korulottuk forog a vilag es nem a konkret technologia volt problemas, hanem a kovetes, rad vonatkozo adatok felhasznalasa.

Ha tudnak neked celzott reklamot adni, azt jelenti, hogy ugyanugy kovetik a digitalis nyomaid, mint eddig, tehat ossze tudjak kotni az adatbazisukban a felhasznaloi szokasaidat veled, meg akkor is ha egy nagyobb csoport tagjakent vagy letarolva.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#9) Zsolt_72 válasza btprg (#3) üzenetére


Zsolt_72
MODERÁTOR

Egyetértek veled, ugyanezt tapasztalom én is, és egy ideje már ez lett a fő keresőm.

(#10) Gargouille válasza waccamár (#7) üzenetére


Gargouille
senior tag

"Egy offline hirdetés is célozva van. Tiltsuk azt is? "

Ez egy szimpatikus gondolat, tulajdonképpen tényleg az lenne a legjobb ha úgy mindenestül megszűnne a reklámpiac és eltűnnének a reklámok az újságokból, utcákról, webről, mindenhonnan. Én biztos nem siratnám. :)

(#11) vmarci21 válasza Tigerclaw (#8) üzenetére


vmarci21
tag

Nem csak a Google-ról van ez esetben szó, hanem gyakorlatilag a teljes marketing és hirdetési piacot felboritanád..
Kis cégeketgyakorlatilag ellehetlenítenéd, akik arra építik az egész marketinget, hogy Google, Facebook és esetleg még néhány hasonló platformon pontosan tudják célozni a tartalmaikat, így jó költség-megtérülés mutatóval tudnak hirdetni.

Ha ezt a célzási lehetőséget kiveszed a rendszerből, akkor mindenkinek drágább lesz hirdetni, amit lehet hogy a nagycégek még megfinanszíroznak, de a kicsik már nem biztos hogy megtudnák, és így gyakorlatilag lehetetlen helyzetbe kerülnének egy csomóan. Így első ránézésre is elég durva versenytorzító hatása lenne a dolognak..

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#12) Ixion77 válasza Gargouille (#10) üzenetére


Ixion77
őstag

"megszűnne a reklámpiac... én biztos nem siratnám"
Szerintem siratnád, amikor rájönnél hogy mostantól mindenért fizetni kell. Nincs ingyenes program, ingyenes híroldal, ingyenes Prohardver, ingyenes Facebook, ingyenes Google Search, ingyenes tesztoldalak, videók, vagy bármi egyéb. Az új termékekről és szolgáltatásokról nem értesülnél, bármilyen tesztet vagy ismertetőt bármiről csak akkor kapnál ha fizetnél érte. Sokat. Merthogy ingyen nem fognak tömegek dolgozni azért hogy neked jó legyen.

"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

(#13) Tigerclaw válasza waccamár (#7) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Nem mindegy hogy egy weboldalra pozicionalod a hirdetest tematikusan, vagy koveted az egyeneket es ugy pozicionalod. Ne legyen semmilyen adatbazisa az egyenek kereseserol, kattintasairol, meg akkor se ha bejelentkezett google okoszisztemat hasznalo egyenekrol is van szo.

Tehat az hogy az PH-n monitort hirdetnek, a Mobilarenan meg telefont, az rendben van es valoszinuleg kelloen hatekony, mikozben nincs felhasznalokovetes, nem gyujt adatot senkirol.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#14) Tigerclaw válasza vmarci21 (#11) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Az Internet elott, a TV csatornak elott is volt reklamozas. Alkalmazkodik mindenki es mivel mindenkit egyforman erint, igy nincs versenytorzito hatasa. Az meg hogy egy nagy cegnek sokkal tobb penze van mindenre, az a reklamozas mellett meg ezer masik aspektust tekintve ad neki elonyt a jelenlegi rendszerben is.

Ha valakinek ez felboritja az uzleti tervet, vagy csodbe viszi, annak eleve nem volt jo az uzleti terve.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#15) waccamár válasza Gargouille (#10) üzenetére


waccamár
aktív tag

Érdekes kísérlet lenne. Megvennéd az újságot, ha 3X drágább lenne reklám nélkül? Fizetnél minden egyes weboldalért, amit meg akarsz nézni, reklám nélkül?

Egyén szintjén megértem a véleményed és tudsz is tenni ellene (ahogy gondolom teszel is).
Én is használok reklámblokkolót, fizetek Netflixet, hagyományos TV-t nem nézek, mert kiakasztanak a reklámok. Volt magazin amit vettem egy időben, majd abbahagytam, mert annyira reklám volt benne.

Tehát a probléma egyrészről valós - az egyén szintjén nézve.

De a reklámok azért vannak, mert működnek. Többnyire alacsony hatékonysággal, de pénzt hoznak (optimális esetben).

Csak hát ha kevésbé célzott, akkor idegesítő.

Egy magazinban szereplő hirdetés sem annyira pontosan célzott.
Nyilván egy Forbes-ba nem teszel hirdetést az új be quiet! hűtőről.
De tesznek pl. telefon-hirdetéseket. Igen, a célpiac megvan, aki vásárol telefont és a pénze is meglehet adott kategóriás telefonra - de akkor is kevesen váásrolnak egy ilyen hirdetés miatt telefont (meg persze sokszor ezeknek a hirdetéseknek a célja nem is feltétlen a vásárlás, hanem csak az, hogy lásd és a fejedben legyen). Tehát mégsem kellően célzott.

Így mennyiséggel tudnak nyomulni a cégek - a nagy számok törvénye alapján az is látja, akit érdekli. Igaz, ez csak 1%, maximum.

Mit szólnál - csak játszunk el a gondolattal - egy teljesen utopisztikus hirdetési rendszerhez, ahol csak és pontosan olyan hirdetést látsz és akkor, amikor tényleg érdekel, és tényleg hasznos.

Fúrót akarsz venni? Nem kell szétnézned az összes boltban, hogy hol a legjobb ajánlat, melyik típusú fúró kell neked, stb. Ez a képzeletbeli rendszer pontosan megmutatja neked egyetlen egyszer, pontosan annak a fúrónak a hirdetését, amit pontosan akkor, annyiért szeretnél.

Ez milyen lenne? Segítene?

Szóval összetettebb kérdés ez szerintem, minthogy elintézzük annyival, hogy " a hirdetés tré, a google ne kövessen".

(#16) waccamár válasza Tigerclaw (#13) üzenetére


waccamár
aktív tag

De ha a PH látogatóinak csak a 0.001%-át érdekli éppen AZ a monitor, az miért lenne kellően hatékony?
Mi van, ha valaki éppen VGA-t vagy RAM-ot keres. Miért ne tudja ezt a keresési előzményeiből egy rendszer és miért ne mutassa meg az adott illetőnek az erről szóló hirdetést? Hisz relevánsabb neki, mint a monitor.

Szerintem nem a bizonyos szintű profilozás a gond, hanem az adatbiztonság. Én abban szeretnék biztos lenni, hogy ezeket az adatokat nem adják ki 3. félnek, maximum az ő rendszerükön keresztül kiszolgálják hirdetéssel (ahogy elvileg ez most történik, vagy kellene történnie), illetve ne éljenek vissza ezekkel az adatokkal (ahogy én még nem hallottam arról, hogy bárkit is hátrány ért volna azért, mert pl. a google profilozta.

Persze, lehet fekete-fehérben gondolkozni, és mégegyszer: értem a te hozzáállásodat is. Viszont az szerintem már nem reális, sarkított, és túlságosan alaptalan félelmekre apellál, "mi van ha...".

[ Szerkesztve ]

(#17) Fred23


Fred23
veterán

DuckDuckGo a default keresőm már úgy fél éve. Sokkal korábban szerettem volna váltani rá, de nem volt elég jó. Most már az.

(#18) vmarci21 válasza Tigerclaw (#14) üzenetére


vmarci21
tag

Persze, internet előtt is volt reklám - csak azóta pl. megjelentek olyan cégek, akik csak az "interneten át léteznek".. (internetes / digitális szolgáltatások, termékek).

Akik meg "offline" is léteznek, azok is megváltoztak az internet hatására.

Az hogy mindenkit egyformán érint, az meg nem tűnik valósnak:
Ha pl. üditőt gyártok, de csak kisebb mennyiségben, x város környékén értékesítem, akkor viszonylag olcsóbbnak tűnik, ha tudok városra meg érdeklődési körre szűrni hirdetést, mintha csak "bele a nagyvilágba" lehetőség létezne - gyakorlatlag egy tonna olyan megjelenést / átkattintást fogok kifizetni, amiknek értelme sem volt.
Ellenben Cola meg Pepsi mindenütt értékesíti a termékeit, így egy ilyen lépés után is jóval több értelmes reklám-megjelenést fog kapni arányaiban a pénzéért - sőt, lehet nekik fel sem tűnne, ha pl. megszűnne a városra való hirdetés lehetősége, mert lehet most sem használják.

Tehát az alap probléma, hogy az "offline világban" vannak pl. helyi és tematikus újságok, így tudsz válogatni, hogy melyikben akarsz hirdetni.
Online meg van a Google meg a Facebook, ez az a kettő platform, amit gyakorlatilag mindenki használ, nap mint nap.
Az elsőn fog rákeresni a gyümölcslére (offline ez lenne az, hogy pl. kimegy az ember a piacra), az utóbbi meg nagyon sokak számára az újságok, magazinok legfontosabb (sőt, vannak olyanok, akiknek gyakorlatlag az egyetlen) online megfelelői.
A probléma az, hogy piacból településenként van egy, és kiválaszthatod, mikor-melyikre akarsz kimenni, Google-ból viszont összesen van 1 db, amit New York-tól Pusztaröcsögéig mindenki használ...
De ha a nyelv-beállítást még nem vesszük tiltandó célzásnak, csak a többit, akkor is Budapesttől Aradig, mindenkinek megjelenik a gyümölcslé-hirdetésed, amit amúgy csak Szegeden tudsz kiszállítani... - nem tűnik túl hatékony megoldásnak, meg felhasználóként sem tűnik hasznosnak, hogy olyan tartalmat kell nézned, aminek semmi értelme nincs a te esetedben.

[ Szerkesztve ]

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#19) Gargouille válasza Ixion77 (#12) üzenetére


Gargouille
senior tag

Bizonyára sok tekintetben kevésbé lenne komfortos a világ, bár én azt gondolom, hogy a felsoroltak nagy részére valójában nincs szükség, csak megszoktuk és kényelmes. Én szívesen bevállalnám ezt a kevésbé komfortos világot cserébe azért, hogy mindenhonnan eltűnjenek a reklámok. Facebookom például nincs (meg egyéb közösségi oldalak sem), 9 éve töröltem magam és megvagyok nélküle. Még ma is sokszor hallom, hogy FB nélkül nem lehet élni, mert már minden ott történik. Pedig ez nem igaz. Ugyanígy reklámok nélkül is lenne életünk szerintem, csak kicsit másmilyen.

(#20) Igorovics


Igorovics
csendes tag

Ha esetleg valakit érdekel a DDG-nak van saját fóruma is a PH!-n belül.

(#21) Gargouille válasza waccamár (#15) üzenetére


Gargouille
senior tag

Érdekes a felvetésed. Ami miatt továbbra is kitartok amellett, hogy jobb lenne reklámok nélkül (és nem csak nekem, hanem a környezetnek is) az, hogy most sem nézem meg a reklámokat, ahol tudom elkerülöm őket. Őszintén szólva egyáltalán nem vágyom rá, hogy egy tökéletes automatika 100%-osan kiismerjen és ez alapján a tökéletes terméket ajánlja. Innen már csak egy lépés, hogy el is döntse helyettem, hogy mit szeretnék megvenni, sőt már meg is venné helyettem. Rám már nincs is szükség a folyamathoz. Köszi, én nem vágyom ilyen utópisztikus világra. :)

(#22) waccamár válasza Gargouille (#21) üzenetére


waccamár
aktív tag

A környezetnek sokminden nélkül jobb lenne - sarkítva konkrétan az egész emberiség nélkül :)

Elfogult vagyok a témában amúgy, mert hasonlóval foglalkozom. Értékesítési szövegírással egybekötve készítek weboldalakat főleg a szolgáltató szektornak, amikre célzott hirdetéssel terelnek forgalmat. Éppen ezért én az iparágnak a számokkal pontosan kifejezhető értékét látom: látom, hogy pl. egy klímás, autószalon, pályázatíró, nyílászárós, stb. hány ft-ért terel forgalmat arra az oldalra, amit én csináltam, és ott hány %-ban konvertálnak (kérnek visszahívást, érdeklődnek, stb.).

És azt is látom, hogy ez működik: jól jár a szolgáltató és jól jár a látogató is, mert van valamilyen problémája, amire talál megoldást.

Nyilván egy "random" mosópor reklám egy óriásplakáton teljesen más kategória.

(#23) fatpingvin


fatpingvin
tag

bunkó leszek, tényleg van még a szakmában aki a google keresőjét használja és még csak nem is érzi magát kényelmetlenül tőle?

(#24) arnyekxxx


arnyekxxx
addikt

Bunkó leszek. Tényleg van még aki adblocker nélkül jár az interneten?

(#25) lionhearted válasza waccamár (#15) üzenetére


lionhearted
őstag

Azért az nem ennyire egyszerű, hogy 3x ennyit fizetsz érte. Be kell látni, hogy amíg nem feltételezzük, hogy valaki nyomtatja a pénzt, addig ez a gazdasági körforgás nullszaldós.

Lehet, hogy az újságnak nem lenne bevétele a reklámból, de a reklámozó cégnek se lenne kiadása a reklám miatt, ezért ha feltételezzük, hogy ugyanúgy megvesszük, mert nem kell cégér, akkor az olcsóbb lesz, marad a 3x annyiba kerülő újságra. :) (szintén feltételezve, hogy reklám nélkül is marad szabadpiac)
Többet fizetni persze soha senki nem akar semmiért, a kérdés önmagában demagóg... viszont az, hogy valamiért a tényleges értéket egyben fizeted, nem furmányos utakon, az még nem is az ördög műve.

Tegnap még működött...

(#26) btprg válasza waccamár (#16) üzenetére


btprg
aktív tag

Szerintem azért baj, még ha eddig nem is hallottuk hogy valakit hátrány ért volna a profilozás miatt, mert amivel vissza lehet élni azzal vissza is fognak élni. Ez olyan mint Murphy törvénye az elromló dolgokról. Engem elborzaszt annak a gondolata is, hogy valahol évekre visszamenőleg tárolgassák minden keresésemet, meg hogy milyen oldalakat néztem meg.

szerk.: #22
Értem én hogy működik valamilyen szinten, de ha valakinek egy célzott reklám kell ahhoz hogy valamit megvegyen, az rég rossz. A normális emberek, ha valamit akarnak venni, utánajárnak és az alapján döntenek, nem fogok azért megvenni egy hajszárítót mert épp feldob valami egy hajszárítóreklámot... Szerintem pont a random reklámok a jobbak, amik alapján értesül az ember egy új termékről, hogy amikor majd MAGÁTÓL venni akar olyasmit, akkor esetleg eszébe jusson hogy az a márka is van.

[ Szerkesztve ]

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#27) waccamár


waccamár
aktív tag

@lionhearted és @btprg

Értem amiket írtok, de jelenleg a világ nem így működik közgazdasági és üzleti, marketing szinten.

"mert nem kell cégér, akkor az olcsóbb lesz..." -- ez már így önmagában értelmezhetetlen. Ez a "jó bornak nem kell cégér" téma ez már nagyon idejétmúlt, nem igaz.

"de ha valakinek egy célzott reklám kell ahhoz hogy valamit megvegyen, az rég rossz." -- azt a hibát követed el, hogy magadból indulsz ki és ezt vetíted ki mindenkire - illetve nem látod át azt, hogy hogy működik ez az ipar (ami érthető, hisz te nem ebben mozogsz).

A reklám célja nem a tukmálás és hülyeségek rásózása az emberekre. (persze, valaki ilyet is csinál, ezt most hagyjuk).

Kevés olyan helyzet van, hogy ha valaki venni akar valamit, akkor azt beírja a google-be, megnézi a találatokat és megveszi ott akkor. Igen ilyen is van, de kis százalékban. Attól függ, hogy éppen a problématudat melyik szakaszában van, "mennyire fáj" neki az, amire megoldást keres.

Általában az van, (most tényleg nagyon leegyszerűsítve), hogy a user beguglizik valamit, de nem veszi meg, mert még nincs kellő infója, nem volt meg a jó választás, stb. Majd ezután elkezdi a releváns hirdetéseket kapni pl. egy hajszárítóról, mert mondjuk éppen azt akar venni. Hirdet neki X cég. Ha a cég jól hirdet, akkor meg tudja fogni az illetőt, és tőle vásárol. De ez tényleg nagyon le van egyszerűsítve.

Úgy nem fog senki sem hajszárítót venni, hogy éppen nincs rá szüksége, nem is akar, de meglát egy hirdetést, kattint és vásárol.

Bonyolultabb és összetettebb sokkal a marketing és a reklámozás, mint amit laikusok gondolnak róla, a fenti kis leírt helyzet is csak 1 a sokból, ami előfordulhat, mint vásárlási helyzet.

(#28) joghurt válasza waccamár (#27) üzenetére


joghurt
addikt

Aham, egészen biztosan születnek azok a cikkek és kutatási eredmények, hogy az általuk gyűjtött adatokból a Google már hamarabb meg tud mondani egy járványkitörést és más dolgokat, mint ahogy az érintettek ezt megtudják.

A tej élet, erő, egészség.

(#29) arnyekxxx válasza waccamár (#27) üzenetére


arnyekxxx
addikt

Általában az van, (most tényleg nagyon leegyszerűsítve), hogy a user beguglizik valamit, de nem veszi meg, mert még nincs kellő infója, nem volt meg a jó választás, stb. Majd ezután elkezdi a releváns hirdetéseket kapni pl. egy hajszárítóról, mert mondjuk éppen azt akar venni. Hirdet neki X cég. Ha a cég jól hirdet, akkor meg tudja fogni az illetőt, és tőle vásárol.

az a borzalmas, hogy akiknél ez igy működik és nem úgy, hogy

ha valaki venni akar valamit, akkor azt beírja a google-be, megnézi a találatokat és megveszi ott akkor.

azoknak is teljes értékű szavazatuk van a választásokon

(#30) lionhearted válasza waccamár (#27) üzenetére


lionhearted
őstag

Egy képzelt világról lévén szó, jössz azzal, hogy 3x annyiba kerülne, majd ha belemélyedünk a képzeletbe, akkor meg én vagyok a hülye, hogy a valóság más. Értem.

" "jó bornak nem kell cégér" téma ez már nagyon idejétmúlt, nem igaz. "
Egy reklámmentes képzelt világban ez az alapigazság, mivel a cégér lesz értelmezhetetlen... erre utaltam.

Tegnap még működött...

(#31) waccamár válasza lionhearted (#30) üzenetére


waccamár
aktív tag

Jogos, tényleg nem tudtam bennemaradni a képzelt világban, mert közgazdászként egyszerűen annyira irreális és felfoghatatlan számomra, hogy elképzelni sem tudom, hogy hogyan működne így a világ.

Reklám azóta van, mióta kereskednek az emberek. Reklám volt az is, amikor a vadászó-gyűjtögető életmódot folytató ősemberek áttértek a földművelésre, és elkezdtek egymással cserélgetni, mert már többet termeltek, mint amit saját maguk fel tudtak használni - majd az egyik azt makogta a másiknak, hogy hé X-nek tök jó búzája van. Hülye példa, tudom.

Jó bornak nem kell cégér?És ebben a reklámmentes képzelt világban akkor honnan fogod tudni, hogy jó az a bor, ha az üzletre még egy cégér sem lesz kirakva (mert hát ugye nem reklámozunk), hogy tudd, hogy ott bort árulnak? Ha egy haverod mondja neked, hogy ott jó a bor, oda menj, az is reklám :)

Abban igazad van, hogy lehetne az egész reklámipar sokkal szofisztikáltabb, kevésbé tolakodó, összességében kevesebb. De ez megint kereslet-kínálat, amíg működik, addig csinálják.

(#32) Sárosy Gyula válasza Ixion77 (#12) üzenetére


Sárosy Gyula
junior tag

Nos, ilyen, hogy "ingyenes" régóta nincs a neten. Az adataiddal, a személyes szféráddal, a lehallgatott mikrofonoddal és titokban bekapcsolt kameráddal, a kimásolt billentyűütéseiddel , a GPS koordinátáiddal fizetsz. És nehogy megfeledkezzünk arról, hogy mindenki mindent tagad, de pl. ott van egy Cambridge Analitica botrány, és a kis- és nagytestvérei.
Nem tudom, észre vetted-e, de bizony sok online újság rájött arra, hogy igényes tartalomért kérhet pénzt, ez nem ördögtől való dolog, és adnak is nekik az előfizetőik - ez itthon különösen érvényes, mióta Döbrögi felvásárolta a médiát (IS).
Én pl. a Wikipédiának adok rendszeresen kisebb összegeket, illetve azoknak a Githubos srácoknak, akiknek a cuccait használom, pl. Tasmota firmware, vagy Domoticz okosság.
A reklámnál maradva: amíg a reklám, és a személyes szférád megsértése ugyanazt jelenti, addig nincs létjogosultsága a reklámoknak.

De gustibus non est disputandum - Az izlésről nem lehet vitatkozni.

(#33) Ixion77 válasza Sárosy Gyula (#32) üzenetére


Ixion77
őstag

"...a lehallgatott mikrofonoddal és titokban bekapcsolt kameráddal, a kimásolt billentyűütéseiddel , a GPS koordinátáiddal fizetsz..."

Szerintem neked kicsit megártott a túl sok összeesküvés-elmélet :)

"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

(#34) Gargouille válasza Ixion77 (#33) üzenetére


Gargouille
senior tag

Aztán nehogy meglepődjünk, ha majd pár év múlva valamely elkövetkezendő közbotrány alkalmával kiderül, hogy mégis.

Snowden előtt ugyanígy ment az oltogatás mikor valaki felvetett ilyen kérdéseket, hogy hát "ilyet azért tuti nem csinálnak", aztán kiderült a végén, hogy még annál is sokkal messzebb mentek mint az a legparanoiásabb összeesküvés elmélet hívők hittek. :)

(#35) Sárosy Gyula válasza Ixion77 (#33) üzenetére


Sárosy Gyula
junior tag

Ahogy érzed, de kérlek engedj meg egy dal idézetet:

Szabad vagyok! - mondta a majom a rácsnak.
Én nem! – mondta a rács - Engem majmok köré zártak.

Egyetlen javaslatot azért kérlek engedj meg, hogy beleláss picit a mátrixba: használj Pi-Hole tartalomszűrőt, és feketén fehéren láthatod, hogy mi az ábra. Az összeesküvés elméletekről pedig annyit, hogy eddig fogalmam sem volt mi az, mert most olvastam életemben az elsőt: tőled.

De gustibus non est disputandum - Az izlésről nem lehet vitatkozni.

(#36) hsrasus válasza Sárosy Gyula (#32) üzenetére


hsrasus
aktív tag

Szerintem ez a lényeg:

"A reklámnál maradva: amíg a reklám, és a személyes szférád megsértése ugyanazt jelenti, addig nincs létjogosultsága a reklámoknak."

És ezzel sztm nagyon sokan egyet tudnak érteni. Sajnos nagyon ilyen irányba terelődött el a reklámipar és nyilván iszonyatos munka lenne más irányba kormányozni, de az a véleményem, h szükséges.

(#37) kelna91 válasza btprg (#3) üzenetére


kelna91
senior tag

Én 7 éve csak a DDG-val keresek, és teljesen elégedett vagyok vele. Sok szempontból szerintem jobban is használható a Google-nál.

(#38) kelna91 válasza fatpingvin (#23) üzenetére


kelna91
senior tag

;]

Hirdetés

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.