Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Madn!ght


Madn!ght
addikt

Érdekes koncepció. :K

₪ Herbalife Nutrition ₪ (rendelésben tudok segíteni) - FB: fit2gether

(#2) gyiku


gyiku
nagyúr

kivancsi vagyok hany %-al lesz jobb a hatasfoka, de valahogy az a sanda gyanum, hogy ez inkabb marketing bullshit, mint spanyol viasz.

hüllő

(#3) shteer válasza gyiku (#2) üzenetére


shteer
titán

az hát

..szerintem jónak tűnik

(#4) stranger28 válasza gyiku (#2) üzenetére


stranger28
addikt

Jó eséllyel igazad lesz sajnos...

(#5) brian1987


brian1987
tag

Száz szónak is 1 a vége.
Majd tesztek alapján döntünk.
Remélem kellemeset csalódunk.

Régi értékeléseim :) http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=brian1987

(#6) Recon666


Recon666
Közösségépítő

A hőkamra beválhat, a GTX480 vs GTX580 hozott azért javulást hőfokok terén.

[ Szerkesztve ]

(#7) McClane


McClane
aktív tag

Egy tesztben megnézném hogy teljesít.

(#8) Ł-IceRocK-Ł


Ł-IceRocK-Ł
addikt

Erre kíváncsi leszek :D

"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper

(#9) banhammer


banhammer
veterán

A heatpipe-ból már mindent kipaszíroztak amit csak lehetett.
Ideje továbblépni.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#10) KaiotEch válasza banhammer (#9) üzenetére


KaiotEch
nagyúr

Szerintem is mindig ugyan azokat a hűtőket veszik elő, mert már nincs mit továbbfejleszteni. Szerintem ebből lehet márcsak bármit is kihozni...

(#11) banhammer válasza KaiotEch (#10) üzenetére


banhammer
veterán

Már régebben olvastam a hírt.
Kicsit szkeptikus vagyok vele kapcsolatban.
A magas sipító hangtól meg feláll a szőr a hátamon.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#12) KaiotEch válasza banhammer (#11) üzenetére


KaiotEch
nagyúr

Várjuk meg hátha lesz belőle valami... :K

(#13) Findzs válasza KaiotEch (#10) üzenetére


Findzs
addikt

ez érdekes de igen kézenfekvő ötlet :K
a bordát forgatják venti helyett, elgondolkodtató, hogy vajon eddig miért nem hozakodtak elő vele :U talán nem annyira hatékony

ez a hőkamrás dolog meg már egyszer nem jött össze, ezúttal sem fog csodát tenni szinte tuti :B

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#14) gyiku válasza KaiotEch (#10) üzenetére


gyiku
nagyúr

tetszik ez a f.szporgettyu, de inkabb vicces. mondjuk a hagyomanyos hutok vagy 10-15 eve egy helyben topognak. (borda, venti, esetleg hocso)

hüllő

(#15) krealon


krealon
veterán

Mivel a hokamra is egy specialis formaju heatpipe, igy a kovetkezo logikus lepes a heatpipe-ok es a hokamrak kozositese, azaz hokamraban vegzodo heatpipe-ok. :B

(#16) lujó55


lujó55
őstag

amíg nem prezentálják az előzetes szimulációs eredményeket, addig csak találgathatunk hogy jó-e vagy sem.

(#17) mrhitoshi válasza banhammer (#9) üzenetére


mrhitoshi
veterán

Meg lehetne próbálni egy olyat, hogy fém vezetékekben gázt áramoltatnának, és ahogy a gáz kitágul, hőt vonna el környezetéből, így hűtve a processzort, mint egy hűtő. Bár lehet nem lenne olyan hatásfoka, mint ezeknek a processzorhűtőknek. :F

[ Szerkesztve ]

PS4

(#18) MongolZ


MongolZ
addikt

Az egész aljának (~1-2cm) tömör réznek kellene lennie, abból állna ki jónéhány hőcső bordákkal. Voilá.

Kiszámoltam, csak 4.5 kg ;)

(#19) duc


duc
aktív tag

Horizontal vapor chamber... közben meg a legtöbb házban vertikálisan fog állni.

üdvöske, redmondi óriás, tetszetős, rendre, légkavaró, akár, megoldás, kicsike, ipar.

(#20) bfercni


bfercni
csendes tag

Abszorpciós hűtővel nem próbálkoztak még? Igaz a hatásfoka nem olyan jó, meg a lekicsinyítés problémás, viszont a tuningosoknak nem lenne rossz.... :D

(#21) Paci. válasza krealon (#15) üzenetére


Paci.
tag

Én is ilyesmire gondoltam, a neve legyen mondjuk heatpipipe ;]
Majd házigazdáink megizzasztják, ha lemászik a tervezőasztalról a kész termék.

Vétkezz csak, gyónni ráérsz...

(#22) #56573440 válasza Findzs (#13) üzenetére


#56573440
törölt tag

plussz jelentősen drágább, és ha elszabadul a fél gépedet bedarálja. én a gépembe nem szeretnék nagyobb tömegű, kvázi szabadon forgó alkatrészt látni, nomeg véletlenül nyúltam már bele ventibe, és nem kötöttem ki a balesetin ;]

ez a hőkamrás szórakozás szerintem is nagyobb részt marketing mint valós előny, de meglátjuk úgyis :K

(#23) #65675776 válasza #56573440 (#22) üzenetére


#65675776
törölt tag

Ennek a hőkamrás megoldásnak a LP coolerek esetén lenne értelme. Ott valóban sokat jelenthetne.

Jelen megoldásnál nem sok, a problémát tipikusan a bordákra való eljuttatás okozza, nem a felvétel a kupakról. (Esetleg maga a kupak lehetne vaporchamber, annak lenne értelme.)

[ Szerkesztve ]

(#24) Angel1981 válasza Madn!ght (#1) üzenetére


Angel1981
veterán

Ha olyan nagy szám lenne, már korábban ellőtték volna - szerintem....

(#25) gyiku válasza duc (#19) üzenetére


gyiku
nagyúr

es igy mar mindjart az elso kep lesz a helyzet, mekkora fail :D

hüllő

(#26) kromatika


kromatika
veterán

várjuk a teszteket. :K vajon lesz e forradalmi újítás?

(#27) OC válasza MongolZ (#18) üzenetére


OC
őstag

A tömör réz sajnos nem elég jó hővezető, ezért is használatosak a hőcsövek.

Való igaz egyébként, hogy nem igazán van hatalmas előrelépés sem lég-, sem víz-hűtés (kötözködő szakiknak folyadékhűtés) terén, de szerintetek hatalmas piaci igény van rá.

Szinte mindenkit bőségesen kiszolgáló kínálat van, olcsó és jó hűtőktől a drága és nagyon jó hűtőkig.

Kíváncsi lennék, hogy Ti mit vártok még el egy hűtőtől, vagy milyen hűtő az, aminek a megjelenésére / kifejlesztésére vártok?

Mit "tud" még, amit a mai hűtők nem? :U

(#28) MongolZ válasza OC (#27) üzenetére


MongolZ
addikt

Azért azzal vitatkoznék, hogy melyik vezeti jobban a hőt: 8 db átlagos méretű hőcső, vagy 100mm2-nyi tömör réz...

"A tömör réz sajnos nem elég jó hővezető" - azonos méret mellett.

(#29) OC válasza MongolZ (#28) üzenetére


OC
őstag

A hőcső ;)

~2cm-en már simán, bőven jelentkezik a réz hőellenállása.

Szerinted miért erőltetik a közvetlen kontaktot a hőcső és a chip/IHS között?

Miért egyre vékonyabba a CPU vízhűtőblokkok talpa?

Azért mert a réz ott a szükséges rossz. A cél viszont mindkét esetben a hő mihamarabbi, legrövidebb úton, legkevesebb és legkisebb hőlépcsővel való átadása az áramló közegnek (folyadéknak).

"Az egész aljának (~1-2cm) tömör réznek kellene lennie, abból állna ki jónéhány hőcső bordákkal"

És hogyan állna ki abból?
A hőlépcsők miatt nagyon nem mindegy, hogyan vannak rögzítve a csövek.
Mint ahogyan az sem, hogy a csövekre hogyan rögzítik a bordázatot.

(#30) TaaT válasza banhammer (#9) üzenetére


TaaT
veterán

Sokan mondják ezt pl a belső égésű motorokra...

Aztán küszködnek a villanyautókkal és végül kiderül hogy még mindig a belső égés a tuti...

Amúgy minek kéne tovább lépni? :U

Melyik modern procit vagy GPU-t nem lehet léggel, ne adj isten vízzel hűteni?

Give them hell Ukraine!

(#31) Ł-IceRocK-Ł válasza TaaT (#30) üzenetére


Ł-IceRocK-Ł
addikt

Erre csak annyit mondanék, nincs azzal küszködés, meg egyes elképzelések már 20 éve működőképesek voltak, csakhát az olajbiznisz... :U

"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper

(#32) stranger28 válasza Ł-IceRocK-Ł (#31) üzenetére


stranger28
addikt

Hát igen... Megveszik kilóra a technológiát, aztán jegelik. És ez még a finom verzió.

(#33) #65675776 válasza TaaT (#30) üzenetére


#65675776
törölt tag

Az elektromos hajtás nagyon régóta kiforrott, lásd villamos, trolibusz, vagy akár villanymozdony. Viszont csak akkor használható jelenleg hatékonyan, ha folyamatos az energiaellátás, ergo kötött pályán. Hogy általánosan használható megoldás legyen, ahhoz az egyenáramú energia tárolásában vagy előállításában kellene áttörést elérne. A problémát ugyanis a nem megfelelő akkukapacitás okozza, az üzemanyagcellákon meg lenne még mit fejleszteni.

(#34) TaaT válasza #65675776 (#33) üzenetére


TaaT
veterán

qva jó a villanyautó csak nem győzzük hosszabbítóval mi? :D

engem az zavar amikor vki(k) azt hiszi(k) hogy ő(k) zöldebb(ek) másoknál mert hibridet hajt(anak), pedig rohadtul nem :N

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#35) nyunyu válasza mrhitoshi (#17) üzenetére


nyunyu
félisten

Meg lehetne próbálni egy olyat, hogy fém vezetékekben gázt áramoltatnának, és ahogy a gáz kitágul, hőt vonna el környezetéből, így hűtve a processzort, mint egy hűtő.

Akkor a venti helyett a kompresszortol fogod kitepni a hajadat.

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#36) CYBERIA válasza nyunyu (#35) üzenetére


CYBERIA
őstag

Azt el lehet vezetni messzebbre is.

APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.

(#37) kiiso válasza TaaT (#34) üzenetére


kiiso
tag

miért nem?

(#38) greeneye166 válasza krealon (#15) üzenetére


greeneye166
aktív tag

+1 Megelőzél :)
Ez annyira evidens lenne pedig, hogy már fáj erre kamráznak, ezek meg gyártják a plusz hőlépcsőket áhhh :(

> kiregisztrálva, ne küldj privátot <

(#39) Ł-IceRocK-Ł válasza stranger28 (#32) üzenetére


Ł-IceRocK-Ł
addikt

Nagyon finom.

"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper

(#40) nyunyu válasza CYBERIA (#36) üzenetére


nyunyu
félisten

Azt el lehet vezetni messzebbre is.

Megneznem, hogyan oldod meg hazilag :DDD

Vizhutessel is lehet eleget szopni, pedig az joval egyszerubb.

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#41) TaaT válasza kiiso (#37) üzenetére


TaaT
veterán

Nem attól környezetbarát egy autó hogy keveset eszik... teljes egészében kell(ene) figyelembe venni egy autó környezet terhelését: legyártás, üzemeltetés, megsemmisítés...

Én azt mondom aki nem divat környezetvédő az alacsony fogyasztású, modern, használt benzines autót vesz... :)

nyunyu: "Vizhutessel is lehet eleget szopni"

ha bizonyos arany szabályokat nem tart be az ember akkor lehet :)

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#42) kiiso válasza TaaT (#41) üzenetére


kiiso
tag

Egy Toyota Prius mindezen szempont szerint környezetkímélőbb mint más átlagautó.

(#43) TaaT válasza kiiso (#42) üzenetére


TaaT
veterán

A toyota prius-nál környezetkímélőbb egy Hummer H3 :N

Give them hell Ukraine!

(#44) kiiso válasza TaaT (#43) üzenetére


kiiso
tag

Na akkor ezt privátban indokold légyszi. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#45) #65675776 válasza kiiso (#44) üzenetére


#65675776
törölt tag

Az akkuk gyártása minden, csak nem környezetkímélő. A megsemmisítésük meg megint nem egy sötétzöld eljárás.

(#46) kiiso válasza #65675776 (#45) üzenetére


kiiso
tag

:N

(#47) #16939776 válasza Recon666 (#6) üzenetére


#16939776
törölt tag

Azért lett csak jobb a "hűtés", mert nem kellett a lamellák közé befűzni hőcső-erdőt, ami kb.: a 25-30%-át foglalja a helynek, számottevő hőleadás nélkül.
Így ugyan akkora térfogatban nagyobb lett a felület, kisebb légellenállás.

(#23) daa-raa +1

(#34) TaaT A fejlesztések azon folynak hogy menet közben is lehessen tölteni, értsd elektromos energiát átvinni minél nagyobb hatásfokkal, + légellenállás vagy súrlódás nélkül.

Egyszer elég hosszú lesz az a hosszabbító ;)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.