Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) rolkaDb


rolkaDb
aktív tag

Jó kis retró teszt lett. Köszönjük. :R

(#2) Lars


Lars
őstag

Akkoriban a leginkább kifizetődő megoldás, egy használt régebbi kártya beszerzése volt.
Nem volt olyan gyors a fejlődés mint most, és a processzorok sem tudtak annyit mindig ( vagy nem volt az ember fiának pénze fejleszteni mindent egyszerre ) hogy kihajtsák az új kártyákat. Ebben a korszakban már vastagon benne éltem, és szomorúsággal töltött el, amikor a 3dfx bukását végig kellett néznem. Anno nem volt olyan ember, akinek ne lett volna vodoo1-ese legalább. :)

(#3) frescho


frescho
addikt

Jo cikk. Erdekes, hogy sokszor jelen idoben fogalmaztal meg 2000-ben aktualis dolgokat.

Erdemes lenne szettordelni 2-3 oldalra, hogy jobban atlathato legyen.

https://frescho.hu

(#4) Mazsika


Mazsika
őstag

ejjj a régi szépidők, itt még épphogy kezdtem felcseperedni, zsebpénz, meg hasonlók nem voltak, és csak apa fülét rághattam hogy újítsunk a gépen! de ahogy előttem is írták elég költséges volt, bár nem is volt ilyen gyors ütemű a fejlődés valóban. voodooja meg tényleg mindenkinek volt... :DDD :K

Dáccsika

(#5) Probber


Probber
őstag

Nagyon jó írás lett, érdekes dolgok ezek a gyártók és gyártók közti "háborúk".

"Rendben, mi a munka? Reklám! Egy kelet-európai üditőnek amit Splort-nak hívnak. A világ első cékla ízű kólája!"

(#6) Yutani


Yutani
nagyúr

Köszönjük ezt a retro cikket! :R Jó az ilyeneket olvasni!

Egy tárgyi tévedés:

Az nVIDIA egyetlen ellenfele ezúttal a régi fényéből sokat veszítő S3 Graphics volt, aki ugyanabban a hónapban (1999. november) jelentette be a Savage 2000 érkezését, mint az nVIDIA a Geforce 256-ét.

A két kártya 1999. augusztus végén lett bejelentve (S2000 08.30. és GF256 08.31.), míg a megjelentés átcsúszott októberre (GF256) és novemberre (S2000).

[ Szerkesztve ]

#tarcsad

(#7) Atom_Anti


Atom_Anti
senior tag

Köszönjük a cikket a 2000es év korszakának középkategóriás videókáryáiról ;) . Bizony ez egy nagyon fontos időszak, hiszen ahogy említetted az Nvidia és ATI is nagyot ugrott a Geforcokkal és Radeonokkal. Sajnos a 3dfx elkésett a Rampage al, így kiesett a piacról.
Akárhogy is a Voodoo4 / 5 sem rosszul sikerült termék, de az akkori tesztek 3DMarkok, Quake3 nagyon is a konkurenciának kedvezett, ami elég volt hogy leírják a 3dfx-et :(.

(#8) Yutani válasza Atom_Anti (#7) üzenetére


Yutani
nagyúr

Szerintem nem a programok kedveztek a konkurenciának, hanem a 3dfx baltázta el a VSA-100 architektúrát: egyszerűen lassú volt.

#tarcsad

(#9) RootRulez


RootRulez
félisten

Jó kis teszt lett, köszönjük. :K

═════════════════════════════════════════

(#10) Atom_Anti válasza Yutani (#8) üzenetére


Atom_Anti
senior tag

A VSA100 architektúra lényege hogy több GPU együtt tud dolgozni, ennek köszönhetően egyáltalán nem lassú :N . Több játékot végigtesztelve V5-el és GF2GTS -el, ki merem jelenteni hogy az egymás közti különbség minimális, azaz elhanyagolható! De ha beveszem a képminőséget is, akkor már a 3dfx V5-nek áll a zászló ;) .
Feltételezem ugyanez a helyzet V4 és GF2MX esetében is, csak ne 3DMark vagy Quake3 ról legyen szó!

(#11) bejmuller válasza RootRulez (#9) üzenetére


bejmuller
aktív tag

az alairasodhoz:
helyesen kibinap :DDD

Az ornitológusoknak nincs jutalom a munkájukban. A madarak leszarják az embereket. :D

(#12) themebuilder


themebuilder
senior tag

Helyesen: Radeon

♫ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇

(#13) Oti86 válasza themebuilder (#12) üzenetére


Oti86
tag

:DDD LOL, köszi, kicserélem

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#14) Yutani válasza Atom_Anti (#10) üzenetére


Yutani
nagyúr

Lehet, hogy két VSA-100 elég jól teljesített, de a szimpla chipes 4500 nem tudta érdemben felvenni a harcot a GF2 MX-szel, mert gyenge volt. Peep this! Van nekem is egy 4500-am, tesztelgettem is, és lassúnak bizonyult a kortársaihoz képest.

Sajnos azt kell mondjam, a 3dfx elkésett a VSA-100-zal, 1 évvel hamarabb kellett volna kihozni ahhoz, hogy nyerő legyen a GeForce 256 SDR és Savage 2000 ellenében. Akkor megmaradt volna a vonzereje, és a Rampage is ki tudott volna jönni időben. Szerencsétlenségükre nagyon elcsúsztak...

#tarcsad

(#15) Oti86 válasza Atom_Anti (#10) üzenetére


Oti86
tag

Lehet hogy annyira nem lassú, de szerintem a probláma ott kezdődik, hogy a 3dfx 2 GPU-val tudja ugyanazt elérni, mint az nVIDIA eggyel. (Bár szerintem a GTS gyorsabb volt, mint a V5 5500) Ez pedig elég szomorú tény. A Voodoo 5 6000 jól példázza az SLI akkori problémáját. Egyre több alkartész, egyre több a gyártási hibalehetőség, és az ár az egekbe szökik. :(

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#16) Oti86 válasza Yutani (#6) üzenetére


Oti86
tag

Igen, valóban félreírtam. Mindkét kártya hivatalos bejelentése az augusztus a kiadás hónapja a november. Bár én úgy tudtam novemberben "pakolták ki a boltok polcaira" a FG256-ot és az S2000-et is:)

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#17) Atom_Anti válasza Oti86 (#15) üzenetére


Atom_Anti
senior tag

"(Bár szerintem a GTS gyorsabb volt, mint a V5 5500) Ez pedig elég szomorú tény."

Ez nem olyan szomorú tény, hiszen a V5 megközelítőleg ugyanazt a játék-teljesítményt (de nagyobb élményt) adta azonos áron vagy olcsóbban is.

A V5 6000be fecsérelt időt, tényleg jobb lett volna a Rampage ba fektetni. Bár úgy tudom elkészült ez utóbbi is, de nem lett elég gyors így kiadásával csak tovább növelték volna adósságuk :U .

(#18) Oti86 válasza Atom_Anti (#17) üzenetére


Oti86
tag

[link] :)) nemtudom milyen árfolyamot jelöltek :)

[ Szerkesztve ]

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#19) Atom_Anti válasza Oti86 (#18) üzenetére


Atom_Anti
senior tag

finmk az árfolyam 1$=6mk
Akárhogy is ez bizonytalan eredetű árlistának tűnik, meg a dátum is 2001 october.

Itt viszont egy hivatalosabb 2000 decemberi árlista :D.

(#20) adamssss


adamssss
veterán

Nekem az a vodoo5 6000 nagyon tetszik.
Jó teszt, grat. :R

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#21) Oti86 válasza Atom_Anti (#19) üzenetére


Oti86
tag

Az a baj, hogy a 32 megás GTS-ektől is kikapott :(

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#22) Atom_Anti válasza Oti86 (#21) üzenetére


Atom_Anti
senior tag

A lényeg hogy jó írás lett :R ! Attól függetlenül is hogy nem egy véleményen vagyunk a 3dfx vs. Nvidia csatát illetően :K.

(#23) tzsolesz


tzsolesz
nagyúr

Nagyon érdekes mérés lett köszi szépen. Azért e legmodernebb tesztben, és annak is legmagasabb beállításon történő tesztjén szépen teljesít a radeon. Már akkor is a jövőbe tekintettek. :D

(#24) MZperX75


MZperX75
addikt

jó kis teszt volt,eszembe jutottak azok a régi szép idők!
szutykom akkor talán már XPathlon 1600+1420Mhz@1670 2100+-on ment
és egy Geforce2 MX400-as videokártyautánzattal toltam egészen jól ment!
Far cry legszarabb beálítások melett.....DX7

(#25) MZperX75 válasza MZperX75 (#24) üzenetére


MZperX75
addikt

boccsi,de 2001-ben volt
Celeron266 Riva TNT 16M el toltam 2000-ben(NA AZ CSUDA SZAR VOLT)
De a "Revolt" szépen futott rajta

(#26) Ukraan


Ukraan
aktív tag

Grat a cikkhez és köszönöm is egyben :R ! A régi idők felemlegetése kishíján könnyeket csalt a szemembe :)) ...

BÚÉK!

(#27) szaki42


szaki42
tag

Emlékszem a jó öreg Riva TNT 2-es kártyámra, azt tunigoltam először életemben, hogy elfusson normálisan a Return to Castle Wolfeinstein:)

(#28) errorcode06


errorcode06
őstag

Itt van az ölemben a 3dfx Voodoo 3 2000 agp-s vidkarim eredeti dobozában, és nosztalgiázok...

"Well, Blizzard is dead. It is a corpse being puppeteered by Activision and Bobby Kotick" DesignerDave

(#29) ceia


ceia
őstag

Az én első 3D kártyám Riva 128-as chipre épülő Asus V3000 volt, és nagyon szerettem! Az első 3D gyorsítós játékélmények.. ez az időszak meghatározó volt, és máig az Nvidia rajongója maradtam! :B Addig is játszottam 3D játékokkal, (pl. Doom2, Quake, TR1) de azokat még csak szoftverből, azaz normál 2D kártyával, pixelelmosás és egyéb efektusok nélkül. De valódi 3D támogatással játszani a Half Life, Motorace 1-2, és TR2, Quake2 játékokat, egy teljesen más dimenzióba helyezte a játékélményt.
Közben azért volt egy Voodoo3 2000 AGP-m is, 16MB rammal. Annak is kijár a dícséret, remek kártya volt! Egy P2 cerkával @ 450MHz ellátott gépben szolgált, és mindent szépen vitt 800x600-ban, sőt, van amit még 1024-ben is. Megszakítást nem használt, szép volt a képe, és csak egy passzív hűtőborda volt rajta, tehát hangtalanul működött.. Igaz, melegedett is rendesen, de bírta, csak a legnagyobb nyári melegben tapasztaltam teljesítmény visszaesést, ilyenkor inkább nem erőltettem a 3D-t. :DDD

        it's more fun to compute

(#30) EczkE


EczkE
addikt

Nagy élmény volt olvasni, köszi! :C

Az első videókártya ami otthon volt és emlékszem is rá az a GeForce MX440. :K Azt nagyon szerettem. :))

Asszem mindenféleképpen!

(#31) tothl


tothl
addikt

Emlékszem egy Matrox Mistique-t néztem ki, végül PowerVR lett belőle pénteken, hétfőn meg vittem vissza, mert összejött a pénz a Monster3D -re, amin ment a GLQuake... :)

(#32) Steve1979


Steve1979
csendes tag

:C

:R

COMMODORE gépeket veszek ! C128 és AMIGA előnyben !

(#33) waithEard


waithEard
őstag

Jó cikk! Köszönet! :R

"The cold feel of my skin. I try to lose but always win." - M.D.B. - The Fever Sea (RégiHApró: 68 piros \ 0 fekete)

(#34) Boxi88


Boxi88
őstag

Húúúúú!!! Ez a Voodoo5 6000 nagyon komolyan néz ki :K

Grat az íráshoz, jó az ilyen különlegességeket látni! :C

(#35) mrgg


mrgg
tag

Köszönöm én is a nosztagikus hangulatú cikket! :R
Annó mekkora buli volt a 320x240-es mindent a minimumra rakott softrender után az InnoVISION Mighty 3D II-n játszani 800x600-as felbontáson mindent maximumra téve a Need for Speed 3-at... :)

(#36) N€T0X|N válasza Atom_Anti (#17) üzenetére


N€T0X|N
őstag

"a V5 megközelítőleg ugyanazt a játék-teljesítményt (de nagyobb élményt) adta"

He? Melyik játék lett jobb attól, ha Voodoo ment a gépben valami más helyett?

Sent from my keyBoard

(#37) JanR


JanR
addikt

Erdekes cikk, jo ilyeneket olvasni, mennyivel lassabb volt a szamitas technika fejlodese. Mikor en nekialltam az elso gepemnek es utanajartam a dolgoknak meg joforman minden 'jobb' gepben egy Riva TNT2 16/32MB hasitott :D

(#38) oxox


oxox
addikt

jo cikk...

Azert az is megerne egy miset, hogy a 3dfx, hogy jutott el a csodig?!...ez maig csu'da szamomra.....hiszen a vodoo1,2 idejeben (meg a monster-nal...ami csak slave kartya volt) nem nagyon volt ellenfele....mindenki azt vett (vagy ha nem volt 30-40k-ja akkor valami nem diamond gyartmanyt...mint En :)

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#39) Atom_Anti válasza N€T0X|N (#36) üzenetére


Atom_Anti
senior tag

Általánosságban elmondható a szebb grafika, de egy olyan játék mint a NFS5 mindenképp szebb képet ad. Akkor az elsimítás; V5 szintén finomabb éleket ad (jól emlékszem egy régi cikkre mikor írták a Geforce4 élsimításán már a 3dfx egykori mérnökei dolgoznak).

oxox:
Itt egy nagyon jó misét olvashatsz a 3dfx csődjéről :K.

(#40) Oti86 válasza Atom_Anti (#39) üzenetére


Oti86
tag

Lehet jobb az élsimítása a Voodoo5-nek, ellenben óriási probléma, hogy a 4x-es már ugyancsak betesz a kártyának, és játszhatatlanul alacsonyra esik vissza a fps.

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#41) oxox válasza Atom_Anti (#39) üzenetére


oxox
addikt

hat igen...de akkor is csudalatosan lenullaztak, pedig azt hiszem akkor kiuthettek volna valamelyiket *inkabb az atit.....azt hiszem harom nagy gyartot nem bir el a mai piac....harombol egy biztos hal/capa eledel lenne....

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#42) Atom_Anti válasza Oti86 (#40) üzenetére


Atom_Anti
senior tag

Igen, igen 4X FSAA már valóban sok neki, erre kellett volna a 4GPU-s V5 6000. Viszont a GF2-nek sem megy jobban a 4XFSAA :).

oxox:
Szerintem sem bírna el 3 nagy gyártót a paic, ha akkor nem esett volna ki a 3dfx akkor később. Vagy a 3dfx-et vásárolta volna fel az AMD és nem az ATi-t. Milyen jó is lenne, készülnének a Fusionos 3dfx-ek :)) .

(#43) Oti86 válasza Atom_Anti (#42) üzenetére


Oti86
tag

A GF2 GTS azért jobban bírta a 4x-es FSAA-t, mint a V5 5500. A 6000 meg maga a katasztrófa. Nem a teljesítmény, meg a piaci ár a probléma, bár az is magas volt / lett volna. Túl nagy, túl sokat fogyaszt, túl nehézkes a gyártása. Egyszerúen túl sok a hibalehetőség a sok alkatrész miatt. És mindemellett a VSA-100 betegségeivel küszködik továbbra is. Elavult gyártástechnológia, csak AGP 2x-es,még mindig csak directx 6. Hiába kötünk össze akármennyitis ezeken nem segít. Nem erre a kártyára kellett volna az energiát fecsérelni, hanem mielőbb piacra dobni a Rampage kártyáit.A V5 6000 egy elkeseredett, katasztrófális kísérlet volt a GTS leszorítására. :(
Mindenesetre azért emlékezetessé tette a céget, és ha nem is akarták a világ egyik leghíresebb kártyáját hozták össze :)

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#44) Atom_Anti válasza Oti86 (#43) üzenetére


Atom_Anti
senior tag

A 32MB-s Geforce2GTS általában sehogy nem bírta 4XFSAA-at a jobb játékokkal, mert már indításnál figyelmeztetett nincs elég memória. A 64MB-ssel nincs tapasztalatom, de jóval drágább is volt.

"és ha nem is akarták a világ egyik leghíresebb kártyáját hozták össze"

Talán sikeres is lett volna, szerintem nem restelt volna az amerikai fizetni 400-500USD-t egy 4GPU-s szörnyért (csodáért). Ami teljesítményben verte az GF2Ultrát is, de ha jól tudom a GF3at is.

A directX7nek pedig nem sok jelentősége volt sztem, majd DirectX8-nak. Kb mint most DirectX11, jó reklám az ATi-nak és sikeres is lett vele de a képi különbséget nagyítóval kell keresni az egyel régebbi verzióhoz képest...

[ Szerkesztve ]

(#45) Oti86 válasza Atom_Anti (#44) üzenetére


Oti86
tag

Hát, odáig nem jutottak el, hogy fizessenek a V5 6000 ért bármennyit is az amerikaiak, ugyanis végül visszavonta a kártyát a 3dfx. Éppen a magas gyártási költségek, és a gyártási nehézségek miatt. A Quantum 3D AAlchemy az egyetlen cég, amely kapott a komplett gépeibe belőle, de ők se sokat.
Egy 600 dolláros kártyától pedig amúgy is többet várna az ember. Lehangolóak az eredmények az árához mérten: [link] :(

[ Szerkesztve ]

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#46) Atom_Anti válasza Oti86 (#45) üzenetére


Atom_Anti
senior tag

Hát jó jó, de linkelt teszt megint miket tartalmaz? 3Trémark és Quake 3. Pont ez a két program ahol (nagyon) aránytalanul több pontot kap az Nvidia 3dfx hez mérten, mint már többször is említettem.
Na és pont ezek miatt lett leírva a 3dfx, vesztették el fényüket a felhasználok szemében.

Szerintem e két programot simán megvette annak idején az Nvidia. A két legfontosabb sorsdöntő tesztprogramot! Nvidiáék már akkor sem voltak szüzek abban biztos lehetsz!! Kis optimizáció Nvidiára, kis unoptimizáció 3dfx-re. A kicsit gyorsabbra sikeredett GF2 pedig már is száguld a V5höz képest.
Másutt mért nincs 40-70%os különbség NVidia javára? Másutt mért csak 5% a differencia ha megnézed tesztjeim? Azért mert szabotázs történt :((( ...!

(#47) Oti86 válasza Atom_Anti (#46) üzenetére


Oti86
tag

Hát, nemtudom a quake3-at pont a 3dfx V3-ra optomalizálták. de hát ki tudja. szerintem a 3dfx hibázott. Egyszerűen elkéstek a VSA-100-zal. Fél évig ment az ígérgetés. és ha a bejelentést követően hamaroan kiadják, simán veri a TNT2-ket, és bőven partiban van a geforce 256-tal :) Arról meg ne is beszéljünk milyen ótvar driverek voltak hozzá annó. Amiket ma használunk messze többet kihoznak a Voodookból.

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#48) benedekco válasza Atom_Anti (#46) üzenetére


benedekco
addikt

Egyszerű a V4-5-6 a képminőségre gyúrt. Baromira ott voltak az élsimítással. Egy hiányzott a győzelemhez, az pedig a T&L. Annak hiánya el is döntötte a sorsát a karinak. Mint ahogy az a szegény Savage2000 is elbukott. Pedig volt game és driver ami be tudta izzítani a T&L-jét OpenGL alatt, de néha hibázott a kicsike.
Jó írás. Sis Trident karikról is lehetne majd teszt :)

Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

(#49) Oti86


Oti86
tag

Egyet már csináltam: [link] :) Mondjuk nem pont azokkal a kártyákkal, amiket ebben a cikkben megemlítettem. Sajnos ezeket nem egyszerű beszerezni. :(

http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/

(#50) uszilard


uszilard
tag

Üdv

Pár kép a gyűjteményemről. Az érdekesebb kártyák külön fotózva.

Itt

Szil

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.