Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) micafighter válasza envagyok (#49) üzenetére


micafighter
nagyúr

Legfrissebb win10en? Szerintem lehet teljesen független a telepítől a hiba, nálam mostanában random dob néha ilyen hibaüzenetet a windows, néha játék közben, néha desktopon. Ráneztem HWinfoval, amikor gond volt általában kifutott a gépem a virtuális memóriabol, ráneztem a page filera, 10 GB volt (16 GB RAM), a page filet felemeletem manualisan 24-40 GB-re, azóta nincs gond. Lehet a windowsnak van valami problémája.

[ Szerkesztve ]

(#52) Cyberboy42


Cyberboy42
senior tag

Huhúúú. jön is lefele. Mehet a tesztelgetés hajnalig :)
Vega autotuningra nagyon kivancsi vagyok :)

...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...

(#53) huskydog17 válasza Abu85 (#46) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Most látom, hogy a 900p leginkább a Twitch miatt jött be a divatba, ugyanis a YT nem támogatja ezt a felbontást, ott legfeljebb downscale-t tudsz csinálni 720p-re.
A 16:9 reklámot még mindig nem értem.

"Természetesen nem. Az OpenGL-t elengedte mindenki. Már a Khronos is. Innentől kezdve erre fejleszteni pénzkidobás. Nincs meg mögötte az igény."

Ekkora baromságot még sosem olvastam tőled. Másfél sorban ennyi ökörséget összehordani, érdekes mindenesetre.

A valóság ezzel szemben az, hogy az AMD-n kívül mindenki támogatja az OGL-t. Érdekes módon az NV úgy gondolta, hogy érdemes időt és pénzt áldozni rá, valamint mindenki más az OBS, Xsplit fejlesztői is megoldották. A Mirillis is hónapokon át küzdött azért, hogy az OGL játékokat is fel lehessen venni (és streamelni) AMD VGA-k alatt. Még nekik is megérte nem kevés időt és pénzt ráfordítani, mindenkinek, ugyanis baromi nagy igény van rá. Rengeteg olyan játék fut OGL-ben, amit még ma is nagyon sokan streamelnek. Nem csak a Minecraft-ra kell gondolni, hanem a számtalan retro stream-re, ahol nagy neveket vesznek elő. Ezeknek is óriási nézettségük van.
Na most az AMD szerint ezek nem fontosak, miközben elvileg a streamerek igényeit figyelembe véve fejlesztették a Relive-t. Ez meglehetősen ellentmondásos dolog. Ha nem Relive-t használsz nincs gond az OGL játékokkal, de ha Relive akarsz használni, hát rábasztál. Bár alapból nagyon érdekelne, hogy hány ismert streamer használ Relive-t.
Szerintem itt az lehet a háttérben, hogy az AMD kizárólag annak a néhány ismert streamer véleményét veszi figyelembe aki Relive-t használ, ők viszont vagy nem foglalkoznak OGL játékokkal vagy ablakban tolják.

Amikor az összes konkurens szoftver támogatja és egy pici fejlesztőcsapatnak is megéri hónapokat rááldozni, hogy tökéletesen működjön minden felvétel OGL alatt is, akkor ne gyere már azzal, hogy nincs rá igény, ez még tőled is kritikán aluli kijelentés! :W
Egyszerűen arról van szó, hogy az AMD szerint nincs rá igény. Érdekes módon azokat a streamereket nem vették figyelembe, akik emiatt panaszkodtak, itt is voltak egy páran.

Még durvább azonban, hogy az nV mellett az Intel is csinált OGL támogatást a QuickSync-hez. Hogy lehet az, hogy az AMD-n kívül mindenki másnak megérte az OGL támogatást megcsinálni? (költői kérdés)
Biztosan nem azért, mert nincs rá igény.

"A Chill sose lehet globálisan aktív"

Tehát a felhasználók nagy része soha nem fogja élvezni az előnyét, sok értelme van így, minden esetre köszi a választ.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#54) Kansas válasza Abu85 (#46) üzenetére


Kansas
addikt

Azt nem tudod esetleg, hogy a játékonkénti beállításoknál az FRTC miért a globálisban megadott érték duplájára áll be? Vagy ez feature így?

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#55) Dr. Akula


Dr. Akula
nagyúr

Jó lenne ha már végre villantana valamit az AMD amihez érdemes lenne egyáltalán letölteni ezt a meghajtót.

(#56) Abu85 válasza huskydog17 (#53) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A 16:9 az nem reklám, hanem azt jelenti, hogy a 900p-t 16:9-es képaránnyal csinálja. :)

Az AMD is támogatja az OpenGL API-t, de meg kell érteni, hogy jelenleg az OpenGL-es projektek döglődnek, a közösség rohan Vulkan API-ra, mert azt támogatja a Khronos is, a Linuxra is erre fejlesztenek már. Persze meg lehetne oldani a ReLive OpenGL támogatását, de mire kifejlesztenék, addigra azon kellene gondolkodni, hogy miképpen vezessék ki, mert maga a támogatás viszi ám a pénzt, de egy döglődő API-ért nem éri meg fenntartani. Ez leginkább két éve lehetett volna kérdés, ma már nem.

Itt amúgy az arányokról van szó. Az OpenGL ReLive támogatásának költsége ugyanannyi, mint a Vulkan, a DX12, illetve a DX11 támogatásáé, persze egyenként. Eközben az igény nagyságrendekkel kisebb. Tehát arányaiban nem éri meg ugyanannyit költeni az OpenGL API-ra, mert ez nem csak annyi, hogy megcsinálják, és akkor az működik a végtelenségig magától. Ennek havi szinten igen jelentős költségei vannak. Innen ez már egy stratégiai kérdés. Van egy büdzsé, amit elköltenek, és például mondjuk az NV azt mondja, hogy ők elköltik az OpenGL-es ShadowPlay-re, de az már annyi pénz, hogy más dologtól elveszi az erőforrást. Az AMD pedig azt mondja, hogy szerintük az OpenGL nem releváns, és inkább Chillre, jobb vezeték nélküli streamingre, VR streamingre, stb. költenek. Ezekre például más nem költ. Szóval ezek ilyen prioritási dolgok. Az AMD úgy gondolja, hogy ennek több értelme van, mint az OpenGL támogatásának a ReLive-ben. Mondhatod, hogy nem, de ők azért erre elvégzik a kutatást, és nyilván van egy adatjuk arról, hogy az OpenGL-nek mekkora a létjogosultsága teszem azt az összes streamer között, és mondjuk mekkora hasznot hoz a Chill a kínai internetkávézóknál. Igen valószínű, hogy nagyságrendi a különbség az utóbbi javára. Ergo azt az x büdzsét olyan helyre rakják, ahonnan több jön vissza.

A Chill az utóbbi évek legnagyobb meghajtóba épített innovációja. Ha ennek az értelmét kérdőjelezzük meg, akkor nincs értelme drivert fejleszteni. Az meg, hogy nem lesz alapértelmezetten aktív, az evidens. A kb. 72000 beállítási lehetőségéből melyiket aktiválják default? :)) Pont az az egész lényege, hogy a user dönt erről.

(#54) Kansas: Ez nagy valószínűséggel bug. Az FRTC egy nagyon régi fícsőr, aminek a Chill mellett semmi értelme, így valószínűleg különösebb fókuszt nem kap. A Chill lényegesen hatékonyabban ki tudja váltani a feladatát, és mellette még többet is tesz.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#57) Renok


Renok
senior tag

Az Auto Undervolt RX480-ra nem jön később?

(#58) MSI.Navi


MSI.Navi
tag

Na lássuk, te vagy az isten ha megoldódik, már elegem van az állítgatásokból!

(#59) FoLey-v


FoLey-v
addikt

Van értelme felrakni ha én rendelkezek egy r9 290-el? :)

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#60) Duck663 válasza bivalyolo (#50) üzenetére


Duck663
őstag

Igen, én is úgy használnám. Egyszerre belőni a felső és alsó határt (FreeSync határaihoz) és el van felejtve. így marad az off, és a frametarget használata, a Freesync felső értékéhez igazítva. Kizárt, hogy egyesével kezdjek állítgatni játékokat. A fogyasztáscsökkentésnek azért lehet örülni, mondjuk engem nem izgat +50% power target van beállítva. Nyáron is csak a hőmérséklet miatt foglalkoztat a dolog. Amit Abu ír, hogy sok beállítási lehetőség van, szerintem kamu. De ha van is, akkor igazítsa úgy, mintha külön-külön beállítottam volna mindegyiknél az alsó és felső határt, arra ami a freesync határ. Nem értem mi ebben olyan a baromira bonyolult.

[ Szerkesztve ]

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#61) bozont válasza Abu85 (#56) üzenetére


bozont
veterán

"A Chill az utóbbi évek legnagyobb meghajtóba épített innovációja. Ha ennek az értelmét kérdőjelezzük meg, akkor nincs értelme drivert fejleszteni. Az meg, hogy nem lesz alapértelmezetten aktív, az evidens. A kb. 72000 beállítási lehetőségéből melyiket aktiválják default? :)) Pont az az egész lényege, hogy a user dönt erről."

Na most nagyon nem értem miről beszélsz (72e beállítási lehetőség?). Viszont amit a többiek szeretnének és köztük én is, hogy globálisan is legyen lehetőség bekapcsolni és beállítani a chill fps tartományt, ne csak per játékonként. Egyáltalán akkor minek a kapcsoló a gloális fülön?

[ Szerkesztve ]

(#62) Televan74


Televan74
nagyúr

RX580 -on vannak még anomáliák.Töröltem is és visszatettem a 18.12.1.1 -et azzal nem volt gondom, ezzel annál több. Majd a következőre megint ránézek. Ez nagyon a Vega tulajdonosoknak szól. Egészségükre! :D

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#63) envagyok válasza micafighter (#51) üzenetére


envagyok
veterán

Legfrissebb win10-en.
Többször is próbáltam letölteni is ,telepíteni is.
Mindig ugyanez. Az eddig használt 18.6.1 viszont simán visszament.

Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!

(#64) Speed® válasza Televan74 (#62) üzenetére


Speed®
HARDVERAPRÓD

Újfent sikerült szétszarniuk, ami előtte jól ment :S Random slowmo (gépelés közben lassuló karaktermegjelenítés), befagy a WinX BSOD nélkül, már nem is vagyok kíváncsi rá, milyen "jól" teljesít játékban..lehet ideje váltani (N)Vegára? ;]

(#65) schawo


schawo
titán

Ez a relive házi streaming borzasztó képminőséget ad a gigabites hálózaton logó tvbox és a pc között. A felbontás is pocsék, a tömörítés is, meg a késleltetés oda. Még jó, hogy vannak használható alternatívák évek óta. 2019-ben kiadni egy ilyen szart...

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#66) Cefet


Cefet
aktív tag

Srácok, a szerkeszthető ventilátor profil régebbi kártyákon nem megy (Tahiti magos 7870)? Próbálta esetleg valaki? Nagy feeling lenne, a radiátorokon lévő ventiket finom lépcsőkben vezérelni vele...

[ Szerkesztve ]

(#67) hegegabi80


hegegabi80
addikt

Eddig is elégedett voltam az AMD driverrel és kiegészítőivel, de ezek az újítások nagyon tetszenek. Főleg a ventilátor görbe, meg ezek a különböző beállítási segédletek a játék jobb futtatásához.
Pedig pont most akartam a kis RX460-at lecserélni egy GTX 1050 Ti-re, de így lehet várpl egy kicsit és elgondolkodom inkább egy RX470/570-en.

(#68) #59036672 válasza Speed® (#64) üzenetére


#59036672
törölt tag


:DDD

(#69) turistakolbi válasza schawo (#65) üzenetére


turistakolbi
aktív tag

próbáld ki hogy youtube-ra tolod 20.000kb/s el a 1080p-t. rx580 al csodás képet ad.
tiwtch en a 6000kb/s eléggé lekorlátoz, ezáltal nem a legjobb a képe. (de ha prociból nem tudsz mert inteled van :DDD (nem ryzen) akkor kényszer megoldásnak jó ezt a 900p-t majd kipróbálom

https://www.twitch.tv/muerte188

(#70) Duck663 válasza Speed® (#64) üzenetére


Duck663
őstag

Navit akartál írni, nem? Jön az, legyél türelmesebb! :) Én is várom már. Képes vagyok ellenállni ntrollék termékeinek! Fog menni neked is! :D

[ Szerkesztve ]

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#71) micafighter válasza Abu85 (#56) üzenetére


micafighter
nagyúr

Chillnel a 72ezer féle beállítási lehetőségen pontosan mire gondolsz? Az új drivert nem tettem még fel, de az előzőben annyit tudtam állítani chillnel, hogy milyen FPS tartományban menjen, tehát egy min és egy max értéket.

(#72) ttt


ttt
senior tag

Na pont tegnap este jött le a Win10 frissítés (igen, halasztottam :) ), ok, mondom akkor hátha jó lesz vele ez a legújabb driver. Sajnos nem: a hangot ez sem küldi ki az alaplapi kimenetre. Régi driver vissza, minden megy.

Ugyan régi az alaplapom - P7P55D PRO -, de azért nem gondolnám, hogy hanyagolni kelle egy driverben.

Ma még teszek egy próbát valamilyen driver uninstallal, de nem hiszem, hogy siker lesz, mivel a win frissítés eleve visszapakolta a WHQL stabilt - ami működött is - és erre ment fel.

(#73) jorgoszka


jorgoszka
tag

RTX-eket kéne tesztelni, nem ilyen "semmiségekről" értekezni.

Jobb ma egy gombóc fagyi, mint holnap egy se.

(#74) Duck663 válasza jorgoszka (#73) üzenetére


Duck663
őstag

RTX? Ugyan már kit érdekel?! Navit ide! :D Mutatom az irány iiiidddeeeee, Navigálj csak szépen! :D

Most azt nem tudom, hogy a Navi, Vega 2-ként jön majd? Merthogy levédettek egy Vega 2 logót! :) Vega Navigátor? :D

[ Szerkesztve ]

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#75) GodGamer5


GodGamer5
addikt

Steam linket próbálgattam múltkor a For Honorral és meglepően jó volt az egész. Kíváncsi vagyok ez az AMD-s megoldás mit tud a gyakorlatban. Ha végre jönne egy értékelhető árú Vegás kártya még be is neveznék újra egy AMD-s karira.

[ Szerkesztve ]

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#77) Abu85 válasza bozont (#61) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nézd a csúszkát. 30 a minimum és 300 a maximum. Tehát ha egyenként állítod a tartományokat, akkor az több, mint 72 ezer konfigurálható tartomány.

Ez tervben volt, csak nem igazán működött. A probléma a globális módszerrel az, hogy a Chill valójában nem egy általános modul, hanem nagyon sok részre van osztva, gyakorlatilag játékokra, motorokra külön-külön optimalizálva. A kapcsoló azért kell a fülön, hogy eleve aktiválni lehessen magát a Chillt, mert ilyenkor a driver másképp működik. Akkor is, ha nem aktív az adott játékra a tartomány. Ugyanis ezt az F11-es billentyűvel lehet real-time be-kikapcsolni, és ezt nem tudod ám anélkül megtenni, hogy ne a Chill-kompatibilis módja működjön a meghajtónak.

Lehet amúgy csinálni egy általános modult, de annak a hatékonysága nem fogja megközelíteni a specifikus modulokét. Emiatt nem változik a Chill konfigurálása.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#78) hegegabi80


hegegabi80
addikt

Ha jól értelmezem, akkor az új driver csomagban kapunk egy olyan plusz szolgáltatást, ami helyettesíti a Steam Linket? Ez jó hír, mert szívesen kipróbálnék 1-2 játékot a fullhd tv-n, csak kicsit messze van a géptől.
Na de ennél is akkor a kontroller mihez csatlakozik?

(#79) Duck663 válasza Abu85 (#77) üzenetére


Duck663
őstag

Abu bakker! :D Ezt a süketelést! Bocs, de ahogy olvastam a soraid, egyre jobban mosolyogtam, ekkorát linkelni már. :D

Egy általános beállítás mellett épp úgy megoldható, hogy a megfelelő játékokhoz való specifikus modulok töltsenek be, mintha egyesével állítgatnánk. Ennek olyan kifogás szaga van, hogy csak úgy zörög. Inkább írd le, hogy fogalmad sincs, miért nem oldották meg egy (két) általános csúszkával, pedig jobb lett volna. Ennyire nem kell védeni őket! :B Nagy fiúk/lányok. :) A fogyasztás amúgy a Chill bekapcsolása nélkül is csökkent, legalábbis nálam kisebb értékeket ír ki, folyamatosan 150W alatt van pedig eddig fel-felkúszott fölé. Furmark alatt volt izgalmas 200W-ot látni! :o Tényleg rá is nézek, hogy áll most.

Egyébként azt érzem, hogy Koduri eltávolítása a grafikai részlegnek brutálisan jót tett és a Navi úgy fogja osztani a tockosokat, mint Piton professzor bájitaltanon... :DDD

[ Szerkesztve ]

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#80) Duck663 válasza Duck663 (#79) üzenetére


Duck663
őstag

Szerkeszteni már nem tudom. Szőrmók (furmark) alatt már semmit sem csökkent, 204.7W-ig meg sem állt 88 foknál, pedig elkezdte szépen visszavenni az órajelet.

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#82) Duck663 válasza Cobra652 (#81) üzenetére


Duck663
őstag

Sok minden megváltozott a Vega megjelenése óta, minden téren. (Az AMD-nél.)

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#83) atok666 válasza Abu85 (#77) üzenetére


atok666
őstag

Ugye ez most nem komoly - marmint, hogy a 72630 ugy jon, ki, hogy kiszamoltad az osszes lehetseges kombinaciot... :U

Atok

(#84) b. válasza Duck663 (#82) üzenetére


b.
félisten

azt pletykálják,hogy a legerősebb navi az RX2070 szintjére jön, azaz GTx 1080 azaz Vega 64. A legerősebb. persze ettől még egy jó árazással nagyon menő cucc lehet, de előrelépni nem fog teljesítményben a mostani szinteken.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#85) Duck663 válasza b. (#84) üzenetére


Duck663
őstag

Az az RX 580-tól jobb már, ami meg kevés 2560*1440-en, szóval ha hozza azt a szintet, és jó az ára nekem jöhet és ha jó az ára akkor a tockosok is repkednek! :) 299$-ról hallani... (Mondjuk kétlem, de azért remélem.) Szerintem lesz újra 2 GPU egy kártyán, hasonló felépítéssel, mint az érkező CPU-knál, és 1 egységes memóriával nem 2*xGB, és az lenne az igazi durranás. Az meg aztán különösen, ha 3-4 GPU-t is össze tudnának így rakni. Ha a Navival még nem is fog menni, de szerintem utána valami ilyesmi jön majd (Tesztelni tuti fognak valami ilyesmit). Terveznek 1 kis GPU-t miből 1 mehet APU-ba 2,3,4 meg dGPU-ként. Egy lapkával lefednek mindent. Azt is el tudom képzelni hogy a PS5 is valami ilyen felépítésű lesz, alapból 2 teljesítményszinttel.

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#86) Abu85 válasza Duck663 (#79) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Chillt úgy tölti be a meghajtó, hogy amikor engedélyezed az adott játék profiljában, akkor ahhoz kiír egy állományt az adattárolóra, ami leírja, hogy melyik állapotot kell betölteni. Amikor elindítod azt az állományt, amire profilja van a meghajtónak, akkor betölti az adattárolóra kiírt állományt is. Ha ezt globálisan csinálod, akkor az állomány nem jön létre. Így is működhet még, de csakis általános módban, ami hatékonyságban messze elmarad az adott játékhoz, motorhoz, alkalmazáshoz írt állapottól.

Alapvetően a terv az volt, hogy az egészet általánosítják, de annyira bonyolult maga a Chill, hogy nehéz olyan kódot írni rá, ami minden egyes játékkal megfelelő hatékonysággal működik. A hatékonyságot viszont necces rontani, mert az többet ér, mint a globális csúszka. A csúszkát ugyanis per game beállítod két másodperc alatt, ami megéri azt a plusz sok wattnyi megtakarítást.

(#83) atok666: De. Pont ez a funkció lényege, hogy egyénileg konfigurálható.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#88) Duck663 válasza Abu85 (#86) üzenetére


Duck663
őstag

Erre is van megoldás. Amikor átállítod, az összes érzékelt játékhoz készítse el a maga kis "állományát" az adattárolóra és kész. Nem kell ezen körülményeskedni. Én amúgy a Shader Cache-t is kikapcsolom. Csak a baj van vele, minden driver frissítés után.

Tévedés, nekem pl. az a pár W fogyasztáscsökkenés nem éri meg ezt a játékonkénti bohóckodást. Nem fogom végigzongorázni a játékokat, ez teljességgel kizárt. Főleg úgy, hogy egy frissítés után újra lehet kezdeni az egészet elölről, mert össze-vissza kavar mindent. A beállított PT-et újfent elfelejti, ez csak az első 2-3 újraindításig volt jó. A gyorsbillentyűt visszaállítja alapbeállításra. A frametarget meg hol működik hol nem, mármint játékoknál egyiknél működik a másiknál nem. Ezt a meghajtót még nem kellett volna kiadni.

(#87) Cobra652: Igen a Vega nem hozza azt amit vártunk, ígértek. De Karrierista "majd én megmondom a tutit" Troll Koduri, már nincs ott, elkezdte egy átgondoltság jellemezni őket és ez jó jel. A Vegából ki lehetett volna hozni többet, de nem tették, talán túl sok erőforrás ment volna el rá, nem tudom. Igaz nem tudom, hogy a meghajtófejlesztők mit csináltak helyette, mert a driver fejlődésnek nagy látszatja nincsen, azért van még ott 1-2 ember akinek a nyakára kell lépni, de nem izgulok, rá fognak. :)

[ Szerkesztve ]

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#89) atok666 válasza Abu85 (#86) üzenetére


atok666
őstag

Ok, szerintem csak trollkodsz :)

Atok

(#90) b. válasza Duck663 (#88) üzenetére


b.
félisten

"A Vegából ki lehetett volna hozni többet, de nem tették, talán túl sok erőforrás ment volna el rá, nem tudom."

ezeket az állításokat mire alapozod?Driverrel és ráoptimailzálással minden VGA ból ki lehetne hozni többet ,de jelenleg az egyik oldalon az van hogy gyártanak egy hardvert amire majd jön hozzá driver és szoftver támogatás.
A mások oldal megnézi mi van ma piacon és ahhoz ad ki hardvert. Szerintem nem szabadna a vörös oldalon állandóan csodát várnotok mert pontosan ezzel a dologgal vágjátok mindig haza az érkező VGA kat hogy túl nagy elvárást támaszt elé mind az AMD felhasználó tábor, mind az AMD oldali sajtó, lásd Adored és társai. Ezzel pedig pontosan az egyébként jó hardverek megítélését változtatjátok csalódássá a közvéleményben.

Mi lesz ha 350 $ lesz a navi, ugye sokan csalódásként fogják fel mert nem 290$ hiába olcsóbb mint az 1080 vagy a 2070. Ilyen dolgokról beszélek.
Egyébként AMD magasan sokat lépett előre mind driver mind a körítésnek számító adrenalin téren, le a kalappal előttük és ezt közismert NV elfogult emberkeként mondom.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#91) Duck663 válasza b. (#90) üzenetére


Duck663
őstag

"ezeket az állításokat mire alapozod?" Arra, hogy az RPM-et nem úgy használják, ahogy eredetileg tervezték. Hogy pontosan mennyit hozhatott volna, nem tudom, de szerintem 10-30% között lehet.

Ne oldalazz kérlek. Nem valami "oldal" alapján döntök. Egyszerűen az nv piaci magatartása az amitől hánynom kell. Még a saját felhasználóival is t..ű, gátolják a fejlődést. Nézd meg hogy néznek ki és hogy futnak a "támogatott" játékaik. Mondjuk nézd meg a Crysis első részét mikor jelent meg? 2007? 2008? Most hol tartunk ahhoz képest? Durva visszalépés történt, minőségben, optimalizáltságban egyaránt. Efféle gyártó terméke nem kell. De ha lenne egy XY gyártó, amely letesz az asztalra egy számomra megfelelő VGA-t és megfelelő szoftveres támogatást is nyújt hozzá, akkor simán váltanék Radeonról. (Az Inteltől Kodurival a fedélzeten, nem tartok ettől.)

Ha 299 helyett 350 lesz nem érdekel, ha 299 helyett 599, na akkor viszont már én verek nyakon valakit! :D

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#93) b. válasza Duck663 (#91) üzenetére


b.
félisten

Engedjük is el,mert ennyire tipikus röhejes komment után már nem is kívánok diskurálni, jobb ez mindenkinek.Kár volt belemenni, túl sokat képzeltem rólad.Elkapott a marketing gépezet rendesen téged, vénából nyomod a tipikus sületlenségeket, mintha tanítanák :D, igazi agymosás. no offense kiszálltam. :R

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#94) Duck663 válasza b. (#93) üzenetére


Duck663
őstag

Nem kapott engem el semmiféle marketing rém, rám az a sok sz@r ami mindenhonnan tódul a legkevésbé sincs hatással, én csak tovább látok az orrom hegyénél, és nem vagyok elfogult senkivel sem. bár az kétségtelen, hogy el, elítélek ezt-azt. Az hogy a piac kétszereplős és ezáltal ez elfogultságnak érződhet, az nem az én hibám. Egyébként te kérdezted én meg elmondtam, illetve a véleményem is, de én is elengedtem. Felesleges diskurálni, hiszen nincs mit felhoznod, ntrollék védelmében! :)

(#92) Cobra652: A physx és a gameworks kötöttségei, neked nem elég rombolás?
Nem nekem, hanem a piacnak, ha piacot akarnak szerezni, márpedig valószínűleg azt akarnak, akkor két módon tehetik, az egyik, hogy növelik a tempót, ez nem biztos, hogy összejön, ha nem, akkor marad a másik, az agresszív árazás. :) Ryzen-Intel viszonylatban, hogy is állunk? Szerintem nem olyan reménytelen a dolog. :)

De tényleg hagyjuk. :)

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#95) Abu85 válasza Duck663 (#88) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Csak a játékok közül nem mindegyik kap egyedi driverprofilt. Tehát ahhoz, hogy minden telepített játékhoz legyen driverprofil is, egyenként át kell állítani valamit a globális beállításhoz képest, majd vissza kell állítani, hogy az ne változzon. Emellett, ha új játékot telepítesz, akkor azt a driver csak akkor veszi észre, ha lefuttatsz egy keresést. Ekkor megtalálja, majd ki kellene kapcsolnod a Chillt, és újra bekapcsolni, hogy újragenerálja az állományokat. Ez egyrészt rengeteg hibalehetőség, másrészt több munkával jár a user felé, mintha egyenként aktiválná a Chillt.

A shader cache-t valójában nem lehet kikapcsolni. Az AMD optimalizált eljárását lehet csak, de az annyit jelent, hogy a lefordított shadereket a program bezárása után törli. Az AMD optimalizált beállítás pedig annyit csinál, hogy maradnak a lefordított shaderek a merevlemezen, de csak 256 MB-os kapacitás erejéig. Ha betelik, akkor a legrégebben használtakat elkezdi törölni. Valójában tehát mindenképpen cache-li a shadereket a programfuttatás idejéig minimum, hiszen elég szar lenne állandóan újrafordítani, ami ugye akadásokkal jár.

A meghajtó frissítése nem jár a beállítások törlődésével. Nekem a 18.12.2 minden korábbi adatot megőrzött. Annyit csináltam, hogy letöröltem a régit az install managerrel, majd telepítettem az újat. Minden korábban elvégzett beállításom ugyanott maradt, per game, per tuning, globális power limit, minden. Valamit nem jól csinálsz, hogy ha ezek elvesznek, mert szándékosan úgy van konfigurálva a meghajtó, hogy ezek külön állományok legyenek, amelyeket még a meghajtó install managerrel történő törlése után is megmaradnak.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#96) Duck663 válasza Abu85 (#95) üzenetére


Duck663
őstag

Köszi. Két dolog aztán ezt is elengedtem. :) A Chill vonalat már most, nálam OFF marad ebben a formában és kész.

A Shader Cache töröljön is mindent miután kiléptem a játékból, pont az volt a baj, hogy a frissítés után a régi meghajtóhoz fordított vackokat használta fel és jött a káosz. Ez nekem nem kell, inkább fordítgasson minden indításnál.

Én simán ráfrissítettem, minden törölgetés nélkül és újfent jött a káosz, minden egyes alkalommal, egyszerűen elmennek a korábban beállított dolgok. Úgyhogy pár dolog van amit beállítok és kész, semmiféle játékok egyesével való állítgatásával nem szórakozom. VSR, GPU méretezés be, Shader Cache ki, bővített sync ki, Chill ki, frame target freesync maximuma, 16AF driverből alkalmazás felülírásával és +50% power limit. Ennyi. Ja meg az overlaynél a mintavételi időközt leveszem a legkisebbre a bekapcsolását meg átteszem alt+f-re. Játék indítás előtt (ha újraindítottam a gépet, vagy bekapcsolás után ha játszani akarok) akkor még megnézem a power limitet, mert az folyton visszacseszi 0-ra. Ezzel aztán semmi gond sincs. Egy-egy frissítésnél meg kibírom hogy ezeket végigellenőrizzem, és beállítsam.

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#97) Abu85 válasza Duck663 (#96) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A shader cache verziót is tárol. Nem tudja felhasználni azokat a shadereket, amelyeket egy korábbi verziójú shader fordító fordított. Persze ez meglehetősen ritkán frissül, évente alig négyszer, de ez sem feltétlenül jelenti azt, hogy a shader nem lesz kompatibilis. Erre is van egy flag, ami jelzi, hogy mi a kompatibilis, és mi nem.

Nem indításnál fordít, hanem játék közben. Az API-k részei az úgynevezett állapotváltások. A program oldalán az adott shaderbe definiálni kell a bemeneti adatot, amely esetleg különbözhet attól, amit az adott puffer tárol (ugyanez vonatkozhat az adatok mentésére is). Erre a problémára a grafikus eszközillesztők tartalmaznak előre definiált shader kódokat (kvázi rutinokat), amelyeket szimplán beillesztenek az alkalmazás eredeti kódjába. Ezzel lényegében az adatkonverzió bármilyen formában megtörténhet, de például felmerül az a kérdés, hogy mikor egészítse ki a driver a shadert. A meghajtó ugyanis nem tudja, hogy mi történik a kódon belül, csupán alapvető szabályokat követ, amelyekre a rendszerprogramozók felkészítették. Emiatt a logika miatt, ha egy új rajzolási parancs új shadert igényel, akkor még azelőtt újra kell fordítani a driver által kiegészített kódot, mielőtt megérkezne a parancs. A gond ott merül fel, hogy a driver addig nem tudja, hogy milyen shaderre lesz szükség, amíg a parancs meg nem érkezik. A parancsot tehát meg kell várni, majd a rendszer csak azt követően fordítja újra a shadert, miután kiderült mire van szükség. Ez kapásból azt jelenti, hogy a program futtatása egy pillanatra megakad. Na most ez kivédhetetlen, de erre vezették be a shader cache-t, ami gyakorlatilag készít egy adatbázist magának, amelyekhez állományokat rendel, majd ha befut a parancs, akkor ellenőrzi, hogy arra van-e már újrafordítás. Ha van, akkor betölti az, és megmenekül a játékos egy potenciális akadástól.

Azt nem tudom, hogy a ráfrissítés milyen hatással van erre. Én az AMD javaslatai alapján szoktam drivert cserélni.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#98) b. válasza Duck663 (#94) üzenetére


b.
félisten

De sajnos csak az orrodig látsz nem tovább szóval tényleg ne.....

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#99) Duck663 válasza b. (#98) üzenetére


Duck663
őstag

Mit is írtál? Idéznélek: "ezt közismert NV elfogult emberkeként mondom." Ezek után ne! :) Én problémázás nélkül megvenném más gyártó VGA-ját pl. Matroxot, ha feltámadnának. És te? Valahogy kétlem, hogy meg tudnád tenni! :)

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#100) Duck663 válasza Abu85 (#97) üzenetére


Duck663
őstag

Köszi. Én nem követek holmi ajánlásokat :D megyek a magam feje és a saját tapasztalataim után, elvégre ebből tanulunk, ha szánkba adják a falatot, akkor csak vegetálunk, visszafejlődünk. Ne mondja meg senki, hogy mit, hogy telepítsek, mert úgy a tuti, milyen hardvert vegyek, mert az a tuti. Max meghallgatom, de majd én eldöntöm, nekem mi a jó, mi működik, mi fogadható el és mi nem, felnőtt fütyi vagyok! :DDD

Van 8 szál, jövőre kap még 8-at, fordítgasson nyugodtan. :D

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.