Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#43) sb válasza SunMount3r (#41) üzenetére


sb
veterán

Anno ezen nagyon sokat pörögtél és valóban vannak/voltak hiányosságok, de ezek inkább speciális témák voltak korábban is. A HDR kimeneti oldalon nem volt jól kezelve sok esetben, erre emlékszem, ill. a 3D támogatás szinte mindig kérdéses volt. Valamint még a madvr volt ide keverve, de az már egyéni szoc probléma szokott lenni. Normál skálázással és megjelenítéssel egyik gpu-nak, igp-nek sem szabad, hogy gondja legyen.

És itt jön a gond: ha nincs ilyen jellegű extra kérdés akkor amit írsz az innentől nettó félrevezetés, mert átlagusereknek elég, hogy megnyomja a gombot és lejátssza a videót a gép. Ez pedig működik a hw gyorsítással.
Elvben sem nagyon lehet ilyen gond, főleg a bitrate nem játszik gpu terhelésben. Ebből áll a lejátszás:
- Dekódolás: Itt fixfunkciós hw-k vannak legtöbb esetben tehát a gpu terhelése szóba sem jön.
- Render: Megjelenítés, azon belül is a méretezés már gpu-t terhel általában, de egyrészt itt is léteznek hw-s fix megoldások, másrészt ami gpu-s az állítható minimális terheléstől egy topkártya berogyasztásáig. De ettől még az alapértelmezett mindenen elfut.
- Kimenet: Amit fentebb írtam, itt voltak gondok. Dekódol valamit de utána nem tudja kinyomni a kimeneten. HDR-t vagy frame packed 3D-t pl... erre sajnos még mindig oda kell figyelni, mert itt sokat bénáztak a gyártók.

Most megnéztem azért hátha változott a helyzet:
- 4k HDR HEVC 10bit 60p
- 4K HDR HEVC 10bit 30p, 400mbit
mintákat töltöttem le és ráengedtem egy 200GE Vega3-as GPU-ra és egy sima Intel i5 UHD IGP-re.

CPU usage 5-10%, GPU usage Intelen 10% körül van max órejelen, Vega3-on scalertől (nem alap, hanem jobbféle PS scalerek!) függően 30-70%, de alap 400MHz-ről fel sem kapcsol a GPU. Vega8-on ugyanez 15-20%.

Szóval lazán megy. 8k mintát nem találtam. :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.