Hirdetés

2019. július 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1226) proof88


proof88
(PH! addikt)

Szeretnék megosztani Veletek egy telemetria progit.
A Birkucos F1C-kben nem volt telemetria, nekem volt egy régebbi, 2007-es F1C, ahol volt telemetria program, de mivel úgy néz ki, hogy többet játszunk az rFactorral, ezért inkább erről beszélnék.
Alapból nincs ilyen progi az rFactorban, legalábbis a Lite-ban tuti nincs, de találtam a neten és letöltöttem.
Mint tudjátok, sokszor hivatkoznak a telemetria adatokra az F1-ben, és a pilóták a tesztek, időmérők alatt néznek grafikonokat, stb., elemzik együtt a versenymérnökeikkel az adatokat. A telemetria arra való, hogy a kocsiban lévő több, mint száz érzékelő adatait a box folyamatosan figyelje, verseny közben is, így van teljes, átfogó képük a kocsi állapotáról.

Az rFactor tud olyat, hogy a mért körökön a mért adatokat fájlba menti. A telemetria program, amit innen tudtok letölteni, betölti ezt a fájlt és grafikonokon keresztül mutatja meg a gyűjtött adatokat.
Bár a "telepítő" mutat szöveges magyarázatot, mit kell csinálni, azért ide is leírom:
- lépjetek ki a játékból, ha épp fut, ez fontos!
- telepítsétek a telemetria programot az rFactor főkönyvtárába!
- Jegyzettömbbel, vagy akármilyen egyszerű szerkesztő progival nyissátok meg az rFactor/UserData/<neved>/<neved>.PLR fájlt, és a [ DRIVING AIDS ]-részben, módosítsátok az alábbi sorokat:
- Data Acquisition Version="1"
- Data Acquisition Rate="8"
- Data Acquisition In Race="0"
- Data Acquisition EXE="[rFactor elérési út]\Telemetry\f1_telemetry.exe"
- Data Acquisition File="[rFactor elérési út]\Telemetry\vehicledata.spt"
Az [rFactor elérési út] talán nem szükséges, mindegy én beírtam a teljeset, nálam így néz ki ez a 2 sor:
Data Acquisition EXE="C:\Program Files\rFactor\Telemetry\f1_telemetry.exe"
Data Acquisition File="C:\Program Files\rFactor\Telemetry\vehicledata.spt"
- mentsétek el a fájlt!
Ezzel most elértétek, hogy az rFactor abba a bizonyos vehicledata.spt-be fogja menteni a telemetria-adatokat. Ha verseny közben is akartok ilyet, akkor a Data Acquisition In Race sorban kell átírni a 0-t 1-esre, egyébként csak teszt közben lesz ilyen adatgyűjtés.
Egyébként állítólag, ha a garázsban vagytok, kéne látni innentől kezdve egy Telemetria gombot, ami az f1_telemetry.exe-t indítaná el, én nem találtam, de lehet ez a mod miatt van... no mindegy. Én ezt úgy orvoslom, hogy játék közben ALT+TAB és manuálisan indítom el a progit...
Tehát a következő lépések:
- rFactor elindít és mentek legalább 1 MÉRT kört a kocsival.
- ALT+TAB és elindítjátok az f1_telemetry.exe-t. Íme a progi. Már csak a fájl betöltése van hátra: felül Load Session gomb, kiválasztjátok azt a bizonyos vehicledata.spt fájlt és betöltitek, jobb alul van egy betöltés gomb.
- megjelentek a köridők, piros színű a legjobb körötök, a többi kék, egyébként a köröknek saját színeket állíthattok be, ez pl. a pálya rajznál fontos, ha a különböző íveket akarjátok összehasonlítani.
- az első adatok, amiket láttok, az időjárás és a pálya állapota. A General, Ride Height, stb. gombok menüket hoznak be, a menüpontok pedig jó kis grafikonokat, mazsolázzatok.
Ha legfelül több pályát jelöltök ki egyszerre (sima kattintással az időkön), akkor a grafikonokon is egyszerre azon több pálya adata fog látszani, ilyenkor jó az eltérő szín. Grafikonra lehet zúmolni, stb...

Hogy egy értelmes példát mutassak: autósportban fontos az autó magassága. Az autó beállításainál mi is meg tudjuk adni a Felfüggesztés részben, hogy elöl és hátul milyen magasan legyen a kocsi alja a talajhoz képest. Ahhoz, hogy minél jobb legyen az autó aerodinamikai tapadása, a lehető legkisebbnek kell a magasságnak lennie. Igen ám, de a pályák egyenetlensége miatt általában az nem járható út, hogy a minimum magasságokat állítjuk be, mert ha folyamatosan leér a kocsi alja, akkor az súrlódás, nem fog tökéletesen menni az autó és el is veszítheted a kontrollt felette, valamint sérülhet is... ilyenkor látjuk a szikrákat. Én úgy szoktam ezt állítani, hogy megyek egy vagy 2 mért kört, de ezeknek rendesen tempós köröknek kell lenniük, és megnézem a Ride Height menüben a Front and Read Ride Height menüpontok valamelyikét, mondjuk a Smoothed by 5-öt...
A Front Ride Height grafikon mutatja, hogy hol milyen magasan volt az autó alja elöl, a Rear Ride Height pedig ugyanez, csak hátul. Ha a piros vonal a grafikon aljára ér, akkor ott leért a kocsi alja. Vízszintes skála ugye a távolság, azaz ahol jártál, függőleges pedig a magasság, mm-ben. Látod, hogy mennyit lehet csökkenteni a magasságokon elöl, ill. hátul, esetleg növeli kell őket, akkor ez alapján módosíthatod a kocsi beállítását a Felfüggesztés menüben a játékban! Újra mehetsz mért kört, újra megnézheted a telemetriát, persze be kell tölteni újra a fájlt!
Bal oldalon láthatjátok a pálya rajzát, pontosabban a saját íveteket! Az a legjobb, hogy egérrel bármelyik grafikonon ki lehet jelölni területet és ez a kijelölés a többi grafikonon is kiemelődik! A bal oldali grafikon alatt van a Velocity - distance grafikon, ahol ugye a sebességet mutatja a pálya pontjain. Ez azért érdekes, mert ha kijelöltök a pálya rajzon egy kanyart vagy akármilyen területet, akkor lent írja a min/max/avg sebességeteket! Meg lehet azt csinálni, hogy egyik körben ilyen, másik körben pedig másmilyen ívben vesztek be egy kanyart és itt megnézhetitek, melyik a jobb, csak ki kell jelölni egyszerre mind2 kört és a pálya rajzon látjátok a 2 különböző ívet, ill. az alatta lévő grafikonon mind2 körre vonatkozó sebesség adatokat!
No én kb ennyit értek ehhez a progihoz, ez kb. a progi 2%-a. :DDD
Használjátok egészséggel, de ne feledjétek, a pálya gyakorlása nagyon fontos és a kocsi finomhangolásától nem szabad csodát várni, csak néhány plusz tizedet, de a többi rajtatok múlik! :R

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.