Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:32:40

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#149051) Morris válasza molnarpeter (#149050) üzenetére


Morris
veterán

Elviekben nem.
Nekem is eltört anno. Szereztem fémet. Az azóta is jó.

(#149052) Reggie0 válasza havri1 (#149039) üzenetére


Reggie0
félisten

CCWA (3.0tdi)

(#149053) Mágus2 válasza K Norbi (#149045) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A műanyag is jó 10 évig, utána megkeményedik és eltörik.

(#149054) kk831228 válasza Mágus2 (#149053) üzenetére


kk831228
addikt

Ja, kb... :R

"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317

(#149055) zolikaDB


zolikaDB
veterán

Sziasztok!
Egy kis segitsegre, infora, tanacsra lenne szuksegem!
Adott egy Audi A6, 2.5TDI 180LE, Quattro, manualvaltos sedan jarmu, 2002-bol, nem agyonextrazott (se bor, se xenon, se allofutes)
Egy ismert eloletu peldanyrol lenne szo.
1, milyen betegsegei, tipushibai vannak ennek az autonak?
2, van benne kettostomegu (gondolom igen) es DFP?
3, mit erdemes mindenkeppen tudni errol a tipusrol (elektronika, kasztni, motor) ill. eves fenntartasa, a szukseges kotelezok milyen arsavban mozognak, szukseges szurok, folyadekok csereje otthon elvegezheto mutet?

Ami reszletkerdes:
4, mik a korabeli 17"-os Audi felnik fantazianevei, amik jol mutatnak egy ilyen vas alatt?
5, szovet sportulesek keszultek-e ehhez az autohoz, fotot tudna-e vki mellekelni?
5, gyari (bontott) xenon beszerelese mekkora melo, ill. penzosszeg lehet?

Egy 1.4-es Opelre is raboritottam 4-500e Ft javitast, uh bator vagyok :)

Koszonom! :R

[ Szerkesztve ]

(#149056) Reggie0 válasza zolikaDB (#149055) üzenetére


Reggie0
félisten

Mintha fent lenne az a motor ezen a listan AKE koddal: [link]

AFB - 150 bhp ( 1998 - 2000)
AKN - 150 bhp (1999 - 2000)
AYM - 155 bhp (2002 only)
BCZ - 163 bhp (2003 on)
BFC - 163 bhp (2003 - 2004)
BDG - 163 BHP (2004 on)
AKE - 180 bhp (2000 - 2004)
BAU - 180bhp (2003 on)
BDH - 180 bhp (2003 on)

Majd a szakik kijavitanak mennyire veszes a konkret tipus :)

(#149057) MunezXBK válasza zolikaDB (#149055) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

DPF nincs, ez már a megbízhatóbb motor, ( nekem AKN se volt szopóka ). Kartergázszűrőt érdemes megsasolni vétel után, bár ebben már a jobbik fajta van gyárilag.

Vezérlésre egy szatyor pénz el tud menni, munkadíjra szintén. Olajcserékre kényes, futómű sok lengőkaros, minőségit érdemes venni belőle és egyszerre felújítani az egészet. Szintén 2-300.000.

Otthon nem sok mindent fogsz szerelni rajta.

Vezérléscsere:

[ Szerkesztve ]

(#149058) Winchester95


Winchester95
őstag

Meg volt az olajcsere ma a Toledon, szűrőcserékkel együtt.
Nagy meglepetésemre a motorolaj negyedig volt, full fekete.
Castrol Magnatec 10w40 ment bele 4.5liter. Pont maxig van. (Ha elfolyna akkor pontosan látom majd).
A kormány nagyon ropogóssan ment álló helyzetben.
Megnéztem a szervó folyadékot, minimum alatt volt.
Ilyet vettem bele: (Benzinkútnál voltam, semmi nem volt nyitva.) [link]
Keveset kellett rátölteni maxon van.
Szerintetek jó ez?

Gázolaj szűrőt is cseréltem.Nagy meglepetésemre az egyik ágnál nagyobb volt a cső, így nem tudtam ráhúzni a műanyag csövet.kicsit meg kellett reszelnem hogy olyan legyen mint a másik szűrő.(Muszáj voltam, kell az autó, régi szűrőnek meg már annyi volt.) (Szűrő szelepnél a tömítéseket is kicseréltem).(egy fekete egy kék)
Szűrő feltöltve, és indult is majd lefulladt(nem teljesen volt feltöltve), majd ráindítottam mégegyszer és onnantól kezdve jó volt.2óra elteltével beindítottam az autó és megint fulladozással indult, de beindult.
Remélem reggelre nem levegősödik le, mert mindent úgy raktam vissza ahogy volt.

A tegnapi jobb első ajtót megcsináltam, de valahol megint beázott, a lábtér és szőnyeg vizes volt.Valami itt nem jó...ajtóról nem jöhetett be víz, pollenszűrőnél is minden jó.
Vagy lecsapódott a pára talán és azért, vagy nem értem.Nem volt nagyon vizes, de érezhető volt.

(#149059) Mágus2 válasza Winchester95 (#149058) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Magnatec 10w40??? Neked nem való tdi. A régi faros skodákba lehet hogy jó az az olaj, de nem ebbe.

(#149060) Mágus2 válasza Winchester95 (#149058) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Milyen gagyi szűrőt vettél, hogy más volt?

Taknyolni és gányolni vetted?

Ha ásványi olaj volt a szervóban, akkor rábasztál. Ahol csak hozzányúltál, mindenhol hibáztál. Ne haragudj meg, de szerintem Te ne szerelj autót.

Gagyi olajat vettél a motorba, rossz olajat a szervóba, szar szűrőt, szakszerűtlenül légtelenítve. Ha így folytatod, hamar szarkupaccá fogod varázsolni az autót.

[ Szerkesztve ]

(#149061) L1ZRRR


L1ZRRR
senior tag

;]

You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.

(#149062) K Norbi


K Norbi
addikt

Köszönöm mindenkinek az ablakemelő választ. :K
Akkor jó lesz a műanyag.

(#149063) Winchester95 válasza Mágus2 (#149059) üzenetére


Winchester95
őstag

Mann Filter szűrő volt, mindenből azt veszek.
Olajat a Unixnál ajánlották.

(#149064) Csabadi válasza Mágus2 (#149019) üzenetére


Csabadi
tag

Szia,volna ötleted a tegnapi posztomhoz?köszi

(#149065) Mágus2 válasza Csabadi (#149064) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Milyen tengely van most benne? Mit mondott a kompresszió mérés? A kád volt lent valamikor? Miért cserélted a pd elemeket?

[ Szerkesztve ]

(#149066) flpuovd


flpuovd
csendes tag

Sziasztok,
Hátsó manuális ablakot szeretnék átalakítani elektromosra egy 2009-es passat 3c5-ben.
Amim már van:
-ajtópanel, ezen az elektromotor
-kábelköteg
-2 hátsó ajtó borítás ablaklehúzó gombbal

Mi kellhet még hozzá?
A vezetékelés mennyire nagy munka? Esetleg valaki csinált már ilyet?
Minden segítséget örömmel fogadok :R

(#149067) diablo1984 válasza Winchester95 (#149058) üzenetére


diablo1984
veterán

Ez a régi adagolós 110 lovas tdi? Mert abba jó a 10w40, lehet 5w40-est is belerakni, de nem feltétlen igényli, ezer éves konstrukció a motor, anno nekem is az adagolós tdi-be az ment, nincs azzal baj! PD motorokba még véletlenül sem kell azt önteni, de ha jól emlékszem, te cserélted a benzines audit tdi seatra, akkor abban nem ártottál motorolaj és szűrő terén!

(#149068) Mágus2 válasza diablo1984 (#149067) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

10w40-et én semmilyen turbós motorba nem öntenék.

(#149069) simonjoe válasza Mágus2 (#149060) üzenetére


simonjoe
senior tag

...ezért szeretünk!!! :) :C

Joe

(#149070) Winchester95 válasza diablo1984 (#149067) üzenetére


Winchester95
őstag

Sok fórumon is 10w40-el használják, ajánlották is hozzá, a szervízpapírok alapján is régóta 10w40-et öntöttek bele.
Szervóba Olajat csak utántöltésre vettem, mivel semmi nincs nyitva, nem találtam más fajtát. Csak jobb mint ha minimum vagy alatta van a szint.

A gázolajszűrő érdekes kérdés, most maradt volna a kocsi, nem tudtam volna közlekedni vele, vagy kicsit kisebbre vettem az egyik cső átmérőjét.Képek alapján mindegyik MANN gázolajszűrőnél a bemenő ág is ugyan olyan átmérőjű mint a kimenő ág. Más márkánál már máshogy vannak.

"de ha jól emlékszem, te cserélted a benzines audit tdi seatra, akkor abban nem ártottál motorolaj és szűrő terén"
Ezt a mondatot nem teljesen értem. :)

Mágus: Legközelebb megfogadom a tanácsodat, előbb kérdezek majd. Ki tudnád fejteni miért nem jó a Turbónak?

[ Szerkesztve ]

(#149071) diablo1984 válasza Mágus2 (#149068) üzenetére


diablo1984
veterán

Sima tdi-ben simán előírás szerinti, a gyár anno csak tudta mi kell a vasba! Igaz akkor még nem volt longlife meg hasonlók, igénytelen motorba igénytelen olajat. Volt már 70-80as években is TD motor, abba sem 5w-s olaj való. Persze mindenbe mindent bele lehet rakni, de a 10w40es sem árt ennek az adagolós a motornak!

Tudod jól, hogy tisztelem a véleményed, de ebben most nem értek veled egyet, de ilyen is kell néha a csoportba! ;]

Peti198506: Ha jól emlékszem és a seat-ban is azt a szűrőt használták, akkor egy cső bemegy, egy kijön valamint egy gyorscsatis cső van a közepén(ezt már lehet mással keverem) és alul egy vízleeresztő tekerős biszbasszal szűrő járt hozzá és az egész egyben volt, így egyben is cserélhető egy kerek szorítóbilincs oldásával! Nem nagyon lehet elcseszni a csövek mellett a házban van a gázolaj irányát jelző nyíl, így felcserélni is művészet, a tetején a középre járó cső is adja magát! Mann szűrőt választottál, azt jól tetted, szervóból majd ha lesz alkalmad cseréld le az összes olajat egységes belevalóba és nézd meg, hogy nem-e taknyol valamerre, mert ha igen, akkor javíttasd és akkor mehet bele a friss olaj és bejár egy darabig!

[ Szerkesztve ]

(#149072) Mágus2 válasza diablo1984 (#149071) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Hidd el hogy árt neki. Ismerős is ezt mondta, semmi különbség, aztán meghallotta az enyémet járni és rájött, hogy nagy különbség van. Aztán lecserélte ő is total quartz 9000 5w40-re és sokkal csendesebben járt az a motor. Ha már hallható a különbség, akkor elgondolkodtat...

Nekem 2004-es ASV volt, neki 2002-es AHF. Mindkettő octavia combi. Azóta sok ilyet szervizelek, és mindegyikbe 5w40-et öntök, aki figyel, az megjegyzi, hogy csendesebb a nem sokkal drágább olajjal. ;)

[ Szerkesztve ]

(#149073) diablo1984 válasza Mágus2 (#149072) üzenetére


diablo1984
veterán

Majd 1 év vagy 10e km múlva rápróbál az 5w40re! Lehet utána már ő sem rak majd 10w40est bele, most ebbe a ciklusba nem fog belepusztulni az a motor! :R

(#149074) Csabadi válasza Mágus2 (#149065) üzenetére


Csabadi
tag

Nem tudom szerelő cserélte a 8hidro meg a tengely volt 70ezer,a pd elemek azért lett cserélve mert a szállitási mennyiségek sokak voltak.Ezért,és mióta ezek vannak bent van a tünet,az előzőekkel jo volt,azt hittem a tengely miatt van.Az olajteknő nem volt lent.Most is új olaj került bele

[ Szerkesztve ]

(#149075) Mágus2 válasza Csabadi (#149074) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Szerintem a pd elemek a ludasok +méress kompressziót. Én a kádat levenném, nincs-e benne valami csúnya, vagy legalább endoszkóppal benéznék a szintmérő helyén.

[ Szerkesztve ]

(#149076) Csabadi válasza Mágus2 (#149075) üzenetére


Csabadi
tag

Rendben,végülis a pd elemek berakása után lett ilyen,köszi a segitséget.Bár be lettek ezek is mérve,és azt mondták ,hogy ezekkel jó lesz.

(#149077) diablo1984 válasza Winchester95 (#149070) üzenetére


diablo1984
veterán

Mármint eztel azt akartam mondani, hogy ha arról az adagolós, 110 lovas seatról van szó, akkor mèg amit csináltál vele, mèg nem ártottál neki.

Viszont mèg 1 valami, amit meg kell csináltatnod, az a komplett vezèrlès csere, mert a tdi sem szereti a szakadt vezèrműszíjat, a nepper meg azt mond amit az arcbőr vastagsága elbír, az a biztos ami cserèlve van!

(#149078) Mágus2 válasza diablo1984 (#149071) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Hidegindításnál később ér el a kritikus pontokhoz. Minél hidegebb lesz kint, annál rosszabb lesz a motornak ez a választás. Ha csillaggarázsban áll, télen egyszer annyit kopik a turbó a hidegben mint az 5w-olajjal. Ha garázsban áll, akkor mind1.

Minden fórumon a 10w-t ajánlják, de szét is van kopva 10 tdi-ből 8-nak a bele. Azoknak meg már mindegy.

Mindenki csináljon az autójával amit akar, nekem mindegy, a véleményemet kifejtettem a dologról. Soha nem generáloztam egyik tdi-met sem, és az olajjal kompromisszumot nem kötöttem. ;)

[ Szerkesztve ]

(#149079) diablo1984 válasza Mágus2 (#149078) üzenetére


diablo1984
veterán

A gyári előírásban is ott figyel, itt még nem feltétlenül van meg a technikai háttér a full szintetikus olajokhoz(megmunkálás minősége, pontosabb illesztések).
A tdi motorokból 10 ből 8nak azért lóg a bele, mert már őskövületek, már a világ összes km-re bennük van 2x.

Fater sz@rfos tdi-je világ életében 10w40-es olajat kapott(holland szervízkönyve szerint is), még sincs kutya baja azon kívül, hogy a saját kormától fuldoklik, motorikusan pöccröff, olajat sem eszi, gyári turbó figyel benne 250 ezernél is, nem füstöl, jól fogyaszt. De az sem hagyja el szinte sosem a várost, faterék sem pörgetik sosem, abból kiindulva, hogy az enyém szívósora hogy nézett ki(teljes keresztmetszet fele-harmada ha elérhető volt a falára rakódott korom miatt), akkor el tudom képzelni a fateréké milyen lehet, mikor 2004 óta kapja az alacsony fordulatos városi kínlódást! Az is ha az enyém lenne leszedném a szívósort, kitakarítanám, egr le lenne zárva és már táltosabb lenne! De motor és olaj tekintetében kutya baja, sosem volt vele gond!(250 e km van benne, a hollandok után magyarban mi állítottuk forgalomba, abban az időben, mikor még vámot is kellett érte fizetni....)

(#149080) Mágus2 válasza diablo1984 (#149079) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Már írtam, nekem mind1. Akár 15w 40-et is önthetne bele, de ne hasonlítsd a passat ős tdi AFN motorját egy ASV-hez, aminek a PD-ből van az alja!

[ Szerkesztve ]

(#149081) diablo1984 válasza Mágus2 (#149080) üzenetére


diablo1984
veterán

1Z, még ez a 90 lovas cuccos, fix turbóval! ;)

Mint mondom, nem bírálni akartalak, ne is kapd fel a vizet ezért, én csak a tapasztalatomat írtam le, amit a családban lévő szarokról tapasztaltam(nekem is volt 5 évig tdi, az fel is let újítva a-z ig motorikusan), szerettem azt az autót(az előtt egy escortom volt 5 évig, azóta egy autó sem húzta nálam még eddig sem, most az asszony yarisa van már nálunk szűk 3 éve, mégis a skoda benzinesítésén töröm a búrám). :R

(#149082) #89874944 válasza Reggie0 (#149038) üzenetére


#89874944
törölt tag

videó csörgésről? milyen olaj? melyik szervízbe viszed és mennyiért? :)

[ Szerkesztve ]

(#149083) Mágus2 válasza diablo1984 (#149081) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az ASV már long life technológiával készült.

(#149084) FoLey-v


FoLey-v
addikt

Sziasztok!

Van két problémám az egyik a hátsó csomagtér ajtót lehetetlen bezárni. Van egy ilyen kis pöcök annak nem kéne bekattani? Régebben is volt ilyen probléma,de spréé segített rajta,de már az sem segít rajta. :O

A másik hogy az jobb első ablaklapáttörlő nem működik csak picit mozog mi lehet a hiba oka? :W

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#149085) MunezXBK válasza FoLey-v (#149084) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

1. De, be kéne.

2. Azt is fújd be, utána jó lesz.

(#149086) FoLey-v válasza MunezXBK (#149085) üzenetére


FoLey-v
addikt

Apám mutatta a Daewoo Lanosában,hogy még kézzel benyomva és bekéne kattania,de az enyém még kézzel sem kattan be. Akkor valszeg csere lesz már szétlett szedve a borítás. Megkérdezhetem,hogy ennek a kis pöcöknek mi a neve,hogy neten rátaláljak a vételéhez vagy a bontóban? :Y

Délután megpróbálom WD40-vel ha még van benne. :DDD
Még annyit elfelejtettem,hogy a bal oldalit kézzel nem lehet mozdítani,de a jobb oldalit lehet mozgatni az ablaktörlő lapátot. :Y

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#149087) Mágus2 válasza FoLey-v (#149086) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem zárdad be véletlenül a zárat? Próbáld meg kinyitni a kilinccsel. ;)

(#149088) havri1 válasza FoLey-v (#149084) üzenetére


havri1
félisten

Van egy rugó benne, ami visszahúzza a nyelvet, lehet az szakadt el, és visszanyit, nem akad be.

havri

(#149089) Brumi˘ válasza FoLey-v (#149086) üzenetére


Brumi˘
addikt

Ablaktörlőnek szerintem szétakadt / tört a rudazata. Levélrács ki és meg kell sasolni.

(#149090) cool13 válasza FoLey-v (#149084) üzenetére


cool13
őstag

Itt szokott berohadni.

[ Szerkesztve ]

(#149091) K Norbi válasza FoLey-v (#149084) üzenetére


K Norbi
addikt

Mi járatban? ;]
Állandóan rossz az az autó :(
Biztos nem szereti a gazdáját. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#149092) FoLey-v


FoLey-v
addikt

Nem zárdad be véletlenül a zárat? Próbáld meg kinyitni a kilinccsel.
Mindennel próbálkoztam sajnos semmi nem változott. :D

Van egy rugó benne, ami visszahúzza a nyelvet, lehet az szakadt el, és visszanyit, nem akad be.
Melyik résznél? Mert szétszedtem a borítását és láttam egy urgót benne,de nem láttam szétszakadva.

Ablaktörlőnek szerintem szétakadt / tört a rudazata. Levélrács ki és meg kell sasolni.
Köszönöm délután neki is fogok! :R

Itt szokott berohadni.
Még rápillantok,de szerintem pöcök lesz a ludas kikophatott.

Mi járatban? ;]
Állandóan rossz az az autó :(
Biztos nem szereti a gazdáját. :DDD

Én kérek elnézést,hogy az előzö két gazdája nem nagyon foglalkoztak ezzel majd a 3. gazdája megcsinálja az utószarmunkákat. ;]

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#149093) havri1 válasza FoLey-v (#149092) üzenetére


havri1
félisten

Marha rég szedtem már szét, de nekem az volt a zárnak a problémája, hogy maga a zárnyelv (vagyis nem nyelv az, csak nekem az ugrik be, ami gyakorlatilag reteszel) tök simán 2 holtpont között mozgott, de nem akadt be végálláskor. Tehát ha az ellendarab megakasztotta, simán visszanyílt. Darabokra szedtem, és volt egy rugó benne, ami el volt szakadva. Ha jól emlékszem, azt tartotta bent, hogy a zár reteszelni tudjon. Azt pótoltam, és jó lett a zár.

[ Szerkesztve ]

havri

(#149094) Killer01 válasza FoLey-v (#149084) üzenetére


Killer01
őstag

Golf 5-ösömben anno ugyanez a zár volt, 10 év alatt 2x cseréltettem ugyanezzel a hibával... (bár lehet asszonyt kellett volna lecserélni, ő b@szkodta mindig a csomagtartóajtót). Mondjuk vicces volt lakótelepi csillaggarázsnál nyitott csomagtartóval kint hagyni az autót éjjelre, más lehetőség nem volt :)

(#149095) cool13 válasza FoLey-v (#149092) üzenetére


cool13
őstag

Lehet szét ugrott csak, de az a már említett helyeken szorulás miatt következhet be. Szerintem. :)

(#149096) Csabadi válasza Mágus2 (#149087) üzenetére


Csabadi
tag

Szia,a a problémámmal kapcsolatban hogy tudnám kizárni a pd kábelköteg hibát?Valaki régebben irta hogy nem irt be hibát de mégis rossz volt neki.Van valami lehetőség erre?köszi

(#149097) Mágus2 válasza Csabadi (#149096) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ha eddig nem csinálta, az nem kábelköteg lesz. Kizárni nem tudod, csak cserélni.

(#149098) L1ZRRR válasza Mágus2 (#149097) üzenetére


L1ZRRR
senior tag

You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.

(#149099) FoLey-v


FoLey-v
addikt

Hát srácok szétkapva az ablaktörlő is és ezt sem úszom meg alkatrész vásárlás nélkül. :W

Lényeg itt van csoda,hogy eddig bírta ki alig lehet rákapatni. A másik oldalon meg hosszabb is volt a menet és az simán rálehet húzni. :W

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#149100) Mágus2 válasza FoLey-v (#149099) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Leszakadt a feje a menetes résszel. Új kulisszát kíván.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.