Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Adattárolás  »  Particionálás

Hozzászólások

(#1401) Tomy007 válasza King Unique (#1400) üzenetére


Tomy007
tag

Köszönöm ez korrekt leírás volt nagyon, kicsit laikus vagyok ebben, akkor először kötet zsugoritasa, majd új kötet létrehozásat csináljam meg a Windows beepitett programjaival majd utána töltsem le vmelyik particionálo programot, melyik lehet legegyszerubb számomra?
Illetve ha adatesztes nélkül közvetlen át tudja rakni fat32re akkor az első lépéseket ki is lehet hagynom? Ez tűnik a legegyszerubbnek, ezt melyikkel tudom megcsinálni?
Másik viszont mi hátrányom lesz eddigi ntfs rendszerről Fat 32re át állni egy ekkora 1terras külsővel?
Vagy még is csak felét kéne atrakni fat 32, viszont hogy tudom ezt úgy csinálni hogy mindjárt az is legyen elsődleges partíció, a mostani adatok meg maradnának ntfs, tényleg félek hogy azok el ne vesszenek.

[ Szerkesztve ]

(#1402) King Unique válasza Tomy007 (#1401) üzenetére


King Unique
titán

Mivel a Windows lemezkezelőjével eleve nem lehet 32 GB-nál nagyobb FAT32-es kötetet létrehozni, ezért ez esetben akár ki is hagyható. A kötet zsugorítása (átméretezése), majd az új partíció létrehozása megoldható nyilván az előbbi válaszban linkelt külső particionáló programokkal, illetve azok ingyenes verzióival is. Valamint azoknál már a FAT32 fájlrendszer sem probléma 32 GB felett.

NTFS-ről a FAT32-re konvertálást a fizetős verzióik tudják az említett programoknak, az ingyenesek nem. Persze ha van a Pro és annál magasabb rendű kiadásokhoz megfelelő licenced, az más dolog. Ahogyan az is, hogy érdemes-e a teljes meghajtót az elavult FAT32 fájlrendszerrel használni, aminél ráadásul a max. fájlméret is csak 4 GB lehet. A konvertáláson kívül a másik megoldás meg nyilván az lenne, hogy lementeni a külső HDD-ről minden fontos adatot, majd utána formázni FAT32-re.