Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) akaido


akaido
addikt

Üdvözlet a nagyérdeműnek!

Első totyikom ez a ph!-n, szóval easy baby! :)
A címben szereplő téma adott. Néhány topikban már korábban érintettük a hazai okítást, privátban is elkezdtünk valamiféle eszmecserét erről a dologról. Lehet folytatni, elkezdeni, tehát hajrá aktív, passzív, esetleg leendő infótanárok, ne csak dumáljatok az órán, gépeljetek is, ha időtök engedi. :)
Hallom sokfelől(volt csoporttársaim), hogy manapság itthon dolgozó infótanárnak (az elnevezésen is lehet vitázni informatika -számítástechnika) elég sok(k) dolga van. Általában a macska hét bőre sem elég: tanít+ rendszergizda+hangosít+osztályfőnök+a másik szakát sem hanyagolhatja...

Ide illő idézetem egyik saját privátomból: lusta voltam újra beírni. :)
"A lényegre: 20 éves korom óta okítok, ez a 26. tanévem.
Ez a pálya nagyon sok szépséget tartogat: A gyerek-tanítvány szemében látod megcsillanni "azt a bizonyos fényt" ami először az Ő irányából jövő megértés jele, és néha a hála jele is, hogy eredményes voltál. Tehát visszajelzés -akár sz@r voltál az órán, akár császár- rögtön jön az biztos, így én ehhez mérem a munkám minőségét nem holmi tantestületen belüli minőségi munka ponttáblázatokhoz, szülői elégedettséghez.
Ezen kívül egy nagyon fontos dolgot megtanultam: Bármit is tanítottam soha nem álltam oda a "katedrára", hogy én vagyok a hihetetlen tudású atyaisten és csak én tudom az anyagot ötösre, hanem igenis bevallottam, hogy nagyon sok hiányosságom van az adott témából, de amit a gyerekeknek tanítani fogok abból biztos, hogy sokat tudok, és csak ezt fogom számon kérni nem azt, hogy mit nem tudnak. Legalábbis sok "kollegámmal" ellentétben ez volt a célom, hogy bebizonyítsam a gyereknek képes valamit elérni. Rólam is pillanatok alatt bebizonyíthatnák, hogy csak ugatom a szakmámat a számítástechnikát. Magyarán emberként kezeltem őket nem "gyerekanyagként" akikből embert kell faragni. Persze van sok faragatlan tuskó, és sajnos egyre több, különösen a genxterváltás óta."

No gyerekek essünk neki!

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#2) Kiskutya válasza akaido (#1) üzenetére


Kiskutya
veterán

Hali!

Most tudtam csak elolvasni amit írtál! A lényeg, én most fogom megtapasztalni, hogy milyen is a tanítani! Én kicsit a lazább stílust szeretném képviselni a megfelelő határok között, hamarosan kiderül hogy mennyire sikerül:) Én levelezős vagyok 1 év van még a suliból, mivel nagyon telített a szakma nem nagyon bízom abban hogy ebből tudnék megélni a jövőben. (ez is idővel kiderül) Ahogy meg lesz az első tanításom beszámolok róla, hogy mennyire volt sikeres!:)

[ Szerkesztve ]

hmm...

(#3) Szellem. válasza Kiskutya (#2) üzenetére


Szellem.
nagyúr

Az igazság az, hogy tanárként, ma nagyon nehéz megélni, pedig ha belegondolsz a tanároké az egyik fő szerep a jövő emberfőinek kinevelésében!
Az informatika magában nagyon jó szakma, és hiány van belőle. Én a magam részéről szakosodtam, mert egyszerre mindenhez nem lehet érteni. Meg fölösleges is.

(#4) Szellem. válasza akaido (#1) üzenetére


Szellem.
nagyúr

Tudod, ez a gyerekképzés, nem egyszerű dolog ma! Tanárkén nagyon nehéz a feladatod. Sajnos a mai gyerekek, neveletlenek, nehezen kezelhetőek. Ez pedig a szülőktől fakad. A szülő a példa a gyermeke elött. Amilyen a szülő, olyan a gyerek. És valljuk be, ma kevés a hiteles szülő. Nem vagyok pesszimista, de a mai társadalom sajnos kellően le van épülve erkölcsileg és szellemileg is.
Én 32 éves vagyok, még nincs gyermekem, de nem pozitív a jövőképem. Arról meg nem is beszélek, hogy a tanárok, nincsenek nagyon megbecsülve ma. Így nem csodálom, ha a legtöbbnek elmegy a kedve a tanítástól az olyen körülmények miatt, amivel ma szembesülnek!

És milyen anyagokat tanítasz?

[ Szerkesztve ]

(#5) akaido válasza Szellem. (#4) üzenetére


akaido
addikt

Igen a szülő pedig olyan amilyen a társadalmi közeg, a közhangulat. Ez tükröződik az iskolai állapotokban is.
Hatodikban LOGO programozás + Windows XP könyvtárrendszer könyvtár és fájlműveletekkel, a Paint program, Jegyzettömb az alapváz a tanmenetemben.
Hetedikben, nyolcadikban Word szövegszerkesztés, Excel táblázatkezelés, PowerPoint, Honlapszerkesztés - HTML programozás a téma, kiegészítve kis hálózati ismeretekkel, biztonságos internethasználattal, vírusok, tömörítők, egyéb segédprogramok. Elég kevés az idő sajna minderre, hiszen csak kéthetente egy dupla órán találkozok egy-egy csoporttal, mert a számítógépterembe egy osztály nem fér el, csak a fele, így nálunk a fiúk ill. a lányok külön-külön héten jönnek, a Technikával bontjuk.

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#6) akaido válasza Kiskutya (#2) üzenetére


akaido
addikt

Mindent meg lehet oldani megfelelő tudás-kultúrális-empátiás háttérrel. Nem lesz Nálad semmi gond.
A tanítási technikákat meg úgyis megtanulja-megkérdezi az ember-én is megkérdeztem még anno. Pl. itt van a kompetencia alapú oktatás, na az megér egy misét vagy kettőt is.

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#7) akaido válasza Kiskutya (#2) üzenetére


akaido
addikt

A lazább stílus akkor lehet célravezető amikor egy tanulócsoport összetétele partner ebben. Egy nagyon "rendetlen" csapatot inkább "munkálkodtatással érdemes leterhelni", hogy ne legyen idejük a "rosszalkodásra".

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#8) Szellem. válasza akaido (#5) üzenetére


Szellem.
nagyúr

Ez a társadalmi helyzet elég szomorú. Az igazság, hogy ez nem csak a jelen, hanem a jövő nemzedékre is rányomja a bélyegét.

(#9) akaido válasza Szellem. (#8) üzenetére


akaido
addikt

Tulajdonképpen néha úgy érzem, hogy DonQuijote-i magasságokba emelkedve vívok szélmalomharcot.
Legalább már moroghatok ha valami nem tetszik, de persze csak bizonyos határig, hiszen akkora a tanári állástalalnság, hogy a helyemre legalább 10 kollégát tudnának felvenni akár holnap.

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#10) Kiskutya válasza Szellem. (#4) üzenetére


Kiskutya
veterán

Pont erröl beszéltünk ma szakmódszertan órán! (szó szerimt ez volt a véleményünk)

hmm...

(#11) Kiskutya válasza akaido (#7) üzenetére


Kiskutya
veterán

Az biztos, hogy nem 1 egyszerü dolog megtalálni az egyensúlyt!

hmm...

(#12) Szellem. válasza Kiskutya (#10) üzenetére


Szellem.
nagyúr

Ez elég szomorú sajnos!
A legnagyobb problémát az általános agymosásban látom, ami manapság megy. Teljesen át vannak verve az emberek minden téren.

(#13) akaido válasza Kiskutya (#11) üzenetére


akaido
addikt

Ha ezt sikerál 50% fölé tornáznod - akár 1%-kal-, akkor már nem dolgoztál hiába.

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#14) akaido válasza Szellem. (#12) üzenetére


akaido
addikt

Elég nagy falat lett ez a téma, ahogy kezd itt kiviláglani, és nem azért mert fújjuk a lufit=témát ameddig ki nem pukkan, hanem mert az oktatás sem tudja függetleníteni magát a társadalomtól. Szép is lenne, hiszen pont az a feladata, hogy a köz érdekében dolgozzon, fejlessze a jövendő nemzedéket.
Az a személyes problémám gyökere(talán másoké is?)-hogy visszavigyem a számítástechnika okítás szintjére a dolgot- hogy nehezen tudom kihámozni a sok fentről és belső körökből is jövő előírás, ellenőrzés, szülői kérés, gyereki akarat közül, hogy mi az az irány ami felé érdemes lenne haladni. Így igazából a tanításom szubjektív alapú lett valamennyire, ugyanis azt tolom a skacok felé amiről úgy gondolom, hogy:
1. képes vagyok hitelesen és pártatlanul előadni a témát.
2. figyelem a számítástechnika fejlődését és a hardverismereti részben, az internetes biztonsági témakörben mindig felhívom a figyelmet az éppen szerintem aktuális trendekre, eszközökre, veszélyekre.
3. nem hagyom, hogy megmondják mit, hogyan. Abban a szerencsés helyzetben vagyok hogy képzett számtech tanerőként szólóharcosnak számítok a suliban, tehát rajtam kívül mindenki mezei user szinten áll (megjegyzem tulajdonképpen magam is).

...és akkor jöhet nekem az agymosás, meg porhintés, az ember nem ma kezdte, átlát akár jobb oldali akár a bal oldali import szitán, elvégre értelmiségnek számítok, plusz a logika egyik tudományát mívelem, szóval engem nem vernek át. De! Ettől még nem tudom megváltoztatni a nagy falaltot, nem tudom jobb ízűvé tenni, nem vagyok olyan helyzetben, és nem kapok annyit, hogy egyáltalán megérje ezen törni a fejem, mikor a két gyerekemnek is kellene valamit adni az értelmiségi útravalón kívül.

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#15) h_143570 válasza Szellem. (#12) üzenetére


h_143570
addikt

Az, biztos es ami meg szomorubb, hogy nem is nagyon banjak, sot.

(#16) akaido válasza h_143570 (#15) üzenetére


akaido
addikt

Tudod "amiről nem tudsz az nincs is".

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#17) Pötyi


Pötyi
őstag

Tudod, pont azon gondolkozom, hogy elképzelhető: sok ember tanítana, mert nagy, átfogó tudást szedett össze (élettapasztalat), de sajnos nincs tanári papírja... Vagy ha informatikai végzettsége van, akkor viszont nem egy iskolában fog éhbérért robotolni, hanem elmegy egy multihoz...

QNX is cool!

(#18) akaido válasza Pötyi (#17) üzenetére


akaido
addikt

Elvben ez teljesen korrekt elképzelés. :R
De!
Nézzük - példának okáért- a mi képzésünket ami '97-től 2000-ig tartott az eltén.
A számítástechnika tanári szakot másoddiplomás képzésként végeztük estin.
Volt olyan kolléga aki totál humán szakkal: ének, magyar stb indult neki(mert a 120 órás képzési kényszer nyomán volt akinek új diplomát "kellett" bevállalni hogy a pályán maradhasson), én tanítóival! :B
A matek tanárok természetesen óriási előnnyel mozogtak, hiszen legalább a kettes számrendszerről meg a 16-osról hallottak.
A lényegre: Az akkori anyag: Basic, Pascal, Logo programozás volt a fő vonulat. Némi Linux és hálózati alapok.
Az első órán a gép bekapcsolási jelenségét vettük, akkor amikor a fentebb említett kollégák többsége még gépet sem látott. Személy szerint legalább Enterpriseoztam, Comodore plus 4eztem még 1989-ben, így valami alapom volt.
Mindössze ezt azért jegyzem, meg, mert pl. kimaradt teljesen a C, a C++, Visual akármik, Delphi(volt aki a szakdoliját ebből írta, de Ő autodidakta módon megtanulta-matekos volt). :)
Az SQL is kimaradt, tehát legtöbbünknek az lebegett a szeme előtt, hogy vért izzadva elvégezzük, hiszen a PC számítástechnika térnyerése pont arra az időre volt tehető, köllött az ember sulikba. Ezzel az "entréval" a multikhoz nem lett volna esélyünk bekerülni, hiszen viszonylag "tudatlanul" kerültünk ki. Persze az ember kíváncsi, így én is folyamatosan toltam magamba(azóta is) a plusz infókat, már ami egy két gyerekes család, a munka és a minden szombatomat felölelő oktatás mellett lehetett.(majdnem ráment a házasságom). A többiek ha nem is pont ugyan ebben a cipőben, de hellyel-közzel hasonló utat tapostak. Amennyire a különböző tanári konferenciákon hallottuk, más felsőoktatási intézményeknél hasonló volt a helyzet. Az, hogy az eltén, milyen oktatás folyt számunkra -végül is kollegák- számára az egy külön hsz téma lenne, mert ...hosszú...
Most jutottam oda, hogy egy Linux rendszergizdai tanfolyást kezdjek el októberben el a 4 éve elvégzett Multimédia fejlesztői után. Ez is szombatonként lesz...

[ Szerkesztve ]

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#19) akaido


akaido
addikt

Folyt köv:
Ott ejtettem el Ariadné fonalát, hogy hogyan is oktattak minket a fősulin. Ez is számtech okítás ám tehát ontotyik. :)
Nos ha nem isáltalános értelemben, de az oktatási tervet nem lehetett követni, fellelni.
Az iskolákban általánosan tanított Word-ről azt mondták: "Tanulják meg maguk és jöjjenek vizsgázni".
Excel az volt de agyon függvényezve minden órán töményen.
A programozás órák alatt ha például egy kész alprogramot felhasználhattunk volna de az alprogram olyan könyvtárban volt amihez nem volt jogosultságunk(hozzáférést nem adtak! pedig tudtuk, hogy az a szükséges hozzávaló), akkor nem fogadták el a programot, mert nem lett kész az alprogramjaival együtt.
Az órák alatt volt, hogy minősíthetetlen hangnemet ütött meg egy pár oktató, mikor ők is tudták, hogy az ide bekerültek palettája nagyon széles skálán mozgott: ének szakostól a matekosig mindenféle kolléga előferdült. Ha jelentkeztünk, hogy segítséget szeretnénk kérni, akkor volt olyan válasz: "Majd ha odaérek"- persze nem jött oda.
Sőt volt olyan esetem is, hogy jelentkeztem:
-"Tanár úr kérdezhetek?"
jött a válasz: - "Nem."
Ez volt a "csúcs".
Na most ha személy szerint ezt a stílt követtem volna bármelyik munkahelyemen már egy nap után kirúgtak volna...

Természetesen volt nagyon korrekt oktató is, nála írtam a szakdolimat. Hálás köszönet neki a segítségért!

[ Szerkesztve ]

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#20) Pötyi


Pötyi
őstag

Nos!

A Prohardver fórumában már számtalanszor leírták már az alábbiakat, de ideidézem még egyszer a hazai számítástechnika oktatás egyik rákfenéjét!

Úgy hívják, hogy Microsoft.

Ez a cég ingyen adja az iskoláknak a windowst és az office-t, hogy:
- a gyerekek ezt szokják meg, ebben nőjenek fel,
-felnőttként ilyen operációs rendszerrel telepített gépet keressenek a boltban,
-az informatika-tanár is csak ezt ismerje meg a tanítóképzőben, ezt tanítsa...
...és még sorolhatnám a példákat.

Tulajdonképpen hívhatnám okos marketing-húzásnak is a dolgot.

- o -

Én például úgy oktatnám a szövegszerkesztést gyerekeknek, hogy a teremben lenne vagy 3-4 különbőző oprendszer és 5-6 szövegszerkesztő - akár különbőző nyelveken is!

Én nem azt tanítanám a gyerekeknek szövegszerkesztésből, hogy Windows alatt, magyar MS Office Word-ben nyomja meg a F gombot, ha vastaggá akarja tenni a kijelölt szöveget!

Én azt tanítanám, hogy keresse meg az eszköztárban azt a gombot, amin egy kövér betű van, lehet akár F, de lehet B is, ha azt megnyomja, akkor a kijelölt szöveg vastaggá fog válni, akár MS Office-t, akár StarOffice-t, akár QuarkXPress-t, akár AbiWord-öt használ!

Így akkor is meg fog tudni írni egy nyomorult levelet, ha holnapután Angliában ébred és csak angol nyelvű szövegszerkesztőket talál, de nem beszéli a nyelvet!

Mindenki próbálja meg! Sikerült? Remek! Most mindenki üljön át egy másik géphez és ott is próbálja meg! Ott is sikerült? Na ugye!

EZ LENNE az igazi tudás!

Ilyen oktatóterem, vagy ilyen hozzáállású oktató viszont nem sok van kis hazánkban...

[ Szerkesztve ]

QNX is cool!

(#21) akaido válasza Pötyi (#20) üzenetére


akaido
addikt

Ezzel max. 1etértek!
Tulajdonképpen ez így egy nagy kényszerpálya már ami a szoftver hátteret illeti, de a hardverellátottság is nagyon vegyes, és nagyban függ a fenntartó önkormányzat anyagi hátterétől, hozzá állásától, pályázati lehetőségektől...
Pontosan a vegyes ellátottság miatt pl. régebbi gépekkel üzemelő gépteremben a Linux op.rendszeres és erre alapozott Office okítás tökéletesen megoldható, sőt az iskolák néhány éve kaptak Live Cd-ket: a SuliX-ot! Ebben használható volt a beépített OpenOffice és pl. egy szerverre lehetett menteni bát LiveCD-ként ezt a verziót nem lehetett hdd-re telepíteni.
Manapság hallottam Ubuntura alapozott op. rendszer kiépítésről is.
Arról még nem, hogy Windows - Linux párhuzamosan működött volna, de lehet, hogy létezik, és beültetted a bogarat a fülembe, és lehet belevágok. :)

[ Szerkesztve ]

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#22) akaido válasza Pötyi (#20) üzenetére


akaido
addikt

"Előrehaladás" lesz a jövő héttől pl. az Office csomag ügyében, ugyanis benyitok a skacoknak egy OpenOffice-szal. :)

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#23) gabx76 válasza akaido (#22) üzenetére


gabx76
senior tag

Nem gondoltam, hogy pont vasárnap este botlom egy ilyen topikba.
Szintén tanárként keresem a kenyérre valót. Nem panaszkodom az alacsony fizetés miatt, stb. mert azért legalább van állásom, ráadásul egy - helyi szinten - eléggé elitnek számító általános suliban, nagyszerű kollégákkal körülvéve.

Ami az OpenOffice-t illeti, nálunk már minden gépen van. A gyerekek hatodikban és nyolcadikban használ(hat)ják. Pontosabban hatodikban azon tanulunk, mert az Office-t a nagy többség már úgyis ismeri, legyen összehasonlítási alap.

(#24) akaido válasza gabx76 (#23) üzenetére


akaido
addikt

Üdv a klubban! :)
A fizetés mindig (v)iszonyítás kérdése, így van :)
Az állásokkal kapcsolatban nálunk Gödöllőn nem éppen rózsás a helyzet, de eddig nagyon kevés tanárnak kellett elhagynia a pályát, de volt rá példa. 3 évig vezettem egy osztályt de a nyáron a tanulói létszámok csökkenése és a kvótarendszer megváltozása miatt összevontak nyolcadik évfolyamra 3 osztályt, így kettő fog ballagni. Pont az általam osztályfőnökölt osztály lett összevonva, és örülhettem, hogy nem szűnt meg a státusz is vele, mert akkor vehettem volna a nemlétező kalapom. Gondolom máshol is kialakulnak hasonló kényszerhelyzetek, csak azt sajnálom, hogy pont a jövő nemzedéken spórolnak.

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#25) gabx76 válasza akaido (#24) üzenetére


gabx76
senior tag

Akkor nálatok jobb a helyzet. Itt a városban 300 tanárt bocsátottak el múlt évben, és még kb. ugyanennyit fognak.

(#26) akaido válasza gabx76 (#25) üzenetére


akaido
addikt

Ez nagyon nem jól hangzik. Gödöllő kisebb város mint Pécs, de a 300 az sok(k).
Gondolom ebben benne van a középiskolai tanárok száma is.
Ki fog itt okítani?

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#27) gabx76 válasza akaido (#26) üzenetére


gabx76
senior tag

Hát, mivel folyamatosan emelik az óraszámokat, majd mi. Van 1-2 kollégám, aki több suliban is tanít, hogy meglegyen az óraszáma.
+ Tavaly 3-4 sulit zártak be végleg, azt nem is írom le mennyit vonta össze. Azt a 300-at számolhatod már nyugodtan 500-nak is. :(

Nekem az a szerencsém, hogy gyakorlóban tanítok, az egyetemen még használják az eszüket a nagyobb döntések előtt (nem úgy, mint az önkormányzatnál).

(#28) akaido válasza gabx76 (#27) üzenetére


akaido
addikt

Ezt a másik suliban tartandó órát már mi is mint Damolész kardját megkaptuk., de még a mi iskolánkból nem kell máshová áttanítani, és ide sem jöttek még így kollégák.
A város más iskoláiban azonban már műxik a dolog.
Engem spec. nem zavarna ha más suliban kellene okítanom az számítástechnikát. Gondolom ez egy nagyobb városban több kényelmetlenséggel jár már ha csak a munkahelyre való érkezést néznénk.
A számítástechnika tanításával kapcsolatban meg most csak annyit, hogy néhány évig hw fejlesztésre való zsé nem várható, azzal a gépparkkal kell meglenni ami van, ami azt jelenti, hogy a legfejlettebb gépeink 3 Ghz-es P4-esek 2 giga ddr sdram rammal, így annyira nem sírok, mikor tudom, hogy van ahol még PI-es vagy korábbi gépek vannak, ha vannak egyáltalján. Az egész suliban az én munkaállomásomon van Core2Duo- proccos gép meg 3 op. rendszer: XP, Vista, Kubuntu Linux. Vannak projectoraink, Interaktív tábláink, így "csak" vigyázni köll a cájgra, oszt hadd szóljon.

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#29) gabx76 válasza akaido (#28) üzenetére


gabx76
senior tag

Ez az átjárósdi azért elég megerőltető a kollégáknak + extra szívás órarendkészítéskor.
Úgy lenne értelme mondjuk, ha egyik napon itt, a hét másik napján másutt kellene órát tartania, de ez megoldhatatlan. Így rohangálhatnak szünetekben. (Mindezt úgy, hogy nem egyezik a csengetési rend sem.)

Technikai ellátottság szempontjából mi sem panaszkodhatunk, ráadásul még tavalyról maradt némi pénzünk, azt most el is költjük. Digitális táblánk nincs, mert nem pályázhatunk állami intézeteknek kiírt tenderekre, egyébként meg drága lenne.
A gépekkel nincs gond, épp most vettem a tantermi HP-kbe némi memóriát a suli alapítványának kasszájából. NET-et az egyetemtől kapjuk üvegszálon (100Mbit), arra nem kell költeni.

(#30) akaido válasza gabx76 (#29) üzenetére


akaido
addikt

...az esetleges felmerülő útiköltségekről nem is beszélve, hiszen lehetséges egy olyan helyzet amikor akár több km-t is kellene utazni, hogy az óra kezdésre odaérjünk.

Értem, ez a gyaksi suli "position" más helyzetet teremt ezek szerint.
Mi HEFOP pályázaton nyertünk két éve és plusz feltételként a kompetencia alapú oktatást be kellett vezetnünk. Azóta a számítástechnika órák többségén is IKT alapokon tanítunk.
[A sulink honlapja] Ketten szerkesztjük, a géptermünkből műxik, Debian szerverről

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#31) gabx76 válasza akaido (#30) üzenetére


gabx76
senior tag

Bizony, teljesen más a helyzetünk. A pályázatok nagy részén nem vehetünk részt.
Az egyetem a fenntartónk, ez bizony van ahol előny, de sok szempontból hátrány. (Azért ahogy látom, főként előny)
Mi tavalyelőtt kezdtünk elmélyedni a kompetencia-alapú oktatás rejtelmeibe, lassan letisztul a kép, de Info-t még hagyományos módon oktatjuk.

Honlapunk nekünk is van, ami egyetemi szerveren fut és kollégám felügyeli.

[ Szerkesztve ]

(#32) akaido válasza gabx76 (#31) üzenetére


akaido
addikt

Pécsről Ulrichnét ismerem, de hogy melyik suliban dolgozott vagy számtesch tanerőként műxik azóta azt nem tudom. '97-től 2000-ig együtt végeztük az ELTE TFK számtechtanárit. Minden szombaton gyűrtük a Basicet, Pascalt, szerintem Ő is utálta. :) Vonattal járt amennyire emléxem, nem irigyeltem...

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#33) gabx76 válasza akaido (#32) üzenetére


gabx76
senior tag

Nem ismerem, még névről sem :(

(#34) _seth_


_seth_
veterán

XY Egyetem

"-Tanárnő milyen gépet tudna ajánlani? Számítógépet szeretnék venni.
-Nemrég vettünk otthonra egyet, az ilyen szürke gép."

"Hálózati kártya, kb ekkora (mutat egy kb cigisdoboznyi téglalapot az ujjával) és általában zöld."

Informatika c. tantárgy ;] (Tanúim vannak, hogy így volt! Nem vicc! :) )

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#35) akaido válasza _seth_ (#34) üzenetére


akaido
addikt

Azért ez egyetemi szinten elég gázos...
A magam részéről már hetedik és nyolcadik általánosban tanítom pl. az IDE és SATA közti különbséget-jumperelést, ISA-PCI- AGP- PCI-Express közti különbségeket, EDORAM-SDRAM-DDRSDRAM-DDR2SDRAM-DDR3SDRAM-ok is megemlítődnek, processzorgenerációkat, sőt a számítástechnika történetéről gyűjtőmeló után pps-t kell készíteniük csoportmunkábana nyolcadikosoknak. A 7 db erősebb gépünkön dual bootos rendszer műxik XP+ Vista, az enyémen még Kubuntu is van előbbiek mellett, hogy lássák a skacok a számítástechnika nagy és szerteágazó területté nőtt. Szeretném őket sok tudással elbocsátani az általános suliból, de amikor csak 2 hetente találxom egy-egy csoporttal, akkor dönteni kell, mi legyen a hangsúlyos. Kissé "MachoManRandySavage" [link] :) beállítottságú lévén legalább a fiú csoportoknak adom elő a több hardvert tartalmazó témákat, a lányos csapatok pedig inkább a Word, pps oldallal küzdenek.

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#36) akaido válasza akaido (#30) üzenetére


akaido
addikt

Az IKT kapcsán eszembe juott, hogy 1ébként is hasznos szoftverek is letölthetők az oldalukról: [link]

A másik pedig a Comenius Logo helyett már az Imagine-t okítjuk pár éve: [link]

[ Szerkesztve ]

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#37) akaido


akaido
addikt

"Kénytelen-kelletlen" oktatni fogom a Linux op.rendszert is, mert épp most végezek egy intenzív Debian 50 órás tanfolyást. Elég hasznos dolog a megújulás, pláne Linux alapon, sőt teljesen más szemléleletet kíván.

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#38) akaido


akaido
addikt

Március 31-én rendezzük a városi számítástechnika alkalmazói versenyt három évfolyamnak: 6-7-8.
Kategóriák: 6. évf: grafika: Paint
7 - 8: Word szövegszerkesztés

Jövőre tervebe veszem a PowerPointot, és talán a LOGO és a html programozást, ha a kollégák is támogatják.

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.