Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2013-02-03 13:32:02

LOGOUT.hu

A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#851) Abu85 válasza VinoRosso (#850) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ne hívjuk GT300-nak ... már tudjuk, hogy ilyen nincs. :D Mondjuk ez lényegtelen valami van. :))

Amúgy jön egy új generáció a felsőkategóriába. És? Mi lesz a nagy bevételeket hozó középkattal. Ők is úgy számolnak, hogy a HD 4770 ellen nem lesz elég a GeForce GTX 260 sem a DX10.1-ben. Egyszerűen kell valami oda, mert kvázi semmit sem érnek el azzal, hogy van egy csúcskártyájuk. Sőt még a DX10.1-es Geforce-ok is hátrányban lesznek a DX11-ben, mert a mostani Radeonoknak még tesszellátoruk is van. Ettől függetlenül kellenek a DX10.1-es GeForce-ok, mert ezzel a termékpalettával most sem tartják a lépést, hát még az év végi játékokban, amik között sok DX10.1 lesz és pár DX11.
Most ne arra gondolj, hogy az NV szerint felesleges a DX10.1, tudják ők, hogy egy nagyon fontos lépcső az API, és valós hátrányt teremt a nem támogatása.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#852) keIdor válasza Abu85 (#851) üzenetére


keIdor
titán

A mostani GTS-250 meg GTX tulajok akkor örülni fognak. Hiába jön új, ha valaki 3-4-5 évre vesz gépet...

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#853) Abu85 válasza keIdor (#852) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Vesznek új kártyát. :) Az NV-nél is lesz DX10.1 választék, tehát a fanatizmus sem jelenthet hátrányt. Persze pénz szempontjából megszívták, de hát az elfogultság drága dolog.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#854) keIdor válasza Abu85 (#853) üzenetére


keIdor
titán

"elfogultság drága dolog"

Bizony. :K De mindenki a saját kárán tanul ugye... :U

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#855) VinoRosso válasza Abu85 (#851) üzenetére


VinoRosso
veterán

nem feltétlen drága dolog, mert h valaki ati fan annak olcsó. Bár ez sem igaz 100%, mert lehet drága is éppen, ha olcsóbban jut valaki azonos teljesítményű nv karihoz, vagy phsx-et-el játszik Xp-n dx10.1-el meg nem stb.. szal nem kell általánosítani. Egyébként pont Te beszélsz az eflogultságról, amikor egy istenhátamögötti cseh odlalon található noname cikk zagyva magyar fordításába belelátod a téveszméidet. Mégis minek hívják a készülő nv chipet? GT 299,99....+nak vagy mi? Majd "hagymás tejfölös" lesz a kódnév biztos. Bár most humoros kedvemben vagyok, és így kevésbé tűnsz elfogultnak, sokkal inkább egy viccnek, bár abból is elég gyenge fajta. :U

(#856) rocket válasza VinoRosso (#855) üzenetére


rocket
nagyúr

Teljesen mind1 mi a kodneve, csak azert hivjak igy a pletykakban, mert ezt gondoljak a logikusnak a GT200 utan.
GT200-zat G100 neven emlegettek mert az volt logikus a G92 utan ami ugye valojaban a G8x tartozott, NV40 utan az NV50-rol irogattak aztan kijott a G70 ami valojaban a NV47 volt, a kodnevekben nem kell mindenaron logikat keresni :)

"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

(#857) Bici válasza Abu85 (#851) üzenetére


Bici
félisten

"mert a mostani Radeonoknak még tesszellátoruk is van"

De nem úgy volt, hogy a mostani radeonok tesszelátorait nem nagyon használja seemi, és a dx11-el sem kompatibilis?

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#858) #65755648 válasza Bici (#857) üzenetére


#65755648
törölt tag

A kész dx11-es tesszelátorra írt kódot valszeg kb 1 délutánjukba kerül átírni úgy hogy kompatibilis legyen az ATI-k tesszelátorával. Akkor miért ne tennék bele a motor DX10.1-es változatába a HD3xxx és 4xxx-es kártyák tesszelátorával komtabilis verziót?

[ Szerkesztve ]

(#859) Abu85 válasza VinoRosso (#855) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mivel a szabványnak van esélye elterjedni, így a PhysX kiesett a szereplők közül. Előbb el kell szakítani a CUDA-tól, ha nem teszik meg, akkor pár játékkal a háta mögött kihal a technika a PC-s piacról. Jelenleg a PhysX technikát használó motorok töredéke használ GPU-s gyorsítást.
Én már jó ideje tudtam, hogy nincs GT300, ezért próbáltam a lelkesedést visszafogni a hírek kapcsán. Egyébként valszeg Fermi lesz a neve, ahogy az ExtraHardware is írja, bár kétségtelen, hogy nem lett volna szabad a hírt leközölni, de most már mindegy. :)

Bici: Ott a Tesselation SDK, az tud Xenos és DX11-es kódot is kreálni. Ha elkészül a játék Xbox 360-ra, akkor semmi akadálya a forráskódot átmásolni a PC-s verziókhoz. Még más gyártó termékével való kompatibilitásra sem kell figyelni, mert csak az ATI használ tesszellátort a nem DX11 kártyáinál.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#860) Bici válasza Abu85 (#859) üzenetére


Bici
félisten

Ezek szerint úgy működne, hogy a dx11, és xenos-os karik külön kódot kapnának, és mindig az fut le, amilyen hw van a gépben, ugye?

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#861) VinoRosso válasza Abu85 (#859) üzenetére


VinoRosso
veterán

Amennyire siekrült kivennem a Fermi a GPGPU plattform neve abban az írásban, hasonlóan a Tesla-hoz, nem pedig a GPU kódneve. "A van esélye elterjedni" nálam feltétles mód jövő idő. A "Persze pénz szempontjából megszívták, de hát az elfogultság drága dolog." pedig kijelentő mód múlt idő. Remélem érted a különbséget.

(#862) Abu85 válasza VinoRosso (#861) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Tesla brand megmarad, a chip kódneve Fermi ... egyébként senki sem mondta, hogy visszaállnak a GPU tervezésre. Nekik a GPGPU piac a fontos. :) A PC platformosodik, proci nélkül elvesztik a meccset, így nem is érdemes GPU irányba fejleszteni az NV-nek. Ezért készítették a Tegrat, hogy a jövőben ez hozza a nagy bevételeket, ahogy Huang bácsi is fogalmazott pár év és a Tegra felel az NV jövedelmének több mint 50%-áért. ;)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#863) VinoRosso válasza Abu85 (#862) üzenetére


VinoRosso
veterán

"A Tesla brand megmarad, a chip kódneve Fermi "

Ez is abból a cikkből van?

(#864) Bj Brooklyn válasza Abu85 (#862) üzenetére


Bj Brooklyn
aktív tag

De csak a kódneve változott a chipnek, a többi az maradt?? Mármint felépítés és specifikáció? Vagy erről nem beszélhetsz? :U

Ha a Google a barátod, akkor a Wiki a barátnőd :)

(#865) Abu85 válasza VinoRosso (#863) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem, de minek kidobni egy bevált márkanevet.

Bj Brooklyn: Azok a speckók eleve pletykák voltak. Pár dolgot mondtak, de erről nem beszélhetek, meg nekem sem világos még a felépítés. Igazából ezt a GT300 ügyet sem köthettem az orrotokra, de elmondták helyettem a csehek. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#866) Bj Brooklyn válasza Abu85 (#865) üzenetére


Bj Brooklyn
aktív tag

De akkor mi minek tartunk téged, ha nem beszélhetsz sosem?? :DDD

Tudom, hogy pletykák voltak, de ott azért már bontakozott ki egy irányelv, és valami elképzelés hogy milyen is lesz az nV féle DX11-es GPGPU. Szóval ezen az irányelvek megmaradtak, vagy nem, vagy passzolod a kérdést, vagy erről sem beszélhetsz??

[ Szerkesztve ]

Ha a Google a barátod, akkor a Wiki a barátnőd :)

(#867) Abu85 válasza Bj Brooklyn (#866) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Beszélek én, ha nincs NDA, vagy nem utasítanak hallgatásra. :P

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#868) VinoRosso válasza Abu85 (#865) üzenetére


VinoRosso
veterán

Nem mondta senki, hogy kidobják elvégre az eddigi Tesla klaszterek nem mennek a kukába még sokáig. Ha jól éretettem azt a cikket, akkor szert tettek egy nv-s prezentáció pár diájára, amin GT300 helyett fermi szerepel és ebből vonják le azt a következtetést, hogy nme lesz GT300.

Nekem 2 dolog jön le a diáról:

- a Fermi a Teslával együtt van bekeretezve, ami azt sejteti, hogy annak a folytalása lesz

- aki a diát csinálta nem tud rajzolni, teli van glitch-csel, még paintbe is egyenletesebb vonalakat rajzolok ennél :D ( kötve hiszem hogy ez egy létező prezentáción így szerepelt volna )

(#869) Bici válasza VinoRosso (#868) üzenetére


Bici
félisten

Ez a kép innen való. {.pdf}
Normálisan kiszedve így néz ki: {.png}
Ha jobban megnézed a pdf-et, akkor látod, hogy elég igénytelen a grafikonok szerkesztése. Adobe Reader-rel nagyítva pl. sehogy sem igazán szép, csak a Foxit-tal tudtam szépen kiszedni.

mod: Ja, talán mégsem. Azon a pdf-en nincs bekeretezve semmi, és Fermi felirat sincs... :B :U

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#870) VinoRosso válasza Bici (#869) üzenetére


VinoRosso
veterán

be van keretezve, és nem látszik semmi manipiuláció a grafikonok tengelyein, meg talán 2008as Nvisionön még nem hozakodtak elő a GT300al vagy a Fermival vagy whatsoever..

(#871) schwartz válasza Abu85 (#867) üzenetére


schwartz
addikt

De lesz Dx11-es akarmilye az NV-nek vagy sem? :(( Beszejj, kulonben bepipulok... :(( :DDD

If he dies, he dies.

(#872) zuchy válasza schwartz (#871) üzenetére


zuchy
őstag

Biztos, hogy lesz, hiszen most akarják bevezetni az Nv-sek a DX10.1-t...
Csak a nevekkel volt kavar, de azzal midig is volt, lesz. :K

A Tesla2 az GeForce Tesla 2 --> GT200
Most meg jönne a Fermi, a chip kódneve ez lenne, de megmarad a GT300 jelölés. Szerintem. :)

[ Szerkesztve ]

PC-STYLE.hu

(#873) keIdor válasza schwartz (#871) üzenetére


keIdor
titán

Miért ne lenne? Max átnevezik a DX10-et DX11-re. ;]

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#874) Laraxior


Laraxior
titán

megvan mindenki szédülve ezekkel a DX-ekkel... oszt oprendszeren kivül még semmi se támogatja :D Összesen szerintem egy kezemen meg tudom számolni hogy hány DX10-es game van, nem hogy DX10.1, neadjisten DX11 ;]
A Crysis olyat alkotott DX9el hogy még mindig hanyatt vágjuk magunkat, mit akarunk akkor DXtizezni? :U Az az egyik... a másik meg hogy még mindig nem megy egy gépen se fullon :D

"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."

(#875) schwartz válasza keIdor (#873) üzenetére


schwartz
addikt

"You want me to kill Jappos, l'll kill them. You want me to kill the enemies of Jappos, l'll kill their enemies. Rebs or Sioux or Cheyenne... For NVIDIA-GT300, l'll kill whoever you want. But keep one thing in mind... l'd happily kill you for free... ";] :DDD

[ Szerkesztve ]

If he dies, he dies.

(#876) keIdor válasza Laraxior (#874) üzenetére


keIdor
titán

Mi számít fullnak? Mert amit játékon belül be lehet állítani az nekem szakít Very High-on.
Igaz NoAA, de Crysis az a játék, aminél nem zavar, ha nincs AA. Plusz AA-val rondább is lesz kicsit, eltűnik az Edge Detect. Ez DX10-el kiküszöbölhető lett volna, sőt gyorsult is volna a játék, lett volna rendes AF Very High-on... az nV-nek köszönhető, hogy DX9 lett a Crysis, és a DX9-nek köszönhető, hogy "buta" és lassú.

[ Szerkesztve ]

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#877) zuchy válasza Laraxior (#874) üzenetére


zuchy
őstag

DX11:
-Compute Shader, mesterséges inteligencát számolni GPU-n, sokkal erősebb, mint bármelyik asztali proci, sokkal jobb AI-t lehetne létrehozi.
-Tesszelálás,
-Vagy Stalker CS-ben DX10 alatt nincsen a fák ágain, levelein AA, DX10.1-el van.
A DX10 előnye az lenne a DX9-el szemben, hogy kisebb a prociigénye.

Amúgy év végén több DX10.1-s és pár DX11-s játék jön, ahogyan azt Abu mondta. ;)

(#876) Keldor papa: Na ja. :K

[ Szerkesztve ]

PC-STYLE.hu

(#878) rocket válasza Abu85 (#862) üzenetére


rocket
nagyúr

Az azert meg odebb van.

"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

(#879) VinoRosso válasza keIdor (#876) üzenetére


VinoRosso
veterán

az egy dolog, hogy játék közben milyen, mert sok függ a játékostól is. Nézd + pl a crysis cpu tesztjét. Az alapján egy physx támogatás legalább annyit segítene a játékon mint egy dx10.1, ha nem többet.

(#880) tzsolesz válasza schwartz (#871) üzenetére


tzsolesz
nagyúr

Csak arról volt szó, hogy valószínű nem GT300 lesz a kódneve. Ettől még természetesen lesz DX11-es kártyája.
Ez a kódnév változtatás pedig erősen arra utal, hogy teljesen új chipet fejlesztenek, gyökerestül, mindenestül. Ha ez valóban meglesz, és megjátsszák a "G80 hadműveletet" újra, akkor lesz csak pislogás.

Nekem mondhat bárki bármit, nem tudom elhinni, hogy 3 évig nem dolgoztak valami nagyon ütős, és kegyetlen meglepetésen a zöldek. :U

No de azért van az ATI, hogy még őket is lepipálja. :DDD

(#881) Abu85 válasza VinoRosso (#879) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Senki sem mondta, hogy nem jó a GeForce PhysX ... egyszerűen egy zárt rendszerhez van kötve, így a fejlesztők csak akkor foglalkoznak vele, ha az NV egy zsíros csekkel megkéri őket. :)

rocket: nem én mondtam az 50%-ot, hanem Huang bácsi. :))

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#882) Bici válasza Abu85 (#881) üzenetére


Bici
félisten

Kérdés, hogy ezt az 50%-ot pontosan hogy gondolták; ennyivel leépülnek a GF eladások, vagy azok mellé jön be ekkora mennyiségben a tegra? :U

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#883) VinoRosso válasza Abu85 (#881) üzenetére


VinoRosso
veterán

Ez sem igaz. Vannak olyan játékok, amikért nem, meg persze olyan is amiért fizet az nvidia, szóval megint részigazságból akarsz extrapolálni a teljes képre. Az sem igaz, hogy halálra lenne ítélve a CUDA miatt. Éveken keresztül csak az Aegia külön fizikai gyorsítókártyájával működött a hardveres fizika, mégse dobta fel a talpát, pedig az Aegia nem fizetett egyetelen játékért sem. Azzal, hogy az nvidia megvásárolta, csak nőtt a támogatottsága, nem csökkent, és az elmúlt években óriásit fejlődött. Procira meg mindig is az fejlesztett physx-szel, aki akart.Onnét már csak egy lépés a hardveres gyorsítás, kb annyi mint az amd tesszalátor kódját portolni dx11re, vagy talán még annyi sem. A különbség annyi a két technológia közt, hogy míg az amd-s user lószart se tudott kezdeni a tesszalátorával, addig nem egy ati user vett 8600GT-t fizikára. Akkor most melyik az életképesebb? Jó tudom, az nvidia nem támogatja a szabványt bla bla bla, ezt a szart hallom már egy éve, jó kis agymosó szöveg, már egész sokan elhiszik.

(#884) AMATŐR válasza Laraxior (#874) üzenetére


AMATŐR
őstag

Ott a pont! :K

Én szintén ezen a véleményen vagyok!

Ó....Uram, kérlek, adj türelmet a hülyékhez! Ha erőt adsz, megölöm őket!

(#885) Abu85 válasza VinoRosso (#883) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Minden GeForce PhysX-et támogató játékért fizet az NV. PC-re zárt technikát nem lehet másképp eladni. ;) A mostani Terminátor kapcsán is ez a probléma, nem tejeltek annyit a zöldek, amennyit előre megbeszéltek, ezért nincs a játékban benne a GeForce PhysX, de lassan megegyeznek az álláspontok és jön a patch. :) Bár itt a GRIN és az NV sem teljesítette a követeléseket, ami némileg védi az NV álláspontját. A szerződés eleve a Bionic Commandora szólt (ám a játékról csak szóban egyeztek meg), a Capcom viszont nem engedte a GeForce PhysX-et, mert félt, hogy a célközönség Radeont birtokló emberkéi (és ez manapság már többség :) ) hátrányosnak érzik a GeForce támogatását, így inkább a Terminátorra passzolták a szerződést. Ez az NV-nek nem tetszett, mert nekik nem ez a cím kellett, így nem fizettek. Asszem már márciustól ment a vita erről, a GRIN is azt nyilatkozta, hogy Patch formájában lesz elérhető a GeForce PhysX.
Az Aegia ingyen kínálta a PhysX licenszeket, és az NV is így tesz, ennek az az oka, hogy a Havokkal ellentétben a PhysX nem képes alapból több szálon dolgozni (ezt sajnos egyénileg kell kivitelezni). Többek közt ez az oka, hogy amelyik stúdiónál van pénz az manapság a Havok-ot választja. A tesszellátor sem szabvány, ha a Xenos-szal nem lenne kompatibilis a technika, akkor semmi esély nem lenne a használatára (max. azok a címek amiket az AMD megvesz, de ilyet nem csinál a vörös oldal, mert pénz nélkül is támogatni fogják a technikát). A tessellation SDK-t azért építette az AMD platformszintű megoldássá, hogy minden fejlesztő azt használja, ezzel egyszerre készíthető DX11 és Xenos kompatibilis kód. Nézzük a PhysX-hez mi kell. Magát a technikát engedélyezni a GPU-kon futni nem nagy dolog, de az extra effektek komoly időbe kerülnek, nyilván ez anyagilag nem gond, hiszen az NV még túl is fizeti a fejlesztést, csak az igazán nagy nevek már Havok-ot használnak, ami nem a legjobb az NV szempontjából.

Bici: Hát jelenleg ezt nehéz megmondani, most a Tegrara csak a Microsoftos zsíros szerződés van a Zune HD-re (ez már jó jel). A többi gyártó nem nagyon érdeklődik iránta, persze pár év alatt ez változhat bőven. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#886) schwartz válasza Abu85 (#885) üzenetére


schwartz
addikt

a Capcom viszont nem engedte a GeForce PhysX-et, mert félt, hogy a célközönség Radeont birtokló emberkéi (és ez manapság már többség

Ez egyre durvabb... Mi lesz a holnapi adag? :D

If he dies, he dies.

(#887) VinoRosso válasza schwartz (#886) üzenetére


VinoRosso
veterán

én tudom már miért ilyen hülye mindeki itt, most mondták a tévében, hogy agyelszívás van már 1930 óta.

(#888) eXodus válasza VinoRosso (#887) üzenetére


eXodus
őstag

Ennek jó példája a hsz-ed.

(#889) biggamer válasza eXodus (#888) üzenetére


biggamer
veterán

:DDD :C

Ha az életben minden fontos dolgot szemmel el lehetne intézni, akkor az utcákon csak halottak és terhes nők lennének ... WOT / BF3 / BF4 ... biggamerHUN

(#890) szasanyi válasza VinoRosso (#887) üzenetére


szasanyi
félisten

Tényleg van egy stílusod... csodálkozom, hogy pölö Abu még nem küldött el melegebb éghajlatra. ;] És ez független attól, hogy igazad van-e vagy nincs.
Nálam is van, hogy bepöccenek (mondjuk mert nincs igazam, és az idegesít...van az úgy :U ) de visszafogom magam, és nem hülyézek le mindenkit. Ezt különben úgy is nevezik: önuralom. Javaslom gyakorold! ;)

(#891) schwartz


schwartz
addikt

Goosfraba, elvtarsak. :)

If he dies, he dies.

(#892) Abu85 válasza schwartz (#891) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Eszkimó-e vagyol? :D

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#893) szasanyi válasza schwartz (#891) üzenetére


szasanyi
félisten

Elvtársak?

(#894) VinoRosso válasza szasanyi (#890) üzenetére


VinoRosso
veterán

hát nem bírom a kamut...evvan :(

(#895) Bici válasza VinoRosso (#894) üzenetére


Bici
félisten

Pedig te sem írtál értelmesebbeket, csak lehúztad a másik tábort.

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#896) VinoRosso válasza Bici (#895) üzenetére


VinoRosso
veterán

Akkor olvass vissza majd egy 1,5-2 év múlva. Addigra a fejtegetések alapján el kéne tűnnie a cuda-nak physxnek meg az nvidianak a gpu szegmensből, és mindenki ATI-t fog használni. Bár ez még hagyján, mert ez a jövő, de ha valaki a jelent és a múltat is másképp állítja be, mint amilyen valójában, az már gáz. De ez csak az én véleményem, ettől még lehet más az igazság.

(#897) Abu85 válasza VinoRosso (#896) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A CUDA-nak fontos szerep jut a Tesla piacán. A PhysX át lesz írva OpenCL-re, mert az NV nem hülye, ha már kiadta a pénzt a technikáért, akkor versenyezni akar a Havokkal.

Az NV jó ideig nem fog eltűnni a GPU szegmensből, még három év múlva is itt lesznek. Persze várhatóan előtérbe helyezik a Notebook vonalat, illetve most túl nehéz versenyezni a GPGPU-ra tervezett architektúrával, így vegetálnak. De a GPU fejlesztés lassan ebbe az irányba halad, így két év múlva már az AMD-nek is ilyen elgondoláson kell gondolkodnia. Jelenleg azért erős a Radeon, mert megtalált egy ideális átmenetet a GPU és a GPGPU között, pont olyan a rendszer, amit a DX10-11 követel, se több, se kevesebb. Mivel az uralkodó API még minimum 2 évig a DX11 lesz, így nincs is értelme egyelőre ezen változtatni, de a jövőben érdemes a Larrabee felépítését figyelembe venni. Nyilván a platformosodás is fontos szempont lesz, másfél év múlva már a belépőszinten a prociba lesz integrálva minden, két év múlva a középkategória is egy chipből fog állni. Az NV előrejelzéseiben is látható a GPU piac leépülése, nyilván ezek azok a piacok amik eltűnnek. Sokan hanyagolják majd a dedikált GPU vásárlását, ha ott van egy erős rendszer a prociban.
A felső- és csúcskategóriában vélhetőleg a dedikált rendszerek megmaradnak, de 2014-től már itt is elkezdődhet a beépülés, így konkrétan a dedikált gyorsítok piaca lassan megszűnik. Ezt elősegíti majd, hogy négy év múlva már elkezd terjedni a szoftveres renderelés, így a procik is más felépítést fognak követni, kicsit a Cellre fognak hajazni (x főmag+y vektormag, és a többi terület).

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#898) Bici válasza VinoRosso (#896) üzenetére


Bici
félisten

"De ez csak az én véleményem, ettől még lehet más az igazság."
Na, itt a lényeg. Ennek megfelelő hangnemben kellett volna előadni. :U
Béke!

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#899) Bici válasza Abu85 (#897) üzenetére


Bici
félisten

Mikor várhatóak az első SW render motorok, akár teszt változatban, vagy techdemo formában? Erről van valami hír?

(#900) Abu85: Okés, köszi! :R

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#900) Abu85 válasza Bici (#899) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Amikor jönnek a következő generációs konzolok. 2013-2014. Az Unreal Engine 4 és az ID Tech 6 lesz szoftver render.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.